Regulamin organizacyjny Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
B.I.LP.2009.10.74
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 61
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 31 sierpnia 2009 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych
Zmiany nin. zarządzenia, wprowadzone przez § 2 zarządzenia nr 11 z dnia 22 lutego 2012 r. (B.I.LP.12.4.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2012 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. zarządzenie.
.................................................
OR-013-3/2009
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (jednolity tekst w Dz. U. z 2005 r., nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami) oraz § 6 i 13 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REGULAMIN ORGANIZACYJNY DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH
REGULAMIN ORGANIZACYJNY DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Struktura organizacyjna DGLP
Struktura organizacyjna DGLP
Rozdział III
Zasady funkcjonowania DGLP
Zasady funkcjonowania DGLP
Rozdział IV
Podział zadań w DGLP
Podział zadań w DGLP
IV.1.
Zadania pracowników
Zadania pracowników
IV.2.
Zadania wspólne
Zadania wspólne
IV.3.
Zadania poszczególnych
Zadania poszczególnych
1) współpraca z komórkami organizacyjnymi DGLP w zakresie problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy na odcinku działalności tych komórek;
2) analizowanie i ocena przyczyn powstawania wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, koordynowanie prac związanych z opracowywaniem programów likwidacji zagrożeń oraz poprawy warunków pracy, a także analizowanie i ocena sposobu realizacji tych programów;
3) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć zmierzających do poprawy warunków pracy;
4) sporządzanie dokumentacji powypadkowej oraz prowadzenie ewidencji wypadków przy pracy, którym ulegli pracownicy DGLP;
5) prowadzenie ewidencji wypadków śmiertelnych wśród pracowników Lasów Państwowych oraz nadzór nad poprawnością dochodzenia powypadkowego w odniesieniu do wypadków śmiertelnych, ciężkich i zbiorowych;
6) nadzór merytoryczny nad działalnością służb bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych;
7) inicjowanie różnych form profilaktyki zmierzającej do ograniczenia liczby i ciężkości wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych (profilaktyka techniczna, medyczna i organizacyjna);
8) współdziałanie ze społeczną służbą zdrowia w zakresie: zapobiegania chorobom zawodowym, przeprowadzania badań lekarskich i organizowania leczenia sanatoryjnego dla pracowników Lasów Państwowych;
9) współpraca z instytucjami, urzędami i związkami zawodowymi w zakresie problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do zadań Stanowiska należy w szczególności:
Do zadań Zespołu Obsługi Programu LIFE+ należy w szczególności:
1) konwencje międzynarodowe oraz protokoły do konwencji, jak też inne podobne akty (w tym manifesty);
2) udział w pracach forów, szczególnie w następujących przedsięwzięciach:
a) corocznych posiedzeniach (naradach gospodarczych) dyrektorów generalnych właściwych w Europie w sprawach lasów państwowych oraz ich odpowiedników;
b) kongresach międzynarodowych;
c) warsztatach, spotkaniach oraz pracach stowarzyszeń itp. zrzeszeń (organizacji, inicjatyw, ruchów) międzynarodowych lub zagranicznych;
d) posiedzeniach oraz pracach międzynarodowych (zagranicznych) grup roboczych, komisjach, zespołach itp. ciałach, w tym działających w ramach ONZ oraz Unii Europejskiej;
e) bilateralnych lub wielostronnych spotkaniach zagranicznych dyrektora generalnego LP lub osób przez niego umocowanych z prawem prezentacji opinii lub - stosownie do posiadanych umocowań - prawem do składania dalej idących oświadczeń woli.
1) opracowywanie jednolitego systemu wskaźników ekonomicznych dla wszystkich jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych;
2) sporządzanie analiz dotyczących realizacji planu rocznego;
3) sporządzanie analiz dotyczących efektywności działalności finansowo-gospodarczej Lasów Państwowych i prognozowanie zagrożeń;
4) przyjmowanie sprawozdań z jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, sporządzanie ich zbiorczych zestawień oraz opracowywanie analiz problemowych i odcinkowych, dotyczących działalności Lasów Państwowych;
5) sporządzanie analiz dotyczących efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych;
6) analiza wskaźników ubezpieczeniowych i ocena celowości prowadzonych ubezpieczeń.
1) ustalanie wielkości ekonomicznych, niezbędnych do opracowania rocznego planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych oraz jego aktualizacji;
2) zestawienie planów rocznych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, opracowanie planu finansowo-gospodarczego LP i kontrola zachowania ustalonych parametrów;
3) przygotowywanie wniosków do ministra środowiska w sprawie ustalenia odpisu podstawowego na fundusz leśny i wielkości środków na utrzymanie DGLP i RDLP, obciążających koszty działalności nadleśnictw;
4) opracowanie planu finansowego utrzymania biura DGLP i nadzór nad jego wykonywaniem;
5) przygotowywanie stosownych wniosków i wprowadzanie zmian planu finansowo-gospodarczego LP;
6) nadzorowanie realizacji planów finansowo-gospodarczych, ustalanie zasad weryfikacji wyniku finansowego oraz roczna weryfikacja wyniku;
7) opracowywanie wieloletnich planów finansowo-gospodarczych Lasów Państwowych i ich korekta wynikająca ze zmiany uwarunkowań.
1) ustalanie wysokości wpłat regionalnych dyrekcji LP na fundusz leśny;
2) ustalanie zasad i wysokości dopłat dla jednostek organizacyjnych LP na wyrównywanie niedoboru środków;
3) ustalanie na podstawie zgłoszonych przez wydziały merytoryczne propozycji wysokości środków na planowane zadania w zakresie wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych LP;
4) przygotowywanie decyzji dyrektora generalnego LP odnośnie dysponowania środkami: funduszu leśnego, z wpłat na utrzymanie jednostek nadrzędnych i pozostałych rozrachunków wewnątrzbranżowych.
1) opracowywanie planu zatrudnienia i wynagrodzeń oraz kontrola przestrzegania założonych ustaleń, ze szczególnym uwzględnieniem monitorowania poziomu środków na wynagrodzenia;
2) bieżąca kontrola wielkości zatrudnienia ustalonego decyzjami dyrektora generalnego LP.
1) przygotowywanie stanowiska dyrektora generalnego LP do projektów aktów prawnych z zakresu podatków oraz stanowiska inicjującego wprowadzanie zmian w przepisach podatkowych;
2) przygotowywanie wystąpień dyrektora generalnego LP do ministra finansów o jednolitą dla Lasów Państwowych interpretację przepisów podatkowych.
1) gromadzenie dokumentacji spółek z udziałem kapitału Lasów Państwowych;
2) zestawianie danych giełdowych o zmianach wartości akcji, z uwzględnieniem sytuacji w zakładach kompleksu przemysłu drzewnego;
3) przygotowywanie bieżącej informacji o spółkach, w których Lasy Państwowe są udziałowcami;
4) przygotowanie informacji do decyzji o zamianach (lub sprzedaży) akcji;
5) opracowywanie rocznej informacji o zaangażowaniu kapitału Lasów Państwowych w spółkach i uzyskanych efektach.
1) bieżący nadzór nad przebiegiem windykacji należności w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych;
2) określanie wskaźnika obrotu należnościami i jego zmian w ciągu roku;
3) prowadzenie spraw dotyczących postępowań układowych oraz ugodowych;
4) opiniowanie wniosków i przygotowywanie decyzji dyrektora generalnego LP w zakresie udzielania ulg w spłacie oraz umarzaniu należności.
1) sporządzanie rocznego sprawozdania finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych;
2) sporządzenie rocznego sprawozdania z majątku Skarbu Państwa, będącego w zarządzie Lasów Państwowych;
3) koordynowanie doskonalenia systemu informacyjnego LP;
4) sporządzanie bieżących i rocznych informacji z zakresu: uzyskanych przychodów, kosztów, wyniku, inwestycji, zatrudnienia i wynagrodzeń, a także kosztów utrzymania;
5) współpraca z GUS odnośnie metodyki sprawozdań rocznych lub wieloletnich programów statystycznych oraz ustalania zakresu i organizacji przekazywania informacji statystycznych dotyczących Lasów Państwowych;
6) opracowywanie materiałów statystycznych na potrzeby GUS;
7) powiązanie systemu informacji LP z SILP.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe