Regulamin wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Światowej Konferencji Antydopingowej w Katowicach w 2019 r. oraz zawierania z nimi umów.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSiT.2018.30

Akt utracił moc
Wersja od: 8 marca 2018 r.

DECYZJA Nr 20
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI 1
z dnia 8 marca 2018 r.
w sprawie regulaminu wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Światowej Konferencji Antydopingowej w Katowicach w 2019 r. oraz zawierania z nimi umów

Na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318), ustala się co następuje:
§  1. 
Wprowadza się regulamin określający sposób wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Światowej Konferencji Antydopingowej w Katowicach w 2019 r. oraz zawierania z nimi umów, zwany dalej "Regulaminem", w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji.
§  2. 
1. 
Partnerowi nieodpłatnie wspierającemu organizację i promocję Światowej Konferencji Antydopingowej w Katowicach w 2019 r., zwanej dalej "Konferencją", wybranemu zgodnie z procedurą określoną w Regulaminie, nie przysługuje świadczenie wzajemne od Ministra Sportu i Turystyki, Ministerstwa Sportu i Turystyki lub Światowej Agencji Antydopingowej (WADA), ekwiwalentne w stosunku do przedmiotu świadczenia własnego zaoferowanego w związku z jego wyborem, w tym nie jest on uprawniony do korzystania na tej podstawie z form reklamy w czasie i miejscu Konferencji.
2. 
Partner jest uprawniony do zamieszczania znaków identyfikujących produkt oraz producenta na darowanych produktach będących przedmiotem jego świadczenia, w sposób zwyczajowo przyjęty przez partnera w obrocie handlowym.
3. 
Partner jest zobowiązany do zamieszczenia informacji o Konferencji oraz o swoim zaangażowaniu w jej organizację i promocję na własnej stronie internetowej, jak również do przeprowadzenia kampanii promocyjnej Konferencji, zgodnie z zawartą umową.
§  3. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Regulamin

wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję

Światowej Konferencji Antydopingowej w Katowicach w 2019 r.

oraz zawierania z nimi umów

Zważywszy, że:

1) w dniach 5-7 listopada 2019 r. w Katowicach - decyzją Zarządu Światowej Agencji Antydopingowej (WADA) - odbędzie się Konferencja;

2) Konferencja to organizowane cyklicznie, raz na 6 lat, wydarzenie, którego celem jest wymiana doświadczeń między przedstawicielami wszystkich środowisk zaangażowanych w zwalczanie dopingu w sporcie, w tym narodowych organizacji antydopingowych, międzynarodowych federacji sportowych, administracji publicznej, a także zawodników, badaczy i dziennikarzy;

3) w celu ograniczenia finansowych obciążeń budżetu państwa związanych z przygotowaniami i obsługą Konferencji, zasadnym jest korzystanie, pod tytułem darmym, z zaangażowania partnerów zewnętrznych w jej organizację i promocję;

4) dobra praktyka wypracowana przez kraje poprzednio organizujące Światową Konferencję Antydopingową, a także krajowe doświadczenia związane z organizacją podobnych skalą i charakterem przedsięwzięć, wskazują, że współpraca z partnerami biznesowymi, którzy nieodpłatnie wsparli ich organizację obejmowała w szczególności obszary, takie jak: transport drogowy, telekomunikacja, dostawy sprzętu i świadczenie usług IT, usługi spożywcze i gastronomiczne, a także ubezpieczeniowe i promocyjne;

oraz mając na celu dokonanie wyboru partnerów w sposób bezstronny, transparentny

i zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji

- wprowadza się Regulamin określający procedurę wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Konferencji.

