Sprostowanie błędu i ogłoszenia sprostowanego tekstu zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2015.5

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 marca 2015 r.

OBWIESZCZENIE Nr 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 6 marca 2015 r.
w sprawie sprostowania błędu i ogłoszenia sprostowanego tekstu zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica

1.
Na podstawie art. 17 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) w załączniku do ogłoszenia Nr 27 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Poznań-Ławica (Dz. Urz. ULC poz. 94) prostuje się następujące błędy:
1)
w pkt 5 błąd polegający na nadaniu nowego brzmienia pkt 3.1 podczas gdy punkt ten nie uległ zmianie;
2)
w pkt 6:
a)
błąd polegający na nadaniu nowego brzmienia pkt 3.4 podczas gdy punkt ten nie uległ zmianie,
b)
zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:

"po pkt 3.3 dodaje się punkt 3.4 w brzmieniu:

"3.4 Opłata hałasowa

3.4.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.

3.4.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:

(QC1 + QCS) * MTOW * stawka

3.4.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.

3.4.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.

Klasyfikacja hałasowaQuota Count
Poniżej 84 EPNdB0
84-86,9 EPNdB0,25
87-89,9 EPNdB0,5
90-92,9 EPNdB1
93-95,9 EPNdB2
96-98,9 EPNdB4
99-101,9 EPNdB8
powyżej 101,9 EPNdB16

3.4.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.4.4 wyznacza się ze wzoru:

a) Starty QCS : [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2

b) Lądowania QC1 : EPNdB (approach) -9

3.4.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.

3.4.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji."";

powinno być:

"po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 - 3.5.7 w brzmieniu:

"3.5 Opłata hałasowa

3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.

3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:

(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.

3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.

3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.

Klasyfikacja hałasowaQuota Count
Poniżej 84 EPNdB0
84-86,9 EPNdB0,25
87-89,9 EPNdB0,5
90-92,9 EPNdB1
93-95,9 EPNdB2
96-98,9 EPNdB4
99-101,9 EPNdB8
powyżej 101,9 EPNdB16

3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:

a) Starty QCS : [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2

b) Lądowania QC1 : EPNdB (approach) -9.

3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.

3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.""

3)
w pkt 7 zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:

"po pkt 3.4 dodaje się pkt 3.5, który otrzymuje brzmienie:

"3.5 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu

3.5.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.""

powinno być:

"po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:

"3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu

3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN."";

4)
w pkt 13 zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:

"w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:

"5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.""

powinno być:

"w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:

"5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.""

2.
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) ogłasza się jako załącznik do niniejszego obwieszczenia sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica.

ZAŁĄCZNIK

Sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica

W taryfie opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica (Dz. Urz. ULC z 2014 r., poz. 94) wprowadza się następujące zmiany:

1) pkt 1.6 otrzymuje brzmienie:

"Niniejsza taryfa wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2014 r.";

2) pkt 2.5.a otrzymuje brzmienie:

"2.5.a. jest obsługiwane w ciągu roku w większości z częstotliwością min. 2 operacji startów w tygodniu.";

3) pkt 2.6.a otrzymuje brzmienie:

"2.6.a w każdym tygodniu obsługiwany jest z częstotliwością minimum 1 operacji startu dziennie, przez co najmniej 5 dni w tygodniu.";

4) pkt 2.16 otrzymuje brzmienie:

"2.16 Godziny nocne - godziny określone przez Zarządzającego lotniskiem POZNAŃ/Ławica jako czas od godziny 22:00 do godziny 06:00 dnia następnego włącznie.";

5) po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 - 3.5.7 w brzmieniu:

"3.5 Opłata hałasowa

3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.

3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:

(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.

3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.

3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.

Klasyfikacja hałasowaQuota Count
Poniżej 84 EPNdB0
84-86,9 EPNdB0,25
87-89,9 EPNdB0,5
90-92,9 EPNdB1
93-95,9 EPNdB2
96-98,9 EPNdB4
99-101,9 EPNdB8
powyżej 101,9 EPNdB16

3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:

a) Starty QCS: [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2

b) Lądowania QC1: EPNdB (approach) -9.

3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.

3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.";

6) po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:

"3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu

3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.";

7) pkt 5.1.8.a otrzymuje brzmienie:

"5.1.8.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

8) pkt 5.1.12.d otrzymuje brzmienie:

"5.1.12.d Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

9) pkt 5.2.5.a otrzymuje brzmienie:

"5.2.5.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

10) pkt 5.2.10.a otrzymuje brzmienie:

"5.2.10.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

11) pkt 5.3.2.a otrzymuje brzmienie:

"5.3.2.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

12) w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:

"5.3.3 akapit 2 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";

13) po pkt 5.2.5.b dodaje się pkt 5.2.5.c, który otrzymuje brzmienie:

"5.2.5.c Zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.";

14) uchyla się pkt 5.2.6.c;

15) uchyla się pkt 5.2.10.e.