Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego we Wrocławiu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.2.70

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 43/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego we Wrocławiu

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego we Wrocławiu, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
1. 
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa dolnośląskiego i opolskiego.
2. 
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.
§  3.  1
 W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy, w którego strukturze znajduje się Samodzielne Stanowisko do Spraw Analitycznych;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3) 2
 Referat Wsparcia, w którego strukturze znajduje się:
a)
Zespół Wsparcia Technicznego,
b)
Zespół Kancelaryjno-Biurowy,
c)
Zespół Służby Ochrony,
d)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Logistycznych.
§  4. 
1.  3
 Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 pkt 1-3, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5. 
1. 
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6.  4
 (uchylony).
§  7.  5
 (uchylony).
§  8. 
1. 
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:
1)
rozpoznawanie, ujawnianie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa określone w art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy, a także wykonywanie czynności procesowych na zasadzie pomocy w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
podejmowanie działań i prowadzenie dokumentacji operacyjnej wymaganej przepisami prawa;
6)
dokonywanie, w drodze czynności analityczno-informacyjnych i operacyjno-rozpoznawczych, ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
7)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
2.  6
 Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno informacyjnych przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy oraz przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
2)
ujawnianie i przeciwdziałanie przypadkom nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
3)
kontrola prawidłowości i prawdziwości oświadczeń majątkowych lub oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej osób pełniących funkcje publiczne, o których mowa w art. 115 § 19 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.), składanych na podstawie odrębnych przepisów;
4)
wykonywanie czynności analityczno-informacyjne w celu uzyskiwania i przetwarzania informacji istotnych dla zwalczania korupcji w instytucjach państwowych i samorządzie terytorialnym oraz działalności godzącej w interesy ekonomiczne państwa;
5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
3.  7
 Do zadań Referatu Wsparcia należy:
1) 8
 (skreślony);
2)
przygotowywanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej podczas realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych realizowanych przez funkcjonariuszy;
3)
dokonywanie, w drodze czynności analityczno-informacyjnych i operacyjno-rozpoznawczych, ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
4)
administrowanie i zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych sieci teleinformatycznych funkcjonujących w Delegaturze;
5)
wykonywanie czynności inspekcyjnych z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego w Delegaturze;
6)
prowadzenie ewidencji sprzętu operacyjnego będącego w dyspozycji Delegatury;
7)
wykonywanie zadań pionu ochrony w zakresie stosowania środków ochrony fizycznej, o których mowa w ustawie;
8)
prowadzenie całodobowej ochrony obiektów, obszarów oraz urządzeń Delegatury, w tym zapewnienie bezpieczeństwa osób tam przebywających;
9)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych;
10)
prowadzenie kontroli osób i przesyłek w Delegaturze;
11)
prowadzenie oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury;
12)
nadzór nad przestrzeganiem w Delegaturze przepisów przeciwpożarowych;
13)
monitorowanie stosowanych procedur w zakresie ochrony fizycznej oraz inicjowanie rozwiązań mających poprawić skuteczność stosowanych środków ochrony;
14)
prowadzenie sekretariatu Delegatury;
15)
obsługa kancelaryjna dyrektora Delegatury oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 pkt 1 i 2;
16)
obsługa logistyczna i gospodarowanie mieniem Delegatury, w tym prowadzenie rejestrów składników mienia pozostających w dyspozycji Delegatury;
17)
realizacja zadań z zakresu obsługi finansowej Delegatury;
18)
prowadzenie spraw osobowych funkcjonariuszy i pracowników Delegatury, w szczególności dotyczących szkoleń, czasu pracy i służby, rejestru wniosków urlopowych i personalnych oraz ewidencji zwolnień;
19)
prowadzenie rejestru postępowań przygotowawczych oraz książki dowodów rzeczowych;
20)
czuwanie nad właściwym i zgodnym z przeznaczeniem wykorzystywaniem mienia będącego w użytkowaniu Delegatury przez osoby, którym to mienie powierzono;
21)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  9. 
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

ZAŁĄCZNIK  9  (uchylony)

1 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 20/12 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.CBA.2012.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 lipca 2012 r.
2 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
3 § 4 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
4 § 6 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
5 § 7 uchylony przez § 1 zarządzenia nr 22/21 z dnia 23 września 2021 r. (Dz.Urz.CBA.2021.22) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 września 2021 r.
6 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 20/12 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.CBA.2012.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 lipca 2012 r.
7 § 8 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
8 § 8 ust. 3 pkt 1 skreślony przez § 19 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.
9 Załącznik uchylony przez zarządzenie nr 22/21 z dnia 23 września 2021 r. (Dz.Urz.CBA.2021.22) zmieniające nin. zarządzenie z dniem 25 września 2021 r.