Sposób postępowania przy określaniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.NDAP.2021.18
Akt obowiązujący Wersja od: 30 grudnia 2021 r.
ZARZĄDZENIE Nr 18
NACZELNEGO DYREKTORA ARCHIWÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 30 grudnia 2021 r.
w sprawie sposobu postępowania przy określaniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zarządzenie określa sposób postępowania w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz w archiwach państwowych przy określaniu w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych lub upoważnionym przez niego dyrektorem archiwum państwowego:1)
instrukcji kancelaryjnych oraz zmian do tych instrukcji,2)
jednolitych rzeczowych wykazów akt, które mogą zostać uzupełnione przez kwalifikatory dokumentacji oraz zmian w tych wykazach,3)
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego lub składnicy akt oraz zmian do tych instrukcji- zwanych dalej "przepisami kancelaryjnymi i archiwalnymi".
§ 2.
1.
Dla każdego wniosku o określenie w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych składanego w archiwum państwowym, w ciągu 7 dni od dnia wpływu wniosku, wypełnia się "Kartę Informacyjną", której wzór stanowi załącznik do zarządzenia, i przesyła się ją na adres elektronicznej skrzynki podawczej Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.2.
Przepisów ust. 1 nie stosuje się do spraw, w których wnioskodawcą jest samorządowa jednostka organizacyjna.§ 3.
1.
Określenia w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych dokonuje się poprzez podpisanie przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych lub dyrektora archiwum państwowego pisma potwierdzającego uzgodnienie przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.2.
W przypadku, gdy przepisy kancelaryjne i archiwalne zostają przedłożone do uzgodnienia w postaci papierowej, pracownik odpowiedzialny za załatwienie sprawy obowiązany jest do parafowania każdej strony tych przepisów przed przedłożeniem ich do podpisu Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych lub dyrektora archiwum państwowego.3.
W przypadku, gdy określane w porozumieniu przepisy kancelaryjne i archiwalne dotyczą podmiotów mających siedzibę na terenie właściwości innego archiwum państwowego, pismo, o którym mowa w ust. 1, przesyła się do wiadomości tego archiwum.§ 4.
1.
Sprawę uważa się za zakończoną:1)
po wysłaniu pisma, o którym mowa w § 3 ust. 1, wraz z przepisami kancelaryjnymi i archiwalnymi, które zostały określone w porozumieniu;2)
jeżeli wnioskodawca nie podejmuje z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych lub dyrektorem archiwum państwowego kontaktu w sprawie przez okres co najmniej 6 miesięcy od dnia doręczenia wnioskodawcy ostatniego w niej pisma.2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, sprawę pozostawia się bez rozpoznania.§ 5.
W sprawach niezakończonych, wszczętych przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.§ 6.
Traci moc zarządzenie nr 20 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie sposobu postępowania przy określaniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych wydawanych przez organy i kierowników jednostek organizacyjnych w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych, zmienione zarządzeniem nr 65 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 28 września 2018 r.§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
KARTA INFORMACYJNA w sprawie określania w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych z upoważnienia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
KARTA INFORMACYJNA w sprawie określania w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych z upoważnienia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
Lp. | Zakres informacji | |||
1 | Nazwa archiwum państwowego | |||
2 | Znak sprawy w archiwum państwowym | |||
3 | Pełna nazwa wnioskodawcy | |||
4 | Adres wnioskodawcy: | - ulica/aleja/plac i numer | ||
- kod i miejscowość | ||||
5 | Stanowisko osoby podpisującej wniosek | |||
6 | Przedmiot sprawy*): | |||
- instrukcja kancelaryjna*) | - jednolity rzeczowy wykaz akt*) | - instrukcja archiwalna*) | ||
- zmiany w instrukcji kancelaryjnej*) | - zmiany w jednolitym rzeczowym wykazie akt*) | - zmiany w instrukcji archiwalnej*) | ||
- inne*) (jeżeli tak, to prosimy o podanie rodzaju) | ||||
7 | Data wniosku wszczynającego sprawę | |||
8 | Czy wnioskodawca został ustalony jako wytwarzający materiały archiwalne i figuruje w ewidencji jednostek nadzorowanych przez archiwum państwowe: | TAK / NIE*) | ||
- jeżeli TAK, należy podać datę ustalenia wnioskodawcy | ||||
- jeżeli NIE, należy odpowiedzieć, czy wnioskodawca będzie oceniany pod kątem ustalenia, czy wytwarza materiały archiwalne | ||||
9 | Czy wnioskodawca po raz pierwszy występuje o uzgodnienie przepisów kancelaryjnych i archiwalnych? | TAK / NIE*) | ||
10 | Czy wnioskodawca posiada już przepisy kancelaryjne i archiwalne? | TAK / NIE*) | ||
- jeżeli TAK należy podać rodzaj tych przepisów, datę ich wydania i nazwę archiwum państwowego, które je uzgodniło |