Regulamin organizacyjny Władzy Wdrażającej Programy Europejskie.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MAiC.2014.27
Akt utracił moc Wersja od: 26 listopada 2014 r.
ZARZĄDZENIE Nr 13
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 25 listopada 2014 r.
w sprawie Regulaminu organizacyjnego Władzy Wdrażającej Programy Europejskie
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Władzy Wdrażającej Programy Europejskie nadaje się Regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.ZAŁĄCZNIK
Regulamin Organizacyjny
Władzy Wdrażającej Programy Europejskie
Regulamin Organizacyjny
Władzy Wdrażającej Programy Europejskie
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
§ 1.
Władza Wdrażająca Programy Europejskie, zwana dalej "WWPE", działa na podstawie:1)
statutu WWPE nadanego zarządzeniem Nr 4 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 2 września 2014 r. (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. z 2014 r. poz. 16);2)
niniejszego regulaminu organizacyjnego, zwanego dalej "Regulaminem".§ 2.
Regulamin określa:1)
strukturę organizacyjną WWPE;2)
zadania Dyrektora WWPE, dyrektorów departamentów i naczelników wydziałów;3)
zasady organizacji pracy w WWPE;4)
zakres zadań komórek organizacyjnych WWPE.Rozdział 2.
Struktura organizacyjna WWPE
Struktura organizacyjna WWPE
§ 3.
1.
Podstawowymi komórkami organizacyjnymi WWPE są departamenty.2.
W skład departamentów mogą wchodzić wydziały i stanowiska pracy.3.
Dyrektor WWPE może powoływać zespoły robocze do realizacji zadań należących do zakresu działania dwóch lub kilku komórek organizacyjnych lub wymagających udziału pracowników dwóch lub kilku komórek organizacyjnych.4.
W skład WWPE wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Departament Kompetencji Cyfrowych (DKC):a)
Wydział Kompetencji Cyfrowych 1 (DKC 1),b)
Wydział Kompetencji Cyfrowych 2 (DKC 2),c)
Wydział Kompetencji Cyfrowych 3 (DKC 3);2)
Departament Wdrażania Projektów Szerokopasmowych (DPS):a)
Wydział Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 1 (DPS 1),b)
Wydział Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 2 (DPS 2),c)
Wydział Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 3 (DPS 3);3)
Departament Projektów e-Administracji (DEA):a)
Wydział Projektów e-Administracji 1 (DEA 1),b)
Wydział Projektów e-Administracji 2 (DEA 2),c)
Wydział Projektów e-Administracji 3 (DEA 3);4)
Departament Programów Europejskich (DPE):a)
Wydział Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy 1 (WSPPW 1),b)
Wydział Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy 2 (WSPPW 2),c)
Wydział Wdrażania Komponentu Romskiego (WWKR);5)
Departament Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK):a)
Wydział Prawny (WP),b)
Wydział Zamówień Publicznych (WZP),c)
Wydział Kontroli i Nieprawidłowości (WKN),d)
Wydział Projektów Systemowych (WPS),e)
Wydział Statystyk i Analiz (WSA),f)
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego (AW),g)
Radca prawny (RP);6)
Departament Finansowo - Administracyjny (DFA):a)
Główny Księgowy,b)
Wydział Płatności (WPŁ),c)
Wydział Księgowości i Sprawozdawczości (WK),d)
Wydział Administracyjno-Organizacyjny (WA),e)
Wydział Finansów (WF),f)
Wydział Pomocy Technicznej (WPT),g)
Stanowisko do Spraw BHP,h)
Wydział Kadr i Płac (KP),i)
Doradca Dyrektora WWPE (DD).Rozdział 3.
Zadania Dyrektora WWPE, dyrektorów departamentów i naczelników wydziałów
Zadania Dyrektora WWPE, dyrektorów departamentów i naczelników wydziałów
§ 4.
1.
Dyrektor WWPE kieruje działalnością WWPE i ponosi odpowiedzialność za należyte wykonywanie zadań WWPE wynikających z obowiązujących przepisów, wewnętrznych aktów prawnych oraz umów i procedur w zakresie programów realizowanych przez WWPE z udziałem środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej, środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środków z innych programów powierzonych jej do realizacji, zwanych dalej "programami".2.
Do obowiązków Dyrektora WWPE należy w szczególności:1)
zapewnienie właściwej organizacji i sprawnego funkcjonowania WWPE, w tym zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej;2)
reprezentowanie WWPE na zewnątrz;3)
sprawowanie kontroli wykonywania zadań przez dyrektorów departamentów oraz pozostałych pracowników WWPE;4)
dokonywanie czynności prawnych w imieniu WWPE oraz innych czynności związanych z przedmiotem działalności WWPE;5)
kształtowanie warunków pracy sprzyjających należytemu wykonywaniu zadań;6)
organizowanie wewnętrznej kontroli funkcjonalnej;7)
wyrażanie zgody na zagraniczne podróże służbowe pracowników;8)
wykonywanie innych zadań należących do kompetencji kierownika państwowej jednostki budżetowej na podstawie obowiązujących przepisów.3.
W czasie nieobecności Dyrektora WWPE pracą WWPE kieruje upoważniony przez niego dyrektor departamentu.§ 5.
1.
Dyrektor departamentu kieruje pracą podległej mu komórki organizacyjnej i jest odpowiedzialny za realizację zadań tej komórki.2.
Do obowiązków dyrektora departamentu należy w szczególności:1)
ustalanie i zapewnienie prawidłowej, efektywnej i terminowej realizacji zadań komórki organizacyjnej;2)
zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania podległej komórki organizacyjnej, w tym zapewnienie ciągłości realizacji zadań w czasie własnej nieobecności w pracy oraz nieobecności w pracy poszczególnych pracowników zatrudnionych w komórce organizacyjnej;3)
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w komórce organizacyjnej;4)
efektywne zarządzanie ryzykiem;5)
reprezentowanie komórki organizacyjnej lub WWPE, w zakresie ustalonym przez Dyrektora WWPE;6)
kontrola realizacji zadań wykonywanych przez pracowników komórki organizacyjnej;7)
przedkładanie projektów, opinii, uwag i innych pism Dyrektorowi WWPE;8)
zapewnienie realizacji obowiązków wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w szczególności koordynowanie przygotowania informacji przeznaczonych do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej WWPE;9)
wnioskowanie w sprawach przyjmowania do pracy, przenoszenia, zwalniania, ustalania wysokości wynagrodzenia, awansowania, nagradzania oraz karania pracowników komórki organizacyjnej;10)
dokonywanie oceny bezpośrednio podległych pracowników;11)
podejmowanie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników departamentu;12)
zatwierdzanie wniosków urlopowych i wyrażanie zgody na krajowe podróże służbowe pracowników departamentu;13)
zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy;14)
współpraca z dyrektorami innych komórek organizacyjnych przy realizacji zadań, w tym między innymi przekazywanie informacji, udostępnianie dokumentów i danych oraz uzgadnianie stanowisk przekraczających zakres właściwości jednej komórki organizacyjnej;15)
wykonywanie innych zadań na podstawie upoważnienia/pełnomocnictwa Dyrektora WWPE.3.
Dyrektora departamentu w czasie nieobecności zastępuje osoba wyznaczona w uzgodnieniu z Dyrektorem WWPE.§ 6.
1.
Naczelnicy wydziałów organizują i koordynują pracę podległych pracowników i odpowiadają za prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań wydziału.2.
Do obowiązków naczelnika wydziału należy w szczególności:1)
nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań wydziału;2)
przedkładanie projektów, opinii, uwag i innych pism dyrektorowi departamentu;3)
dokonywanie podziału zadań pomiędzy pracowników wydziału oraz zapewnienie dyscypliny pracy;4)
przedkładanie dyrektorowi departamentu wniosków w sprawach pracowniczych;5)
opracowywanie opisów stanowisk pracy i zakresów czynności podległych pracowników;6)
organizowanie i sprawowanie wewnętrznej kontroli funkcjonalnej;7)
dbałość o kompletność akt wydziału, ich właściwe przechowywanie i zabezpieczenie;8)
zapewnienie adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej oraz efektywnego zarządzania ryzykiem w zakresie właściwości podległego wydziału.3.
Naczelnika wydziału w czasie nieobecności zastępuje osoba wyznaczona w uzgodnieniu z dyrektorem departamentu.Rozdział 4.
Zasady organizacji pracy w WWPE
Zasady organizacji pracy w WWPE
§ 7.
1.
Dyrektor WWPE może upoważnić dyrektorów departamentów i naczelników wydziałów do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach oraz podpisywania pism w jego imieniu.2.
Dyrektor departamentu współdziała z innymi dyrektorami departamentów przy realizacji zadań lub rozstrzygnięć przekraczających zakres właściwości komórki organizacyjnej.3.
W strukturze Departamentu Systemu Zarządzania i Kontroli funkcjonują:1)
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego, które działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Stanowisko to realizuje cele audytu wewnętrznego w WWPE oraz odpowiada za dostarczenie Dyrektorowi WWPE obiektywnej oceny adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej. Audytor wewnętrzny podlega bezpośrednio Dyrektorowi WWPE, a w zakresie organizacyjnym i pracowniczym Dyrektorowi Departamentu Systemu Zarządzania i Kontroli;2)
stanowisko Radcy Prawnego, które działa z uwzględnieniem zasad określonych w odrębnych przepisach. Radca Prawny podlega bezpośrednio Dyrektorowi WWPE, a w zakresie organizacyjnym i pracowniczym Dyrektorowi Departamentu Systemu Zarządzania i Kontroli.4.
W strukturze Departamentu Finansowo-Administracyjnego funkcjonuje Wydział Kadr i Płac oraz stanowisko Doradcy Dyrektora WWPE, które w zakresie organizacyjnym i pracowniczym podlegają Dyrektorowi Departamentu Finansowo-Administracyjnego natomiast merytorycznie w zakresie realizowanych zadań podlegają bezpośrednio Dyrektorowi WWPE.5.
Spory kompetencyjne pomiędzy departamentami, Wydziałem Kadr i Płac, Stanowiskiem do Spraw Audytu Wewnętrznego, Radcą Prawnym i Doradcą Dyrektora WWPE rozstrzyga Dyrektor WWPE.§ 8.
Departamenty, wykonując powierzone im zadania, współpracują z Departamentem Finansowo-Administracyjnym (DFA) w zakresie:1)
opracowywania planów finansowych, w tym projektu budżetu państwa (zarówno w układzie tradycyjnym jak i zadaniowym) oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa;2)
sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych;3)
sporządzania Poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność od Instytucji Wdrażającej, do Instytucji Pośredniczącej/Instytucji Zarządzającej;4)
przygotowywania dokumentów skutkujących zaciągnięciem zobowiązania finansowego;5)
określania i zgłaszania zapotrzebowania na środki finansowe;6)
przygotowywania harmonogramów wydatków wynikających z zawartych umów o dofinansowanie;7)
bieżącego przekazywania pełnej dokumentacji spraw w celu odzyskiwania kwot podlegających zwrotowi, na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 885 z późn. zm. 1 ) albo w umowie o dofinansowanie, w tym: wszczęcia i prowadzenia postępowań administracyjnych dotyczących zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów, projektów lub zadań, zapłaty odsetek oraz zastosowania ulg w spłacie;8)
bieżącego przekazywania danych i pełnej dokumentacji w celu naliczania i ewidencjonowania odsetek z tytułu nieterminowego rozliczania zaliczek oraz dotacji niewykorzystanych do końca roku budżetowego i niezwróconych w terminie określonym w ustawie o finansach publicznych;9)
przekazywania informacji w zakresie zwrotu środków dokonywanych przez beneficjentów projektów określających tytuł zwrotu, klasyfikację budżetową oraz rok budżetowy wypłaty środków przez WWPE.§ 9.
1.
Pracownicy WWPE w trakcie wykonywania swoich zadań zobowiązani są do przestrzegania poniższych zasad:1)
pracownik podlega bezpośrednio przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i wobec którego odpowiada za realizację powierzonych mu zadań;2)
pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla, ma obowiązek powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego.2.
Zakresy zadań służbowych poszczególnych pracowników WWPE określone są w opisach stanowisk pracy ustalonych zgodnie z zakresem zadań komórek organizacyjnych WWPE.3.
Pracownicy WWPE obowiązani są do przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz wewnętrznych aktów prawnych, w tym niniejszego Regulaminu.4.
Pracownicy WWPE obowiązani są do realizacji zadań określonych w umowach, instrukcjach, zarządzeniach i procedurach oraz innych dokumentach obowiązujących w ramach systemu zarządzania i kontroli wykorzystania środków w zakresie programów realizowanych przez WWPE.§ 10.
Do zadań każdej komórki organizacyjnej, w zakresie jej właściwości, należy:1)
wsparcie beneficjentów w procesie przygotowania projektów i ich realizacji;2)
wykrywanie i informowanie Dyrektora Departamentu Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK) o nieprawidłowościach w realizacji projektów, w tym w wykorzystaniu środków w ramach programów realizowanych przez WWPE;3)
wprowadzanie danych do systemu teleinformatycznego, zgodnie z obowiązującą Instrukcją Wykonawczą i odpowiednią instrukcją użytkownika, w zakresie zadań komórki organizacyjnej oraz prowadzenie i aktualizacja zasobów dyskowych WWPE;4)
sporządzanie i aktualizacja procedur według właściwości;5)
przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizacja dokumentacji oraz zapewnienie jej dostępności przez okres wymagany regulacjami prawnymi, w tym dotyczącymi wdrażania programów realizowanych przez WWPE.Rozdział 5.
Zakres zadań komórek organizacyjnych WWPE
Zakres zadań komórek organizacyjnych WWPE
§ 11.
1.
Departament Kompetencji Cyfrowych (DKC) realizuje zadania w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dla działania 8.3 oraz III Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dotyczące w szczególności:1)
organizacji wyboru projektów w drodze konkursu, w tym naboru i weryfikacji wniosków o dofinansowanie;2)
zawierania umów o dofinansowanie;3)
monitorowania realizacji projektów;4)
przygotowania aneksów do umów o dofinansowanie projektów;5)
weryfikacji wniosków o płatność i potwierdzania kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanych projektów;6)
monitorowania i analizowania ryzyka realizacji projektów w oparciu o wskaźniki oraz w zakresie postępu rzeczowego i finansowego;7)
współpracy z Departamentem Projektów e-Administracji w zakresie opracowania i opiniowania dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014 - 2020.2.
Do zadań Wydziału Kompetencji Cyfrowych 1 (DKC 1), Wydziału Kompetencji Cyfrowych 2 (DKC 2), Wydziału Kompetencji Cyfrowych 3 (DKC 3) należy w szczególności:1)
udział w przygotowaniu naboru, weryfikacji wniosków o dofinansowanie oraz wykonywanie prac związanych z oceną wniosków o dofinansowanie projektów składanych przez beneficjentów;2)
zawieranie umów o dofinansowanie;3)
monitorowanie realizacji projektów;4)
stała współpraca z beneficjentem i udzielanie wsparcia merytorycznego mającego na celu prawidłową i terminową realizację projektów;5)
przygotowanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów;6)
weryfikacja i zatwierdzanie zaktualizowanych załączników do umów o dofinansowanie;7)
weryfikacja wniosków o płatność przedkładanych przez beneficjentów, potwierdzanie kwalifikowalności wydatków oraz ewidencja wniosków;8)
przekazywanie informacji do Departamentu Finansowo-Administracyjnego (DFA) w zakresie zwrotu środków dokonywanych przez beneficjentów projektów określających tytuł zwrotu, klasyfikację budżetową oraz rok budżetowy wypłaty środków przez WWPE;9)
korespondencja z beneficjentem dotycząca realizacji projektu;10)
monitoring i analiza ryzyka związanego z obszarem działalności Departamentu Kompetencji Cyfrowych (DKC) dla efektywnego wykorzystania alokowanych środków oraz przygotowywanie propozycji tematów do rocznych planów ewaluacji dla działań;11)
współpraca z Departamentem Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK) w zakresie przygotowania kontroli oraz monitorowania wdrażania przez beneficjentów zaleceń pokontrolnych;12)
współpraca z Departamentem Projektów e-Administracji w zakresie opracowania i opiniowania dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014-2020;13)
identyfikowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji programów powierzonych Wydziałowi.§ 12.
1.
Departament Wdrażania Projektów Szerokopasmowych (DPS) realizuje zadania w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w zakresie działania 8.4 oraz I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dotyczące w szczególności:1)
organizacji wyboru projektów w drodze konkursu, w tym naboru i weryfikacji wniosków o dofinansowanie;2)
zawierania umów o dofinansowanie;3)
monitorowania realizacji projektów;4)
przygotowania aneksów do umów o dofinansowanie projektów;5)
weryfikacji wniosków o płatność i potwierdzania kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanych projektów;6)
monitorowania i analizowania ryzyka realizacji projektów w oparciu o wskaźniki oraz w zakresie postępu rzeczowego i finansowego;7)
współpraca z Departamentem Projektów e-Administracji w zakresie opracowania i opiniowania dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014 - 2020.2.
Do zadań Wydziału Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 1 (DPS 1), Wydziału Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 2 (DPS 2), Wydziału Wdrażania Projektów Szerokopasmowych 3 (DPS 3) należy w szczególności:1)
udział w przygotowaniu naboru, weryfikacji wniosków o dofinansowanie oraz wykonywanie prac związanych z oceną wniosków o dofinansowanie projektów składanych przez beneficjentów;2)
zawieranie umów o dofinansowanie;3)
monitorowanie realizacji projektów;4)
stała współpraca z beneficjentem i udzielanie wsparcia merytorycznego mającego na celu prawidłową i terminową realizację projektów;5)
przygotowanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów;6)
weryfikacja i zatwierdzanie zaktualizowanych załączników do umów o dofinansowanie;7)
weryfikacja wniosków o płatność przedkładanych przez beneficjentów, potwierdzanie kwalifikowalności wydatków oraz ewidencja wniosków;8)
przekazywanie informacji do Departamentu Finansowo - Administracyjnego (DFA) w zakresie zwrotu środków dokonywanych przez beneficjentów projektów określających tytuł zwrotu, klasyfikację budżetową oraz rok budżetowy wypłaty środków przez WWPE;9)
korespondencja z beneficjentem dotycząca realizacji projektu;10)
monitoring i analiza ryzyka związanego z obszarem działalności Departamentu Projektów Szerokopasmowych (DPS) dla efektywnego wykorzystania alokowanych środków oraz przygotowywanie propozycji tematów do rocznych planów ewaluacji dla działań;11)
współpraca z Departamentem Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK) w zakresie przygotowania kontroli oraz monitorowania wdrażania przez beneficjentów zaleceń pokontrolnych;12)
współpraca z Departamentem Projektów e-Administracji w zakresie opracowania i opiniowania dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014-2020;13)
identyfikowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji programów powierzonych Wydziałowi.§ 13.
1.
Departament Projektów e-Administracji (DEA) realizuje zadania w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w zakresie 7 osi oraz II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dotyczące w szczególności:1)
organizacji wyboru projektów, w tym naboru i weryfikacji wniosków o dofinansowanie;2)
zawierania umów o dofinansowanie;3)
monitorowania realizacji projektów;4)
przygotowania aneksów do umów o dofinansowanie projektów;5)
weryfikacji wniosków o płatność i potwierdzania kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanych projektów;6)
monitorowania i analizowania ryzyka realizacji projektów w oparciu o wskaźniki oraz w zakresie postępu rzeczowego i finansowego;7)
przygotowywania analiz i danych zbiorczych, w tym koordynacji przygotowywania danych zbiorczych z postępów we wdrażaniu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;8)
opracowania i opiniowania dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014 - 2020, w tym koordynacji prac w tym zakresie.2.
Do zadań Wydziału Projektów e-Administracji 1 (DEA 1) należy w szczególności:1)
udział w przygotowaniu naboru, weryfikacji wniosków o dofinansowanie oraz wykonywanie prac związanych z oceną wniosków o dofinansowanie projektów składanych przez beneficjentów;2)
zawieranie umów o dofinansowanie;3)
monitorowanie realizacji projektów;4)
stała współpraca z beneficjentem i udzielanie wsparcia merytorycznego mającego na celu prawidłową i terminową realizację projektów;5)
przygotowanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów;6)
weryfikacja i zatwierdzanie zaktualizowanych załączników do umów o dofinansowanie;7)
weryfikacja wniosków o płatność przedkładanych przez beneficjentów, potwierdzanie kwalifikowalności wydatków oraz ewidencja wniosków;8)
przekazywanie informacji do Departamentu Finansowo - Administracyjnego (DFA) w zakresie zwrotu środków dokonywanych przez beneficjentów projektów określających tytuł zwrotu, klasyfikację budżetową oraz rok budżetowy wypłaty środków przez WWPE;9)
korespondencja z beneficjentem dotycząca realizacji projektu;10)
monitoring i analiza ryzyka związanego z obszarem działalności DEA dla efektywnego wykorzystania alokowanych środków oraz przygotowywanie propozycji tematów do rocznych planów ewaluacji dla działań;11)
współpraca z Departamentem Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK) w zakresie przygotowania kontroli oraz monitorowania wdrażania przez beneficjentów zaleceń pokontrolnych;12)
identyfikowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji programów powierzonych Wydziałowi.3.
Do Wydziału Projektów e-Administracji 2 (DEA 2) należą zadania w zakresie przygotowania do wdrażania Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, w tym w szczególności:1)
opracowywanie i opiniowanie dokumentów programowych na etapie przygotowania Perspektywy Finansowej 2014 - 2020, w tym koordynacji prac WWPE w tym zakresie;2)
opiniowanie projektów wytycznych oraz innych dokumentów w zakresie wdrażania programów operacyjnych w ramach Perspektywy Finansowej 2014-2020;3)
koordynacja współpracy z innymi instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;4)
udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia naboru w II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;5)
weryfikacja wniosków o dofinansowanie projektów składanych przez beneficjentów w ramach II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa,6)
wykonywanie prac związanych z oceną składanych wniosków o dofinansowanie w ramach II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa,7)
przygotowanie umów o dofinansowanie zawieranych z beneficjentami w ramach II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa,8)
współpraca z ekspertami w zakresie oceny projektów w ramach II Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa,4.
Do zadań Wydziału Projektów e-Administracji 3 (DEA 3) należy w szczególności:1)
sporządzanie sprawozdań z realizacji Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz z realizacji Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa we współpracy z pozostałymi komórkami Departamentu oraz komórkami organizacyjnymi WWPE;2)
koordynacja oraz opracowywanie, aktualizacja i przekazywanie w uzgodnionych terminach do Instytucji Pośredniczącej prognoz odnośnie realizacji Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz do Instytucji Zarządzającej odnośnie realizacji Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa we współpracy z pozostałymi komórkami Departamentu oraz komórkami organizacyjnymi WWPE;3)
koordynacja opracowywania w Departamencie danych będących podstawą do sporządzania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym wydatków na realizację projektów wybranych do dofinansowania i przekazywanie ich do Departamentu Finansowo - Administracyjnego (DFA);4)
monitoring procesu rozliczania projektów wdrażanych przez Departament Projektów e-Administracji;5)
monitoring i analiza ryzyka związanego z obszarem działalności Departamentu Projektów e-Administracji dla efektywnego wykorzystania alokowanych środków;6)
koordynacja monitorowania stopnia wykorzystania alokacji środków, monitorowanie spełnienia zasady n+3/n+2 w ramach działań Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz n+3 w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w celu zapewnienia skutecznego wydatkowania środków we współpracy z pozostałymi komórkami Departamentu oraz komórkami organizacyjnymi WWPE;7)
udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia naboru w II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.§ 14.
1.
Departament Programów Europejskich (DPE) odpowiada za proces naboru i wdrażania projektów w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy oraz Poddziałania 1.3.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w zakresie funduszy powierzonych WWPE.2.
Do zadań Wydziału Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy 1 (WSPPW 1) należy w szczególności:1)
w odniesieniu do wszystkich projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wdrażanych przez WWPE:a)
przygotowywanie projektów niezbędnych wytycznych, informacji i dokumentów dotyczących realizacji Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,b)
przygotowywanie i przeprowadzenie naboru projektów składanych przez beneficjentów,c)
prowadzenie działań związanych z promocją Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,d)
prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców oraz beneficjentów, w szczególności z zakresu kontroli, nieprawidłowości oraz informacji i promocji w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,e)
koordynacja kontroli i monitoringów realizowanych w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy przez podmioty zewnętrzne na zlecenie WWPE, w tym prowadzenie bazy zleconych kontroli i monitoringów,f)
prowadzenie rejestru nieprawidłowości zidentyfikowanych w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,g)
współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych (WZP) w zakresie zamówień publicznych realizowanych w ramach Pomocy Technicznej Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;2)
w odniesieniu do powierzonych Wydziałowi projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy:a)
współpraca z beneficjentami,b)
dokonywanie weryfikacji procesu kontraktowania środków przez beneficjentów,c)
monitorowanie wdrażania projektów, w tym współpraca w przeprowadzaniu wizytacji lub kontroli w miejscu realizacji projektów,d)
weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym raportów okresowych i wniosków o płatność oraz potwierdzanie kwalifikowalności wydatków,e)
przygotowywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących wdrażanych projektów,f)
identyfikowanie i raportowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji projektów,g)
opiniowanie wniosków o zmiany w projektach,h)
przygotowywanie projektów umów o dofinansowanie oraz aneksów do zawartych umów,i)
współpraca z konsultantami wspierającymi realizację projektów.3.
Do zadań Wydziału Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy 2 (WSPPW 2) należy w szczególności:1)
w odniesieniu do wszystkich projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wdrażanych przez WWPE:a)
kontrola bieżąca poziomu wykorzystania dostępnych alokacji oraz zgłaszanie zapotrzebowania na środki finansowe do Departamentu Finansowo-Administracyjnego (DFA),b)
sporządzanie zaangażowania środków budżetowych oraz ich zmian,c)
przekazywanie zawiadomień o kwotach do zwrotu do Departamentu Finansowo-Administracyjnego (DFA),d)
przekazywanie informacji do Departamentu Finansowo-Administracyjnego (DFA) w zakresie zwrotów środków dokonywanych przez beneficjentów projektów,e)
udział w przygotowywaniu wytycznych i instrukcji dla beneficjentów,f)
prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców oraz beneficjentów, w szczególności z zakresu kwalifikowalności kosztów oraz raportowania;2)
w odniesieniu do powierzonych Wydziałowi projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy:a)
współpraca z beneficjentami,b)
dokonywanie weryfikacji procesu kontraktowania środków przez beneficjentów,c)
monitorowanie wdrażania projektów, w tym współpraca w przeprowadzaniu wizytacji i/lub kontroli w miejscu realizacji projektów,d)
weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym raportów okresowych i wniosków o płatność oraz potwierdzanie kwalifikowalności wydatków,e)
przygotowywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących wdrażanych projektów,f)
identyfikowanie i raportowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji projektów,g)
opiniowanie wniosków o zmiany w projektach,h)
przygotowywanie projektów umów o dofinansowanie oraz aneksów do zawartych umów,i)
współpraca z konsultantami wspierającymi realizację projektów.4.
Do zadań Wydziału Wdrażania Komponentu Romskiego (WWKR) należy w szczególności:1)
realizacja i podejmowanie działań związanych z wdrażaniem Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" - Priorytet I "Zatrudnienie i integracja społeczna" - Poddziałanie 1.3.1 - Projekty na rzecz społeczności romskiej, w szczególności:a)
przygotowanie niezbędnych wytycznych, informacji i dokumentów dotyczących realizacji Poddziałania 1.3.1 Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki",b)
prowadzenie naboru projektów składanych przez wnioskodawców,c)
dokonywanie oceny formalnej i merytorycznej projektów i realizowanie prac związanych z ich oceną,d)
kontrola wykorzystania alokacji,e)
realizowanie procesu zawierania umów o dofinansowanie z beneficjentami,f)
monitorowanie wdrażania projektów, w tym współpraca w przeprowadzaniu wizytacji lub kontroli w miejscu realizacji projektów,g)
prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń oraz dokonywanie autoryzacji płatności pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym;2)
przygotowywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących wdrażanych projektów;3)
identyfikowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji programów powierzonych Wydziałowi;4)
prowadzenie działań promocyjnych, w tym szkoleń dla potencjalnych wnioskodawców oraz beneficjentów programu, w sposób i w zakresie określonym przez uprawnione instytucje nadrzędne;5)
współpraca z konsultantami wspierającymi realizację projektów;6)
udział w procesie przygotowywania dokumentów programowych dotyczących wsparcia mniejszości romskiej w perspektywie finansowej 2014 - 2020.§ 15.
1.
Departament Systemu Zarządzania i Kontroli asdzx (DSZiK) realizuje następujące zadania:1)
nadzoruje proces kontroli projektów w ramach programów realizowanych przez WWPE;2)
nadzoruje proces informowania i raportowania o nieprawidłowościach oraz obsługuje prowadzenie we WWPE kontroli, audytów, ewaluacji przez podmioty zewnętrzne;3)
realizuje "Projekt systemowy dla wspierania działań w zakresie budowy elektronicznej administracji", zwany dalej "Projektem Systemowym" oraz prowadzi postępowania przetargowe w zakresie zamówień publicznych realizowanych w ramach działalności bieżącej, w tym w ramach Pomocy Technicznej oraz Projektu Systemowego;4)
wykonuje obsługę prawną WWPE.2.
Do zadań Wydziału Prawnego (WP) należy w szczególności:1)
sporządzanie opinii prawnych dotyczących projektów wdrażanych przez WWPE we współpracy z radcą prawnym WWPE;2)
dokonywanie interpretacji postanowień umów o dofinansowanie zawieranych przez WWPE we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi WWPE;3)
udzielanie Dyrektorowi WWPE oraz komórkom organizacyjnym WWPE informacji, opinii i wyjaśnień dotyczących obowiązującego stanu prawnego, stosowania prawa i orzecznictwa, w zakresie właściwości WWPE;4)
współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w zakresie opiniowania projektów dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez WWPE postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz w zakresie opiniowania prawidłowości przebiegu udzielania zamówień publicznych udzielanych przez WWPE;5)
współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w zakresie kontroli procedur udzielania zamówień publicznych i sporządzania odpowiedzi/stanowisk w związku z pytaniami beneficjentów dotyczącymi realizacji zamówień w ramach projektów kontrolowanych przez WWPE;6)
opracowywanie we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi oraz radcą prawnym WWPE wystąpień do odpowiednich organów, instytucji i innych podmiotów w sprawach związanych z koniecznością uzyskania wiążących interpretacji prawnych z zakresu działania WWPE;7)
opracowywanie we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi oraz radcą prawnym projektów zarządzeń Dyrektora WWPE oraz prowadzenie rejestru tych zarządzeń.3.
Do zadań Wydziału Zamówień Publicznych (WZP) należy w szczególności:1)
sporządzanie planów kontroli procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem oraz sprawozdań z realizacji planu kontroli i kontroli doraźnych;2)
kontrola ex-ante i ex-post procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych i kontrola procedur zawierania umów z beneficjentami/partnerami w ramach projektów wdrażanych przez WWPE;3)
udział w przeprowadzanych przez Wydział Kontroli i Nieprawidłowości kontrolach projektów w miejscu ich realizacji oraz w siedzibie beneficjenta, obejmujących weryfikację prawidłowości i zgodności realizowanych projektów z postanowieniami umowy o dofinansowanie w tym sporządzanie informacji pokontrolnej i zaleceń pokontrolnych oraz ustalanie wysokości korekt finansowych;4)
współpraca z pozostałymi departamentami WWPE w zakresie przekazywania informacji o wynikach kontroli i ustaleniach skutkujących korektą finansową lub niekwalifikowalnością wydatków;5)
informowanie Wydziału Kontroli i Nieprawidłowości o nieprawidłowościach wykrytych podczas kontroli zamówień publicznych;6)
opiniowanie projektów ogłoszenia, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) lub istotnych postanowień umów oraz opiniowanie prawidłowości przebiegu udzielania zamówień publicznych udzielanych przez WWPE we współpracy z Wydziałem Prawnym;7)
sporządzanie odpowiedzi/stanowisk we współpracy z Wydziałem Prawnym w związku z pytaniami beneficjentów dotyczącymi realizacji zamówień w ramach projektów kontrolowanych przez WWPE;8)
obsługa postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanych w ramach działalności bieżącej, w tym w ramach Pomocy Technicznej oraz Projektu Systemowego, w tym:a)
sporządzanie planu zamówień publicznych WWPE,b)
kompleksowa obsługa postępowań o udzielenie zamówień publicznych objętych ustawą - Prawo zamówień publicznych, ogłaszanych i realizowanych przez WWPE w związku z realizacją jej zadań, w szczególności:–
przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,–
udział w pracach komisji przetargowych,–
dokonywanie oceny ofert oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,–
sporządzanie dokumentacji z przeprowadzonych postępowań o udzielenia zamówienia publicznego,–
reprezentowanie, zgodnie z zakresem udzielonego pełnomocnictwa, kierownika zamawiającego w kontaktach z podmiotami zewnętrznymi,–
udzielanie porad i informacji w zakresie procedur przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w WWPE,c)
sporządzanie i przekazywanie do publikacji do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdania z udzielonych zamówień.4.
Wydział Kontroli i Nieprawidłowości (WKN) wykonuje następujące zadania:1)
sporządzanie planów kontroli projektów na miejscu oraz sprawozdań z realizacji planu kontroli i kontroli doraźnych;2)
przeprowadzanie kontroli projektów w miejscu ich realizacji oraz w siedzibie beneficjenta, obejmujących weryfikację prawidłowości i zgodności realizowanych projektów z postanowieniami umowy o dofinansowanie, w tym sporządzanie informacji pokontrolnej i zaleceń pokontrolnych;3)
przekazywanie wyników kontroli do właściwych Instytucji Pośredniczącej/Instytucji Zarządzającej/Instytucji Audytowej;4)
sporządzanie i aktualizacja procedur WWPE w zakresie nieprawidłowości, mechanizmów kontrolnych oraz ścieżki audytu we współpracy w ramach Departamentu oraz z komórkami organizacyjnymi WWPE według właściwości;5)
sporządzanie sprawozdań z realizacji programów operacyjnych we współpracy w ramach Departamentu oraz z komórkami organizacyjnymi WWPE;6)
analizowanie, identyfikowanie oraz monitoring nieprawidłowości zgodnie z procedurą informowania o nieprawidłowościach w wykorzystaniu funduszy unijnych;7)
weryfikacja dokumentów informujących o nieprawidłowościach oraz przeprowadzanie postępowania sprawdzającego;8)
opracowywanie raportów o nieprawidłowościach, zestawień nieprawidłowości niepodlegających raportowaniu i innych dokumentów przewidzianych w ramach obowiązującego systemu informowania o nieprawidłowościach w wykorzystaniu funduszy unijnych;9)
współpraca z departamentami WWPE w zakresie przekazywania informacji o wynikach kontroli i ustaleniach skutkujących korektą finansową lub niekwalifikowalnością wydatków oraz wymiany informacji dotyczących procesu zarządzania nieprawidłowościami;10)
monitorowanie procesu nakładania korekt i sposobu korygowania wydatków nieprawidłowo poniesionych;11)
prowadzenie rejestru korekt i naruszeń;12)
prowadzenie postępowań w sprawie rozpatrywania protestów wnoszonych przez beneficjentów w ramach procedury odwoławczej przewidzianej w programach wdrażanych przez WWPE.5.
Wydział Projektów Systemowych (WPS) wykonuje następujące zadania:1)
realizacja Projektu Systemowego, którego beneficjentem jest WWPE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 7 "Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji";2)
przygotowywanie danych planistyczno-sprawozdawczych dotyczących wdrażanych projektów;3)
współpraca z konsultantami wspierającymi realizację projektów;4)
identyfikowanie nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie realizacji programów powierzonych Wydziałowi;6.
Wydział Statystyki i Analiz (WSA) wykonuje następujące zadania:1)
prowadzenie rejestru kontroli zamówień publicznych udzielanych przez beneficjentów według zadań w zakresie projektów wdrażanych przez WWPE;2)
prowadzenie rejestru korekt finansowych w zakresie przeprowadzonych kontroli zawierania umów o udzielenie zamówienia publicznego przez Wydział Zamówień Publicznych (WZP) oraz Wydział Kontroli i Nieprawidłowości (WKN);3)
współpraca przy prowadzeniu rejestru korekt i naruszeń przez Wydział Kontroli i Nieprawidłowości (WKN);4)
przeprowadzanie analiz w zakresie możliwości wykonywania czynności ex-ante celem zapobieżenia wystąpienia naruszenia/nieprawidłowości;5)
sporządzanie rocznego planu kontroli projektów przeprowadzanych lub zlecanych przez WWPE oraz przygotowywanie sprawozdawczości w tym zakresie;6)
koordynacja wdrażania rekomendacji z kontroli zewnętrznych i ewaluacji prowadzonych przez inne instytucje dotyczące projektów wdrażanych przez WWPE;7)
weryfikacja wyników kontroli przeprowadzonych przez inne instytucje oraz koordynowanie i monitorowanie wdrażania w WWPE zaleceń i rekomendacji wydanych przez instytucje uprawnione do kontroli;8)
współpraca z audytorami i przedstawicielami innych instytucji uprawnionych do prowadzenia kontroli projektów i działań realizowanych i wdrażanych przez WWPE;9)
prowadzenie rejestru kontroli/audytów zewnętrznych;10)
opracowanie analiz i statystyk w zakresie odpowiedzialności Departamentu Systemu Zarządzania i Kontroli (DSZiK);11)
prowadzenie prac związanych z ewaluacją projektów i programów (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Program Operacyjny Polska Cyfrowa);12)
koordynacja w ramach DSZiK przygotowań do realizacji przez WWPE zadań związanych z realizacją Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;13)
koordynacja opracowania i aktualizowania Instrukcji Wykonawczych (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Program Operacyjny Polska Cyfrowa);14)
współpraca z Wydziałem Projektów Systemowych w zakresie przygotowania projektów dotyczących e-administracji w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.7.
Do zadań Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego (AW) należy:1)
identyfikacja obszarów i czynników ryzyka w działalności WWPE oraz przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka dla potrzeb przygotowania rocznych planów audytu wewnętrznego;2)
przeprowadzanie audytu wewnętrznego na podstawie rocznego planu audytu;3)
podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu audytu poza planem, na wniosek Dyrektora WWPE lub z własnej inicjatywy, w uzgodnieniu z Dyrektorem WWPE;4)
identyfikacja i ocena ryzyka w obszarze poddawanym audytowi, ustalanie celów i zakresu zadania audytowego, opracowywanie wzorów dokumentów i formularzy do wykorzystania w zadaniu audytowym;5)
opracowywanie programów zadań audytowych w oparciu o przeprowadzoną analizę ryzyka w obszarze poddawanym audytowi;6)
dokumentowanie czynności audytowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami audytu wewnętrznego;7)
opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych prac audytowych;8)
identyfikacja i analiza nieekonomicznych i nieefektywnych praktyk, ocena alternatywnych rozwiązań, które mogą przyczynić się do poprawy funkcjonowania komórki organizacyjnej poddanej audytowi, opracowywanie i przedstawianie zaleceń z przeprowadzonego audytu;9)
prowadzenie czynności sprawdzających w celu oceny dostosowania działań jednostki do zgłoszonych zaleceń;10)
wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków, mających na celu usprawnienie funkcjonowania jednostki;11)
współpraca w kontrolach i audytach realizowanych w WWPE przez uprawnione instytucje.8.
Radca Prawny (RP) wykonuje następujące zadania:1)
zapewnia obsługę prawną i legislacyjną WWPE;2)
zapewnia obsługę prawną w zakresie przygotowania i realizacji projektów w ramach funduszy nadzorowanych przez WWPE;3)
dba o zgodną z przepisami prawa realizację programów powierzonych do realizacji WWPE;4)
opiniuje projekty zarządzeń Dyrektora WWPE;5)
współpracuje z pozostałymi komórkami organizacyjnymi WWPE w zakresie wymagającym wiedzy prawnej;6)
reprezentuje WWPE przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, arbitrażem oraz Krajową Izbą Odwoławczą;7)
opiniuje w zakresie formalno - prawnym projekty istotnych postanowień umowy dla postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanych przez WWPE, w tym opracowuje i aktualizuje wzory umów;8)
sporządza opinie prawne oraz zatwierdza opinie prawne sporządzone przez pracowników komórek organizacyjnych WWPE;9)
dokonuje interpretacji postanowień umów dotyczących lub związanych z realizacją projektów w ramach funduszy nadzorowanych przez WWPE lub dokonuje zatwierdzeń interpretacji sporządzonych i przekazanych przez pracowników komórek organizacyjnych WWPE;10)
parafuje pod względem formalno-prawnym umowy oraz inne - zlecone przez Dyrektora WWPE - dokumenty;11)
udziela porad i opinii prawnych komórkom organizacyjnym WWPE.§ 16.
1.
Do Departamentu Finansowo - Administracyjnego (DFA) należą następujące zadania:1)
prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej WWPE, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości;2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;3)
dokonywanie wstępnej kontroli:a)
zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,b)
kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;4)
wykonywanie funkcji dysponenta drugiego stopnia części budżetu pozostających we właściwości WWPE;5)
opracowywanie w układzie tradycyjnym i zadaniowym:a)
projektów planów dochodów i wydatków jednostki,b)
wniosków o rezerwy celowe,c)
wniosków dotyczących przesunięcia środków w planie wydatków;6)
sporządzanie w układzie tradycyjnym i zadaniowym:a)
materiałów i informacji o projekcie i wykonaniu budżetu,b)
projektu Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz informacji o jego realizacji,c)
sprawozdań finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;7)
sporządzanie w ramach realizowanych programów i projektów systemowych:a)
poświadczeń i deklaracji wydatków,b)
rocznych planów działań,c)
wniosków o płatność;8)
bieżące sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonaniem planu wydatków przez komórki organizacyjne WWPE;9)
odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi, na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych albo w umowie o dofinansowanie, zgodnie z upoważnieniem Instytucji Zarządzającej/Instytucji Pośredniczącej, w tym:a)
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów, projektów lub zadań oraz zapłaty odsetek, na wniosek właściwych departamentów, przy współudziale Wydziału Prawnego (WP),b)
prowadzenie postępowań o umorzenie całości albo części oraz odroczenie albo rozłożenie na raty spłaty należności wynikających z obowiązku zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów, projektów lub zadań, przy współudziale Wydziału Prawnego (WP);10)
naliczanie i ewidencjonowanie odsetek z tytułu nieterminowego rozliczania zaliczek oraz dotacji niewykorzystanych do końca roku budżetowego i niezwróconych w terminie określonym w ustawie o finansach publicznych, na wniosek właściwych departamentów;11)
obsługa administracyjno - biurowa, techniczna i informatyczna komórek organizacyjnych WWPE;12)
prowadzenie ewidencji mienia WWPE;13)
prowadzenie spraw związanych z planowaniem rzeczowym i finansowym przedsięwzięć inwestycyjnych;14)
rozliczenie i zamknięcie programu PHARE, Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Programu Ogólnego "Solidarność i Zarządzanie Przepływami Migracyjnymi" (SOLID);15)
zapewnienie przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;16)
przyjmowanie, weryfikacja oraz przechowywanie zabezpieczeń do umów o dofinansowanie;17)
zwrot/zniszczenie zabezpieczeń do umów o dofinansowanie na wniosek beneficjenta/departamentu po potwierdzeniu przez w właściwą komórkę organizacyjną WWPE upływu okresu trwałości projektu (lub innego warunku określonego w umowie o dofinansowanie/deklaracji wekslowej);18)
sporządzanie zbiorczych harmonogramów wydatków wynikających z zawartych umów o dofinansowanie w ramach programów realizowanych przez WWPE, zgodnie z art. 191 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych na podstawie harmonogramów otrzymanych z właściwych departamentów.2.
Główny Księgowy realizuje następujące zadania:1)
prowadzenie rachunkowości jednostki:a)
ewidencja wykonania budżetu,b)
ewidencja wykonania budżetu w układzie zadaniowym,c)
ewidencja aktywów trwałych,d)
wycena poszczególnych składników aktywów i pasywów,e)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych;2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;3)
dokonywanie wstępnej kontroli:a)
zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,b)
kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;4)
naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności, zasiłków, prowadzenie stosownej ewidencji, dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń;5)
terminowe naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy, PFRON, a także prowadzenie ewidencji wymaganej przez ZUS;6)
ewidencja i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych.3.
Do zadań Wydziału Płatności (WPŁ) należy w szczególności:1)
realizacja budżetu zgodnie z planem finansowym;2)
prawidłowa i terminowa realizacja płatności zobowiązań WWPE;3)
dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych świadczeń;4)
dokonywanie płatności na rzecz beneficjentów;5)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych z budżetu bieżącego WWPE;6)
współpraca z bankami w zakresie obsługi rachunków;7)
prowadzenie obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie:a)
przygotowania rocznego harmonogramu realizacji wydatków,b)
przygotowywania wniosków o modyfikacje harmonogramu w ciągu roku budżetowego w związku ze zmianami w planie finansowym jednostki,c)
przygotowywanie miesięcznych zapotrzebowań na środki budżetowe i ich aktualizacja;8)
monitorowanie wpływów na rachunki bankowe w zakresie dochodów, zwrotu dotacji i wpłat wadiów;9)
dokonywanie terminowych przekazań dochodów budżetu państwa na rachunek Ministerstwa Finansów;10)
prawidłowe i terminowe prowadzenie kasy z uwzględnieniem podziału środków na poszczególne programy wdrażane przez WWPE w przypadku wydania przez Dyrektora WWPE zarządzenia o utworzeniu i prowadzeniu kasy;11)
poprawne i terminowe rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie ich rejestru z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów;12)
prowadzenie systemów raportowania z realizowanych płatności.4.
