Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2010.2.66
Akt utracił moc Wersja od: 1 lipca 2013 r.
ZARZĄDZENIE Nr 39/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:1)
właściwość terytorialną;2)
strukturę organizacyjną;3)
organizację kierowania i funkcje;4)
zadania komórek organizacyjnych.§ 2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa wielkopolskiego i lubuskiego.2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.§ 3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Wydział Operacyjno-Śledczy:a)
Zespół Dochodzeniowo-Śledczy,b)
Zespół Operacyjno-Rozpoznawczy,c)
Zespół Analizy Kryminalno-Ekonomicznej,d)
Zespół Wsparcia Technicznego;2)
Wydział Postępowań Kontrolnych:a)
Zespół Kontroli Decyzji Gospodarczych,b)
Zespół Kontroli Oświadczeń Majątkowych;3)
Sekcja Wsparcia.§ 4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.§ 5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.§ 6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.§ 7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.2.
Schemat organizacyjny Delegatury stanowi załącznik do zarządzenia.§ 8.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy w szczególności:1)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;5)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy:a)
spraw operacyjnych,b)
postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych,c)
kontroli operacyjnych oraz czynności, o których mowa w art. 18 ustawy,d)
rzeczowych środków pracy operacyjnej;6)
prowadzenie czynności analityczno-informacyjnych, w tym wykonywanie analiz operacyjnych oraz strategicznych, mających na celu identyfikowanie obszarów zagrożonych korupcją lub działalnością godzącą w interesy ekonomiczne państwa;7)
dokonywanie, w drodze czynności analityczno-informacyjnych lub operacyjno-rozpoznawczych, ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;8)
prowadzenie ewidencji analitycznej;9)
dokonywanie sprawdzeń w bazach danych;10) 1
(skreślony);11)
obsługa sprzętu techniki operacyjnej, rejestracyjnego, audio-video oraz łączności;12)
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz ich ewidencji w ramach prowadzonych postępowań przygotowawczych;13)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;14)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;15)
gospodarowanie uzbrojeniem i wyposażeniem, w tym prowadzenie depozytu broni i amunicji;16)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych, w tym w zakresie wyszkolenia strzeleckiego oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego;17)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.2.
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy w szczególności:1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;5)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;6)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.3.
Do zadań Sekcji Wsparcia należy w szczególności:1)
prowadzenie całodobowej ochrony obiektów, obszarów oraz urządzeń Delegatury;2)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych;3)
administrowanie i zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych sieci informatycznych funkcjonujących w Delegaturze;4)
wykonywanie czynności inspekcyjnych z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego w Delegaturze;5)
przygotowywanie i realizacja zapotrzebowań na materiały i usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem Delegatury i prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;6)
wykonywanie czynności związanych z eksploatacją pojazdów służbowych, w tym prowadzenie ewidencji pojazdów, rozliczanie kart eksploatacyjnych i bezgotówkowa likwidacja szkód komunikacyjnych;7)
prowadzenie rejestrów wydanego wyposażenia dla funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;8)
prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałego wyposażenia Delegatury;9)
prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej i obsługa kasowa Delegatury;10)
prowadzenie dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;11)
sporządzanie projektów wniosków personalnych, planów urlopów, listy obecności funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;12)
prowadzenie ewidencji czasu służby i pracy funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;13)
prowadzenie sekretariatu i oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury;14)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Delegatury;15)
prowadzenie dzienników i książek ewidencji dokumentów jawnych i niejawnych przychodzących, wychodzących oraz wytwarzanych w Delegaturze;16)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.______
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 98, Nr 85, poz. 716 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 151, poz. 1014.
1 § 8 ust. 1 pkt 10 skreślony przez § 15 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.