Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Łodzi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.2.65

Akt utracił moc
Wersja od: 29 lipca 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 38/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Łodzi

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Łodzi, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa łódzkiego.
2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.
§  3.
1. 1
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3)
Sekcja Wsparcia, w której strukturze znajduje się:
a)
Sekretariat,
b)
Oddział Kancelarii Tajnej,
c)
Zespół Ochrony,
d)
Stanowisko do Spraw Logistyki,
e)
Zespół Stanowisk Analitycznych.
2.
Dyrektor Delegatury może powoływać zespoły programowe i zadaniowe.
§  4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 ust. 1, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, a w przypadku jego nieobecności kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 2.
3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6. 2
(uchylony).
§  7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.
2. 3
(uchylony).
§  8.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy w szczególności:
1)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
2)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
5)
prowadzenie czynności analityczno-informacyjnych, w tym wykonywanie analiz operacyjnych oraz strategicznych, mających na celu identyfikowanie obszarów zagrożonych korupcją lub działalnością godzącą w interesy ekonomiczne państwa;
6)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu pracy operacyjnej, śledczej oraz analityczno-informacyjnej, obejmującej ewidencje i rejestry w sprawach realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy;
7)
dokonywanie sprawdzeń w bazach danych;
8) 4
(skreślony);
9)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych w zakresie działania Wydziału, w tym wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, analityczno-informacyjnych oraz prowadzenia postępowań przygotowawczych;
10)
pełnienie służby funkcjonariusza dyżurnego w celu obsługi zdarzeń;
11)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
2. 5
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy w szczególności:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie, w razie potrzeby, postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa wymienione w pkt 1 i 2, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA;
5)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji, obejmującej ewidencje i rejestry w zakresie prowadzonych postępowań kontrolnych oraz czynności analityczno-informacyjnych;
6)
dokonywanie sprawdzeń w bazach danych;
7)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych w zakresie działania Sekcji;
8)
pełnienie służby funkcjonariusza dyżurnego w celu obsługi zdarzeń;
9)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
3.
Do zadań Sekcji Wsparcia należy:
1)
nadzór nad eksploatacją oprogramowania i sprzętu komputerowego w Delegaturze;
2)
administrowanie lokalnych sieci teleinformatycznych Delegatury;
3)
prowadzenie szkoleń w zakresie obsługi narzędzi informatycznych;
4)
zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
5)
nadzór nad prowadzeniem serwisu i konserwacją urządzeń komputerowych;
6)
prowadzenie ewidencji i obsługa funduszu operacyjnego;
7)
obsługa sprzętu techniki operacyjnej, rejestracyjnego, audio-wideo oraz łączności;
8) 6
(skreślony);
9)
prowadzenie ewidencji sprzętu nabywanego przez Delegaturę z funduszu operacyjnego;
10)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych w zakresie działania Sekcj, w szczególności w zakresie wyszkolenia strzeleckiego oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego, obsługi kancelaryjno-biurowej, ochrony informacji niejawnych i infrastruktury teleinformatycznej;
11)
gospodarowanie uzbrojeniem;
12)
dokonywanie sprawdzeń w bazach danych;
13)
obsługa kancelaryjno-biurowa Delegatury realizowana przez Sekretariat, w szczególności:
a)
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji (papierowej oraz elektronicznej),
b)
prowadzenie ewidencji korespondencji,
c)
koordynacja archiwizacji dokumentacji spraw prowadzonych w Delegaturze,
d)
wykonywanie czynności w zakresie organizacji pracy dyrektora Delegatury, w tym prowadzenie terminarza pracy,
e)
wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Delegatury;
14)
obsługa obiegu dokumentów niejawnych w Delegaturze, realizowana przez Oddział Kancelarii Tajnej, w szczególności:
a)
prowadzenie ewidencji oraz bieżący nadzór nad pracą poszczególnych komórek organizacyjnych w zakresie sporządzania, przechowywania i przekazywania dokumentów niejawnych,
b)
udostępnianie lub wydawanie dokumentów i materiałów niejawnych upoważnionym osobom, posiadającym stosowne poświadczenia bezpieczeństwa,
c)
przekładanie adresatom otrzymywanej korespondencji niejawnej, egzekwowanie zwrotu korespondencji niejawnej,
d)
pakowanie i doręczanie przesyłek zawierających dokumenty i materiały niejawne,
e)
przygotowywanie oraz przekazywanie dokumentacji niejawnej do archiwum zakładowego,
f)
prowadzenie ewidencji dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących, wydanych dla funkcjonariuszy Delegatury;
15)
wykonywanie zadań z zakresu ochrony fizycznej obiektów Delegatury, realizowana przez Zespół Ochrony, w szczególności:
a)
wykonywanie zadań określonych w Planie ochrony obiektu Delegatury,
b)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych,
c)
prowadzenie depozytu broni i amunicji,
d)
prowadzenie szkoleń i egzaminów strzeleckich,
e)
wydawanie kluczy i dokumentów do pojazdów służbowych oraz prowadzenie ewidencji ich wykorzystania;
16)
obsługa logistyczna Delegatury, realizowana przez Stanowisko do Spraw Logistyki, w szczególności:
a)
prowadzenie spraw eksploatacyjnych, remontowych i inwestycyjnych,
b)
administrowanie składnikami majątkowymi poprzez rozliczanie funkcjonariuszy Delegatury ze składników powierzonego mienia, które podlega obowiązkowi rozliczenia się, w tym organizowanie napraw i remontów składników majątkowych w Delegaturze,
c)
prowadzenie spraw gospodarczo-zaopatrzeniowych,
d)
prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
16a) 7
w zakresie Zespołu Stanowisk Analitycznych:
a)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie innych komórek organizacyjnych Delegatury,
b)
prowadzenie spraw analitycznych,
c)
wykonywanie doraźnych czynności analitycznych,
d)
obsługa analityczna baz danych,
e)
prowadzenie szkoleń z zakresu czynności analityczno-informacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;
17)
pełnienie służby referenta dyżurnego w celu obsługi zdarzeń;
18)
wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Delegatury.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

ZAŁĄCZNIK  8 (uchylony).

1 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.
2 § 6 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.
3 § 7 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.
4 § 8 ust. 1 pkt 8 skreślony przez § 14 pkt 1 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.
5 § 8 ust. 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.
6 § 8 ust. 3 pkt 8 skreślony przez § 14 pkt 2 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.
7 § 8 ust. 3 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.
8 Załącznik uchylony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 10/14 z dnia 28 lipca 2014 r. (Dz.Urz.CBA.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lipca 2014 r.