Szczegółowy tryb działania Kolegium Lasów Państwowych w trybie korespondencyjnym oraz używanie funkcji portalu korporacyjnego Lasów Państwowych w części wydzielonej dla członków Kolegium Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2007.12.91

Akt utracił moc
Wersja od: 16 listopada 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 62
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 16 listopada 2007 r.
w sprawie szczegółowego trybu działania Kolegium Lasów Państwowych w trybie korespondencyjnym oraz używania funkcji portalu korporacyjnego Lasów Państwowych w części wydzielonej dla członków Kolegium Lasów Państwowych

GD-0011/3/07

Na podstawie § 6 Statutu Lasów Państwowych1, w wykonaniu obowiązku, o którym mowa w § 2 zarządzenia nr 60 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 9 listopada 2007 r. w sprawie ustalenia regulaminu, określającego zasady działania oraz tryb pracy Kolegium Lasów Państwowych2, zarządzam, co następuje.

§  1.
W celu zapewnienia działania Kolegium Lasów Państwowych, zwanego dalej kolegium, w trybie korespondencyjnym - w ramach portalu korporacyjnego Lasów Państwowych wydziela się część przeznaczoną przede wszystkim dla członków Kolegium Lasów Państwowych, zwaną dalej portalem.
§  2.
Dostęp do strony głównej portalu następuje po aktywizacji adresu internetowego tej aplikacji (www.kolegium.lasy.gov.pl); łączność ze stroną główną portalu można również nawiązać za pośrednictwem strony internetowej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (www.lasy.gov.pl).
§  3.
1.
Wyróżnia się trzy poziomy dostępności do funkcji portalu:
1)
poziom dostępności powszechnej, nie wymagającej rejestracji oraz logowania się na stronie portalu;
2)
poziom dostępności związanej z użytkownikami zarejestrowanymi;
3)
poziom dostępności związanej z zarejestrowanymi członkami kolegium, opiekunami oraz administratorem, o których mowa odpowiednio w § 6 i 7.
2.
Poziom dostępności powszechnej, o której mowa w ust. 1, pkt 1), obejmuje w szczególności możliwość:
1)
zapoznawania się z dyskusją, toczącą się na forum kolegium na wszystkie tematy;
2)
zapoznawania się z opracowaniami, analizami oraz innymi dokumentami zamieszczanymi na forum kolegium, o ile mają one klauzulę powszechnej dostępności;
3)
uczestniczenia w sondażach o klauzuli powszechnej dostępności;
4)
korzystania, w tym poboru, z aplikacji nieodpłatnych, o ile ich pobór jest możliwy ze strony portalu.
3.
Poziom dostępności, o której mowa w ust. 1, pkt 2), obejmuje w szczególności wszystkie możliwości, o których mowa w ust. 2, a ponadto możliwość czynnego uczestniczenia w dyskusji na poszczególne tematy.
4.
Poziom dostępności, o której mowa w ust. 1, pkt 3), obejmuje możliwości, o których mowa w ust. 3, a także możliwość:
1)
zapoznawania się z dokumentami zastrzeżonymi dla członków kolegium;
2)
uczestniczenia w głosowaniu nad stanowiskami podejmowanymi przez kolegium w trybie korespondencyjnym;
3)
poboru od członków kolegium informacji, w tym informacji ocennych, w sprawach indywidualnie oznaczonych.
5.
Możliwościom, o których mowa w ust. 1-4, towarzyszy funkcja przenoszenia danych (funkcja kopiuj i wklej) do pamięci komputera użytkownika forum kolegium, chyba że w konkretnych sprawach nie została ona przewidziana.
§  4.
1.
Osoby fizyczne w celu uzyskania dostępu do serwisu (do funkcji) portalu na poziomach, o których mowa w § 3, ust. 3 i 4 samodzielnie rejestrują się w serwisie po aktywizacji odpowiedniego przycisku rejestracyjnego.
2.
Proces rejestrowania użytkowników jest wspomagany instrukcją "Jak się zarejestrować".
3.
Uznanie rejestracji za zakończone wymaga zaakceptowania przez potencjalnego użytkownika portalu niniejszego zarządzenia.
4.
Po zakończonej rejestracji potencjalny użytkownik drogą internetowego przekazu otrzymuje hasło, używane do logowania się na stronie portalu.
§  5.
1.
Korzystanie z portalu przez użytkowników zarejestrowanych wymaga każdorazowo zalogowania się na jego stronie głównej.
2.
Sposób logowania się jest ujęty w odpowiedniej instrukcji, znajdującej się na stronie portalu.
§  6.
1.
Za administrowanie portalem odpowiada umocowany do tego pracownik Wydziału Informatyki w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (administrator), współdziałający z Zakładem Informatyki Lasów Państwowych oraz kontraktorami zewnętrznymi.
2.
Do zadań administratora należy w szczególności:
1)
podejmowanie działań, ukierunkowanych na podnoszenie funkcjonalności oraz niezawodności portalu;
2)
identyfikowanie oraz doprowadzanie do usuwania usterek w funkcjonowaniu portalu;
3)
usuwanie głosów w dyskusji oraz treści o charakterze obraźliwym, wyczerpującym znamiona czynów zabronionych, w tym propagujących hasła oraz tezy, których głoszenie jest w Polsce zabronione z mocy Konstytucji - po uprzednim odebraniu zgłoszenia od opiekuna merytorycznego forum kolegium.
§  7.
1.
Opiekunami merytorycznymi forum kolegium są pracownicy umocowani przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych.
2.
Do zadań opiekunów merytorycznych forum kolegium należy w szczególności:
1)
przekazywanie do administratora, o którym mowa w § 6, ust. 2, treści do zamieszczenia na stronach forum kolegium;
2)
bieżące śledzenie "życia" forum poprzez analizowanie przebiegu:
a)
sondaży;
b)
głosowań;
c)
wątków (tematów), toczącej się dyskusji;
3)
przygotowywanie i przedkładanie dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych zestawień zbiorczych z analiz, o których mowa w pkt. 2), w tym:
a)
raportów (meldunków) z sondaży i głosowań,
b)
raportów z analizy spraw podejmowanych na forum,
c)
dokumentacji obejmującej katalogowanie oraz omówienie postulatów, skarg i wniosków kierowanych pod adresem administracji rządowej oraz organów kierowniczych w Lasach Państwowych,
d)
dokumentacji z przekazywanych za pośrednictwem forum kolegium informacji w sprawach indywidualnie oznaczonych;
4)
identyfikowanie głosów w dyskusji oraz treści, o których mowa w § 6, ust. 2, pkt 3), z następczym wnioskowaniem do administratora o ich usunięcie ze stron portalu;
5)
przygotowywanie okresowych informacji zbiorczych z "życia" portalu i ich przedkładania przewodniczącemu kolegium. Przewodniczący kolegium sprawy poruszane, załatwione oraz załatwiane z użyciem portalu omawia na najbliższym posiedzeniu tego ciała.
§  8.
1.
Na stronach portalu zamieszcza się w szczególności:
1)
akty reglamentacji wewnętrznej dotyczące kolegium Lasów Państwowych;
2)
listę i charakterystykę członków kolegium;
3)
aktualny plan pracy kolegium;
4)
zawiadomienia o posiedzeniach kolegium wraz z materiałami pomocniczymi;
5)
protokoły z posiedzeń kolegium;
6)
uchwały podjęte przez kolegium;
7)
zestawienia zbiorcze, o których mowa w § 7, ust. 2, pkt 3);
8)
informacje zbiorcze, o których mowa w § 7, ust. 2, pkt 5).
2.
Wątki (tematy) dyskutowane na forum, dzielą się na:
1)
poddawane sondowaniu oraz głosowaniu, zadawane członkom z inicjatywy dyrektora generalnego Lasów Państwowych;
2)
pojawiające się na forum z inicjatywy własnej użytkowników zarejestrowanych.
3.
Zadania kierowane za pośrednictwem forum do członków kolegium, w tym w zakresie dostarczenia informacji w sprawach indywidualnie oznaczonych, nie mogą wykraczać poza ramy opinii oraz porad udzielanych dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych.
§  9.
Portalu używa się odpowiednio do wspomagania działania prezydium kolegium oraz grup tematycznych, o których mowa w regulaminie kolegium.
§  10.
1.
Użytkownicy zarejestrowani w portalu ponoszą odpowiedzialność prawną za treści zamieszczone na jego stronie.
2.
Dyrektor generalny Lasów Państwowych nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego funkcjonowania komputerów użytkowników portalu, niebędących opiekunami merytorycznymi lub administratorem portalu.
§  11.
Zgodnie z wykazem, o którym mowa w zarządzeniu nr 41 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 4 lipca 2007 r. (znak: OR-013-3/07) w sprawie ustalenia standardowej klasyfikacji haseł służących grupowaniu aktów reglamentacji wewnętrznej dyrektora generalnego Lasów Państwowych - niniejsze zarządzenie należy do grup aktów reglamentacji wewnętrznej, ujętych pod następującymi pozycjami tego wykazu: 5 g), 8 g) - piąte tiret, 15 f) i 16 a).
§  12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. W § 6 Statutu Lasów Państwowych ustanowiono, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych dyrektor generalny Lasów Państwowych wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych; w wypadku niniejszego zarządzenia, służy ono uszczegółowieniu zasad działania kolegium oraz trybu jego obrad; zasady te oraz tryb zostały określone w Regulaminie Kolegium, ustalonym w trybie zarządzenia, na wniosek kolegium, przez dyrektora generalnego LP z tym, że w § 2 tego zarządzenia zapowiedziano wydanie odrębnego zarządzenia (jest nim niniejsze), dotyczącego trybu korespondencyjnego pracy kolegium.

2 Powołana regulacja stanowi, że szczegółowy tryb działania Kolegium Lasów Państwowych w trybie korespondencyjnym, o którym mowa w § 15 regulaminu, jak również używanie funkcji portalu korporacyjnego Lasów Państwowych w części wydzielonej dla członków Kolegium Lasów Państwowych, będzie przedmiotem odrębnego zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych.