Sposób i termin realizacji zadań związanych z wdrażaniem "Wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego" w resorcie obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2012.403
Akt utracił mocDECYZJA Nr 332/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 19 października 2012 r.
w sprawie sposobu i terminu realizacji zadań związanych z wdrażaniem "Wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego" w resorcie obrony narodowej
Na podstawie § 2 pkt 14 i 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) w związku z zarządzeniem Nr 74 Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 października 2011 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego (niepublikowane), w celu zapewnienia właściwej realizacji przez resort obrony narodowej przedsięwzięć i procedur zarządzania kryzysowego w kraju w ramach Systemu Reagowania Kryzysowego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, ustalam:
ZAŁĄCZNIK
WYTYCZNE
Ministra Obrony Narodowej
w zakresie określenia sposobu rozpisania w resorcie obrony narodowej środków reagowania kryzysowego określonych w "Wykazie przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego"
WYTYCZNE
Ministra Obrony Narodowej
w zakresie określenia sposobu rozpisania w resorcie obrony narodowej środków reagowania kryzysowego określonych w "Wykazie przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego"
1) określenie wykonawców przedsięwzięć szczegółowych powinno być rozpatrywane w odniesieniu do przedsięwzięcia głównego, aby nie utracić kontekstu oraz zasadniczego celu jego realizacji;
2) przedsięwzięcia szczegółowe nałożone na wykonawców powinny być zgodne z ich kompetencjami i zakresem działania;
3) w przypadku niepełnej spójności między obszarem tematycznym przedsięwzięcia szczegółowego, a zakresem działania komórek i jednostek organizacyjnych jako wykonawcę należy wskazać tę komórkę lub jednostkę organizacyjną, której zakres działania jest najbardziej zbliżony do obszaru tematycznego przedsięwzięcia szczegółowego (nawet jeśli nie obejmuje całości problematyki);
4) podziału odpowiedzialności w zakresie realizacji przedsięwzięcia szczegółowego należy dokonywać z uwzględnieniem:
a) aktualnego stanu prawnego,
b) zakładanych skutków trwających procesów legislacyjnych, decyzyjnych oraz organizacyjnych w państwie i resorcie obrony narodowej,
c) oczekiwań Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w stosunku do państw członkowskich oraz państw partnerskich w zakresie podnoszenia przez nie zdolności do reagowania w sytuacjach kryzysowych oraz w ramach kolektywnej obrony;
5) w przypadku wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści przedsięwzięcia szczegółowego wykonawcy powinni:
a) dokonać porównania z zapisami wersji angielskojęzycznej "Podręcznika Systemu Reagowania Kryzysowego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" (NATO Crisis Response System Manual),
b) przeprowadzić konsultacje z właściwymi komórkami Kwatery Głównej Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego za pośrednictwem polskich przedstawicielstw wojskowych,
c) porównać z zapisami zawartymi w dokumentach odniesienia przedstawionymi w poszczególnych obszarach środków reagowania kryzysowego.
6) rozważyć potrzebę zaangażowania innych podmiotów krajowych w realizację przedsięwzięć szczegółowych;
7) dokonać weryfikacji pozostałych informacji dotyczących danego przedsięwzięcia szczegółowego, w szczególności ujętych w następujących rubrykach środków reagowania kryzysowego: podstawy prawne i wymagania, dodatkowe potrzeby i ograniczenia.
TABELA ROZPISANIA SPOSOBU REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ SZCZEGÓŁOWYCH UJĘTYCH W ŚRODKACH REAGOWANIA KRYZYSOWEGO
TABELA ROZPISANIA SPOSOBU REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ SZCZEGÓŁOWYCH UJĘTYCH W ŚRODKACH REAGOWANIA KRYZYSOWEGO
TRYGRAF (TRZYLITEROWE OZNACZENIE ZADANIA) | OBSZAR TEMATYCZNY (PIERWSZA LITERA TRYGRAFU) PODOBSZAR TEMATYCZNY (DWIE PIERWSZE LITERY TRYGRAFU) | CZAS WYKONANIA PRZEDSIĘWZIĘĆ | ||
PLANOWANY | RZECZYWISTY | |||
PRZEDSIĘWZIĘCIE GŁÓWNE | treść przedsięwzięcia władz narodowych przypisanego Ministrowi Obrony Narodowej | (w dobach, godz.) | (od godz. ...do godz.) | |
KOORDYNATOR WPROWADZENIA | wskazać osoby funkcyjne z komórek lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej odpowiedzialne za wprowadzenie przedsięwzięcia głównego (spośród wymienionych w pkt 5 i 6 decyzji) | |||
PRZEDSIĘWZIĘCIA SZCZEGÓŁOWE | a) ... | |||
b) lista przedsięwzięć szczegółowych (z Wykazu) | ||||
WYKONAWCY PRZEDSIĘWZIĘĆ SZCZEGÓŁOWYCH | a) ... | |||
b) wyszczególnić komórki lub jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej odpowiedzialne za realizację poszczególnych przedsięwzięć szczegółowych | ||||
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE WYKONAWCÓW | Przedsięwzięcie szczegółowe a) | |||
Zadania {pierwsza komórka lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej wyszczególniona jako "wykonawca przedsięwzięcia szczegółowego") | ||||
- ... | ||||
Zadania (druga komórka lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej wyszczególniona jako "wykonawca przedsięwzięcia szczegółowego") | ||||
- ... | ||||
Przedsięwzięcie szczegółowe b) | ||||
Zadania (pierwsza komórka lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej wyszczególniona jako "wykonawca przedsięwzięcia szczegółowego") | ||||
- ... | ||||
Zadania (druga komórka lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej wyszczególniona jako "wykonawca przedsięwzięcia szczegółowego") | ||||
- ... | ||||
WSPÓŁWYKONAWCY SPOZA RESORTU | Przedsięwzięcie szczegółowe a) | |||
komórka lub jednostka organizacyjne spoza resortu obrony narodowej niezbędna do realizacji przedsięwzięcia szczegółowego | ||||
Przedsięwzięcie szczegółowe b) | ||||
Komórka lub jednostka organizacyjne spoza resortu obrony narodowej niezbędna do realizacji przedsięwzięcia szczegółowego | ||||
DOKUMENTY ODNIESIENIA | Dokumenty normatywne odnoszące się do przedsięwzięć szczegółowych | |||
KIEROWANIE / DOWODZENIE | - określenie relacji współdziałania pomiędzy wykonawcami realizującymi zadania szczegółowe | |||
- organizacja systemu łączności, obiegu informacji oraz systemu meldunkowego | ||||
ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE | określenie sposobu wsparcia logistycznego wykonawców i współwykonawców realizujących zadania szczegółowe |