Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Lublinie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2017.28

Akt utracił moc
Wersja od: 7 lipca 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 28/17
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 7 lipca 2017 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Lublinie

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U z 2016 r. poz. 1310, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Lublinie, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa lubelskiego.
§  3. 
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3)
Sekcja Wsparcia, w której wyodrębnia się Samodzielny Zespół Analiz.
§  4. 
1. 
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą, w szczególności poprzez:
1)
reprezentowanie Delegatury w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
określanie organizacji służby i pracy;
3)
dokonywanie podziału pracy;
4)
nadzorowanie wykonywania poszczególnych zadań;
5)
ocenianie pracy podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępują go kierownicy komórek organizacyjnych w kolejności wskazanej w § 3 albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  5. 
1. 
Kierownik komórki organizacyjnej kieruje jej pracami i jest odpowiedzialny za prawidłową realizację zadań i osiąganie celów tej komórki oraz właściwą organizację pracy, w szczególności poprzez racjonalny i efektywny podział obowiązków.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6. 
1. 
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:
1)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w zakresie należącym do właściwości rzeczowej CBA, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy prawnej, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. poz. 1584, z późn. zm.) oraz innych przepisów dotyczących składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy ekonomiczne państwa;
6)
wykonywanie czynności na polecenie sądu lub prokuratora;
7)
prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału oraz dokonywanie rejestracji określonych przepisami odrębnymi;
8)
prowadzenie depozytu i magazynu dowodów rzeczowych;
9)
przygotowywanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań oraz analiz zagrożeń i tematycznych;
10)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji;
11)
inicjowanie prac legislacyjnych, opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych i instrukcji;
12)
powoływanie doraźnych grup operacyjno-śledczych oraz zespołów zadaniowych i koordynacyjnych w celu realizacji prowadzonych czynności operacyjnych i śledczych;
13)
współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności organami administracji publicznej;
14)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Delegatury oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
15)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
2. 
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:
1)
podejmowanie działań, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2, 4 i 5 ustawy;
2)
ujawnianie przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne,
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji kontrolnej i analitycznej oraz ewidencji;
5)
współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego;
6)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Delegatury oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
7)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
3. 
Do zadań Sekcji Wsparcia należy:
1)
prowadzenie analiz cyfrowych nośników danych oraz wykonywanie innych czynności z zakresu informatyki śledczej zleconych przez komórki organizacyjne Delegatury;
2)
udział w czynnościach dochodzeniowo-śledczych w zakresie zabezpieczania danych cyfrowych w ramach działań prowadzonych przez komórki organizacyjne Delegatury lub w ramach pomocy prawnej;
3)
wspieranie informatyczne procesów analitycznych;
4)
administrowanie lokalną infrastrukturą teleinformatyczną i zapewnienie jej bezpieczeństwa;
5)
wykonywanie czynności lokalnego administratora systemów teleinformatycznych;
6)
administrowanie lokalnym systemem zabezpieczeń;
7)
wsparcie techniczne w zakresie systemów i sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych w Delegaturze;
8)
uzyskiwanie danych telekomunikacyjnych, pocztowych lub internetowych, o których mowa w art. 18 i 18b ustawy;
9)
przygotowywanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej, a także współdziałanie z Wydziałem Operacyjno-Śledczym Delegatury w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;
10)
budowa, wdrażanie i administrowanie, we współpracy z Biurem Teleinformatyki CBA, informatycznych baz danych na potrzeby Delegatury;
11)
zapewnienie ochrony informacji, urządzeń, obszarów i obiektów Delegatury, w tym bezpieczeństwa osób przebywających w granicach chronionych obszarów i obiektów;
12)
konwojowanie osób oraz przesyłek zawierających informacje niejawne;
13)
prowadzenie depozytu broni i amunicji;
14)
obsługa kancelaryjna dyrektora Delegatury oraz kierowników komórek organizacyjnych;
15)
prowadzenie oddziału kancelarii tajnej;
16)
obsługa kasowa i finansowo-księgowa Delegatury, w tym realizacja czynności dotyczących zamówień publicznych i budżetu;
17)
sporządzenie planów urlopów, listy obecności funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
18)
obsługa logistyczna i gospodarowanie mieniem Delegatury oraz współpraca z podmiotami realizującymi usługi dla Delegatury;
19)
prowadzenie wymaganych odrębnymi przepisami ewidencji, rejestrów i dzienników;
20)
nadzór nad prawidłowym użytkowaniem i utrzymaniem pojazdów służbowych oraz bezgotówkową likwidacją szkód;
21)
przygotowywanie i realizacja zapotrzebowań na materiały i usługi;
22)
współudział w wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz dochodzeniowo-śledczych w tym na polecenie sądu, prokuratora bądź z ramach pomocy prawnej;
23)
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Delegatury oraz jednostkami organizacyjnymi CBA;
24)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
4. 
Do zadań Samodzielnego Zespołu Analiz należy:
1)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie w trybie i na zasadach określonych w przepisach odrębnych;
2)
prowadzenie - w zakresie działania jednostki - działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA, na zasadach określonych w przepisach odrębnych;
3)
ocena materiałów pozyskiwanych w trakcie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i kontrolnych pod kątem możliwości wykorzystania do działalności analitycznej CBA;
4)
tworzenie i rozwijanie analitycznych baz danych dotyczących zagadnień będących we właściwości Delegatury;
5)
wykonywanie na potrzeby Delegatury zadań dotyczących przetwarzania informacji w niejawnych wewnętrznych zbiorach danych.
5. 
Nadzór merytoryczny nad realizacją czynności analitycznych i zadań ewidencyjnych Samodzielnego Zespołu Analiz w zakresie określonym odrębnymi przepisami sprawuje dyrektor Departamentu Analiz CBA.
§  7. 
Traci moc zarządzenie nr 37/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Lublinie (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 64).
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17 lipca 2017 r.