Regulamin organizacyjny Ministerstwa Środowiska.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MŚ.2013.49

Akt utracił moc
Wersja od: 22 lutego 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 39
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 31 lipca 2013 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ministerstwu Środowiska nadaje się regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
1.
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska, w porozumieniu z Dyrektorem Biura Kadr i Szkoleń oraz Dyrektorem Departamentu Prawnego, określają w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych strukturę oraz podział zadań wewnątrz podległych sobie komórek.
2.
Wewnętrzne regulaminy organizacyjne zatwierdza Dyrektor Generalny Ministerstwa Środowiska, z wyjątkiem wewnętrznego regulaminu organizacyjnego Gabinetu Politycznego Ministra, który zatwierdza Minister Środowiska.
§  3.
W terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska opracują i przedłożą do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Środowiska nowe wewnętrzne regulaminy organizacyjne komórek organizacyjnych kierowanych przez siebie.
§  4.
Traci moc zarządzenie nr 17 Ministra Środowiska z dnia 16 kwietnia 2012 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska (Dz. Urz. Min. Środ. poz. 17 i z 2013 r. poz. 35).
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA ŚRODOWISKA

§  1.
Regulamin organizacyjny Ministerstwa Środowiska, zwany dalej "regulaminem", określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska, zwanego dalej "Ministerstwem".
§  2.
1.
Komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, zwanymi dalej "komórkami", kierują dyrektorzy przy pomocy zastępców dyrektorów, z wyjątkiem komórki, o której mowa w § 7.
2.
Dla prowadzenia wyodrębnionej tematycznie grupy spraw w komórkach mogą być tworzone:
1)
wydziały - w których zatrudnionych jest co najmniej 5 pracowników;
2)
zespoły - w których zatrudnionych jest co najmniej 2 pracowników;
3)
samodzielne stanowiska pracy - na których zatrudniony jest 1 pracownik.
3.
W każdej z komórek może zostać utworzony sekretariat, którego zadaniem jest prowadzenie bieżącej obsługi komórki.
§  3.
1.
Komórki, w zakresie swojej właściwości:
1)
realizują zadania Ministra Środowiska, zwanego dalej "Ministrem", w tym także w zakresie członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, w tym w szczególności:
a)
przygotowują i prowadzą uzgodnienia oraz konsultacje projektów aktów normatywnych, dokumentów i innych materiałów Ministra i Ministerstwa oraz uczestniczą w nich, a także przygotowują projekty tekstów jednolitych rozporządzeń Ministra,
b)
opiniują projekty aktów normatywnych, dokumentów i innych materiałów przygotowywanych przez inne ministerstwa i urzędy,
c)
inicjują, prowadzą negocjacje i realizują umowy międzynarodowe,
d)
przeprowadzają notyfikację aktów normatywnych i ich projektów,
e)
prezentują stanowiska na spotkaniach w kraju i za granicą,
f)
udzielają informacji i przedstawiają opinie, w tym dotyczące stosowania przepisów prawnych,
g)
przygotowują projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz oświadczenia senatorskie,
h)
prowadzą postępowania administracyjne oraz zapewniają zastępstwo Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi,
i)
prowadzą sprawy związane z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie niezastrzeżonym dla Biura Dyrektora Generalnego,
j)
realizują zadania dotyczące zarządzania kryzysowego i powszechnego obowiązku obrony we współpracy z Biurem Dyrektora Generalnego,
k)
realizują obowiązki związane ze zlecaniem zadań publicznych,
l)
współpracują z Departamentem Funduszy Europejskich w zakresie programowania i wdrażania programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych, zgodnie z postanowieniami instrukcji wykonawczej,
m)
zamieszczają, aktualizują i usuwają informacje z serwisu internetowego i intranetowego Ministerstwa, w tym z części pełniącej funkcję strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej prowadzonej przez Ministra,
n)
przygotowują założenia do planu finansowego Ministerstwa, realizują swoje plany finansowe i zapewniają wydatkowanie środków finansowych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), w tym także w układzie zadaniowym,
o)
realizują obowiązek zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych,
p)
realizują obowiązki wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.), ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. Nr 76, poz. 489),
q)
realizują politykę środowiskową Ministerstwa, przyjętą w ramach wdrożonego w Ministerstwie systemu ekozarządzania i audytu EMAS, przestrzegają procedur systemu EMAS oraz współpracują z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa i Pełnomocnikiem do spraw zarządzania środowiskowego oraz audytorami wewnętrznymi systemu zarządzania środowiskowego i weryfikatorem środowiskowym EMAS w procesie ciągłego doskonalenia działań prośrodowiskowych,
r)
sprawują nadzór nad wykorzystaniem majątku Skarbu Państwa będącego w zarządzie jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra, w tym przygotowują projekty decyzji majątkowych Ministra.
