Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania kontroli urzędu obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2001.15.40

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2001 r.

ZARZĄDZENIE NR 28
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
z dnia 18 października 2001 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli urzędu obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929 oraz z 2000 r. Nr 120, poz. 1268) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zarządzenie określa szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego kontroli sprawności działania, efektywności gospodarowania oraz przestrzegania prawa w urzędzie obsługującym Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także w jednostkach, w stosunku do których minister uzyskał uprawnienia nadzorcze na podstawie przepisów ustawowych.
§  2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
ministrze - rozumie się przez to Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
2)
ministerstwie - rozumie się przez to Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
3)
komórce kontroli - rozumie się przez to Wydział Kontroli, Skarg i Wniosków w ministerstwie,
4)
kontrolerze - rozumie się przez to pracownika komórki kontroli lub inną osobę wyznaczoną przez zarządzającego kontrolę,
5)
zarządzającym kontrolę - rozumie się przez to podmioty, o których mowa w § 3.
§  3.
Kontrolę zarządzają:
1)
minister - w stosunku do komórek ministerstwa i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez ministra, a także do jednostek, w stosunku do których minister uzyskał uprawnienia nadzorcze na podstawie przepisów ustawowych,
2)
dyrektor generalny w ministerstwie - w stosunku do komórek organizacyjnych ministerstwa bezpośrednio przez niego nadzorowanych w rozumieniu art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów.
§  4.
Kontrolę wykonują i koordynują:
1)
minister, w odniesieniu do jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych, a także do jednostek, w stosunku do których uzyskał uprawnienia nadzorcze, poprzez Wydział Kontroli, Skarg i Wniosków ministerstwa,
2)
dyrektor generalny w ministerstwie, w odniesieniu do komórek organizacyjnych ministerstwa, bezpośrednio przez niego nadzorowanych, poprzez Wydział Kontroli, Skarg i Wniosków ministerstwa.
§  5.
Przepisów zarządzenia nie stosuje się do kontroli, których zasady i tryb przeprowadzania regulują odrębne przepisy.
§  6.
1.
Kontrola może być prowadzona jako:
1)
kompleksowa, która obejmuje całokształt działalności jednostki kontrolowanej,
2)
problemowa, która obejmuje wybrane zagadnienia z działalności jednostki kontrolowanej,
3)
sprawdzająca, której celem jest sprawdzenie wykonania zaleceń i wniosków z kontroli lub sprawdzenie zasadności odwołania się jednostki kontrolowanej od ustaleń poprzednich kontroli,
4)
doraźna, która ma charakter interwencyjny, wynikający z potrzeby pilnego zbadania nagłych zdarzeń.
2.
Kontrola doraźna może, w razie potrzeby, przyjąć formę kontroli kompleksowej lub problemowej.
§  7.
Kontrolę prowadzi się na podstawie półrocznego planu kontroli.
§  8.
W razie potrzeby, niezależnie od planu kontroli, o którym mowa w § 7, organ zarządzający kontrolę może zarządzić kontrolę doraźną.
§  9.
Przy opracowywaniu planu kontroli, o którym mowa w § 7, uwzględnia się w szczególności:
1)
wyniki wcześniejszych kontroli,
2)
wyniki badań i analiz określonych problemów oraz skarg i wniosków,
3)
informacje pochodzące od organów państwowych, a także pochodzące ze środków komunikacji społecznej.
§  10.
1.
Półroczny plan kontroli sporządza właściwa komórka kontroli na podstawie propozycji zgłoszonych przez departamenty i biura. Plan podlega zatwierdzeniu przez ministra.
2.
Zarządzający kontrolę może uwzględnić, w półrocznych planach kontroli, propozycje tematów kontrolnych wniesionych przez inne organy, jednostki lub komórki organizacyjne.
3.
Półroczny plan kontroli powinien w szczególności określać:
1)
temat kontroli,
2)
nazwę jednostki kontrolowanej,
3)
rodzaj kontroli, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1-3,
4)
termin kontroli.
§  11.
1.
Przed przystąpieniem do kontroli, kontroler upoważniony do jej przeprowadzenia sporządza program kontroli i przedstawia go w celu zatwierdzenia - kierownikowi właściwej komórki kontroli.
2.
Program kontroli powinien w szczególności określać:
1)
jednostkę kontrolowaną,
2)
temat kontroli,
3)
cel kontroli,
4)
imiona i nazwiska kontrolerów wchodzących w skład zespołu kontrolnego wraz ze wskazaniem kierownika tego zespołu, jeżeli w kontroli uczestniczą dwie lub więcej osoby,
5)
rodzaj kontroli,
6)
przedmiotowy zakres kontroli,
7)
założenia organizacyjne,
8)
wykaz aktów prawnych, dotyczących działania jednostki kontrolowanej.
§  12.
1.
Kontrolę przeprowadza kontroler, na podstawie pisemnego, imiennego upoważnienia zawierającego określenie jednostki kontrolowanej oraz przedmiotu, zakresu i terminu rozpoczęcia kontroli, wystawionego przez zarządzającego kontrolę oraz dokumentu tożsamości.
2.
Wzór upoważnienia, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
§  13.
Jeżeli do przeprowadzenia kontroli powołuje się zespół kontrolerów, to każdy kontroler działa na podstawie imiennego upoważnienia, a zarządzający kontrolę wyznacza kierownika zespołu. Członkowie zespołu kontrolnego podlegają kierownikowi w okresie od rozpoczęcia do zakończenia kontroli.
§  14.
1.
Kontroler podlega wyłączeniu od udziału w kontroli, jeżeli wyniki kontroli mogą dotyczyć jego roszczeń, praw lub obowiązków albo roszczeń, praw lub obowiązków jego małżonka lub osoby pozostającej z nim faktycznie we wspólnym pożyciu, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia bądź osób związanych z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
2.
Kontroler może być wyłączony również w razie stwierdzenia innych przyczyn, które mogą mieć wpływ na bezstronność jego postępowania.
3.
W sprawie wyłączenia kontrolera decyduje zarządzający kontrolę z urzędu lub na wniosek kontrolera.
§  15.
1.
Kontrola jest przeprowadzana w jednostce kontrolowanej w czasie pracy określonym jej regulaminem organizacyjnym, a jeżeli wymaga tego dobro kontroli - również w dniach wolnych od pracy i poza godzinami pracy.
2.
Kontrola lub poszczególne jej czynności mogą być przeprowadzane, w miarę potrzeby, również w siedzibie zarządzającego kontrolę.
3.
Kontroler jest upoważniony do swobodnego poruszania się na terenie jednostki kontrolowanej bez obowiązku uzyskiwania przepustki.
4.
Kontroler podlega przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o ochronie informacji niejawnych.
§  16.
Obowiązkiem kontrolera jest:
1)
obiektywne ustalenie stanu faktycznego i prawnego oraz rzetelne jego udokumentowanie, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości - ustalenie ich przyczyn, zakresu i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych,
2)
informowanie kierownika jednostki kontrolowanej o ujawnionych nieprawidłowościach wymagających niezwłocznego podjęcia działań zaradczych i usprawniających.
§  17.
1.
Obowiązkiem kierownika jednostki kontrolowanej jest:
1)
zapewnienie warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli,
2)
przedstawianie na żądanie kontrolera dokumentów i materiałów dotyczących przedmiotu kontroli,
3)
niezwłocznie informowanie kontrolera o podjętych działaniach zaradczych i usprawniających, o których mowa w § 16 pkt 2,
4)
udzielanie kontrolerom ustnych i pisemnych wyjaśnień w zakresie objętym kontrolą,
5)
sporządzanie uwierzytelnionych odpisów i wyciągów z dokumentów oraz zestawień i danych niezbędnych do kontroli,
6)
zapewnienie nienaruszalności zabezpieczonych przez kontrolera materiałów pozostawionych na przechowanie w jednostce kontrolowanej.
2.
Odmowa udzielenia wyjaśnień oraz udostępniania materiałów może nastąpić, gdy dotyczą one informacji niejawnych, a kontroler nie posiada odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.
3.
Odmowa udzielenia wyjaśnień może ponadto nastąpić, gdy dotyczą one faktów i okoliczności, których ujawnienie mogłoby narazić na odpowiedzialność karną, dyscyplinarną lub majątkową wezwanego do złożenia wyjaśnień, jego małżonka lub osobę faktycznie pozostającą z nim we wspólnym pożyciu, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia oraz osobę związaną z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
§  18.
1.
Kontroler ustala stan faktyczny na podstawie materiałów zebranych w toku kontroli, stanowiących dowody w postępowaniu kontrolnym.
2.
Dowodami w postępowaniu kontrolnym są w szczególności: dokumenty, zabezpieczone rzeczy, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
3.
Kontroler pobiera dokumenty lub rzeczy w obecności kierownika jednostki kontrolowanej lub osoby przez niego upoważnionej.
4.
Z czynności, o której mowa w ust. 3, sporządza się protokół, który podpisuje kontroler i kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona.
5.
Z czynności przesłuchania świadków oraz przyjęcia ustnych wyjaśnień i oświadczeń, sporządza się protokół, który podpisuje kontroler i osoba składająca zeznanie, wyjaśnienie lub oświadczenie.
6.
Wzór protokołu z czynności, o której mowa w ust. 3, stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
7.
Wzory protokołów z czynności, o których mowa w ust. 5, stanowią załączniki nr 3-5 do zarządzenia.
§  19.
1.
W razie potrzeby ustalenia stanu obiektu lub innych składników majątkowych, a także przebiegu określonych procesów, kontroler może przeprowadzić oględziny.
2.
Oględziny przeprowadza się w obecności kierownika jednostki kontrolowanej odpowiedzialnego za przedmiot lub czynności poddane oględzinom, a w razie jego nieobecności - osoby przez niego upoważnionej.
3.
Z przebiegu i wyniku oględzin sporządza się protokół, który podpisuje kontroler i osoba wymieniona w ust. 2.
4.
Wzór protokołu oględzin, o którym mowa w ust. 3, stanowi załącznik nr 6 do zarządzenia.
§  20.
Biegłym i rzeczoznawcom powołanym do udziału w czynnościach kontrolnych przysługuje wynagrodzenie, ustalone na podstawie odrębnych przepisów.
§  21.
1.
Kontroler dokumentuje przebieg i wyniki czynności kontrolnych, sporządzając, na podstawie dowodów i innych dokumentów, o których mowa w § 18 i 19 załączniki, stanowiące integralną część protokołu kontroli lub sprawozdania z kontroli.
2.
Załączniki wraz z dowodami i innymi dokumentami, o których mowa w § 18 i 19, dołącza się do protokołu kontroli lub sprawozdania z kontroli w kolejności odpowiadającej kolejności dokonywanych czynności, numerując kolejno strony kart.
3.
Załączniki służą wyłącznie do użytku służbowego, z zastrzeżeniem przepisów o ochronie informacji niejawnych.
§  22.
1.
Ustalenia kontroli przedstawia się w:
1)
protokole kontroli kompleksowej lub problemowej,
2)
sprawozdaniu z kontroli sprawdzającej lub doraźnej.
2.
Jeżeli ustalenia kontroli mogą uzasadniać pociągnięcie określonej osoby do odpowiedzialności karnej, dyscyplinarnej lub materialnej, bez względu na rodzaj kontroli sporządza się protokół.
§  23.
1.
Protokół kontroli zawiera opis stanu faktycznego i prawnego działalności jednostki kontrolowanej, stwierdzony w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości i opis przyczyn powstania, zakresu i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, a także wskazanie osób za nie odpowiedzialnych.
2.
Protokół kontroli powinien ponadto zawierać:
1)
oznaczenie jednostki kontrolowanej, jej adres, REGON oraz Numer Identyfikacji Podatkowej, imię i nazwisko kierownika jednostki kontrolowanej oraz oznaczenie jednostki nadrzędnej nad jednostką kontrolowaną, z uwzględnieniem zmian w okresie objętym kontrolą,
2)
imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe kontrolera lub kontrolerów, nazwę komórki kontroli oraz numer i datę upoważnienia do kontroli,
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych w jednostce kontrolowanej, z wymienieniem dni przerw w kontroli,
4)
określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
5)
wzmiankę o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń oraz o prawie odmowy podpisania protokołu,
6)
wzmiankę o zgłoszeniu zastrzeżeń oraz o zajętym stanowisku,
7)
omówienie dokonanych w protokole poprawek, skreśleń i uzupełnień,
8)
wzmiankę o doręczeniu egzemplarza protokołu kierownikowi jednostki kontrolowanej,
9)
wzmiankę o dokonaniu wpisu do książki kontroli,
10)
miejsce i datę podpisania protokołu,
11)
parafy kontrolera i kierownika jednostki kontrolowanej na każdej stronie protokołu,
12)
wzmiankę o odmowie podpisania protokołu.
3.
Ustalenia, o których mowa w ust. 1, mogą stanowić podstawę do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, wszczęcia postępowania dyscyplinarnego albo podjęcia innych kroków przewidzianych prawem na wypadek stwierdzenia naruszenia obowiązków pracowniczych lub służbowych.
4.
Protokółowi zawierającemu informacje niejawne nadaje się odpowiednią klauzulę tajności.
5.
Protokół kontroli sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dla kierownika jednostki kontrolowanej.
§  24.
Po zakończeniu kontroli wszyscy kontrolerzy podpisują protokół kontroli i przekazują go kierownikowi jednostki kontrolowanej, a w razie nieobecności kierownika jednostki kontrolowanej - osobie upoważnionej przez niego na piśmie. Ze strony jednostki kontrolowanej protokół kontroli podpisuje kierownik jednostki oraz główny księgowy, jeżeli kontrola obejmowała zagadnienia finansowe lub ewidencji księgowej.
§  25.
1.
Kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie posiadającej jego pisemne upoważnienie przysługuje, przed podpisaniem protokołu kontroli, prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń w sprawie stanu faktycznego i prawnego, ocen i uwag zawartych w protokole kontroli.
2.
Zastrzeżenia należy zgłosić na piśmie organowi zarządzającemu kontrolę w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
3.
W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1, organ zarządzający kontrolę może polecić kontrolerowi dokonanie ich analizy i, w miarę potrzeby, podjęcie dodatkowych czynności kontrolnych, a w przypadku stwierdzenia zasadności całości lub części zastrzeżeń, zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.
4.
W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości, organ zarządzający kontrolę przekazuje na piśmie zgłaszającemu zastrzeżenia swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem oraz protokół kontroli, w celu jego podpisania.
§  26.
1.
Zarządzający kontrolę odmawia przyjęcia zastrzeżeń, jeżeli zostały zgłoszone przez osobę nieuprawnioną lub po upływie terminu, o którym mowa w § 25 ust. 2, oraz informuje o tym zgłaszającego zastrzeżenia.
2.
Stanowisko zarządzającego kontrolę w sprawie odmowy przyjęcia zastrzeżeń jest ostateczne i nie wymaga uzasadnienia.
§  27.
1.
Kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie posiadającej jego pisemne upoważnienie przysługuje prawo odmowy podpisania protokołu kontroli i złożenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania organowi zarządzającemu kontrolę pisemnego wyjaśnienia tej odmowy.
2.
Odmowa podpisania protokołu kontroli przez osobę, o której mowa w ust. 1, nie wstrzymuje realizacji postępowania kontrolnego.
§  28.
1.
Na wniosek kontrolera kierownik jednostki kontrolowanej zwołuje naradę pokontrolną z udziałem pracowników zajmujących stanowiska kierownicze i odpowiedzialnych za kontrolowany odcinek pracy, w celu omówienia stwierdzonych nieprawidłowości i wniosków wynikających z ustaleń kontroli. Naradzie przewodniczy kierownik jednostki kontrolowanej.
2.
Kierownik jednostki kontrolowanej uzgadnia z kontrolerem czas i miejsce odbycia narady, o której mowa w ust. 1, a także zapewnia protokołowanie jej przebiegu.
3.
Egzemplarz protokołu z narady, o której mowa w ust. 1 doręcza się kontrolerowi w terminie z nim uzgodnionym, nie dłuższym jednak niż 7 dni od dnia odbycia narady pokontrolnej.
§  29.
W razie stwierdzenia w toku kontroli istotnych nieprawidłowości i uchybień, organ sprawujący nadzór nad jednostką kontrolowaną, kieruje do tej jednostki wystąpienie pokontrolne.
§  30.
Kierownik jednostki kontrolowanej, w ciągu 30 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego, zawiadamia jednostkę nadrzędną o wykonaniu wniosków lub o przyczynach ich niewykonania.
§  31.
1.
Sprawozdanie z kontroli, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 2 zawiera opis stwierdzonych faktów i zebranych dowodów, ocenę realizacji zadań i zgodności działania kontrolowanej jednostki z przepisami prawa oraz wnioski wynikające z ustaleń kontroli. Do sprawozdania załącza się dowody związane z jego treścią.
2.
Sprawozdanie z kontroli powinno ponadto zawierać dane i informacje wymienione w § 23 ust. 2 pkt 1-4 i 9.
3.
Do postępowania ze sprawozdaniem z kontroli stosuje się odpowiednio postanowienia § 23 ust. 4 i 5. Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłosić zarządzającemu kontrolę w terminie 7 dni uwagi do sprawozdania.
4.
Sprawozdanie z kontroli podpisują wszyscy kontrolerzy.
§  32.
1.
W jednostce kontrolowanej, prowadzi się książkę kontroli.
2.
Za prowadzenie i udostępnienie książki kontroli w jednostce kontrolowanej odpowiedzialny jest kierownik tej jednostki.
3.
Kontroler wpisuje do książki kontroli w szczególności:
1)
imię i nazwisko kontrolera,
2)
nazwę organu zarządzającego kontrolę,
3)
czas trwania kontroli,
4)
przedmiot i zakres kontroli.
4.
Wpis do książki kontroli kontroler potwierdza podpisem.
5.
W książce kontroli numeruje się strony, w sposób uniemożliwiający usunięcie z niej kart.
6.
Książkę kontroli udostępnia się na żądanie kontrolera.
§  33.
Zarządzający kontrolę zawiadamia, w razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia:
1)
przestępstwa lub wykroczenia - organ powołany do ścigania przestępstw lub wykroczeń,
2)
czynu stanowiącego naruszenie dyscypliny finansów publicznych - właściwego rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
§  34.
Po zakończeniu kontroli kontroler sporządza, na podstawie protokółów kontroli, o których mowa w § 22 ust. 1 pkt 1 informację o wynikach kontroli. Na żądanie zarządzającego kontrolę kontroler sporządza również informację o wynikach kontroli doraźnej.
§  35.
Informacja, której mowa w § 34, zawiera w szczególności:
1)
określenie celu i tematu kontroli oraz czasu jej przeprowadzenia,
2)
ustalenia kontroli,
3)
ocenę działalności kontrolowanej jednostki, uwagi i wnioski z kontroli,
4)
wnioski dotyczące doskonalenia działalności jednostki kontrolowanej oraz koniecznych zmian legislacyjnych.
§  36.
1.
Komórka kontroli sporządza roczne sprawozdania z działalności kontrolnej.
2.
Sprawozdanie zawiera w szczególności informacje o:
1)
organizacji komórki kontroli,
2)
liczbie kontroli przeprowadzonych w roku sprawozdawczym z wyszczególnieniem rodzajów i problematyki kontroli, a także liczbie skontrolowanych jednostek,
3)
stwierdzonych nieprawidłowościach, przyczynach ich powstawania oraz o osobach za nie odpowiedzialnych,
4)
liczbie wszczętych postępowań dyscyplinarnych i zawiadomień o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia skierowanych do organów powołanych do ich ścigania,
5)
liczbie niezrealizowanych kontroli w roku sprawozdawczym.
3.
Sprawozdanie przekazuje się w terminie do dnia 1 lutego następnego roku kalendarzowego do zatwierdzenia zarządzającemu kontrolę.
§  37.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

(nazwa i adres komórki kontroli)

Warszawa, dnia ...............

Upoważnienie nr .....

Na podstawie § 3 pkt ..... oraz § 12 ust. 1 zarządzenia Nr 26

Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 18

października 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu

przeprowadzania kontroli urzędu obsługującego Ministra Kultury

i Dziedzictwa Narodowego oraz organów i jednostek

organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra

Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz. MKiDN, Nr ......

poz. ......)

upoważniam

Pana/Panią ...................................................

(Imię, nazwisko i stanowisko służbowe)

do przeprowadzenia kontroli ..................................

(oznaczenie kontroli - termin)

w ......................

______________________________________________________________

(nazwa i adres jednostki kontrolowanej)

______________________________________________________________

(przedmiot, zakres kontroli)

Upoważnienie niniejsze ważne jest za okazaniem dokumentu

tożsamości kontrolera. Ważność upoważnienia upływa z dniem

........................

(okrągła pieczęć organu

zarządzającego kontrolę) (pieczątka i podpis osoby

wydającej upoważnienie)

Ważność upoważnienia przedłuża się do dnia ...................

(okrągła pieczęć organu

zarządzającego kontrolę) (pieczątka i podpis osoby

wydającej upoważnienie)

ZAŁĄCZNIK Nr 2

(nazwa i adres komórki kontroli)

Protokół pobrania dokumentu/rzeczy

Na podstawie § 18 ust. 2 zarządzenia Nr 28 Ministra Kultury i

Dziedzictwa Narodowego z dnia 18 października 2001 r. w

sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli

urzędu obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych i

nadzorowanych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

(Dz. Urz. MKiDN, Nr ...... poz. .......)

______________________________________________________________

(Imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolera)

działając w obecności ........................................

(Imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe

osoby uczestniczącej w pobraniu

dokumentu/rzeczy)

dokonał w dniu .................................

______________________________________________________________

(określenie miejsca pobrania dokumentu/rzeczy)

pobrania rzeczy/dokumentu w postaci ..........................

(dokładny opis pobranego

dokumentu/rzeczy)

................, dnia ............

(miejscowość)

(podpis osoby uczestniczącej (podpis kontrolera)

w pobraniu rzeczy)

ZAŁĄCZNIK Nr 3

(nazwa i adres komórki kontroli)

Protokół przesłuchania świadka

.................................. (imię, nazwisko i stanowisko

służbowe przesłuchującego) działając na podstawie § 18 ust. 2

zarządzenia Nr 28 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z

dnia 18 października 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i

trybu przeprowadzania kontroli urzędu obsługującego Ministra

Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz organów i jednostek

organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra

Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz. MKiDN, Nr ..... poz.

......) przesłuchał niżej wymienionego w charakterze świadka.

Uprzedzony o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub

zatajanie prawdy (art. ...... Kodeksu karnego),

świadek zeznaje, co następuje:

Imię i nazwisko ...............................................

Data i miejsce urodzenia ......................................

Miejsce zamieszkania ..........................................

Zajmowane stanowisko (zajęcie) ................................

_______________________________________________________________

(treść zeznań świadka)

_______________________________________________________________

W protokole dokonano następujących sprostowań i uzupełnień ....

Przed podpisaniem świadek odczytał protokół / na żądanie świadka protokół został mu odczytany* .........................

..............., data ...............

(miejscowość)

_______________________________________________________________

..............., data ...............

(miejscowość)

(podpis przesłuchującego) (podpis świadka)

* Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr 4

(nazwa i adres komórki kontroli)

Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień

Na podstawie § 18 ust. 2 zarządzenia Nr 28 Ministra Kultury i

Dziedzictwa Narodowego z dnia 18 października 2001 r. w sprawie

szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli urzędu

obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz

organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych

przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz.

MKiDN, Nr ...... poz. ......)

_______________________________________________________________

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolera)

w dniu ........ przyjął od ....................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko

służbowe składającego wyjaśnienia)

ustne wyjaśnienia w sprawie ...................................

o następującej treści: ........................................

_______________________________________________________________

Przed podpisaniem składający wyjaśnienia zapoznał się z treścią

protokołu ......................

.............., dnia .............

(miejscowość)

(podpis kontrolera) (podpis osoby składającej wyjaśnienia)

ZAŁĄCZNIK Nr 5

(nazwa i adres komórki kontroli)

Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia

Na podstawie § 18 ust. 2 zarządzenia Nr 28 Ministra Kultury i

Dziedzictwa Narodowego z dnia 18 października 2001 r. w sprawie

szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli urzędu

obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz

organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych

przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz.

MKiDN, Nr ...... poz. ......)

_______________________________________________________________

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolera)

w dniu ........ przyjął od ....................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko

służbowe składającego oświadczenie)

ustne oświadczenie w sprawie: .................................

o następującej treści:

Przed podpisaniem składający oświadczenie zapoznał się z

treścią protokołu.

.............., dnia ............

(miejscowość)

(podpis osoby składającej oświadczenie) (podpis kontrolera)

ZAŁĄCZNIK Nr 6

(nazwa i adres komórki kontroli)

Protokół oględzin

Na podstawie § 19 ust. 1 zarządzenia Nr 28 Ministra Kultury i

Dziedzictwa Narodowego z dnia 18 października 2001 r. w sprawie

szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli urzędu

obsługującego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz

organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych

przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz.

MKiDN, Nr ..... poz. .....)

_______________________________________________________________

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolera)

działając w obecności .........................................

(imię, nazwisko kierownika jednostki

kontrolowanej lub osoby upoważnionej,

uczestniczącej w oględzinach)

dokonał w dniu ..................

_______________________________________________________________

oględzin ......................................................

(określenie obiektu, składników majątkowych,

przebiegu czynności poddanych oględzinom)

w wyniku których ustalono, co następuje:

_______________________________________________________________

w toku oględzin dokonano utrwalenia stanu .....................

za pomocą .....................................................

które stanowią załącznik do protokołu.

..............., dnia ...............

(miejscowość)

(podpis kierownika jednostki (podpis kontrolera)

kontrolowanej lub osoby upoważnionej,

uczestniczącej w oględzinach)