Szczególny sposób organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych, sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych oraz dobór i stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego.
Dz.Urz.MON.2011.25.402
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 57/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 16 grudnia 2011 r.
w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego
Na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Organizacja i funkcjonowanie kancelarii tajnej oraz innej niż kancelaria tajna komórki odpowiedzialnej za przetwarzanie materiałów niejawnych
Organizacja i funkcjonowanie kancelarii tajnej oraz innej niż kancelaria tajna komórki odpowiedzialnej za przetwarzanie materiałów niejawnych
Dokumenty planowania mobilizacyjnego, operacyjnego lub gotowości bojowej:
Rozdział 3
Środki bezpieczeństwa fizycznego
Środki bezpieczeństwa fizycznego
Klasyfikację i wymagania techniczne urządzeń, o których mowa w pkt 1-3 określa Załącznik Nr 1.
Rozdział 4
Zasady organizacji, funkcjonowania i zabezpieczenia kancelarii tajnych (punktów ewidencyjnych) na okrętach i pomocniczych jednostkach pływających Marynarki Wojennej
Zasady organizacji, funkcjonowania i zabezpieczenia kancelarii tajnych (punktów ewidencyjnych) na okrętach i pomocniczych jednostkach pływających Marynarki Wojennej
Rozdział 5
Zasady rejestrowania, kompletowania, niszczenia, przekazywania i udostępniania dokumentów niejawnych
Zasady rejestrowania, kompletowania, niszczenia, przekazywania i udostępniania dokumentów niejawnych
przy czym oznaczenie klauzuli tajności i liczba porządkowa z "DEWD" łamane przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego poprzedzone skrótem nazwy jednostki (komórki) organizacyjnej stanowią prefiks sygnatury literowo-cyfrowej, o której mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu oznaczania materiałów, umieszczenia na nich klauzul tajności, a także zmiany nadanej klauzuli tajności - np. DOIN-Pf-123/11. Do prefiksu dołącza się numer ewidencyjny dziennika "DEWD", w którym dokument został zaewidencjonowany (np. DEWD RTD 18/10). Sygnatura literowo-cyfrowa umieszczona na wykonanym dokumencie ma postać: DOIN-Pf-123/11-DEWD RTD 18/10.
Rozdział 6
Organizacja pracy kancelarii (punktu ewidencyjnego), ich ochrona oraz obieg dokumentów podczas ćwiczeń, wojny
Organizacja pracy kancelarii (punktu ewidencyjnego), ich ochrona oraz obieg dokumentów podczas ćwiczeń, wojny
Rozdział 7
Zasady organizacji, funkcjonowania i zabezpieczenia ekspedycji telefaksowych
Zasady organizacji, funkcjonowania i zabezpieczenia ekspedycji telefaksowych
Rozdział 8
Organizacja pracy kancelarii (punktu ewidencyjnego) ich ochrona oraz obieg dokumentów w czasie realizacji zadań poza granicami kraju (dotyczy Polskiego Kontyngentu Wojskowego, Polskich Jednostek Wojskowych, Polskiego Narodowego Przedstawiciela Wojskowego)
Organizacja pracy kancelarii (punktu ewidencyjnego) ich ochrona oraz obieg dokumentów w czasie realizacji zadań poza granicami kraju (dotyczy Polskiego Kontyngentu Wojskowego, Polskich Jednostek Wojskowych, Polskiego Narodowego Przedstawiciela Wojskowego)
Rozdział 9
Przetwarzanie informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych
Przetwarzanie informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych
Rozdział 10
Postanowienia przejściowe i końcowe
Postanowienia przejściowe i końcowe
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Dz. U. z 2001 r. Nr 129, poz. 1440, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Dz. U. z 2004 r. Nr 230, poz. 2390, Dz. U. z 2006 r. Nr 220, poz. 1600, Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654.
2) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 12/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 marca 2010 r. w sprawie szczególnego sposobu organizacji kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za rejestrowanie, przechowywanie, obieg i udostępnianie materiałów niejawnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych (Dz. Urz. MON Nr 5, poz. 49 z późn. zm.), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
KLASYFIKACJA I WYMAGANIA TECHNICZNE URZĄDZEŃ DO OCHRONY DOKUMENTÓW I MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE NIEJAWNE
KLASYFIKACJA I WYMAGANIA TECHNICZNE URZĄDZEŃ DO OCHRONY DOKUMENTÓW I MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE NIEJAWNE
I.
Szafa stalowa klasy A
Szafa stalowa klasy A
2. Szafa może być wyposażona w zamykane skrytki.
3. Drzwi szafy mogą być jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe, zabezpieczone ryglem co najmniej na trzech krawędziach.
4. Szafa musi być wyposażona w zamek mechaniczny kluczowy, co najmniej klasy A wg Polskiej Normy PN-EN 1300, zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, w tym przed przewierceniem.
5. Szafy jednoskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm ryglowy blokujący je na co najmniej trzech krawędziach (rygle w średnicy min. 12 mm lub przekroju min. 112 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm).
6. Szafy dwuskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm dźwigowy, umieszczony na skrzydle aktywnym, blokujący je na co najmniej 3 krawędziach (rygle w średnicy min. 12 mm lub przekroju min. 112 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm); skrzydło aktywne musi blokować skrzydło bierne na całej ich wysokości. W przypadku niezależnego zamykania obu skrzydeł każde z nich powinno być wyposażone w oddzielny mechanizm ryglujący.
7. Podstawa szafy musi posiadać te same rozmiary co wierzch. W szafie może znajdować się zaślepiony otwór umożliwiający jej zakotwienie.
8. Szafa musi posiadać certyfikat wydany przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, potwierdzający zgodność wyrobu z wymaganiami klasy A.
9. Szafa musi posiadać tabliczkę, wydaną przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, zamontowaną na wewnętrznej, górnej stronie drzwi, zawierającą następujące dane:
1) nazwę wyrobu;
2) nazwę i kod identyfikacyjny producenta, typ i numer modelu;
3) numer fabryczny, rok produkcji, klasę wyrobu, numer certyfikatu;
4) masę.
II.
Szafa stalowa klasy B
Szafa stalowa klasy B
2. Szafa może być wyposażona w zamykane skrytki.
3. Drzwi szafy mogą być jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe, zabezpieczone ryglem na czterech krawędziach.
4. Szafy jednoskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm ryglowy blokujący je na co najmniej trzech krawędziach systemem ruchomym (rygle w średnicy min. 15 mm lub przekroju min. 175 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm); rygiel przyzawiasowy może być stały.
5. Szafy dwuskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm ryglowy, umieszczony na skrzydle aktywnym, blokujący je na co najmniej trzech krawędziach systemem ruchomym (rygle w średnicy min. 15 mm lub przekroju min. 175 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm); skrzydło aktywne musi blokować skrzydło bierne na całej ich wysokości. W przypadku niezależnego zamykania obu skrzydeł każde z nich powinno być wyposażone w oddzielny mechanizm ryglujący; rygle przyzawiasowe mogą być stałe.
6. Mechanizm ryglowy w drzwiach musi być zabezpieczony przed uruchomieniem dwoma zamkami posiadającymi wymagane w swojej grupie certyfikaty, oddzielnie blokującymi mechanizm ryglowy, w tym:
1) zamek mechaniczny kluczowy, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300, zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, w tym przed przewierceniem;
2) zamek mechaniczny szyfrowy, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300 co najmniej trzytarczowy, o cichym przesuwie, posiadający min. 100 podziałek na pokrętle i skali nastawień, przy której w przypadku każdej tarczy zamek trzytarczowy nie otworzy się, jeżeli pokrętło jest przekręcone więcej niż o 1 kreskę podziałki po obu stronach właściwej kreski podziałki, a w przypadku zamka czterotarczowego wartość ta wynosi 1,25. Zmiana kombinacji powinna być blokowana i uaktywniana kluczem od tyłu obudowy zamka. Zamek powinien być zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, w tym przed przewierceniem. Z szafą powinny być dostarczone dwa komplety kluczy do zmiany kodu. Dopuszcza się również stosowanie zamka elektronicznego szyfrowego, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300, pod warunkiem że zamek spełnia te same wymagania co zamek mechaniczny szyfrowy oraz nie generuje sygnałów, które mogą być wykorzystane do otwarcia zamka przez okres 20 roboczogodzin.
7. Podstawa szafy musi posiadać te same rozmiary co wierzch. W szafie może znajdować się zaślepiony otwór umożliwiający jej zakotwienie.
8. Szafa musi posiadać certyfikat wydany przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, potwierdzający zgodność wyrobu z wymaganiami klasy B.
9. Szafa musi posiadać tabliczkę, wydaną przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, zamontowaną na wewnętrznej, górnej stronie drzwi, zawierającą następujące dane:
1) nazwę wyrobu;
2) nazwę i kod identyfikacyjny producenta, typ i numer modelu;
3) numer fabryczny, rok produkcji, klasę wyrobu, numer certyfikatu;
4) masę.
III.
Szafa stalowa klasy C
Szafa stalowa klasy C
2. Szafa może być wyposażona w zamykane skrytki.
3. Drzwi szafy mogą być jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe, zabezpieczone ryglem na czterech krawędziach.
4. Szafy jednoskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm ryglowy blokujący je na co najmniej trzech krawędziach systemem ruchomym (rygle w średnicy min. 15 mm lub przekroju min. 175 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm); rygiel przyzawiasowy może być stały.
5. Szafy dwuskrzydłowe powinny być wyposażone w mechanizm ryglowy, umieszczony na skrzydle aktywnym, blokujący je na co najmniej trzech krawędziach systemem ruchomym (rygle w średnicy min. 15 mm lub przekroju min. 175 mm2, rozstaw rygli max. 450 mm); skrzydło aktywne musi blokować skrzydło bierne na całej ich wysokości. W przypadku niezależnego zamykania obu skrzydeł każde z nich powinno być wyposażone w oddzielny mechanizm ryglujący; rygle przyzawiasowe mogą być stałe.
6. Mechanizm ryglowy w drzwiach musi być zabezpieczony przed uruchomieniem dwoma zamkami posiadającymi wymagane w swojej grupie certyfikaty, oddzielnie blokującymi mechanizm ryglowy, w tym:
1) zamek mechaniczny kluczowy, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300, zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, w tym przed przewierceniem;
2) zamek mechaniczny szyfrowy, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300 co najmniej trzytarczowy, o cichym przesuwie, posiadający min. 100 podziałek na pokrętle i skali nastawień, przy której w przypadku każdej tarczy zamek trzytarczowy nie otworzy się, jeżeli pokrętło jest przekręcone więcej niż o 1 kreskę podziałki po obu stronach właściwej kreski podziałki, a w przypadku zamka czterotarczowego wartość ta wynosi 1,25. Zmiana kombinacji powinna być blokowana i uaktywniana kluczem od tyłu obudowy zamka. Zamek powinien być odporny na manipulację przez eksperta, również przy użyciu specjalistycznych narzędzi, przez okres 20 roboczogodzin. Zamek powinien być zabezpieczony przed działaniem destrukcyjnym, w tym przed przewierceniem i prześwietleniem (atakiem) radiologicznym (promieniowanie z radioaktywnego źródła nieprzekraczającego równowartości 10 curie, co - 60 z odległości 760 mm przez 20 godzin). Zmiana kombinacji powinna być blokowana i uaktywniana kluczem od tyłu obudowy zamka. Szafa powinna być wyposażona w dwa komplety kluczy od ustawiania szyfru.
Dopuszcza się również stosowanie zamka elektronicznego szyfrowego, co najmniej klasy B wg Polskiej Normy PN-EN 1300, pod warunkiem że zamek spełnia te same wymagania co zamek mechaniczny szyfrowy oraz nie generuje sygnałów, które mogą być wykorzystane do otwarcia zamka przez okres 20 roboczogodzin.
7. Podstawa szafy musi posiadać te same rozmiary co wierzch. W szafie może znajdować się zaślepiony otwór umożliwiający jej zakotwienie.
8. Szafa musi posiadać certyfikat wydany przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, potwierdzający zgodność wyrobu z wymaganiami klasy C.
9. Szafa musi posiadać tabliczkę, wydaną przez jednostkę certyfikującą akredytowaną w krajowym systemie akredytacji, zamontowaną na wewnętrznej, górnej stronie drzwi, zawierającą następujące dane:
1) nazwę wyrobu;
2) nazwę i kod identyfikacyjny producenta, typ i numer modelu;
3) numer fabryczny, rok produkcji, klasę wyrobu, numer certyfikatu;
4) masę.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Karta informacyjna na drzwi urządzeń do przechowywania dokumentów niejawnych
Karta informacyjna na drzwi urządzeń do przechowywania dokumentów niejawnych
CHROŃ INFORMACJE NIEJAWNE | ||
SZAFA nr fabryczny ......... | ||
Odpowiedzialny: | .............. | nr pieczęci ...... |
.............. | nr pieczęci ...... | |
.............. | nr pieczęci ...... | |
PRZED OPUSZCZENIEM MIEJSCA PRACY SPRAWDŹ ZABEZPIECZENIE POWIERZONYCH CI DOKUMENTÓW |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wykaz osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych
Wykaz osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych
WYKAZ
osób .................................................................
(nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej)
upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych
Lp. | Stopień wojskowy | Imię i nazwisko | Nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej | Numer i data wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia | Zakres i termin ważności poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do klauzuli: | Nr zaświadczenia o przeszkoleniu | |||
Ściśle tajne | Tajne | Poufne | Zastrzeżone | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Formularz z kodami dostępu i kodami systemu alarmowego do pomieszczeń kancelarii i biblioteki, a także do znajdujących się w tych pomieszczeniach urządzeń do przechowywania dokumentów niejawnych
Formularz z kodami dostępu i kodami systemu alarmowego do pomieszczeń kancelarii i biblioteki, a także do znajdujących się w tych pomieszczeniach urządzeń do przechowywania dokumentów niejawnych
Podlega ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności** .............. Egz. nr. ........... | |||
KOD DO POMIESZCZENIA NR* ......... SZAFY NR FABRYCZNY* ................ | |||
ADRES: | .................................... | ||
.................................... | |||
PRAWO POBRANIA POSIADAJĄ: | |||
1. ......................... | |||
(stopień, imię i nazwisko) | |||
2. ......................... | |||
(stopień, imię i nazwisko) | |||
3. ......................... | |||
(stopień, imię i nazwisko) | |||
4. ......................... | |||
(stopień, imię i nazwisko) | |||
(miejsce zagięcia kartki) ........................................ | |||
Podlega ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności** ............ str. 1/2 |
* - niepotrzebne skreślić
**- klauzula tajności odpowiada najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu/urządzeniu
strona 2
KOMBINACJA ZAMKA SZYFROWEGO | Podlega ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności* .............. Egz. nr. ........... | ||||||
FORMULARZ TEN POWINIEN BYĆ ZGIĘTY W POŁOWIE I ODPOWIEDNIO ZAMKNIĘTY W NIEPRZEŹROCZYSTEJ KOPERCIE | |||||||
INSTYTUCJA: | ODDZIAŁ: | WYDZIAŁ: | |||||
NR FABRYCZNY POJEMNIKA/SEJFU: | NR POMIESZCZENIA: | DATA OSTATNIEJ ZMIANY KOMBINACJI: | |||||
KOD SYSTEMU ALARMOWEGO**: | |||||||
KOMBINACJA**/*** | |||||||
1. OBRÓT W LEWO | .................... | RAZY DO NUMERU | .................... | ||||
2. OBRÓT W PRAWO | .................... | RAZY DO NUMERU | .................... | ||||
3. OBRÓT W LEWO | .................... | RAZY DO NUMERU | .................... | ||||
4. OBRÓT W PRAWO | .................... | RAZY DO NUMERU | .................... | ||||
5. OBRÓT W LEWO | .................... | RAZY DO NUMERU | .................... | ||||
** | JEŚLI KOMBINACJA ZACZYNA SIĘ PRZEKRĘCENIEM POKRĘTŁA ZAMKA SZYFROWEGO W LEWO, ZACZYNAMY OPIS OD POZYCJI 1. | ||||||
JEŚLI KOMBINACJA ZACZYNA SIĘ PRZEKRĘCANIEM POKRĘTŁA ZAMKA SZYFROWEGO W PRAWO, ZACZYNAMY OPIS OD POZYCJI 2. | |||||||
*** | WYPEŁNIAĆ MIĘKKIM OŁÓWKIEM. | ||||||
(miejsce zagięcia kartki) | |||||||
Podlega ochronie przewidzianej dla informacji niejawnych o klauzuli tajności* ............ str. 2/2 |
*- klauzula tajności odpowiada najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu/urządzeniu
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Książka ewidencji wydawnictw, dokumentacji technicznej i standaryzacyjnej oraz materiałów filmowych
Książka ewidencji wydawnictw, dokumentacji technicznej i standaryzacyjnej oraz materiałów filmowych
KSIĄŻKA EWIDENCJI WYDAWNICTW, DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ
......................... ..............................
Nr porządkowy Nazwa dokumentu
Lp. | Otrzymano | ||||
Numer i data faktury (pisma) | Skąd | Liczba egz. | Numery egz. | Liczba załączników i liczba stron | |
......................... ..............................
Nr porządkowy Nazwa dokumentu
Lp. | Otrzymano | ||||
Numer i data faktury (pisma) | Skąd | Liczba egz. | Numery egz. | Liczba załączników i liczba stron | |
Klauzula tajności
str. ../...
Strona prawa
Klauzula tajności
Egzemplarz pojedynczy
I STANDARYZACYJNEJ ORAZ MATERIAŁÓW FILMOWYCH
........... ................ .................. ..............................
Sygnatura Rok wydania Klauzula tajności Adnotacje dot. zniesienia bądź
zmiany klauzuli tajności
Wysłano / zniszczono | Pozostało | Numery teczki i stron podszytych faktur (pism) | Uwagi | ||||
Numer i data faktury (pisma) / protokołu zniszczenia | Dokąd | Liczba egz. | Numery egz. | Liczba egz. | Numery egz. | ||
........... ................ .................. ..............................
Sygnatura Rok wydania Klauzula tajności Adnotacje dot. zniesienia bądź
zmiany klauzuli tajności
Wysłano / zniszczono | Pozostało | Numery teczki i stron podszytych faktur (pism) | Uwagi | ||||
Numer i data faktury (pisma) / protokołu zniszczenia | Dokąd | Liczba egz. | Numery egz. | Liczba egz. | Numery egz. | ||
Klauzula tajności
str. ../...
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Skorowidz rejestrów wydanych dokumentów
Skorowidz rejestrów wydanych dokumentów
Lp. | Stopień wojskowy | Imię i nazwisko lub nazwa jednostki (komórki) organizacyjnej | Data założenia | Data zakończenia | Adnotacje o zniszczeniu | Uwagi | |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów
Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów
(techniką odręczną, maszynopisania, komputerową, kreślenia, powielenia lub naświetlania)
Strona lewa
Oznaczenie klauzuli tajności | Lp. | Data oddania brudnopisu do przepisania lub dokumentu do powielenia | Adres albo nazwa dokumentu | Nazwisko osoby sporządzającej dokument | Nr brudnopisu i numery stron (nr dokumentu i liczba stron) | Nazwisko osoby wykonującej dokument |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Strona prawa
Liczba wykonanych | Pokwitowanie odbioru | Adnotacje | Uwagi | ||||
egzemplarzy | stron egzemplarza | imię i nazwisko | data | podpis | o wysłaniu | o zniszczeniu | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Skorowidz kart czytelnika
Skorowidz kart czytelnika
Lp. | Stopień wojskowy | Imię i nazwisko | Data założenia | Data zakończenia | Adnotacje o zniszczeniu | Uwagi | |
ZAŁĄCZNIK Nr 11
Karta czytelnika
Karta czytelnika
KARTA CZYTELNIKA Nr ..........
........................................... ......................................... ............................................
stop. nazwisko nr poświadczenia jednostka (komórka)
bezpieczeństwa organizacyjna
................................................ ............................................
imię ......................................... .......
data ważności tel. sł.
Numer biblioteczny | Numer egzem. | TYTUŁ | Wypożyczenie | Zwrot | ||
data | podpis czytelnika | data | podpis pracownika biblioteki | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
rewers
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
ZAŁĄCZNIK Nr 12
awers
awers
............................. Klauzula tajności wydawnictwa | |||||||
Karta wydawnictwa Nr .... | |||||||
Autor / sygnatura ............................................................. | |||||||
Tytuł.......................................................................... ............................................................................... | |||||||
Rok wydania ................................................................... | |||||||
Ilość egzemplarzy ........................ | Nr egz...................... | ||||||
Ilość stron pojedynczego egz. ................... | |||||||
Stopień, nazwisko i imię | Nr karty czytelnika | Nr egz. | Data pobrania | Data zwrotu | Uwagi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Stopień, nazwisko i imię | Nr karty czytelnika | Nr egz. | Data pobrania | Data zwrotu | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
Dziennik wykonawcy
Dziennik wykonawcy
Oznaczenie klauzuli tajności | Lp. | Numery dokumentów | Ilość stron dokumentu | Skąd wpłynął lub dokąd wysłano dokument | Czego dokument dotyczy lub jego nazwa | ||
Wchodzący | Wychodzący | Według DEWD | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Strona prawa
Komu przekazano dokument | Nr teczki w której znajduje się pismo | Uwagi | |
stopień wojskowy, imię i nazwisko | data i podpis | ||
9 | 10 | 11 | 12 |
ZAŁĄCZNIK Nr 14
PROTOKÓŁ ZNISZCZENIA DOKUMENTÓW
PROTOKÓŁ ZNISZCZENIA DOKUMENTÓW
wyszczególnionych w protokole
..............................................................................
(stanowisko, stopień wojskowy, imię, nazwisko)
Zgodnie z rozkazem dziennym (decyzją) Nr .............. z dnia .............. , komisja w składzie:
- przewodniczący: .......................................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko; klauzula, numer i data ważności poświadczenia bezpieczeństwa)
- członkowie: .......................................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko; klauzula, numer i data ważności poświadczenia bezpieczeństwa)
.......................................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko; klauzula, numer i data ważności poświadczenia bezpieczeństwa)
zakwalifikowała niżej wymienione dokumenty do zniszczenia:
Lp. | Nazwa dokumentu | Nr ewidencyjny | Nr wg DEWD | Ilość egz. | Nr egz. | Ilość stron (inna jednostka miary) | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
- PODPISY: ...........................................
- ...........................................
...........................................
Dokumenty wymienione w pozycjach ................................... zostały zniszczone:
1) wstępnie w dniu ............................... przez przedarcie. Pojemnik ze zniszczonymi wstępnie materiałami opieczętowano pieczęcią okrągłą numerową do teczek pracy Nr .................
Imię, nazwisko, klauzula, numer i data ważności poświadczenia bezpieczeństwa oraz podpis:
- osoby, która wstępnie zniszczyła dokumenty:
- osób nadzorujących wstępne zniszczenie:
2) ostatecznie w dniu ................ przez ...............................................................................
(określenie sposobu zniszczenia materiału)
Imiona, nazwiska oraz podpisy:
- przewodniczący: ...........................................
- członkowie: ...........................................
...........................................
ZAŁĄCZNIK Nr 15
DZIENNIK EWIDENCJI DOKUMENTÓW PRZEKAZYWANYCH PRZEZ TECHNICZNE ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI
DZIENNIK EWIDENCJI DOKUMENTÓW PRZEKAZYWANYCH PRZEZ TECHNICZNE ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI
Kolejny Nr ekspedycyjny wraz z klauzulą dokumentu | Nr ewidencyjny nadawcy dokumentu | Nazwa instytucji nadawcy / adresat | Jakiej sprawy dotyczy | Liczba stron dokumentu wraz z załącznikami |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Strona prawa
Data i godzina przyjęcia do nadania /otrzymania | Imię i nazwisko osoby przyjmującej dokument | Data i godzina dokonania potwierdzenia otrzymania | Imię i nazwisko osoby potwierdzającej | Miejsce przechowywania dokumentu po nadaniu | Data i podpis osoby pobierającej dokument do załatwienia lub numer i pozycja z Książki doręczeń przesyłek miejscowych | Uwagi |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |