Sposób realizacji zadań Komisji Likwidacyjnej.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MON.2006.15.182
Akt utracił moc Wersja od: 1 sierpnia 2006 r.
ZARZĄDZENIE Nr 23/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 1 sierpnia 2006 r.
w sprawie sposobu realizacji zadań Komisji Likwidacyjnej
Na podstawie art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego oraz ustawę o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego (Dz. U. Nr 104, poz. 711), zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Komisja Likwidacyjna, zwana dalej "Komisją", realizując zadania, o których mowa w art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego oraz ustawę o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego dokona inwentaryzacji mienia Wojskowych Służb Informacyjnych, zwanych dalej "WSI".2.
Przeprowadzenie inwentaryzacji mienia WSI zarządza Przewodniczący Komisji.3.
Inwentaryzację przeprowadza się zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, uwzględniając konieczność zapewnienia bezpieczeństwa Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.§ 2.
Inwentaryzacją obejmuje się: 1)
składniki stanowiące majątek WSI objęte ewidencją i znajdujące się w czasie inwentaryzacji w jednostkach (komórkach) organizacyjnych WSI lub poza nimi (np. w depozycie, remoncie, badaniach itp.); 2)
składniki majątku jednostek (komórek) organizacyjnych WSI, znajdujące się w czasie inwentaryzacji w jednostkach (komórkach) organizacyjnych WSI, lecz jeszcze nie ujęte w ewidencji; 3)
całość składników majątku jednostek (komórek) organizacyjnych WSI znajdujących się zarówno w tych jednostkach, a także w jednostkach przydzielonych na zaopatrzenie, oraz będących własnością innych jednostek; 4)
archiwa, niejawne rejestry oraz materiały i dokumenty wytworzone przez WSI w toku spraw operacyjnych oraz postępowań sprawdzających; 5)
inne składniki majątkowe będące w dyspozycji WSI.§ 3.
Przewodniczącego Komisji lub wyznaczonych przez Przewodniczącego Komisji członków Komisji upoważnia się do podejmowania, w zakresie realizowanych zadań, działań dotyczących w szczególności: 1)
propozycji zadysponowania majątkiem, środkami pieniężnymi, limitami zatrudnienia, dokumentami i materiałami archiwalnymi WSI na rzecz Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego; 2)
opracowania szczegółowych zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji majątku pozostającego na ewidencji jednostek (komórek) organizacyjnych WSI przez Komisję; 3)
przygotowania i przeprowadzenia szkolenia Komisji; 4)
wyjaśnienia ewentualnych różnic między danymi ze spisu z natury a danymi ewidencji księgowej; 5)
zwracania się do dowódców (szefów) jednostek (komórek) organizacyjnych WSI o podjęcie współdziałania i udzielenie pomocy w realizacji zadań, w szczególności przez udostępnienie wszelkich niezbędnych informacji; 6)
inicjowania kontroli przebiegu realizacji zadań wykonywanych przez Komisję; 7)
realizowania innych zadań określonych przez Ministra Obrony Narodowej, związanych ze zniesieniem WSI.§ 4.
Inwentaryzację majątku WSI oraz innych składników wymienionych w § 2 przeprowadza się poprzez zastosowanie metody spisu z natury lub poprzez porównanie danych zarejestrowanych w księgach i ewidencjach z odpowiednimi dokumentami.§ 5.
1.
Spisu składników majątku dokonuje się na arkuszach spisowych.2.
Spisu składników, o których mowa w § 2 pkt 4 dokonuje się według arkuszu spisowego stanowiącego załącznik do zarządzenia.3.
Spis, o którym mowa w ust. 1 i 2, przeprowadza się w obecności uprawnionego żołnierza WSI.§ 6.
Środki niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia likwidacji WSI zapewnia Pełnomocnik do spraw utworzenia Służby Kontrwywiadu Wojskowego.§ 7.
Po zakończeniu czynności spisowych Przewodniczący Komisji sporządza: 1)
zestawienie różnic inwetaryzacyjnych, o ile takie wystąpią w stanie faktycznym i ewidencyjnym składników majątku, do którego dołącza się wyjaśnienie (oświadczenie) osoby odpowiedzialnej materialnie; 2)
wniosek o dokonanie kompensaty różnic inwentaryzacyjnych, o ile zaistniały okoliczności uzasadniające wystąpienie z takim wnioskiem; 3)
protokół z prac Komisji, do którego dołącza się:a)
arkusze spisu z natury,b)
dokumenty określone w pkt 1 i 2,c)
inne dokumenty.§ 8.
Przewodniczący Komisji: 1)
na podstawie protokołów z przeprowadzonej inwentaryzacji majątku, opracowuje sprawozdanie ze swojej działalności; 2)
sporządza protokoły zdawczo-odbiorcze mienia, należności i zobowiązań, limitów zatrudnienia, dokumentów i materiałów archiwalnych WSI według stanu na dzień poprzedzający postawienie jednostek organizacyjnych WSI w stan likwidacji.§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
................................
................................
(klazula tajności po wypełnieniu)
SPIS INWENTARYZACYJNY SKŁADNIKÓW
o których mowa w § 2 pkt 4 zarządzenia Nr 23/MON z dnia 1 sierpnia 2006 r w sprawie sposobu realizacji zadań przez Komisję Likwidacyjną
Lp. | Numer ewidencyjny lub archiwalny | Czego dotyczy (kryptonim/ pseudonim/ podstawa wprowadzenia do ewidencji) | Czynne/ Archiwalne | Jednostka/ komórka org. prowadząca lub rejestrująca | Liczba stron | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |