Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2010.2.61
Akt utracił moc Wersja od: 1 czerwca 2015 r.
ZARZĄDZENIE Nr 34/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Gdańsku, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:1)
właściwość terytorialną;2)
strukturę organizacyjną;3)
organizację kierowania i funkcje;4)
zadania komórek organizacyjnych.§ 2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.§ 3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Wydział Operacyjno-Śledczy, w którego strukturze znajduje się Zespół Wsparcia Technicznego i Analiz;2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;3)
Sekcja Wsparcia, w której strukturze znajduje się:a)
Zespół Kancelaryjno-Logistyczny;b)
Zespół Ochrony.4) 1
Wydział Zamiejscowy w Bydgoszczy.§ 4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.§ 5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.§ 6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.§ 7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.2. 2
(uchylony).§ 8.
1.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:1)
rozpoznawanie, ujawnianie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";2)
wnioskowanie o wszczęcie lub prowadzenie powierzonych postępowań przygotowawczych lub czynności zleconych w sprawach o przestępstwa określone w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA, prokuratury i sądy;3)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;4)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;5)
analizowanie uzyskiwanych przez Wydział wyników w prowadzonych sprawach operacyjnych i pracy operacyjnej w kontekście skuteczności i efektywności z zakresu ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;6)
prowadzenie ewidencji realizowanych przez Wydział:a)
spraw operacyjnych,b)
postępowań przygotowawczych, z uwzględnieniem informacji o decyzjach procesowych dotyczących przejścia postępowania w fazę in personam, zastosowanych środków zapobiegawczych, zakończenia postępowania;7)
prowadzenie magazynu dowodów oraz ich ewidencji, w przypadkach określonych w pkt 2;8)
prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów legalizacyjnych dla funkcjonariuszy Delegatury;9)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału, w tym w szczególności rejestracji w bazach danych informacji o zainteresowaniach operacyjnych i śledczych;10)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk.2.
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego, realizowanych przez Zespół Wsparcia Technicznego i Analiz, należy ponadto:1) 3
(skreślony);2)
przygotowanie i udzielanie pomocy w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;3)
administrowanie i zarządzanie lokalnymi sieciami i urządzeniami teleinformatycznymi oraz współpraca z Biurem Teleinformatyki w zakresie sieci i urządzeń teleinformatycznych administrowanych centralnie;4)
wykonywanie czynności inspekcyjnych i administracyjnych z zakresu bezpieczeństwa akredytowanych systemów i sieci teleinformatycznych w Delegaturze;5)
prowadzenie ewidencji:a)
sprzętu nabywanego przez delegaturę z funduszu operacyjnego,b)
wniosków, o których mowa w pkt 1;6)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;7)
dokonywanie w drodze czynności analityczno-informacyjnych i operacyjno-rozpoznawczych ustaleń służących realizacji zadań określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;8)
uczestnictwo w konwojach i innych czynnościach związanych z realizacją spraw prowadzonych przez Delegaturę;9)
prowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje funkcjonariuszy Delegatury.3.
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków naruszania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych i analityczno-informacyjnych, przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie i powierzenie Delegaturze postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;4)
prowadzenie postępowań kontrolnych zgodnie z rocznym planem kontroli, o którym mowa w art. 32 ust. 1 ustawy;5)
prowadzenie kontroli doraźnych na podstawie wniosków kierowanych w tym zakresie przez Wydział Operacyjno-Śledczy delegatury lub na polecenie dyrektora Delegatury;6)
analizowanie, na podstawie prowadzonych postępowań kontrolnych, skuteczności i efektywności podejmowanych działań w kontekście uzyskiwanych wyników, w szczególności w zakresie ujawniania przestępstw określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;7)
sporządzanie analiz prawno-finansowych na potrzeby jednostek organizacyjnych CBA i podmiotów zewnętrznych oraz ogólnych opracowań analitycznych na potrzeby CBA;8)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury;9)
rejestracja spraw w bazach wewnętrznych CBA;10)
prowadzenie ewidencji:a)
prowadzonych postępowań kontrolnych,b)
kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;11)
sporządzanie sprawozdań oraz statystyk;12)
współpraca z Wydziałem Operacyjno-Śledczym w ramach czynności procesowych;13)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału.4.
W zakresie zadań Sekcji Wsparcia do zadań:1)
Zespołu Ochrony należy:a)
ochrona obiektów, pomieszczeń oraz urządzeń Delegatury przed dostępem do nich osób nieuprawnionych,b)
kontrola ruchu w obrębie obiektu chronionego,c)
ochrona mienia Delegatury przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem,d)
przestrzeganie zasad postępowania związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej,e)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury,f)
wydawanie, deponowanie uzbrojenia i amunicji będącej na stanie funkcjonariuszy w depozycje utworzonym w Delegaturze,g)
prowadzenie dokumentacji ochrony,h)
realizowanie przedsięwzięć, których potrzeba wynika z wykonywania bieżących zadań jednostki organizacyjnej;2)
Zespołu Kancelaryjno-Logistycznego należy:a)
przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie korespondencji jawnej oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych,b)
przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie korespondencji niejawnej oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych,c)
archiwizowanie oraz brakowanie akt spraw ostatecznie załatwionych,d)
prowadzenie gospodarki w zakresie zabezpieczenia logistycznego Delegatury, a w szczególności prowadzenie bieżącej dokumentacji finansowo-gospodarczej i przedstawianie wniosków w tym zakresie do akceptacji przełożonych,e)
przestrzeganie zasad postępowania związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej,f)
zapoznawanie funkcjonariuszy Delegatury z przepisami i bieżącymi aktami prawa wewnętrznego, w szczególności decyzjami, zarządzeniami i poleceniami,g)
prowadzenie ewidencji o charakterze kancelaryjnym i logistycznym dotyczącym funkcjonowania Delegatury,h)
prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla funkcjonariuszy Delegatury,i)
prowadzenie ewidencji i przechowywanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych,j)
realizowanie przedsięwzięć wynikających z potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Delegatury.5. 4
Do zadań Wydziału Zamiejscowego w Bydgoszczy należy realizacja zadań, o których mowa ust. 1-4, dotyczących obszaru województwa kujawsko-pomorskiego.§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.ZAŁĄCZNIK 5 (uchylony).
1 § 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12/15 z dnia 11 maja 2015 r. (Dz.Urz.CBA.2015.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2015 r.
2 § 7 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 12/15 z dnia 11 maja 2015 r. (Dz.Urz.CBA.2015.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2015 r.
3 § 8 ust. 2 pkt 1 skreślony przez § 10 zarządzenia nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21) z dniem 1 lipca 2013 r.
4 § 8 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 12/15 z dnia 11 maja 2015 r. (Dz.Urz.CBA.2015.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2015 r.
5 Załącznik uchylony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 12/15 z dnia 11 maja 2015 r. (Dz.Urz.CBA.2015.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2015 r.