Sprostowanie błędu i ogłoszenia sprostowanego tekstu zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica.
Dz.Urz.ULC.2015.5
Akt jednorazowyOBWIESZCZENIE Nr 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 6 marca 2015 r.
w sprawie sprostowania błędu i ogłoszenia sprostowanego tekstu zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica
"po pkt 3.3 dodaje się punkt 3.4 w brzmieniu:
"3.4 Opłata hałasowa
3.4.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.4.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka
3.4.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.4.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 EPNdB | 16 |
3.4.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.4.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS : [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1 : EPNdB (approach) -9
3.4.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.4.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji."";
powinno być:
"po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 - 3.5.7 w brzmieniu:
"3.5 Opłata hałasowa
3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.
3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 EPNdB | 16 |
3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS : [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1 : EPNdB (approach) -9.
3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.""
"po pkt 3.4 dodaje się pkt 3.5, który otrzymuje brzmienie:
"3.5 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.5.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.""
powinno być:
"po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:
"3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN."";
"w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
"5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.""
powinno być:
"w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
"5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.""
ZAŁĄCZNIK
Sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica
Sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica
1) pkt 1.6 otrzymuje brzmienie:
"Niniejsza taryfa wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2014 r.";
2) pkt 2.5.a otrzymuje brzmienie:
"2.5.a. jest obsługiwane w ciągu roku w większości z częstotliwością min. 2 operacji startów w tygodniu.";
3) pkt 2.6.a otrzymuje brzmienie:
"2.6.a w każdym tygodniu obsługiwany jest z częstotliwością minimum 1 operacji startu dziennie, przez co najmniej 5 dni w tygodniu.";
4) pkt 2.16 otrzymuje brzmienie:
"2.16 Godziny nocne - godziny określone przez Zarządzającego lotniskiem POZNAŃ/Ławica jako czas od godziny 22:00 do godziny 06:00 dnia następnego włącznie.";
5) po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 - 3.5.7 w brzmieniu:
"3.5 Opłata hałasowa
3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.
3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 EPNdB | 16 |
3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS: [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1: EPNdB (approach) -9.
3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.";
6) po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:
"3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.";
7) pkt 5.1.8.a otrzymuje brzmienie:
"5.1.8.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
8) pkt 5.1.12.d otrzymuje brzmienie:
"5.1.12.d Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
9) pkt 5.2.5.a otrzymuje brzmienie:
"5.2.5.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
10) pkt 5.2.10.a otrzymuje brzmienie:
"5.2.10.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
11) pkt 5.3.2.a otrzymuje brzmienie:
"5.3.2.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
12) w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
"5.3.3 akapit 2 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.";
13) po pkt 5.2.5.b dodaje się pkt 5.2.5.c, który otrzymuje brzmienie:
"5.2.5.c Zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.";
14) uchyla się pkt 5.2.6.c;
15) uchyla się pkt 5.2.10.e.