2.
Komórki, w zakresie swojej właściwości, przekazują:
1)
do Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody stanowiska w sprawach związanych z opiniowaniem wniosków o wydanie zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca, prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2004 r. Nr 167, poz. 1758, z późn. zm.);
2)
do Departamentu Prawnego:
a)
do kontroli formalnoprawnej i parafowania projekty:
aktów normatywnych w zakresie właściwości Ministra,
umów cywilnoprawnych, których stroną jest Skarb Państwa-Minister albo Skarb Państwa-Ministerstwo, z wyjątkiem umów przygotowywanych na podstawie wzorów skontrolowanych wcześniej pod względem formalnoprawnym i parafowanych przez Departament Prawny,
wzorów umów cywilnoprawnych, których stroną jest Skarb Państwa-Minister albo Skarb Państwa-Ministerstwo, przygotowywanych w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest taki sam,
porozumień Ministra albo Ministerstwa z innymi jednostkami reprezentującymi Skarb Państwa, zbliżonych charakterem do umów cywilnoprawnych,
umów zlecających realizację zadania publicznego,
2
pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa,
aktów kierownictwa wewnętrznego wydawanych w formie zarządzeń, decyzji i postanowień przez Ministra oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa,
b)
do kontroli formalnoprawnej projekty:
-
wzorów umów cywilnoprawnych, których stroną jest Skarb Państwa-Minister albo Skarb Państwa-Ministerstwo, dołączanych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
-
umów cywilnoprawnych, których stroną jest Skarb Państwa-Minister albo Skarb Państwa-Ministerstwo, przygotowywanych na podstawie wzorów narzuconych przez podmioty zewnętrzne, niepodlegających zmianie,
-
porozumień Ministra albo Ministerstwa z innymi jednostkami reprezentującymi Skarb Państwa, zbliżonych charakterem do umów cywilnoprawnych, przygotowywanych na podstawie wzorów narzuconych przez podmioty zewnętrzne, niepodlegających zmianie,
c)
informacje i dane niezbędne do realizacji zadań dotyczących uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniach toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej i sądem EFTA, w tym merytoryczne analizy toczących się postępowań oraz stanowiska odnośnie do udziału Rzeczypospolitej Polskiej w omawianych postępowaniach, oparte na przedmiotowych analizach,
d)
dokumenty związane z przygotowywaniem do notyfikacji Komisji Europejskiej projektów aktów prawnych i aktów prawnych, w trybie art. 114 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;
3)
do Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego kopie sprawozdań lub protokołów oraz zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli organów i jednostek organizacyjnych podległych albo nadzorowanych przez Ministra, a także kopie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne zewnętrznych organów kontroli;
4) 3
(uchylony).
3. 4
(uchylony).
4. 5
Komórki realizują zadania bezpośrednio nałożone przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
§  4.
1. 6
Dokumenty sporządzone w komórkach, przedkładane do podpisu Ministrowi, Sekretarzom Stanu i Podsekretarzom Stanu oraz Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa, parafują dyrektorzy tych komórek lub ich zastępcy, a dokumenty przedkładane do podpisu Ministrowi parafują także Sekretarze Stanu lub Podsekretarze Stanu właściwi w danej sprawie.
2.
Dokumenty inne niż wymienione w ust. 1 podpisują dyrektorzy lub, w zakresie przez nich określonym, ich zastępcy.
3.
Pracownicy Ministerstwa w trakcie wykonywania zadań przestrzegają drogi służbowej, zgodnie z którą:
1)
pracownik podlega bezpośredniemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i wobec którego odpowiada za całokształt powierzonych mu spraw;
2)
pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla ma obowiązek powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego.
§  5.
1.
Realizacji zadań należących do właściwości kilku komórek dokonują wszystkie zainteresowane komórki, każda w zakresie swojej właściwości.
2.
Realizację zadań, o których mowa w ust. 1, koordynuje komórka, do której właściwości należy problematyka o wiodącym znaczeniu dla danego zadania. Pozostałe zainteresowane komórki, o których mowa w ust. 1, są zobowiązane do współdziałania z komórką koordynującą w realizacji zadania.
3.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami rozstrzyga Dyrektor Generalny Ministerstwa.
4.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami i jednostkami organizacyjnymi lub organami podległymi albo nadzorowanymi przez Ministra rozstrzyga Minister.
§  6.
1.
Dyrektor komórki:
1) 7
odpowiada za zapewnienie zgodności działań komórki z kierunkami określonymi przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz z prawem powszechnie obowiązującym i regulacjami wewnętrznymi;
2) 8
organizuje, planuje i kieruje pracą komórki oraz nadzoruje i zapewnia prawidłową, efektywną i terminową realizację celów i zadań komórki określonych w regulaminie oraz bezpośrednio nałożonych przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
3)
zapewnia właściwą organizację pracy komórki i prawidłowe wykorzystanie czasu pracy przez podległych pracowników;
4)
dba o interes Skarbu Państwa, w tym w szczególności w zakresie dochodów i wydatków, oraz ściśle współpracuje w tym zakresie ze służbami finansowymi Ministerstwa;
6)
monitoruje terminowość wykonywania zadań przez bezpośrednio podległe mu wydziały, zespoły lub samodzielne stanowiska pracy w zakresie udzielania odpowiedzi na pisma oraz opiniowania i analizowania dokumentów;
7)
reprezentuje Ministerstwo w stosunkach z innym urzędami i instytucjami w sprawach należących do właściwości komórki, w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
2.
Dyrektor komórki, stosownie do zakresu działania kierowanej komórki, przygotowuje projekty decyzji i podpisuje pisma niezastrzeżone do kompetencji innych osób, w szczególności:
1) 9
parafuje pisma i materiały kierowane do podpisu Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
2)
podpisuje pisma kierowane do równorzędnych stanowiskiem osób w urzędach administracji publicznej;
3)
podpisuje wnioski w sprawach personalnych pracowników komórki.
§  7. 10
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra (GPM) należy zapewnienie politycznej obsługi Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu, stosownie do przydzielonych im zadań oraz bezpośrednich poleceń Ministra.
§  8.
Do zakresu działania Departamentu Ekonomicznego (DE) należy:
1)
realizacja zadań Ministra jako dysponenta części budżetowych 22 i 41, w tym również w odniesieniu do środków przeznaczonych na finansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych;
2)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad fundacjami działającymi w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
§  9.
Do zakresu działania Departamentu Funduszy Europejskich (DFE) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie programów finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych i nadzoru nad systemem finansowania ochrony środowiska w Polsce;
2)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, z wyłączeniem nadzoru nad realizowaniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zadań Krajowego operatora systemu zielonych inwestycji, oraz badania zgodności z prawem uchwał Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§  10.
Do zakresu działania Departamentu Geologii i Koncesji Geologicznych (DGK) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w dziedzinie geologii, z wyłączeniem zadań przypisanych do zakresu działania Biura ds. Węglowodorów;
2) 11
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego oraz nad Państwowym Instytutem Geologicznym - Państwowym Instytutem Badawczym.
§  11. 12
Do zakresu działania Departamentu Gospodarki Odpadami (DGO) należy realizacja zadań Ministra w zakresie gospodarki odpadami oraz ochrony powierzchni ziemi, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych oraz zapewnienie zastępstwa Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach gospodarki odpadami.
