System Wspomagania Dowodzenia Policji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2020.23

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 sierpnia 2023 r.

ZARZĄDZENIE NR 12
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 19 maja 2020 r.
w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 oraz art. 20e ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2020 r. poz. 360) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1. 
1. 
System Wspomagania Dowodzenia Policji, zwany dalej "SWD Policji", stanowi system teleinformatyczny wspierający wykonywanie zadań ustawowych podejmowanych w szczególności na podstawie zgłoszeń przyjmowanych przez dyżurnych jednostek organizacyjnych Policji i innych policjantów, ustaleń dokonywanych przez poszczególne służby policyjne w związku z tymi zgłoszeniami oraz informacji uzyskanych w związku z obsługą zgłoszeń alarmowych otrzymywanych z centrów powiadamiania ratunkowego.
2. 
SWD Policji prowadzi się w Komendzie Głównej Policji jako zbiór informacji wspierających kierowanie działaniami Policji obejmujący zakresem działania terytorium całego kraju.
3. 
W SWD Policji przetwarza się informacje, w tym dane osobowe, o których mowa w art. 20g ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji.
4. 
SWD Policji prowadzi się w celu:
1)
bieżącego rejestrowania zgłoszeń o zdarzeniach oraz podjętych interwencji i innych działań Policji;
2)
obsługi zgłoszeń alarmowych przekazywanych z centrów powiadamiania ratunkowego, funkcjonujących na podstawie odrębnych przepisów;
3)
współdziałania Policji ze służbami ratowniczymi lub innymi podmiotami działającymi w ramach systemu powiadamiania ratunkowego, funkcjonującymi na podstawie odrębnych przepisów;
4)
koordynacji działań Policji poprzez optymalizację wykorzystania dyspozycyjnego potencjału osobowego i logistycznego;
5)
gromadzenia faktów na użytek postępowań o czyny zabronione oraz w zakresie wykrywczej funkcji analizy kryminalnej prowadzonej przez Policję.
§  2. 
Użyte w zarządzeniu określenia i skróty oznaczają:
1)
administrator - Komendanta Głównego Policji będącego administratorem w rozumieniu przepisów art. 4 pkt 1 ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości oraz przepisów art. 4 pkt 7 rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych SWD Policji;
2)
aplikacja Klient Mobilny SWD Policji - aplikację funkcjonującą na terminalach mobilnych, zapewniającą dostęp do systemów teleinformatycznych KSIP za pośrednictwem SPP w zakresie informacji o osobach, podmiotach lub rzeczach przetwarzanych w zbiorach danych KSIP, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-4 i 6, i w pozapolicyjnych zbiorach danych określonych w § 4 ust. 2 pkt 1-6, 8-10, 14-16, 18 i 19 zarządzenia i/ Komendanta Głównego Policji w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji oraz w zakresie informacji o naruszeniach przepisów ruchu drogowego przetwarzanych w Ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 4 tego zarządzenia, a także zapewniającą komunikację z SWD Policji w zakresie dotyczącym obsługi zdarzeń oraz dysponowania siłami i środkami;
3)
BOA - Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji "BOA";
4)
BSWP - Biuro Spraw Wewnętrznych Policji;
5)
CBŚP - Centralne Biuro Śledcze Policji;
6)
CLKP - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
6a) 1
 CBZC - Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości;
7) 2
 działanie SWD Policji - czynności służbowe podjęte przez policjantów w formie interwencji, zabezpieczenia doraźnego, zabezpieczenia prewencyjnego, akcji, operacji, a także z zastosowaniem blokady;
8)
dyrektor biura KGP - dyrektora biura Komendy Głównej Policji lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji;
9)
dyslokacja służby - tworzenie w SWD Policji patrolu poprzez wyznaczenie jego składu osobowego, nadanie kryptonimu, określenie czasu, zadań, czasu i miejsca przerwy, miejsca pełnienia służby oraz przydzielenie sprzętu transportowego i wyposażenia;
10)
dyslokowanie służby - przekazanie w SWD Policji odprawionego do służby patrolu do dyspozycji dyżurnego jednostki organizacyjnej Policji. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest dyslokowanie patrolu bez odprawy;
11)
identyfikator JED - niepowtarzalny numer ewidencyjny, nadawany automatycznie odrębnie dla poszczególnych informacji przetwarzanych w zbiorze danych SWD Policji, jako: identyfikator jednostki organizacyjnej Policji, data rejestracji zgłoszenia oraz kolejny numer zgłoszenia na dany rok kalendarzowy w danym Systemie Dowodzenia;
12)
interwencja- interwencję, o której mowa w art. 15 ust. 7c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;
13)
KSIP - Krajowy System Informacyjny Policji, o którym mowa w art. 21nb ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;
14)
osoba potwierdzająca dane - kierownik komórki organizacyjnej, nie będący przełożonym policjanta lub pracownika Policji, podpisujący wniosek o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień na zasadach określonych w zarządzeniu;
15)
rozporządzenie PE i Rady (UE) 2016/679 - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.);
16)
SA SWD Policji - System Analityczny SWD Policji - narzędzie analityczne SWD Policji, zoptymalizowane na szybkość wyszukiwania informacji przetwarzanych w SWD Policji, umożliwiające tworzenie raportów, analiz i zestawów informacji;
17) 3
 SD - System Dowodzenia, stanowiący część SWD Policji wyodrębnioną dla Komendy Głównej Policji, komendy wojewódzkiej Policji (Komendy Stołecznej Policji), CBŚP, BSWP, CLKP, CBZC, BOA, Akademii Policji w Szczytnie, szkoły policyjnej lub komendy powiatowej (miejskiej, rejonowej) Policji;
18)
SPP - System Poszukiwawczy Policji stanowiący funkcjonalność systemów teleinformatycznych KSIP, działający na podstawie odrębnych przepisów Komendanta Głównego Policji w sprawie KSIP;
19)
SWD PSP - System Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej funkcjonujący na podstawie art. 14g ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1372, z późn. zm.);
20)
SWD PRM - System Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego funkcjonujący na podstawie art. 24a ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2019 r. poz. 993, z późn. zm.);
21)
terminal mobilny - mobilny terminal będący stanowiskiem dostępowym do systemów teleinformatycznych KSIP, wykorzystywanym do przetwarzania informacji poprzez aplikację Klienta Mobilnego SWD Policji, a także wymieniający informacje z SWD Policji;
22)
UMM - Uniwersalny Moduł Mapowy stanowiący udostępnione przez Głównego Geodetę Kraju narzędzie informatyczne zintegrowane z SWD Policji w celu wspomagania podejmowanych działań oraz związanego z tym dysponowania siłami i środkami, poprzez dokonywaną w czasie rzeczywistym wizualizację przestrzenną przyjmowanych zgłoszeń i obsługiwanych zdarzeń, a także prowadzenie analiz;
23)
ustawa ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości - ustawę z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125);
24)
użytkownik SWD Policji - użytkownika posiadającego uprawnienie do dostępu do SWD Policji i przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi gromadzonymi w SWD Policji oraz posiadającego ewentualnie dodatkowe uprawnienie do dostępu do SA SWD Policji, a także przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi gromadzonymi w SWD Policji lub posiadającego uprawnienie do przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi bez dostępu do SWD Policji, którym może być:
a)
policjant lub pracownik Policji, albo
b)
osoba niebędąca policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonująca w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych;
25)
zdarzenie SWD Policji - zarejestrowane zgłoszenie SWD Policji lub zgłoszenie alarmowe, które wymaga podjęcia działań przez Policję;
26)
zgłoszenie alarmowe - informację o zdarzeniu przekazaną drogą elektroniczną lub telefonicznie do jednostki Policji przez operatorów numerów alarmowych opisaną w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1077);
27)
zgłoszenie SWD Policji - ujawnioną przez Policję lub przekazaną Policji informację o zdarzeniu podlegającą rejestracji w SWD Policji.
§  3. 
1. 
Użytkowanie stanowisk dostępowych SWD Policji poza jednostkami organizacyjnymi Policji jest możliwe wyłącznie po spełnieniu warunków organizacyjnych, technicznych oraz bezpieczeństwa zawartych w opracowanej w tym zakresie dokumentacji wydanej w odrębnym trybie.
2.  4
 Zgodę na użytkowanie stanowisk dostępowych SWD Policji poza jednostkę organizacyjną Policji wydaje właściwy komendant wojewódzki Policji (Komendant Stołeczny Policji), Komendant CBŚP, Komendant BSWP, Komendant CBZC, Dyrektor CLKP i dowódca BOA na wniosek kierownika podległej jednostki lub komórki organizacyjnej.

Rozdział  2

Administrowanie informacjami przetwarzanymi w SWD Policji

§  4. 
1. 
Zadania oraz związane z tym obowiązki i uprawnienia administratora wynikające z przepisów ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości oraz rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, zwane dalej "administrowaniem", w imieniu Komendanta Głównego Policji w zakresie określonym w niniejszym zarządzeniu realizują:
1)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych - w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorze SWD Policji oraz w zakresie szkolenia użytkowników SWD Policji z obsługi SWD Policji, z wyłączeniem danych, o których mowa w pkt 2-4 oraz 6;
2)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach prewencji - w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, dotyczących dysponowania potencjałem osobowym i logistycznym oraz o przebiegu służby;
3)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach ruchu drogowego - w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, dotyczących dysponowania potencjałem osobowym i logistycznym oraz o przebiegu służby w związku ze zdarzeniami w ruchu drogowym;
4)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach wywiadu kryminalnego - w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, w zakresie sprawdzeń dokonywanych przez użytkowników SWD Policji w zbiorach KSIP realizowanych w SWD Policji poprzez SPP;
5)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach informatyki - w odniesieniu do spraw technicznych dotyczących działania SWD Policji w zakresie utrzymania tego zbioru oraz zapewnienia pełnej funkcjonalności pod względem technicznym i bezpieczeństwa teleinformatycznego, współpracy z SWD PSP i SWD PRM oraz systemem teleinformatycznym funkcjonującym w centrach powiadamiania ratunkowego, współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz szkolenia osób wyznaczonych do realizacji zadań w zakresie zapewnienia właściwego funkcjonowania SWD Policji pod względem technicznym i bezpieczeństwa teleinformatycznego;
6)
kierownicy jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 9 ust. 7 pkt 2-9 - w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWD Policji prowadzonym w podległym SD.
2. 
Dyrektorzy biur KGP zapewniają aktualność, integralność, legalność, prawidłowość i poufność przetwarzania informacji, w tym danych osobowych w SWD Policji w odniesieniu do informacji przetwarzanych w podległych im komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Policji.
3. 
Wykonywanie czynności administratora, o których mowa w ust. 1, nie dotyczy wyznaczania inspektora ochrony danych.
§  5. 
1. 
Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych:
1)
ustala i aktualizuje wartości słownikowe SWD Policji w uzgodnieniu z dyrektorami biur KGP właściwymi ze względu na zakres informacji przetwarzanych w SWD Policji oraz na zakres realizowanych przez nich zadań, zgodnie z przepisami regulaminu Komendy Głównej Policji;
2)
sprawuje nadzór nad jakością i aktualnością informacji przetwarzanych w SWD Policji;
3)
akceptuje zmiany w zakresie nowych rozwiązań, funkcjonalności oraz innych modyfikacji w SWD Policji;
4)
sprawuje nadzór nad zgodnością uprawnień dostępu do SWD Policji z zadaniami służbowymi oraz z procedurami nadawania, modyfikacji i cofania tych uprawnień - w odniesieniu do komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji;
5)
jest upoważniony do wydawania instrukcji lub wytycznych w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania czynności służbowych związanych z przetwarzaniem informacji w SWD Policji wynikających z niniejszego zarządzenia przez użytkowników SWD Policji.
2. 
Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach prewencji jest upoważniony do wydawania instrukcji lub wytycznych dotyczących realizacji przepisów określonych w § 13.
3. 
Dyrektorzy, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-4, zarządzają informacjami, w tym danymi osobowymi, przetwarzanymi w SWD Policji zgodnie ze swoją właściwością i w tym zakresie zapewniają jakość informacji oraz sprawują nad nimi nadzór.
4. 
Nadzór, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3, sprawuje się poprzez:
1)
analizowanie operacji przetwarzania informacji w SWD Policji wykonywanych w jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji oraz wyjaśnianie stwierdzonych rozbieżności lub wątpliwości w tym zakresie;
2)
szkolenie użytkowników SWD Policji w zakresie znajomości zasad obsługi systemów informatycznych oraz obowiązujących przepisów dotyczących przetwarzania informacji dostępnych w SWD Policji;
3)
kontrolę terminowości wykonywania operacji przetwarzania informacji w SWD Policji;
4)
kontrolę dostępu do SWD Policji oraz kontrolę przetwarzania informacji w SWD Policji.
§  6. 
1. 
Nadzór nad jakością, aktualnością, integralnością, legalnością i prawidłowością informacji rejestrowanych w SWD Policji oraz nad terminowością wykonywania operacji przetwarzania w jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji podległych komendantom wojewódzkim Policji (Komendantowi Stołecznemu Policji) sprawują kierownicy komórek organizacyjnych komend wojewódzkich Policji (Komendy Stołecznej Policji) właściwych w sprawach:
1)
sztabowych - w odniesieniu do informacji przetwarzanych w SWD Policji w zakresie bieżącego rejestrowania zgłoszeń SWD Policji, zgłoszeń alarmowych i działań SWD Policji oraz dokumentowania przebiegu służby w Książce Przebiegu Służby w SWD Policji przez dyżurnego jednostki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 2 pkt 4 zarządzenia nr 1173 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 listopada 2004 r. w sprawie organizacji służby dyżurnej w jednostkach organizacyjnych Policji (Dz. Urz. KGP z 2013 r. poz. 73 oraz z 2018 r. poz. 4);
2)
prewencji - w odniesieniu do informacji dotyczących dysponowania potencjałem osobowym i logistycznym oraz o przebiegu służby w związku ze zdarzeniami, za wyjątkiem zdarzeń w ruchu drogowym;
3)
ruchu drogowego - w odniesieniu do informacji dotyczących dysponowania potencjałem osobowym i logistycznym oraz o przebiegu służby w związku ze zdarzeniami w ruchu drogowym;
4)
wywiadu kryminalnego - w odniesieniu do sprawdzeń dokonywanych przez użytkowników SWD Policji w zbiorach KSIP realizowanych w SWD Policji poprzez SPP;
5)
informatyki - w odniesieniu do bezpieczeństwa teleinformatycznego i spraw technicznych dotyczących funkcjonowania SWD Policji, współpracy z SWD PSP i SWD PRM oraz systemem teleinformatycznym funkcjonującym w centrach powiadamiania ratunkowego, współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz szkolenia osób wyznaczonych do realizacji zadań w zakresie zapewnienia właściwego funkcjonowania SWD Policji pod względem technicznym i bezpieczeństwa teleinformatycznego.
2. 
Zadania, o których mowa w ust. 1, realizuje się poprzez:
1)
bieżące analizowanie operacji przetwarzania informacji w SWD Policji wykonywanych w podległych jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji oraz wyjaśnianie na bieżąco stwierdzonych rozbieżności lub wątpliwości;
2)
wykonywanie czynności, o których mowa w § 5 ust. 4 pkt 2 i 3.
3. 
Nadzór nad jakością i aktualnością informacji przetwarzanych w SWD Policji oraz nad terminowością wykonywania operacji przetwarzania sprawują również bezpośredni przełożeni policjantów i pracowników Policji przetwarzających informacje w SWD Policji.
4.  5
 Nadzór nad jakością i aktualnością informacji przetwarzanych w SWD Policji oraz nad terminowością wykonywania operacji przetwarzania w komórkach organizacyjnych CBŚP, BSWP, BOA, CBZC oraz CLKP sprawują kierownicy tych komórek poprzez wykonywanie zadań określonych w ust. 2 pkt 1 oraz w § 5 ust. 4 pkt 2 i 3.
5. 
Nadzór nad jakością i aktualnością informacji przetwarzanych w SWD Policji, zgodnością zakresu uprawnień dostępu do SWD Policji z zadaniami służbowymi, procedurami nadawania, modyfikacji i cofania uprawnień dostępu do SWD Policji oraz nadzór, o którym mowa w § 5 ust. 4 pkt 2 sprawują:
1)
Komendant CBŚP - w odniesieniu do podległych komórek organizacyjnych CBŚP;
2)
Komendant BSWP - w odniesieniu do podległych komórek organizacyjnych BSWP;
2a) 6
 Komendant CBZC - w odniesieniu do podległych komórek organizacyjnych CBZC;
3) 7
 Dyrektor CLKP - w odniesieniu do podległych komórek organizacyjnych CLKP;
4) 8
 dowódca BOA - w odniesieniu do podległych komórek organizacyjnych BOA;
5)
komendanci wojewódzcy Policji (Komendant Stołeczny Policji) - w odniesieniu do komend wojewódzkich Policji (Komendy Stołecznej Policji), samodzielnych pododdziałów kontrterrorystycznych Policji oraz innych podległych im jednostek i komórek organizacyjnych Policji;
6)
komendanci powiatowi (miejscy, rejonowi) Policji - w odniesieniu do podległej jednostki organizacyjnej;
7) 9
 Komendant - Rektor Akademii Policji w Szczytnie oraz komendanci szkół policyjnych - w odniesieniu do podległej jednostki organizacyjnej.

Rozdział  3

Procedura nadawania, modyfikacji, cofania oraz ewidencjonowania uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji

§  7. 
1. 
Dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych w celu oraz w ramach realizacji jego zadań uprawnia się do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji w pełnym zakresie informacyjnym tego zbioru danych, a także do administrowania informacjami przetwarzanymi w SWD Policji oraz wykonywania nadzoru nad przetwarzaniem informacji w SWD Policji na zasadach, w zakresie oraz w sposób określony w zarządzeniu lub przepisach odrębnych regulujących upoważnienia do załatwiania spraw dotyczących przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji.
2. 
Dyrektorów biur KGP, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2, uprawnia się do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych w SWD Policji w zakresie odpowiadającym realizowanym zadaniom wynikającym z niniejszego zarządzenia.
3.  10
 Komendanta CBŚP, Komendanta BSWP, Komendanta CBZC, Dyrektora CLKP, dowódcę BOA, komendantów wojewódzkich Policji (Komendanta Stołecznego Policji), Komendanta - Rektora Akademii Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych oraz komendantów powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji, uprawnia się do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji, a także do administrowania informacjami przetwarzanymi w tych zbiorach danych, w zakresie odpowiadającym realizowanym zadaniom wynikającym z zarządzenia oraz zgodnie z właściwością terytorialną i rzeczową podległych jednostek i komórek organizacyjnych Policji.
4.  11
 Komendantów komisariatów Policji uprawnia się do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji w zakresie odpowiadającym realizowanym zadaniom wynikającym z zarządzenia.
5.  12
 Uprawnienia określone w ust. 1-4 oznaczają możliwość przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, bez dostępu do SWD Policji oraz nie wymagają realizowania procedury wskazanej w § 9 ust. 8.
§  8. 
1. 
Uprawnienia do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, gromadzonych w SWD Policji, mogą być nadane w zakresie:
1)
dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji;
2)
dostępu do SA SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji;
3)
przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi bez dostępu do SWD Policji.
2. 
Warunkiem udzielenia uprawnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, dotyczącego wyłącznie policjantów i pracowników Policji, jest posiadanie uprawnienia do dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji i przeszkolenie w zakresie obsługi SA SWD Policji.
3.  13
 W przypadku operacji przetwarzania informacji i danych osobowych ze zbiorów KSIP poprzez aplikacje dostępne z poziomu SWD Policji należy posiadać ważne uprawnienia do przetwarzania informacji w KSIP, a w przypadku przetwarzania tych informacji i danych osobowych bez dostępu do SWD Policji ważne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w KSIP nadawane na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach Komendanta Głównego Policji w sprawie KSIP.
4. 
Dostęp do przetwarzanych w SWD Policji informacji, w tym danych osobowych, zgodnie z uprawnieniami do SWD Policji posiadają użytkownicy SWD Policji.
5. 
Przed dopuszczeniem do pracy przy przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, użytkownik SWD Policji zaznajamia się z przepisami dotyczącymi zbioru danych prowadzonego w ramach funkcjonowania SWD Policji oraz przepisami dotyczącymi przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w tym zbiorze danych, a także z przepisami dotyczącymi ochrony informacji, w tym danych osobowych, w nim przetwarzanych. Fakt zaznajomienia się z wymienionymi przepisami użytkownik SWD Policji potwierdza własnoręcznym podpisem.
6. 
Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, wydaje się, w postaci zatwierdzonych dokumentów, których wzory są określone w załącznikach do zarządzenia, w dwóch egzemplarzach, z których:
1)
egzemplarz nr 1 - przekazuje się użytkownikowi SWD Policji;
2)
egzemplarz nr 2- przekazuje się komórce organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych w celu włączenia go do akt osobowych użytkownika SWD Policji.
7. 
Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, nadawane są:
1)
na czas nieokreślony lub określony - w przypadku użytkowników SWD Policji będących policjantami lub pracownikami Policji;
2)
na czas określony - w przypadku użytkowników SWD Policji delegowanych do innej komórki lub jednostki organizacyjnej Policji oraz użytkowników SWD Policji niebędących policjantami lub pracownikami Policji czasowo wykonującymi w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych.
8.  14
 Komendanci wojewódzcy Policji (Komendant Stołeczny Policji), Komendant CBŚP, Komendant BSWP, Komendant CBZC, dowódca BOA, Dyrektor CLKP, Komendant - Rektor Akademii Policji w Szczytnie, komendanci szkół policyjnych, komendanci powiatowi (miejscy, rejonowi) Policji oraz dyrektorzy biur KGP wyznaczają policjantów lub pracowników Policji do realizacji czynności związanych z obsługą merytoryczną SWD Policji, w tym przygotowywaniem uprawnień, o których mowa w ust. 1, nadawaniem użytkownikom SWD Policji przydziałów do właściwego SD, prowadzeniem ewidencji uprawnień, o której mowa w § 10 ust. 1 oraz udziałem w pracach związanych z usprawnieniem i rozwojem SWD Policji.
9. 
Modyfikowanie oraz cofanie uprawnień, o których mowa w ust. 1, odbywa się odpowiednio w sposób określony w ust. 2-8 i 10-25 oraz w § 9.
10. 
Wniosek o udzielenie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w ust. 1, zawiera:
1)
nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji objęty wnioskiem lub osoba niebędąca policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonująca w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych;
2)
imię i nazwisko, identyfikator kadrowy, numer PESEL oraz stanowisko policjanta, pracownika Policji lub osoby niebędącej policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonującym w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych;
3)
określenie indywidualnego zakresu nadawanych, modyfikowanych lub cofanych uprawnień, z wyjątkiem wniosku wskazanego w ust. 25, gdzie nie uwzględnia się wnioskowanego zakresu uprawnienia;
4)
określenie okresu obowiązywania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWD Policji, w tym dostępu do danych osobowych, wraz ze wskazaniem daty nadania, modyfikacji lub cofnięcia tych uprawnień;
5)
numer ewidencyjny uprawnienia;
6)
oświadczenie użytkownika SWD Policji objętego wnioskiem, o zobowiązaniu się do zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w SWD Policji oraz dostępnych za pośrednictwem SWD Policji w systemach teleinformatycznych KSIP, w tym ochrony przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem danych osobowych oraz ich przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
11. 
Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, nadaje, modyfikuje lub cofa się na pisemny wniosek, wypełniony w dwóch egzemplarzach, kierownika komórki organizacyjnej, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji lub osoba niebędąca policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonująca w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych.
12. 
W odniesieniu do Zastępców Komendanta Głównego Policji odpowiednio wypełniony wniosek dotyczący uprawnień, o których mowa w ust. 1, przygotowuje osoba wskazana w ust. 8, wyznaczona przez kierownika komórki organizacyjnej KGP właściwej w sprawach sztabowych.
13. 
W odniesieniu do:
1)
komendantów wojewódzkich Policji (Komendanta Stołecznego Policji) i ich zastępców;
2)
Komendanta CBŚP i jego zastępców;
3)
Komendanta BSWP i jego zastępców;
3a) 15
 Komendanta CBZC i jego zastępców;
4) 16
 dowódcy BOA i jego zastępców;
5) 17
 Dyrektora CLKP i jego zastępców;
6) 18
 Komendanta - Rektora Akademii Policji w Szczytnie i jego zastępców;
7)
komendantów szkół policyjnych i ich zastępców;
8)
komendantów powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji i ich zastępców;
9)
dyrektorów i zastępców dyrektorów biur KGP oraz kierowników i zastępców kierowników komórek organizacyjnych jednostek organizacyjnych Policji innych niż Komenda Główna Policji