Do zadań Wydziału Księgowości i Sprawozdawczości (WK) należy w szczególności:1)
sprawozdawczość w zakresie środków budżetowych oraz budżetu środków europejskich;2)
prowadzenie obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie właściwości Wydziału;3)
prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań w zakresie otrzymanych środków budżetowych, środków europejskich oraz rozliczeń programów finansowanych z innych źródeł w tym w zakresie budżetu zadaniowego;4)
prowadzenie ewidencji i umorzenia wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych i nisko cennych składników rzeczowych stanowiących majątek WWPE;5)
potwierdzanie zabezpieczenia finansowego zobowiązań w planie finansowym jednostki w zakresie umów na dostawy, usługi lub roboty budowlane na rzecz WWPE;6)
prowadzenie rejestru zawartych umów oraz angażowanie środków w planie finansowym jednostki z tytułu wynikających z nich zobowiązań;7)
stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu (w całości i w poszczególnych pozycjach), a także zapewnieniem terminowego rozliczania należności i zobowiązań;8)
sporządzanie miesięcznych rozliczeń wynagrodzeń pracowników w zakresie źródeł finansowania.5.
Do zadań Wydziału Administracyjno - Organizacyjnego (WA) należy prowadzenie spraw w zakresie:1)
zaopatrzenia w materiały, sprzęt i wyposażenie na potrzeby komórek organizacyjnych, w tym:a)
opracowywanie planów potrzeb w celu zabezpieczenia pracowników WWPE w wyposażenie stanowisk pracy,b)
przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie kompetencji Wydziału związanych z realizacją niezbędnych zakupów na rzecz WWPE oraz dokonywanie zakupów,c)
realizacja zamówień na wykonywanie pieczęci informacyjnych i podpisów elektronicznych, prowadzenie ich rejestru oraz likwidacja wycofanych z użytkowania;2)
gospodarowania użyczoną/wynajętą powierzchnią biurowa i użytkową, w tym:a)
sporządzanie/uzgadnianie umów użyczenia/najmu powierzchni biurowej i użytkowej oraz kontrolowanie ich realizacji,b)
prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i przekazywaniem powierzchni biurowej i użytkowej,c)
kontrola wykorzystania powierzchni;3)
utrzymania odpowiedniego stanu technicznego użyczonej/wynajętej powierzchni, w tym:a)
opracowanie planów potrzeb w celu zabezpieczenia środków na niezbędne remonty i naprawy, energię elektryczną, energię cieplną, zimną i ciepłą wodę, wywóz nieczystości stałych i płynnych, sprzątanie,b)
sprawowanie kontroli nad realizacją dostaw i usług, o których mowa w lit. a;4)
obsługi informatycznej i teleinformatycznej jednostki, w tym:a)
zapewnienie ciągłości działania wszystkich systemów informatycznych i łączy internetowych jednostki oraz nadzór nad serwerownią WWPE,b)
zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz wyposażanie stanowisk pracy w infrastrukturę informatyczną,c)
zapewnienie serwisu sprzętu komputerowego i sieciowego oraz prawidłowego funkcjonowania baz danych w jednostce, a także sprawowanie nadzoru nad usługami podmiotów zewnętrznych zapewniających kompleksowy serwis sprzętu komputerowego i sieciowego oraz oprogramowania,d)
opracowanie założeń i standardów bezpieczeństwa sieci teleinformatycznej jednostki oraz monitorowanie poziomu bezpieczeństwa tej sieci i eliminowanie powstających zagrożeń;5)
administrowania stroną internetową i intranetową WWPE oraz Biuletynem Informacji Publicznej;6)
prowadzenia ewidencji ilościowo - wartościowej mienia WWPE oraz gospodarowania nim, w tym:a)
prowadzenie komputerowych ksiąg inwentarzowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,b)
dokonywanie zapisów zwiększeń i zmniejszeń wartości początkowej i umorzenia środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w księgach pomocniczych,c)
uzgadnianie obrotów i zapisów księgowych oraz pozycji bilansowych w zakresie majątku trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych,d)
prowadzenie spraw inwentaryzacyjnych majątku trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych w zakresie zadań Wydziału,e)
gospodarowanie majątkiem trwałym,f)
prowadzenie depozytu używanych środków trwałych, przeznaczonych do dalszego wykorzystania w WWPE,g)
wnioskowanie o wycofanie z użytkowania rzeczowych składników majątku ruchomego,h)
obsługa realizacji umów ubezpieczeniowych dotyczących ubezpieczenia mienia WWPE, w zakresie realizacji szkód i egzekucji należnych odszkodowań,i)
naliczenie opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych,j)
sporządzanie sprawozdań dla urzędów administracji centralnej i informacji statystycznych dla GUS w zakresie majątku trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych,k)
udzielanie informacji publicznej w zakresie majątku trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz przekazywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej;7)
monitorowania wykonania budżetu operacyjnego i inwestycyjnego związanego z bieżącą realizacją zadań Wydziału;8)
wnioskowania o wprowadzanie zmian w planie finansowym jednostki w części dotyczącej działalności operacyjnej w zakresie zadań Wydziału;9)
kompletowania dowodów księgowych związanych z realizacją zawartych umów na obsługę organizacyjno - administracyjną WWPE, w tym: sporządzanie opisu merytorycznego oraz dokonywanie kontroli merytorycznej;10)
prowadzenia obsługi kancelaryjnej WWPE, w tym:a)
rejestrowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej,b)
przekazywanie korespondencji Dyrektorowi WWPE do podpisu i dekretacji,c)
sortowanie korespondencji kierowanej do komórek organizacyjnych,d)
dostarczanie korespondencji do komórek organizacyjnych i odbieranie korespondencji z komórek organizacyjnych;11)
obsługi gospodarczej narad i konferencji organizowanych przez komórki organizacyjne, w tym:a)
prowadzenie ewidencji rezerwacji sal konferencyjnych,b)
zabezpieczenie obsługi gospodarczej i technicznej sal konferencyjnych;12)
prowadzenia sekretariatu Dyrektora WWPE i dyrektorów departamentów;13)
dokonywania zakupu biletów i rezerwacji miejsc noclegowych dla pracowników WWPE odbywających podróże służbowe;14)
zapewnienia ochrony przeciwpożarowej na zajmowanych przez WWPE powierzchniach, poprzez współpracę z zarządcą nieruchomości, w tym:a)
konserwacja i naprawy podstawowego sprzętu przeciwpożarowego,b)
przeprowadzanie szkoleń pracowników zatrudnionych w WWPE w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego,c)
ewakuacja pracowników;15)
obsługi transportowej w WWPE, w tym:a)
koordynowanie wyjazdów samochodów służbowych na podstawie zapotrzebowań komórek organizacyjnych WWPE,b)
planowanie przeglądów technicznych i serwisowych pojazdów będących w użytkowaniu WWPE,c)
prowadzenie dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej taboru samochodowego,d)
zabezpieczenie sprawności samochodów w dyspozycji WWPE, poprzez nadzór nad wykonywaniem napraw bieżących i awaryjnych,e)
bieżąca analiza parametrów użytkowania pojazdów w zakresie technicznym i ponoszonych na ich eksploatację kosztów,f)
rozliczanie zużycia paliwa i innych materiałów eksploatacyjnych,g)
przygotowywanie dokumentacji do zawarcia umów ubezpieczeniowych dotyczących ubezpieczenia samochodów, obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC), ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) i dodatkowego ubezpieczenia Autocasco od zdarzeń losowych (AC);16)
archiwizacji dokumentacji, w tym:a)
zapewnienie prawidłowości przygotowania dokumentacji do archiwizacji we współpracy z komórkami organizacyjnymi,b)
prowadzenie ewidencji przejętej dokumentacji,c)
przekazywanie dokumentacji do archiwum/składnicy akt,d)
udostępnianie dokumentacji osobom upoważnionym,e)
prowadzenie na potrzeby komórek organizacyjnych działalności szkoleniowo-konsultacyjnej i kontrolnej w zakresie archiwizacji,f)
współpraca z archiwum/składnicą akt dotycząca przygotowywania i przekazywania materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami,g)
brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanych materiałów na makulaturę bądź zniszczenie zgodnie z obowiązującymi przepisami;17)
prowadzenia pozostałych spraw administracyjno - organizacyjnych WWPE.6.
Do zadań Wydziału Finansów (WF) należy w szczególności:1)
koordynowanie opracowywania planów budżetowych dochodów i wydatków, w tym budżetu zadaniowego i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa;2)
stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu wydatków na finansowanie projektów w ramach programów realizowanych przez WWPE, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu (w całości i w poszczególnych pozycjach), a także zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań;3)
koordynacja przygotowywania harmonogramu/prognozy wydatków budżetowych i planu rzeczowego tych wydatków w zakresie programów realizowanych przez WWPE na cały okres ich realizacji we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi WWPE;4)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych z budżetu na projekty w ramach programów realizowanych przez WWPE;5)
poprawne i terminowe planowanie środków do budżetu na finansowanie projektów w ramach programów realizowanych przez WWPE, w tym w zakresie budżetu zadaniowego;6)
przygotowywanie wniosków do rezerw celowych na finansowanie projektów w ramach programów realizowanych przez WWPE;7)
przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięcia środków w planie wydatków na finansowanie projektów w ramach programów realizowanych przez WWPE;8)
monitorowanie dostępności środków w ramach przyznanych budżetów oraz uruchomionych rezerw przy realizacji płatności na rzecz beneficjentów programów realizowanych przez WWPE;9)
poprawne i terminowe sporządzanie "Poświadczeń i Deklaracji Wydatków od Instytucji Wdrażającej do Instytucji Pośredniczącej " dla programów realizowanych przez WWPE;10)
odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi, na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych albo w umowie o dofinansowanie, zgodnie z upoważnieniem Instytucji Zarządzającej/Instytucji Pośredniczącej, w tym:a)
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów, projektów lub zadań oraz zapłaty odsetek, na wniosek właściwych departamentów, przy współudziale Wydziału Prawnego;b)
prowadzenie postępowań o umorzenie całości albo części oraz odroczenie albo rozłożenie na raty spłaty należności wynikających z obowiązku zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów, projektów lub zadań, przy współudziale Wydziału Prawnego;11)
naliczanie i ewidencjonowanie odsetek z tytułu nieterminowego rozliczania zaliczek oraz dotacji niewykorzystanych do końca roku budżetowego i niezwróconych w terminie określonym w ustawie o finansach publicznych, na wniosek właściwych departamentów;10)
sporządzanie zbiorczych harmonogramów wydatków wynikających z zawartych umów o dofinansowanie w ramach programów realizowanych przez WWPE, zgodnie z art. 191 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych na podstawie harmonogramów otrzymanych z właściwych departamentów;11)
prowadzenie działań w ramach windykacji należności, w tym rejestrowanie należności w Księdze Dłużników;12)
przyjmowanie, weryfikacja oraz przechowywanie zabezpieczeń do umów o dofinansowanie;13)
zwrot/zniszczenie zabezpieczeń do umów o dofinansowanie na wniosek beneficjenta/Departamentu po potwierdzeniu przez właściwą komórkę organizacyjną upływu okresu trwałości projektu (lub innego warunku określonego w umowie o dofinansowanie/deklaracji wekslowej;14)
rozliczenie i zamknięcie programu PHARE oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Programu Ogólnego SOLID.7.
Do zadań Wydziału Pomocy Technicznej (WPT) należy w szczególności:1)
koordynowanie opracowywanie planów budżetowych dochodów i wydatków, w tym budżetu zadaniowego i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w ramach Pomocy Technicznej dla programów realizowanych przez WWPE i projektów systemowych;2)
stałe kontrolowanie stopnia realizacji planów Pomocy Technicznej i projektów systemowych, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu (w całości i w poszczególnych pozycjach), a także zapewnieniem terminowego rozliczania należności i zobowiązań;3)
przygotowywanie harmonogramów/prognoz wydatków budżetowych i planów rzeczowych wydatków Pomocy Technicznej i projektów systemowych na cały okres ich realizacji we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi WWPE;4)
przygotowywanie wniosków o rezerwy celowe w zakresie Pomocy Technicznej i projektów systemowych;5)
przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięcia środków w planie wydatków w zakresie Pomocy Technicznej i projektów systemowych;6)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych z budżetów Pomocy Technicznych i projektów systemowych;7)
koordynowanie realizacji Rocznych Planów Działań/Funduszy Pomocy Technicznej i projektów systemowych;8)
monitorowanie i sprawdzanie realizacji na każdym etapie Rocznych Planów Działań /Funduszy Pomocy Technicznej i projektów systemowych;9)
weryfikacja dokumentacji związanej z realizacją wydatków finansowanych w ramach Pomocy Technicznej i projektów systemowych w zakresie zgodności z zasadami realizacji Pomocy Technicznej i projektów systemowych;10)
sporządzanie wniosków o płatność/zapotrzebowań na środki w ramach Pomocy Technicznej i projektów systemowych we współpracy z komórkami realizującymi zadania w ramach Rocznych Planów Działań/Funduszy Pomocy Technicznej i projektach systemowych;11)
monitorowanie realizacji umów finansowanych ramach ze środków Pomocy Technicznej i projektu systemowego;12)
współpraca z Wydziałem Kadr i Płac przy planowaniu i organizowaniu szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych pracowników jednostki.8.
Do zadań Stanowiska do Spraw BHP należy obsługa pracowników w zakresie zapewnienia przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym:1)
sporządzanie okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;2)
sporządzanie oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych typach stanowisk pracy;3)
prowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;4)
monitorowanie ważności zaświadczeń o ukończeniu okresowych szkoleń BHP pracowników;5)
udział w pracach zespołu powypadkowego do ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w tym sporządzanie dokumentacji powypadkowej;6)
prowadzenie spraw dotyczących wniosków pracowników o refundację za zakupione okulary do pracy z monitorem ekranowym.9.
Do zadań Wydziału Kadr i Płac (KP) należy:1)
prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej pracowników;2)
współudział w przeprowadzaniu rekrutacji zewnętrznych i wewnętrznych;3)
przygotowywanie dokumentacji dotyczącej zatrudniania personelu oraz rozwiązywania stosunku pracy;4)
prowadzenie akt osobowych i baz danych pracowników WWPE;5)
ustalanie uprawnień pracowników do: urlopów, dodatków za wieloletnią pracę, emerytur, odpraw emerytalnych, nagród jubileuszowych, wypłat z funduszu nagród oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego;6)
ewidencja nieobecności pracowników i sprawy z zakresu przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy;7)
kierowanie pracowników na profilaktyczne badania lekarskie i monitoring terminowego ich wykonania;8)
naliczanie wraz z pochodnymi: wynagrodzeń, nagród, odpraw i innych świadczeń;9)
sporządzanie list płac pracowników jednostki, osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz przygotowywanie zaświadczeń RP-7;10)
sporządzanie deklaracji i informacji podatkowych, deklaracji PFRON oraz deklaracji rozliczeniowych do ZUS;11)
zgłaszanie i wyrejestrowywanie osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych do ZUS;12)
planowanie i organizowanie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych pracowników jednostki we współpracy z Wydziałem Pomocy Technicznej;13)
prowadzenie działalności socjalnej, w tym:a)
udzielanie osobom uprawnionym świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,b)
udział w pracach komisji ds. gospodarowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (ZFŚS),c)
prowadzenie spraw związanych z wyborem podmiotów zewnętrznych realizujących na rzecz WWPE usługi z obszaru działalności socjalnej oraz zawieraniem i obsługą umów z tymi podmiotami;14)
koordynacja praktyk studenckich, staży absolwenckich i wolontariatu.10.
Do zadań Doradcy Dyrektora WWPE (DD) należy:1)
doradztwo na rzecz Dyrektora WWPE, w tym w szczególności przygotowywanie opinii i analiz na polecenie Dyrektora WWPE;2)
doradztwo na rzecz komórek organizacyjnych WWPE w zakresie zleconym przez Dyrektora WWPE;3)
nadzór nad funkcjonowaniem zespołów roboczych na podstawie upoważnienia Dyrektora WWPE.1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938, 1646 oraz z 2014 r. poz. 379, 911, 1146.