Szczegółowe zasady organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenie kursowe w zakładach karnych i aresztach śledczych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CZSW.2004.2.4

Akt utracił moc
Wersja od: 9 kwietnia 2004 r.

INSTRUKCJA Nr 3
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ
z dnia 9 kwietnia 2004 r.
w sprawie szczegółowych zasad organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego w zakładach karnych i aresztach śledczych

Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 1996 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2002 r. Nr 207, poz.1761 z późn. zm.1) ustala się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne.

§  1.
1.
Instrukcja ustala czynności związane z organizowaniem nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego, a w szczególności sposób zgłaszania kandydatów do nauczania, prowadzenia rekrutacji, przyjmowania i transportowania osadzonych do szkół i szkolenia kursowego.
2.
Użyte w instrukcji określenia oznaczają:
1)
osadzony - osobę tymczasowo aresztowaną lub skazaną,
2)
zakład - zakład karny lub areszt śledczy,
3)
szkoła - szkołę, zespół szkół lub centrum kształcenia ustawicznego funkcjonujące przy zakładzie karnym lub areszcie śledczym,
4)
kandydat - osadzonego, zakwalifikowanego do nauczania, przed przyjęciem go do szkoły,
5)
słuchacz - osadzonego objętego nauczaniem w szkole,
6)
dyrektor generalny - Dyrektora Generalnego Służby Więziennej,
7)
dyrektor biura - Dyrektora Biura Penitencjarnego Centralnego Zarządu Służby Więziennej,
8)
dyrektor okręgowy - dyrektora okręgowego Służby Więziennej,
9)
dyrektor zakładu - dyrektora zakładu karnego lub aresztu śledczego,
10)
dyrektor szkoły - dyrektora szkoły, zespołu szkół lub centrum kształcenia ustawicznego funkcjonującego przy zakładzie karnym lub areszcie śledczym,
11)
kodeks - ustawę z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. Nr 90, poz.557 z późn. zm.)
12)
rozporządzenie - rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. Nr 37, poz. 337).
§  2.
1.
Wykaz szkół funkcjonujących przy zakładach określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1998 r. w sprawie określenia wykazu szkół, które prowadzą ministrowie właściwi do spraw: wewnętrznych, obrony narodowej i sprawiedliwości (Dz. U. Nr 162 poz. 1134).
2.
Aktualny wykaz kierunków kształcenia i semestrów nauki w szkołach sporządza dyrektor biura i po zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego przesyła dyrektorom okręgowym w terminie do dnia 20 kwietnia i 20 października każdego roku.
§  3.
1.
W terminie do dnia 10 kwietnia i 10 października każdego roku dyrektorzy szkół przedstawią dyrektorowi biura, do zatwierdzenia, projekt wstępnego arkusza organizacji nauczania.
2.
W terminie 20-25 sierpnia i 25-30 stycznia każdego roku dyrektorzy szkół przedstawią dyrektorowi generalnemu, do zatwierdzenia, projekt końcowego arkusza organizacji nauczania.
3.
Wzór arkusza organizacji nauczania stanowi załącznik nr 1 do instrukcji.
§  4.
Komisja penitencjarna może zakwalifikować do nauczania w określonym typie szkoły słuchacza ostatniego semestru nauki w szkole, która stanowi podbudowę programową do podjęcia nauki w tym typie szkoły, o ile uzyskiwane przez niego wyniki w nauce rokują ukończenie szkoły, do której uczęszcza, w obowiązującym terminie.
§  5.
1.
Po zakończonym roku szkolnym dyrektor szkoły sporządza analizę efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego za miniony rok i przesyła dyrektorowi biura w terminie do dnia 15 lipca.
2.
Wzór arkusza do sporządzenia analizy, o której mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 do instrukcji.
§  6.
1.
Dyrektorzy okręgowi sporządzają plany szkoleń kursowych przewidzianych do realizacji w danym roku i przesyłają je w terminie do dnia 1 kwietnia każdego roku dyrektorowi generalnemu do zatwierdzenia.
2.
Przesyłane do zatwierdzenia plany szkoleń kursowych powinny zawierać preliminarze oraz informację dotyczącą rodzaju środków przewidzianych na realizację tych szkoleń.
3.
Informację o zatwierdzonych szkoleniach kursowych dyrektorzy okręgowi przesyłają do podległych zakładów.
§  7.
1.
Informację o przeprowadzonych szkoleniach kursowych w minionym roku kalendarzowym dyrektor okręgowy przesyła dyrektorowi biura w terminie do 15 stycznia.
2.
Wzór druku do sporządzenia informacji, o której mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 3 do instrukcji.

