Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Warszawie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.2.69

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 42/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Warszawie

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Warszawie, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa mazowieckiego.
2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.
§  3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3)
Wydział Wsparcia.
§  4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca lub funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.
2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.
§  7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.
2.
Schemat organizacyjny Delegatury stanowi załącznik do zarządzenia.
§  8.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy w szczególności:
1)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
3) 1
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 października 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. Nr 216, poz. 1584, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 178, poz. 1375 oraz z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy:
a)
spraw operacyjnych,
b)
postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych,
c)
kontroli operacyjnych oraz czynności zakupu kontrolowanego, kontrolowanego wręczenia lub przyjęcia korzyści majątkowych;
6)
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz ich ewidencji;
7)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;
8) 2
(skreślony);
9)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału.
2.
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy w szczególności:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;
5)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału.
3. 3
Do zadań Wydziału Wsparcia należy w szczególności:
1) 4
(skreślony);
2)
prowadzenie oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury;
3)
obsługa organizacyjno-kadrowa, szkoleniowa, finansowa i logistyczna Delegatury;
4)
opiniowanie oraz opracowywanie projektów aktów prawnych, w zakresie właściwości Delegatury;
5)
prowadzenie czynności analityczno-informacyjnych;
6)
opracowywanie informacji o stanie przestępczości korupcyjnej, w zakresie właściwości Delegatury;
7)
dokonywanie, w drodze czynności analityczno-informacyjnych lub operacyjno-rozpoznawczych, ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
8)
realizacja zadań z zakresu ochrony danych osobowych w Delegaturze;
9)
realizacja zadań z zakresu czynności konwojowo-ochronnych w Delegaturze;
10)
ochrona obiektów Delegatury;
11)
prowadzenie depozytu broni i amunicji;
12)
dokonywanie, na wniosek Naczelnika Wydziału Operacyjno-Śledczego Delegatury, ustaleń, o których mowa w art. 18 ustawy;
13)
udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej, a także współdziałanie z Wydziałem Operacyjno-Śledczym, w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;
14)
prowadzenie dokumentacji związanej z wydatkowaniem i rozliczaniem środków z funduszu operacyjnego;
15)
prowadzenie innej wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działalności Delegatury;
16)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 98, Nr 85, poz. 716 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 151, poz. 1014.

ZAŁĄCZNIK 

Schemat organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Warszawie

1 § 8 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 11/11 z dnia 1 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2011 r.
2 § 8 ust. 1 pkt 8 skreślony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 11/11 z dnia 1 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2011 r.
3 § 8 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 11/11 z dnia 1 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2011 r.
4 § 8 ust. 3 pkt 1 skreślony przez § 18 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.