Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Bydgoszczy.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2019.8

Akt utracił moc
Wersja od: 28 marca 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 8/19
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 28 marca 2019 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Bydgoszczy

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 2104 i 2399 oraz z 2019 r. poz. 53 i 125) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Bydgoszczy, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny, określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
1. 
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa kujawsko-pomorskiego.
2. 
Dyrektor Delegatury, jeśli wymaga tego charakter sprawy, może, po uzyskaniu zgody Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", polecić jej prowadzenie poza województwem kujawsko- pomorskim, informując o tym kierownika właściwej miejscowo jednostki organizacyjnej CBA.
§  3. 
W skład Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Bydgoszczy wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3)
Sekcja Analiz i Informatyki Śledczej;
4)
Sekcja Wsparcia i Ochrony.
§  4. 
1. 
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, w szczególności:
1)
reprezentuje ją w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA" oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy;
3)
określa organizację służby i pracy;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5. 
1. 
Kierownik komórki organizacyjnej kieruje jej pracami i jest odpowiedzialny za prawidłową realizację jej zadań.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6. 
1. 
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:
1)
rozpoznawanie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno- informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą" oraz zapobieganie im;
2)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393 oraz z 2019 r. poz. 371) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
4)
wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także prowadzenie postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych oraz wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
5)
wykonywanie na polecenie sądu lub prokuratora czynności, o których mowa w art. 13 ust. 2 ustawy;
6)
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz ewidencji ich przechowywania;
7)
prowadzenie czynności analityczno-informacyjnych, w tym przygotowywanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań, wykonywanie analiz operacyjnych oraz strategicznych w celu identyfikacji obszarów zagrożonych korupcją lub działalnością godzącą w interesy ekonomiczne państwa;
8)
opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych i instrukcji oraz udział w inicjowaniu prac legislacyjnych;
9)
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi, w szczególności organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, w ramach realizowanych przez Wydział zadań;
10)
prowadzanie szkoleń dla funkcjonariuszy i pracowników CBA oraz podmiotów zewnętrznych;
11)
wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.
2. 
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz wnioskowanie o kierowanie do innych właściwych organów wniosków, wystąpień, informacji, zawiadomień, jeżeli przedmiot sprawy stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
ujawnianie w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
6)
prowadzenie postępowań kontrolnych;
7)
prowadzenie kontroli doraźnych na podstawie wniosków kierowanych w tym zakresie przez Wydział Operacyjno-Śledczy Delegatury lub na polecenie dyrektora Delegatury;
8)
analizowanie, na podstawie prowadzonych postępowań kontrolnych, skuteczności i efektywności podejmowanych działań, w szczególności w zakresie ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
9)
udział w czynnościach prowadzonych przez komórki organizacyjne Delegatury lub w ramach pomocy prawnej;
10)
realizacja służby dyżurnej w celu obsługi zdarzeń;
11)
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi;
12)
opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych i instrukcji oraz udział w inicjowaniu prac legislacyjnych;
13)
prowadzanie szkoleń dla funkcjonariuszy CBA oraz podmiotów zewnętrznych;
14)
wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.
3. 
Do zadań Sekcji Analiz i Informatyki Śledczej należy:
1)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie;
2)
prowadzenie - w zakresie działania Delegatury - działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA;
3)
ocena materiałów pozyskiwanych w toku prowadzonych czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i kontrolnych, pod kątem możliwości wykorzystania ich w zakresie ustawowej działalności CBA;
4)
rozwijanie baz danych tworzonych na podstawie prowadzonej działalności analitycznej, dotyczących zagadnień występujących w obszarze właściwości Delegatury;
5)
wykonywanie na potrzeby Delegatury zadań dotyczących przetwarzania informacji w niejawnych wewnętrznych zbiorach danych CBA;
6)
udział w czynnościach dochodzeniowo-śledczych i operacyjno-rozpoznawczych, w szczególności w zakresie zabezpieczania danych cyfrowych w ramach działań prowadzonych przez komórki organizacyjne Delegatury lub w ramach pomocy prawnej;
7)
realizowanie zadań z zakresu informatyki śledczej zleconych przez komórki organizacyjne Delegatury lub wykonywanych w ramach pomocy prawnej, w tym prowadzenie oględzin cyfrowych nośników danych;
8)
wspieranie informatyczne procesów analitycznych oraz wdrażanie i rozwój informatycznych narzędzi analitycznych;
9)
przygotowanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;
10)
administrowanie i zarządzanie lokalnymi sieciami i urządzeniami wchodzącymi w skład infrastruktury teleinformatycznej oraz współpraca z Biurem Teleinformatyki CBA w zakresie sieci i urządzeń teleinformatycznych administrowanych centralnie;
11)
wykonywanie czynności administracyjnych, inspekcyjnych i ewidencyjnych z zakresu bezpieczeństwa akredytowanych systemów i sieci teleinformatycznych w Delegaturze oraz nadzór nad prowadzeniem serwisu i konserwacją urządzeń komputerowych;
12)
budowa, wdrażanie i administrowanie, we współpracy z Biurem Teleinformatyki CBA, informatycznych baz danych tworzonych na potrzeby Delegatury;
13)
wsparcie techniczne w zakresie systemów i sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych Delegatury;
14)
prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi narzędzi informatycznych wspierających analizę kryminalną i informatykę śledczą;
15)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Delegatury oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
16)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
4. 
Do zadań Sekcji Wsparcia i Ochrony należy:
1)
obsługa korespondencyjna i kancelaryjna dyrektora Delegatury oraz jej komórek organizacyjnych,
2)
prowadzenie Oddziału Kancelarii Tajnej oraz punktu kontroli dokumentów niejawnych międzynarodowych;
3)
obsługa kasowa i finansowo-księgowa Delegatury;
4)
prowadzenie dzienników korespondencyjnych, książek doręczeń przesyłek miejscowych, ewidencji środków trwałych i wyposażenia funkcjonariuszy i pracowników Delegatury oraz innych rejestrów, a także dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
5)
przechowywanie aktów kierownictwa wewnętrznego oraz zapoznawanie z nimi funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
6)
sporządzanie planów urlopów oraz listy obecności funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
7)
archiwizacja i brakowanie dokumentów oraz prowadzenie składnicy akt znajdującej się w Delegaturze;
8)
obsługa logistyczna i gospodarowanie mieniem Delegatury oraz współpraca z podmiotami realizującymi w tym zakresie usługi dla Delegatury, w szczególności:
a)
przygotowanie i realizacja zapotrzebowań na materiały i usługi,
b)
przygotowywanie planów zamówień publicznych oraz budżetu Delegatury,
c)
nadzór nad prawidłowym użytkowaniem i utrzymaniem pojazdów służbowych oraz bezgotówkową likwidacją szkód komunikacyjnych,
d)
zapewnienie bieżącej konserwacji urządzeń i obiektów Delegatury,
e)
ewidencjonowanie i inwentaryzacja sprzętu biurowego i teleinformatycznego;
9)
sprawowanie ochrony fizycznej obiektów Delegatury oraz bezpieczeństwa przebywających w nich osób, w tym zapewnienie ochrony informacji, urządzeń i obszarów;
10)
udział w czynnościach prowadzonych przez komórki organizacyjne Delegatury lub w ramach pomocy prawnej;
11)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych dla funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
12)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
5. 
Ustaleń, o których mowa w art. 18 i 18b ustawy, dokonują upoważnieni funkcjonariusze Delegatury.
§  7. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 kwietnia 2019 r.