- odpowiednio wypełniony wniosek dotyczący uprawnień, o których mowa w ust. 1, przygotowuje zgodnie z właściwością osoba wskazana w ust. 8, wyznaczona przez kierowników tych jednostek lub komórek organizacyjnych.

14. 
W przypadku wnioskowania o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień określonych w ust. 1 pkt 2 oba egzemplarze dokumentu, o którym mowa w ust. 6, dyrektor biura KGP lub kierownik jednostki organizacyjnej Policji wskazany w § 9 ust. 7 pkt 2-8 przekazuje pisemnie do dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych, który realizuje czynności wynikające z treści wniosku oraz przekazuje ten dokument do dyrektora biura KGP właściwego w sprawach informatyki w celu wykonania czynności techniczno-organizacyjnych niezbędnych do rozpoczęcia przetwarzania informacji.
15. 
Kierownik komórki organizacyjnej będący przełożonym użytkownika SWD Policji którego wniosek dotyczy, przedkłada dwa egzemplarze odpowiednio wypełnionego wniosku do zatwierdzenia przez właściwego kierownika lub zastępcę kierownika jednostki organizacyjnej Policji albo właściwego dyrektora lub zastępcę dyrektora biura KGP.
16. 
Zatwierdzony wniosek podlega niezwłocznej realizacji. Brak podpisu osoby, której dotyczy wniosek nie stanowi przeszkody w jego zatwierdzeniu. Wnioski niezatwierdzone z powodu braków formalnych lub ocenione jako nieuzasadnione zwraca się wnioskodawcy.
17. 
Przed przekazaniem dokumentów stanowiących o uprawnieniach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, do komórki właściwej w sprawach osobowych oraz użytkownikowi SWD Policji, oba egzemplarze wniosku przekazuje się do komórki właściwej w sprawach informatyki w celu wykonania czynności techniczno- organizacyjnych niezbędnych do rozpoczęcia przetwarzania informacji, zgodnie z nadanymi uprawnieniami.
18. 
W celu technicznego przyznania uprawnień wynikających z ust. 1 pkt 1 i 2 nadanych przez Komendanta Głównego Policji, Zastępcę Komendanta Głównego Policji, dyrektora lub zastępcę dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych, wskazany kierownik lub zastępca kierownika jednostki organizacyjnej Policji zwraca się pisemnie do dyrektora biura KGP właściwego w sprawach informatyki w celu wykonania czynności techniczno-organizacyjnych niezbędnych do rozpoczęcia przetwarzania informacji. Po wykonaniu czynności techniczno-organizacyjnych dyrektor biura KGP właściwego w sprawach informatyki potwierdza nadanie uprawnień dokonując na wniosku stosownej adnotacji, a następnie przekazuje dyrektorowi biura KGP lub kierownikowi jednostki organizacyjnej Policji wskazanemu w § 9 ust. 7 pkt 2-8 oba egzemplarze dokumentu, o którym mowa w ust. 6 i powiadamia o tym dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych.
19. 
W celu technicznego przyznania uprawnień nadanych przez osoby określone w § 9 ust. 7 pkt 2 i 9, kierownicy komórek organizacyjnych, w których zrealizowana została procedura nadania uprawnień, przekazują określone w ust. 23 wnioski drogą pisemną do właściwych miejscowo kierowników komórek organizacyjnych Policji do spraw informatyki w celu wykonania czynności techniczno-organizacyjnych niezbędnych do rozpoczęcia przetwarzania informacji, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z ust. 1 pkt 1.
20.  19
 W przypadku nadania uprawnień, o których mowa w ust. 1 pkt 1, użytkownikowi SWD Policji z CBŚP, BSWP, CLKP, CBZC oraz BOA kierownicy tych jednostek przesyłają dokumenty, o których mowa w ust. 6, do dyrektora biura KGP właściwego w sprawach informatyki w celu realizacji czynności techniczno-organizacyjnych niezbędnych do rozpoczęcia przetwarzania informacji.
21. 
W przypadku, gdy zatwierdzenie wniosku w związku z nadaniem uprawnień, o których mowa w ust. 1, zostało zrealizowane bez podpisu osoby, której dotyczy wniosek, dopuszczenie tej osoby do przetwarzania danych następuje z chwilą podpisania przez nią oświadczenia na wniosku o nadanie uprawnień.
22. 
W odniesieniu do osób niebędących policjantem lub pracownikiem Policji, które mają wykonywać w jednostkach organizacyjnych Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych, po wykonaniu czynności techniczno-organizacyjnych przez komórki organizacyjne właściwe w sprawach informatyki, jeden egzemplarz uprawnienia do SWD Policji przekazuje się tej osobie, a drugi egzemplarz przekazuje się kierownikowi komórki organizacyjnej, w której osoba ta wykonuje swoje zadania. Uprawnienia dla tych osób podlegają ewidencjonowaniu na zasadach przewidzianych w zarządzeniu.
23. 
Wzór wniosku o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień do dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
24. 
Wzór wniosku o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień do dostępu do SA SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
25.  20
 Wzór wniosku o nadanie lub cofnięcie uprawnień do przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi bez dostępu do SWD Policji stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
§  9. 
1. 
Wniosek o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, w odniesieniu do zastępców Komendanta Głównego Policji oraz dyrektorów biur KGP podpisuje jako osoba potwierdzająca dane dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych.
2. 
Wnioskującym o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, w odniesieniu do dyrektora biur KGP właściwego w sprawach sztabowych jest Zastępca Komendanta Głównego Policji właściwy w sprawach prewencji.
3. 
Wniosek o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, w odniesieniu do osób, o których mowa w § 8 ust. 13 pkt 1-8, podpisuje jako osoba potwierdzająca dane kierownik komórki organizacyjnej, w której wniosek ten został sporządzony.
4. 
Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do komendantów i zastępców komendantów komisariatów Policji.
5. 
W odniesieniu do osób bezpośrednio podległych kierownictwu jednostki organizacyjnej Policji innej niż Komenda Główna Policji, wnioskującym o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, jest zastępca kierownika jednostki organizacyjnej Policji właściwy w sprawach prewencji, a w jednostkach organizacyjnych Policji, w których nie ma takiego stanowiska, zastępca kierownika jednostki organizacyjnej Policji wyznaczony przez kierownika tej jednostki.
6. 
W odniesieniu do osób bezpośrednio podległych kierownictwu jednostki organizacyjnej Policji realizujących zadania w komisariacie Policji, wnioskującym o nadanie, modyfikację lub cofnięcie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, jest kierownik jednostki organizacyjnej Policji lub jego zastępca.
7. 
Uprawnienia, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1 i 3, na pisemny wniosek kierownika komórki organizacyjnej, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji lub osoba niebędąca policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonująca w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych, nadaje, modyfikuje lub cofa:
1)
dyrektor lub zastępca dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych - w przypadku policjantów i pracowników Policji zatrudnionych w Komendzie Głównej Policji, z zastrzeżeniem ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 10;
2)
komendant lub zastępca komendanta wojewódzkiego Policji (Komendanta Stołecznego Policji) - w przypadku policjantów lub pracowników Policji podległej komendy wojewódzkiej Policji (Komendy Stołecznej Policji) oraz osób niebędących policjantem lub pracownikiem Policji, które mają wykonywać w tej komendzie zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych oraz w oddziałach i samodzielnych pododdziałach prewencji Policji oraz samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji;
3)
komendant lub zastępca komendanta CBŚP - w przypadku policjantów i pracowników Policji pełniących służbę i zatrudnionych w CBŚP;
4)
komendant lub zastępca komendanta BSWP - w przypadku policjantów i pracowników Policji pełniących służbę i zatrudnionych w BSWP;
4a) 21
 komendant lub zastępca komendanta CBZC - w przypadku policjantów i pracowników Policji pełniących służbę i zatrudnionych w CBZC;
5) 22
 dowódca BOA lub zastępca dowódca BOA - w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Komendy Głównej Policji świadczących pracę w BOA;
6) 23
 Komendant - Rektor lub Zastępca Komendanta - Rektora Akademii Policji w Szczytnie - w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji;
7)
komendant lub zastępca komendanta szkoły policyjnej - w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji;
8) 24
 dyrektor lub zastępca Dyrektora CLKP - w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji;
9)
komendant lub zastępca komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji - w odniesieniu do policjantów lub pracowników Policji podległej jednostki organizacyjnej oraz osób niebędących policjantem lub pracownikiem Policji, które mają wykonywać w tych jednostkach zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych.
8. 
Uprawnienia do przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi określonymi w § 8 ust. 1 pkt 1 i 3, nadaje, modyfikuje lub cofa:
1) 25
 Komendant Główny Policji - w odniesieniu do zastępców Komendanta Głównego Policji, dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych, komendantów wojewódzkich Policji (Komendanta Stołecznego Policji), Komendanta CBŚP, Komendanta BSWP, Komendanta CBZC, dowódcy BOA, Dyrektora CLKP, Komendanta - Rektora Akademii Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych;
2)
Zastępca Komendanta Głównego Policji właściwy w sprawach prewencji - w odniesieniu do dyrektorów biur KGP oraz zastępcy dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych;
3)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych - w odniesieniu do zastępców dyrektorów biur KGP, z zastrzeżeniem pkt 2;
4) 26
 komendant wojewódzki Policji (Komendant Stołeczny Policji) - w odniesieniu do jego zastępców oraz komendantów powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;
5)
Komendant CBŚP - w odniesieniu do jego zastępców;
6)
Komendant BSWP - w odniesieniu do jego zastępców;
6a) 27
 Komendant CBZC - w odniesieniu do jego zastępców;
7) 28
 dowódca BOA - w odniesieniu do jego zastępców;
8) 29
 Dyrektor CLKP - w odniesieniu do jego zastępców;
9) 30
 Komendant - Rektor Akademii Policji w Szczytnie - w odniesieniu do jego zastępców;
10)
komendant szkoły policyjnej - w odniesieniu do jego zastępców;
11) 31
 komendant powiatowy (miejski, rejonowy) Policji - w odniesieniu do jego zastępców komendantów komisariatów Policji oraz ich zastępców.
9. 
Oprócz kierowników jednostek organizacyjnych Policji wymienionych w ust. 8 pkt 4-11 uprawnienia, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1 i 3, nadają, modyfikują lub cofają zastępcy tych kierowników w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji oraz osób niebędących policjantem lub pracownikiem Policji czasowo wykonujących w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych.
10. 
Uprawnienia, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 3, nadaje dyrektor lub zastępca dyrektora biura KGP w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji.
11. 
Uprawnienia, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 2, nadaje, modyfikuje lub cofa:
1)
Komendant Główny Policji - w odniesieniu do zastępców Komendanta Głównego Policji, dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych;
2) 32
 Zastępca Komendanta Głównego Policji właściwy w sprawach prewencji - w odniesieniu do dyrektorów biur KGP, zastępcy dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych, komendantów wojewódzkich Policji (Komendanta Stołecznego Policji) i ich zastępców, komendantów CBŚP, BSWP i CBZC oraz ich zastępców, dowódcy BOA i jego zastępców, Dyrektora CLKP i jego zastępców, Komendanta - Rektora Akademii Policji w Szczytnie i jego zastępców, komendantów szkół policyjnych i ich zastępców;
3)
dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych - w odniesieniu do:
a)
zastępców dyrektorów biur KGP, z wyłączeniem zastępcy dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych,
b) 33
 komendantów powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji i ich zastępców oraz komendantów komisariatów Policji i ich zastępców,
c)
pozostałych policjantów i pracowników Policji.
12. 
Do wykonywania czynności określonych w ust. 11 pkt 3 lit. b i c, uprawniony jest zastępca dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych.
§  10. 
1. 
Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych oraz kierownicy jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 9 ust. 8 pkt 4-11, prowadzą ewidencję osób uprawnionych, w rozumieniu art. 42 ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości, do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, gromadzonych w SWD Policji, zgodnie z zakresem określonym w § 8 ust. 1 pkt 1 i 3, zwaną dalej "ewidencją uprawnień", w odniesieniu do kierowników tych jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów i pracowników Policji pełniących służbę lub zatrudnionych w podległych im jednostkach i komórkach organizacyjnych oraz osób niebędących policjantem lub pracownikiem Policji, które mają czasowo wykonywać w tej jednostce zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych oraz w zakresie zatwierdzonych w stosunku do tych osób wniosków o nadanie, modyfikację i cofnięcie uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji, z zastrzeżeniem ust. 4.
2. 
W odniesieniu do osób, o których mowa w § 8 ust. 12, ewidencję uprawnień, zgodnie z zakresem określonym w § 8 ust. 1 prowadzi dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych.
3. 
W odniesieniu do osób, którym nadano uprawnienia zgodnie z zakresem określonym w § 8 ust. 1 pkt 2, odrębną ewidencję uprawnień dla całego kraju, prowadzi dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych.
4. 
W Komendzie Głównej Policji ewidencję uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 3, prowadzą dyrektorzy biur KGP.
5. 
Ewidencja uprawnień zawiera informacje, o których mowa w art. 42 ust. 1 ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości oraz prowadzona jest na podstawie zatwierdzonych wniosków o nadanie, modyfikację i cofnięcie uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji, i zawiera:
1)
imię i nazwisko użytkownika SWD Policji;
2)
identyfikator kadrowy użytkownika SWD Policji;
3)
numer PESEL;
4)
nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę lub wykonuje pracę uprawniony użytkownik SWD Policji;
5)
zajmowane stanowisko;
6)
datę nadania, modyfikacji oraz cofnięcia uprawnienia;
7)
wnioskowany zakres uprawnienia (role systemowe), z wyjątkiem wniosku, o którym mowa w § 8 ust. 25;
8)
numer uprawnienia, na który składa się:
a)
liczba porządkowa;
b)
rok wydania.
6. 
Ewidencję uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, prowadzi się w postaci elektronicznej na podstawie przepisów odrębnych. Za prowadzenie ewidencji uprawnień odpowiada kierownik lub inna upoważniona osoba z jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której zatwierdzono wniosek o nadanie uprawnień.
§  11. 
1. 
Kierownik jednostki lub komórki organizacyjnej Policji wnioskujący o nadanie uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 1, jest obowiązany:
1)
dokonywać na bieżąco weryfikacji nadanych uprawnień w zakresie:
a)
zgodności posiadanych uprawnień z realizowanymi zadaniami służbowymi,
b)
aktualności zawartych we wniosku danych uprawnionego, o których mowa w § 8 ust. 10,
c)
zgodności faktycznego zakresu przetwarzania informacji w SWD Policji z zakresem posiadanych uprawnień;
2)
złożyć wniosek o odpowiednie zmodyfikowanie zakresu nadanych uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji, jeżeli nastąpi zmiana zakresu lub rodzaju czynności służbowych realizowanych przez uprawnionego użytkownika SWD Policji;
3)
niezwłocznie złożyć wniosek o cofnięcie nadanych uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji, jeżeli uprawniony użytkownik SWD Policji:
a)
został zawieszony w czynnościach służbowych lub w pełnieniu obowiązków,
b)
został przeniesiony do pełnienia służby lub wykonywania pracy w innej jednostce lub komórce organizacyjnej Policji,
c)
został zwolniony ze służby lub zwolniony z pracy albo zakończył wykonywanie zadań w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji przed upływem okresu, na który udzielono uprawnienia do przetwarzania informacji w SWD Policji,
d)
zmarł;
4)
złożyć wniosek o cofnięcie uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji przed podpisaniem karty obiegowej w związku ze zwolnieniem policjanta ze służby, ustaniem stosunku pracy pracownika Policji albo ustaniem świadczenia pracy przez osobę niebędącą policjantem lub pracownikiem Policji, która ma czasowo wykonywać w jednostce organizacyjnej Policji zadania w zakresie przyjmowania i wprowadzania zgłoszeń SWD Policji lub zgłoszeń alarmowych.
2. 
Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach informatyki przekazuje kierownikowi wnioskującemu o nadanie uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji wnioski o zweryfikowanie nadanych uprawnień oraz informuje dyrektora biura KGP właściwego w sprawach sztabowych w przypadku stwierdzenia:
1)
posiadania przez użytkownika SWD Policji, któremu nadano uprawnienia do przetwarzania informacji w SWD Policji, więcej niż jednego identyfikatora kadrowego. W takim przypadku powiadamia się również dyrektora biura KGP właściwego w sprawach osobowych;
2)
wykorzystywania tego samego identyfikatora kadrowego do dostępu oraz przetwarzania informacji w SWD Policji lub SA SWD Policji przez więcej niż jedną osobę uprawnioną w tym zakresie.
3. 
Kierownicy komórek organizacyjnych właściwych w sprawach informatyki komend wojewódzkich Policji (Komendy Stołecznej Policji) są obowiązani:
1)
co najmniej raz na 6 miesięcy sprawdzić, czy informacje wymagane do nadania uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji, o których mowa w § 8 ust. 10 pkt 1 i 2, są zgodne z informacjami posiadanymi przez komórki organizacyjne właściwe w sprawach osobowych odpowiednich komend wojewódzkich Policji (Komendy Stołecznej Policji);
2)
wykonywać zadania w zakresie modyfikacji i cofania uprawnień w przypadkach określonych w ust. 1 pkt 2-4, przekazywać kierownikom wnioskującym o nadanie uprawnień do przetwarzania informacji w SWD Policji wnioski o zweryfikowanie nadanych uprawnień oraz informować o stwierdzonych naruszeniach, o których mowa w ust. 2, kierowników komórek organizacyjnych właściwych w sprawach sztabowych odpowiednich miejscowo komend wojewódzkich Policji (Komendy Stołecznej Policji), a w przypadkach naruszeń określonych w ust. 2 pkt 1 również kierowników komórek organizacyjnych właściwych w sprawach osobowych tych komend.

