Stan ilościowy samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasady wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2006.3.12

Akt utracił moc
Wersja od: 21 listopada 2007 r.

ZARZĄDZENIE NR 11
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 14 marca 2006 r.
w sprawie stanu ilościowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych

OR-402-5/06

Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (jednolity tekst w Dz. U. z 2005 r., nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami) oraz § 6 i § 13 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe zarządza się, co następuje:

§  1.
1. 1
Ustala się, w niżej wymienionych jednostkach Lasów Państwowych, następującą liczbę samochodów służbowych osobowych oraz osobowo-terenowych:
1)
w biurze regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - 2 samochody,
2)
w nadleśnictwach - 2 samochody, w tym jeden samochód Straży Leśnej.
2.
Ustalenia ust. 1 nie dotyczą samochodów osobowych zarejestrowanych jako samochody ciężarowe, samochodów ciężarowych, samochodów specjalizowanych (p.poż.), busów do 9 osób i autobusów.
3.
Dyrektor generalny Lasów Państwowych na pisemny wniosek dyrektora regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych może wyrazić zgodę na zmianę ustalonej w ust. 1 maksymalnej liczby samochodów służbowych.
§  2.
Uprawnienia do korzystania z samochodów służbowych mają kierownicy oraz pracownicy upoważnieni przez kierownika jednostki.
§  3.
1.
Kierownik jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych wyznacza samochodom służbowym stałe miejsce garażowania.
2.
Osoby uprawnione do korzystania z samochodów służbowych mogą wykorzystywać samochody do przejazdów między stałym miejscem pracy i miejscem zamieszkania za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej, a w odniesieniu do kierowników jednostek - za zgodą odpowiednich przełożonych.
3.
Wykorzystywanie samochodów służbowych przez pracowników w celu dojazdu do miejsca zamieszkania powoduje powstanie obowiązku podatkowego. Wartość nieodpłatnego świadczenia ustala się (w dacie świadczenia) według cen sprzedaży usług transportowych świadczonych na zewnątrz przez jednostkę organizacyjną, do której dany samochód należy.
4.
Samochody służbowe mogą być udostępniane pracownikom do celów prywatnych za odpłatnością na warunkach umowy cywilnoprawnej.
5.
Jazdy samochodem służbowym podlegają pełnej ewidencji w kartach drogowych, przy czym odrębnie ewidencjonuje się jazdy prywatne.
§  4.
Okres dojścia do ustalonych w § 1 liczby samochodów w wymienionych jednostkach organizacyjnych ustala się na 31 grudnia 2008 r.
§  5.
Wykorzystywanie samochodów niebędących własnością pracodawcy w celach służbowych wymaga zawarcia umowy cywilnoprawnej pomiędzy pracownikiem i kierownikiem jednostki organizacyjnej, natomiast w sytuacji, gdy właścicielem samochodu jest kierownik jednostki organizacyjnej - z jego odpowiednim przełożonym.
§  6.
W przypadku przyjęcia przez pracownika bez zastrzeżeń polecenia wyjazdu służbowego samochodem niebędącym własnością pracodawcy przyjmuje się, że został spełniony warunek zgody stron - kierownika jednostki organizacyjnej i pracownika - na wykorzystanie tego samochodu w celach służbowych.
§  7.
1.
Za jazdy lokalne służby leśnej zatrudnionej w nadleśnictwie uznaje się przejazdy w granicach zasięgu terytorialnego nadleśnictwa.
2.
Limit kilometrów na jazdy lokalne ustala właściwy kierownik jednostki organizacyjnej; limit ten nie może przekroczyć 1.500 km miesięcznie.
3.
Nadleśniczy, uwzględniając uregulowania § 4 Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PGL LP, może w granicach zasięgu terytorialnego nadleśnictwa określić leśniczym, podleśniczym i gajowym inny zasięg jazd lokalnych.
4.
Jazdy lokalne oraz limit kilometrów pozostałym pracownikom służby leśnej określa właściwy kierownik jednostki organizacyjnej, zaś kierownikom jednostek organizacyjnych, dyrektorom RDLP, nadleśniczym i dyrektorom zakładów o zasięgu krajowym - odpowiedni przełożony, uwzględniając obowiązujące przepisy.
§  8.
Zwrot kosztów używania pojazdów do celów służbowych niebędących własnością pracodawcy następuje zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
§  9.
Tracą moc: Zarządzenie nr 52 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 12 czerwca 2002 r. w sprawie gospodarowania taborem pojazdów samochodowych osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (znak: OR-402-4/02) oraz Zarządzenie nr 12 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 12 lipca 2002 r. zmieniające Zarządzenie nr 52 z 12 czerwca 2002 r. dyrektora generalnego Lasów Państwowych w sprawie gospodarowania taborem pojazdów samochodowych osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (znak: OR-402-8/02).
§  10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 64 z dnia 21 listopada 2007 r. (B.I.LP.07.12.93) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 listopada 2007 r.