Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZiOS.1994.13.29

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 listopada 1994 r.

UCHWAŁA
RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
z dnia 25 maja 1994 r.
w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.

Na podstawie art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 12, poz. 49, z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:
§  1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna działa na podstawie regulaminu stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Uchyla się uchwałę Rady Sanitarno-Epidemiologicznej z dnia 4 kwietnia 1986 r. w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ

przyjęty uchwałą Rady Sanitarno-Epidemiologicznej 25 maja 1994 r.
§  1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna, zwana dalej "Radą", jest organem doradczym i opiniodawczym Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawach objętych zakresem działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
§  2.
1.
Rada na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego opracowuje opinie i ekspertyzy, przedstawia informacje oraz udziela konsultacji.
2.
Z wnioskami o opinie, ekspertyzy, przedstawienie informacji oraz o udzielenie konsultacji może występować do Rady Dyrektor Departamentu Zdrowia Publicznego.
§  3.
Rada może występować do Głównego Inspektora Sanitarnego z opiniami i wnioskami w sprawach wymienionych w § 1.
§  4.
W skład Rady wchodzą: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego, Sekretarz i 49 członków.
§  5.
1.
Rada działa w pełnym składzie albo poprzez swoje organy.
2.
Organami Rady są:
1)
Prezydium Rady
2)
Przewodniczący Rady
3)
komisje problemowe.
§  6.
1.
W skład Prezydium Rady wchodzą:
1)
Przewodniczący Rady
2)
Zastępca Przewodniczącego
3)
Sekretarz Rady
4)
Przewodniczący komisji.
2.
Przewodniczący Rady jest z urzędu przewodniczącym jej Prezydium.
§  7.
1.
Przewodniczącego, sekretarza i członków Rady powołuje Minister Zdrowia i Opieki Społecznej na okres 3 lat spośród pracowników nauki i osób posiadających wybitne przygotowanie praktyczne w dziedzinach należących do właściwości Rady.
2.
Zastępcę Przewodniczącego powołuje Prezydium Rady na okres 3 lat spośród członków Rady.
3.
Przewodniczących komisji powołuje i odwołuje Przewodniczący Rady w porozumieniu z Głównym Inspektorem Sanitarnym.
§  8.
1.
Minister Zdrowia i Opieki Społecznej może odwołać osoby wymienione w § 7 ust. 1 przed upływem okresu, na który zostały powołane.
2.
Prezydium Rady może odwołać osobę wymienioną w § 7 ust. 2 przed upływem okresu, na który została powołana.
§  9.
Zebrania plenarne Rady organizowane są co najmniej jeden raz w roku, na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego lub Dyrektora Departamentu Zdrowia Publicznego albo Przewodniczącego Rady.
§  10.
1.
W okresach między zebraniami Rady w pełnym składzie do podejmowania działania w jej imieniu upoważnione jest Prezydium Rady lub Przewodniczący Rady.
2.
Zastępca Przewodniczącego Rady ma te same uprawnienia co Przewodniczący w czasie nieobecności Przewodniczącego.
§  11.
1.
Posiedzenie Prezydium Rady zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy, na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego lub Dyrektora Departamentu Zdrowia Publicznego.
2.
Posiedzenia Prezydium Rady odbywają się nie rzadziej niż 2 razy w roku.
§  12.
1.
W zebraniach plenarnych Rady oraz w posiedzeniach Prezydium bierze udział Dyrektor Departamentu Zdrowia Publicznego lub osoba przez niego upoważniona.
2.
W zebraniach plenarnych Rady oraz w posiedzeniach Prezydium mogą brać udział zaproszeni przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej przedstawiciele naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, związków zawodowych oraz organizacji społecznych.
§  13.
1.
Rada powołuje komisje problemowe:
1)
Epidemiologii chorób niezakaźnych
2)
Epidemiologii chorób zakaźnych
3)
Zakażeń szpitalnych
4)
Higieny żywności i żywienia
5)
Higieny komunalnej i zdrowia środowiskowego
6)
Higieny pracy i chorób zawodowych
7)
Higieny transportu
8)
Toksykologiczną
9)
Ochrony radiologicznej
10)
Sanitarnego nadzoru zapobiegawczego
11)
Organizacji i funkcjonowania służby sanitarno-epidemiologicznej
12)
Edukacji i promocji zdrowia.
2.
W porozumieniu z Głównym Inspektorem Sanitarnym Rada może utworzyć inne komisje problemowe.
3.
Komisje problemowe realizują zadania Rady odpowiednio do swojej właściwości, według zasad określonych w § 2 i 3.
§  14.
1.
W skład komisji wchodzą:
1)
Przewodniczący
2)
członkowie Rady.
2.
Przewodniczący Rady na wniosek Przewodniczącego Komisji może powołać do składu komisji osoby nie będące członkami Rady.
3.
Przewodniczący Komisji mogą w uzasadnionych przypadkach zapraszać do udziału w pracach komisji specjalistów nie będących jej członkami.
4.
Przewodniczący Komisji zaprasza na posiedzenia komisji przedstawiciela Departamentu Zdrowia Publicznego.
§  15.
Prezydium Rady oraz Przewodniczący Komisji mogą powoływać zespoły do rozwiązywania określonych problemów.
§  16.
1.
Uchwały Rady i jej organów zapadają zwykłą większością głosów przy obecności więcej niż połowy członków Rady lub jej organów.
2.
Uchwalenie lub zmiana regulaminu następuje na posiedzeniu Plenarnym Rady bezwzględną większością głosów przy obecności więcej niż połowy członków Rady.
3.
Uchwały Rady lub jej organów zapadają w głosowaniu jawnym, chyba że Rada lub jej organ uchwali w trybie wymienionym w ust. 1 przeprowadzenie głosowania tajnego.
§  17.
1.
Przewodniczący Rady oraz Przewodniczący komisji mogą powierzać specjalistom w dziedzinach należących do właściwości Rady opracowanie opinii, ekspertyz lub innych materiałów.
2.
Opracowania, o których mowa w ust. 1, mogą być wykonane na podstawie umowy zawartej z Departamentem Zdrowia Publicznego na wniosek Przewodniczącego Rady lub Przewodniczącego komisji.
§  18.
1.
Dla zapewnienia obsługi techniczno-administracyjnej Rady, Przewodniczący Rady w porozumieniu z Głównym Inspektorem Sanitarnym powołuje Biuro Rady. Do Biura mogą być powołane osoby nie będące członkami Rady.
2.
W skład Biura Rady wchodzi jego kierownik, sekretarz i sekretarze komisji problemowych.
3.
Osoby wymienione w ust. 2 otrzymują wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie umów zawartych z Departamentem Zdrowia Publicznego.
4.
Kierownik Biura bierze udział w zebraniach plenarnych Rady i zebraniach Prezydium Rady.
5.
Sekretarze komisji problemowych biorą udział w posiedzeniach odpowiednich komisji.
§  19.
1.
Z posiedzenia Rady, Prezydium i komisji sporządzane są sprawozdania.
2.
Sprawozdania z posiedzenia Rady i jej Prezydium przesyłane są do Głównego Inspektora Sanitarnego, członków Rady lub Prezydium w terminie 1 miesiąca.
3.
Za sporządzenie sprawozdania z posiedzenia Rady i jej Prezydium oraz za przekazanie go w terminie członkom Rady i Prezydium odpowiedzialny jest Kierownik Biura Rady.
4.
Sprawozdania z posiedzenia Komisji przesyłane są do Głównego Inspektora Sanitarnego, członków Komisji i Biura Rady w terminie 1 miesiąca.
5.
Za sporządzenie sprawozdania z posiedzenia Komisji oraz za przekazanie go w terminie jest odpowiedzialny Sekretarz Komisji.
§  20.
Osobom uczestniczącym w posiedzeniach Rady i jej Prezydium, komisji i zespołów przysługuje zwrot kosztów podróży oraz diety według norm przewidzianych dla pracowników państwowych.
§  21.
Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Departament Zdrowia Publicznego - na wniosek przewodniczącego Rady.