Sposób przygotowania i realizacji robót budowlanych oraz prac konserwacyjnych w Straży Granicznej, a także kwalifikacji przedsięwzięć budowlanych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2008.10.79

Akt utracił moc
Wersja od: 3 lutego 2014 r.

WYTYCZNE Nr 208
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 5 września 2008 r.
w sprawie sposobu przygotowania i realizacji robót budowlanych oraz prac konserwacyjnych w Straży Granicznej, a także kwalifikacji przedsięwzięć budowlanych

W związku z art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2005 r. Nr 234, poz. 1997, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 170, poz. 1218, z 2007 r. Nr 57, poz. 390 i Nr 82, poz. 558 oraz z 2008 r. Nr 86, poz. 521) oraz w związku z art. 18 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 170, poz. 1217, z 2007 r. Nr 88, poz. 587, Nr 99, poz. 665, Nr 127, poz. 880, Nr 191, poz. 1373 i Nr 247, poz. 1844 oraz z 2008 r. Nr 123, poz. 803) ustala się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Wytyczne określają sposób:
1)
przygotowania i realizacji robót budowlanych w zakresie inwestycji i remontów;
2)
przygotowania i realizacji prac konserwacyjnych;
3)
postępowania z materiałami pochodzącymi z rozbiórki;
4)
kwalifikacji przedsięwzięć budowlanych zgodnie z obowiązującą szczegółową klasyfikacją środków budżetowych.
2.
Użyte w wytycznych określenia oznaczają:
1)
ustawa - ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
2)
ZZK - zbiorcze zestawienie kosztów;
3)
budowa - budowę w rozumieniu ustawy;
4)
roboty budowlane - roboty budowlane w rozumieniu ustawy;
5)
inwestycja - inwestycję w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. z 2006 r. Nr 120, poz. 831);
6)
remont - remont w rozumieniu ustawy;
7)
przebudowa - przebudowę w rozumieniu ustawy;
8)
prace konserwacyjne - zabiegi mające na celu utrzymanie obiektów budowlanych lub ich części w stanie niepogorszonym oraz innych aktywów majątku obrotowego w dobrym stanie technicznym, wymagające jednorazowego zaangażowania materiałów budowlanych lub innych nakładów;
9)
wykonawca - podmiot realizujący roboty budowlane;
10)
kierownik budowy - osobę wykonującą samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w ustawie, polegające na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi;
11)
inspektor nadzoru inwestorskiego - osobę wykonującą samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w ustawie, polegające na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego;
11a) 1
ośrodek szkolenia - Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie i Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu;
12) 2
pracownik - osobę zatrudnioną w oddziale Straży Granicznej, ośrodku szkolenia Straży Granicznej lub ośrodku Straży Granicznej;
13)
BTiZ KGSG - Biuro Techniki i Zaopatrzenia Komendy Głównej Straży Granicznej;
14)
Dyrektor BTiZ KGSG - dyrektora Biura Techniki i Zaopatrzenia Komendy Głównej Straży Granicznej;
15) 3
komendant - komendanta oddziału Straży Granicznej, komendanta ośrodka szkolenia Straży Granicznej i komendanta ośrodka Straży Granicznej;
16) 4
główny księgowy - głównego księgowego oddziału Straży Granicznej, głównego księgowego ośrodka szkolenia Straży Granicznej i głównego księgowego ośrodka Straży Granicznej;
17) 5
jednostka organizacyjna SG - oddział Straży Granicznej, ośrodek szkolenia Straży Granicznej i ośrodek Straży Granicznej;
18)
wydział - wydział właściwy do przygotowania i realizacji robót budowlanych i prac konserwacyjnych w jednostce organizacyjnej SG;
19)
naczelnik - naczelnika wydziału właściwego do przygotowania i realizacji robót budowlanych i prac konserwacyjnych w jednostce organizacyjnej SG;
20) 6
komórka organizacyjna - wydział lub samodzielną sekcję w komendzie oddziału Straży Granicznej, ośrodku szkolenia Straży Granicznej, ośrodku Straży Granicznej, placówkę Straży Granicznej, dywizjon Straży Granicznej oraz komórkę organizacyjną Komendy Głównej Straży Granicznej;
21)
sekcja - komórkę wewnętrzną komórki organizacyjnej.
§  2.
1.
Roboty budowlane, których wykonanie wiąże się z dostępem wykonawców do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową lub służbową, przygotowuje się i realizuje z uwzględnieniem przepisów o ochronie informacji niejawnych.
2.
W przypadku realizowania robót budowlanych w zakresie zabudowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy, a także remontu, należy uzyskać zgodę odpowiednio:
1)
dla obiektów na nieruchomości będącej w trwałym zarządzie jednostki organizacyjnej SG - Komendanta Głównego Straży Granicznej lub osoby przez niego upoważnionej;
2)
dla obiektów na nieruchomości będącej w trwałym zarządzie Komendy Głównej Straży Granicznej - ministra właściwego do spraw wewnętrznych lub osoby przez niego upoważnionej;
3.
W przypadku potrzeby opracowania dokumentacji projektowej dla robót budowlanych, planowanych do realizacji ze środków budżetowych jednostki organizacyjnej SG, należy uzyskać na jej opracowanie zgodę Dyrektora BTiZ KGSG lub osoby przez niego upoważnionej.
4.
Dla robót budowlanych realizowanych w ramach środków budżetowych Straży Granicznej, ujętych w planach finansowych, których realizację nadzoruje BTiZ KGSG, wydatkowanie środków finansowych, do wysokości środków przydzielonych na dane zadanie, pozostaje w dyspozycji komendanta.
5.
W przypadku wystąpienia robót dodatkowych, nieprzewidzianych lub zamiennych, należy sporządzić protokół konieczności wykonania robót budowlanych.
6.
Protokół, o którym mowa w ust. 5, sporządza komisja, w skład której powinien wchodzić, kierownik budowy i inspektor nadzoru inwestorskiego.
7.
Protokół, o którym mowa w ust. 5, zatwierdza komendant lub osoba przez niego upoważniona.
8.
Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 5, określa załącznik nr 1 do wytycznych.
9.
W toku realizacji robót budowlanych finansowanych ze źródeł zagranicznych, wydatkowanie środków przydzielonych na dane zadanie pozostaje w dyspozycji komendanta, z uwzględnieniem odrębnych procedur formalno-prawnych, w zależności od źródła pochodzenia tych środków.
10.
O planowanym odbiorze końcowym robót budowlanych, o których mowa w ust. 4 i 9, należy powiadomić Dyrektora BTiZ KGSG, w terminie 14 dni przed planowanym terminem odbioru.
11.
Przy zakupie i wbudowaniu materiałów budowlanych uwzględnia się przepisy dotyczące wyrobów budowlanych, w szczególności określające wymogi posiadania stosownych certyfikatów lub deklaracji zgodności.

Rozdział  2

Przygotowanie i realizacja robót budowlanych w zakresie inwestycji

§  3.
1.
Potrzeby jednostki organizacyjnej SG odnośnie robót budowlanych w zakresie inwestycji planowanych do realizacji w ramach planów finansowych, uwzględnia się na podstawie programów inwestycji, które opracowuje się w trybie i terminie przewidzianym do składania materiałów do projektu budżetu państwa.
2.
Program inwestycji opracowuje sekcja właściwa w zakresie organizowania i realizowania robót budowlanych, zgodnie z przepisami dotyczącymi finansowania inwestycji z budżetu państwa.
3.
Program inwestycji po zaopiniowaniu przez właściwe w zakresie przedmiotu inwestycji komórki organizacyjne, zatwierdza komendant lub osoba przez niego upoważniona.
4.
Naczelnik przesyła program inwestycji do BTiZ KGSG, celem jego akceptacji i uwzględnienia w materiałach do projektu budżetu państwa.
5.
Otrzymany program inwestycji BTiZ KGSG uzgadnia z właściwymi komórkami organizacyjnymi KGSG.
6.
Akceptacji przez Dyrektora BTiZ KGSG lub osobę przez niego upoważnioną podlegają programy inwestycji, które zostały opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami i uzyskały pozytywną opinię komórek organizacyjnych KGSG. Naczelnik wydziału właściwego w zakresie nadzoru nad inwestycjami i nieruchomościami BTiZ KGSG informuje jednostki organizacyjne SG o akceptacji programów inwestycji.
7.
Zadania z zaakceptowanych programów inwestycji BTiZ KGSG uwzględnia w materiałach do projektu budżetu państwa, a po otrzymaniu wstępnego limitu środków finansowych opracowuje projekt planu inwestycyjnego Straży Granicznej.
8.
Dyrektor BTiZ KGSG informuje jednostki organizacyjne SG o zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projektu planu inwestycyjnego, o którym mowa w ust. 7.
9.
Jednostki organizacyjne SG po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 8, przystępują do opracowania:
1)
programów funkcjonalno-użytkowych dla zadań, w których wykonanie dokumentacji technicznej i realizacja robót budowlanych objęte będzie jednym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem przepisów dotyczących szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;
2)
założeń funkcjonalno-użytkowych dla zadań, w których wykonanie dokumentacji technicznej i realizacja robót budowlanych, odbywać się będzie w oddzielnych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
10.
Program funkcjonalno-użytkowy lub założenia funkcjonalno-użytkowe, o których mowa w ust. 9, po zaopiniowaniu przez właściwe komórki organizacyjne i po zatwierdzeniu przez komendanta lub osobę przez niego upoważnioną, stanowią podstawę do opracowania dokumentacji technicznej albo opracowania koncepcji architektoniczno-budowlanej, a następnie dokumentacji technicznej.
11.
Jeden egzemplarz programu lub założeń, o których mowa w ust. 9, wraz z opiniami, o których mowa w ust. 10, naczelnik przesyła do BTiZ KGSG celem akceptacji.
12.
Otrzymane programy lub założenia, o których mowa w ust. 9, BTiZ KGSG uzgadnia z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi KGSG.
13.
Po uzyskaniu pozytywnych opinii komórek organizacyjnych KGSG, programy lub założenia, o których mowa w ust. 9, podlegają akceptacji przez Dyrektora BTiZ KGSG lub innej upoważnionej przez niego osoby. Naczelnik wydziału właściwego w zakresie nadzoru nad inwestycjami i nieruchomościami BTiZ KGSG informuje jednostki organizacyjne SG o akceptacji programów lub założeń.
14.
Jeden egzemplarz koncepcji architektoniczno-budowlanej, o której mowa w ust. 10, po zaopiniowaniu przez właściwe komórki organizacyjne naczelnik przesyła do BTiZ KGSG celem zatwierdzenia.
15.
Otrzymaną koncepcję architektoniczno-budowlana, BTiZ KGSG uzgadnia z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi KGSG.
16.
Po uzyskaniu opinii komórek organizacyjnych KGSG, koncepcja architektoniczno-budowlana, o której mowa w ust. 10, podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora BTiZ KGSG lub osobę przez niego upoważnioną. Naczelnik wydziału właściwego w zakresie nadzoru nad inwestycjami i nieruchomościami BTiZ KGSG informuje jednostki organizacyjne SG o zatwierdzeniu koncepcji architektoniczno-budowlanej.
17.
Opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej nie jest wymagane w przypadku zadań o charakterze liniowym i prostych rozwiązaniach projektowych.
§  4.
1.
Na podstawie programów inwestycji, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz z uwzględnieniem limitu środków finansowych, BTiZ KGSG sporządza plan inwestycyjny Straży Granicznej.
2.
Zatwierdzony przez Komendanta Głównego Straży Granicznej plan inwestycyjny Straży Granicznej, BTiZ KGSG przesyła do jednostek organizacyjnych SG w celu realizacji.
§  5.
1.
Na podstawie otrzymanego planu inwestycyjnego Straży Granicznej, dokumentacji technicznej oraz kosztorysów inwestorskich, jeżeli są wymagane, kierownik sekcji właściwej w zakresie organizowania i realizowania robót budowlanych opracowuje ZZK na każde realizowane zadanie, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do wytycznych.
2.
Do opracowanego ZZK należy załączyć harmonogram finansowania inwestycji w poszczególnych latach jej realizacji oraz wskazać źródła finansowania.
3.
Naczelnik przedstawia komendantowi lub osobie przez niego upoważnionej ZZK do zatwierdzenia.
4.
Zatwierdzone ZZK naczelnik przesyła do BTiZ KGSG celem akceptacji.
5.
Otrzymane ZZK akceptuje Dyrektor BTiZ KGSG lub inna upoważniona przez niego osoba. Naczelnik wydziału właściwego w zakresie nadzoru nad inwestycjami i nieruchomościami BTiZ KGSG informuje jednostki organizacyjne SG o akceptacji ZZK.
6.
Każde zwiększenie wartości kosztorysowej zadania wymaga uzyskania akceptacji Komendanta Głównego Straży Granicznej oraz korekty ZZK.
7.
Korekta ZZK wymagana jest przed zakończeniem realizacji zadania w przypadku zmniejszenia wartości kosztorysowej zadania, zmiany harmonogramu finansowego oraz zmiany przydziału środków finansowych w poszczególnych latach realizacji.
8.
Do opracowania korekty ZZK stosuje się przepisy ust. 1-5.
§  6.
1.
W przypadku planowania robót budowlanych realizowanych systemem zleconym w trybie art. 28 ustawy, osoby odpowiedzialne w jednostce organizacyjnej SG, zgodnie z zakresem powierzonych obowiązków służbowych, za przygotowanie i realizację tych robót powinny, w szczególności:
1)
wystąpić z wnioskiem o wydanie stosownych decyzji, zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2)
przygotować opis przedmiotu zamówienia oraz wniosek na wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej, zgodnie z przepisami dotyczącymi udzielania zamówień publicznych;
3)
przeprowadzić postępowanie w celu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej;
4)
współpracować z wykonawcą, po podpisaniu umowy na wykonanie dokumentacji projektowej;
5)
w przypadku, gdy wykonanie dokumentacji projektowej zostanie poprzedzone wykonaniem koncepcji architektoniczno-budowlanej, postępować zgodnie z przepisami § 3 ust. 14;
6)
sprawdzić dokumentację projektową i kosztorysy inwestorskie oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych pod względem formalnym oraz pod względem zgodności z zakresem udzielonego zamówienia, a w szczególności sprawdzić, czy dokumentacja posiada wymagane przepisami opinie i uzgodnienia;
7)
dokonać odbioru dokumentacji projektowej na podstawie protokołu, którego wzór określa załącznik nr 3 do wytycznych;
8)
przesłać informację o odbiorze dokumentacji projektowej do BTiZ KGSG;
9)
sporządzić kosztorysy inwestorskie, jeżeli nie podlegały one wykonaniu przez wybranego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę dokumentacji projektowej;
10)
przygotować wniosek do właściwego organu zgodnie z art. 28 ustawy;
11)
sporządzić wniosek o udzielenie zamówienia publicznego na realizację robót budowlanych i przygotować opis przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisami dotyczącymi udzielania zamówień publicznych;
12)
uczestniczyć w pracach komisji przetargowej powołanej do wyłonienia wykonawcy robót budowlanych;
13)
przed przystąpieniem do rozpoczęcia robót budowlanych zawiadomić właściwy organ oraz projektanta zgodnie z art. 41 ustawy;
14)
powiadomić właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy o rozpoczęciu robót budowlanych;
15)
przekazać plac budowy na podstawie protokołu, którego wzór określa załącznik nr 4 do wytycznych;
16)
wykonywać obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego, zgodnie z przepisami ustawy;
17)
dokonać końcowego odbioru na podstawie protokołu, którego wzór określa załącznik nr 5 do wytycznych;
18)
wystąpić do właściwego organu z wnioskiem o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego lub jego części, zgodnie z ustawą;
19)
sprawdzić kosztorysy powykonawcze, jeżeli roboty budowlane są rozliczane kosztorysem powykonawczym;
20)
dokonać rozliczenia zadań inwestycyjnych zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zasad finansowania inwestycji z budżetu państwa;
21)
przedłożyć rozliczenia wraz z załączonym protokołem końcowego odbioru oraz zestawieniem opłaconych faktur i rachunków do zapoznania się odpowiednio przez:
a)
Dyrektora BTiZ KGSG lub osobę przez niego upoważnioną - w przypadku zadań ujętych w planach finansowych bezpośrednio nadzorowanych przez BTiZ KGSG,
b)
komendanta lub osobę przez niego upoważnioną - w przypadku zadań realizowanych ze środków budżetowych jednostki organizacyjnej SG.
2.
W przypadku planowania robót budowlanych realizowanych systemem wykonawstwa własnego w trybie art. 28 ustawy osoby odpowiedzialne w jednostce organizacyjnej SG, zgodnie z zakresem powierzonych obowiązków służbowych, za przygotowanie i realizację tych robót powinny, w szczególności:
1)
dokonać zakupu materiałów;
2)
podjąć działania zgodnie z przepisami § 6 ust. 1 pkt 1-10, 13 i 16-21.
§  7.
1.
W przypadku robót budowlanych realizowanych systemem zleconym, do których nie stosuje się wymagań określonych w art. 28 ustawy, osoby odpowiedzialne w jednostce organizacyjnej SG, zgodnie z zakresem powierzonych obowiązków służbowych, za przygotowanie i realizację tych robót powinny, w szczególności:
1)
dokonać zgłoszenia robót budowlanych do właściwego organu nadzoru budowlanego;
2)
podjąć działania zgodnie z przepisami § 6 ust. 1 pkt 9, 11-12, 14-17 i 19-20.
2.
W przypadku robót budowlanych realizowanych w systemie wykonawstwa własnego, do których nie stosuje się wymagań określonych w art. 28 ustawy, osoby odpowiedzialne w jednostce organizacyjnej SG, zgodnie z zakresem powierzonych obowiązków służbowych, za przygotowanie i realizację tych robót powinny, w szczególności:
1)
opracować program robót zawierający: zakres robót, wykaz materiałów lub kosztorys opracowany na podstawie obowiązujących przepisów i cen rynkowych, i uzgodnić z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
2)
dokonać zgłoszenia robót budowlanych do właściwego organu nadzoru budowlanego;
3)
wyznaczyć osoby posiadające wykształcenie z zakresu budownictwa, które będą nadzorowały wykonanie tych robót;
4)
podjąć działania zgodnie z przepisami § 6 ust. 1 pkt 17 i 19-20 oraz ust. 2 pkt 1.

Rozdział  3

Planowanie robót budowlanych w zakresie remontów i prac konserwacyjnych

§  8.
1.
W celu ewidencji potrzeb remontowych i konserwacyjnych jednostki organizacyjnej SG, należy opracować plan potrzeb remontowych i konserwacyjnych.
2.
Wzór planu, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 6 do wytycznych.
3.
Plan, o którym mowa w ust. 1, sporządza się na podstawie:
1)
bieżących potrzeb konserwacyjnych w zakresie utrzymania obiektów budowlanych;
2)
uwag i wniosków zawartych w protokołach z przeglądów stanu technicznego i wartości użytkowej obiektów budowlanych, podlegających okresowej kontroli;
3)
uwag i wniosków wynikających z kontroli instytucjonalnych;
4)
uzasadnionych potrzeb komórek organizacyjnych zgłoszonych do wydziału przez kierowników tych komórek;
5)
zapisów w książce usterek i napraw dotyczących usterek, których nie można było usunąć na bieżąco;
6)
oceny stanu technicznego urządzeń, w które wyposażone są obiekty, a w szczególności urządzeń podlegających dozorowi technicznemu.
4.
Wzór protokołu z corocznej kontroli stanu technicznego obiektu oraz protokołu z okresowej pięcioletniej kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej obiektu budowlanego, o których mowa w ust. 3 pkt 2, określają odpowiednio załącznik nr 7 i załącznik nr 8 do wytycznych.
5.
Wzór książki usterek i napraw, o której mowa w ust. 3 pkt 5, określa załącznik nr 9 do wytycznych.
6.
Dozór techniczny, o którym mowa w ust. 3 pkt 6, wykonywany jest na zasadach, w zakresie i formie określonych w odrębnych przepisach dotyczących dozoru technicznego.
7.
Wykaz urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, o których mowa w ust. 3 pkt 6, określa załącznik nr 10 do wytycznych.
8.
Plan potrzeb remontowych i konserwacyjnych opracowują wspólnie sekcja właściwa w zakresie remontów oraz sekcja właściwa w zakresie konserwacji.
9.
Z planem potrzeb remontowych i konserwacyjnych zapoznaje się naczelnik i przedstawia go do akceptacji komendantowi lub osobie przez niego upoważnionej.
10.
Na podstawie planu potrzeb remontowych i konserwacyjnych, z uwzględnieniem wysokości przydzielonych środków finansowych, sekcje właściwe w zakresie konserwacji lub remontów opracowują odpowiednio plan prac konserwacyjnych lub plan robót remontowych.
11.
Wzór planu prac konserwacyjnych określa załącznik nr 11 do wytycznych.
12.
Wzór planu robót remontowych określa załącznik nr 12 do wytycznych.
13.
Przed przystąpieniem do opracowania planów prac konserwacyjnych i robót remontowych należy dokonać oszacowania wartościowego robót, poprzez wykonanie przedmiaru i kosztorysu, sporządzonego zgodnie z obowiązującymi przepisami i z uwzględnieniem cen rynkowych.
14.
Naczelnik przedkłada do zatwierdzenia komendantowi lub osobie przez niego upoważnionej plany prac konserwacyjnych i robót remontowych parafowane pod względem finansowym przez głównego księgowego.
15.
O kolejności realizacji zadań ujętych w zatwierdzonych planach prac konserwacyjnych i robót remontowych decyduje naczelnik.
16.
W przypadku potrzeby opracowania korekty planów prac konserwacyjnych i robót remontowych, przepis ust. 14 stosuje się odpowiednio.
17.
Przepisów dotyczących planowania remontów i prac konserwacyjnych nie stosuje się do czynności związanych z usuwaniem awarii.

Rozdział  4

Realizacja robót budowlanych w zakresie remontów

§  9.
1.
Przy realizacji robót budowlanych w zakresie remontów stosuje się odpowiednio przepisy § 6 i § 7, z uwzględnieniem:
1)
przyjętego systemu wykonawstwa własnego lub zleconego;
2)
zakresu rzeczowego zadania.
2.
W zakresie opracowania ZZK stosuje się odpowiednio przepis § 5.
3.
Na podstawie planu robót remontowych, o którym mowa w § 8 ust. 15, oraz opracowanego przedmiaru robót i kosztorysu, dla danego rodzaju robót dokonuje się zapotrzebowania i zakupu materiałów niezbędnych do realizacji zadań w systemie wykonawstwa własnego.
4.
W przypadku robót realizowanych systemem wykonawstwa własnego, pracownicy ewidencjonują zakres wykonywanych prac oraz ilość zużytych materiałów w książce pracy konserwatora.
5.
Wzór książki pracy konserwatora określa załącznik nr 13 do wytycznych.
6.
Za obrót materiałów pobranych z magazynu oraz ich rozliczenie odpowiada kierownik sekcji właściwej w zakresie remontów.
7.
Odbiór robót budowlanych przeprowadza komisja, którą powołuje komendant lub osoba przez niego upoważniona.
8.
Rozliczenia remontu dokonuje się na podstawie porównania opracowanego kosztorysu budowlanego lub przedmiaru robót budowlanych, ilości wydanych (przyjętych) z (do) magazynu materiałów budowlanych zgodnie z dowodami przychodowo-rozchodowymi oraz faktycznego zużycia materiałów w trakcie prowadzonych prac remontowych. Rozliczenie robót budowlanych odbywa się kosztorysem powykonawczym opracowanym na podstawie obmiaru wykonanych robót budowlanych.
9.
Pozostałości materiałów nie nadające się do wbudowania, w szczególności kawałki wykładziny, pojedyncze płytki ścienne lub posadzek, wykazuje się ilościowo w notatce będącej załącznikiem do kwartalnego rozliczenia materiałów zużytych do remontów i konserwacji.
10.
Dokumenty stanowiące podstawę rozliczenia, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 21, przedkłada się do zapoznania komendantowi lub osobie przez niego upoważnionej.

Rozdział  5

Realizacja prac konserwacyjnych

§  10.
1.
W ramach prac konserwacyjnych dokonuje się, w szczególności:
1)
naprawy i wymiany pojedynczych elementów pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
2)
napraw stolarki okiennej i drzwiowej, wymiany zamków i okuć;
3)
wstawiania szyb w skrzydłach okiennych i drzwiowych;
4)
napraw podłóg, posadzek i wykładzin podłogowych;
5)
robót malarskich w zakresie pomieszczeń, stolarki okiennej i drzwiowej;
6)
naprawy trzonów kuchennych, pieców i kotłów centralnego ogrzewania oraz wymiany uszkodzonych elementów;
7)
wymiany umywalek, misek ustępowych, brodzików, itp. urządzeń, wymiany baterii, zaworów przelotowych i czerpalnych;
8)
usuwania przecieków sieci i instalacji dostarczających media;
9)
konserwacji urządzeń hydroforowych, wentylacyjnych, przepompowni ścieków;
10)
wymiany żarówek i rur jarzeniowych, wymiany osprzętu elektrycznego i odcinków instalacji elektrycznej;
11)
innych zabiegów konserwacyjnych oraz naprawy, zgodnie z instrukcjami obsługi, urządzeń zainstalowanych i mających ścisły związek z nieruchomością, w tym agregatów prądotwórczych, kotłów c.o, pomp.
2.
Prace konserwacyjne realizuje się na podstawie planu prac konserwacyjnych, o którym mowa w § 8 ust. 15.
3.
Za obrót materiałów pobranych do prac konserwacyjnych odpowiada osoba wyznaczona przez kierownika sekcji właściwej w zakresie konserwacji.
4.
Materiały do prac konserwacyjnych pobiera z magazynu bezpośrednio osoba, na którą imiennie jest wystawiony dokument przychodowo-rozchodowy.
5.
Ilość materiałów zużytych do prac konserwacyjnych, po wbudowaniu należy odnotować w książce pracy konserwatora.
6.
Przedmioty jednorazowego użytku i materiały podlegające rozliczeniu rozlicza się w książce pracy konserwatora lub w zestawieniu zużytych materiałów. Materiały i części zamienne rozlicza się z chwilą ich wykorzystania, natomiast części wymienne do narzędzi i narzędzia z chwilą ich zużycia, pod pozycją zapisaną w książce pracy konserwatora, dotyczącą roboty, do której je zużyto.
7.
Pozostałości materiałów nie nadające się do wbudowania, w szczególności kawałki wykładziny, pojedyncze płytki ścienne lub posadzek, wykazuje się ilościowo w notatce będącej załącznikiem do kwartalnego rozliczenia materiałów zużytych do remontów i konserwacji.
§  11.
1.
Prace konserwacyjne rozlicza się na podstawie:
1)
dokumentów przychodowo-rozchodowych;
2)
ilości zużytych materiałów wynikających z obmiaru (ilości wykonanych robót) zapisanego w książce pracy konserwatora.
2.
Raz na kwartał sporządza się kwartalne zestawienie materiałów zużytych do konserwacji oraz sprawdza jego zgodność z książką pracy konserwatora.
3.
Osoba wyznaczona przez komendanta sporządza kwartalne zestawienie materiałów zużytych do prac konserwacyjnych i przedkłada do zatwierdzenia kierownikowi sekcji właściwej w zakresie konserwacji, do 15 dnia następnego miesiąca za kwartał poprzedni.
4.
Wzór kwartalnego zestawienia materiałów zużytych do konserwacji określa załącznik nr 14 do wytycznych.
5.
Rozliczenia zużytych materiałów przeznaczonych do prac konserwacyjnych dokonuje się na podstawie porównania ilości przyjętych i zdanych materiałów przez pracownika.
6.
Potwierdzenia wykonanych prac konserwacyjnych dokonują czytelnym podpisem w książce pracy konserwatora użytkownicy obiektów budowlanych lub osoby wyznaczone przez kierownika sekcji właściwej w zakresie konserwacji.

Rozdział  6

Sposób postępowania z materiałami pochodzącymi z rozbiórki

§  12.
1.
W celu oceny przydatności materiałów zdemontowanych w toku realizacji robót budowlanych w zakresie remontów i rozbiórki lub prac konserwacyjnych naczelnik powołuje komisję.
2.
Komisja, o której mowa w ust. 1, sporządza protokół materiałów pochodzących z rozbiórki.
3.
Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 2, określa załącznik nr 15 do wytycznych.
4.
Protokół, o którym mowa w ust. 2, sporządza się w dwóch egzemplarzach i rejestruje w rejestrze obrotów materiałowych.
5.
Protokół jest podstawą przyjęcia zdemontowanych i nadających się do ponownego wykorzystania materiałów do magazynu.
6.
Komisja określa sposób zagospodarowania materiałów, o których mowa w ust. 1, dokonując następującej kwalifikacji:
1)
materiały nadające się do ponownego wbudowania - do zdania do magazynu;
2)
materiały nie nadające się do dalszego wykorzystania, wykonane z metalu - do wywiezienia na złom;
3)
pozostałe materiały - do wywiezienia na wysypisko.
7.
Materiały niebezpieczne, podlegające utylizacji likwiduje się zgodnie z przepisami o odpadach.
8.
Komisja dokonuje oszacowania wartości materiałów określonych w ust. 6 pkt 1 na podstawie cen rynkowych, uwzględniając stopień ich zużycia.
9.
W przypadku realizacji robót systemem zleconym sposób postępowania z materiałami z rozbiórki określa umowa z wykonawcą.

Rozdział  7

Kwalifikacja robót budowlanych dla zadań inwestycji i remontów zgodnie z obowiązującą szczegółową klasyfikacją środków budżetowych

§  13.
1.
Do zadań inwestycyjnych finansowanych z § 605 (0-9) klasyfikacji wydatków budżetowych zalicza się:
1)
budowę obiektów budowlanych i wykonywanie robót budowlanych w obiektach budowlanych, o których mowa w przepisach prawa budowlanego oraz koszty związane z przygotowaniem, realizacją i pierwszym wyposażeniem tych obiektów;
2)
przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję lub modernizację obiektów budowlanych i innych środków trwałych, powodującą ich ulepszenie w rozumieniu przepisów o rachunkowości i finansach publicznych, a wartość tego ulepszenia jest wyższa od kwoty określonej w przepisach o podatku dochodowym dotyczących odpisów amortyzacyjnych.
2.
Do wydatków ponoszonych z § 606(0-9) klasyfikacji wydatków budżetowych, zalicza się zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych w zakresie środków trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest wyższa od kwoty, o której mowa w ust. 1 pkt 2, a odpisy amortyzacyjne od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych, w przypadkach określonych w tych przepisach.
3.
Do wydatków ponoszonych z § 427(0-9) klasyfikacji wydatków budżetowych zalicza się zakupy usług remontowych, w tym zakup usług budowlano-montażowych, w zakresie remontów i konserwacji obiektów budowlanych, a także koszty zleconego opracowania dokumentacji typowej oraz zleconego opracowania założeń projektowych dotyczących remontów.
4.
Do wydatków ponoszonych z § 421(0-9) klasyfikacji wydatków budżetowych zalicza się zakupy materiałów i wyposażenia nie będącego środkiem trwałym.
5.
W przypadku pobrania materiałów sfinansowanych pierwotnie ze środków na wydatki nieinwestycyjne, a następnie wykorzystanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, należy ich równowartość sfinansować ze środków na inwestycje, korygując uprzednio dokonane wydatki bieżące.
6.
W przypadku, o którym mowa w ust. 5, należy dokonać zmian w ewidencji wydatków:
1)
zakwalifikowanych uprzednio, jako inwestycyjne, poniesionych ostatecznie na zakupy zaliczane do wydatków bieżących;
2)
zakwalifikowanych uprzednio, jako bieżące, poniesionych ostatecznie na zakupy zaliczane do wydatków inwestycyjnych.

Rozdział  8

Przepisy końcowe

§  14.
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 ZATWIERDZAM............................... dnia ..................

............................................

PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI WYKONANIA

ROBÓT BUDOWLANYCH

1. Komisja w składzie:

Przewodniczący - 1. .............................

Członkowie - 2. .............................

3. .............................

4. .............................

2. Opis konieczności wykonania robót budowlanych: ..............................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3. Szacunkowy koszt wykonania robót budowlanych: .............................................................

.......................................................................................................................................................

4. Wnioski komisji: ...................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Podpisy komisji:

1 ............................................

2. ...........................................

3. ...........................................

4. ...........................................

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 ZATWIERDZAM

____________________________________ WZÓR

Zbiorcze Zestawienie Kosztów na kwotę:

...................................................................

ZBIORCZE ZESTAWIENIE KOSZTÓW

Zadania pn. .............................................................................

opracowany na bazie kosztorysu inwestorskiego

Lp.Wartość kosztorysowa w zł. nettoWskaźniki technolog.-ekonom.
Nr zest. koszt.Wyszczególnienie obiektów robót i nakładówRoboty budowlaneMontaż urządzeń i maszyn w tym ruroc. tech.ZakupInne nakładyOgółem wartość kosztor. / zł. brutto /W tym udział VAT / zł. /Określ.IlośćWartość
Roboty bodowl. i montaż konstr. stal.Instalacje sanitarne ogzrzew. i went.Instalacje elektr. i telek.Maszyny i urządz. wymag. montażuMaszyny i urządz. nie wym. montażujednost. / m3 /jednost.kosztor. na jedn.
123456789101112131415
I.GRUPA

1

Studia, dokumentacja, roboty przygotowawcze

w tym:

---------m32 460-
II.GRUPA

2

Obiekty podstawowe i pomocnicze

w tym:

---------m32 460-
2.1Dział

1

---------m32 460-
2.1.1Rozdział 1.1- pozycja kosztorysowa ......---------m32 460
2.1.2Rozdział 1.2- pozycja kosztorysowa ......---------m32 460-
2.1.3Rozdział 1.3- pozycja kosztorysowa ......---------m32 460-
III.GRUPA

3

Obiekty tymczasowe

w tym:

---------m32 460-
IV.GRUPA

4

Nadzór inwestycyjny

w tym:

---------m32 460-
V.GRUPA

5

Rezerwa

w tym:

---------m32 460-
VI.GRUPA

6

Inwestycje towarzyszące

w tym:

---------m32 460-
RAZEM---------m32 460-
/ sporządził // Kierownik sekcji // Naczelnik //Z-ca Komendanta /

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 PROTOKÓŁ ODBIORU

DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ

sporządzony w dniu .................../ .......................... / 200. r. w siedzibie Zamawiającego.

Komisja w składzie:

Przedstawiciele Zamawiającego: 1. ........................................................

2. ........................................................

3. ........................................................

4. ........................................................

5. ........................................................

Przedstawiciele Jednostki Projektującej: 1. ........................................................

2. ........................................................

3. ........................................................

Po zapoznaniu się z dostarczoną w dniu ......./......./ 200. r. dokumentacją projektową na:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

realizowaną na podstawie umowy (podać nr i dzień zawarcia umowy):

.......................................................................................................................................................

stwierdza się co następuje:

1. Dokumentacja projektowa została*/nie została* dostarczona w terminie określonym w umowie. Ilość dni opóźnienia wynosi ......................................... .

2. W przypadku opóźnienia podać przyczyny:

2.1. opóźnienia powstałe z przyczyn zależnych od Jednostki Projektującej, (jakie )

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2.2. opóźnienia powstałe z przyczyn zależnych od Zamawiającego, (jakie )

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3. W przypadku ustalenia odpowiedzialności stron, w powstaniu opóźnienia, podać ilość dni i wysokość należnych jednej ze stron kar umownych:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4. Po dokonaniu sprawdzenia kompletności zamówionej dokumentacji stwierdzono, że:

dostarczona dokumentacja zawiera*/nie zawiera* wszystkie zamówione na podstawie umowy części (wymienić brakujące)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. Do dokumentacji dołączono:

5.1. oświadczenie o kompletności dokumentacji w stosunku do celu, któremu ma służyć: ........................ tak*/nie*

5.2. kserokopie uprawnień projektowych autorów poszczególnych projektów branżowych: ........................ tak*/nie*

5.3. wymagane przepisami uzgodnienia poszczególnych składowych branżowych części dokumentacji: ............................... tak*/nie*

wymienić brakujące (z ww.) ...............................................................................................

.............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

6. Termin dostarczenia brakujących, wymienionych w punkcie 4 i 5 części dokumentacji projektowej i uzgodnień ustala się na dzień ......... / ........./200. r.

7. Po stwierdzeniu kompletności dokumentacji projektowej w stosunku do celu, któremu ma służyć, dokonuje się jej odbioru. Niniejszy protokół stanowi podstawę do wystawienia faktury końcowej za realizację dokumentacji projektowej.

8. Powyższy protokół nie stanowi zwolnienia od odpowiedzialności za wady i braki dokumentacji projektowej nałożonej na Jednostkę Projektującą w umowie.

9. Jednostka Projektująca zobowiązuje się do usuwania wad i braków w dokumentacji projektowej zgodnie z warunkami umowy.

Na tym protokół zakończono i podpisano:

Przedstawiciele Zamawiającego: 1. ........................................................

2. ........................................................

3. ........................................................

4. ........................................................

5. ........................................................

Przedstawiciele Jednostki Projektującej: 1. ........................................................

2. ........................................................

3. ........................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  4

 Protokół przekazania placu budowy

sporządzony dnia ..................................................... w ....................................

w sprawie przekazania terenu i placu budowy dla wykonania robót:

.......................................................................................................................................................

na zadaniu pn.

.......................................................................................................................................................

Wykonawca robót: .......................................................................................................................

Inwestor (Strona przekazująca):

1. ...............................................................................

(nazwisko i imię) (funkcja).

2. ...............................................................................

(nazwisko i imię) (funkcja)

Wykonawca (Strona przyjmująca):

3. ..............................................................................

(nazwisko i imię) (funkcja)

Przekazuje się Wykonawcy:

a) teren budowy, ......................................................................................................................

b) zakres robót ......................................................................................................................

c) Przedstawiciel Wykonawcy został poinformowany o stanie i lokalizacji uzbrojenia terenu w instalację podziemną z uwagami:

.......................................................................................................................................................

Wykonawca winien przed przystąpieniem do robót zapoznać się z przepisami BHP i P-POŻ obowiązującymi na terenie budowy.

Kierownik budowy Wykonawcy przed przystąpieniem do robót sporządzi plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.

Roboty należy wykonywać zgodnie z dokumentacją lub uzgodnieniami z inspektorem nadzoru oraz pozwoleniem na budowę wydanym przez .............................................................. z dnia .................................... oraz umową nr ...................................... z dnia ............................

Zabezpieczenie budowy w energię elektryczną: (wskazać punkt poboru i sposób rozliczenia)

Zabezpieczenie budowy w wodę: (wskazać punkt poboru i sposób rozliczenia)

.....................................................................................................................................................

Inwestor zapewni (nie zapewni)* korzystanie z pomieszczeń socjalnych, sanitarnych i terenu na n/w warunkach:

(podać zasady zawarcia umowy najmu lub udostępnienia)

.......................................................................................................................................................

Wykaz przekazanej dokumentacji:

Na tym protokół zakończono i podpisano:

1. ................................................... 3 .....................................................

2. ................................................... 4 .....................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  5

 "ZATWIERDZAM"

........................................................

PROTOKÓŁ KOŃCOWEGO ODBIORU

W dniu ................................................... w ......................................... , dokonano odbioru:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Inwestor: .......................................................................................................................................

Adres odbiorcy: ............................................................................................................................

Wykonawca: .................................................................................................................................

Adres wykonawcy: .......................................................................................................................

Podstawa wykonania robót: umowa nr: .......................................................................................

z dnia: .........................................................

Komisja w składzie:

Przedstawiciele Inwestora:

imię, nazwisko stanowisko

1. ................................................................. - ...........................................................................

2. ................................................................. - ...........................................................................

3. ................................................................. - ...........................................................................

4. ................................................................. - ...........................................................................

Przedstawiciele Wykonawcy:

imię, nazwisko stanowisko

1. ................................................................. - ...........................................................................

2. ................................................................. - ...........................................................................

3. ................................................................. - ...........................................................................

4. ................................................................. - ...........................................................................

Komisja po zapoznaniu się z dokumentacją techniczną oraz ze stanem faktycznym robót postanowiła przyjąć, nie przyjąć*) wykonane roboty od wykonawcy.

Ocena jakości robót i użytych materiałów została oceniona jako: dobra, dostateczna, niedostateczna*) z następującymi uwagami:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Wykonawca przekazuje Inwestorowi nw. dokumenty:

1. ..................................................................................................................................................

2 ...................................................................................................................................................

3. ..................................................................................................................................................

4. ..................................................................................................................................................

5. ..................................................................................................................................................

6. ..................................................................................................................................................

Wnioski komisji:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Termin usunięcia usterek: ............................................................................................................

Podpisy komisji:

Przedstawiciele Inwestora: Przedstawiciele Wykonawcy:

1. ................................................... 1. ............................................................

2. ................................................... 2. ............................................................

3. ................................................... 3. ............................................................

4. ................................................... 4. ............................................................

*) - niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  6

 ZATWIERDZAM............................... dnia ..................

............................................

PLAN POTRZEB REMONTOWYCH I KONSERWACYJNYCH

Nazwa jednostki organizacyjnej SG .........................................

na rok ...........................................

Lp.Nazwa obiektuWyszczególnienieWartość pracUwagi
Sporządził:Sprawdził:Naczelnik:

ZAŁĄCZNIK Nr  7

 PROTOKÓŁ

z corocznej kontroli stanu technicznego obiektu:

Obiekt/Budynek nr .....................................................................................

/ nazwa obiektu /

położonego:

adres obiektu ...................................................................................

przeprowadzonej w dniach: ......................................................

dni czynności kontrolnych

Osoba(y) przeprowadzająca(e) kontrolę okresową:

1. specjalność konstrukcyjno - budowlana ..................................................

imię i nazwisko

2. specjalność instalacje sanitarne ..................................................

imię i nazwisko

3. specjalność instalacje elektryczne ..................................................

imię i nazwisko

Zakres kontroli (wymienić element objęty kontrolą)Opis stanu technicznego (dobry, zły, zadawalający)Stwierdzone nieprawidłowościZakres niezbędnych prac remontowychTermin wykonania prac
fundamenty
izolacja
tynki i pozostałe elementy elewacji
stolarka drzwiowa zewnętrzna
stolarka okienna z oszkleniem
dach konstrukcja i pokrycie
obróbki blacharskie
rynny i rury spustowe
balkony i balustrady balkonowe
instalacja odgromowa
dojścia do budynku
teren przyległy
instalacja gazowa
przewody kominowe
inne
UWAGI:

I st.- b.pilne

II st.- pilne

III st.-najmniej pilne

Data kolejnej okresowej kontroli .......................

Numery i rodzaj uprawnień osób sporządzających protokół:

specjalność konstrukcyjno - budowlana ............................................

specjalność sieci i instalacje sanitarne ............................................

specjalność sieci i instalacje elektryczne ............................................

Data sporządzenia protokołu

Podpisy osób sporządzających protokół:

1. ..........................................................

2. ..........................................................

3. ..........................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  8

 Protokół nr ............................................................................

z okresowej pięcioletniej kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej obiektu budowlanego

Jednostka organizacyjna SG .......................................................................................................

Nr kompleksu .............................................................................

Nr obiektu - budynek nr .............................................................

Rodzaj obiektu (przeznaczenie): ..................................................................................................

Wielkości charakterystyczne: kubatura ................................, pow. użytkowa ............................

Wiata magazynowa o konstrukcji stalowej obmurowana.

Rok budowy ...............................................................................

1. Ocena stanu technicznego elementów obiektu:

1.1. Fundamenty:

1) Opis: stopy żelbetowe z betonu, ławy fundamentowe betonowe.

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia:

3) Ocena stanu technicznego:

4) Zalecenia, zakres robót:

1.2. Izolacje:

1) Opis: izolacje poziome ścian ..............................; pionowe -...............................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia:.............................................................................

3) Ocena stanu technicznego:....................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.3. Ściany nośne:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.4. Ściany działowe:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.5. Stropy i balkony:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.6. Schody:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.7. Balustrady:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.8. Konstrukcja dachu.

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.9. Pokrycie dachu:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.10. Obróbka blacharska:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.11. Tynki wewnętrzne:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.12. Tynki zewnętrzne:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.13. Stolarka okienna:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.14. Stolarka drzwiowa:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.15. Oszklenie:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.16. Podłogi i posadzki:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.17. Malowanie tynków:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.18. Malowanie stolarki:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.19. Piece:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.20. Kuchnie:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.21. Centralne ogrzewanie (ruraż):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.22. Centralne ogrzewanie (kotły i grzejniki): budynek nie posiada wymienionego elementu.

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ...........................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.23. Instalacja wod.-kan. (ruraż):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.24. Instalacja wod-kan. (armatura):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.25. Instalacja gazowa (ruraż):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.26. Instalacja gazowa (armatura):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.27. Instalacja elektryczna (ruraż):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.28. Instalacja elektryczna (armatura):

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.29. Instalacja wentylacyjna:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.30. Okablowanie strukturalne:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ...........................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.31. Instalacja sygnalizacji pożaru:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.32. Instalacja odgromowa:

1) Opis: .....................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

2) Rozmiar zużycia, uszkodzenia: ............................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3) Ocena stanu technicznego: ...................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

4) Zalecenia, zakres robót: ........................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.33. Inne.

Dokumentacja techniczna.

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1) Potwierdzenie przeprowadzania wymaganych badań i kontroli wynikających z obowiązującego prawa i PN, wraz z podaniem czy obiekt spełnia warunki techniczne w zakresie:

- użytkowanie zgodnie/niezgodnie* z przeznaczeniem

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

2) bezpieczeństwa konstrukcji

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

3) bezpieczeństwa pożarowego

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

4) bezpieczeństwa użytkowania

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia dla osób i mienia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

5) warunków sanitarno higienicznych

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

6) ochrony środowiska

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

7) oszczędności energii

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

8) izolacyjności cieplnej

- stwarza/nie stwarza* zagrożenia

..........................................................................................................................

..........................................................................................................................

2. Ocena wartości użytkowej - zużycie funkcjonalne

zgodnie z przepisami dotyczącymi warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie

...............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................

................................................................................................................................................

............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...........................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

3. Potrzeby finansowe w zakresie remontu przywracającego własności użytkowe:

a) remont polegający na konieczności odtworzenia elementów:

...............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

b) nakłady związane z przebudową, adaptacją, przywracające współczesny standard użytkowy:

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

...........................................................................................................................................

4. WNIOSKI

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

Uwaga: należy wypełniać tylko punkty protokołu odnoszące się do elementów, które występują w danym obiekcie budowlanym.

SPORZĄDZIŁ ZESPÓŁ:

Lp.Imię i nazwiskoNr uprawnień budowlanychNr ewidencyjny IIBPodpis
12345
1.
2.
3.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

 KSIĄŻKA USTEREK I NAPRAW

.....................................................................................................

(nazwa komórki organizacyjnej)

Data założenia ................................................

Data zakończenia ...........................................

Lp.Data wpisuMiejsce powstania usterki lub uszkodzeniaKrótki opis zgłoszonej usterki lub uszkodzeniaNazwisko i imię zgłaszającegoPodpis zgłaszającego lub odbierającego zgłoszenie telefoniczneData usunięcia usterki (uszkodzenia)Podpis dokonującego naprawyNumer pozycji w "Książce pracy Konserwatora"Uwagi i adnotacje organu kontrolującego
12345678910

ZAŁĄCZNIK Nr  10

 WYKAZ URZĄDZEŃ PODLEGAJĄCYCH DOZOROWI TECHNICZNEMU BĘDĄCYCH W UŻYTKOWANIU ....................................

STAN NA DZIEŃ ......................................

Lp.Nazwa urządzeniaData produkcjiData montażuNR fabrycznyNR rejestracyjnyRew. wew. Rew. Zew. próba ciśnieniowaPaszport techniczny DTRPaszport technicznyMiejsce lokalizacjaRodzaj palnika
1234567891011

ZAŁĄCZNIK Nr  11

 ZATWIERDZAM

.....................................................

PLAN PRAC KONSERWACYJNYCH

Jednostka organizacyjna SG ........................................

na rok ..........................

Lp.ObiektZakres robótKoszt realizacjiUwagi
Drobne prace konserwacyjne wynikające z bieżących potrzeb
RAZEM
Sporządził:Sprawdził:NACZELNIK
........................................................................

Główny Księgowy Zastępca Komendanta

..................................................... .....................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  12

 "ZATWIERDZAM"

.......................................................

PLAN ROBÓT REMONTOWYCH

Jednostki organizacyjnej SG ..................................................... na ........... r.

w tys. zł.
Lp.Tytuł remontowyObiektKubatura:Planowany całk. koszt zadaniaWykonania do

końca roku przedpł.

Plan na ........ rokDo wykonania

po roku planowym

Termin realizacjiUwagi:
całkowitaremontrozp.zak.
1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.
OGÓŁEM:
.....................................................................................
/Sporządził//Kierownik sekcji//Naczelnik/Główny Księgowy/Z-ca Komendanta/

ZAŁĄCZNIK Nr  13

 Nr książki .........................................

Rok ..................................................

KSIĄŻKA

pracy konserwatora

........................................................................................................................

(imię, nazwisko, specjalność)

Data założenia .......................................

Data zakończenia ..................................

MATERIAŁ
Lp.Data dokonania naprawyMiejsce pracy i opis wykonywanych robot - czynnościNazwa materiałuZużyta ilośćIlość uzyskana z demontażuIlość przepracowanych godzinUwagi użytkownika i podpis użytkownika potwierdzający wykonanie czynności wymienionych w kol. 3Wykonanie robót i zużycie materiałów sprawdził
nr dowodu wydania
123456789

ZAŁĄCZNIK Nr  14

 KWARTALNE ZESTAWIENIE

materiałów zużytych do konserwacji

przez ..................................................................

(imię i nazwisko konserwatora)

za okres od ................. do ...............

Lp.Wyszczególnienie materiałówJedn. miaryILOŚĆ MATERIAŁÓW
pobrana z magazynunr dowodu pobrania z magazynupozostała z poprzedniego rozliczenianr pozycji poprzedniego rozliczeniarazem (kol. 4 + kol. 6)zużyta do robótnr pozycji lp. książki pracy konserwatoraprzekazana do magazynunr dowodu przekazania do magazynurazem (kol. 9 + kol. 11)pozostała do rozliczenia (kol. 8 -kol. 13)Wartość zużytych materiałówUwagi
12345678910111213141516

Zestawił: Sprawdził:

...................................... ......................................

(data i podpis) (data i podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr  15

 ZATWIERDZAM

........................................

PROTOKÓŁ MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z ROZBIÓRKI

Sporządzony w sprawie odzysku materiałów ............................................................................

(miejsce przeprowadzonych prac)

w dniu ...................................................... przez komisję w składzie:

1. Przewodniczący ..............................................

2. Członkowie ...............................................

3. Członkowie ...............................................

4. Członkowie ...............................................

Opis robótj.m.ilośćNazwa materiałuKat.Do magazynuNa złomNa wysypiskoNa opał
ilośćcena jedn.wartość

Orzeczenie komisji (opis stanu technicznego): ........... Podpisy członków: 1 .....................

..................................................................................... 2 .....................

..................................................................................... 3 .....................

..................................................................................... 4 .....................

1 § 1 ust. 2 pkt 11a dodany przez § 1 pkt 1 wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.
2 § 1 ust. 2 pkt 12:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 13 z dnia 22 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.14) zmieniających nin. wytyczną z dniem 3 lutego 2014 r.

3 § 1 ust. 2 pkt 15:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 13 z dnia 22 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.14) zmieniających nin. wytyczną z dniem 3 lutego 2014 r.

4 § 1 ust. 2 pkt 16:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c) wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 13 z dnia 22 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.14) zmieniających nin. wytyczną z dniem 3 lutego 2014 r.

5 § 1 ust. 2 pkt 17:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. d) wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 13 z dnia 22 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.14) zmieniających nin. wytyczną z dniem 3 lutego 2014 r.

6 § 1 ust. 2 pkt 20:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. e) wytyczne nr 57 z dnia 25 lutego 2010 r. (Dz.Urz.KGSG.10.2.13) zmieniającej nin. wytyczne z dniem 12 marca 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 wytycznych nr 13 z dnia 22 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.14) zmieniających nin. wytyczną z dniem 3 lutego 2014 r.