Sposób realizacji zadań Komisji Likwidacyjnej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2006.15.182

Akt utracił moc
Wersja od: 1 sierpnia 2006 r.

ZARZĄDZENIE Nr 23/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 1 sierpnia 2006 r.
w sprawie sposobu realizacji zadań Komisji Likwidacyjnej

Na podstawie art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego oraz ustawę o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego (Dz. U. Nr 104, poz. 711), zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Komisja Likwidacyjna, zwana dalej "Komisją", realizując zadania, o których mowa w art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego oraz ustawę o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego dokona inwentaryzacji mienia Wojskowych Służb Informacyjnych, zwanych dalej "WSI".
2.
Przeprowadzenie inwentaryzacji mienia WSI zarządza Przewodniczący Komisji.
3.
Inwentaryzację przeprowadza się zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, uwzględniając konieczność zapewnienia bezpieczeństwa Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
§  2.
Inwentaryzacją obejmuje się:
1)
składniki stanowiące majątek WSI objęte ewidencją i znajdujące się w czasie inwentaryzacji w jednostkach (komórkach) organizacyjnych WSI lub poza nimi (np. w depozycie, remoncie, badaniach itp.);
2)
składniki majątku jednostek (komórek) organizacyjnych WSI, znajdujące się w czasie inwentaryzacji w jednostkach (komórkach) organizacyjnych WSI, lecz jeszcze nie ujęte w ewidencji;
3)
całość składników majątku jednostek (komórek) organizacyjnych WSI znajdujących się zarówno w tych jednostkach, a także w jednostkach przydzielonych na zaopatrzenie, oraz będących własnością innych jednostek;
4)
archiwa, niejawne rejestry oraz materiały i dokumenty wytworzone przez WSI w toku spraw operacyjnych oraz postępowań sprawdzających;
5)
inne składniki majątkowe będące w dyspozycji WSI.
§  3.
Przewodniczącego Komisji lub wyznaczonych przez Przewodniczącego Komisji członków Komisji upoważnia się do podejmowania, w zakresie realizowanych zadań, działań dotyczących w szczególności:
1)
propozycji zadysponowania majątkiem, środkami pieniężnymi, limitami zatrudnienia, dokumentami i materiałami archiwalnymi WSI na rzecz Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego;
2)
opracowania szczegółowych zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji majątku pozostającego na ewidencji jednostek (komórek) organizacyjnych WSI przez Komisję;
3)
przygotowania i przeprowadzenia szkolenia Komisji;
4)
wyjaśnienia ewentualnych różnic między danymi ze spisu z natury a danymi ewidencji księgowej;
5)
zwracania się do dowódców (szefów) jednostek (komórek) organizacyjnych WSI o podjęcie współdziałania i udzielenie pomocy w realizacji zadań, w szczególności przez udostępnienie wszelkich niezbędnych informacji;
6)
inicjowania kontroli przebiegu realizacji zadań wykonywanych przez Komisję;
7)
realizowania innych zadań określonych przez Ministra Obrony Narodowej, związanych ze zniesieniem WSI.
§  4.
Inwentaryzację majątku WSI oraz innych składników wymienionych w § 2 przeprowadza się poprzez zastosowanie metody spisu z natury lub poprzez porównanie danych zarejestrowanych w księgach i ewidencjach z odpowiednimi dokumentami.
§  5.
1.
Spisu składników majątku dokonuje się na arkuszach spisowych.
2.
Spisu składników, o których mowa w § 2 pkt 4 dokonuje się według arkuszu spisowego stanowiącego załącznik do zarządzenia.
3.
Spis, o którym mowa w ust. 1 i 2, przeprowadza się w obecności uprawnionego żołnierza WSI.
§  6.
Środki niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia likwidacji WSI zapewnia Pełnomocnik do spraw utworzenia Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
§  7.
Po zakończeniu czynności spisowych Przewodniczący Komisji sporządza:
1)
zestawienie różnic inwetaryzacyjnych, o ile takie wystąpią w stanie faktycznym i ewidencyjnym składników majątku, do którego dołącza się wyjaśnienie (oświadczenie) osoby odpowiedzialnej materialnie;
2)
wniosek o dokonanie kompensaty różnic inwentaryzacyjnych, o ile zaistniały okoliczności uzasadniające wystąpienie z takim wnioskiem;
3)
protokół z prac Komisji, do którego dołącza się:
a)
arkusze spisu z natury,
b)
dokumenty określone w pkt 1 i 2,
c)
inne dokumenty.
§  8.
Przewodniczący Komisji:
1)
na podstawie protokołów z przeprowadzonej inwentaryzacji majątku, opracowuje sprawozdanie ze swojej działalności;
2)
sporządza protokoły zdawczo-odbiorcze mienia, należności i zobowiązań, limitów zatrudnienia, dokumentów i materiałów archiwalnych WSI według stanu na dzień poprzedzający postawienie jednostek organizacyjnych WSI w stan likwidacji.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

................................

(klazula tajności po wypełnieniu)

SPIS INWENTARYZACYJNY SKŁADNIKÓW

o których mowa w § 2 pkt 4 zarządzenia Nr 23/MON z dnia 1 sierpnia 2006 r w sprawie sposobu realizacji zadań przez Komisję Likwidacyjną

Lp.Numer ewidencyjny lub archiwalnyCzego dotyczy (kryptonim/ pseudonim/ podstawa wprowadzenia do ewidencji)Czynne/ ArchiwalneJednostka/ komórka org. prowadząca lub rejestrującaLiczba stronUwagi
1234567