Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2018.1

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1/18
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 16 lutego 2018 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. 2017 poz. 1993 i 2405 oraz z 2018 r. poz. 138) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny, określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa pomorskiego i kujawsko- pomorskiego.
§  3. 
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3) 1
 (uchylony);
4) 2
 Referat Wsparcia, w której strukturze znajdują się:
a)
Zespół Kancelaryjno-Logistyczny,
b)
Zespół Analiz,
c)
Zespół Wsparcia Technicznego i Informatyki Śledczej,
d)
Zespół Ochrony.
§  4. 
1. 
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA" oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
określa organizację służby i pracy;
3)
dokonuje podziału pracy i nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań;
4)
ocenia pracę funkcjonariuszy i pracowników.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5. 
1. 
Kierownik komórki organizacyjnej kieruje jej pracą i jest odpowiedzialny za prawidłową realizację jej zadań.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje jego zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6. 
1. 
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:
1)
rozpoznawanie, wykrywanie i zapobieganie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
wnioskowanie o wszczęcie lub prowadzenie powierzonych postępowań przygotowawczych lub czynności zleconych w sprawach o przestępstwa określone w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA, prokuratury i sądy;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. 2017 poz. 1393) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
analizowanie uzyskiwanych przez Wydział wyników w prowadzonych sprawach operacyjnych i pracy operacyjnej w kontekście skuteczności i efektywności z zakresu ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
6)
prowadzenie ewidencji realizowanych przez Wydział spraw operacyjnych i postępowań przygotowawczych;
7)
prowadzenie magazynu dowodów oraz ich ewidencji, w przypadkach określonych w pkt 2;
8)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;
9)
prowadzenie dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału, w szczególności rejestracji w bazach danych informacji o zainteresowaniach operacyjnych i śledczych;
10)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;
11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk.
2. 
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 ustawy oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie Delegaturze postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt. 1 i 2;
4)
prowadzenie postępowań kontrolnych zgodnie z rocznym planem kontroli, o którym mowa w art. 32 ust. 1 ustawy;
5)
prowadzenie kontroli doraźnych na podstawie wniosków kierowanych w tym zakresie przez Wydział Operacyjno- Śledczy Delegatury lub na polecenie dyrektora Delegatury;
6)
analizowanie, na podstawie prowadzonych postępowań kontrolnych, skuteczności i efektywności podejmowanych działań w kontekście uzyskiwanych wyników, w szczególności w zakresie ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy;
7)
sporządzanie analiz prawno-finansowych na potrzeby jednostek CBA i podmiotów zewnętrznych oraz ogólnych opracowań analitycznych na potrzeby CBA;
8)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;
9)
rejestracja spraw w bazach wewnętrznych CBA;
10)
prowadzenie ewidencji:
a)
prowadzonych postępowań kontrolnych,
b)
kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;
11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk;
12)
współpraca z Wydziałem Operacyjno-Śledczym w ramach czynności procesowych;
13)
prowadzenie dokumentacji z zakresu działania Wydziału.
3.  3
 W zakresie kompetencji Referatu Wsparcia do zadań:
1)
Zespołu Kancelaryjno-Logistycznego należy:
a)
obsługa korespondencji jawnej i niejawnej oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych,
b)
archiwizowanie oraz brakowanie akt spraw ostatecznie załatwionych,
c)
zapoznawanie funkcjonariuszy Delegatury z obowiązującymi aktami normatywnymi oraz wewnętrznymi,
d)
prowadzenie ewidencji o charakterze kancelaryjnym i logistycznym dotyczącym funkcjonowania Delegatury,
e)
prowadzenie gospodarki w zakresie zabezpieczenia logistycznego Delegatury, a w szczególności prowadzenie bieżącej dokumentacji finansowo-gospodarczej i przedstawianie wniosków w tym zakresie do akceptacji przełożonych,
f)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury,
g)
prowadzenie ewidencji i przechowywanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych,
h)
realizowanie przedsięwzięć wynikających z potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Delegatury;
2)
Zespołu Analiz należy:
a)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie w trybie i na zasadach określonych w przepisach odrębnych;
b)
prowadzenie - w zakresie działania jednostki - działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA;
c)
ocena materiałów pozyskiwanych w trakcie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo śledczych i kontrolnych w zakresie możliwości wykorzystania do działalności analitycznej CBA;
d)
tworzenie i rozwijanie analitycznych baz danych;
e)
wykonywanie na potrzeby Delegatury zadań dotyczących przetwarzania informacji w niejawnych wewnętrznych zbiorach danych CBA;
3)
Zespołu Wsparcia Technicznego i Informatyki Śledczej należy:
a)
dokonywanie ustaleń telekomunikacyjnych, o których mowa w art. 18 ustawy;
b)
przygotowanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;
c)
administrowanie i zarządzanie lokalnymi sieciami i urządzeniami teleinformatycznymi oraz współpraca z Biurem Teleinformatyki w zakresie sieci i urządzeń teleinformatycznych administrowanych centralnie;
d)
realizowanie zadań z zakresu informatyki śledczej;
e)
wykonywanie czynności inspekcyjnych i administracyjnych z zakresu bezpieczeństwa akredytowanych systemów i sieci teleinformatycznych w Delegaturze;
f)
prowadzenie ewidencji:
sprzętu nabywanego przez Delegaturę z funduszu operacyjnego,
wniosków, o których mowa w pkt 1;
g)
prowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje funkcjonariuszy Delegatury;
h)
prowadzenie dokumentacji z zakresu działania Zespołu;
4)
Zespołu Ochrony należy:
a)
ochrona obiektów, pomieszczeń oraz urządzeń jednostki przed dostępem do nich osób nieuprawnionych;
b)
kontrola ruchu w obrębie obiektu chronionego;
c)
ochrona mienia;
d)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;
e)
wydawanie, deponowanie uzbrojenia i amunicji będącej na stanie funkcjonariuszy w depozycje utworzonym w Delegaturze;
f)
prowadzenie dokumentacji ochrony;
g)
realizowanie przedsięwzięć, których potrzeba wynika z wykonywania bieżących zadań Delegatury.
4.  4
 (uchylony).
§  7. 
Traci moc zarządzenie nr 34/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku (Dz. Urz. CBA Nr 2 poz. 61, z 2013 r. poz. 21 oraz z 2015 r. poz. 14).
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2018 r.
1 § 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9/19 z dnia 28 marca 2019 r. (Dz.Urz.CBA.2019.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.
2 § 3 pkt 4 zmieniony przez § 3 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
3 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 3 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
4 § 6 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9/19 z dnia 28 marca 2019 r. (Dz.Urz.CBA.2019.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.