Taryfa opłat lotniskowych na lotnisku Szczecin-Goleniów.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2009.7.138

Akt indywidualny
Wersja od: 10 sierpnia 2009 r.

OGŁOSZENIE Nr 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 lipca 2009 r.
w sprawie taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Szczecin-Goleniów

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 oraz w związku z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) ogłasza się taryfę opłat lotniskowych na lotnisku Szczecin-Goleniów, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558 oraz z 2008 r. Nr 97, poz. 825, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340.

ZAŁĄCZNIK 

Taryfa opłat lotniskowych dla lotniska Szczecin-Goleniów

1. Definicje:

Użyte w taryfie określenia oznaczają:

a. maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) - maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego, dzienniku pokładowym lub innym równorzędnym dokumencie.

b. P L Szczecin-Goleniów - Port Lotniczy Szczecin-Goleniów Spółka z o.o., Glewice, 72-100 Goleniów, spółka zarządzająca lotniskiem Szczecin-Goleniów.

c. pasażer - osoba podróżująca statkiem powietrznym, nie będąca członkiem jego załogi.

d. pasażer tranzytowy - pasażer, który przyleciał na lotnisko lotem handlowym i nie opuszczając terenu portu lotniczego, kontynuuje podróż z tego samego lotniska statkiem powietrznym o tym samym numerze rejsu.

e. użytkownik statku powietrznego - właściciel statku powietrznego lub inna osoba wpisana, jako użytkownik danego statku powietrznego do rejestru statków powietrznych.

f. ruch regularny - zwany również regularnym przewozem lotniczym uważa się przewóz zdefiniowany w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 3 lipca 2002 Prawo lotnicze (Dz. U. nr 130, poz. 1112, z późn. zm.).

g. ruch czarterowy - jest to przewóz zdefiniowany w art. 2 pkt 15 ustawy z dnia 3 lipca 2002 Prawo lotnicze (Dz.U. nr 130, poz. 1112, z późn. zm.).

h. użytkownik lotniska - jest to użytkownik statku powietrznego, korzystający z usług Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów.

i. oferowane miejsca pasażerskie dla pasażerów odlatujących - ilość oferowanych, w odlocie z Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, przez użytkownika statku powietrznego miejsc pasażerskich, w danym okresie czasu.

2. Postanowienia ogólne:

a. opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz P L Szczecin-Goleniów przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez P L Szczecin-Goleniów. W przypadku trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami będzie obciążany właściciel statku powietrznego.

b. skorzystanie z usług P L Szczecin-Goleniów jest jednoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków niniejszej taryfy.

c. opłaty za usługi dodatkowe nie ujęte w niniejszej taryfie, a świadczone na wniosek użytkownika statku powietrznego, muszą być uzgodnione z P L Szczecin-Goleniów oddzielnie, przed wykonaniem usługi na podstawie odrębnej umowy.

d. stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami.

e. stawki opłat są określane w złotych polskich (PLN).

f. opłaty na rzecz P L Szczecin-Goleniów są dokonywane za pośrednictwem karty kredytowej lub w szczególnych przypadkach gotówką. Płatności przelewowe mogą dokonywać wyłącznie podmioty posiadające umowę z P L Szczecin-Goleniów na tego typu formę płatności. Za niedotrzymanie terminu płatności wyznaczonego w fakturze naliczane będą odsetki ustawowe.

OPŁATY ZAPISANE W PKT 3-5 SĄ OPŁATAMI STANDARDOWYMI

3. Opłata za lądowanie statku powietrznego:

a. opłata za lądowanie, obejmująca również start statku powietrznego, pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku.

b. dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej do 2.000 kg włącznie opłata za lądowanie, niezależnie od rodzaju lotu, wynosi 110 PLN.

c. dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 2.000 kg opłata za lądowanie pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), niezależnie od rodzaju lotu, i wynosi 70 PLN.

d. opłaty określone w pkt. 3.b oraz 3.c obniża się o 50 % dla śmigłowców.

4. Opłata za postój statku powietrznego:

a. opłata za postój statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, i wynosi 8 PLN.

b. czas postoju jest liczony od momentu lądowania do momentu startu statku powietrznego.

c. za postój trwający do 2 godzin opłaty określonej w pkt. 4.a nie pobiera się.

5. Opłata za pasażera odlatującego:

a. opłata za pasażera odlatującego pobierana jest za każdego pasażera odlatującego i wynosi 35 PLN.

b. opłacie określonej w pkt 5.a nie podlegają:

– pasażerowie tranzytowi,

– dzieci do lat 2 nieuprawnione do zajmowania w samolocie osobnego miejsca pasażerskiego.

6. Opłaty dodatkowe:

a. usuwanie zanieczyszczeń z nawierzchni lotniskowych. Opłaty pobiera się za usuwanie z nawierzchni lotniskowych zanieczyszczeń spowodowanych przez użytkowników lotniska w następującej wysokości za każde rozpoczęte 5 m2 oczyszczonej powierzchni:

Rodzaj opłatyOpłata
Usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów900,00 PLN
Usunięcie innych zanieczyszczeń650,00 PLN
Dodatkowe odśnieżanie, odladzanie400,00 PLN

b. dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie parkowania. Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas parkowania w porcie lotniczym:

Rodzaj opłatyOpłata
Ochrona statku powietrznego przez specjalnego strażnika (PLN/h za każdego strażnika)90,00 PLN
Specjalne oświetlenie stanowiska postojowego (PLN/dobę) za 1 punkt świetlny135,00 PLN
Wygrodzenie stanowiska postojowego225,00 PLN

7. Zniżki od opłat lotniskowych:

a. na warunkach określonych w odrębnej umowie użytkownikowi statku powietrznego jest udzielana zniżka w wysokości do 90 % od opłat, określonych w pkt. 3.c dla ruchu regularnego wg następującej gradacji:

– 500 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 20 %,

– 800 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 40 %,

– 1.000 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 60 %,

– 1.300 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 90 %.

b. na warunkach określonych w odrębnej umowie użytkownikowi statku powietrznego jest udzielana zniżka w wysokości 20 % od opłat, określonych w pkt. 3.c dla ruchu czarterowego (min. 1.500 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących na danym kierunku rocznie).

c. na warunkach określonych w odrębnej umowie użytkownikowi statku powietrznego jest udzielana zniżka w wysokości 70 % od opłat, określonych w pkt. 4.a (20 postojów miesięcznie dla statków powietrznych o MTOW powyżej 15 ton).

d. na warunkach określonych w odrębnej umowie użytkownikowi statku powietrznego jest udzielana zniżka w wysokości do 90 % od opłat, określonych w pkt. 5.a dla operacji ruchu regularnego wg następującej gradacji:

– 800 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 20 %,

– 1.000 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 40 %,

– 1.200 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 60 %,

– 1.300 oferowanych miejsc pasażerskich dla pasażerów odlatujących tygodniowo przez danego przewoźnika - 90 %.

8. Odmowa świadczenia usług:

a. P L Szczecin-Goleniów zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług użytkownikom lotniska, którzy nie respektują warunków niniejszej taryfy, w tym nieterminowo regulują swoje płatności.