Regulamin organizacyjny Biura Skarg i Wniosków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.1.11

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1997 r.

DECYZJA Nr 12
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 4 stycznia 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Skarg i Wniosków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799), postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Skarg i Wniosków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny określający jego szczegółowy zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Biura Skarg i Wniosków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
I.  
ZADANIA BIURA
§  1.
Podstawowym zadaniem Biura jest rozpatrywanie skarg, wniosków i listów kierowanych do Ministra oraz nadzór nad sposobem i terminowością ich załatwiania przez jednostki organizacyjne Ministerstwa.
§  2.
Do zakresu działania Biura Skarg i Wniosków należy w szczególności:

– przyjmowanie skarg i wniosków wnoszonych przez obywateli, organizacje zawodowe, społeczne i inne, a także przez parlamentarzystów, radnych oraz środki masowego przekazu;

– przyjmowanie obywateli zgłaszających się do Biura Skarg i Wniosków w ramach skarg i wniosków, udzielanie im informacji i wyjaśnień, sporządzanie protokołów ustnego zgłaszania skarg;

– udzielanie informacji i wyjaśnień obywatelom zgłaszającym się do Biura Skarg i Wniosków telefonicznie;

– ewidencjonowanie i rejestrowanie całości pism skierowanych do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z zakresu skarg i wniosków;

– prowadzenie rejestru przyjęć obywateli;

– rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków i listów, w terminach przewidzianych w kodeksie postępowania administracyjnego, w ramach właściwości określonej przepisami szczególnymi, w tym skarg na sposób załatwienia poprzednich przez jednostki organizacyjne i wszystkie komórki i organy podległe, nadzorowane i podporządkowane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;

– kierowanie i przekazywanie skarg i wniosków, w terminach przewidzianych przez kodeks postępowania administracyjnego, do jednostek organizacyjnych właściwych do ich załatwienia;

– opracowywanie rocznych analiz wpływu, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji;

– inicjowanie, opiniowanie i podejmowanie działań mających na celu doskonalenie systemu rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków (m.in. systemu komputerowej rejestracji i załatwiania spraw);

– przechowywanie materiałów skargowych zgodnie z przepisami szczególnymi;

– współudział w opracowywaniu przepisów prawnych dot. spraw organizacji, przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych podległych, podporządkowanych i nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

II.  
ORGANIZACJA BIURA
§  3.
W skład Biura Skarg i Wniosków wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1. Kierownictwo Biura,

2. Wydział Skarg i Wniosków,

3. Samodzielna Sekcja Ogólna.

§  4.
Stan etatowy Biura Skarg i Wniosków określa etat wprowadzony odrębną decyzją organizacyjną.
§  5.
Dyrektor Biura Skarg i Wniosków określi szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych Biura i poszczególnych stanowisk pracy.