Regulamin organizacyjny Departamentu Łączności i Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.1.8

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1997 r.

DECYZJA Nr 9
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 4 stycznia 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Departamentu Łączności i Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799), postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Departamentowi Łączności i Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny określający jego szczegółowy zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Departamentu Łączności i Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
I.  
ZADANIA DEPARTAMENTU
§  1.
1.
Departament Łączności i Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji - w zakresie określonym w art. 3 pkt. 8 lit. d) Ustawy o urzędzie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 491) - odpowiedzialny jest za koordynowanie działań w zakresie rozwoju łączności i informatyki w celu zapewnienia funkcjonowania administracji rządowej.
2.
Podmiotowym zakresem działania Departamentu są objęte:
a)
ministerstwa i urzędy centralne administracji rządowej,
b)
terenowe organy rządowej administracji ogólnej,
c)
terenowe organy rządowej administracji specjalnej,
d)
służby i inspekcje terenowe wykonujące, z upoważnienia wojewody, zadania i kompetencje określone w ustawach szczegółowych,
e)
organy samorządu terytorialnego i komunalnych związków międzygminnych w zakresie zadań zleconych administracji rządowej,
f)
organy gmin, państwowe osoby prawne i inne właściwe jednostki, którym wojewodowie lub kierownicy urzędów rejonowych powierzyli prowadzenie niektórych spraw z zakresu swoich właściwości,
g)
inne jednostki organizacyjne, w związku z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej, zwane dalej jednostkami administracji rządowej.
§  2.
Do zakresu działania Departamentu Łączności i Informatyki należy w szczególności:

1. prowadzenie prac nad programem rozwoju informatyki i nad programem rozwoju łączności w administracji rządowej, w tym nad budową Krajowego Systemu Łączności (KSŁ),

2. określanie zasad organizacji i utrzymania systemów łączności i informatyki dla potrzeb administracji rządowej oraz uzgadnianie form i metod współdziałania tych systemów,

3. koordynowanie, nadzorowanie i kontrolowanie realizacji zadań w dziedzinie łączności i informatyki wykonywanych przez jednostki organizacyjne nadzorowane, podległe i podporządkowane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,

4. ustalanie standardów, koniecznych dla właściwej współpracy systemów i urządzeń informatycznych oraz systemów łączności użytkowanych w jednostkach administracji rządowej,

5. regulowanie zasad wydawania świadectw homologacyjnych dla urządzeń telekomunikacyjnych eksploatowanych przez jednostki administracji rządowej,

6. prowadzenie współpracy międzynarodowej, w celu zapewnienia zgodności stosowanej infrastruktury środków łączności i informatyki w polskiej administracji rządowej z odpowiednią infrastrukturą stosowaną w państwach Unii Europejskiej,

7. udział w pracach nad określaniem wymogów bezpieczeństwa systemów informatycznych i systemów łączności, w tym nad zapewnieniem funkcjonowania systemów w warunkach szczególnych zagrożeń oraz koordynowanie działalności obronnej w zakresie łączności w resorcie spraw wewnętrznych i administracji,

8. ustalanie we współpracy z Ministerstwem Łączności zasad i trybu funkcjonowania publicznych systemów łączności oraz świadczenia przez nich usług na rzecz administracji rządowej w wyższych stanach gotowości obronnej Państwa,

9. inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie dotyczącym gospodarowania informacją z zastosowaniem środków łączności i informatyki oraz w zakresie statusu prawnego tych środków,

10. koordynowanie działań komórek organizacyjnych urzędów wojewódzkich odpowiedzialnych, zgodnie ze statutem urzędu, za sprawy informatyki i łączności w jednostkach administracji rządowej na terenie województw,

11. koordynowanie prac w dziedzinie technologii informatycznej służącej wydawaniu dokumentów o wysokim stopniu zabezpieczenia oraz inicjowanie, opiniowanie i nadzorowanie wdrażania projektów informatycznych w tym zakresie.

II.  
TRYB PRACY DEPARTAMENTU
§  3.
Departament Łączności i Informatyki działa w szczególności poprzez:

1. gromadzenie i analizowanie informacji o planowanych, wdrażanych i użytkowanych systemach informatycznych oraz o stanie środków łączności oraz planowanych i podejmowanych działaniach w tym zakresie w jednostkach administracji rządowej,

2. reprezentowanie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wobec innych urzędów administracji państwowej w sprawach związanych z łącznością i informatyką,

3. organizowanie spotkań lub konferencji uzgadniających w celu zapewnienia właściwej współpracy pomiędzy systemami informatycznymi w jednostkach administracji rządowej,

4. opiniowanie istotnych warunków zamówienia w przypadku zamówień publicznych w dziedzinie informatyki i łączności, mających istotny wpływ na jakość funkcjonowania administracji rządowej, w szczególności na współpracę z innymi systemami administracji rządowej oraz współdziałanie w tym zakresie z Urzędem Zamówień Publicznych,

5. ustalanie zasad wydawania zezwoleń na zakładanie i używanie radiokomunikacyjnych urządzeń nadawczych lub nadawczo-odbiorczych oraz na zakładanie i używanie urządzeń i sieci telekomunikacyjnych, a także określanie zasad gospodarowania widmem częstotliwości przydzielonym resortowi spraw wewnętrznych i administracji,

6. udział w tworzeniu programów doskonalenia zawodowego kadr informatyki i łączności w administracji rządowej oraz współpracę nad utworzeniem korpusu służby cywilnej w kategorii S w zakresie kadr informatyki i łączności,

7. współpracę z organizacjami pozarządowymi, przedstawicielami samorządu zawodowego i gospodarczego, w tym współudział w konferencjach, seminariach i targach,

8. informowanie jednostek administracji rządowej o prowadzonych pracach, w tym promowanie nowoczesnych środków łączności i informatyki w celu podniesienia jakości pracy jednostek administracji rządowej,

9. przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji okresowych opinii o stanie infrastruktury środków łączności i informatyki oraz proponowanie działań zaradczych w przypadku istnienia zagrożeń dla prawidłowego wykonywania zadań.

III.  
STRUKTURA ORGANIZACYJNA DEPARTAMENTU
§  4.
W skład Departamentu Łączności i Informatyki wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1. Kierownictwo Departamentu,

2. Wydział Koordynacji Systemów Informatycznych,

3. Wydział Standardów i Analiz,

4. Wydział Planowania i Rozwoju Systemów Łączności,

5. Wydział Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa Łączności i Informatyki,

6. Wydział Dokumentów,

7. Wydział Ogólny.

§  5.
Stan etatowy Departamentu określa etat wprowadzony odrębną decyzją organizacyjną.
§  6.
Dyrektor Departamentu Łączności i Informatyki określi szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych Departamentu oraz szczegółowy zakres działania poszczególnych stanowisk pracy.