Regulamin organizacyjny Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2008.3.33
Akt utracił moc Wersja od: 27 listopada 2008 r.
ZARZĄDZENIE Nr 10/08
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 27 listopada 2008 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zarządowi Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego: 1)
strukturę wewnętrzną; 2)
szczegółowy zakres zadań.§ 2.
Zarząd Postępowań Kontrolnych CBA, zwany dalej "Zarządem", wykonuje zadania określone w rozdziale 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą", oraz inne zadania zlecone przez Szefa CBA.§ 3.
1.
W skład Zarządu wchodzą następujące komórki organizacyjne: 1)
I - Wydział Kontroli Decyzji Gospodarczych:a)
Sekcja I,b)
Sekcja II,c)
Sekcja III; 2)
II - Wydział Kontroli Oświadczeń Majątkowych:a)
Sekcja I,b)
Sekcja II,c)
Sekcja III; 3)
Samodzielna Sekcja ds. Planowania i Sprawozdawczości; 4)
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu.2.
Dla oznaczenia komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, wprowadza się następujące skróty literowe: 1)
Wydział Kontroli Decyzji Gospodarczych - WKDG; 2)
Wydział Kontroli Oświadczeń Majątkowych - WKOM; 3)
Samodzielna Sekcja ds. Planowania i Sprawozdawczości - SSPiS; 4)
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu - SSOS.§ 4.
Dyrektor Zarządu kieruje Zarządem przy pomocy zastępcy oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.§ 5.
1.
Dyrektor Zarządu jest odpowiedzialny za prawidłową i terminową realizację zadań Zarządu oraz zadań zlecanych przez Szefa CBA.2.
Dyrektor Zarządu w szczególności: 1)
ustala podstawowe kierunki działania Zarządu; 2)
ustala organizację służby oraz zakresy działania komórek organizacyjnych, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1; 3)
wydaje decyzje i zarządzenia w sprawach należących do właściwości Zarządu; 4)
sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy Zarządu przepisów dotyczących: ochrony informacji niejawnych, danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych; 5)
sprawuje ogólny nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy Zarządu dyscypliny służbowej, przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych; 6)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy; 7)
przedstawia Szefowi CBA informacje i sprawozdania z wykonania zadań Zarządu; 8)
zatwierdza:a)
wnioski o udzielenie urlopu bezpośrednio podległych mu funkcjonariuszy,b)
wyniki czynności analityczno-informacyjnych (karty analizy).3.
Dyrektor Zarządu przedkłada do zatwierdzenia Szefowi CBA: 1)
projekty:a)
rocznych planów kontroli,b)
programów kontroli,c)
zarządzeń o podjęciu kontroli doraźnych,d)
upoważnień do przeprowadzenia kontroli,e)
stanowisk w sprawie zastrzeżeń do protokołów,f)
wniosków, wystąpień, informacji oraz zawiadomień o których mowa w art. 46 ust. 1-5 ustawy, 2)
zakresy obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy Zarządu; 3)
wnioski w sprawach osobowych oraz dyscypliny pracy.4.
Dyrektor Zarządu podpisuje: 1)
pisma kierowane do instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorców i innych jednostek, o których mowa w art. 14 ust. 7 i 8 oraz w art. 22 ustawy, w szczególności w ramach czynności analityczno-informacyjnych; 2)
pisma kierowane do pozostałych jednostek organizacyjnych CBA; 3)
wystąpienia pokontrolne, informacje oraz wnioski, o których mowa w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy.5.
Dyrektora Zarządu, podczas jego nieobecności, zastępuje zastępca dyrektora Zarządu albo naczelnik wydziału, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lub 2.§ 6.
1.
Zastępca dyrektora Zarządu sprawuje bezpośredni nadzór nad komórką organizacyjną, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 2.2.
W zakresie, o którym mowa w ust. 1, zastępca dyrektora Zarządu w szczególności: 1)
sprawuje nadzór nad merytoryczną i terminową realizacją zadań powierzonych podległym funkcjonariuszom; 2)
informuje na bieżąco dyrektora Zarządu o stanie prowadzonych spraw; 3)
udziela pomocy i instruktażu podległym funkcjonariuszom w realizacji powierzonych im zadań; 4)
zatwierdza karty analiz sporządzone przez podległych funkcjonariuszy;3.
Zastępca dyrektora Zarządu zatwierdza wnioski o udzielenie urlopu bezpośrednio podległych mu funkcjonariuszy.4.
Zastępca dyrektora Zarządu podpisuje: 1)
pisma kierowane do instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorców i innych jednostek wymienionych w art. 14 ust. 7 i 8 oraz art. 22 ustawy, w szczególności w ramach czynności analityczno-informacyjnych prowadzonych przez podległych funkcjonariuszy; 2)
pisma kierowane do pozostałych jednostek organizacyjnych CBA; 3)
wystąpienia pokontrolne, informacje oraz wnioski, o których mowa w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy.5.
Zastępcę dyrektora Zarządu, w czasie jego nieobecności, zastępuje naczelnik wydziału wskazany przez dyrektora Zarządu.§ 7.
1.
Naczelnik wydziału kieruje pracą wydziału i jest odpowiedzialny za: 1)
prawidłową organizację służby i realizację zadań; 2)
przydzielanie podległym funkcjonariuszom zadań oraz monitorowanie ich realizacji; 3)
ocenę jakości prac wykonywanych przez funkcjonariuszy oraz przedstawianie wniosków kadrowych, w szczególności dotyczących nagradzania i awansowania funkcjonariuszy; 4)
nadzór nad prawidłową współpracą funkcjonariuszy oraz kształtowanie właściwej atmosfery służby; 5)
omawianie z funkcjonariuszami aktualnych zagadnień z zakresu działania wydziału oraz wytycznych kierownictwa Zarządu i w miarę potrzeby udzielanie instruktażu; 6)
monitoring i realizacja wniosków w zakresie potrzeb szkoleniowych; 7)
weryfikację i parafowanie pism, sprawozdań, informacji i projektów programów kontroli sporządzanych przez podległych funkcjonariuszy, przedstawianych dyrektorowi Zarządu lub jego zastępcy; 8)
weryfikację i akceptację protokołów kontroli oraz dokumentów stanowiących realizację wyników kontroli, o których mowa w art. 46 ustawy; 9)
nadzór nad przestrzeganiem przez podległych funkcjonariuszy dyscypliny służbowej, przepisów o ochronie informacji niejawnych, ochronie danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych; 10)
zatwierdzanie wniosków urlopowych podległych funkcjonariuszy; 11)
analizę obowiązujących przepisów oraz opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji pozostających w zakresie właściwości Zarządu.2.
Naczelnika wydziału w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca lub funkcjonariusz wskazany przez naczelnika wydziału.3.
Zastępca naczelnika wydziału wykonuje zadania powierzane przez naczelnika wydziału.§ 8.
Kierownik sekcji kieruje pracą sekcji i jest odpowiedzialny za: 1)
prawidłową organizację służby i realizację zadań; 2)
zapewnienie prawidłowej współpracy podległych funkcjonariuszy; 3)
przydzielanie bezpośrednio podległym funkcjonariuszom zadań oraz monitorowanie ich realizacji; 4)
omawianie z funkcjonariuszami aktualnych zagadnień z zakresu działania sekcji oraz wytycznych dyrektora Zarządu; 5)
udzielanie pomocy i instruktażu funkcjonariuszom sekcji; 6)
weryfikację i parafowanie pism, protokołów i informacji sporządzanych przez podległych funkcjonariuszy; 7)
sporządzanie projektów programów kontroli i analiz oraz sprawozdań z wykonania zadań przez funkcjonariuszy sekcji, przedstawianych naczelnikowi wydziału; 8)
nadzór nad przestrzeganiem przez podległych funkcjonariuszy dyscypliny służbowej, przepisów o ochronie informacji niejawnych, danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych.§ 9.
Do zakresu działania Wydziału Kontroli Decyzji Gospodarczych należy w szczególności: 1)
ujawnianie przypadków nieprzestrzegania określonych przepisami prawa procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie: prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, udzielania zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, oraz przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych; 2)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy państwa.§ 10.
Do zakresu działania Wydziału Kontroli Oświadczeń Majątkowych należy w szczególności: 1)
ujawnianie i przeciwdziałanie przypadkom nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584 ze zm.); 2)
kontrola prawidłowości i prawdziwości oświadczeń majątkowych lub oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej osób pełniących funkcje publiczne, o których mowa w art. 115 § 19 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.), składanych na podstawie odrębnych przepisów; 3)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy państwa.§ 11.
Wydziały, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2, w zakresie swojej właściwości realizują zadania poprzez m.in.: 1)
prowadzenie postępowań kontrolnych; 2)
wykonywanie analiz przedkontrolnych pod kątem zasadności przeprowadzenia postępowania kontrolnego, w szczególności sporządzanie kart analiz; 3)
sporządzenie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli; 4)
współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu oraz jednostkami organizacyjnymi CBA; 5)
współpracę z podmiotami zewnętrznymi; 6)
realizację zadań zleconych przez przełożonych.§ 12.
Do zakresu działania Samodzielnej Sekcji ds. Planowania i Sprawozdawczości należy w szczególności: 1)
analiza wpływającej do sekcji korespondencji, zawierającej informacje o nieprawidłowościach; 2)
prowadzenie rejestrów:a)
analiz przedkontrolnych,b)
upoważnień do przeprowadzenia kontroli,c)
kontroli; 3)
prowadzenie stanowiska rejestracji; 4)
sporządzanie projektów rocznych planów kontroli CBA; 5)
sporządzanie sprawozdań z analiz przedkontrolnych oraz kontroli prowadzonych przez funkcjonariuszy Zarządu; 6)
analiza przepisów oraz opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji w zakresie właściwości Zarządu; 7)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu oraz jednostkami organizacyjnymi CBA; 8)
realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych.§ 13.
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu należy w szczególności: 1)
rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej w dziennikach korespondencyjnych i książce doręczeń przesyłek miejscowych oraz jej dystrybucja zgodnie z dekretacją dyrektora Zarządu lub zastępujących go funkcjonariuszy; 2)
prowadzenie spraw kancelaryjnych i gospodarczych, w tym zamawianie prasy, wydawnictw fachowych i materiałów biurowych; 3)
prowadzenie terminarza spotkań dyrektora Zarządu oraz jego zastępcy; 4)
przygotowywanie projektów pism zleconych przez dyrektora Zarządu lub jego zastępcę; 5)
prowadzenie ewidencji spraw terminowych; 6)
prowadzenie zbioru wewnętrznych aktów prawnych CBA; 7)
prowadzenie listy obecności funkcjonariuszy Zarządu; 8)
prowadzenie ewidencji wyjść funkcjonariuszy Zarządu w godzinach służbowych; 9)
wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu funkcjonariuszy Zarządu dla potrzeb zakładów opieki zdrowotnej i prowadzenie w tym zakresie rejestru; 10)
realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych.§ 14.
Traci moc zarządzenie nr 2/07 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 lutego 2007 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 25).§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.