Rozdział  2

Zgłaszanie, rekrutacja, przyjmowanie i transportowanie osadzonych do szkół i szkolenia kursowego.

§  8.
1.
Zgłaszanie osadzonych do nauczania w szkołach następuje w formie imiennego wykazu kandydatów przesyłanego do zakładu, przy którym funkcjonuje szkoła.
2.
Zgłaszanie kandydatów do szkół na poszczególne semestry nauki odbywa się w okresie od 1 do 30 maja i od 1 do 30 listopada każdego roku.
3.
Wzór wykazu kandydatów do nauczania stanowi załącznik nr 4 do instrukcji.
§  9.
1.
Rekrutację i przyjmowanie kandydatów na pierwszy semestr nauki prowadzą szkoły na podstawie przepisów rozporządzenia oraz zatwierdzonego wstępnego arkusza organizacji nauczania w danym semestrze.
2.
Warunki jakie muszą spełnić kandydaci do poszczególnych typów szkół, klas i semestrów nauki programowo wyższych określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26 poz. 232)
§  10.
Postępowanie rekrutacyjne w szkołach przeprowadza się w okresie od 1 do 10 czerwca i od 1 do 10 grudnia, każdego roku.
§  11.
1.
Po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym dyrektorzy zakładów, przy których funkcjonują szkoły, odsyłają niezwłocznie kopie wykazów wymienionych w § 8 ust. 1 wraz z informacją o przyjęciu lub odmowie przyjęcia kandydatów do szkoły oraz o zakończonej lub nie zakończonej rekrutacji na pierwszy semestr nauki.
2.
Do kopii wykazu kandydatów przyjętych do szkoły zawodowej dołącza się imienne skierowania na badanie lekarskie dla kandydatów przyjętych do szkoły stosownie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 15 września 1997 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych, uczniów tych szkół oraz studentów i uczestników studiów doktoranckich, którzy w trakcie praktycznej nauki lub studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 767 i z 1998 r. Nr 58, poz. 374).
§  12.
Osadzonego, który nie został przyjęty do szkoły z powodu braku miejsc, zgłasza się niezwłocznie do innej szkoły dysponującej wolnymi miejscami.
§  13.
1.
Osadzony przebywający w areszcie śledczym, który został zakwalifikowany do nauczania i wobec którego stosuje się przepisy o wykonaniu kary pozbawienia wolności, podlega przetransportowaniu zgodnie z zasadami transportowania skazanych.
2.
Zakład, do którego zostanie przetransportowany osadzony, o którym mowa w ust. 1, podejmuje działania mające na celu zgłoszenie go do szkoły.
3.
Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku, kiedy osadzony zostanie zakwalifikowany do nauczania w okresie rekrutacji do szkół.
4.
W przypadku, o którym mowa w ust. 3, areszt śledczy podejmuje działania mające na celu zgłoszenie osadzonego do szkoły.
5.
Osadzonego wobec, którego stosuje się przepisy o wykonywaniu tymczasowego aresztowania, zgłasza do nauczania areszt śledczy, po uzyskaniu zgody organu do dyspozycji którego on pozostaje. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§  14.
1.
Podstawę zgłoszenia do transportu kandydata na pierwszy semestr nauki stanowi:
1)
potwierdzenie przyjęcia go do szkoły,
2)
pozytywny wynik badania, o którym mowa w § 11 ust. 2,
3)
potwierdzenie zakończenia rekrutacji do szkoły.
2.
Zakłady prowadzące szkoły, o których mowa w ust. 2, powiadamiają niezwłocznie o zakończonej rekrutacji zakłady, w których przebywają kandydaci przyjęci do tych szkół.
3.
Kandydaci do szkół na wyższe semestry nauki po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, zgłaszani są do transportu niezwłocznie.
§  15.
W przypadku negatywnego wyniku badania lekarskiego lub wycofania z transportu osadzonego przyjętego do szkoły, niezwłocznie informuje się o tym zakład, przy którym funkcjonuje szkoła.
§  16.
1.
W przypadku, gdy zakład nie zakończył naboru na pierwszy semestr nauki w szkole do dnia 25 sierpnia i 15 stycznia, a dyrektor generalny nie wyrazi zgody na uruchomienie kształcenia, przy liczbie słuchaczy mniejszej niż określona w § 15 rozporządzenia, zakład przy którym funkcjonuje szkoła, poinformuje zainteresowane zakłady o wycofaniu decyzji o przyjęciu kandydatów do szkoły.
2.
Kandydatów, o których mowa w ust. 1, zgłasza się do innych szkół dysponujących wolnymi miejscami.
§  17.
1.
Po przetransportowaniu kandydata do szkoły przeprowadza się postępowanie mające na celu włączenie go na odpowiedni semestr nauki.
2.
Postępowanie, o którym mowa w ust.1, prowadzi szkolna komisja na podstawie dostarczonych dokumentów.
3.
Skład i terminy pracy komisji określa dyrektor szkoły.
§  18.
1.
Przyjmowanie warunkowe kandydatów zgłaszanych do szkół w okresie trwającego już semestru nauki następuje na zasadach określonych w § 8 ust. 1 i § 11.
2.
Zgłoszenie do transportu kandydatów, o których mowa w ust. 1, następuje niezwłocznie po spełnieniu warunków wymienionych w § 14 ust. 1 pkt 1 i 2.
§  19.
1.
Dyrektorzy zakładów, przy których funkcjonują szkoły, przesyłają dyrektorowi biura w terminie do dnia 20 sierpnia i 25 stycznia każdego roku, imienny wykaz kandydatów przyjętych do szkoły na pierwszy semestr nauki oraz wykaz kandydatów, którym odmówiono przyjęcia do szkoły wraz z uzasadnieniem.
2.
Przypadki odmowy przyjęcia kandydatów zgłaszanych do szkoły po 20 sierpnia i 25 stycznia, pomimo posiadania wolnych miejsc w szkole, zgłasza się niezwłocznie dyrektorowi biura, wraz z uzasadnieniem.
§  20.
1.
Zakład dysponujący wolnymi miejscami w organizowanym szkoleniu kursowym przesyła informację o liczbie wolnych miejsc do innych zakładów podległych danemu dyrektorowi okręgowemu.
2.
Zgłaszanie osadzonych do szkolenia kursowego organizowanego w innym zakładzie niż osadzony przebywa, następuje na zasadach określonych w § 8 ust. 1.
§  21.
Po zakończonej rekrutacji zakład organizujący szkolenie odsyła kopię wykazu kandydatów zgłoszonych do szkolenia kursowego z informacją o przyjęciu lub odmowie przyjęcia kandydatów.
§  22.
Potwierdzenie przyjęcia kandydata na kurs oraz pozytywny wynik badania, o którym mowa w § 35 rozporządzenia, stanowią podstawę do zgłoszenia go do transportu.
§  23.
1.
W przypadku realizacji kursu przy udziale kadry pedagogicznej zatrudnionej w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej, wynagrodzenie wykładowców i instruktorów zatrudnionych przez zakład do przeprowadzenia kursu na podstawie umowy zlecenia, ustala się według minimalnego wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela mianowanego określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 maja 2000r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, sposobu obliczania wysokości stawki wynagrodzenia zasadniczego za jedną godzinę przeliczeniową, wykazu stanowisk oraz dodatkowych zadań i zajęć uprawniających do dodatku funkcyjnego, ogólnych warunków przyznawania dodatku motywacyjnego, wykazu trudnych i uciążliwych warunków pracy stanowiących podstawę przyznania dodatku za warunki pracy oraz szczególnych przypadków zaliczania okresów zatrudnienia i innych okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat (Dz. U. Nr 39, poz. 455, Nr 100, poz. 1074, z 2001 r. Nr 52, poz. 544, z 2002r. Nr 160, poz. 1323, z 2003r. Nr 34, poz. 286) i powiększonego o 20%.
2.
Do wyliczenia stawki godzinowej dla wykładowcy i instruktora stosuje się odpowiednio przepisy § 1, ust 2 i 3 rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.
§  24.
Kursy mogą być organizowane w oparciu o programy nauczania opracowane przez zakład, szkołę lub wydane przez stowarzyszenia zawodowe, samorządy gospodarcze, organizacje społeczne lub innych organizatorów szkoleń kursowych.

Rozdział  3

Przepisy końcowe

§  25.
Traci moc instrukcja Nr 3 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 10 kwietnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego przy zakładach karnych i aresztach śledczych oraz instrukcja Nr 10 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 3 grudnia 2002 r. zmieniająca instrukcję w sprawie szczegółowych zasad organizowania nauczania w szkołach oraz szkolenia kursowego przy zakładach karnych i aresztach śledczych.
§  26.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 142, poz. 1380, Nr 153, poz. 1271 i Nr 166, poz. 1609.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

(pieczęć szkoły)

WSTĘPNY / KOŃCOWY ARKUSZ ORGANIZACJI NAUCZANIA

w ...... semestrze, roku szkolnego ......

ZK /AŚ w ......

I. NAUCZANIE STACJONARNE

1. 6-letnia Szkoła Podstawowa dla Dorosłych (klasa VI)

Lp.Planowana organizacjaPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
klasaSemestr naukiLiczba słuchaczygodzinetatówgodzinetatów
Razem

2. Gimnazjum dla Dorosłych

Lp.Planowana organizacjaPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
klasaSemestr naukiLiczba słuchaczygodzinetatówgodzinetatów
Razem

3. Szkoła Zasadnicza dla Dorosłych

Lp.Zawód (zawody w kl. wielozawodowych)Liczba słuchaczyPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
Kl. IKl. IIgodzinetatówgodzinetatów
Sem. ISem. IISem. IIISem. IV
Razem

4. Szkoły średnie dla dorosłych (typ szkoły i podbudowa programowa)

1) ......... na podbudowie .........

2) ......... na podbudowie .........

Lp.Nazwa szkoły- zawód specjalnośćLiczba słuchaczyPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
Kl.KL.Kl.godzinetatówgodzinetatów
semsemsemsemsemsem

II. KSZTAŁCENIE ZAOCZNE

Lp.Nazwa szkoły- zawód -specjalnośćNazwa szkoły zawód -specjalnośćLiczba słuchaczyPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
Kl.sem.godzinetatówgodzinetatów
Razem

III. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE

Lp.Szkoła - zawód (szkoły zasadnicze)Nazwa szkoły zawód-specjalnośćLiczba słuchaczyPlanowana liczba:Zatwierdzona liczba:
klasasem.godzinetatówgodzinetatów
Razem

IV. ZESTAWIENIE ETATÓW

PlanowaneZatwierdzone
Szkoła podstawowa -........................
Gimnazjum -........................
Szkoła zasadnicza -........................
Szkoły średnie -........................
Kształcenie zaoczne -........................
Zajęcia praktyczne -........................
Razem

V. OBOWIĄZKOWY WYMIAR GODZIN KADRY KIEROWNICZEJ

ProponowanyZatwierdzony
1. Dyrektor szkoły........................
2. Wicedyrektor /kierownik filii/........................

VI. ROZLICZENIE ETATÓW PEDAGOGICZNYCH W ORGANIZACJI SZKOŁY

Planowane zapotrzebowanieZatwierdzone
3. Nauczyciele teorii..........................
4. Nauczyciele prakt. nauki zawodu..........................
5. Nauczyciel bibliotekarz..........................
Razem

VII. ROZLICZENIE ETATÓW ADMINISTRACJI l OBSŁUGI SZKOŁY

Planowane zapotrzebowanieZatwierdzone
1. Sekretarz szkoły.........................................
Opracował:Sprawdził pod względem merytorycznym:ZATWIERDZIŁ:
Akceptował:

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

..................................

(pieczęć jednostki penitencjarnej)
ANALIZA

EFEKTYWNOŚCI PROCESU

DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO

w roku szkolnym .........

Nazwa szkoły
Numer szkoły
Rok założenia (pierwszej szkoły)
Szkoła funkcjonuje w ZK/AŚ
Filia(e) szkoły funkcjonują w ZK/AŚ
Do szkoły przyjmowani są kandydaci z podgrup klasyfikacyjnych:
W skład szkoły wchodzą:
Szkoła PodstawowaTAKNIE
GimnazjumTAKNIE
Szkoła ZasadniczaZawód:TAKNIE
..................
..................
..................
Technikum ZawodoweKierunek SpecjalnośćTAKNIE
..................
..................
Liceum UzupełniająceTAKNIE
Liceum OgólnokształcąceProfil:TAKNIE
..................
Liceum ZawodoweKierunek:TAKNIE
..................
Kursy przygotowawcze do egzaminu eksternistycznegoZ zakresu szkoły:

..................

TAKNIE
Inny typ szkoły lub forma kształcenia
ABAZA SZKOŁY
Liczba izb lekcyjnycho łącznej powierzchni
A 2Ogólna pojemność izb lekcyjnych na jedną zmianę
A 3Szkoła posiada pracownię informatyczną z następującą liczb. komp.
A 4Szkoła posiada następujący sprzęt audiowizualny:
a) odbiornik TV - szt.
b) magnetowid - szt.
c) rzutnik pisma - szt.
d) epidiaskop - szt.
e) kamera - szt.
f) magnetofon - szt.
g) komputer (poza prac. infor.) szt.
h) odbiornik radiowy - szt.
i) aparat projekcyjny - szt.
j) inne (wymień) - szt.
..........................
..........................
A 5W podst. sprzęt tj. TV + magnetowid + rzutnik pisma wyposażono następującą ilość izb lekcyjnych:
A 6Biblioteka szkolna (zakładowa) dysponuje następującą ilością woluminów:
szkoła -ZK -
A 7Zabezpieczenie szkoły w wydawnictwa zawierające akty prawne (Dz.U., M. P., Dz. Urz.) i periodyki metodyczne:
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
BKADRA SZKOŁY
B 1Liczba etatów przyznana szkole w br. szkolnym:
B 2Opinia dyrektora dotycząca liczby przyznanych etatów ze wskazaniem, na jaki cel zabrakło etatów (wraz z uzasadnieniem):
B 3Liczba nauczycieli zatrudnionych ogółem:
w tym - nauczycieli zatrudnionych na pełnych etatach (włącznie z dyr.)
B 4Wykształcenie nauczycieliLiczba zatrudnionych nauczycieli/liczbę etatów im przydzielonych
stażyścikontrak.mianow.dyplom
- stopień doktora, tytuł zawodowy mgr z

przyg. pedagog.

- tytuł zawodowy mgr bez przygot. pedagog.

i licencjat z przyg. pedagogicznym

przygotowania pedagogicznego:

- tytuł licencjata bez przyg. pedagog.,

nauczycielskie, kolegium języków obcych

- pozostałe kwalifikacje
RAZEM:
Liczba studiujących nauczycieli:
B 5ABSENCJA NAUCZYCIELI
Typ szkołyLiczba godzin dydaktycznychPrzedmioty ogólnokształcącePrzedmioty teoretyczne zawodowePraktycz. nauka zawodu% zrealiz. zastępstw
Razem
CSŁUCHACZE SZKÓŁ
Lp.Szkoła, klasa (semestr nauki)Liczba objętychLiczba klasyfikowanychLiczba promowanychLiczba absolwentówLiczba maturzystów
naukąszkołyprzyst. do egz.zdało egz.ocenafrekw. w %
12345678910
Razem
C 1LICZBA SŁUCHACZY UBYTYCH Z NAUCZANIA
Lp.Typ Transport Zwolnieni WyłączeniUbyło
szkoły klasa (sem)na polecenie sąduz AŚ/ZKDecyzją Rady Pedagog.Stan zdrowiaWzględy bezpiecz.Z innych przyczynLiczba ubyłych słuchaczy

(r 3 do r 8)

% ubyłych
12345678910
Razem
C 2WYŁĄCZENI Z INNYCH PRZYCZYN
Lp.PrzyczynaLiczba słuchaczy
DSPRAWOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY
Czy w szkole jest opracowana organizacja mierzenia jakości pracy szkoły ?TAKNIE
Czy w szkole jest opracowany wewnątrzszkolny system oceniania osiągnięć uczniów?TAKNIE
D 1WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Typ szkoły, przedmiot naucz.Liczba przeprowadzonych hospitacjiLiczba sprawdz. (testów)*Średnia ocena**

* Liczba sprawdzianów (testów) przeprowadzanych w ramach wewnętrznego pomiaru jakości pracy szkoły.

** Średnia ocena uzyskiwana ze sprawdzianów (testów).

D 2ZEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Typ szkoły przedmiot pomiaruŚrednia liczba punktów uzyskanych w wyniku przeprowadzonego pomiaruŚrednia ocena z przeprowadzonych egzaminów
w szkolew szkołach dla dorosłych objętych pomiarem przez KO lub OKEEgzamin maturalnyEgzamin z przygot. zawodów.Egzamin z nauki zawodu
D 3SPOSÓB WYKORZYSTANIA WYNIKÓW MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

.................... .....................

(Dyrektor szkoły) (Dyrektor jednostki

penitencjarnej)

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

.....................

(Pieczęć OISW)

Zestawienie szkoleń kursowych zrealizowanych w ...... roku

Tabela 1. Szkolenie kursowe

Lp.Nazwa jednostki penitencjarnejRodzaj kursuLiczba kursówNazwa kursuLiczba uczestnikówLiczba absolwentów

Tabela 2. Szkolenie kursowe kobiet i mężczyzn

WyszczególnienieOgółemSkazani według grup klasyfikacyjnych
(r. 2+3+4)MPR
01234
Liczba kursów1
Liczbamężczyźni2
skazanych objętych nauczaniem kursowymkobiety3
Liczbamężczyźni4
absolwentów kursówkobiety5

Tabela 3. Skazani objęci nauczaniem kursowym w rozbiciu na systemy odbywania kary pozbawienia wolności.

Wyszczególnienieliczba
01
Ogółem (wiersz 2 do 9)1
zwykłyP2
R3
programowanyM4
Systemy wykonywania karyP5
pozbawienia wolnościR6
terapeutycznyM7
P8
R9

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

..................................

(pieczęć jednostki penitencjarnej)

Imienny wykaz kandydatów do nauczania przebywających w dniu .... w AS/ZK w ...........

LpNazwisko i imię imię ojcaData urodzeniaGrupa i podgrup. klasyfikacyjnaTermin warunkowego przedterminowego zwolnienia/końca karyMiejsce zamieszkania kandydata lub osób najbliższych z którymi utrzymuje więzi rodzinneInformacja dotycząca proponowanej naukiInformacja dotycząca udokumentowanego wykształceniaPotwierdzenie przyjęcia kandydata do szkoły lub szkolenia kursowegoUzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły lub szkolenia kursowego
Typ szkoły lub rodzaj szkolenia kursowegoKierunek kształcenia (zawód)Semestr naukiTyp ukończonej szkoły lub szkolenia kursowegoKierunek kształcenia (zawód)Ukończona klasa/sem.
1234567891011121314

Informacja dotycząca rekrutacji kandydatów do szkoły:

(Należy podkreślić właściwą informację)

1.
Rekrutacja na semestr pierwszy została zakończona.
2.
Rekrutacja na semestr pierwszy nie została zakończona

(Dyrektor jednostki penitencjarnej)

....................................