Rozdział  4

Informacje przetwarzane w SWD Policji

§  12. 
1. 
W SWD Policji przetwarza się:
1)
w zakresie zgłoszeń SWD Policji następujące informacje:
a)
identyfikator zgłoszenia (JED) nadawany automatycznie przy rejestrowaniu zgłoszenia,
b)
oznaczenie zdarzenia jako trwającego, niewiarygodnego lub niebezpiecznego albo według innych cech określonych w odpowiednim słowniku terminologicznym,
c)
oznaczenie miernika czasu reakcji na zdarzenie (Pilne lub Zwykłe),
d)
wyróżnienie zdarzeń na poziomie Komendy Głównej Policji lub komendy wojewódzkiej Policji (Komendy Stołecznej Policji) - znacznik "Wyróżnij dla KGP/KWP", które znajdują się w Katalogu zdarzeń podlegających meldowaniu dyżurnemu Komendy Głównej Policji przez dyżurnego komendy wojewódzkiej Policji (Komendy Stołecznej Policji) stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia nr 1173 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 listopada 2004 r. w sprawie organizacji służby dyżurnej w jednostkach organizacyjnych Policji (Dz. Urz. KGP z 2013 r. poz. 73 oraz z 2018 r. poz. 4) lub innych zdarzeń, które ze względu na wydźwięk medialny powinny być znane dyżurnemu komendy wojewódzkiej Policji (Komendy Stołecznej Policji), a także dyżurnemu Komendy Głównej Policji,
e)
miejsce, czas i opis zdarzenia,
f)
kwalifikacje rodzajowe zdarzenia według odpowiedniego słownika terminologicznego,
g)
sposób zgłoszenia o zdarzeniu,
h)
dane osobowe dotyczące osób zgłaszających i innych osób, których zgłoszenie dotyczy, a także osób, które związane są z obsługiwanym zdarzeniem (imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu), a także inne dane osobowe, uzależnione od charakteru zdarzenia i niezbędne do wykonania czynności służbowych związanych z tym zdarzeniem;
2)
w zakresie zgłoszeń alarmowych i współpracy SWD Policji z systemem teleinformatycznym funkcjonującym w centrach powiadamiania ratunkowego informacje dotyczące:
a)
identyfikatora zgłoszenia (ID CPR),
b)
miejsca zdarzenia,
c)
danych zgłaszającego (imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu),
d)
typu zdarzenia - kategoria CPR,
e)
opisu zdarzenia,
f)
statusu obsługi zdarzenia,
g)
służb przydzielonych do zdarzenia,
h)
dyspozytora,
i)
aktualnego stanu połączenia telefonicznego ze zgłaszającym,
j)
treści zgłoszenia;
3)
w zakresie działań SWD Policji informacje o:
a)
czasie i rodzaju podjętych działań, z wyodrębnieniem działań stanowiących:
34
 interwencje podjęte na podstawie zgłoszenia SWD Policji lub zgłoszenia alarmowego, zabezpieczenia doraźne, zabezpieczenia prewencyjne, akcje policyjne lub operacje policyjne w rozumieniu § 3 ust. 1 zarządzenia nr 20 Komendanta Głównego Policji z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie metod i form przygotowania i realizacji działań policyjnych w związku ze zdarzeniami szczególnymi (Dz. Urz. KGP poz. 35),
blokady w rozumieniu § 2 pkt 6 zarządzenia nr 45 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 czerwca 2018 r. w sprawie organizowania i prowadzenia przez Policję działań pościgowych (Dz. Urz. KGP poz. 75),
b)
miejscu podjętych działań ze wskazaniem: województwa, miejscowości, ulicy, numeru budynku lub posesji, względnie oznaczenia drogi albo współrzędnych geograficznych i rodzaju obiektu,
c)
istotnych cechach zdarzenia będącego powodem podjętych działań,
d)
rodzaju podjętych czynności przez policjantów w związku z obsługą danego działania oraz użytych środków;
4)
informacje o zdarzeniach opisane w komunikatach przekazywanych pomiędzy użytkownikami SWD Policji;
5)
informacje o sprawdzeniach dokonywanych przez użytkowników SWD Policji poprzez SPP w zbiorach KSIP;
6)
informacje wizualizowane poprzez UMM dotyczące:
a)
oznaczenia miejsca i statusu zdarzeń i działań,
b)
oznaczenia miejsca i statusu patroli,
c)
trasy patroli,
d)
danych z zarządzanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej Platformy Lokalizacyjno- Informacyjnej z Centralną Bazą Danych;
7)
informacje w zakresie współpracy SWD Policji z terminalami mobilnymi dotyczące:
a)
tworzenia i wysyłania własnych zgłoszeń,
b)
punktów blokadowych,
c)
dyspozycji dla patroli,
d)
opisów zdarzeń,
e)
wyników sprawdzeń w SPP,
f)
komunikatów,
g)
statusów patrolu,
h)
meldunków,
i)
liczby wykorzystywanych urządzeń mobilnych;
8)
informacje przenoszone z SWD Policji do SA SWD Policji w celach analitycznych, z obszarów:
a)
zgłoszeń,
b)
działań,
c)
akcji/operacji,
d)
blokad,
e)
służb patroli,
f)
komunikatów,
g)
sprawdzeń,
h)
zarządzania siłami i środkami.
2. 
Do SWD Policji wprowadza się informacje formułowane zgodnie z odpowiednimi słownikami terminologicznymi ustalanymi przez administratora SWD Policji.
3. 
W ramach współpracy SWD Policji z innymi systemami policyjnymi, informacje przetwarzane w SWD Policji przekazywane są do:
1)
Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji, zwanego dalej "SEWiK", w zakresie zdarzeń drogowych podlegających rejestracji w SEWiK na podstawie odrębnych przepisów w sprawie prowadzenia statystyki zdarzeń drogowych;
2)
KSIP w zakresie zdarzeń podlegających obowiązkowemu zgłoszeniu dyżurnemu Komendy Głównej Policji oraz dyżurnym w komendach wojewódzkich Policji (Komendzie Stołecznej Policji) zgodnie z katalogiem rodzajów zdarzeń określonym w przepisach regulujących organizację służby dyżurnej w jednostkach organizacyjnych Policji oraz informacje o zdarzeniach podlegających obowiązkowi rejestracji dla celów Biuletynu KSIP na podstawie odrębnych przepisów w sprawie organizacji służby dyżurnej w jednostkach organizacyjnych Policji.
§  13. 
1. 
Podczas realizacji celów prowadzenia SWD Policji, o których mowa w § 1 ust. 4, wykonuje się następujące czynności:
1)
w zakresie bieżącego rejestrowania zgłoszeń SWD Policji oraz zgłoszeń alarmowych i działań SWD Policji:
a)
wprowadzanie do SWD Policji odpowiednich do przebiegu zdarzeń i podjętych działań informacji oraz informacji uzupełniających, niezwłocznie po ich uzyskaniu,
b)
wprowadzanie do SWD Policji pozyskanych, w miarę możliwości, w trakcie przyjmowania zgłoszenia i obsługi zdarzenia danych osobowych osoby zgłaszającej oraz innych osób, których zgłoszenie dotyczy, a także tych, które związane są z obsługą zdarzenia,
c)
monitorowanie i uzupełnianie list zdarzeń i działań,
d)
dysponowanie potencjału osobowego i logistycznego niezbędnego do podjęcia działań SWD Policji odpowiednich dla poszczególnych zdarzeń,
e)
przypisanie rodzaju czynności podejmowanych w związku ze zdarzeniem SWD Policji,
f)
przekazywanie zgłoszeń i zdarzeń SWD Policji właściwym miejscowo i rzeczowo jednostkom i komórkom organizacyjnym Policji albo innym podmiotom,
g)
przesyłanie informacji gromadzonych w ramach zarejestrowanych zdarzeń w SWD Policji do KSIP i SEWiK;
2)
w zakresie przetwarzania informacji dotyczących dysponowania potencjałem osobowym i logistycznym oraz o przebiegu służby związanego z tym potencjałem:
a)
bieżące aktualizowanie zestawienia stanów osobowych i danych w zakładce "Zarządzanie siłami i środkami - Jednostka/Funkcjonariusze", ze zwróceniem szczególnej uwagi na wybór właściwej jednostki i komórki w jednostce organizacyjnej Policji oraz wypełnienie pól w zakładkach "Dane personalne - Rodzaj pracownika/Rodzaj służby", "Zatrudnienie" i "Delegowania",
b)
bieżące aktualizowanie zestawienia środków transportu, w zakładce "Zarządzanie siłami i środkami - Jednostka/Flota",
c)
bieżące aktualizowanie ewidencji urządzeń mobilnych w zakładce "Narzędzia administracyjne - ewidencja urządzeń mobilnych",
d)
bieżące aktualizowanie ewidencji kamer nasobnych w zakładce "Narzędzia administracyjne - ewidencja kamer nasobnych" oraz umieszczenie informacji, czy dane działanie było obsługiwane przy wykorzystaniu kamer,
e)
tworzenie i zatwierdzanie planowanych miesięcznych grafików służby w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem planowanego miesiąca,
f)
dyslokacja służby w terminie do 3 dni przed jej planowanym rozpoczęciem,
g)
modyfikowanie grafików planowanych i dyslokacji służby w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
h)
odprawa i dyslokowanie służby,
i)
monitorowanie przebiegu służby policjantów, w stosunku do których podjęto czynności określone w lit. h,
j)
dysponowanie służb do wykonywania czynności w ramach akcji, operacji i blokad,
k)
niezwłoczne rozliczanie czasu służby jednak nie później niż do 5 dni od chwili jej zakończenia,
l)
rozliczanie i zamykanie rzeczywistych miesięcznych grafików służby w terminie do 5 dnia następnego miesiąca.
2. 
Termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. f, nie dotyczy oddziałów i pododdziałów prewencji Policji.
3. 
Czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. e-1, wykonuje się w stosunku do policjantów realizujących jako podstawowe lub doraźne zadania dotyczące pełnienia służby patrolowej lub w formie obchodu. W stosunku do pozostałych policjantów decyzję w tym zakresie podejmuje właściwy kierownik jednostki organizacyjnej Policji, uwzględniając bieżące potrzeby służby.
§  14. 
Dane osobowe przetwarza się w SWD Policji z zachowaniem wymogów określonych w polityce ochrony danych osobowych, której obowiązek opracowania i wdrożenia wynika z art. 31 ust. 4 ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.

Rozdział  5

Procedura udostępniania informacji z SWD Policji

§  15. 
1. 
Informacje, w tym dane osobowe, przetwarzane w SWD Policji oraz SA SWD Policji udostępnia się w formie wydruku bądź wyciągu stanowiącego:
1)
wynik sprawdzenia w SWD Policji, zawierający informacje odpowiadające zakresowi sprawdzenia, zgodnie z treścią zapytania;
2)
wynik przetwarzania informacji w SA SWD Policji, w zakresie wykonanej analizy lub statystyki odpowiadającej kryteriom stanowiącym podstawę do ich wykonania.
2. 
Wydruki, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, zawierają:
1)
wskazanie SD, w którym dokonano operacji przetwarzania informacji;
2)
potwierdzenie wykonania operacji przetwarzania zawierające m. in. datę i godzinę wykonania operacji przetwarzania;
3)
identyfikator kadrowy policjanta lub pracownika Policji wykonującego wydruk w związku z realizowaniem własnych czynności służbowych, a w przypadku wydruków wykonywanych na zlecenie również identyfikator kadrowy policjanta lub pracownika Policji zlecającego operację przetwarzania;
4)
identyfikator stacji roboczej;
5)
kryteria zadanego zapytania;
6)
wynik zadanego zapytania.
3. 
Wydruki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zawierają informacje określone w ust. 2 pkt 1-6. Wydruki, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zawierają informacje określone w ust. 2 pkt 5-6.
4. 
Udostępnianie informacji przetwarzanych w SWD Policji oraz SA SWD Policji w formie wydruków odbywa się pomiędzy uprawnionymi policjantami w komórce lub komórkach i jednostkach organizacyjnych Policji.
5. 
Przesłanie informacji, o których mowa w ust. 4, realizowane jest za pismem podpisanym przez kierownika komórki, w której wykonano wydruk, a w przypadku przesłania wydruku pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Policji, za pismem podpisanym przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji wysyłającej wydruk.
6. 
Wydruki, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, wykonane w ramach nadzoru służbowego przechowuje policjant, który wykonał te dokumenty na polecenie uprawnionego przełożonego. Po wykorzystaniu należy poddać je procedurze zniszczenia lub archiwizacji, jeżeli były wykorzystane do realizacji prowadzonych postępowań.
7. 
Wyciągi, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, zawierają częściowe dane pochodzące z wydruków wskazanych w ust. 2.
8. 
Informacje przetwarzane w SWD Policji są udostępniane sądom, prokuratorom lub podmiotom w zakresie i trybie wynikającym z odrębnych przepisów prawa określających uprawnienia tych podmiotów do otrzymywania informacji dotyczących informacji przetwarzanych w SWD Policji.
9. 
Informacje przetwarzane w SWD Policji, co do zasady, udostępnia się podmiotom określonym w ust. 8 w formie wyciągu, natomiast w postaci wydruku, na żądanie tych podmiotów.
10. 
Informacje przetwarzane w SWD Policji mogą być udostępniane w formie papierowej lub elektronicznej, w tym również, w postaci nośnika informacji.
11. 
Informacje przetwarzane w SWD Policji udostępnia się innym podmiotom niż określone w ust. 8 lub osobom, których dane dotyczą, w formie pisemnej odpowiedzi na wniosek, sporządzonej na podstawie informacji zawartej w wydruku z SWD Policji lub SA SWD Policji, zawierającej wyłącznie informacje określone w odrębnych przepisach jako podlegające udostępnieniu, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
§  16. 
1. 
Informacje przetwarzane w SWD Policji udostępnia podmiotom innym niż określone w § 15 ust. 8 oraz osobom, których dane dotyczą dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych lub właściwy kierownik jednostki organizacyjnej Policji.
2. 
W przypadku wniosków kierowanych do Komendy Głównej Policji na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 oraz z 2020 r. poz. 695), informacje przetwarzane w SWD Policji udostępnia komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji właściwa do udzielania informacji publicznych, a w przypadku wniosków kierowanych do pozostałych jednostek organizacyjnych Policji kierownicy tych jednostek.
3. 
W przypadku podmiotów międzynarodowych udostępnienie informacji na wniosek tych podmiotów następuje za pośrednictwem komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach międzynarodowej współpracy Policji.

Rozdział  6

Procedura weryfikacji i usuwania informacji, w tym danych osobowych z SWD Policji

§  17. 
1. 
Weryfikacji informacji, w tym danych osobowych, zgromadzonych w SWD Policji dokonują jednostki i komórki organizacyjne Policji, które zarejestrowały informacje w SWD Policji.
2. 
W przypadku przejęcia do dalszej realizacji zdarzenia zarejestrowanego przez inny SD, weryfikacji informacji dokonuje jednostka przejmująca zdarzenie do realizacji.
3. 
Weryfikacji informacji, w tym danych osobowych, dokonuje również dyrektor biura KGP właściwego w sprawach sztabowych lub osoba przez niego upoważniona w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWD Policji w ramach sprawowanego nadzoru służbowego.
4. 
Informacje, w tym dane osobowe, przetwarzane w SWD Policji usuwa się w sposób automatyczny po upływie 5 lat, licząc od dnia ich zarejestrowania.
5. 
Usunięcie informacji z SWD Policji stanowi jednoczesne ich usunięcie z SA SWD Policji.
6. 
W przypadku, gdy dane osobowe zostały zebrane lub są przetwarzane z naruszeniem przepisów ustawy ODO przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości administrator bez zbędnej zwłoki dokonuje ich usunięcia.

Rozdział  7

Przepisy przejściowe i końcowe

§  18. 
Kierownicy jednostek i komórek organizacyjnych Policji dostosują sposób wykonywania zadań i czynności służbowych związanych z przetwarzaniem informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji oraz zakres przetwarzanych informacji i sposób funkcjonowania SWD Policji, do uregulowań zawartych w niniejszym zarządzeniu w terminie dwóch miesięcy od dnia jego ogłoszenia.
§  19. 
1. 
Zbiór informacji wspomagających kierowanie działaniami Policji podejmowanymi w celu wykonywania zadań ustawowych na podstawie zgłoszeń otrzymywanych przez dyżurnych jednostek organizacyjnych Policji oraz ustaleń dokonywanych przez poszczególne służby policyjne w związku z tymi zgłoszeniami, prowadzony na podstawie zarządzenia nr 453 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie form i metod przetwarzania informacji wspomagających kierowanie niektórymi działaniami Policji podejmowanymi w celu wykonania zadań ustawowych (Dz. Urz. KGP z 2013 r. poz. 74, z późn. zm.) oraz informacje, w tym dane osobowe, przetwarzane w tym zbiorze z dniem wejścia wżycie niniejszego zarządzenia stają się zbiorem danych SWD Policji, o którym mowa w § 1 ust. 1 oraz informacjami, w tym danymi osobowymi, przetwarzanymi w zbiorze danych SWD Policji na podstawie oraz w rozumieniu niniejszego zarządzenia.
2. 
Czynności przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, w SWD Policji oraz czynności związane z przetwarzaniem tych informacji, w zakresie w jakim zostały określone w niniejszym zarządzeniu, dokonane przed jego wejściem w życie zachowują moc.
§  20. 
Uprawnienia do dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji wydane na podstawie ustawy ODO w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości do czasu wejścia w życie zarządzenia, a także czynności podejmowane w tym okresie w związku z nadaniem, modyfikacją i cofnięciem uprawnień do dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji zachowują ważność.
§  21. 
Traci moc zarządzenie nr 453 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie form i metod przetwarzania informacji wspomagających kierowanie niektórymi działaniami Policji podejmowanymi w celu wykonania zadań ustawowych.
§  22. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  35  

WZÓR

WNIOSEK O NADANIE, MODYFIKACJĘ LUB COFNIĘCIE uprawnienia do dostępu do SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

WNIOSEK O NADANIE, MODYFIKACJĘ LUB COFNIĘCIE uprawnienia do dostępu do SA SWD Policji oraz przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi w SWD Policji

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  3  36  

WZÓR

WNIOSEK O NADANIE LUB COFNIĘCIE uprawnienia do przetwarzania informacji wraz z danymi osobowymi bez dostępu do SWD Policji

grafika

1 § 2 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
2 § 2 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
3 § 2 pkt 17:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

4 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
5 § 6 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
6 § 6 ust. 5 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
7 § 6 ust. 5 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
8 § 6 ust. 5 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
9 § 6 ust. 5 pkt 7:

- dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

10 § 7 ust. 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

11 § 7 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
12 § 7 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
13 § 8 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
14 § 8 ust. 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

15 § 8 ust. 13 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 7 lit. b zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
16 § 8 ust. 13 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
17 § 8 ust. 13 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
18 § 8 ust. 13 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.
19 § 8 ust. 20 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. c zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
20 § 8 ust. 25 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
21 § 9 ust. 7 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 8 lit. a zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
22 § 9 ust. 7 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
23 § 9 ust. 7 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.
24 § 9 ust. 7 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
25 § 9 ust. 8 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b tiret pierwsze zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

26 § 9 ust. 8 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a tiret drugie zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
27 § 9 ust. 8 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 8 lit. b tiret drugie zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
28 § 9 ust. 8 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
29 § 9 ust. 8 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.
30 § 9 ust. 8 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.
31 § 9 ust. 8 pkt 11 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a tiret trzecie zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
32 § 9 ust. 11 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. c zarządzenia nr 99 z dnia 5 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.KGP.2022.235) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 32 z dnia 3 sierpnia 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 sierpnia 2023 r.

33 § 9 ust. 11 pkt 3 lit. b zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
34 § 12 ust. 1 pkt 3 lit. a tiret pierwsze zmienione przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.
35 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 17 z dnia 19 maja 2023 r. (Dz.Urz.KGP.2023.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2023 r.
36 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 26 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.KGP.2020.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 sierpnia 2020 r.