Regulamin organizacyjny Centrum Cyfrowej Administracji.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MAiC.2015.64
Akt utracił moc Wersja od: 19 października 2015 r.
ZARZĄDZENIE Nr 41
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 16 października 2015 r.
w sprawie Regulaminu organizacyjnego Centrum Cyfrowej Administracji
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Centrum Cyfrowej Administracji nadaje się regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.ZAŁĄCZNIK
Regulamin Organizacyjny
Centrum Cyfrowej Administracji
Regulamin Organizacyjny
Centrum Cyfrowej Administracji
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
§ 1.
Centrum Cyfrowej Administracji, zwane dalej "CCA", działa na podstawie:1)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.);2)
statutu CCA;3)
niniejszego regulaminu organizacyjnego, zwanego dalej "Regulaminem".§ 2.
Regulamin określa:1)
strukturę organizacyjną CCA;2)
zadania Dyrektora CCA oraz kierowników wydziałów i zespołów;3)
zasady organizacji pracy w CCA;4)
zadania komórek organizacyjnych CCA oraz samodzielnych stanowisk pracy.Rozdział 2
Struktura organizacyjna CCA
Struktura organizacyjna CCA
§ 3.
1.
W skład CCA wchodzą:1)
Wydział Utrzymania Systemów i Usług (WUSU):a)
Zespół Utrzymania Infrastruktury (ZUI),b)
Zespół Utrzymania Usług (ZUU),c)
Zespół Wsparcia Użytkowników (ZWU),d)
Zespół Bezpieczeństwa (ZB);2)
Wydział Kompetencji Cyfrowych Administracji (WKCA):a)
Zespół Rozwoju Procesów i Projektów (ZRPP),b)
Zespół Jakości i Standardów Interoperacyjności (ZJSI);3)
Wydział Strategii i Architektury Systemów Informacyjnych Administracji (WSASIA);4)
Wydział Wsparcia i Obsługi Projektów (WWOP);5)
Wydział Administracji i Wsparcia Organizacyjnego (WAWO):a)
Zespół Administracyjny (ZA),b)
Zespół Zamówień Publicznych (ZZP),c)
Zespół Obsługi Prawnej (ZOP),d)
Zespół Promocji (ZP),e)
Stanowisko do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej (SBP);6)
Zespół Finansowo-Księgowy (ZFK);7)
Zespół Kadr i Płac (ZKP);8)
Zespół Audytu Wewnętrznego (ZAW);9)
Zespół Ochrony Informacji Niejawnych (ZOIN);10)
Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI).2.
W skład wydziałów mogą wchodzić zespoły i samodzielne stanowiska pracy.3.
Dyrektor CCA może powoływać zespoły robocze do realizacji zadań należących do zakresu działania jednej lub kilku komórek organizacyjnych albo wymagających udziału pracowników jednej lub kilku komórek organizacyjnych.Rozdział 3
Zadania Dyrektora CCA, kierowników wydziałów i kierowników zespołów
Zadania Dyrektora CCA, kierowników wydziałów i kierowników zespołów
§ 4.
1.
Dyrektor CCA kieruje działalnością CCA i ponosi odpowiedzialność za należyte wykonywanie zadań CCA wynikających w szczególności z obowiązujących przepisów, wewnętrznych aktów prawnych oraz umów, porozumień i procedur w zakresie projektów realizowanych przez CCA z udziałem środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.2.
Do obowiązków Dyrektora CCA należy w szczególności:1)
zapewnienie właściwej organizacji i sprawnego funkcjonowania CCA, w tym zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;2)
reprezentowanie CCA na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania albo innych podmiotów na podstawie upoważnień lub pełnomocnictw udzielonych w oparciu o przepisy statutu CCA;3)
sprawowanie kontroli wykonywania zadań przez pracowników CCA;4)
dokonywanie czynności prawnych w imieniu CCA oraz innych czynności związanych z przedmiotem działalności CCA;5)
wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;6)
organizowanie wewnętrznej kontroli funkcjonalnej;7)
wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników CCA, w tym prowadzenie polityki kadrowej oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;8)
wykonywanie innych zadań należących do kompetencji kierownika państwowej jednostki budżetowej na podstawie obowiązujących przepisów.3.
W czasie nieobecności Dyrektora CCA pracą CCA kieruje upoważniony przez niego pracownik CCA.§ 5.
1.
Kierownik wydziału kieruje pracą podległej mu komórki organizacyjnej i jest odpowiedzialny za realizację zadań tej komórki.2.
Do obowiązków kierownika wydziału należy w szczególności:1)
ustalanie i zapewnienie prawidłowej, efektywnej i terminowej realizacji zadań wydziału;2)
zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania wydziału, w tym zapewnienie ciągłości realizacji zadań w czasie własnej nieobecności w pracy oraz nieobecności w pracy poszczególnych pracowników zatrudnionych w komórce organizacyjnej;3)
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w wydziale;4)
efektywne zarządzanie ryzykiem;5)
reprezentowanie wydziału lub CCA w zakresie ustalonym w indywidualnym upoważnieniu albo pełnomocnictwie Dyrektora CCA;6)
kontrola realizacji zadań wykonywanych przez pracowników wydziału;7)
przedkładanie projektów, opinii, uwag i innych pism Dyrektorowi CCA;8)
wnioskowanie w sprawach nawiązywania, rozwiązywania stosunku pracy oraz zmiany warunków pracy, ustalania wysokości wynagrodzenia, awansowania, nagradzania oraz karania podległych mu pracowników;9)
dokonywanie oceny bezpośrednio podległych pracowników;10)
podejmowanie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników wydziału;11)
zatwierdzanie wniosków urlopowych i wyrażanie zgody na krajowe podróże służbowe podległych mu pracowników;12)
zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy przez podległych mu pracowników;13)
współpraca z kierownikami innych komórek organizacyjnych oraz z pracownikami zajmującymi samodzielne stanowiska pracy przy realizacji zadań, w tym przekazywanie informacji, udostępnianie dokumentów i danych oraz uzgadnianie stanowisk przekraczających zakres właściwości jednej komórki organizacyjnej;14)
wykonywanie innych zadań na podstawie upoważnienia albo pełnomocnictwa Dyrektora CCA.3.
Kierownika wydziału w czasie nieobecności zastępuje podległy mu bezpośrednio kierownik zespołu, w przypadku gdy w skład wydziału wchodzą zespoły, albo pracownik wydziału, wyznaczeni w uzgodnieniu z Dyrektorem CCA.§ 6.
1.
Kierownicy zespołów organizują i koordynują pracę podległych pracowników i odpowiadają za prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań podległych komórek organizacyjnych.2.
Do obowiązków kierownika zespołu należy w szczególności:1)
nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań podległej komórki organizacyjnej;2)
przedkładanie projektów, opinii, uwag i innych pism odpowiednio Dyrektorowi CCA albo kierownikowi wydziału;3)
dokonywanie podziału zadań pomiędzy pracowników podległej komórki organizacyjnej oraz zapewnienie dyscypliny pracy;4)
przedkładanie odpowiednio Dyrektorowi CCA albo kierownikowi wydziału wniosków w sprawach pracowniczych;5)
opracowywanie opisów stanowisk pracy i zakresów czynności podległych pracowników;6)
organizowanie i sprawowanie wewnętrznej kontroli funkcjonalnej;7)
dbałość o kompletność akt podległej komórki organizacyjnej, ich właściwe przechowywanie i zabezpieczenie;8)
zapewnienie adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej oraz efektywnego zarządzania ryzykiem w zakresie właściwości podległej komórki organizacyjnej.3.
Kierownika zespołu w czasie nieobecności zastępuje osoba wyznaczona w uzgodnieniu z Dyrektorem CCA albo kierownikiem wydziału.Rozdział 4
Zasady organizacji pracy w CCA
Zasady organizacji pracy w CCA
§ 7.
1.
Dyrektor CCA może upoważnić kierowników komórek organizacyjnych do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach oraz podpisywania pism w jego imieniu.2.
W strukturze Wydziału Administracji i Wsparcia Organizacyjnego funkcjonuje Stanowisko do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej (SBP), podlegające bezpośrednio Dyrektorowi CCA, a w zakresie organizacyjnym i pracowniczym kierownikowi Wydziału Administracji i Wsparcia Organizacyjnego.3.
W strukturze Wydziału Administracji i Wsparcia Organizacyjnego, w Zespole Obsługi Prawnej, funkcjonują stanowiska radców prawnych podlegające bezpośrednio Dyrektorowi CCA, a w zakresie organizacyjnym i pracowniczym kierownikowi Wydziału Administracji i Wsparcia Organizacyjnego.4.
W strukturze Zespołu Finansowo - Księgowego funkcjonuje stanowisko Głównego Księgowego, który kieruje Zespołem Finansowo-Księgowym i podlega bezpośrednio Dyrektorowi CCA.5.
W strukturze Zespołu Ochrony Informacji Niejawnych funkcjonuje stanowisko Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2015 r. poz. 21 i 1224) podlegające bezpośrednio Dyrektorowi CCA. Pełnomocnikowi do spraw Ochrony Informacji Niejawnych podlega Zespół Ochrony Informacji Niejawnych oraz Punkt Kancelaryjny kierowany przez Kierownika Punktu Kancelaryjnego.§ 8.
1.
Pracownicy CCA w trakcie wykonywania swoich zadań są obowiązani do przestrzegania poniższych zasad:1)
pracownik podlega bezpośrednio przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i wobec którego odpowiada za realizację powierzonych mu zadań;2)
pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla, ma obowiązek powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego. Zakresy zadań służbowych poszczególnych pracowników CCA są określone w opisach stanowisk pracy ustalonych zgodnie z zakresem zadań komórek organizacyjnych CCA.2.
Pracownicy CCA są obowiązani do przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz wewnętrznych aktów prawnych, w tym niniejszego Regulaminu.3.
Pracownicy CCA są obowiązani do realizacji zadań określonych w umowach, porozumieniach, instrukcjach, zarządzeniach, decyzjach i procedurach oraz innych dokumentach obowiązujących w ramach systemu zarządzania i kontroli wykorzystania środków w zakresie projektów realizowanych przez CCA.§ 9.
1.
CCA realizuje zadania związane z prowadzeniem projektów informatycznych w macierzowym, projektowo-funkcyjnym modelu organizacyjnym. W zespołach powołanych do realizacji projektu mogą uczestniczyć pracownicy CCA oraz osoby współpracujące z CCA w charakterze ekspertów albo doradców.2.
Dla każdego projektu Dyrektor CCA wyznacza w drodze decyzji kierownika projektu i skład osobowy zespołu projektowego oraz określa zakresy ich zadań.3.
Kierownicy projektów podlegają bezpośrednio kierownikowi Zespołu Rozwoju Procesów i Projektów.Rozdział 5
Zakres zadań komórek organizacyjnych CCA
Zakres zadań komórek organizacyjnych CCA
§ 10.
1.
Wydział Utrzymania Systemów i Usług (WUSU) realizuje zadania w odniesieniu do wewnętrznych i zewnętrznych systemów teleinformatycznych utrzymywanych przez CCA.2.
Do zadań Zespołu Utrzymania Infrastruktury (ZUI) należy w szczególności:1)
zapewnienie prawidłowej i niezakłóconej eksploatacji systemów teleinformatycznych;2)
zapewnienie bezpieczeństwa eksploatacji systemów teleinformatycznych, w tym realizowanie procedur wykonywania kopii zapasowych oraz ciągłości pracy systemów zgodnie z przyjętymi procedurami;3)
współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi CCA w zakresie tworzenia i zarządzania modelami architektury teleinformatycznej;4)
proponowanie rozwiązań w zakresie wyboru technologii i standardów teleinformatycznych;5)
efektywne wykorzystanie zasobów infrastruktury teleinformatycznej;6)
zarządzanie zasobami i konfiguracją zgodnie z metodyką Information Technology Infrastructure Library (ITIL);7)
sprawdzanie i monitorowanie pracy systemów operacyjnych, baz danych, serwerów, systemu monitorowania, dostępu do sieci i Internetu dla środowiska utrzymywanych przez CCA systemów;8)
weryfikacja poprawności działania poszczególnych komponentów oprogramowania standardowego i aplikacyjnego utrzymywanych systemów;9)
wsparcie użytkowników usług teleinformatycznych (II i III linia wsparcia);10)
administracja wewnętrznymi systemami informatycznymi w CCA, w tym zarządzanie systemami operacyjnymi, sieciami teleinformatycznymi, bazami danych oraz prawami dostępu do nich;11)
przygotowywanie raportów i statystyk dostępności i pojemności nadzorowanych i monitorowanych systemów.3.
Do zadań Zespołu Utrzymania Usług (ZUU) należy w szczególności:1)
wsparcie użytkowników utrzymywanych przez CCA systemów informatycznych w rozwiązywaniu najtrudniejszych błędów;2)
definiowanie i realizacja procedury rozwoju utrzymywanych przez CCA systemów informatycznych;3)
odbieranie techniczne produktu końcowego realizowanych przez CCA projektów informatycznych;4)
udział w definiowaniu i uzgadnianiu parametrów usług informatycznych, w tym:a)
udział w uzgadnianiu warunków oraz poziomu świadczenia usług informatycznych,b)
określanie i rozwijanie katalogu usług;5)
rozliczanie i raportowanie poziomu świadczonych usług informatycznych oraz przygotowanie informacji na potrzeby raportów z poziomu świadczonych usług;6)
udział w definiowaniu mierników procesowych i kluczowych wskaźników efektywności w zakresie utrzymania oraz wyznaczanie celów operacyjnych;7)
realizacja standardów jakościowych procesów utrzymaniowych;8)
monitorowanie efektywności procesu utrzymania na podstawie wskaźników operacyjnych;9)
zarządzanie procesami utrzymania systemów informatycznych;10)
wsparcie użytkowników aplikacji i usług (III linia wsparcia);11)
zapewnianie wymaganego poziomu jakości oprogramowania odbieranego od dostawców;12)
wykonywanie testów regresji, testów funkcjonalnych, testów automatycznych, testów wydajności, testów bezpieczeństwa systemów informatycznych;13)
przygotowywanie danych do raportów i statystyk ilościowych i jakościowych utrzymywanych aplikacji i usług.4.
Do zadań Zespołu Wsparcia Użytkowników (ZWU) należy w szczególności:1)
zapewnienie punktu kontaktu dla użytkowników obsługiwanych systemów informatycznych;2)
przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników obsługiwanych systemów informatycznych;3)
rozpoznanie i zbieranie informacji o problemach i incydentach;4)
klasyfikowanie incydentów;5)
zarządzanie incydentami;6)
rozwiązywanie problemów i skarg określonych dla I linii wsparcia;7)
przekazywanie poważniejszych incydentów do grup wsparcia II lub III linii;8)
monitorowanie prac nad rozwiązaniem problemów oraz powiadamianiem użytkowników obsługiwanych systemów informatycznych o przeprowadzonych działaniach;9)
doskonalenie narzędzi i technik obsługi użytkowników obsługiwanych systemów informatycznych i komunikacji z tymi użytkownikami;10)
rozwój i obsługa bazy wiedzy;11)
przygotowywanie informacji na potrzeby raportowania oraz przegląd incydentów, skarg, problemów, zagadnień.5.
Do zadań Zespołu Bezpieczeństwa (ZB) należy w szczególności:1)
nadzór nad sposobem wdrożenia rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i ciągłości działania systemów teleinformatycznych na potrzeby realizowanych projektów, w tym rozwiązań opartych o podpis elektroniczny;2)
tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych i utrzymywanych przez CCA;3)
udział w zespołach i organizacjach krajowych i międzynarodowych zajmujących się zagadnieniami bezpieczeństwa teleinformatycznego;4)
zapewnienie i zarządzanie bezpieczeństwem technicznym infrastruktury i usług;5)
przygotowywanie i rozwijanie kompetencji w zakresie badania i testowania rozwiązań teleinformatycznych dotyczących bezpieczeństwa;6)
stałe monitorowanie zagrożeń, wypracowywanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych minimalizujących ryzyka związane z bezpieczeństwem teleinformatycznym;7)
cykliczna ocena ryzyka w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego utrzymywanych systemów;8)
doskonalenie narzędzi i technik wykrywania i zapobiegania podatności utrzymywanych systemów, we współpracy z krajowymi i międzynarodowymi organizacjami CERT;9)
udział w pracach związanych z rozwojem systemów informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem aspektów powiązanych z bezpieczeństwem;10)
analiza specyfikacji funkcjonalnej dla systemów informatycznych pod kątem wymagań bezpieczeństwa;11)
realizacja polityki bezpieczeństwa CCA w odniesieniu do systemów informatycznych.§ 11.
1.
Wydział Kompetencji Cyfrowych Administracji (WKCA) realizuje zadania związane z koordynacją i wdrażaniem Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa, przygotowaniem i prowadzeniem projektów informatycznych oraz innymi przedsięwzięciami z zakresu informatyzacji i teleinformatyki.2.
Do zadań Zespołu Rozwoju Procesów i Projektów (ZRPP) należy w szczególności:1)
koordynowanie przygotowań do realizacji projektów informatycznych przez CCA, w tym opracowywanie wniosków o dofinansowanie, dokumentacji dotyczącej umów i porozumień o dofinansowanie, a także aneksów do nich;2)
udział w opracowywaniu dokumentacji przetargowej oraz w pracach komisji przetargowych dotyczących rozwiązań informatycznych realizowanych przez CCA;3)
opracowanie studiów wykonalności dla inicjatyw informatycznych planowanych do realizacji przez CCA;4)
zarządzanie realizacją projektów i portfelem projektów;5)
opieka merytoryczna nad umowami dotyczącymi realizacji projektów, w tym opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej zmian umów, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;6)
opracowywanie modeli procesów informatyzacji zadań realizowanych przez CC A na rzecz organów administracji publicznej.3.
Do zadań Zespołu Jakości i Standardów Interoperacyjności (ZJSI) należy w szczególności:1)
opracowanie i udostępnianie jednostkom administracji publicznej modeli:a)
wykorzystania usług chmury obliczeniowej na potrzeby rozwiązań informatycznych,b)
świadczenia usług cyfrowych,c)
podnoszenia kompetencji pracowników tych jednostek;2)
opracowanie propozycji aktualizacji Krajowych Ram Interoperacyjności, bazujących na kompetencjach CCA;3)
opracowanie standardów certyfikacji podmiotów realizujących usługi na potrzeby administracji publicznej;4)
opracowanie modeli współpracy z podmiotami administracji publicznej, jednostkami naukowymi oraz podmiotami komercyjnymi;5)
opracowanie standardów dla efektywnej i bezpiecznej e-administracji, w szczególności w zakresie interoperacyjności, zapewnienia bezpieczeństwa cyberprzestrzeni, identyfikacji i uwierzytelniania oraz koordynowanie działań w zakresie ich stosowania przez podmioty administracji publicznej;6)
koordynowanie działań mających na celu zapewnianie interoperacyjności rozwiązań informatycznych opracowywanych w ramach projektów powierzonych do realizacji przez CCA;7)
współpraca z podmiotami administracji publicznej w zakresie rozwijania ich zdolności do ochrony przed zagrożeniami cyberprzestrzeni, ze szczególnym uwzględnieniem ataków ukierunkowanych na infrastrukturę obejmującą systemy i sieci wykorzystywane przez administrację publiczną§ 12.
Do zadań Wydziału Strategii i Architektury Systemów Informacyjnych Administracji (WSASIA) należy w szczególności:1)
opracowanie koncepcji realizacji inicjatyw informatycznych w ramach programów strategicznych oraz przedkładanie ich Ministrowi Administracji i Cyfryzacji;2)
opracowanie specyfikacji wymagań funkcjonalnych oraz pozafunkcjonalnych dla rozwiązań informatycznych powstających w wyniku przygotowań i realizacji inicjatyw informatycznych powierzonych do realizacji przez CCA;3)
opracowanie projektów architektury rozwiązań informatycznych, na podstawie wymagań funkcjonalnych oraz pozafunkcjonalnych;4)
opracowanie koncepcji architektury rozwiązań informatycznych zgodnych ze strategią i standardami informatyzacji na potrzeby administracji publicznej;5)
współpraca z podmiotami administracji publicznej w zakresie realizowanych oraz planowanych do realizacji inicjatyw informatycznych;6)
współpraca z instytucjami naukowo - badawczymi w zakresie realizowanych oraz planowanych do realizacji inicjatyw informatycznych;7)
reprezentowanie Ministra Administracji i Cyfryzacji w krajowych i międzynarodowych organizacjach branżowych z zakresu informatyzacji administracji publicznej oraz współpraca w tym obszarze z krajowymi i zagranicznymi instytucjami i organizacjami rządowymi.§ 13.
Do zadań Wydziału Wsparcia i Obsługi Projektów (WWOP) należy w szczególności:1)
zapewnienie efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie realizowanych zadań przez CCA, opracowanie i utrzymywanie planu komunikacji dla projektu lub portfela projektów;2)
zapewnienie bieżącej komunikacji z właścicielem biznesowym oraz organem nadzorującym, zarządzanie kontaktami z mediami;3)
zarządzanie konfiguracją i wersjami dokumentacji projektowej;4)
utrzymywanie i aktualizacja repozytorium dokumentacji projektowej;5)
opracowanie i aktualizacja wewnętrznych zasad zarządzania projektami;6)
zapewnienie terminowego finansowania oraz skutecznej kontroli finansowej projektów, planowanie i szacowanie w tym zakresie;7)
identyfikowanie, monitorowanie i rozwiązywanie zagadnień projektowych, tworzenie i utrzymywanie rejestru zagadnień;8)
tworzenie planów projektów oraz utrzymywanie projektów zgodnie z tymi planami;9)
nadzór nad jakością dostarczanych produktów;10)
monitorowanie postępu oraz przebiegu prac projektowych;11)
zarządzanie zasobami - alokacja zasobów osobowych do projektów o właściwych dla realizowanych zadań kompetencjach i umiejętnościach;12)
identyfikowanie i monitorowanie ryzyk projektowych, utrzymywanie rejestru ryzyk;13)
opracowanie i realizacja strategii zarządzania ryzykiem;14)
wsparcie narzędziowe - zapewnienie szkoleń, w tym w użytkowaniu narzędzi służących do zarządzania projektami, analizy procesów biznesowych, projektowania systemów;15)
udział w komisjach odbiorczych powoływanych decyzją Dyrektora w zakresie odbiorów produktów umów dostarczanych na rzecz projektów informatycznych realizowanych przez CCA;16)
realizacja postanowień umów i porozumień o dofinansowanie projektów;17)
sporządzanie sprawozdań i raportów dotyczących projektów, w tym sprawozdawczość w ramach pozyskiwanych funduszy pomocowych;18)
koordynacja harmonogramów finansowych projektów;19)
opracowywanie dokumentacji dotyczącej umów i porozumień o dofinansowanie, a także aneksów do nich w zakresie projektów;20)
uzgadnianie planu finansowego w zakresie projektów;21)
sporządzanie wniosków beneficjenta o płatność i przekazywanie ich do właściwej instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie programu pomocowego;22)
rozliczanie projektów zgodnie z umowami i porozumieniami o dofinansowanie;23)
prowadzenie monitoringu projektów w zakresie zaangażowania i wydatkowania środków finansowych;24)
realizacja procesów związanych z wykonywaniem usług na rzecz CCA przez pracowników podmiotów zewnętrznych w ramach umów na realizację usług.§ 14.
1.
Wydział Administracji i Wsparcia Organizacyjnego (WAWO) realizuje zadania w zakresie obsługi administracyjnej CCA oraz wsparcia w realizacji zadań statutowych jednostki.2.
Do zadań Zespołu Administracyjnego (ZA) należy w szczególności:1)
realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej CCA;2)
gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa, w które zostało wyposażone CCA, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, pozostałych rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;3)
przekazywanie, na wniosek kierownika WKCA, środków trwałych, pozostałych rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wytworzonych w ramach realizowanych przez CCA projektów, do właściwych merytorycznie podmiotów administracji publicznej;4)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych telefonów, w tym rozliczanie indywidualnie przyznanych limitów;5)
nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych samochodów;6)
przygotowywanie i przeprowadzanie okresowych inwentaryzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia CCA, we współpracy z ZFK;7)
obsługa kancelaryjno - biurowa Dyrektora;8)
opracowanie i aktualizowanie instrukcji kancelaryjnej, inwentaryzacyjnej i archiwalnej CCA;9)
prowadzenie archiwum zakładowego CCA i nadzorowanie jego zasobów;10)
prowadzenie spraw związanych z podróżami służbowymi pracowników CCA w kraju i za granicą, w aspekcie organizacji transportu, w szczególności rezerwacja biletów, delegowanie pojazdu służbowego, jak również organizacja transportu materiałów i stoisk, na potrzeby spotkań i konferencji organizowanych przez CCA;11)
okresowa weryfikacja, przynajmniej raz na kwartał, wraz z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi CCA, treści zamieszczonych w biuletynie informacji publicznej CCA;12)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZA, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;13)
prowadzenie rejestru wniosków o dostęp do informacji publicznej;14)
zakup materiałów biurowych na potrzeby CCA, w tym wizytówek i pieczątek;15)
sporządzanie raportów z prac ZA, na polecenie Dyrektora;16)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZA, w tym dotyczących zakupów realizowanych na potrzeby CCA do celów administracyjno - biurowych i gospodarczych.3.
Do zadań Zespołu Zamówień Publicznych (ZZP) należy w szczególności:1)
przygotowywanie i przeprowadzanie procedury postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z działalnością CCA oraz realizowanymi projektami, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) i regulacjami wewnętrznymi CCA, jak również przygotowywanie i przeprowadzanie procedury postępowań z wyłączeniem ustawy - Prawo zamówień publicznych w oparciu o przepisy przewidziane w umowach lub porozumieniach o dofinansowanie i regulacjach wewnętrznych CCA;2)
koordynacja, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi CCA, przygotowywania dokumentacji dotyczącej projektów umów lub istotnych postanowień umów z wykonawcami, w ramach prowadzonych lub planowanych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz innych elementów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;3)
prowadzenie rejestrów:a)
rejestr zakupów o wartości równej i przekraczającej 30 000 euro,b)
rejestr zakupów o wartości nieprzekraczającej 30 000 euro;4)
aktualizacja rejestru, o którym mowa w pkt 3 lit. a;5)
udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;6)
opracowywanie planów i sprawozdań z zamówień publicznych w zakresie dotyczącym działalności CCA;7)
opracowywanie i aktualizacja regulaminu dotyczącego przeprowadzania zamówień publicznych w CCA;8)
udział, na podstawie pełnomocnictw, w rozprawach odbywających się w ramach procedury odwoławczo - skargowej w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;9)
udzielanie odpowiedzi na wnioski o dostęp do informacji publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782 i 1662 oraz z 2015 r. poz. 1240);10)
prowadzenie działalności szkoleniowej i informacyjnej w zakresie zamówień publicznych dla potrzeb komórek organizacyjnych CCA;11)
podejmowanie działań służących wymianie informacji dotyczących zamówień publicznych pomiędzy CCA, a podmiotami zewnętrznymi w szczególności w zakresie technologicznym, formalno - prawnym, logistycznym;12)
udział w inicjatywach mających na celu wdrażanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w odniesieniu do udzielania zamówień publicznych;13)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZZP, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;14)
sporządzanie raportów z prac ZZP, na polecenie Dyrektora;15)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZZP.4.
Do zadań Zespołu Obsługi Prawnej (ZOP) należy w szczególności:1)
współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi CCA, w przygotowaniu, w oparciu o dokumentację przekazywaną przez te komórki, istotnych postanowień umów z wykonawcami, w ramach prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, jak również umów i aneksów do umów oraz umów oraz porozumień o dofinansowanie;2)
sporządzanie, na wniosek właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych CCA albo polecenie Dyrektora, opinii prawnych oraz interpretacji w zakresie stosowania prawa;3)
reprezentowanie CCA przed sądami i organami administracji publicznej oraz udział, na podstawie pełnomocnictw, w rozprawach odbywających się w ramach procedury odwoławczo - skargowej w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;4)
udział, na wniosek właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych CCA albo polecenie Dyrektora, w negocjowaniu postanowień umów;5)
opracowywanie projektów regulacji wewnętrznych CCA;6)
opiniowanie, przesyłanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne CCA, projektów aktów prawnych o charakterze wewnętrznym, dotyczących zakresu zadań realizowanych przez te komórki;7)
sporządzanie projektów pełnomocnictw i upoważnień udzielanych Dyrektorowi przez Ministra Administracji i Cyfryzacji;8)
sporządzanie projektów upoważnień oraz opiniowanie przesyłanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne CCA projektów pełnomocnictw i upoważnień dotyczących zakresu zadań realizowanych przez te komórki, udzielanych, pracownikom CCA oraz innym osobom, przez Dyrektora;9)
koordynacja, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi CCA, opracowywania projektów stanowisk CCA wobec projektów aktów prawnych przekazywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych;10)
prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień oraz aktów prawnych o charakterze wewnętrznym, wydanych przez Dyrektora;11)
monitorowanie zmian w obowiązującym stanie prawnym;12)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZOP, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;13)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZOP.5.
Do zadań Zespołu Promocji (ZP) należy w szczególności:1)
prowadzenie spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi CCA w zakresie promocji projektów, w tym:a)
opracowywanie strategii informacyjnych projektów,b)
udział w pracach planowania środków finansowych na realizację działań promocyjnych;c)
planowanie i przeprowadzanie kampanii informacyjno - promocyjnych o projektach we współpracy z kierownikami projektów;d)
współpraca z właściwymi merytorycznie podmiotami administracji publicznej;2)
przygotowywanie, w imieniu CCA, artykułów, odpowiedzi i sprostowań dla środków masowego przekazu oraz przekazywanie ich do rzecznika prasowego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji;3)
przygotowywanie informacji prasowych i wizerunkowych dotyczących CCA, umieszczanych na stronie internetowej CCA oraz aktualizacja tych informacji;4)
koordynacja, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi CCA, udzielania odpowiedzi na wnioski o dostęp do informacji publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w zakresie funkcjonowania i działalności CCA, z wyłączeniem wniosków, o których mowa w ust. 3 pkt 9;5)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZP, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;6)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZP.6.
Do zadań osoby zajmującej Stanowisko do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej (SBP) należy w szczególności:1)
wykonywanie zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r. Nr 109, poz. 704 oraz z 2004 r. Nr 246, poz. 2468);2)
doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;3)
uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;4)
inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i technicznych poprawiających warunki bezpieczeństwa i higieny pracy w CCA;5)
przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego w siedzibie CCA;6)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych w ramach zadań wykonywanych w związku z zajmowanym stanowiskiem, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;7)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych w ramach wykonywania zadań na zajmowanym stanowisku.§ 15.
1.
Do zadań Zespołu Finansowo-Księgowego (ZFK) należy w szczególności:1)
realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo - księgowa CCA;2)
opracowywanie projektów zasad (polityki) rachunkowości oraz instrukcji obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych;3)
prowadzenie ksiąg rachunkowych CCA;4)
sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie, sporządzanie prognoz i analiz wydatków, w oparciu o informacje przekazane od kierowników komórek organizacyjnych CCA;5)
sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie przedsięwzięć realizowanych przez CCA;6)
ewidencja środków finansowych, w tym przeznaczonych na realizację projektów przez CCA;7)
prowadzenie ewidencji wartościowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;8)
prowadzenie rejestru umów cywilno-prawnych zawieranych przez CCA z osobami prawnymi i fizycznymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej;9)
aktualizacja rejestru zakupów nieprzekraczających 30 000 euro, prowadzonego przez ZZP;10)
prowadzenie kasy CCA;11)
wprowadzanie danych do systemu teleinformatycznego do obsługi w zakresie planowania i sprawozdawczości budżetowej;12)
sporządzanie i wysyłanie poleceń przelewów;13)
naliczanie odpisu oraz bieżąca ewidencja przychodów i wydatków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;14)
obsługa wydatków rzeczowo-osobowych, w tym rozliczanie delegacji służbowych i zaliczek;15)
bieżąca kontrola wykorzystania limitu finansowego wydatków;16)
rejestracja i analiza dochodów budżetowych;17)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZFK, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian;18)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZFK.2.
Do zadań Głównego Księgowego (GK) należy w szczególności:1)
prowadzenie rachunkowości CCA, zgodnie z obowiązującymi przepisami;2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;3)
sprawowanie nadzoru i kontroli nad prowadzeniem ksiąg rachunkowych przez ZFK;4)
koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem, planów, analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych na realizację projektów;5)
sporządzanie, planów i sprawozdań dotyczących realizacji budżetu CCA, jako dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia;6)
koordynacja wykorzystania przydzielonych CCA środków finansowych;7)
nadzorowanie funkcjonowania obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych;8)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, po dokonaniu kontroli tych operacji przez kierownika właściwej komórki organizacyjnej;9)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;10)
zatwierdzanie do zapłaty dowodów finansowo - księgowych pod względem formalnym i rachunkowym;11)
sprawowanie nadzoru nad prawidłowym i terminowym regulowaniem zobowiązań finansowych CCA, w tym podatkowych, ubezpieczeniowych i innych;12)
nadzorowanie prowadzenia ewidencji podatkowej i dokumentacji rozliczeniowej z tym związanej;13)
prowadzenie działań edukacyjnych i prewencyjnych w zakresie podatków, ubezpieczeń społecznych, fakturowania, dokumentacji i ewidencji, rozliczeń pieniężnych, ochrony majątku i gospodarności, w stosunku do pracowników CCA;14)
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi CCA oraz podejmowanie czynności i działań organizacyjnych w zakresie realizowanych zadań.§ 16.
Do zadań Zespołu Kadr i Płac (ZKP) należy w szczególności:1)
prowadzenie rejestru pracowników CCA oraz dokumentacji dotyczącej nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, w tym akt osobowych pracowników CCA zgodnie z obowiązującymi przepisami, jak również przechowywanie w aktach osobowych pracowników CCA egzemplarzy, udzielonych im przez Dyrektora, pełnomocnictw i upoważnień;2)
prowadzenie dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników CCA;3)
rejestrowanie danych osobowych pracowników CCA w programie kadrowo-płacowym;4)
prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczaniem wykorzystanych urlopów;5)
prowadzenie dokumentacji dotyczącej wnioskowania i przyznawania świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;6)
ewidencja czasu pracy i dyscypliny pracy;7)
sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;8)
sporządzanie umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi (w obszarze zatrudnienia) oraz ich rejestracja;9)
realizacja procesu naboru kandydatów do pracy w CCA;10)
naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń wynikających z zatrudnienia, w tym sporządzanie list płac;11)
opracowywanie i realizacja przyjętej polityki szkoleniowej;12)
prowadzenie spraw związanych z delegowaniem pracowników CCA na wyjazdy służbowe w kraju i za granicą, z wyłączeniem spraw wymienionych w § 14 ust. 2 pkt 10;13)
uzgadnianie z ZFK wysokości środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenia oraz szkolenia;14)
nadzór nad przestrzeganiem terminowości badań okresowych pracowników CCA oraz szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;15)
opracowywanie projektów regulaminów w sprawach z zakresu prawa pracy, w tym regulaminu wynagradzania;16)
generowanie przelewów z list płac;17)
wykonywanie obowiązków względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), w szczególności imienne zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń, prawidłowe naliczanie składek ZUS, składanie comiesięcznych deklaracji rozliczeniowych, ustalanie prawa i wysokości świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, przekazywanie ubezpieczonym imiennych raportów miesięcznych zawierających informacje o wysokości składek wpłaconych na ich konto;18)
obsługa systemu kadrowo-płacowego;19)
wykonywanie obowiązków względem urzędu skarbowego, w szczególności prawidłowe naliczanie i potrącanie z wynagrodzeń pracowników CCA;20)
sporządzanie wymaganych przepisami prawa sprawozdań, deklaracji i informacji z zakresu kadrowo-płacowego;21)
współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym (GUS) w zakresie sporządzania żądanych przez GUS sprawozdań dotyczących m.in. zatrudnienia, wynagrodzeń, czasu pracy w danym roku, badania kosztów pracy oraz popytu na pracę;22)
kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych oraz udzielanie pracownikom CCA wszechstronnej pomocy w tym zakresie oraz terminowe składanie wniosków w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych;23)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZKP, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;24)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZKP.§ 17.
Do zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego (ZAW) należy w szczególności:1)
planowanie i przeprowadzanie zadań zapewniających, zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych, w oparciu o wyniki analizy ryzyka, uwzględniającej w szczególności cele i zadania oraz system kontroli zarządczej w CCA, wymagania kierownictwa CCA, a także wytyczne ministra kierującego działem, Komitetu Audytu oraz szczegółowe wytyczne Ministra Finansów w zakresie kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych;2)
opracowywanie rocznych planów audytu wewnętrznego;3)
sporządzanie sprawozdań z wykonania planów audytu wewnętrznego;4)
dokumentowanie przebiegu oraz wyników audytu wewnętrznego, w tym prowadzenie bieżących i stałych akt audytu;5)
przygotowywanie sprawozdań przedstawiających wyniki audytu wewnętrznego;6)
przedstawianie zaleceń w sprawie wyeliminowania słabości kontroli zarządczej w CCA;7)
przeprowadzanie czynności sprawdzających w zakresie wdrożenia zaleceń, o których mowa w pkt 6;8)
wykonywanie czynności doradczych mających na celu usprawnienie funkcjonowania CCA;9)
monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych i zaleceń poaudytowych;10)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZAW, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;11)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZAW.§ 18.
Do zadań Zespołu Ochrony Informacji Niejawnych (ZOIN) należy w szczególności:1)
prowadzenie Punktu Kancelaryjnego CCA;2)
zapewnienie ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych w ramach działalności CCA, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie informacji niejawnych;3)
przeprowadzanie postępowań sprawdzających w stosunku do pracowników CCA, do klauzuli tajności "zastrzeżone" i "poufne" oraz przygotowywanie stosownej dokumentacji do postępowań sprawdzających dla Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do klauzuli tajności "tajne" i "ściśle tajne";4)
szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;5)
planowanie i koordynacja działań oraz nadzór nad realizacją zadań obronnych CCA;6)
zapewnienie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych;7)
współpraca z właściwymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie ochrony informacji niejawnych;8)
nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów nadzorowanych przez ZOIN, w tym, w przypadku zaistnienia konieczności zmian tych umów, opracowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej tych zmian oraz informowanie ZFK o terminach zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania tych umów;9)
sprawdzanie merytoryczne dowodów finansowo - księgowych dotyczących zakupów nadzorowanych przez ZOIN.§ 19.
Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) należy w szczególności:1)
sprawdzanie zgodności przetwarzania w CCA danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania;2)
nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji CCA dotyczącej ochrony danych osobowych, w tym Polityki Bezpieczeństwa i Instrukcji Zarządzania oraz przestrzegania zasad w niej określonych,3)
regulowanie zagadnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez podmioty trzecie, z którymi CCA współpracuje;4)
opiniowanie oraz tworzenie umów, na mocy których CCA przekazuje podmiotom trzecim dane osobowe do przetwarzania;5)
realizowanie wszelkich czynności związanych z kontaktami z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (GIODO), w tym w szczególności przygotowywanie pism, odpowiedzi na zapytania, udział w kontrolach GIODO po stronie CCA;6)
opracowywanie opinii dotyczących udostępniania dokumentów zawierających dane osobowe;7)
opracowywanie wzorów dokumentów lub klauzul w dokumentach dotyczących ochrony danych osobowych oraz opiniowanie wzorów dokumentów lub klauzul w dokumentach dotyczących ochrony danych osobowych przygotowywanych przez pracowników CCA;8)
wykonywanie czynności mających na celu zgłaszanie zbiorów danych osobowych do rejestru prowadzonego przez GIODO, w tym w szczególności opracowywanie wniosków zgłoszeniowych, a także aktualizacja informacji w zakresie zgłoszonych zbiorów danych;9)
reagowanie w sytuacji wystąpienia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym w szczególności przeprowadzenie analizy sytuacji naruszenia tych przepisów w systemie informatycznym oraz rekomendowanie działań przywracających stan zgodny z prawem;10)
rekomendowanie na piśmie zastosowania odpowiednich działań lub środków mających na celu minimalizację ryzyka wystąpienia sytuacji naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;11)
zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych;12)
prowadzenie, w tym aktualizacja, ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;13)
nadzorowanie obiegu dokumentów zawierających dane osobowe, w tym również nadzorowanie udostępniania danych osobowych odbiorcom danych i innym podmiotom;14)
przedstawianie sprawozdań do GIODO w przypadku zwrócenia się przez GIODO o sprawdzenie zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych;15)
prowadzenie jawnego rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych osobowych.1 Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej informatyzacja na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1254).