§  12. 13
Do zakresu działania Departamentu Informacji o Środowisku (DIŚ)

należy:

1)
realizacja zadań Ministra w zakresie edukacji ekologicznej, udostępniania informacji o środowisku, publicznej i przestrzennej;
2)
koordynowanie zlecania realizacji zadań publicznych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
3)
koordynowanie działań właściwych komórek, organów i jednostek podległych albo nadzorowanych przez Ministra w zakresie realizacji zadań wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej;
4)
opiniowanie testów regulacyjnych i ocen skutków regulacji (OSR) przygotowywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
5)
koordynowanie opiniowania projektów strategii i programów przygotowywanych przez inne ministerstwa.
§  13.
Do zakresu działania Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody (DLP) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie leśnictwa, ochrony przyrody, ochrony lasów i gruntów leśnych, łowiectwa, ocen oddziaływania na środowisko oraz organizmów genetycznie zmodyfikowanych;
2)
realizacja zadań związanych z prowadzeniem przez Ministra szkół leśnych oraz sprawowaniem nad nimi nadzoru pedagogicznego;
3)
koordynacja spraw dotyczących finansowania ochrony przyrody i leśnictwa z Europejskiego Funduszu Rolnego Rozwoju Obszarów Wiejskich w latach 2014 - 2020;
4)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Państwowym Gospodarstwem Leśnym "Lasy Państwowe", Instytutem Badawczym Leśnictwa, Biurem Nasiennictwa Leśnego, Polskim Związkiem Łowieckim oraz parkami narodowymi.
§  14.
Do zakresu działania Departamentu Ochrony Powietrza (DOP) należy:
1) 14
realizacja zadań Ministra w zakresie ochrony atmosfery i pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji lub energii, z wyłączeniem pozwoleń na wytwarzanie odpadów;
2)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie realizacji zadań Krajowego operatora systemu zielonych inwestycji oraz nad wykonywaniem przez Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy zadań Krajowego ośrodka bilansowania i zarządzania emisjami.
§  15.
Do zakresu działania Departamentu Prawnego (DP) należy:
1)
obsługa prawna i legislacyjna Ministra i Ministerstwa, w tym zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi i przed Naczelnym Sądem Administracyjnym;
2) 15
koordynowanie opiniowania projektów aktów normatywnych, projektów stanowisk Rządu i projektów innych dokumentów rządowych, z wyłączeniem strategii i programów, przygotowywanych przez inne ministerstwa;
3)
koordynowanie spraw związanych z transpozycją oraz naruszeniami prawa Unii Europejskiej;
3a) 16
koordynowanie spraw związanych z procedowaniem projektów umów międzynarodowych i dokumentów z nimi związanych;
4)
kontrola zgodności z prawem i polityką Rządu aktów prawa miejscowego;
5)
prowadzenie spraw z zakresu reprywatyzacji tartaków.
§  16.
Do zakresu działania Departamentu Zasobów Wodnych (DZW) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - gospodarka wodna, w szczególności inicjowanie kierunków polityki wodnej Polski;
2)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Prezesem Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowym Instytutem Badawczym.
§  17.
Do zakresu działania Departamentu Zrównoważonego Rozwoju (DZR) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie kształtowania polityki zrównoważonego rozwoju, wyznaczania celów strategicznych, tworzenia i wdrażania instrumentów realizacji tych celów oraz monitorowania efektywności tej polityki;
2)
wyznaczanie priorytetów i kierunków w zakresie krajowej polityki na rzecz ochrony klimatu, w tym koordynacja prac w zakresie kształtowania średnio- i długoterminowej europejskiej polityki w tym zakresie oraz koordynowanie procesu negocjacji na forum Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu;
2a) 17
koordynowanie działań właściwych komórek, organów i jednostek podległych albo nadzorowanych przez Ministra w zakresie realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej dwustronnej i regionalnej;
3)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych oraz Instytutem Ochrony Środowiska - Państwowym Instytutem Badawczym, z wyłączeniem nadzoru nad wykonywaniem zadań Krajowego ośrodka bilansowania i zarządzania emisjami.
§  18. 18
Do zakresu działania Biura do spraw Węglowodorów (BW) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie monitorowania i kontroli zobowiązań wynikających z udzielonych koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie oraz wydobywanie węglowodorów, z wyłączeniem postępowań administracyjnych w zakresie udzielenia, zmiany lub cofnięcia koncesji;
2)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Prezesem Państwowej Agencji Atomistyki.
§  19.
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego (BDG) należy:
1)
obsługa techniczna, gospodarcza, informatyczna i administracyjna Ministerstwa oraz ewidencja i gospodarowanie majątkiem;
2)
organizacja zamówień publicznych;
3)
zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie;
4)
koordynacja realizacji zadań Ministra związanych z powszechnym obowiązkiem obrony, zarządzaniem kryzysowym i ochroną informacji niejawnych.
§  20.
Do zakresu działania Biura Finansowego (BF) należy realizacja zadań Ministra jako dysponenta trzeciego stopnia części budżetowych 22 i 41, w tym obsługa finansowo-księgowa Ministerstwa, z uwzględnieniem obsługi finansowej w zakresie realizacji projektów finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych.
§  21.
Do zakresu działania Biura Kadr i Szkoleń (BKS) należy:
1)
prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy osób zatrudnionych w Ministerstwie oraz kierowników jednostek podległych lub nadzorowanych;
2)
prowadzenie spraw z zakresu rozwoju zawodowego pracowników Ministerstwa.
§  22.
Do zakresu działania Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego (BKA) należy:
1)
realizacja zadań Ministra w zakresie kontroli, audytu wewnętrznego, kontroli zarządczej oraz skarg i wniosków;
2)
zapewnienie współpracy Ministerstwa z organami kontroli zewnętrznej.
§  23. 19
Do zakresu działania Biura Ministra (BM) należy zapewnienie wsparcia Ministrowi, Sekretarzom Stanu i Podsekretarzom Stanu w zakresie ich bieżącej pracy oraz udziału w krajowym procesie decyzyjnym.
§  24. 20
Tryb pracy komórek oraz jednostek podległych albo nadzorowanych przez Ministra określają w szczególności:
1)
Procedura przygotowywania i uzgadniania projektów założeń projektów ustaw i projektów aktów normatywnych, stanowiąca załącznik nr 1 do regulaminu;
2)
Procedura dotycząca prac nad umowami międzynarodowymi w Ministerstwie Środowiska, stanowiąca załącznik nr 2 do regulaminu.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  21 PROCEDURA PRZYGOTOWYWANIA I UZGADNIANIA

PROJEKTÓW ZAŁOŻEŃ PROJEKTÓW USTAW

I PROJEKTÓW AKTÓW NORMATYWNYCH

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  22 PROCEDURA DOTYCZĄCA PRAC NAD UMOWAMI MIĘDZYNARODOWYMI W MINISTERSTWIE ŚRODOWISKA

1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - gospodarka wodna oraz środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 248, poz. 1493 i Nr 284, poz. 1671).
2 Załącznik § 3 ust. 2 pkt 2 lit. a tiret szóste zmienione przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
3 Załącznik § 3 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
4 Załącznik § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
5 Załącznik § 3 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
6 Załącznik § 4 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
7 Załącznik § 6 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
8 Załącznik § 6 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
9 Załącznik § 6 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
10 Załącznik § 7 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
11 Załącznik § 10 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
12 Załącznik § 11 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
13 Załącznik § 12 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
14 Załącznik § 14 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
15 Załącznik § 15 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
16 Załącznik § 15 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
17 Załącznik § 17 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
18 Załącznik § 18 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
19 Załącznik § 23 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
20 Załącznik § 24 dodany przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
21 Załącznik nr 1 dodany przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.
22 Załącznik nr 2 dodany przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.Urz.MŚ.2014.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2014 r.