Szczegółowe zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji.
Dz.Urz.KGP.2014.130
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 66
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 9 października 2014 r.
w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Źródła zaopatrywania w materiały pędne i smary
Źródła zaopatrywania w materiały pędne i smary
Rozdział 3
Rozliczanie i kontrola zużycia mps
Rozliczanie i kontrola zużycia mps
Rozdział 4
Przyjmowanie i wydawanie oraz magazynowanie mps
Przyjmowanie i wydawanie oraz magazynowanie mps
Rozdział 5
Ubytki mps
Ubytki mps
Rozdział 6
Prowadzenie pomocniczej ewidencji księgowej mps
Prowadzenie pomocniczej ewidencji księgowej mps
Rozdział 7
Warunki techniczne i wyposażenie magazynów mps i stacji paliw
Warunki techniczne i wyposażenie magazynów mps i stacji paliw
Rozdział 8
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wzór rozliczenia gospodarki materiałów pędnych i smarów
Wzór rozliczenia gospodarki materiałów pędnych i smarów
gospodarki materiałów pędnych i smarów w jednostce użytkującej
za okres od .......................... do........................ ............r.
..............................................
/nazwa jednostki/
Rozliczenie zbiorcze przychodów i rozchodów MPS
za okres od ......................... do ...................... ........ r.
......................................................
/nazwa jednostki/
Lp | Nazwa produktu | Stan na dzień ............... | Przychód | ||||||||||
zakupy hurtowe | zakupy detaliczne i z innych jednostek | pobrane we własnej jednostce prowadzącej gospodarkę transportową | inne wewnętrzne | Razem | |||||||||
1 | 2 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
ciąg dalszy tabeli
Rozchód | Stan na dzień .......... | Uwagi | |||||||||||||
na eksploatację pojazdów, łodzi i agregatów własnych | na potrzeby innych jedn. we własnej jednostce prow. gosp. transport | na potrzeby innych jednostek Policji | na potrzeby innych odbiorców | razem MPS zużyte na potrzeby własne i wydane poza j.p.g.t | Razem oraz braki i ubytki | ||||||||||
kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wzór protokołu badania zużycia paliwa
Wzór protokołu badania zużycia paliwa
nazwa jednostki
.....................dnia....................r.
PROTOKÓŁ NR........
badania zużycia paliwa
W dniu..................... ......... r. ........................................................................................................
/stopień, imię i nazwisko/
w obecności kierującego /konserwatora/ *.............................................. przeprowadził badanie
zużycia paliwa przez
.......................................................................................................................................................
/pojazd, łódź, agregat/
marka | typ | Nr wewnętrzny | Nr rejestracyjny | Nr ewidencyjny |
użytkowany w ......................................................................................................
w celu ustalenia zużycia: Pb-95 / Pb-98 / ON / LPG /*
- z obciążeniem
osób | kg | % obciążenia znamionowego | |
- na trasie................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
/nazwa ulic lub miejscowości/
posiadającej jezdnie.....................................................................................................................
/rodzaj i stan nawierzchni jezdni/
- na wodzie ............................................................................................................
przy temperaturze otoczenia .............................
Podczas badania sprzęt transportowy zużył ......... dm3 paliwa
- przejeżdżając odcinek drogi wynoszący .................... km/1 *
- w czasie pracy ...................... mth/2, *
Na - 100 km przebiegu/1
- 1 mth pracy silnika /2/
zużycie paliwa wynosi:
Ilość paliwa /w dm3/:........
-------------------------------------- * 100 = ............ dm3 po zaokrągleniu ........ dm3
Droga/w km/: ...........
....................................................... ..................................................................
/podpis kierującego/ /podpis przeprowadzającego badania/
* - niepotrzebne skreślić
1 - dotyczy badania pojazdu
2 - dotyczy badania łodzi lub agregatu
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wzór protokołu zużycia i rozliczenia materiałów pędnych i smarów w stacji obsługi
Wzór protokołu zużycia i rozliczenia materiałów pędnych i smarów w stacji obsługi
zużycia i rozliczenia materiałów pędnych i smarów w stacji obsługi
za okres od .................. do .....................
w .........................................
/nazwa jednostki/
Na podstawie ewidencji pomocniczej prowadzonej w stacji obsługi
w okresie rozliczeniowym zostały zużyte materiały:
Lp | Produkt | Jednostka miary | Ilość | Ilość w ...... do zdjęcia w ewidencji |
Sporządzony przez ............................
Dnia ................................................... ............................................................
/podpis kierownika stacji obsługi/
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Wzór protokołu przyjęcia materiałów pędnych i smarów
Wzór protokołu przyjęcia materiałów pędnych i smarów
Protokół przyjęcia nr...........
dnia.....................................................
Sporządzony w .................................dnia ..................... ......... r. przez komisję w składzie:
1) przewodniczący .....................................................................................................................
/imię i nazwisko przewodniczącego/
2) członkowie: ...........................................................................................................................
/imiona i nazwiska członków komisji/
która dokonała sprawdzenia i przyjęcia nw. sprzętu, materiałów przybyłych z ..........................
wg zamówienia nr .......................................... z dnia ............................
Transport....................................................................................................................
(ilość i stacja załadowcza, itp)
Za dowodem dostawy nr....................... ilość opakowań wg dokumentów...............................
ilość faktyczna ......................................................... brak*/nadwyżka ........................................
Stan plomb, pieczęci, opakowań ..................................................................................................
Odbierający sprzęt (materiały) od przewoźnika lub dostawcy ....................................................
/imię i nazwisko/
Lp. | Nr karty ewidencyjnej | Nazwa sprzętu (materiału) | Jednostka miary | Stan wg dokumentów | Przyjęto faktycznie | Różnice | temperatura | gęstość | Dane o zaewidencjonowaniu | |||||||
ilość | kategoria | ilość | kategoria. | brak | nadwyżka | |||||||||||
kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Ilość pozycji ....................................... słownie .............................................
Orzeczenie (uwagi) komisji) ..........................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
wyszczególniony sprzęt (materiały) zgodnie podpisy komisji
ze stanem faktycznym przyjęto:
przewodniczący..................................
...................................................................... członkowie..........................................
Podpis magazyniera
* - niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Wzór wykazu przychodu, wydania, rozchodu
Wzór wykazu przychodu, wydania, rozchodu
Wykaz nr ............
za okres od ..................... do ......................... .........r.
Data | Nr pojazdu | *) przyjęto - wydano (rodzaj Mps) | pokwitowanie odbiorcy | |||||
Marka i typ pojazdu mech. | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Razem dm3 | ||||||||
Średni ciężar właściwy | ||||||||
Razem kilogramów |
Wpisano do .......................................
podpis magazyniera
.................................................................
podpis prowadzącego ewidencję
ZAŁĄCZNIK Nr 6
Instrukcja w sprawie sposobu obliczania ubytków
Instrukcja w sprawie sposobu obliczania ubytków
w którym:
Z1, Z2 - średni dzienny zapas magazynowy produktu odpowiednio w okresie letnim lub zimowym,
E1, E2 - 4 normy ubytków odpowiednio dla okresu letniego lub zimowego,
N1, N2 - liczba miesięcy magazynowania produktu odpowiednio w okresie letnim lub zimowym.
w którym:
S - codzienny końcowy stan zapasu wykazany w ewidencji magazynowej,
D - liczba dni okresu obliczeniowego.
w którym:
P1, P2 - ilość przyjętego produktu odpowiednio w okresie obliczeniowym letnim lub zimowym,
R1, R2 - ilość wydanego produktu odpowiednio w okresie obliczeniowym letnim lub zimowym,
E1, E2 - normy ubytków od przyjętego produktu odpowiednio latem lub zimą,
E3, E4 - normy ubytków od wydanego produktu odpowiednio latem lub zimą.
w którym:
T - ilość produktu wykazana w dokumentach dostawy,
E - norma ubytku.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
NORMY UBYTKÓW NATURALNYCH PRODUKTÓW NAFTOWYCH
NORMY UBYTKÓW NATURALNYCH PRODUKTÓW NAFTOWYCH
Normy ubytków naturalnych przy przechowywaniu produktów naftowych w zbiornikach, w % od średniego zapasu miesięcznie
Nazwa produktu | Rodzaj zbiorników | |||||
podziemne | naziemne izolowane | naziemne i luźno stojące | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
benzyny silnikowe samochodowe | 0,027 | 0,040 | 0,055 | 0,080 | 0,075 | 0,100 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,016 | 0,023 | 0,016 | 0,023 | 0,017 | 0,035 |
Oleje napędowe | 0,007 | 0,013 | 0,009 | 0,013 | 0,010 | 0,033 |
Oleje smarowe | 0,007 | 0,009 | 0,007 | 0,012 | 0,008 | 0,013 |
gaz płynny (LPG | - | - | - | - | 0,220 | 0,250 |
Tabela nr 2
Normy ubytków naturalnych przy przechowywaniu produktów naftowych w zbiornikach przewoźnych, beczkach, kanistrach i w innych opakowaniach w % od średniego zapasu miesięcznie
Nazwa produktu | W pomieszczeniach | |||
podziemnych | naziemnych i niezadaszonych | |||
zima | lato | zima | lato | |
Benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,075 | 0,060 | 0,100 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,010 | 0,020 | 0,015 | 0,020 |
Oleje napędowe | 0,005 | 0,010 | 0,010 | 0,015 |
Oleje smarowe | 0,005 | 0,010 | 0,008 | 0,012 |
Smary stałe | 0,024 | 0,035 | 0,032 | 0,057 |
Tabela nr 3
Normy ubytków naturalnych przy przyjmowaniu produktów naftowych w %.
Nazwa produktu | Rodzaj opakowania | |||||
do zbiorników | do beczek i zbiorników przewoźnych | do innych opakowań | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,080 | 0,150 | 0,150 | 0,220 | 0,220 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,015 | 0,025 | 0,070 | 0,080 | 0,090 | 0,130 |
Oleje napędowe | 0,015 | 0,015 | 0,050 | 0,070 | 0,075 | 0,100 |
Oleje smarowe | 0,010 | 0,010 | 0,050 | 0,050 | 0,080 | 0,080 |
Smary stałe | 0,500 | 0,500 | ||||
Gaz płynny (LPG) | 0,150 | 0,200 |
Uwaga: Jeżeli ilość produktu przyjętego określana jest na podstawie pomiaru w zbiorniku jednostki, wówczas normy ubytku od przyjmowania nie zalicza się.
Tabela nr 4
Normy ubytków naturalnych przy wydawaniu produktów naftowych w %.
Nazwa produktu | Rodzaj opakowania | |||||
ze zbiorników | z cystern samochodowych | ze zbiorników przewoźnych, beczek i innych opakowań | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
Benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,080 | 0,060 | 0,090 | 0,150 | 0,150 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,015 | 0,025 | 0,025 | 0,040 | 0,070 | 0,080 |
Oleje napędowe | 0,015 | 0,015 | 0,015 | 0,020 | 0,050 | 0,070 |
Oleje smarowe | 0,020 | 0,020 | 0,040 | 0,040 | 0,050 | 0,050 |
Smary stałe | - | - | - | - | 0,500 | 0,500 |
Gaz płynny | 0,400 | 0,600 | - | - | - | - |
TABELA NR 5
Normy ubytków naturalnych przy przewozie produktów naftowych w %
Nazwa produktu | odległość przewozu w km | w cysternach samochodowych | w cysternach kolejowych | |
zima | lato | |||
Benzyny silnikowe | do 50 | 0,080 | 0,100 | |
51-100 | 0,100 | 0,150 | ||
101-150 | 0,110 | 0,170 | ||
powyżej 200 | 0,180 | 0,200 | ||
Oleje napędowe i nafty | o 50 | 0,010 | 0,020 | |
51-100 | 0,020 | 0,050 | ||
101-150 | 0,030 | 0,070 | ||
powyżej 200 | 0,050 | 0,090 | ||
Oleje | do 200 | nie nalicza się | nie nalicza się | |
smarowe | powyżej 200 | 0,70 | 0,090 |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
Wzór protokołu ubytków
Wzór protokołu ubytków
Dnia ..................... ........ r.
Protokół ubytków nr .........
Sporządzony w ........................................................................dnia .................. .........r.
(nazwa jednostki)
przez komisję w składzie:
1) przewodniczący ......................................................................
(imię i nazwisko)
2) członkowie .............................................................................
(imię i nazwisko)
która po zapoznaniu się z: ............................................................................................................
Nazwa, nr i data dokumentu
i stanem faktycznym ustaliła :
Lp. | Nr karty ewidencyjnej | Nazwa sprzętu (materiału) | Jednostka miary | Stan na dzień ......................... | Stwierdzenie ubytków | |||||
ewidencyjny | faktyczny | ogółem | w normie | ponad normę | cena jednostkowa | wartość | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Orzeczenie (uwagi) komisji .........................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
podpisy komisji
przewodniczący ..............................
członkowie ......................................
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Wzór książki pomiarów i ewidencji materiałów pędnych w zbiornikach
Wzór książki pomiarów i ewidencji materiałów pędnych w zbiornikach
pomiarów i ewidencji materiałów pędnych w zbiornikach
........................................................................
/nazwa jednostki/
Rozpoczęto dnia ........................ ..........r.
Zakończono dnia......................... ........r.
Zbiornik nr .................
Nazwa przechowywanego produktu .................................... Jednostka miary...................
Typ zbiornika ....................................................................................................................
/podziemny, półpodziemny, naziemny, stały, ruchomy/*
Lp | Nazwa, numer i data dokumentów | Data przeprowadzenia pomiaru lub dokonanych obrotów | Godz. pomiaru | Temp. produktów w czasie pomiaru °C | Gęstość | Obrót produktu | Ewidencyjny stan produktu | Stan licznika dystrybutora | |
Przychód | Rozchód | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
* - niepotrzebne skreślić
Odmierzacz paliw nr .............................. Typ .......................... Nr przepływomierza .................
Pojemność zbiornika w m3 ........................................ powierzchnia parowania .........................
Wysokość / długość / zbiornika w mm ........................... Uwagi: ...............................................
średnica zbiornika w mm .............................................................................................................
Stwierdzony stan faktyczny | wg pomiaru | Uwagi o stanie technicznym zbiornika | Podpisy przeprowadzających pomiary | |||||
wysokość słupa w mm | razem produktu | razem produktu | stwierdzono | |||||
produktu | wody | ogólna | brak | nadwyżka | ||||
w dm | w kg | |||||||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Wzór książki ewidencji obrotów materiałów pędnych i smarów
Wzór książki ewidencji obrotów materiałów pędnych i smarów
MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
...........................................................................
/ NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dnia ................
Zakończono dnia ................
ZAŁĄCZNIK Nr 11
Wzór książki ewidencji przychodów ilościowo - wartościowych materiałów pędnych i smarów
Wzór książki ewidencji przychodów ilościowo - wartościowych materiałów pędnych i smarów
PRZYCHODÓW ILOŚCIOWO-WARTOŚCIOWYCH
MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
................................................................
/ NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn.........................
Zakończono dn........................
strona | nazwa materiału | symbol indeksowy | jednostka miary | |||||||||
L.p. | skąd | jednostka | nr faktury | nr dowodu | zakupy detaliczne | zakupy hurtowe | zakupy sponsorowane | cena jednostkowa | uwagi | |||
przybyło | przyjmująca | rachunku | przyjęcia | ilość | wartość | ilość | wartość | ilość | wartość | (zł-kg) | ||
Przychody za miesiąc | ||||||||||||
Przychody od początku roku |
ZAŁĄCZNIK Nr 12
Wzór książki magazynowej materiałów pędnych i smarów
Wzór książki magazynowej materiałów pędnych i smarów
MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
...........................................................
/NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn.............................
Zakończono dn............................
STRONA ........
.................................................. ......................................
NAZWA ARTYKUŁU JEDN. MIARY
Lp. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło / dokąd ubyło | Przychód | Rozchód | Stan |
STRONA ...
................................................ .......................................
NAZWA ARTYKUŁU JEDN. MIARY
L.p. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło | Przychód - Rozchód | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
Wzór pomocniczej książki ewidencji zużycia materiałów pędnych i smarów
Wzór pomocniczej książki ewidencji zużycia materiałów pędnych i smarów
EWIDENCJI ZUŻYCIA MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
.........................................................
/ NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn...............................
Zakończono dn .............................
STRONA...
.......................................... ............................................
Nazwa artykułu jednostka miary
Lp. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło | Przychód - Rozchód | Uwagi |
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 4 z dnia 22 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGP.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 14 z dnia 27 marca 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 25 z dnia 4 marca 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.128) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 stycznia 2022 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 70 z dnia 13 maja 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.186) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 2022 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 4 z dnia 22 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGP.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 14 z dnia 27 marca 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.
- zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 25 z dnia 4 marca 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.128) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 stycznia 2022 r.