Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MZiOS.1986.7.30
Akt utracił moc Wersja od: 4 kwietnia 1986 r.
UCHWAŁA
RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
z dnia 4 kwietnia 1986 r.
w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
Na podstawie art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 12, poz. 49) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna działa na podstawie regulaminu stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
§ 1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna, zwana dalej "Radą", jest organem doradczym i opiniodawczym Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawach objętych zakresem działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej.§ 2.
Rada na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego opracowuje opinie i ekspertyzy, przedstawia informacje oraz udziela konsultacji.§ 3.
Rada może występować do Głównego Inspektora Sanitarnego z propozycjami i opiniami w sprawach wymienionych w § 1.§ 4.
W skład Rady wchodzą: przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i 49 członków.§ 5.
Przewodniczącego, sekretarza i członków Rady powołuje Minister Zdrowia i Opieki Społecznej na okres 3 lat spośród pracowników nauki i osób posiadających wybitne przygotowanie praktyczne z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej.§ 6.
Minister Zdrowia i Opieki Społecznej może odwołać osoby wymienione w § 5 przed upływem okresu, na który zostały powołane.§ 7.
1.
Zastępcę przewodniczącego Rady powołuje Rada na okres 3 lat.2.
Rada może odwołać zastępcę przewodniczącego Rady przed upływem okresu, na który został powołany.§ 8.
1.
Rada działa w pełnym składzie albo poprzez swoje organy.2.
Organami Rady są: 1)
prezydium Rady, 2)
przewodniczący Rady, 3)
komisje problemowe.§ 9.
Zebrania plenarne Rady organizowane są co najmniej 2 razy w roku.§ 10.
W okresach między zebraniami Rady w pełnym składzie do podejmowania działania w jej imieniu upoważnione jest Prezydium Rady.§ 11.
1.
W skład Prezydium Rady wchodzą: 1)
przewodniczący Rady, 2)
zastępca przewodniczącego, 3)
sekretarz Rady, 4)
przewodniczący komisji.2.
Przewodniczący Rady jest z urzędu przewodniczącym jej Prezydium.§ 12.
Posiedzenia Prezydium Rady odbywają się co najmniej 2 razy w roku.§ 13.
W zebraniach plenarnych Rady oraz w posiedzeniach jej Prezydium mogą brać udział zaproszeni przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej przedstawiciele naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, związków zawodowych oraz organizacji społecznych.§ 14.
W zebraniach plenarnych Rady oraz posiedzeniach jej Prezydium bierze udział sekretarz organizacyjny powoływany przez Radę.§ 15.
1.
Rada powołuje komisje problemowe: 1)
epidemiologiczną, 2)
higieniczno-sanitarną, 3)
higieny pracy i chorób zawodowych, 4)
higieny żywności i żywienia, 5)
oświaty zdrowotnej, 6)
rzeczoznawców do spraw nadzoru zapobiegawczego, 7)
toksykologiczną.2.
Rada może utworzyć inne komisje problemowe.3.
Posiedzenia komisji odbywają się w razie potrzeby.§ 16.
1.
W skład komisji wchodzą: 1)
przewodniczący, 2)
sekretarz, 3)
członkowie.2.
Rada na wniosek przewodniczącego komisji może powołać na członka komisji osobę nie będącą członkiem Rady.§ 17.
Przewodniczący komisji mogą w uzasadnionych przypadkach zaprosić do udziału w pracach komisji specjalistów nie będących członkami komisji.§ 18.
Komisja dla rozwiązania określonych problemów może powołać zespoły.§ 19.
1.
Uchwały Rady i jej organów zapadają zwykle większością głosów członków obecnych na posiedzeniu w głosowaniu jawnym, chyba że Rada lub jej organ postanowi przeprowadzenie głosowania tajnego.2.
Uchwalenie lub zmiana regulaminu następuje bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków Rady.§ 20.
Z posiedzeń Rady, Prezydium i komisji sporządzane są protokoły.§ 21.
1.
Przewodniczący Rady oraz przewodniczący komisji mogą powierzać specjalistom w dziedzinie sanitarno-epidemiologicznej opracowanie opinii, ocen i innych materiałów.2.
Opracowania, o których mowa w ust. 1, mogą być wykonane na podstawie umowy zlecenia, zawartej pomiędzy przewodniczącym Rady lub przewodniczącym komisji a specjalistą.3.
Wynagrodzenie za pracę zleconą powinno być ustalone na podstawie przepisów w sprawie wynagradzania za prace powierzone pracownikom przez uspołecznione zakłady pracy na podstawie umów zlecenia.§ 22.
Obsługę sekretarsko-kancelaryjną Rady, jej Prezydium i komisji zapewnia Departament Inspekcji Sanitarnej.§ 23.
1.
Za udział w posiedzeniach Rady, jej Prezydium, komisji i zespołów, odbywanych poza normalnymi godzinami pracy, członkowie Rady oraz osoby zaproszone otrzymują wynagrodzenie zgodnie z uchwałą Nr 45 Rady Ministrów z dnia 18 kwietnia 1983 r. w sprawie zasad wynagradzania za udział w posiedzeniach komisji resortowych (Monitor Polski Nr 19, poz. 108).2.
Osobom zamiejscowym przysługuje ponadto zwrot kosztów podróży oraz diety według norm przewidzianych dla pracowników państwowych.§ 24.
Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej.