Regulamin organizacyjny Ministerstwa Nauki i Informatyzacji.
Dz.Urz.MNiI.2005.8.44
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 33/2005
MINISTRA NAUKI I INFORMATYZACJI
z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Nauki i Informatyzacji
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA NAUKI I INFORMATYZACJI
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA NAUKI I INFORMATYZACJI
I.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
II.
Postanowienia szczegółowe
Postanowienia szczegółowe
– priorytetowych kierunków działalności naukowej i innowacyjnej Unii Europejskiej,
– zasad organizacji i finansowania nauki w Unii Europejskiej
z uwzględnieniem potrzeb i priorytetów nauki polskiej,
z wyłączeniem spraw związanych z integracją z Unią Europejską w zakresie pkt 1-9.
określają przepisy ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388, z późn. zm.) oraz nadane na ich podstawie statuty.
Załącznik Nr 1
STRUKTURA ORGANIZACYJNA DEPARTAMENTÓW MINISTERSTWA NAUKI I INFORMATYZACJI
STRUKTURA ORGANIZACYJNA DEPARTAMENTÓW MINISTERSTWA NAUKI I INFORMATYZACJI
- stanowiska pracy utworzone przez Ministra.
2. Departament Badań na Rzecz Bezpieczeństwa i Obronności Państwa (DBO):
1) Wydział Badań;
2) Wydział Offsetowy;
3) Wydział Ogólnoobronny;
4) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DBO.
3. Departament Badań na Rzecz Gospodarki (DBG):
1) Wydział Finansowania Projektów Celowych;
2) Wydział Innowacyjności Gospodarki i Monitorowania Pomocy Publicznej;
3) Wydział Obsługi Finansowej, Sprawozdawczości i Kontroli Funduszy Strukturalnych;
4) Wydział Projektów Rozwojowych;
5) Wydział Wdrażania Funduszy Strukturalnych;
6) Wydział Wdrażania Projektów Celowych;
7) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DBG.
4. Departament Badań Naukowych (DBN):
1) I Wydział Projektów Badawczych (w zakresie nauk społecznych, humanistycznych i ścisłych, w tym chemii);
2) II Wydział Projektów Badawczych (w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych);
3) III Wydział Projektów Badawczych (w zakresie nauk technicznych - inżynierii materiałowej, elektrotechniki, energetyki, elektroniki, informatyki i telekomunikacji);
4) IV Wydział Projektów Badawczych (w zakresie nauk technicznych - mechaniki, budownictwa, architektury, górnictwa, geodezji i transportu);
5) Wydział Rejestracji i Analiz;
6) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DBN.
5. Departament Bazy Badawczej (DBB):
1) Wydział Działalności Statutowej;
2) Wydział Działalności Wspomagającej Badania;
3) Wydział Inwestycji;
4) Stanowisko pracy do Spraw Analiz i Baz Danych;
5) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DBB.
6. Departament Ekonomiczny (DE):
1) Wydział Finansowania Działalności Statutowej;
2) Wydział Finansowania Działalności Wspomagającej Badania;
3) Wydział Finansowania Inwestycji;
4) Wydział Finansowania Projektów Badawczych;
5) Wydział Finansowania Projektów Celowych;
6) Wydział Koordynacji i Planowania;
7) Wydział Księgowości;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Finansowania Przedsięwzięć Informatyzacyjnych;
9) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DE.
7. Departament Funduszy Strukturalnych (DFS):
- stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DFS.
8. Departament Informacji i Promocji (DIP):
1) Wydział Promocji;
2) Stanowisko Pracy do Spraw Informacji;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Komunikacji Elektronicznej;
4) stanowisko pracy pod nazwą Biblioteka;
5) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DIP.
9. Departament Integracji Europejskiej (DIE):
1) Wydział Polityki Naukowej i Innowacyjnej Unii Europejskiej;
2) Wydział Programów Badawczych Unii Europejskiej;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Monitorowania Prawa Unii Europejskiej;
4) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DIE.
10. Departament Prawny (DP):
- stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DP.
11. Departament Społeczeństwa Informacyjnego (DSI):
1) Wydział Promocji;
2) Wydział Strategii;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Rady Informatyzacji;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Systemu Informacji Publicznej;
5) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DSI.
12. Departament Strategii i Rozwoju Nauki (DSN):
1) Wydział do Spraw Foresightu;
2) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DSN.
13. Departament Systemów Informatycznych Administracji Publicznej (DIA):
1) Wydział Koordynacji Informatyzacji Administracji Publicznej;
2) Wydział Scentralizowanych Zamówień Publicznych;
3) Wydział Standardów Informatycznych;
4) Wydział Współpracy Międzynarodowej w Zakresie Informatyzacji;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Danych Osobowych (w tym Administrator Bezpieczeństwa Informacji);
6) Stanowisko Pracy do Spraw Opiniowania Zamówień Publicznych;
7) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DIA.
14. Departament Systemów Informatycznych Nauki (DIN):
1) Wydział Infrastruktury Informatycznej Nauki;
2) Wydział Obsługi Baz Danych Ministerstwa;
3) Wydział Obsługi Infrastruktury Informatycznej Ministerstwa;
4) Wydział Zasobów Informacyjnych Nauki;
5) stanowisko pracy pod nazwą Call Center;
6) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DIN.
15. Departament Współpracy Międzynarodowej (DWM):
1) Wydział Planowania, Koordynacji i Finansowania;
2) stanowisko pracy pod nazwą Biuro EUREKI;
3) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora DWM.
16. Biuro Dyrektora Generalnego (BG):
1) Wydział Administracyjny;
2) Wydział Finansowo-Księgowy;
3) Wydział Kadr i Szkolenia;
4) Wydział Techniczny;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Socjalnych;
6) stanowisko pracy pod nazwą Archiwum Zakładowe;
7) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora BG.
17. Biuro Ministra (BM):
1) Wydział Kontroli;
2) Wydział Prezydialny;
3) wydział pod nazwą Sekretariat Rady Nauki;
4) stanowiska pracy utworzone przez dyrektora BM.
18. Samodzielny Wydział Ochrony Informacji Niejawnych (SWN):
1) stanowisko pracy pod nazwą Kancelaria Tajna;
2) stanowiska pracy utworzone przez Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
19. Samodzielne Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego (SSA).
Załącznik Nr 2
ZASADY I TRYB
ZASADY I TRYB
1. Pracownicy Ministerstwa Nauki i Informatyzacji, zwanego dalej "Ministerstwem", odbywają zagraniczne wyjazdy służbowe, zwane dalej "wyjazdami", na podstawie:
1) wniosku - instrukcji wyjazdowej, zwanego dalej "wnioskiem";
2) delegacji służbowej.
2. Wniosek jest sporządzany w jednym egzemplarzu przez właściwą komórkę organizacyjną Ministerstwa, zwaną dalej "departamentem", co najmniej 3 tygodnie przed planowanym wyjazdem.
3. Do wniosku dołącza się:
1) w przypadku wyjazdu krótkoterminowego (do dwóch tygodni) - program konferencji, posiedzenia lub spotkania zagranicznego;
2) w przypadku wyjazdu długoterminowego (powyżej dwóch tygodni) - program stażu lub praktyki za granicą (jeżeli wyjazd dotyczy spraw związanych z Unią Europejską, kopię programu przekazuje się do wiadomości dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej).
4. Wniosek jest przedstawiany do parafowania kolejno przez:
1) pod względem merytorycznym - dyrektora właściwego departamentu;
2) pod względem zgodności z założeniami polityki współpracy z zagranicą Ministerstwa - właściwego członka Kierownictwa Ministerstwa;
3) pod względem formalnym - dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej;
4) pod względem finansowym - głównego księgowego w Biurze Dyrektora Generalnego.
5. Wniosek przedstawiany jest do akceptowania Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa, a następnie do zatwierdzenia Ministrowi Nauki i Informatyzacji, zwanemu dalej "Ministrem".
