Regulamin organizacyjny Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2008.3.33

Akt utracił moc
Wersja od: 27 listopada 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 10/08
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 27 listopada 2008 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zarządowi Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego:
1)
strukturę wewnętrzną;
2)
szczegółowy zakres zadań.
§  2.
Zarząd Postępowań Kontrolnych CBA, zwany dalej "Zarządem", wykonuje zadania określone w rozdziale 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą", oraz inne zadania zlecone przez Szefa CBA.
§  3.
1.
W skład Zarządu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
I - Wydział Kontroli Decyzji Gospodarczych:
a)
Sekcja I,
b)
Sekcja II,
c)
Sekcja III;
2)
II - Wydział Kontroli Oświadczeń Majątkowych:
a)
Sekcja I,
b)
Sekcja II,
c)
Sekcja III;
3)
Samodzielna Sekcja ds. Planowania i Sprawozdawczości;
4)
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu.
2.
Dla oznaczenia komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, wprowadza się następujące skróty literowe:
1)
Wydział Kontroli Decyzji Gospodarczych - WKDG;
2)
Wydział Kontroli Oświadczeń Majątkowych - WKOM;
3)
Samodzielna Sekcja ds. Planowania i Sprawozdawczości - SSPiS;
4)
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu - SSOS.
§  4.
Dyrektor Zarządu kieruje Zarządem przy pomocy zastępcy oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
§  5.
1.
Dyrektor Zarządu jest odpowiedzialny za prawidłową i terminową realizację zadań Zarządu oraz zadań zlecanych przez Szefa CBA.
2.
Dyrektor Zarządu w szczególności:
1)
ustala podstawowe kierunki działania Zarządu;
2)
ustala organizację służby oraz zakresy działania komórek organizacyjnych, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1;
3)
wydaje decyzje i zarządzenia w sprawach należących do właściwości Zarządu;
4)
sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy Zarządu przepisów dotyczących: ochrony informacji niejawnych, danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych;
5)
sprawuje ogólny nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy Zarządu dyscypliny służbowej, przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych;
6)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy;
7)
przedstawia Szefowi CBA informacje i sprawozdania z wykonania zadań Zarządu;
8)
zatwierdza:
a)
wnioski o udzielenie urlopu bezpośrednio podległych mu funkcjonariuszy,
b)
wyniki czynności analityczno-informacyjnych (karty analizy).
3.
Dyrektor Zarządu przedkłada do zatwierdzenia Szefowi CBA:
1)
projekty:
a)
rocznych planów kontroli,
b)
programów kontroli,
c)
zarządzeń o podjęciu kontroli doraźnych,
d)
upoważnień do przeprowadzenia kontroli,
e)
stanowisk w sprawie zastrzeżeń do protokołów,
f)
wniosków, wystąpień, informacji oraz zawiadomień o których mowa w art. 46 ust. 1-5 ustawy,
2)
zakresy obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy Zarządu;
3)
wnioski w sprawach osobowych oraz dyscypliny pracy.
4.
Dyrektor Zarządu podpisuje:
1)
pisma kierowane do instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorców i innych jednostek, o których mowa w art. 14 ust. 7 i 8 oraz w art. 22 ustawy, w szczególności w ramach czynności analityczno-informacyjnych;
2)
pisma kierowane do pozostałych jednostek organizacyjnych CBA;
3)
wystąpienia pokontrolne, informacje oraz wnioski, o których mowa w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy.
5.
Dyrektora Zarządu, podczas jego nieobecności, zastępuje zastępca dyrektora Zarządu albo naczelnik wydziału, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lub 2.
§  6.
1.
Zastępca dyrektora Zarządu sprawuje bezpośredni nadzór nad komórką organizacyjną, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 2.
2.
W zakresie, o którym mowa w ust. 1, zastępca dyrektora Zarządu w szczególności:
1)
sprawuje nadzór nad merytoryczną i terminową realizacją zadań powierzonych podległym funkcjonariuszom;
2)
informuje na bieżąco dyrektora Zarządu o stanie prowadzonych spraw;
3)
udziela pomocy i instruktażu podległym funkcjonariuszom w realizacji powierzonych im zadań;
4)
zatwierdza karty analiz sporządzone przez podległych funkcjonariuszy;
3.
Zastępca dyrektora Zarządu zatwierdza wnioski o udzielenie urlopu bezpośrednio podległych mu funkcjonariuszy.
4.
Zastępca dyrektora Zarządu podpisuje:
1)
pisma kierowane do instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorców i innych jednostek wymienionych w art. 14 ust. 7 i 8 oraz art. 22 ustawy, w szczególności w ramach czynności analityczno-informacyjnych prowadzonych przez podległych funkcjonariuszy;
2)
pisma kierowane do pozostałych jednostek organizacyjnych CBA;
3)
wystąpienia pokontrolne, informacje oraz wnioski, o których mowa w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy.
5.
Zastępcę dyrektora Zarządu, w czasie jego nieobecności, zastępuje naczelnik wydziału wskazany przez dyrektora Zarządu.
§  7.
1.
Naczelnik wydziału kieruje pracą wydziału i jest odpowiedzialny za:
1)
prawidłową organizację służby i realizację zadań;
2)
przydzielanie podległym funkcjonariuszom zadań oraz monitorowanie ich realizacji;
3)
ocenę jakości prac wykonywanych przez funkcjonariuszy oraz przedstawianie wniosków kadrowych, w szczególności dotyczących nagradzania i awansowania funkcjonariuszy;
4)
nadzór nad prawidłową współpracą funkcjonariuszy oraz kształtowanie właściwej atmosfery służby;
5)
omawianie z funkcjonariuszami aktualnych zagadnień z zakresu działania wydziału oraz wytycznych kierownictwa Zarządu i w miarę potrzeby udzielanie instruktażu;
6)
monitoring i realizacja wniosków w zakresie potrzeb szkoleniowych;
7)
weryfikację i parafowanie pism, sprawozdań, informacji i projektów programów kontroli sporządzanych przez podległych funkcjonariuszy, przedstawianych dyrektorowi Zarządu lub jego zastępcy;
8)
weryfikację i akceptację protokołów kontroli oraz dokumentów stanowiących realizację wyników kontroli, o których mowa w art. 46 ustawy;
9)
nadzór nad przestrzeganiem przez podległych funkcjonariuszy dyscypliny służbowej, przepisów o ochronie informacji niejawnych, ochronie danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych;
10)
zatwierdzanie wniosków urlopowych podległych funkcjonariuszy;
11)
analizę obowiązujących przepisów oraz opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji pozostających w zakresie właściwości Zarządu.
2.
Naczelnika wydziału w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca lub funkcjonariusz wskazany przez naczelnika wydziału.
3.
Zastępca naczelnika wydziału wykonuje zadania powierzane przez naczelnika wydziału.
§  8.
Kierownik sekcji kieruje pracą sekcji i jest odpowiedzialny za:
1)
prawidłową organizację służby i realizację zadań;
2)
zapewnienie prawidłowej współpracy podległych funkcjonariuszy;
3)
przydzielanie bezpośrednio podległym funkcjonariuszom zadań oraz monitorowanie ich realizacji;
4)
omawianie z funkcjonariuszami aktualnych zagadnień z zakresu działania sekcji oraz wytycznych dyrektora Zarządu;
5)
udzielanie pomocy i instruktażu funkcjonariuszom sekcji;
6)
weryfikację i parafowanie pism, protokołów i informacji sporządzanych przez podległych funkcjonariuszy;
7)
sporządzanie projektów programów kontroli i analiz oraz sprawozdań z wykonania zadań przez funkcjonariuszy sekcji, przedstawianych naczelnikowi wydziału;
8)
nadzór nad przestrzeganiem przez podległych funkcjonariuszy dyscypliny służbowej, przepisów o ochronie informacji niejawnych, danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych.
§  9.
Do zakresu działania Wydziału Kontroli Decyzji Gospodarczych należy w szczególności:
1)
ujawnianie przypadków nieprzestrzegania określonych przepisami prawa procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie: prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, udzielania zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, oraz przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
2)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy państwa.
§  10.
Do zakresu działania Wydziału Kontroli Oświadczeń Majątkowych należy w szczególności:
1)
ujawnianie i przeciwdziałanie przypadkom nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584 ze zm.);
2)
kontrola prawidłowości i prawdziwości oświadczeń majątkowych lub oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej osób pełniących funkcje publiczne, o których mowa w art. 115 § 19 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.), składanych na podstawie odrębnych przepisów;
3)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy państwa.
§  11.
Wydziały, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2, w zakresie swojej właściwości realizują zadania poprzez m.in.:
1)
prowadzenie postępowań kontrolnych;
2)
wykonywanie analiz przedkontrolnych pod kątem zasadności przeprowadzenia postępowania kontrolnego, w szczególności sporządzanie kart analiz;
3)
sporządzenie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli;
4)
współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
5)
współpracę z podmiotami zewnętrznymi;
6)
realizację zadań zleconych przez przełożonych.
§  12.
Do zakresu działania Samodzielnej Sekcji ds. Planowania i Sprawozdawczości należy w szczególności:
1)
analiza wpływającej do sekcji korespondencji, zawierającej informacje o nieprawidłowościach;
2)
prowadzenie rejestrów:
a)
analiz przedkontrolnych,
b)
upoważnień do przeprowadzenia kontroli,
c)
kontroli;
3)
prowadzenie stanowiska rejestracji;
4)
sporządzanie projektów rocznych planów kontroli CBA;
5)
sporządzanie sprawozdań z analiz przedkontrolnych oraz kontroli prowadzonych przez funkcjonariuszy Zarządu;
6)
analiza przepisów oraz opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji w zakresie właściwości Zarządu;
7)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zarządu oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
8)
realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  13.
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu należy w szczególności:
1)
rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej w dziennikach korespondencyjnych i książce doręczeń przesyłek miejscowych oraz jej dystrybucja zgodnie z dekretacją dyrektora Zarządu lub zastępujących go funkcjonariuszy;
2)
prowadzenie spraw kancelaryjnych i gospodarczych, w tym zamawianie prasy, wydawnictw fachowych i materiałów biurowych;
3)
prowadzenie terminarza spotkań dyrektora Zarządu oraz jego zastępcy;
4)
przygotowywanie projektów pism zleconych przez dyrektora Zarządu lub jego zastępcę;
5)
prowadzenie ewidencji spraw terminowych;
6)
prowadzenie zbioru wewnętrznych aktów prawnych CBA;
7)
prowadzenie listy obecności funkcjonariuszy Zarządu;
8)
prowadzenie ewidencji wyjść funkcjonariuszy Zarządu w godzinach służbowych;
9)
wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu funkcjonariuszy Zarządu dla potrzeb zakładów opieki zdrowotnej i prowadzenie w tym zakresie rejestru;
10)
realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  14.
Traci moc zarządzenie nr 2/07 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 lutego 2007 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Zarządu Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 25).
§  15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.