Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2014.4

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 kwietnia 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 4/14
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 7 kwietnia 2014 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 621 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zarządzenie określa szczegółowe zasady i tryb prowadzenia kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA" oraz wzory sporządzanych w jej trakcie dokumentów.
§  2.
1.
Użyte w zarządzeniu wyrażenia oznaczają:
1)
kontroler - funkcjonariusza prowadzącego czynności kontrolne;
2)
jednostka kontrolowana - jednostkę organizacyjną podlegającą kontroli;
3)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie CBA;
2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o funkcjonariuszu należy przez to rozumieć także pracownika CBA.
§  3.
1.
Kontrolę prowadzi się w zakresie przestrzegania przepisów prawa przez funkcjonariuszy, zgodności z prawem, terminowości i efektywności działań jednostek organizacyjnych, w szczególności w zakresie podejmowanych czynności służbowych, czynności nadzorczych, gospodarowania mieniem i powierzonymi środkami finansowymi.
2.
Kontrola ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności jednostek kontrolowanych oraz wykonywania obowiązków przez funkcjonariuszy, rzetelne jego udokumentowanie i dokonanie oceny pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności.
§  4.
1.
Kontrolę prowadzi się w trybie kontroli:
1)
planowej - obejmującej zagadnienia ujęte w sporządzonym przez Biuro Kontroli i Spraw Wewnętrznych CBA, zwane dalej "BKSW CBA" rocznym planie kontroli;
2)
doraźnej - obejmującej zagadnienia wskazane przez Szefa CBA lub dyrektora BKSW CBA nie ujęte w rocznym planie kontroli;
3)
sprawdzającej - polegającej na sprawdzeniu sposobu wykorzystania uwag, wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych z wcześniejszych kontroli.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona w formie:
1)
kompleksowej - obejmującej całą działalność jednostki kontrolowanej;
2)
problemowej - obejmującej wybrane zagadnienia z działalności jednostki kontrolowanej.
§  5.
W celu oceny zasadności przeprowadzenia kontroli lub przygotowania jej programu, dyrektor BKSW, po pisemnym poinformowaniu Szefa CBA, może zarządzić przeprowadzenie czynności przedkontrolnych, polegających w szczególności na ustaleniu stanu faktycznego oraz analizie dokumentów dotyczących działalności jednostek organizacyjnych. Z przeprowadzonych czynności sporządza się notatkę służbową.
§  6.
1.
Kontrolę wykonują funkcjonariusze BKSW CBA, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
2.
Kontrola może być prowadzona przez kilku funkcjonariuszy tworzących zespół kontrolny.
3.
Szef CBA może wyznaczyć na kontrolera także funkcjonariusza innej jednostki organizacyjnej.
4.
Kontrolę w BKSW CBA przeprowadza Szef CBA, przy pomocy zespołu, w skład którego wyznacza funkcjonariuszy posiadających kwalifikacje i doświadczenie z zakresu przeprowadzania kontroli.
5.
W przypadku określonym w ust. 4 nie stosuje się przepisów dotyczących rocznych planów kontroli, a uprawnienia i obowiązki dyrektora BKSW CBA wykonuje Szef CBA.
§  7.
1.
Kontrolę zarządza dyrektor BKSW CBA, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Kontrola doraźna może być zarządzona po uzyskaniu zgody Szefa CBA i zatwierdzeniu przez niego programu kontroli.
§  8.
1.
Kontrolę planową prowadzi się na podstawie rocznego planu kontroli i zgodnie z programem kontroli.
2.
Kontrolę doraźną i sprawdzającą prowadzi się zgodnie z programem kontroli.
3.
Szef CBA, na wniosek dyrektora BKSW, może wyrazić zgodę na odstąpienie od opracowania programu kontroli, w przypadku kontroli doraźnej.
§  9.
Przy opracowywaniu planu i programu kontroli, o których mowa w § 8 ust. 1, uwzględnia się w szczególności:
1)
wyniki wcześniejszych kontroli i audytów;
2)
wyniki badań i analiz określonych problemów oraz skarg i wniosków;
3)
informacje pochodzące od organów państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych;
4)
propozycje zgłaszane przez jednostki organizacyjne CBA.
§  10.
1.
Dyrektor BKSW CBA przedstawia Szefowi CBA roczny plan kontroli w terminie do 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego plan dotyczy.
2.
Roczny plan kontroli powinien w szczególności określać:
1)
przedmiot kontroli;
2)
nazwę jednostki kontrolowanej;
3)
formę kontroli.
3.
Roczny plan kontroli oraz jego zmiany zatwierdza Szef CBA.
4.
Kierownicy jednostek organizacyjnych, w terminie do 31 października mogą zgłaszać do BKSW CBA propozycje do planu kontroli na rok następny.
§  11.
1.
Przed przystąpieniem do kontroli, kontroler sporządza program kontroli i przedstawia go do zatwierdzenia dyrektorowi BKSW CBA.
2.
Program kontroli powinien w szczególności określać:
1)
jednostkę kontrolowaną;
2)
temat kontroli;
3)
tryb i formę kontroli;
4)
zakres przedmiotowy i okres objęty kontrolą;
5)
imiona i nazwiska osób wchodzących w skład zespołu kontrolnego, ze wskazaniem kierownika zespołu.
§  12.
Kontroler przeprowadza kontrolę na podstawie legitymacji służbowej oraz imiennego upoważnienia wydanego przez dyrektora BKSW CBA, według wzoru określonego w załączniku nr 1.
§  13.
1.
Kontroler podlega wyłączeniu w razie zaistnienia okoliczności mogących wywołać uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
2.
O wyłączeniu kontrolera decyduje dyrektor BKSW CBA z urzędu albo na pisemny wniosek kontrolera lub kierownika jednostki kontrolowanej.
§  14.
1.
Kontrola jest przeprowadzana w siedzibie jednostki kontrolowanej oraz w miejscach i czasie wykonywania jej zadań, a także poza godzinami służby i pracy oraz w dniach wolnych od służby i pracy.
2.
Kontrola rozpoczyna się doręczeniem kierownikowi jednostki kontrolowanej upoważnienia do kontroli. Fakt otrzymania upoważnienia do kontroli kierownik jednostki kontrolowanej potwierdza swoim podpisem na drugim egzemplarzu upoważnienia, pozostającym do dyspozycji BKSW CBA.
3.
Poszczególne czynności kontrolne mogą być przeprowadzone również w siedzibie BKSW CBA.
§  15.
1.
Kontroler jest obowiązany dokonać ustaleń kontroli oraz rzetelnie je dokumentować w sposób określony w zarządzeniu, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości - ustalić ich przyczyny oraz osoby za nie odpowiedzialne.
2.
Kontroler jest uprawniony do:
1)
swobodnego poruszania się w obiektach i pomieszczeniach jednostki kontrolowanej, o ile nie utrudnia to w znacznym stopniu wykonywania zadań przez jednostkę kontrolowaną;
2)
wglądu do dokumentów związanych z przedmiotem kontroli i działalnością jednostki kontrolowanej, pobierania oraz zabezpieczania dokumentów i innych materiałów dowodowych;
3)
żądania od kierownika i funkcjonariuszy jednostki kontrolowanej udzielania ustnych i pisemnych wyjaśnień;
4)
przeprowadzania oględzin dokumentów, obiektów i składników majątkowych;
5)
żądania sporządzania kserokopii, odpisów, wypisów, wyciągów wskazanych przez niego dokumentów jawnych i niejawnych, poświadczenia ich za zgodność z oryginałem oraz wydania ich kontrolującemu;
6)
korzystania z pomocy biegłych i specjalistów;
7)
uzyskiwania informacji związanych z kontrolą w innych podmiotach nieobjętych kontrolą.
3.
Czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 5, w odniesieniu do dokumentów niejawnych realizuje się za pośrednictwem kierownika jednostki kontrolowanej.
§  16.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba pisemnie przez niego upoważniona jest obowiązany:
1)
zapewnić kontrolerowi, w miarę możliwości, warunki i środki techniczne niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli oraz swobodny dostęp do kontrolowanych obiektów i pomieszczeń;
2)
zapewnić niezwłoczne przedstawienie kontrolerowi żądanych dokumentów i materiałów dotyczących przedmiotu kontroli;
3)
zapewnić terminowe udzielanie kontrolerowi ustnych i pisemnych wyjaśnień przez funkcjonariuszy;
4)
zapewnić nienaruszalność zabezpieczonych przez kontrolera materiałów pozostawionych na przechowanie w jednostce kontrolowanej.
§  17.
1.
Kontroler dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie zebranych w toku kontroli dowodów.
2.
Dowodami są w szczególności: dokumenty lub ich kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem, zabezpieczone rzeczy, wyniki oględzin, opinie biegłych i specjalistów oraz wyjaśnienia i oświadczenia.
3.
Kontroler dokonuje pobrania dokumentu lub rzeczy w obecności kierownika jednostki kontrolowanej albo funkcjonariusza pisemnie przez niego upoważnionego. Kierownik jednostki kontrolowanej udostępnia dokumenty w celu dokonania niezbędnych do kontroli odpisów, kserokopii lub wyciągów oraz zestawień i obliczeń opartych na dokumentach, lub na prośbę kontrolera sporządza ich kserokopie;
4.
Zebrane w toku postępowania kontrolnego dowody kontroler zabezpiecza, w miarę potrzeby, poprzez:
1)
oddanie na przechowanie, za pokwitowaniem, kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie przez niego upoważnionej;
2)
przechowanie w jednostce kontrolowanej w oddzielnym, zamkniętym pomieszczeniu lub szafie metalowej;
3)
zabranie z jednostki kontrolowanej, za pokwitowaniem, po umożliwieniu sporządzenia ich kopii przez jednostkę kontrolowaną.
5.
O zwolnieniu dowodów spod zabezpieczenia decyduje kontroler, a w przypadku jego odmowy - dyrektor BKSW CBA.
6.
Odpisy i wyciągi z dokumentów zabezpieczonych w trybie ust. 4 mogą być sporządzane tylko za zgodą i w obecności kontrolera, który potwierdza ich zgodność z oryginałem i wydaje je za pokwitowaniem odbioru.
7.
Z czynności, o której mowa w ust. 3, sporządza się protokół, którego wzór stanowi załącznik nr 2.
§  18.
1.
W razie potrzeby kontroler może przeprowadzić oględziny dokumentów, obiektów lub innych składników majątkowych. Oględziny można przeprowadzić także w przypadku konieczności ustalenia przebiegu określonych czynności.
2.
Oględziny przeprowadza się w obecności kierownika jednostki kontrolowanej lub funkcjonariusza pisemnie przez niego upoważnionego.
3.
Z przebiegu oględzin kontroler sporządza protokół, według wzoru określonego w załączniku nr 3, który podpisuje kontroler i osoba wymieniona w ust. 2.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, oględziny można przeprowadzić bez obecności osób, o których mowa w ust. 2.
5.
Oględziny dokumentów przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej lub siedzibie BKSW CBA bez obecności osób, o których mowa w ust. 2.
§  19.
1.
Funkcjonariusze jednostki kontrolowanej są obowiązani udzielać w wyznaczonym przez kontrolera terminie ustnych lub pisemnych wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli. Z ustnych wyjaśnień kontroler sporządza protokół.
2.
Każdy może złożyć kontrolerowi ustne lub pisemne oświadczenie dotyczące przedmiotu kontroli.
3.
Kontroler nie może odmówić przyjęcia oświadczenia, jeżeli ma ono związek z przedmiotem kontroli.
4.
Z czynności przyjęcia ustnych wyjaśnień lub oświadczeń sporządza się protokół, według wzoru określonego w załączniku nr 4, który podpisuje kontroler i osoba składająca wyjaśnienie lub oświadczenie
§  20.
1.
Jeżeli podczas kontroli konieczne jest zbadanie określonych zagadnień wymagających wiadomości specjalnych, dyrektor BKSW CBA może zlecić wykonanie określonych czynności i sporządzenie opinii przez biegłego lub specjalistę.
2.
W zleceniu określa się przedmiot i zakres czynności oraz termin wydania opinii.
§  21.
W przypadku czynności kontrolnych niewymagających sporządzenia protokołu kontroler sporządza notatkę służbową.
§  22.
1.
Kontroler dokumentuje przebieg i wyniki czynności kontrolnych w aktach kontroli, które w szczególności obejmują:
1)
przegląd akt kontroli;
2)
dowody, o których mowa w § 17 ust. 2.
2.
Akta kontroli sporządza się w jednym egzemplarzu i przechowuje w BKSW CBA.
3.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub funkcjonariusz pisemnie przez niego upoważniony ma prawo wglądu do dokumentów stanowiących dowody, zawartych w aktach kontroli oraz do sporządzania ich odpisów.
4.
Pozostałe dokumenty, nie wchodzące do akt kontroli, a pozyskane lub sporządzone w trakcie kontroli, przechowuje się w aktach kontrolnych sprawy.
§  23.
1.
Wyniki przeprowadzonej kontroli kontroler przedstawia w protokole kontroli.
2.
Protokół kontroli zawiera opis stwierdzonych nieprawidłowości, przyczyny ich powstania, zakres, skutki oraz osoby za nie odpowiedzialne, a w razie potrzeby opis stanu faktycznego. Ponadto protokół kontroli powinien zawierać:
1)
oznaczenie jednostki kontrolowanej;
2)
kierownictwo jednostki kontrolowanej w okresie objętym kontrolą;
3)
imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe kontrolera lub kontrolerów;
4)
określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą;
5)
wskazanie podstaw dokonanych ustaleń;
6)
pouczenie o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli oraz o prawie do odmowy podpisania protokołu;
7)
wzmiankę o zgłoszeniu zastrzeżeń oraz o stanowisku zajętym wobec nich przez kontrolera;
8)
miejsce i datę sporządzenia protokołu kontroli;
9)
parafy kierownika zespołu kontrolnego lub kontrolera i kierownika jednostki kontrolowanej na każdej stronie protokołu kontroli;
3.
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla kierownika jednostki kontrolowanej i dla BKSW CBA.
§  24.
1.
Protokół kontroli podpisują kontrolerzy i kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona.
2.
Kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie przez niego upoważnionej przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, umotywowanych pisemnych zastrzeżeń dotyczących zawartych w nim ustaleń, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
3.
W przypadku zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń, o których mowa w ust. 2, kontroler jest obowiązany dokonać niezwłocznie ich analizy i w miarę potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne. W przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń, kontroler dokonuje odpowiedniej zmiany protokołu kontroli w ten sposób, że dołącza do niego stosowny tekst w brzmieniu:
1)
"Ustalenia na str. ... skreśla się";
2)
"Uzupełnienie do str. ... protokołu kontroli";
3)
"Treść ustaleń na str. ... otrzymuje brzmienie:". Pismo w którym kontroler uwzględnił część (całość) zastrzeżeń i wniosków kontrolowanego, sporządza się w formie załącznika do protokołu kontroli i stanowi integralną jego część.
4.
Dyrektor BKSW CBA odmawia przyjęcia zastrzeżeń, jeżeli zostały zgłoszone po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, o czym informuje zgłaszającego zastrzeżenia.
5.
W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontroler sporządza pisemne stanowisko wraz z uzasadnieniem, które przed przekazaniem zgłaszającemu zastrzeżenia, podlega zatwierdzeniu przez dyrektora BKSW CBA.
6.
Zmieniony lub uzupełniony protokół kontroli albo stanowisko kontrolera, o którym mowa w ust. 5, przekazuje się kierownikowi jednostki kontrolowanej w celu podpisania.
§  25.
1.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając dyrektorowi BKSW CBA, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu, pisemne wyjaśnienie tej odmowy.
2.
W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do protokołu kontroli termin, o którym mowa w ust. 1, biegnie od dnia doręczenia stanowiska kontrolera wraz z uzasadnieniem.
3.
O odmowie podpisania protokołu kontroli kontroler czyni wzmiankę w protokole.
4.
Odmowa podpisania protokołu kontroli przez osobę, o której mowa w ust. 1, nie stanowi przeszkody do sporządzenia wystąpienia pokontrolnego.
§  26.
1.
Na wniosek kontrolera, kierownik jednostki kontrolowanej zwołuje naradę pokontrolną z udziałem zainteresowanych funkcjonariuszy w celu omówienia stwierdzonych nieprawidłowości i wniosków wynikających z ustaleń kontroli.
2.
Kierownik jednostki kontrolowanej uzgadnia z kontrolerem czas i miejsce odbycia narady, o której mowa w ust. 1, a także zapewnia protokołowanie jej przebiegu.
3.
Egzemplarz protokołu narady, o której mowa w ust. 1, doręcza się kontrolerowi w terminie z nim uzgodnionym.
§  27.
1.
Po zakończeniu kontroli kontroler sporządza wystąpienie pokontrolne, które zawiera wskazanie nieprawidłowości wynikających z ustaleń zawartych w protokole kontroli oraz wnioski i zalecenia służące ich usunięciu.
2.
Podpisane przez Szefa CBA wystąpienie pokontrolne przekazuje się kierownikowi jednostki kontrolowanej.
§  28.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego, jest obowiązany poinformować dyrektora BKSW CBA o sposobie wykorzystania uwag i realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz o podjętych działaniach lub przyczynach ich niepodjęcia.
§  29.
W razie ujawnienia w toku kontroli okoliczności wskazujących na uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, przestępstwa skarbowego albo też naruszenia dyscypliny finansów publicznych kontroler niezwłocznie informuje o tym na piśmie, za pośrednictwem dyrektora BKSW CBA, Szefa CBA, który zawiadamia właściwy organ.
§  30.
1.
W przypadku stwierdzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia ludzkiego albo niepowetowanej szkody w mieniu, kontroler niezwłocznie informuje o tym fakcie kierownika jednostki kontrolowanej.
2.
Kierownik jednostki kontrolowanej jest obowiązany poinformować pisemnie kontrolera o działaniach podjętych w celu zapobieżenia występującemu niebezpieczeństwu lub szkodzie, o których mowa w ust. 1.
§  31.
Dyrektor BKSW prowadzi rejestr kontroli zawierający:
1)
nazwę jednostki kontrolowanej;
2)
tryb kontroli;
3)
przedmiot kontroli;
4)
czas trwania kontroli;
5)
imię i nazwisko każdego z kontrolerów;
6)
datę sporządzenia protokołu kontroli i wystąpienia pokontrolnego;
7)
informację o zgłoszeniu zastrzeżeń do protokołu kontroli;
8)
adnotację o zgłoszonych informacjach, o których mowa w § 30 ust. 1.
§  32.
1.
Dyrektor BKSW sporządza i przedstawia Szefowi CBA sprawozdanie z działalności kontrolnej, corocznie w terminie do 15 lutego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.
2.
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności informacje o:
1)
liczbie kontroli, z wyszczególnieniem trybu i przedmiotu kontroli;
2)
stwierdzonych nieprawidłowościach, przyczynach ich powstania oraz o osobach za nie odpowiedzialnych;
3)
sformułowanych wnioskach i zaleceniach oraz o sposobie ich realizacji;
4)
liczbie wszczętych w związku z kontrolą postępowań dyscyplinarnych, skierowanych do organów właściwych do ich ścigania zawiadomień o popełnieniu przestępstwa, przestępstwa skarbowego oraz liczbie skierowanych zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.
§  33.
Zarządzenie nie narusza przepisów dotyczących zasad i trybu prowadzenia w CBA kontroli:
1)
przetwarzania danych osobowych;
2)
ochrony informacji niejawnych;
3)
zarządczej.
§  34.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Na podstawie § 12 zarządzenia nr 4/14 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 7 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

upoważniam

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe kontrolera)

do przeprowadzenia kontroli w ....................................................................................................

(oznaczenie jednostki organizacyjnej CBA)

w zakresie .....................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Upoważnienie jest ważne za okazaniem legitymacji służbowej.

................................................................................................................

(data i podpis dyrektora Biura Kontroli i Spraw Wewnętrznych CBA)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

PROTOKÓŁ POBRANIA

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe kontrolera)

na podstawie § 17 ust. 7 zarządzenia nr 4/14 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 7 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, dokonał(-a) w dniu ......................................................................................................................................................

w ..................................................................................................................................................

(miejsce pobrania dokumentu(-ów)/rzeczy*)

pobrania dokumentu(-ów)/rzeczy* w postaci

.......................................................................................................................................................

(szczegółowy opis pobranego(-ych) dokumentów/rzeczy*)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Osoby uczestniczące w czynności:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(charakter udziału, imię i nazwisko osoby uczestniczącej w czynności - jeżeli w czynności biorą udział biegli lub specjaliści, należy wskazać ich imiona i nazwiska, specjalność, miejsce zamieszkania, miejsce pracy i stanowisko oraz podać rodzaj i zakres czynności wykonanych przez każdego z nich)

Przebieg czynności został utrwalony za pomocą urządzenia rejestrującego obraz/dźwięk* tak/nie* .........................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(rodzaj i cechy identyfikacyjne urządzenia, nośnika oraz techniczne warunki rejestracji)

przy czym o zamiarze rejestracji uprzedzono uczestników przed dokonaniem czynności.

Omówienie skreśleń oraz poprawek i uzupełnień poczynionych w protokole:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

............................................ ............................................................................................

(podpis kontrolera) (podpis osoby, która wydała dokument(-y)/rzecz(-y)*)

Podpisy pozostałych osób uczestniczących w czynności:

1. ................................ 2. .................................. 3. .........................................

_______________________

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  3

PROTOKÓŁ OGLĘDZIN

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe kontrolera)

na podstawie § 18 ust. 3 zarządzenia nr 4/14 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 7 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, dokonał(-a) w dniu .......................................................................................................................................................

w ...................................................................................................................................................

(miejsce dokonania oględzin)

w obecności ..................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(charakter udziału, imię i nazwisko osoby uczestniczącej w czynności - jeżeli w czynności biorą udział biegli lub specjaliści, należy wskazać ich imiona i nazwiska, specjalność, miejsce zamieszkania, miejsce pracy i stanowisko oraz podać rodzaj i zakres czynności wykonanych przez każdego z nich)

oględzin ........................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(określenie dokumentu, obiektu, rzeczy)

Przebieg czynności został utrwalony za pomocą urządzenia rejestrującego obraz/dźwięk*

tak/nie* .........................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(rodzaj i cechy identyfikacyjne urządzenia, nośnika oraz techniczne warunki rejestracji)

przy czym o zamiarze rejestracji uprzedzono uczestników przed dokonaniem czynności.

Omówienie skreśleń oraz poprawek i uzupełnień poczynionych w protokole:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Do protokołu dołączono:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

............................................ ........................................................................................

(podpis kontrolera) (podpis osoby uczestniczącej w oględzinach)

Podpisy pozostałych osób uczestniczących w oględzinach:

1. ............................... 2. ................................. 3. ........................................

__________________________

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  4

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA USTNYCH WYJAŚNIEŃ/OŚWIADCZENIA*

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe kontrolera)

na podstawie § 19 ust. 4 zarządzenia nr 4/14 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 7 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, w dniu .......................................................................................................................................................

w ...................................................................................................................................................

(miejsce przyjęcia wyjaśnienia/oświadczenia*)

przyjął(-ęła) od .............................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe składającego wyjaśnienia/oświadczenie*)

ustne wyjaśnienia/oświadczenie* w sprawie:

.......................................................................................................................................................

o następującej treści:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Omówienie skreśleń oraz poprawek i uzupełnień poczynionych w protokole:

.......................................................................................................................................................

Zapoznałem(-am) się z treścią protokołu, która jest zgodna z moimi wyjaśnieniami/oświadczeniem* i nie wnoszę uwag/wnoszę następujące uwagi*

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................................... ............................................................................................

(podpis kontrolera) (podpis osoby składającej wyjaśnienia/oświadczenie*)

_________________________

* niepotrzebne skreślić