6. Zatwierdzony wniosek (wraz z innymi dokumentami wyjazdowymi) stanowi podstawę do realizacji wyjazdu.
7. Zatwierdzony wniosek należy przekazać do Departamentu Współpracy Międzynarodowej co najmniej 2 tygodnie przed planowanym wyjazdem.
8. Kopię zatwierdzonego wniosku (poświadczoną za zgodność z oryginałem), w terminie do 2 dni od dnia zatwierdzenia, Departament Współpracy Międzynarodowej przekazuje wraz z informacją o szacunkowym koszcie wyjazdu do Biura Dyrektora Generalnego. Dokument ten stanowi podstawę do rejestrowania i księgowania zaangażowanych wydatków (w częściach budżetowych wskazanych przez Departament Współpracy Międzynarodowej).
9. Departament Współpracy Międzynarodowej sporządza i przekazuje do realizacji do Biura Dyrektora Generalnego, co najmniej 4 dni przed planowanym wyjazdem, wniosek w sprawie przydziału zagranicznych środków płatniczych.
10. Wniosek w sprawie przydziału zagranicznych środków płatniczych jest sporządzany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z późn. zm.).
11. Dwa dni przed planowanym wyjazdem, delegowany pracownik otrzymuje:
1) z Departamentu Współpracy Międzynarodowej delegację służbową, kopię zatwierdzonego wniosku oraz bilet (bilety);
2) z Biura Dyrektora Generalnego - zaliczkę w zagranicznych środkach płatniczych, niezbędną do odbycia wyjazdu.
12. Po powrocie z wyjazdu, delegowany pracownik jest zobowiązany do:
1) rozliczenia się w Biurze Dyrektora Generalnego, w terminie 14 dni od daty zakończenia wyjazdu, z zaliczki przyznanych zagranicznych środków płatniczych, po uprzedniej merytorycznej akceptacji rozliczenia dokonanej przez dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej;
2) złożenia w Departamencie Współpracy Międzynarodowej, w terminie 14 dni od daty zakończenia wyjazdu, sprawozdania z wyjazdu (zaparafowanego przez dyrektora właściwego departamentu i zaakceptowanego przez właściwego członka Kierownictwa Ministerstwa), zwanego dalej "sprawozdaniem".
13. Departament Współpracy Międzynarodowej przedstawia sprawozdanie do zatwierdzenia Ministrowi.
14. Zatwierdzone sprawozdanie Departament Współpracy Międzynarodowej przesyła do właściwego członka Kierownictwa Ministerstwa i dyrektora właściwego departamentu, a także do dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej, jeżeli sprawozdanie dotyczy wyjazdu w sprawach związanych z Unią Europejską.
15. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Generalny Ministerstwa może wyrazić zgodę na zmianę terminów określonych w niniejszych Zasadach.
16. Zmiany w zatwierdzonym wniosku, powodujące dodatkowe skutki finansowe, mogą być dokonywane wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
17. Zmiany w zatwierdzonym wniosku, niepowodujące dodatkowych skutków finansowych, mogą być dokonywane po wyrażeniu zgody przez dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej.
18. Zasady korzystania z salonów recepcyjnych na przejściach granicznych przez pracowników odbywających zagraniczny wyjazd służbowy są uregulowane w odrębnych przepisach.
19. Dyrektor Generalny Ministerstwa określi wzory:
1) wniosku - instrukcji wyjazdowej (ust. 1 pkt 1);
2) wniosku w sprawie przydziału zagranicznych środków płatniczych (ust. 9);
3) delegacji służbowej (ust. 11 pkt 1);
4) rozliczenia się z zaliczki przyznanych zagranicznych środków płatniczych (ust. 12 pkt 1);
5) sprawozdania (ust. 12 pkt 2).
20. Przepisy niniejszych Zasad stosuje się odpowiednio do wyjazdów osób niebędących pracownikami Ministerstwa, jeżeli koszty tych wyjazdów są pokrywane przez Ministerstwo.