Sposób postępowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.KGPSP.2006.2.9
Akt utracił moc Wersja od: 8 czerwca 2006 r.
Decyzja nr 13
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 8 czerwca 2006 r.
w sprawie sposobu postępowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Decyzja określa szczegółowy sposób postępowania przy załatwianiu spraw przedstawianych Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lub realizujące czynności wchodzące w jej zakres, polegających na reprezentowaniu interesów osób lub jednostek, na których rzecz działają.§ 2.
Gabinet Komendanta Głównego w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej "Komendą", ustanawia się koordynatorem wystąpień kierowanych do Komendy w związku z realizowaną działalnością lobbingową.§ 3.
Wystąpienia, o których mowa w § 2, mogą mieć w szczególności formę: 1)
wniosku o podjęcie określonej inicjatywy legislacyjnej; 2)
opinii na temat proponowanych rozwiązań prawnych, zawierającej symulacje skutków ich wdrożenia; 3)
propozycji odbycia spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji; 4)
zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem aktu normatywnego, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414).§ 4.
1.
Po wpłynięciu wystąpienia od podmiotu wykonującego działalność lobbingową Gabinet Komendanta Głównego w kolejności: 1)
rejestruje wystąpienie i datę jego wpływu; 2)
sprawdza, czy podmiot, od którego pochodzi wystąpienie, jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową; o niestwierdzeniu wpisu informuje się Biuro Organizacji i Nadzoru Komendy, a także Departament Administracji Publicznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, z zastrzeżeniem wystąpień mających formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 4; 3)
dokonuje weryfikacji wystąpienia z punktu widzenia właściwości Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej i w przypadku jej niepotwierdzenia - kieruje sprawę do organu właściwego; w razie potrzeby zwraca się również o wskazanie osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu, od którego pochodzi wystąpienie; 4)
przekazuje sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Komendy, zwanej dalej "właściwą komórką"; 5)
przesyła do Biura Ministra w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji informację o wystąpieniu, ze wskazaniem podmiotu, od którego ono pochodzi, treści wystąpienia oraz podmiotów, na rzecz których jest ono realizowane - w celu umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej.2.
Jeżeli wystąpienie ma formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 4, i dotyczy projektu aktu normatywnego przekazanego do uzgodnień z członkami Rady Ministrów, przesyła się je również do Zespołu Prawnego Komendy, w celu dalszego przekazania do Departamentu Prawnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.3.
W przypadku, gdy wystąpienie pochodzi od podmiotu niewpisanego do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, traktuje się je jak petycję lub wniosek w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że ma formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 4.§ 5.
1.
Właściwa komórka, w zależności od przedmiotu wystąpienia podmiotu wykonującego działalność lobbingową, udziela na piśmie odpowiedzi na wystąpienie albo wyznacza termin spotkania w celu omówienia zagadnień zawartych w rym wystąpieniu.2.
Przebieg spotkania, o którym mowa w ust. 1, dokumentuje się w formie notatki służbowej.3.
W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 4, właściwa komórka może również ustosunkować się do propozycji w nim zawartych poprzez ich uwzględnienie w projekcie aktu normatywnego lub w razie ich nieprzyjęcia - poprzez wyjaśnienie przyczyn takiego stanowiska w odpowiedniej części uzasadnienia do tego projektu.§ 6.
1.
Właściwa komórka przesyła do Gabinetu Komendanta Głównego informację o sposobie załatwienia sprawy przedstawionej w wystąpieniu podmiotu wykonującego działalność lobbingową, obejmującą: 1)
opis sposobu uwzględnienia propozycji zawartych w wystąpieniu, lub 2)
przyczyny ich nieprzyjęcia.2.
Informację, o której mowa w ust. 1, sporządza się przy i współudziale Zespołu Prawnego Komendy oraz Departamentu Prawnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, jeżeli dotyczy ona projektu aktu normatywnego przekazanego do uzgodnień z członkami Rady Ministrów.§ 7.
1.
Gabinet Komendanta Głównego prowadzi ewidencję spraw załatwianych na podstawie wystąpień podmiotów wykonujących działalność lobbingową.2.
W ewidencji zamieszcza się: 1)
dane podmiotu, od którego pochodzi wystąpienie, oraz dane osób upoważnionych do jego reprezentowania; 2)
jego numer kolejny wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową - jeżeli jest wpisany do tego rejestru; 3)
datę wpływu wystąpienia do Komendy; 4)
określenie przedmiotu wystąpienia, w tym postulowanych w nim rozwiązań; 5)
wskazanie podmiotów, na których rzecz działalność lobbingową jest wykonywana; 6)
opis sposobu załatwienia sprawy, ze wskazaniem właściwej komórki.3.
W aktach ewidencyjnych gromadzi się dokumenty, o których mowa w art. 15 ustawy wymienionej w § 3 pkt 4.§ 8.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.