Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2018.1
Akt utracił moc Wersja od: 1 września 2022 r.
ZARZĄDZENIE Nr 1/18
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 16 lutego 2018 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. 2017 poz. 1993 i 2405 oraz z 2018 r. poz. 138) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny, określający jej:1)
właściwość terytorialną;2)
strukturę organizacyjną;3)
organizację kierowania i funkcje;4)
zadania komórek organizacyjnych.§ 2.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa pomorskiego i kujawsko- pomorskiego.§ 3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;3) 1
(uchylony);4) 2
Referat Wsparcia, w której strukturze znajdują się:a)
Zespół Kancelaryjno-Logistyczny,b)
Zespół Analiz,c)
Zespół Wsparcia Technicznego i Informatyki Śledczej,d)
Zespół Ochrony.§ 4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, w szczególności:1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA" oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;2)
określa organizację służby i pracy;3)
dokonuje podziału pracy i nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań;4)
ocenia pracę funkcjonariuszy i pracowników.2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.§ 5.
1.
Kierownik komórki organizacyjnej kieruje jej pracą i jest odpowiedzialny za prawidłową realizację jej zadań.2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje jego zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.§ 6.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:1)
rozpoznawanie, wykrywanie i zapobieganie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";2)
wnioskowanie o wszczęcie lub prowadzenie powierzonych postępowań przygotowawczych lub czynności zleconych w sprawach o przestępstwa określone w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA, prokuratury i sądy;3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. 2017 poz. 1393) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;5)
analizowanie uzyskiwanych przez Wydział wyników w prowadzonych sprawach operacyjnych i pracy operacyjnej w kontekście skuteczności i efektywności z zakresu ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;6)
prowadzenie ewidencji realizowanych przez Wydział spraw operacyjnych i postępowań przygotowawczych;7)
prowadzenie magazynu dowodów oraz ich ewidencji, w przypadkach określonych w pkt 2;8)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;9)
prowadzenie dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału, w szczególności rejestracji w bazach danych informacji o zainteresowaniach operacyjnych i śledczych;10)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk.2.
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;3)
ujawnianie w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 ustawy oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie Delegaturze postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt. 1 i 2;4)
prowadzenie postępowań kontrolnych zgodnie z rocznym planem kontroli, o którym mowa w art. 32 ust. 1 ustawy;5)
prowadzenie kontroli doraźnych na podstawie wniosków kierowanych w tym zakresie przez Wydział Operacyjno- Śledczy Delegatury lub na polecenie dyrektora Delegatury;6)
analizowanie, na podstawie prowadzonych postępowań kontrolnych, skuteczności i efektywności podejmowanych działań w kontekście uzyskiwanych wyników, w szczególności w zakresie ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy;7)
sporządzanie analiz prawno-finansowych na potrzeby jednostek CBA i podmiotów zewnętrznych oraz ogólnych opracowań analitycznych na potrzeby CBA;8)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;9)
rejestracja spraw w bazach wewnętrznych CBA;10)
prowadzenie ewidencji:a)
prowadzonych postępowań kontrolnych,b)
kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk;12)
współpraca z Wydziałem Operacyjno-Śledczym w ramach czynności procesowych;13)
prowadzenie dokumentacji z zakresu działania Wydziału.3. 3
W zakresie kompetencji Referatu Wsparcia do zadań:1)
Zespołu Kancelaryjno-Logistycznego należy:a)
obsługa korespondencji jawnej i niejawnej oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych,b)
archiwizowanie oraz brakowanie akt spraw ostatecznie załatwionych,c)
zapoznawanie funkcjonariuszy Delegatury z obowiązującymi aktami normatywnymi oraz wewnętrznymi,d)
prowadzenie ewidencji o charakterze kancelaryjnym i logistycznym dotyczącym funkcjonowania Delegatury,e)
prowadzenie gospodarki w zakresie zabezpieczenia logistycznego Delegatury, a w szczególności prowadzenie bieżącej dokumentacji finansowo-gospodarczej i przedstawianie wniosków w tym zakresie do akceptacji przełożonych,f)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury,g)
prowadzenie ewidencji i przechowywanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych,h)
realizowanie przedsięwzięć wynikających z potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Delegatury;2)
Zespołu Analiz należy:a)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie w trybie i na zasadach określonych w przepisach odrębnych;b)
prowadzenie - w zakresie działania jednostki - działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA;c)
ocena materiałów pozyskiwanych w trakcie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo śledczych i kontrolnych w zakresie możliwości wykorzystania do działalności analitycznej CBA;d)
tworzenie i rozwijanie analitycznych baz danych;e)
wykonywanie na potrzeby Delegatury zadań dotyczących przetwarzania informacji w niejawnych wewnętrznych zbiorach danych CBA;3)
Zespołu Wsparcia Technicznego i Informatyki Śledczej należy:a)
dokonywanie ustaleń telekomunikacyjnych, o których mowa w art. 18 ustawy;b)
przygotowanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;c)
administrowanie i zarządzanie lokalnymi sieciami i urządzeniami teleinformatycznymi oraz współpraca z Biurem Teleinformatyki w zakresie sieci i urządzeń teleinformatycznych administrowanych centralnie;d)
realizowanie zadań z zakresu informatyki śledczej;e)
wykonywanie czynności inspekcyjnych i administracyjnych z zakresu bezpieczeństwa akredytowanych systemów i sieci teleinformatycznych w Delegaturze;f)
prowadzenie ewidencji:–
sprzętu nabywanego przez Delegaturę z funduszu operacyjnego,–
wniosków, o których mowa w pkt 1;g)
prowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje funkcjonariuszy Delegatury;h)
prowadzenie dokumentacji z zakresu działania Zespołu;4)
Zespołu Ochrony należy:a)
ochrona obiektów, pomieszczeń oraz urządzeń jednostki przed dostępem do nich osób nieuprawnionych;b)
kontrola ruchu w obrębie obiektu chronionego;c)
ochrona mienia;d)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;e)
wydawanie, deponowanie uzbrojenia i amunicji będącej na stanie funkcjonariuszy w depozycje utworzonym w Delegaturze;f)
prowadzenie dokumentacji ochrony;g)
realizowanie przedsięwzięć, których potrzeba wynika z wykonywania bieżących zadań Delegatury.4. 4
(uchylony).§ 7.
Traci moc zarządzenie nr 34/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku (Dz. Urz. CBA Nr 2 poz. 61, z 2013 r. poz. 21 oraz z 2015 r. poz. 14).§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2018 r.1 § 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9/19 z dnia 28 marca 2019 r. (Dz.Urz.CBA.2019.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.
2 § 3 pkt 4 zmieniony przez § 3 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
3 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 3 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
4 § 6 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9/19 z dnia 28 marca 2019 r. (Dz.Urz.CBA.2019.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.