Służba prasowa w resorcie obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2011.12.162
Akt utracił mocDECYZJA Nr 203/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 31 maja 2011 r.
w sprawie służby prasowej w resorcie obrony narodowej
Na podstawie § 2 pkt 3 i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94 poz. 426) ustala się, co następuje:
1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U.: z 2005 r. Nr 206, poz. 1719, Nr 243, poz. 2064, z 2006 r. Nr 247, poz. 1808, z 2008 Nr 21, poz. 128 oraz z 2010 Nr 122, poz. 832.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U.: Nr 107, poz. 679, Nr 113, poz. 745, Nr 127, poz. 857, Nr 182, poz. 1228 i Nr 238, poz. 1578.
3) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON: z 2007 r. Nr 4, poz. 38, Nr 6, poz. 73, Nr 17, poz. 176, Nr 21, poz. 209, z 2008 r. Nr 8, poz. 85, Nr 15, poz. 188, Nr 20, poz. 260, Nr 23, poz. 287, z 2009 r. Nr 2, poz. 17 oraz z 2010 r. Nr 10, poz. 106.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Ogólne zadania rzecznika prasowego i oficera prasowego
______
1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON: z 2007 r. Nr 4, poz. 38, Nr 6, poz. 73, Nr 17, poz. 176, Nr 21, poz. 209, z 2008 r. Nr 8, poz. 85, Nr 15, poz. 188, Nr 20, poz. 260, Nr 23, poz. 287, z 2009 r. Nr 2, poz. 17 oraz z 2010 r. Nr 10, poz. 106.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Sugerowana struktura stanowisk etatowych służby prasowej Sił Zbrojnych
Sugerowana struktura stanowisk etatowych służby prasowej Sił Zbrojnych
rzecznik prasowy - podpułkownik.
rzecznik prasowy - pracownik wojska, o którym mowa w § 2 pkt 8 Regulaminu.
oficer prasowy - kapitan.
oficer prasowy - kapitan.
oficer prasowy - komandor podporucznik.
oficer prasowy - major/komandor podporucznik, tworzone w:
rzecznik prasowy - pracownik wojska, o którym mowa w § 2 pkt 8 Regulaminu.
podoficer - rzecznik prasowy.
oficer prasowy - kapitan.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wzór planu
Wzór planu
1. W OBSZARZE WSPÓŁPRACY Z MEDIAMI
1.1 CZĘŚĆ ORGANIZACYJNA
Lp | Data Godz. | Rodzaj przedsięwzięcia | Miejsce | Kontakt |
1.2. CZĘŚĆ OPISOWA (dotyczy 1-3 najważniejszych przedsięwzięć)
a. Zaangażowane jednostki
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
..........................................................................................
b. Cel medialny
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
..........................................................................................
c. Główne przesłania dla mediów
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
..........................................................................................
d. Media, do których kierowana jest informacja
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
..........................................................................................
e. Grupy docelowe
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
..........................................................................................
Uwaga: W przypadku, gdy przesłany w terminie plan jest niekompletny, jego uzupełnienie zawiera się w meldunku miesięcznym.
2. W OBSZARZE INFORMOWANIA WEWNĘTRZNEGO
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. W OBSZARZE WSPÓŁPRACY ZE SPOŁECZEŃSTWEM
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
II DZIAŁANIA PLANOWANE W KOLEJNYM MIESIĄCU
1. W OBSZARZE WSPÓŁPRACY Z MEDIAMI
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. W OBSZARZE INFORMOWANIA WEWNĘTRZNEGO
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. W OBSZARZE WSPÓŁPRACY ZE SPOŁECZEŃSTWEM
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 4
MELDUNEK o stanie realizacji zadań w zakresie polityki informacyjnej resortu
w ...................................................................................................................................................
(nazwa jednostki)
ZA OKRES .................................................................................................................................
(miesiąc)
II. REALIZACJA ZADAŃ W OBSZARZE WSPÓŁPRACY Z MEDIAMI
1. CZĘŚĆ OPISOWA
a) Główne obszary zainteresowania mediów
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
b) Informacje (komunikaty, notatki, konferencje) i wywiady udzielone mediom, w tym wojskowym (liczba, główne tezy)
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
c) Efekty najważniejszych działań - liczba oraz charakter relacji medialnych (pozytywne, neutralne, negatywne)
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
d) Reakcja na krytykę medialną (sprostowanie, artykuł polemiczny, ugoda z dziennikarzem)
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
e) Realizacja zadań wynikających z wytycznych Dyrektora DPI
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
f) Realizacja nieplanowanych działań wynikających z zainteresowania mediów
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
2. CZĘŚĆ STATYSTYCZNA
Lp | Rodzaj zadania | Liczba | tematyka/ nazwy mediów | Uwagi, problemy | |
1 | Zorganizowane konferencje prasowe | ||||
2 | Charakter relacji prasowych | ||||
a | Pozytywne | ||||
b | Negatywne / reakcja służb prasowych | .../... | |||
c | Neutralne | ||||
3 | Materiały filmowe wytworzone przez służbę prasową | ||||
a | przesłane mediom | ||||
b | przesłane do DPI | ||||
4 | Przygotowanie obsługi prasowej misji zagranicznych oraz ważniejszych ćwiczeń wojskowych | ||||
5 | Podejmowane działania z zakresu reagowania kryzysowego | W uwagach należy zawrzeć wnioski | |||
d | służby prasowej | ||||
e | pozostałych żołnierzy |
III. REALIZACJA ZADAŃ W OBSZARZE INFORMOWANIA WEWNĘTRZNEGO
.............................................................................................................................................
np. liczba i tematyka komunikatów, informacji, rozpowszechnionych wśród personelu podległych jednostek (komórek) organizacyjnych, liczba udzielonych odpowiedzi, zorganizowanych spotkań informacyjnych itp.; inne przedsięwzięcia
.............................................................................................................................................
IV. REALIZACJA ZADAŃ W OBSZARZE WSPÓŁPRACY ZE SPOŁECZEŃSTWEM
.............................................................................................................................................
np. liczba i główna tematyka spotkań informacyjno-promocyjnych przeprowadzonych z udziałem służby prasowej, wizyt gości, informacji na temat działalności jednostki (komórki) organizacyjnej, udzielonych różnym grupom społeczeństwa, np. organizacjom i stowarzyszeniom pozarządowym (NGO); inne zrealizowane przedsięwzięcia
.............................................................................................................................................
V. WNIOSKI, POTRZEBY, REKOMENDACJE
.............................................................................................................................................
np. wnioski z analizy przekazów medialnych, wnioski z doświadczeń-przedsięwzięcia, które okazały się szczególnie godne zainteresowania dla mediów, personelu sił zbrojnych, społeczeństwa i powinny być kontynuowane przez służbę prasową; potrzeby i oczekiwania, które usprawniłyby realizację działań prasowo-informacyjnych.
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Wykaz minimalnego wyposażenia i sprzętu komórek służby prasowej
Wykaz minimalnego wyposażenia i sprzętu komórek służby prasowej