Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZiOS.1986.7.30

Akt utracił moc
Wersja od: 4 kwietnia 1986 r.

UCHWAŁA
RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
z dnia 4 kwietnia 1986 r.
w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

Na podstawie art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 12, poz. 49) uchwala się, co następuje:
§  1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna działa na podstawie regulaminu stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ

§ 1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna, zwana dalej "Radą", jest organem doradczym i opiniodawczym Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawach objętych zakresem działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
§  2.
Rada na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego opracowuje opinie i ekspertyzy, przedstawia informacje oraz udziela konsultacji.
§  3.
Rada może występować do Głównego Inspektora Sanitarnego z propozycjami i opiniami w sprawach wymienionych w § 1.
§  4.
W skład Rady wchodzą: przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i 49 członków.
§  5.
Przewodniczącego, sekretarza i członków Rady powołuje Minister Zdrowia i Opieki Społecznej na okres 3 lat spośród pracowników nauki i osób posiadających wybitne przygotowanie praktyczne z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej.
§  6.
Minister Zdrowia i Opieki Społecznej może odwołać osoby wymienione w § 5 przed upływem okresu, na który zostały powołane.
§  7.
1.
Zastępcę przewodniczącego Rady powołuje Rada na okres 3 lat.
2.
Rada może odwołać zastępcę przewodniczącego Rady przed upływem okresu, na który został powołany.
§  8.
1.
Rada działa w pełnym składzie albo poprzez swoje organy.
2.
Organami Rady są:
1)
prezydium Rady,
2)
przewodniczący Rady,
3)
komisje problemowe.
§  9.
Zebrania plenarne Rady organizowane są co najmniej 2 razy w roku.
§  10.
W okresach między zebraniami Rady w pełnym składzie do podejmowania działania w jej imieniu upoważnione jest Prezydium Rady.
§  11.
1.
W skład Prezydium Rady wchodzą:
1)
przewodniczący Rady,
2)
zastępca przewodniczącego,
3)
sekretarz Rady,
4)
przewodniczący komisji.
2.
Przewodniczący Rady jest z urzędu przewodniczącym jej Prezydium.
§  12.
Posiedzenia Prezydium Rady odbywają się co najmniej 2 razy w roku.
§  13.
W zebraniach plenarnych Rady oraz w posiedzeniach jej Prezydium mogą brać udział zaproszeni przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej przedstawiciele naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, związków zawodowych oraz organizacji społecznych.
§  14.
W zebraniach plenarnych Rady oraz posiedzeniach jej Prezydium bierze udział sekretarz organizacyjny powoływany przez Radę.
§  15.
1.
Rada powołuje komisje problemowe:
1)
epidemiologiczną,
2)
higieniczno-sanitarną,
3)
higieny pracy i chorób zawodowych,
4)
higieny żywności i żywienia,
5)
oświaty zdrowotnej,
6)
rzeczoznawców do spraw nadzoru zapobiegawczego,
7)
toksykologiczną.
2.
Rada może utworzyć inne komisje problemowe.
3.
Posiedzenia komisji odbywają się w razie potrzeby.
§  16.
1.
W skład komisji wchodzą:
1)
przewodniczący,
2)
sekretarz,
3)
członkowie.
2.
Rada na wniosek przewodniczącego komisji może powołać na członka komisji osobę nie będącą członkiem Rady.
§  17.
Przewodniczący komisji mogą w uzasadnionych przypadkach zaprosić do udziału w pracach komisji specjalistów nie będących członkami komisji.
§  18.
Komisja dla rozwiązania określonych problemów może powołać zespoły.
§  19.
1.
Uchwały Rady i jej organów zapadają zwykle większością głosów członków obecnych na posiedzeniu w głosowaniu jawnym, chyba że Rada lub jej organ postanowi przeprowadzenie głosowania tajnego.
2.
Uchwalenie lub zmiana regulaminu następuje bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków Rady.
§  20.
Z posiedzeń Rady, Prezydium i komisji sporządzane są protokoły.
§  21.
1.
Przewodniczący Rady oraz przewodniczący komisji mogą powierzać specjalistom w dziedzinie sanitarno-epidemiologicznej opracowanie opinii, ocen i innych materiałów.
2.
Opracowania, o których mowa w ust. 1, mogą być wykonane na podstawie umowy zlecenia, zawartej pomiędzy przewodniczącym Rady lub przewodniczącym komisji a specjalistą.
3.
Wynagrodzenie za pracę zleconą powinno być ustalone na podstawie przepisów w sprawie wynagradzania za prace powierzone pracownikom przez uspołecznione zakłady pracy na podstawie umów zlecenia.
§  22.
Obsługę sekretarsko-kancelaryjną Rady, jej Prezydium i komisji zapewnia Departament Inspekcji Sanitarnej.
§  23.
1.
Za udział w posiedzeniach Rady, jej Prezydium, komisji i zespołów, odbywanych poza normalnymi godzinami pracy, członkowie Rady oraz osoby zaproszone otrzymują wynagrodzenie zgodnie z uchwałą Nr 45 Rady Ministrów z dnia 18 kwietnia 1983 r. w sprawie zasad wynagradzania za udział w posiedzeniach komisji resortowych (Monitor Polski Nr 19, poz. 108).
2.
Osobom zamiejscowym przysługuje ponadto zwrot kosztów podróży oraz diety według norm przewidzianych dla pracowników państwowych.
§  24.
Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej.