Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.2.66

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 39/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa wielkopolskiego i lubuskiego.
2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.
§  3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy:
a)
Zespół Dochodzeniowo-Śledczy,
b)
Zespół Operacyjno-Rozpoznawczy,
c)
Zespół Analizy Kryminalno-Ekonomicznej,
d)
Zespół Wsparcia Technicznego;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych:
a)
Zespół Kontroli Decyzji Gospodarczych,
b)
Zespół Kontroli Oświadczeń Majątkowych;
3)
Sekcja Wsparcia.
§  4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.
2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.
§  7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.
2.
Schemat organizacyjny Delegatury stanowi załącznik do zarządzenia.
§  8.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy w szczególności:
1)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy:
a)
spraw operacyjnych,
b)
postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych,
c)
kontroli operacyjnych oraz czynności, o których mowa w art. 18 ustawy,
d)
rzeczowych środków pracy operacyjnej;
6)
prowadzenie czynności analityczno-informacyjnych, w tym wykonywanie analiz operacyjnych oraz strategicznych, mających na celu identyfikowanie obszarów zagrożonych korupcją lub działalnością godzącą w interesy ekonomiczne państwa;
7)
dokonywanie, w drodze czynności analityczno-informacyjnych lub operacyjno-rozpoznawczych, ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
8)
prowadzenie ewidencji analitycznej;
9)
dokonywanie sprawdzeń w bazach danych;
10) 1
(skreślony);
11)
obsługa sprzętu techniki operacyjnej, rejestracyjnego, audio-video oraz łączności;
12)
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz ich ewidencji w ramach prowadzonych postępowań przygotowawczych;
13)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;
14)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;
15)
gospodarowanie uzbrojeniem i wyposażeniem, w tym prowadzenie depozytu broni i amunicji;
16)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych, w tym w zakresie wyszkolenia strzeleckiego oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego;
17)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
2.
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy w szczególności:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;
5)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;
6)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
3.
Do zadań Sekcji Wsparcia należy w szczególności:
1)
prowadzenie całodobowej ochrony obiektów, obszarów oraz urządzeń Delegatury;
2)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych;
3)
administrowanie i zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych sieci informatycznych funkcjonujących w Delegaturze;
4)
wykonywanie czynności inspekcyjnych z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego w Delegaturze;
5)
przygotowywanie i realizacja zapotrzebowań na materiały i usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem Delegatury i prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
6)
wykonywanie czynności związanych z eksploatacją pojazdów służbowych, w tym prowadzenie ewidencji pojazdów, rozliczanie kart eksploatacyjnych i bezgotówkowa likwidacja szkód komunikacyjnych;
7)
prowadzenie rejestrów wydanego wyposażenia dla funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
8)
prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałego wyposażenia Delegatury;
9)
prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej i obsługa kasowa Delegatury;
10)
prowadzenie dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
11)
sporządzanie projektów wniosków personalnych, planów urlopów, listy obecności funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
12)
prowadzenie ewidencji czasu służby i pracy funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;
13)
prowadzenie sekretariatu i oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury;
14)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Delegatury;
15)
prowadzenie dzienników i książek ewidencji dokumentów jawnych i niejawnych przychodzących, wychodzących oraz wytwarzanych w Delegaturze;
16)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 98, Nr 85, poz. 716 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 151, poz. 1014.

ZAŁĄCZNIK 

Schemat organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu

1 § 8 ust. 1 pkt 10 skreślony przez § 15 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.