Sposób realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.PKRUS.2010.2.12
Akt utracił moc Wersja od: 15 kwietnia 2009 r.
ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 15 kwietnia 2009 r.
w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich
Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2008 r. nr 50, poz. 291 z późn. zm.) w związku z § 2 ust. 6 Umowy BBF/167/ 09/2006/UCP z dnia 15 września 2006 r. określającą zasady współdziałania Prezesa KRUS i Ministra Pracy Polityki Społecznej przy realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich, w ramach umowy kredytowej numer 7358-POL zawartej dnia 7 kwietnia 2006 r. między Rzeczpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju, zarządzam co następuje:
§ 1.
POWOŁANIE KOMITETU STERUJĄCEGO PROGRAMU:POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH
1.
Część A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich realizowana jest zgodnie z następującymi umowami:a)
Umową pożyczki Nr 7358 POL zawartą pomiędzy Bankiem Światowym a Rządem Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 7 kwietnia 2006 r.;b)
Umową nr BBF/167/09/2006/UCP zawartą pomiędzy Ministrem Pracy i Polityki Społecznej a Prezesem KRUS z dnia 15 września 2006 r.2.
W celu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich zwanego dalej "Programem PPWOW" powołuję w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Komitet Sterujący Programu PPWOW jako ciało odpowiedzialne za zarządzanie Programem PPWOW.3.
W skład Komitetu Sterującego Programu PPWOW wchodzą:a)
Sponsor Programu jako Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu - Drugi Zastępca Prezesa KRUS;.b)
Dyrektor Programu - Dyrektor lub Wicedyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji;c)
Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową - Dyrektor lub Wicedyrektor Biura Kadr i Szkolenia;d)
Dyrektor Zespołu ds. Wsparcia Programu - Dyrektor lub Wicedyrektor Biura Zamówień Publicznych.4.
Powołanie i odwołanie do składu Komitetu Sterującego Programu PPWOW imiennie wskazanych osób następuje w drodze odrębnego zarządzenia Prezesa KRUS.5.
W imieniu Komitetu Sterującego Programu decyzje podejmuje Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu.6.
Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu ma prawo zaprosić do stałego bądź jednorazowego uczestnictwa w posiedzeniach Komitetu Sterującego Programu także inne, nie wymienione powyżej, osoby a w szczególności Sponsorów Projektów wchodzących w skład Programu PPWOW.7.
Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu zatwierdza listę projektów, wchodzących w skład Programu PPWOW oraz powołuje Sponsorów poszczególnych projektów.8.
Dyrektor Programu pełni funkcję Koordynatora Programu KRUS w rozumieniu dokumentów wymienionych w § 1 punkt 1 oraz wszystkich innych dokumentów powiązanych z Programem PPWOW.§ 2.
ZARZĄDZANIE PROGRAMEM PPWOW1.
Do zakresu obowiązków Komitetu Sterującego Programu PPWOW należy:a)
Ustalenie strategii, celów głównych i szczegółowych, planu wdrożenia, głównego harmonogramu, całkowitego budżetu pieniężnego i osobowego dla Programu PPWOW;b)
Określenie struktur Programu PPWOW, w szczególności ilości i zakresu projektów w ramach Programu PPWOW oraz zapewnienie, że wszystkie obszary merytoryczne, na które wpływ mają poszczególne projekty, będą odpowiednio reprezentowane w danym projekcie, w tym na poziomie Komitetu Sterującego projektu;c)
Wyznaczenie, potwierdzenie, uszczegółowienie oraz akceptowanie celów i priorytetów programowych;d)
Nadzór nad realizacją Programu PPWOW; nadzór nad jakością i terminowością całości prac prowadzonych w toku realizacji Programu PPWOW, w tym nadzór nad zakresem i budżetem oraz zasobami Programu PPWOW;e)
Nadzór w zakresie decyzji podejmowanych przez Komitety Sterujące poszczególnych projektów.2.
Zasady działania Komitetu Sterującego Programu PPWOW reguluje Regulamin Komitetu Sterującego Programu PPWOW, zatwierdzany przez Sponsora Programu.3.
Sponsor Programu odpowiada za osiągnięcie celów Programu PPWOW przed Prezesem KRUS.4.
Sponsor Programu jest odpowiedzialny także za:a)
Reprezentowanie Programu PPWOW przed Prezesem KRUS;b)
Promowanie Programu PPWOW w KRUS;c)
Współpracę z biurami Centrali KRUS oraz Dyrektorami/Kierownikami jednostek organizacyjnych KRUS objętych pracami wdrożeniowymi Programu PPWOW;d)
Strategię realizacji Programu PPWOW oraz podejmowanie kluczowych decyzji związanych z Programem PPWOW;e)
Zapewnienie; że Program PPWOW wytworzy efekty odpowiednie do poniesionych nakładów, zapewniając w trakcie Programu PPWOW podejście oparte na świadomości ponoszonych kosztów przy jednoczesnym rozważeniu wymagań biznesu, użytkownika i dostawcy.5.
Zakres uprawnień Sponsora Programu jest następujący:a)
Podejmowania najważniejszych decyzji dotyczących Programu PPWOW, w ramach Komitetu Sterującego Programu PPWOW;b)
Prowadzenia negocjacji w przypadku konfliktu interesów lub kompetencji związanych z Programem PPWOW.6.
Zakres obowiązków Dyrektora Programu jest następujący:a)
Odpowiedzialność przed Komitetem Sterującym Programu PPWOW za sukces Programu PPWOW;b)
Zarządzanie operacyjne Programem PPWOW i bieżące koordynowanie prac projektów realizowanych w ramach Programu PPWOW;c)
Zatwierdzanie priorytetów (kolejności) wprowadzanych zmian w Programie PPWOW;d)
Bieżące monitorowanie stopnia osiągania celów oraz zgodności Programu PPWOW z wymaganiami funkcjonalnymi;e)
Rozwiązywanie ewentualnych konfliktów między projektami;f)
Nadzór nad budżetem, planem wdrożenia, zakresem i jakością wdrożenia Programu PPWOW;g)
Raportowanie stanu realizacji Programu PPWOW do Komitetu Sterującego Programu PPWOW;h)
Reprezentowanie KRUS na zewnątrz w sprawach należących do zakresu Programu PPWOW, a w szczególności utrzymywanie bieżących kontaktów z Bankiem Światowym i innymi instytucjami z otoczenia Programu PPWOW;i)
Reprezentowanie Prezesa KRUS w zawieranych umowach w sprawach należących do zakresu działania Programu PPWOW w ramach posiadanego budżetu.7.
Zakres uprawnień Dyrektora Programu jest następujący:a)
Podejmowanie decyzji dotyczących realizacji Programu PPWOW w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu, zasobów osobowych zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programu PPWOW;b)
Podejmowanie decyzji odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu PPWOW w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programem PPWOW w ramach struktury organizacyjnej Programu PPWOW;c)
Wnioskowanie do Komitetu Sterującego Programu PPWOW odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu PPWOW nie ujętych w definicji Programu PPWOW, jego budżecie, harmonogramie oraz zasobach zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programem;d)
Zaciąganie i akceptacja zobowiązań do kwoty nie przekraczającej wartości zatwierdzonej przez Komitet Sterujący Programu PPWOW. Zaciąganie zobowiązań powyżej kwoty określonej przez Komitet Sterujący Programu PPWOW wymaga zatwierdzenia przez Komitet Sterujący Programu PPWOW;e)
Wnioskowanie do Komitetu Sterującego Programu PPWOW o decyzje odnośnie zmiany zakresu poszczególnych projektów, w szczególności o powołaniu nowego projektu bądź zamknięciu istniejącego projektu.f)
Podejmowanie innych decyzji w ramach struktury organizacyjnej Programu PPWOW;8.
Zakres obowiązków Dyrektora ds. Zarządzania Zmianą Biznesową jest następujący:a)
Zapewnienie, że wdrożenie nowych rozwiązań biznesowych zrealizuje cele biznesowe Programu PPWOW;b)
Współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu PPWOW, wliczając zakres każdego z projektów, pokrywa wszystkie aspekty niezbędne do osiągnięcia zdefiniowanych korzyści biznesowych;c)
Identyfikacja, definiowanie i śledzenie korzyści biznesowych Programu PPWOW;d)
Przygotowanie obszarów biznesowych organizacji do zmian związanych z wdrożeniem Programu PPWOW;e)
Rekomendowanie Dyrektorowi Programu najbardziej optymalnego z punktu widzenia biznesu organizacji momentu, na wdrożenie zmiany związanej z produktem końcowym projektów/Programu PPWOW.9.
Zakres uprawnień Dyrektora ds. Zarządzania Zmianą Biznesową jest następujący:a)
Rekomendowanie Dyrektorowi Programu i Sponsorowi Programu najbardziej optymalnych z punktu widzenia biznesu organizacji rozwiązań w Programie PPWOW;b)
Udzielanie wskazówek Dyrektorowi Programu odnośnie zagadnień biznesowych Programu PPWOW.10.
Zakres obowiązków Dyrektora Zespołu ds. Wsparcia Programu jest następujący:a)
Organizacja Zespołu ds. Wsparcia Programu;b)
Identyfikacja i określanie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) niezbędnych do zachowania ciągłości działania Zespołu ds. Wsparcia Programu;c)
Bezpośredni nadzór nad pracami Zespołu ds. Wsparcia Programu obejmujący m.in. monitorowanie i raportowanie oraz zarządzanie ryzykami, zagadnieniami i jakością;d)
Współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu PPWOW, odbywa się zgodnie z przyjętymi procedurami i zarządzeniami Prezesa KRUS.11.
Zakres uprawnień Dyrektora Zespołu ds. Wsparcia Programu jest następujący:a)
Podejmowanie decyzji odnośnie Zespołu ds. Wsparcia Programu;b)
Zarządzanie zasobami (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) wchodzącymi w skład Zespołu ds. Wsparcia Programu;c)
Rekomendowanie Dyrektorowi Programu optymalnych rozwiązań z punktu widzenia efektywnej realizacji Programu PPWOW.§ 3.
OBOWIĄZKI BIUR CENTRALI KRUS WOBEC PROGRAMU PPWOW1.
Do zadań Biura Zamówień Publicznych wobec Programu PPWOW należy:a)
Zapewnienie zgodności działań KRUS z Wytycznymi Banku Światowego dotyczącymi udzielania zamówień i z ustawą Prawo zamówień publicznych;b)
Analiza i uzgodnienie treści dokumentacji przetargowej kierowanej przez Dyrektora Programu do Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW;c)
Wspieranie Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW w uruchamianiu i przeprowadzaniu postępowań przetargowych - na podstawie wniosku Dyrektora Programu w KRUS;d)
Raportowanie w zakresie informacji obejmujących udzielanie zamówień publicznych w Programie PPWOW.2.
Do zadań Biura Ekonomicznego wobec Programu PPWOW należy:a)
Uzgadnianie projektów planów rzeczowo-finansowych w części przeznaczonej na realizację Programu PPWOW;b)
Występowanie na wniosek Dyrektora Programu do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS) o uruchomienie środków z rezerwy celowej na sfinansowanie wydatków wynikających z realizacji Programu PPWOW oraz współpraca w tym zakresie z MPiPS oraz Ministerstwem Finansów (MF);c)
Planowanie rzeczowo-finansowe Funduszu Administracyjnego KRUS oraz współpraca z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) w części przeznaczonej na współfinansowanie programu, w szczególności w zakresie wkładu własnego w wysokości 10% budżetu Programu PPWOW;d)
Współpraca z Biurem Finansowo-Księgowym i specjalistą finansowym Jednostki Koordynacji Programu przy MPiPS w celu zapewnienia płynności finansowej w Programie PPWOW;e)
Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej Programu PPWOW.3.
Do zadań Biura Finansowo-Księgowego wobec Programu PPWOW należy:a)
Pozyskiwanie, gromadzenie i opracowywanie danych finansowych niezbędnych do sporządzania kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji Programu PPWOW, opracowywanie niezbędnych danych i informacji finansowych w Programie PPWOW;b)
Przechowywanie dokumentów związanych z poniesionymi wydatkami wynikającymi z realizacji Programu PPWOW, w tym umów i dokumentów finansowych zgodnie z instrukcją kancelaryjną i nie krócej niż 12 miesięcy po otrzymaniu przez Bank Światowy sprawozdania z audytu Programu PPWOW za ostatni rok realizacji Programu PPWOW;c)
Opracowanie niezbędnych informacji z wykonania planów rzeczowo-finansowych Funduszu Administracyjnego KRUS w części przeznaczonej na realizację Programu PPWOW między innymi na Komisje Sejmu i Senatu RP w związku z przyjmowaniem wykonywania budżetu Państwa za rok poprzedni;d)
Współpraca z MPiPS, MF oraz MRiRW w zakresie zasilania KRUS w środki budżetowe w związku z realizacją Programu PPWOW;e)
Prowadzenie ewidencji księgowej, sprawozdawczości finansowej Programu PPWOW oraz sporządzania bilansu w tym zakresie.4.
Do zadań Biura Organizacyjno-Prawnego wobec Programu PPWOW należy:a)
Zapewnienie zgodności działań KRUS z prawem i obowiązującymi w KRUS przepisami wewnętrznymi;b)
Uzgadnianie i przedstawianie Prezesowi KRUS do zatwierdzenia niezbędnych dokumentów służących realizacji Programu PPWOW.5.
Do zadań Biura Audytu wobec Programu PPWOW należy:a)
Prowadzenie działań audytowych Programu PPWOW zgodnie z założonym programem kontroli;b)
Przeprowadzenie, na wniosek Dyrektora Programu zatwierdzony przez Prezesa KRUS, zadania audytowego/inspekcji w KRUS w zakresie wynikającymc)
z wdrażania Programu PPWOW;d)
Współpraca z zewnętrznym audytorem i innymi organami kontrolnymi.§ 4.
WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH KRUS I BIUR CENTRALI KRUS Z PROGRAMEM PPWOW1.
Zgodnie z zapisami § 1 punkt 4 wszystkie obszary merytoryczne, na które wpływ mają poszczególne projekty Programu PPWOW, będą odpowiednio reprezentowane w Komitetach Sterujących poszczególnych projektów. Najważniejsze wiążące decyzje dotyczące danego obszaru merytorycznego podejmowane będą na poziomie Komitetu Sterującego projektu, chyba że specyfika zagadnienia będzie wymagała podjęcia decyzji na poziomie Komitetu Sterującego Programu.2.
Decyzje podejmowane przez Dyrektorów Biur Centrali KRUS będą wiążące dla jednostek organizacyjnych KRUS w obszarach merytorycznych opisanych w regulaminie organizacyjnym KRUS.3.
Dyrektorzy Biur Centrali KRUS oraz Dyrektorzy/Kierownicy jednostek organizacyjnych KRUS mogą upoważnić podległych im pracowników do reprezentowania ich w Programie PPWOW.4.
Pracownicy oddelegowani do zadań Programu PPWOW reprezentują swoje jednostki macierzyste w obszarze kompetencji określonym w dokumencie "Wniosek o oddelegowanie pracownika", którego wzór stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia, w szczególności podejmują w ich imieniu decyzje niezbędne do sprawnej realizacji zadań projektowych.5.
Biura Centrali KRUS oraz jednostki organizacyjne KRUS zobowiązane są do oddelegowania pracowników do realizacji zadań Programu PPWOW w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem Programu, na zasadach opisanych w § 5.6.
W przypadku zagadnień, których nie da się rozwiązać w ramach Programu PPWOW, zgodnie z zasadami komunikacji i podziałem kompetencji obowiązującymi w Programie PPWOW, Dyrektor Programu może zwrócić się do Dyrektora Biura Centrali KRUS oraz Dyrektora/Kierownika jednostki organizacyjnej KRUS z potrzebą konsultacji problemu. Dyrektor Biura Centrali KRUS oraz Dyrektor/ Kierownik jednostki organizacyjnej KRUS ma 3 dni robocze (w uzasadnionych przypadkach więcej) na wiążącą odpowiedź.§ 5.
ZASADY ODDELEGOWANIA PRACOWNIKÓW KRUS DO REALIZACJI ZADAŃ W PROGRAMIE PPWOW1.
Do zadań Programu PPWOW oddelegowani zostaną pracownicy Biur Centrali KRUS oraz jednostek organizacyjnych KRUS na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie.2.
Pracownicy oddelegowani do realizacji Programu PPWOW realizują powierzone im zadania z najwyższym priorytetem i starannością mając na względzie cele i zadania Programu PPWOW i jego znaczenie dla funkcjonowania KRUS.3.
Dyrektor Programu jest odpowiedzialny za przygotowanie listy niezbędnych do obsadzenia w Programie stanowisk oraz określenia wymaganych na danym stanowisku kompetencji.4.
Lista stanowisk do obsadzenia w Programie PPWOW wraz z określeniem wymaganych kompetencji przygotowywana jest przy współpracy z Dyrektorem ds. Zarządzania Zmianą Biznesową.5.
Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową jest odpowiedzialny za wskazanie Biur Centrali KRUS oraz jednostek organizacyjnych KRUS, do których należy zwrócić się o oddelegowanie pracowników do realizacji zadań Programu PPWOW.6.
Dyrektor Programu występuje z wnioskiem o oddelegowanie odpowiedniego pracownika do Dyrektora Biura Centrali KRUS lub Dyrektora/Kierownika jednostki organizacyjnej KRUS na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia: "Wniosek o oddelegowanie pracownika".7.
Dyrektor Biura Centrali KRUS lub Dyrektor/Kierownik jednostki organizacyjnej KRUS, z której ma pochodzić pracownik oddelegowany, wyznacza imiennie pracownika.8.
Wraz ze wskazaniem odpowiedniego kandydata do oddelegowania, Dyrektor Biura Centrali KRUS lub Dyrektor/ Kierownik jednostki organizacyjnej KRUS wskazuje także jego zastępcę, tj. osobę, która pełnić będzie rolę oddelegowanego pracownika w sytuacji, gdy oddelegowany pracownik nie będzie w stanie realizować swoich zadań w Programie PPWOW.9.
Oddelegowany pracownik przez cały okres swojego oddelegowania do prac Programu PPWOW utrzymywać będzie w niezbędnym zakresie stały kontakt ze swoim zastępcą w celu:a)
Informowania go o specyfice i zakresie swoich obowiązków w ramach prac Programu PPWOW;b)
Otrzymywania informacji o istotnych zmianach w specyfice prac w jego macierzystym obszarze kompetencji.10.
Przed formalnym oddelegowaniem pracownika, należy udokumentować nowy zakres obowiązków z pracownikiem poprzez przygotowanie dokumentu "Wniosek o oddelegowanie pracownika". Dokument musi zostać podpisany przez: oddelegowanego pracownika, jego dotychczasowego przełożonego oraz Dyrektora Programu.11.
Lista pracowników do oddelegowania może ulegać zmianom w trakcie realizacji Programu PPWOW. W szczególności Dyrektor Programu może:a)
Wnioskować o dodatkowych pracowników;b)
Wnioskować o zmianę okresu lub wymiaru oddelegowania poszczególnych pracowników;c)
Wnioskować o zmianę pracownika oddelegowanego do pracy na danym stanowisku;d)
Zrezygnować z oddelegowanych pracowników przed zakończeniem okresu oddelegowania.12.
W przypadku sytuacji opisanej w § 5 pkt. 11 podpunkt c. w miejsce danego pracownika oddelegowany zostanie jego zastępca. Dyrektor Biura Centrali KRUS lub Dyrektor/Kierownik jednostki organizacyjnej KRUS nie może oddelegować po raz drugi tego samego pracownika o ile Dyrektor Programu nie wyrazi na to zgody.13.
Do zadań w Programie PPWOW oddelegować można pracowników w wymiarze określonym w dokumencie "Wniosek o oddelegowanie pracownika", przy czym wymiar oddelegowania nie może przekraczać wymiaru pracy określonego w umowie o pracę z danym pracownikiem.14.
W okresie oddelegowania do Programu PPWOW pracownik podlega Dyrektorowi Programu, w zakresie wykonywania zadań Programu PPWOW, w wymiarze czasu określonym w dokumencie "Wniosek o oddelegowanie pracownika".15.
W okresie oddelegowania do Programu PPWOW pracownik utrzymuje dotychczasowe zatrudnienie w Biurze Centrali KRUS lub jednostce organizacyjnej KRUS na warunkach nie gorszych niż przed dniem rozpoczęcia oddelegowania.16.
Po zakończeniu okresu oddelegowania do Programu PPWOW pracownik wraca na poprzednio zajmowane stanowisko, w Biurze Centrali KRUS lub jednostce organizacyjnej KRUS, z zachowaniem warunków umowy o pracę sprzed okresu oddelegowania.17.
Kierownictwo Kasy przewiduje motywowanie pracowników zaangażowanych w prace Programu PPWOW w formie przyznania:a)
dodatku specjalnego lub funkcyjnego,b)
gratyfikacji finansowej w formie nagród specjalnych,c)
udziału w szkoleniach i wyjazdach studyjnych.§ 6.
OBIEG DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z PROGRAMEM PPWOW1.
Zaleca się, aby wymiana korespondencji dotyczącej Programu PPWOW, tzn.:a)
korespondencja wychodząca z Programu PPWOW;b)
korespondencja przychodząca do Programu PPWOW;c)
korespondencja wewnętrzna w Programie PPWOW; odbywała się, jeśli tylko jest to możliwe, w formie elektronicznej.2.
Korespondencja dotycząca realizacji Programu PPWOW powinna być tworzona w formie papierowej tylko w niezbędnych, uzasadnionych przypadkach. Jednocześnie pracownicy KRUS są odpowiedzialni za ograniczenie drukowania korespondencji przesyłanej drogą elektroniczną do niezbędnego minimum, kierując się zasadą efektywności energetycznej i ochrony środowiska naturalnego oraz wzorcowej roli administracji publicznej w tym zakresie.3.
Wszelka korespondencja w komunikacji Programu PPWOW z otoczeniem Programu PPWOW musi być uzgodniona z Dyrektorem Programu, jest rejestrowana w systemie ewidencji korespondencji stosowanej w Centrali KRUS i oznaczona symbolem według porządku określonego w obowiązującej w KRUS instrukcji kancelaryjnej, rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji archiwalnej.4.
W tytule sprawy, której dana korespondencja dotyczy dodaje się symbol PPWOW, po którym następuje dalsze oznaczenie sprawy, zgodnie z jej tematem.5.
Nie zaadresowana imiennie korespondencja przychodząca dotycząca Programu PPWOW powinna być przekazywana z Kancelarii Centrali KRUS do Dyrektora Programu w KRUS.6.
Każde Biuro Centrali KRUS oraz jednostka organizacyjna KRUS zaangażowana w realizację Programu PPWOW zobowiązana jest do należytego archiwizowania i zapewnienia dostępności dokumentacji związanej z Programem PPWOW dla pracowników oddelegowanych do realizacji Programu PPWOW i jednostek kontrolnych.§ 7.
WEWNĘTRZNE AKTY PRAWNE, KTÓRE TRACĄ MOC1.
Traci moc zarządzenie Nr 124 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 12 października 2007 r. w sprawie powołania Koordynatora Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.2.
Traci moc zarządzenie Nr 14 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 13 lipca 2006 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektu "System Automatyzacji Pracy KRUS" wraz z późniejszymi zmianami.3.
Traci moc zarządzenie Nr 6 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 5 lutego 2008 r. w sprawie wprowadzenia Procedury obiegu korespondencji związanej z realizacją programu PPWOW w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.§ 8.
WEJŚCIE W ŻYCIE1.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK Nr 1
WNIOSEK O ODDELEGOWANIE PRACOWNIKA DO ZADAŃ PROGRAMU PPWOW
WNIOSEK O ODDELEGOWANIE PRACOWNIKA DO ZADAŃ PROGRAMU PPWOW
Numer wniosku ....................................
Rozdział 1 - Wniosek Dyrektora Programu | ||||||||
Wnioskujący (Dyrektor Programu PPWOW): | (Osoba składająca Wniosek, domyślnie Dyrektor Programu) | Data Zgłoszenia | (Data zgłoszenia Wniosku) | |||||
Data początkowa oddelegowania: | (Data, od której pracownik powinien rozpocząć pracę na rzecz Programu PPWOW) | Data końcowa oddelegowania | (Data zakończenia oddelegowania pracownika do Programu PPWOW) | |||||
Jednostka macierzysta, z której pochodzi pracownik: | (Nazwa jednostki organizacyjnej, z której pochodzić ma oddelegowany pracownik) | |||||||
Rola pracownika w Programie PPWOW: | (Określenie roli oddelegowanego pracownika w strukturze Programu PPWOW, w tym jego roli w konkretnym projekcie wchodzącego w skład Programu PPWOW, o ile to zasadne) | |||||||
Bezpośredni przełożony w Programie PPWOW: | (Określenie podległości służbowej oddelegowanego pracownika w Programie PPWOW definiowane nazwą stanowiska jego bezpośredniego przełożonego w Programie PPWOW) | |||||||
Obszar merytoryczny pracownika: | (Określenie obszaru merytorycznego, którego znajomość jest wymagana od pracownika oddelegowanego) | |||||||
Zakres odpowiedzialności pracownika:* | (Określenie zakresu odpowiedzialności pracownika w ramach prac Programu PPWOW) | |||||||
Wymagane kompetencje: | (Określenie oczekiwanych kompetencji od pracownika oddelegowanego) | |||||||
Wymiar czasu:** | (Określenie wymiaru czasu, w jakim oddelegowany pracownik pełnić będzie obowiązki wobec Programu PPWOW) | |||||||
Dodatkowe informacje: | (Opcjonalny opis dodatkowych informacji, związanych z Wnioskiem Dyrektora Programu o oddelegowanie pracownika do pracy w Programie PPWOW) | |||||||
Rozdział 2 - Wskazanie pracownika przez Dyrektora/Kierownika jednostki macierzystej | ||||||||
Zatwierdzone przez: | (Imię i nazwisko dyrektora/ kierownika jednostki organizacyjnej, który wskazuje pracownika oraz zatwierdza jego oddelegowanie) | Data: | (Data decyzji dyrektora/kierownika macierzystej jednostki organizacyjnej) | |||||
Stanowisko: | (Nazwa stanowiska osoby zatwierdzającej oddelegowanie pracownika) | Jednostka organizacyjna | (Nazwa jednostki organizacyjnej) | |||||
Imię i nazwisko pracownika oddelegowanego: | (Imię i nazwisko pracownika oddelegowanego) | |||||||
Imię i nazwisko zastępcy pracownika oddelegowanego: | (Imię i nazwisko zastępcy pracownika oddelegowanego) | |||||||
Zakres obowiązków w macierzystej jednostce w okresie oddelegowania: | (Opis obowiązków, które zachowa oddelegowany pracownik w jego macierzystej jednostce organizacyjnej w okresie oddelegowania do pracy w Programie PPWOW) | |||||||
Rozdział 3 - Akceptacja stron | ||||||||
Pracownik oddelegowany: | (Podpis pracownika oddelegowanego) | Data: | (Data złożenia podpisu) | |||||
Dyrektor/Kierownik jednostki macierzystej: | (Podpis dyrektora/kierownika jednostki organizacyjnej, z której pochodzi pracownik) | Data: | (Data złożenia podpisu) | |||||
Dyrektor Programu: | (Podpis Dyrektora Programu) | Data: | (Data złożenia podpisu) |
* Oddelegowanie związane będzie z możliwością czasowych delegacji służbowych.
** Wymiar czasu pełnienia obowiązków pracy na rzecz Programu PPWOW określony może być jako:
a) procentowy udział czasu pracy pracownika wynikający z umowy o pracę;
b) wskazanie konkretnych terminów;
c) wskazanie dni tygodnia;
d) kombinacja możliwości wymienionych powyżej.