§  1. 
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1)
Umowie - rozumie się przez to nieodpłatną umowę, na mocy której partner wspiera świadczeniem organizację Konferencji oraz zobowiązuje się do jej promowania na warunkach ustalonych w trakcie negocjacji;
2)
Świadczeniu - rozumie się przez to świadczenia rzeczowe lub usługi realizowane przez partnera na rzecz MSiT; dopuszcza się w tym zakresie również świadczenia rzeczowe lub usługi zakupione przez partnera od producenta lub dystrybutora danego dobra czy usługi;
3)
Partnerze - rozumie się przez to podmiot prowadzący działalność gospodarczą, który pod tytułem darmym wspiera zaoferowanym świadczeniem organizację Konferencji, na podstawie umowy zawartej w następstwie przeprowadzenia procedury określonej w Regulaminie.
4)
MSiT - rozumie się przez to Ministerstwo Sportu i Turystyki, które zapewnia obsługę Ministra Sportu i Turystyki;
5)
Ministrze - rozumie się przez to Ministra Sportu i Turystyki;
6)
Zespole roboczym - rozumie się przez to Zespół do spraw koordynacji prac związanych z przygotowaniem Światowej Konferencji Antydopingowej w 2019 r., będący organem pomocniczym Ministra Sportu i Turystyki, powołany zarządzeniem nr 26 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 13 września 2017 r. (Dz. Urz. Min. Spor. poz. 73), zmienionym zarządzeniem nr 31 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 26 października 2017 r. (Dz. Urz. Min. Spor. poz. 83);
7)
Podmiocie aspirującym - rozumie się przez to podmiot prowadzący działalność gospodarczą, będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, który w odpowiedzi na ogłoszenie MSiT złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w procedurze wyboru partnerów.
§  2. 
1. 
Wybór partnerów prowadzi się na podstawie procedury określonej w Regulaminie.
2. 
MSiT dokonuje wyboru partnerów w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, równe traktowanie wszystkich podmiotów aspirujących oraz mając na celu uzyskanie najkorzystniejszych, nieodpłatnych świadczeń, o możliwie najlepszych cechach jakościowych.
3. 
MSiT może wybrać propozycję świadczenia i zawrzeć umowę wyłącznie z podmiotem aspirującym, który został wybrany w sposób określony w Regulaminie.
4. 
MSiT wybiera partnerów i zawiera umowy odpowiadające treści najkorzystniejszych propozycji świadczeń, wybranych w oparciu o kryteria określone przy rozpoczęciu procedury wyboru partnerów i związane z przedmiotem przyszłych umów, z zachowaniem zasad bezstronności, obiektywności, przejrzystości i uczciwej konkurencji.
5. 
Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem procedury wyboru partnerów wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
6. 
Na etapie przygotowania oraz przeprowadzania procedury wyboru partnerów nie mogą w imieniu MSiT wykonywać czynności związanych z wyborem partnera, a także być biegłymi, osoby, które:
1) 
pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z podmiotem aspirującym, jego zastępcą prawnym lub z członkami organów lub władz podmiotów aspirujących, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej;
2) 
przed upływem trzech lat od dnia wszczęcia procedury pozostawały w stosunku pracy, zlecenia lub o dzieło z podmiotem aspirującym albo były członkami władz osób prawnych podmiotów aspirujących, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej;
3) 
pozostają z podmiotami aspirującymi lub z członkami organów lub władz podmiotów aspirujących w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
7. 
Osoby występujące w imieniu MSiT składają oświadczenia pisemne o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 6, na wzorze określonym w załączniku nr 1 do Regulaminu.
8. 
Zaistnienie okoliczności wymienionych w ust. 6 powoduje wyłączenie danej osoby z prowadzenia czynności związanych z wyborem partnera.
§  3. 
1. 
Propozycje świadczeń, wszelkie oświadczenia podmiotu aspirującego, jak również zawiadomienia kierowane przez i do MSiT, składane są w formie pisemnej.
2. 
Jeżeli w trakcie procedury wyboru partnerów strony porozumiewają się w formie innej niż wskazana w ust. 1, treść przekazanej informacji, na wniosek strony, musi zostać niezwłocznie potwierdzona na piśmie lub drogą elektroniczną, opatrzoną podpisem elektronicznym.
3. 
MSiT może dopuścić możliwość porozumiewania się za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
§  4. 
1. 
Wszelkie czynności związane z wyborem partnera prowadzi się w języku polskim.
2. 
W szczególnie uzasadnionych przypadkach MSiT może wyrazić zgodę na posługiwanie się dokumentem sporządzonym w języku angielskim.
§  5. 
1. 
Za przygotowanie i przeprowadzenie procedury wyboru partnerów odpowiada Zespół roboczy.
2. 
Przewodniczący Zespołu roboczego zatwierdza i podpisuje raport stanowiący dokumentację czynności wykonywanych w trakcie procedury.
§  6. 
1. 
Przewodniczący Zespołu roboczego może powierzyć pisemnie wykonywanie zastrzeżonych dla niego czynności innym członkom Zespołu roboczego.
2. 
Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru partnerów wymaga specjalistycznej wiedzy, Przewodniczący Zespołu roboczego, z własnej inicjatywy lub na wniosek Zespołu, może zaprosić do udziału w jego pracach przedstawicieli specjalistycznej obsługi prawnej, przedstawicieli komórek organizacyjnych MSiT lub innych instytucji i urzędów centralnych.
§  7. 
1. 
MSiT rozpoczyna procedurę wyboru partnerów poprzez zamieszczenie ogłoszenia o rozpoczęciu procedury na stronie internetowej MSiT oraz w Biuletynie Informacji Publicznej MSiT, wraz z zamieszczeniem treści Regulaminu.
2. 
MSiT po zamieszczeniu ogłoszenia o rozpoczęciu procedury, informuje bezpośrednio o jego treści co najmniej 3 podmioty gospodarcze, które - w związku z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej - mogą być zainteresowane złożeniem propozycji świadczeń nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Konferencji.
§  8. 
1. 
Ogłoszenie o rozpoczęciu procedury wyboru partnerów powinno w szczególności zawierać:
1)
opis warunków, jakie musi spełnić podmiot aspirujący przed przystąpieniem do negocjacji;
2)
wykaz dokumentów wymaganych przez MSiT;
3)
termin do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w procedurze (zwanych dalej: "wnioskami"), nie krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o rozpoczęciu procedury na stronie internetowej MSiT i w Biuletynie Informacji Publicznej MSiT;
4)
kryteria oceny propozycji świadczeń;
5)
informację o obowiązku promocji Konferencji przez wybranych partnerów na zasadach ustalonych w trakcie negocjacji i potwierdzonych w zawartej umowie.
2. 
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, może zawierać wskazanie obszarów współpracy związanych z organizacją i promocją Konferencji, co jednak nie oznacza braku możliwości proponowania świadczeń również w innych obszarach, niewskazanych w ogłoszeniu.
§  9. 
Partnerami mogą być tylko podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które:
1)
posiadają uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi;
2)
znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu umowy;
3)
złożyły stosowne oświadczenie w zakresie, o którym mowa w pkt 1 i 2.
§  10. 
1. 
Z udziału w procedurze wyboru partnerów wyklucza się podmioty:
1)
które znajdują się w stanie sporu cywilno-prawnego lub administracyjnego z MSiT;
2)
których udziałowców, wspólników, partnerów, komplementariuszy lub członków organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
3)
w stosunku, do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono.
2. 
W celu wykazania braku okoliczności, o których mowa w ust. 1, podmioty aspirujące składają w tym zakresie oświadczenia.
§  11. 
1. 
Podmiot uzyskuje przymiot podmiotu aspirującego, jeżeli nie później niż w terminie wskazanym przez MSiT w ogłoszeniu:
1)
złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w procedurze wraz z dokumentami wymaganymi przez MSiT w ogłoszeniu, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w procedurze wyboru partnerów oraz braku okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia;
2)
przedstawi we wniosku propozycję własnego świadczenia nieodpłatnego, proponowanego w ramach procedury wyboru partnerów.
2. 
Propozycja, o której mowa w ust. 1 pkt 2 powinna określać rodzaj proponowanego świadczenia, jego skalę oraz propozycję wykorzystania świadczenia w ramach organizacji Konferencji.
§  12. 
1. 
MSiT po złożeniu przez podmioty aspirujące wniosków o dopuszczenie do udziału w procedurze wyboru partnerów przystępuje do ich oceny pod względem możliwości wykorzystania proponowanych świadczeń do celów organizacji i promocji Konferencji, z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 4 niniejszego Regulaminu.
2. 
MSiT w następstwie oceny złożonych wniosków oraz propozycji świadczeń ustala listę obszarów współpracy związanych z organizacją i promocją Konferencji, wraz ze wskazaniem podmiotów aspirujących, które złożyły propozycje w danym obszarze.
3. 
MSiT może ustalić obowiązujące minimalne standardy, zapewniające odpowiednią jakość proponowanych świadczeń.
4. 
MSiT może wskazać w załączniku do listy rodzaj dokumentów, jakich żąda na potwierdzenie, iż proponowane świadczenia spełniają ustalone minimalne standardy.
§  13. 
1. 
O dopuszczeniu do udziału w procedurze wyboru partnerów oraz o ocenie propozycji świadczeń, MSiT niezwłocznie informuje podmioty aspirujące, które złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w procedurze. Powyższa informacja zostanie przekazana w tym samym czasie wszystkim podmiotom aspirującym, które we wstępnej propozycji świadczeń zaproponowały świadczenia tożsame lub podobne.
2. 
Niezwłocznie po przekazaniu informacji podmiotom aspirującym, MSiT na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej zamieszcza listę, o której mowa w § 12 ust. 2 wraz z ewentualnymi załącznikami.
3. 
MSiT może żądać wyjaśnień co do treści złożonych przez podmiot aspirujący propozycji świadczeń, oświadczeń i dokumentów.
4. 
Jeżeli złożone propozycje świadczeń, oświadczenia lub dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udziału w procedurze, wymagają uzupełnienia lub wyjaśnienia, MSiT może wyznaczyć podmiotowi aspirującemu dodatkowy termin do złożenia uzupełnień lub wyjaśnień.
5. 
Wymagania dotyczące dokumentów oraz oświadczeń, określa się jednakowo dla wszystkich podmiotów aspirujących w danym obszarze współpracy.
§  14. 
1. 
MSiT zaprasza do negocjacji w danym obszarze współpracy podmiot aspirujący, który spełnia warunki udziału w procedurze wyboru partnerów oraz przedstawił zaakceptowaną przez MSiT propozycję świadczenia.
2. 
Jeżeli więcej niż jeden podmiot aspirujący, o którym mowa w ust. 1, złożył propozycję świadczenia w danym obszarze współpracy i w rezultacie zaproponowane świadczenia są tożsame lub podobne, MSiT zaprasza do negocjacji nie więcej niż 3 podmioty, które otrzymały najwyższe oceny za złożone propozycje świadczeń. Podmiot aspirujący, niezaproszony do negocjacji, traktuje się jak podmiot wykluczony z procedury.
3. 
Wszelkie wymagania, wyjaśnienia i informacje dokonywane przez MSiT, a także inne dokumenty związane z procedurą wyboru partnerów przekazywane są podmiotom aspirującym na równych zasadach.
§  15. 
1. 
Przedmiotem negocjacji jest zakres oraz sposób wykonania nieodpłatnych świadczeń, do których zobowiązany będzie partner. Negocjacje powinny także objąć ustalenie warunków promowania Konferencji przez partnera.
2. 
Prowadzone negocjacje z poszczególnymi podmiotami aspirującymi mają charakter poufny i mogą dotyczyć wszelkich aspektów umowy. Partner nie może bez zgody MSIT ujawnić informacji związanych z trwającą procedurą wyboru partnerów.
3. 
MSiT prowadzi negocjacje z podmiotami aspirującymi, które zaproponowały tożsame lub podobne świadczenia do momentu, gdy w wyniku porównania rozwiązań proponowanych przez podmioty aspirujące, bądź też w wyniku przedstawienia propozycji przez jedyny podmiot, który zaproponował dane świadczenie, jest w stanie określić, iż istnieje możliwość wykorzystania proponowanego świadczenia w trakcie organizacji i promocji Konferencji, w zakresie i w skali ustalonej w trakcie negocjacji.
§  16. 
1. 
Po przeprowadzeniu negocjacji MSiT zaprasza uczestniczące w nich podmioty aspirujące do złożenia ostatecznej propozycji świadczeń w terminie określonym w zaproszeniu.
2. 
Okoliczność prowadzenia negocjacji z podmiotami aspirującymi, które zaproponowały świadczenia w zakresie innych obszarów współpracy, nie wpływa na możliwość podjęcia przez MSiT czynności zmierzających do wyboru partnera lub partnerów w obszarze współpracy, w którym te negocjacje zostały zakończone.
§  17. 
1. 
Podmiot aspirujący uczestniczący w negocjacjach może złożyć jedną ostateczną propozycję świadczenia w danym obszarze współpracy.
2. 
Treść propozycji świadczenia musi odpowiadać treści opisu warunków udziału w procedurze wyboru partnerów i treści zaproszenia do składania ostatecznych propozycji.
§  18. 
Podmiot aspirujący może przed upływem terminu do składania propozycji zmienić lub wycofać ostateczną propozycję świadczenia.
§  19. 
1. 
Podmiot aspirujący jest związany ostateczną propozycją świadczenia do czasu upływu terminu określonego w zaproszeniu do składania ostatecznych propozycji świadczeń.
2. 
Termin związania ostateczną propozycją świadczenia nie może być dłuższy niż 60 dni kalendarzowych.
3. 
Bieg terminu związania ostateczną propozycją świadczenia rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ostatecznych propozycji świadczeń.
4. 
W uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu związania złożoną ostateczną propozycją świadczenia, MSiT może zwrócić się do podmiotów aspirujących o przedłużenie tego terminu nie więcej niż o 30 dni kalendarzowych.
5. 
Odmowa przychylenia się ze strony podmiotu aspirującego do prośby MSiT, powoduje wykluczenie tego podmiotu z procedury wyboru partnerów.
6. 
W przypadku złożenia ostatecznej propozycji świadczenia po terminie, MSiT pozostawia złożoną propozycję bez rozpoznania.
§  20. 
1. 
W toku dokonywania oceny złożonych ostatecznych propozycji świadczeń MSiT może żądać udzielenia przez podmioty aspirujące wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich propozycji.
2. 
Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między MSiT a podmiotem aspirującym, dotyczących złożonej ostatecznej propozycji świadczenia oraz dokonywanie zmian jej treści.
3. 
MSiT poprawia oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe w tekście ostatecznej propozycji świadczenia, niezwłocznie zawiadamiając o tym podmiot aspirujący, którego propozycja świadczenia została poprawiona.
§  21. 
1. 
MSiT zobowiązany jest odrzucić ostateczną propozycję świadczenia, jeżeli:
1)
jej treść jest niezgodna z prawem;
2)
złożona propozycja podmiotu aspirującego zawiera świadczenie, które nie spełnia ustalonych przez MSiT minimalnych standardów;
3)
jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
2. 
O odrzuceniu ostatecznej propozycji świadczenia MSiT informuje podmiot aspirujący, którego propozycję świadczenia rzeczowego odrzucił. Informacja ta powinna zawierać uzasadnienie odrzucenia propozycji świadczenia.
3. 
Zawiadomienie o odrzuceniu ostatecznej propozycji świadczenia, przesyła się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia odrzucenia propozycji świadczenia.
§  22. 
1. 
Procedurę wyboru partnerów unieważnia się w przypadku, gdy:
1)
nie złożono żadnej ostatecznej propozycji świadczenia niepodlegającej odrzuceniu;
2)
wystąpiła istotna zmiana okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć, powodująca że prowadzenie procedury lub realizacja świadczeń nie leżą w interesie MSiT.
2. 
O unieważnieniu procedury wyboru partnerów MSiT informuje podmioty aspirujące biorące w niej udział.
3. 
Zawiadomienie o unieważnieniu procedury przesyła się w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia unieważnienia procedury.
4. 
Z tytułu unieważnienia procedury, podmiotom aspirującym nie przysługują roszczenia przeciwko MSiT.
§  23. 
1. 
MSiT wybiera najkorzystniejszą ostateczną propozycję świadczenia w danym obszarze współpracy spośród propozycji nieodrzuconych, wyłącznie na podstawie kryteriów, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 4 niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem ustalonych minimalnych standardów.
2. 
MSiT wzywa podmioty aspirujące, które uzyskały taką samą ocenę ostatecznych propozycji świadczeń złożonych w danym obszarze współpracy do złożenia propozycji świadczeń dodatkowych pod rygorem zakończenia procedury bez rozstrzygnięcia w niniejszym obszarze. Propozycje świadczeń dodatkowych podlegają ocenie na podstawie kryteriów, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 4 niniejszego Regulaminu.
3. 
Jeżeli podmiot aspirujący, którego ostateczna propozycja świadczenia została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane lub uchyla się od zawarcia umowy, MSiT może wybrać ostateczną propozycję świadczenia innego podmiotu aspirującego, który zaoferował świadczenie tożsame lub podobne, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. W przypadku, gdy upłynął termin związania propozycją świadczenia, MSiT - za zgodą drugiej strony - może podpisać umowę na warunkach przedstawionych w złożonej propozycji.
4. 
Raport o wynikach procedury stanowi informację publiczną i podlega publikacji na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej MSiT, z wyłączeniem informacji prawnie chronionych.
§  24. 
1. 
Wobec czynności podjętych przez MSiT, podmiot aspirujący, którego interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez MSiT przepisów Regulaminu, może złożyć do MSiT umotywowane, pisemne zastrzeżenia.
2. 
Zastrzeżenia nie przysługują na unieważnienie procedury wyboru partnerów.
3. 
Za datę wniesienia zastrzeżeń przyjmuje się dzień przyjęcia dokumentu przez MSiT.
4. 
Wniesienie zastrzeżeń zawiesza bieg terminu związania ostatecznymi propozycjami świadczeń w danym obszarze współpracy na okres rozpoznawania zastrzeżeń.
5. 
Zastrzeżenia można wnieść w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia podmiotu aspirującego, w sposób przyjęty między stronami, o okolicznościach stanowiących podstawę ich wniesienia.
6. 
Wniesienie zastrzeżeń dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy.
7. 
MSiT odrzuca zastrzeżenia wniesione po terminie.
8. 
O złożeniu zastrzeżeń MSiT zawiadamia niezwłocznie wszystkie podmioty aspirujące w danym obszarze współpracy.
9. 
Wniesienie zastrzeżeń nie ma wpływu na możliwość zakończenia procedury wyboru partnerów w obszarach współpracy, w których nie zostały one wniesione.
§  25. 
1. 
MSiT rozpatruje zastrzeżenia najpóźniej w terminie 5 dni kalendarzowych od ich wniesienia.
2. 
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia zastrzeżeń MSiT podaje przyczyny rozstrzygnięcia.
3. 
W przypadku uwzględnienia zastrzeżeń MSiT powtarza objętą zastrzeżeniem czynność.
4. 
O powtórzeniu czynności MSiT informuje niezwłocznie wszystkie podmioty aspirujące uczestniczące w negocjacjach w danym obszarze współpracy.
5. 
Po wniesieniu zastrzeżeń MSiT nie może zawrzeć umowy, do czasu ich rozpatrzenia.
§  26. 
Minister dokonuje akceptacji podmiotu aspirującego rekomendowanego przez Zespół roboczy jako partnera oraz zawiera z nim umowę.
§  27. 
1. 
MSiT może zawrzeć umowę z wybranym podmiotem aspirującym, dopiero po upływie terminu przewidzianego na złożenie zastrzeżeń, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ostateczną propozycją świadczenia.
2. 
Umowa zostaje zawarta z dniem jej podpisania przez obydwie strony.
3. 
Spory wynikłe w trakcie realizacji umowy powinny być w pierwszej kolejności rozstrzygane polubownie.

Załącznik Nr  1

Oświadczenie osoby biorącej udział, po stronie MSiT, w przygotowaniu lub przeprowadzeniu procedury wyboru partnerów nieodpłatnie wspierających organizację i promocję Światowej Konferencji Antydopingowej w 2019 r.

OŚWIADCZAM, ŻE:

1) nie pozostaję w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z podmiotem aspirującym, jego zastępcą prawnym lub z członkami organów lub władz podmiotów aspirujących, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej;

2) przed upływem trzech lat od dnia wszczęcia procedury nie pozostawałam/pozostawałem w stosunku pracy, zlecenia lub o dzieło z podmiotem aspirującym albo były członkami władz osób prawnych podmiotów aspirujących, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej;

3) nie pozostaję z podmiotami aspirującymi lub z członkami organów lub władz podmiotów aspirujących w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do mojej bezstronności.

........................................................

(data i podpis składającego oświadczenie)

1 Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).