Regulamin organizacyjny Departamentu Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2009.1.4
Akt utracił moc Wersja od: 24 sierpnia 2009 r.
ZARZĄDZENIE Nr 4/09
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 24 sierpnia 2009 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Departamentu Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Departamentowi Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "Departamentem", nadaje się regulamin organizacyjny określający jego: 1)
strukturę wewnętrzną; 2)
szczegółowy zakres zadań.§ 2.
1.
Departament jest jednostką organizacyjną Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", wspomagającą realizację zadań Szefa CBA, określonych w ustawie z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz realizującą sprawy pozostające we właściwości dyrektora Departamentu.2.
Do zadań Departamentu należy realizacja zadań własnych oraz nadzór i koordynacja realizacji zadań jednostek organizacyjnych CBA w obszarach: 1)
prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych na rzecz CBA; 2)
dokonywania zakupów, do których nie stosuje się ustawy z dnia 9 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.2)), zwanej dalej "Pzp", związanych z realizacją jego zadań; 3)
oceny zasadności zgłaszanych przez jednostki organizacyjne CBA wniosków w sprawach zamówień publicznych oraz wydatków, do których nie stosuje się przepisów Pzp; 4)
administrowania i gospodarowania składnikami majątku CBA; 5)
zarządzania środkami finansowymi z budżetu CBA w celu realizacji jego zadań; 6)
współpracy z podmiotami zewnętrznymi i jednostkami organizacyjnymi CBA, w zakresie zadań Departamentu; 7)
opiniowania projektów dokumentów należących do zakresu właściwości Departamentu, przedkładanych Szefowi CBA do akceptacji lub podpisu oraz przygotowania dokumentów na polecenie Szefa CBA; 8)
obsługi magazynu broni.§ 3.
W skład Departamentu wchodzą następujące komórki organizacyjne: 1)
Wydział Administracyjno-Gospodarczy; 2)
Wydział Transportu; 3)
Wydział Zamówień Publicznych; 4)
Sekcja Koordynacji Logistyki Delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA; 5)
Samodzielne Stanowisko - Magazynier Uzbrojenia.§ 4.
Stan etatowy Departamentu określa etat wprowadzony odrębną decyzją Szefa CBA.§ 5.
1.
Dyrektor Departamentu kieruje Departamentem przy pomocy zastępcy oraz naczelników i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 pkt 1-4.2.
Dyrektor Departamentu odpowiada za wykonanie zadań i obowiązków określonych w niniejszym regulaminie, regulaminach wewnętrznych komórek organizacyjnych i zakresach czynności pracowników Departamentu, oraz za prawidłową i terminową realizację zadań zleconych przez Szefa CBA.3.
Do zadań dyrektora Departamentu należy w szczególności: 1)
planowanie i organizowanie realizacji zadań komórek organizacyjnych Departamentu; 2)
zapewnienie właściwych warunków dla sprawnego funkcjonowania Departamentu; 3)
podpisywanie pism i występowanie w sprawach należących do zakresu działania komórek organizacyjnych, niezastrzeżonych do kompetencji Szefa CBA; 4)
przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy Departamentu, w zakresie i terminach określonych przepisami lub zleconych przez Szefa CBA; 5)
określenie szczegółowego zakresu działania poszczególnych stanowisk pracy i sporządzanie okresowych - półrocznych ocen pracowników zatrudnionych w Departamencie; 6)
określenie szczegółowego zakresu obowiązków i odpowiedzialności oraz sporządzanie opinii służbowych funkcjonariuszy pełniących służbę w Departamencie; 7)
występowanie z wnioskami w sprawach personalnych pracowników i funkcjonariuszy Departamentu; 8)
zapewnienie przestrzegania przez podległych pracowników i funkcjonariuszy dyscypliny pracy oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; 9)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Szefa CBA.4.
Dyrektor departamentu sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 3 pkt 2, 4 i 5.5.
Zastępca dyrektora Departamentu sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 3 pkt 1 i 3.6.
Zastępca dyrektora Departamentu, z zastrzeżeniem ust. 7, nie posiada uprawnień w sprawach kadrowych.7.
W przypadku czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Dyrektora, zastępca Dyrektora Departamentu kieruje Departamentem oraz realizuje uprawnienia w sprawach kadrowych, w zakresie ustalonym przez Dyrektora Departamentu.8.
W przypadku czasowej nieobecności pracownika lub funkcjonariusza zajmującego stanowisko kierownicze zastępuje go, w pełnym zakresie czynności, wyznaczony przez niego zastępca.9.
W przypadku niemożności wyznaczenia zastępcy przez osobę zastępowaną, zastępcę wyznacza bezpośredni przełożony osoby zastępowanej.10.
Wykonywanie pracy lub obowiązków służbowych po godzinach funkcjonowania Departamentu wymaga akceptacji dyrektora Departamentu.§ 6.
Sekcja Koordynacji Logistyki Delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA w zakresie realizacji swoich zadań współpracuje ze wskazanymi przez dyrektorów delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA funkcjonariuszami lub pracownikami.§ 7.
Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Gospodarczego należy: 1)
zarządzanie nieruchomościami; 2)
gospodarka materiałowa i majątkowa, z wyłączeniem środków transportu; 3)
prowadzenie ewidencji majątku CBA; 4)
wykonywanie zadań w zakresie eksploatacji i konserwacji infrastruktury oraz wyposażenia technicznego; 5)
współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie obsługi administracyjnej i logistycznej, zgodnie z właściwością Wydziału; 6)
realizowanie zakupów, do których nie stosuje się przepisów Pzp; 7)
nadzór nad realizacją zawartych umów, zgodnie z właściwością Wydziału; 8)
uczestnictwo w procedurach przewidzianych przepisami Pzp, zgodnie z właściwością Wydziału; 9)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia, zgodnie z właściwością Wydziału; 10)
opracowywanie rzeczowego planu wydatków, planów inwestycji i remontów; 11)
dokonywanie analiz zaangażowania i wykorzystywania środków finansowych; 12)
sporządzanie okresowych planów potrzeb w zakresie działania Departamentu; 13)
koordynacja wydatków Departamentu; 14)
prowadzenie sekretariatu Departamentu, w tym:a)
wspomaganie pracy dyrektora i zastępcy dyrektora Departamentu,b)
prowadzenie rejestrów korespondencji przychodzącej i wychodzącej,c)
prowadzenie kalendarza spotkań i delegacji, listy obecności oraz przygotowywanie planów urlopów,d)
prowadzenie stanowiska rejestracji dokumentów niejawnych.§ 8.
Do zakresu działania Wydziału Transportu należy: 1)
administrowanie flotą samochodową CBA; 2)
ewidencjonowanie przebiegów i zużycia paliwa, badań technicznych, polis ubezpieczeniowych; 3)
dokonywanie czynności rejestracyjnych pojazdów należących do CBA; 4)
rozliczanie napraw i przeglądów, kompletowanie dokumentacji, likwidacja szkód; 5)
uczestnictwo w procedurach przewidzianych przepisami Pzp zgodnie z właściwością Wydziału; 6)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia zgodnie z właściwością Wydziału; 7)
wspomaganie pracy dyrektora i zastępcy dyrektora Departamentu.§ 9.
Do zakresu działania Wydziału Zamówień Publicznych należy: 1)
prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z obowiązującymi procedurami udzielania zamówień publicznych; 2)
przygotowywanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 3)
dokonywanie analizy i weryfikacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w sferach:a)
określenia warunków udziału w postępowaniu,b)
określenia kryteriów oceny ofert; 4)
sprawozdawczość, ewidencja i obieg dokumentów dotyczących zamówień publicznych; 5)
przygotowywanie projektów umów, zgodnie z właściwością Departamentu; 6)
udział w pracach komisji przetargowych; 7)
weryfikowanie zasadności wpływających protestów i przygotowywanie odpowiedzi; 8)
udział w postępowaniach arbitrażowych przed Urzędem Zamówień Publicznych; 9)
sporządzanie planów zamówień publicznych; 10)
prowadzenie rejestru zamówień publicznych; 11)
prowadzenie rejestru wydatków do których nie stosuje się przepisów Pzp; 12)
prowadzenie szkoleń wewnętrznych oraz udzielanie instruktaży specjalistycznych; 13)
wspomaganie pracy dyrektora i zastępcy dyrektora Departamentu.§ 10.
Do zakresu działania Sekcji Koordynacji Logistyki Delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA należy: 1)
nadzór nad realizacją umów zawartych przez delegatury Zarządu Operacji Regionalnych CBA, zgodnie z właściwością Sekcji; 2)
koordynacja wydatków dokonywanych przez delegatury Zarządu Operacji Regionalnych CBA, zgodnie z właściwością Sekcji; 3)
koordynowanie dostaw i zaopatrzenia delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA w wyposażenie i inne środki zakupione przez CBA we współpracy z Wydziałem Administracyjno-Gospodarczym Departamentu; 4)
uczestnictwo w procedurach przewidzianych przepisami Pzp zgodnie z właściwością Sekcji; 5)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia zgodnie z właściwością Sekcji; 6)
prowadzenie spraw związanych z telefonami komórkowymi używanymi przez CBA, w tym:a)
kontrola prawidłowości realizacji umowy zawartej z operatorem sieci komórkowej,b)
rozliczanie rozmów prowadzonych ze służbowych telefonów komórkowych,c)
przygotowywanie umów użyczenia i protokołów zdawczo-odbiorczych służbowych telefonów komórkowych,d)
wystąpienie do operatora sieci w celu uzyskania opinii dotyczącej okoliczności uszkodzeń i możliwości przeprowadzenia napraw aparatów telefonicznych,e)
przygotowywanie wniosków w sprawie obciążenia karą umowną w przypadku utraty lub uszkodzenia telefonu komórkowego; 7)
koordynacja zadań delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA w zakresie procedury pozyskiwania siedzib, w tym:a)
prowadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem procedury pozyskania nieruchomości,b)
prowadzenie rejestru środków komunikacji procedury pozyskania nieruchomości; 8)
wspomaganie jednostek organizacyjnych CBA oraz Wydziałów Departamentu w przygotowaniu oraz prowadzeniu szkoleń dla wyznaczonych funkcjonariuszy i pracowników delegatur Zarządu Operacji Regionalnych CBA, o których mowa w § 6; 9)
wspomaganie pracy dyrektora i zastępcy dyrektora Departamentu;§ 11.
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska - Magazynier Uzbrojenia należy: 1)
sprawdzenie znajomości budowy broni palnej i zasad jej użycia przez uprawnionych do jej używania funkcjonariuszy CBA; 2)
przechowywanie materiałów i sprzętu techniki policyjnej w magazynie; 3)
przyjmowanie i wydawanie z magazynu sprzętu oraz materiałów techniki policyjnej przechowywanych w magazynie; 4)
prowadzenie ewidencji sprzętu i materiałów techniki policyjnej przechowywanych w magazynie; 5)
uzgadnianie ewidencji magazynowej z ewidencją główną; 6)
przeprowadzanie okresowych konserwacji sprzętu i materiałów techniki policyjnej przechowywanych w magazynie; 7)
współpraca z komisjami inwentaryzacyjnymi w zakresie kwalifikacji sprzętu i materiałów techniki policyjnej przeznaczonego do likwidacji; 8)
czynny udział w likwidacji sprzętu i materiałów techniki policyjnej; 9)
uczestnictwo w procedurach przewidzianych przepisami Pzp, w zakresie właściwości stanowiska; 10)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia zgodnie z właściwością stanowiska; 11)
wspomaganie pracy dyrektora i zastępcy dyrektora Departamentu.§ 12.
Pracownicy i funkcjonariusze Departamentu zobowiązani są do zapoznania się z niniejszym regulaminem i stosowania się do jego postanowień.§ 13.
Decyzje dyrektora Departamentu w zakresie gospodarki uzbrojeniem i wyposażeniem funkcjonariuszy CBA, wydane po dniu 9 maja 2008 r., pozostają w mocy.§ 14.
Traci moc zarządzenie nr 8/06 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 18 października 2006 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Departamentu Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA z 2007 r. Nr 1, poz. 7).§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.1) Zmiany niniejszej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 117, poz. 1056 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545 i Nr 91, poz. 742.