Regulamin organizacyjny Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2023.14

Akt obowiązujący
Wersja od: 2 czerwca 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14/23
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 12 maja 2023 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1921 oraz z 2023 r. poz. 240 i 347) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Biuru Logistyki nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego:
1)
strukturę organizacyjną;
2)
organizację kierowania i funkcje;
3)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
W skład Biura Logistyki, zwanego dalej "Biurem", wchodzą:
1)
Wydział Organizacyjny i Gospodarki Materiałowej, zwany także "Wydziałem I";
2)
Wydział Inwestycji, Remontów i Utrzymania Obiektów, zwany także "Wydziałem II";
3) 1
 Wydział Transportu, zwany także "Wydziałem III";
§  3. 
1. 
Dyrektor Biura, zwany dalej "dyrektorem" kieruje Biurem przy pomocy zastępcy dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych, a w szczególności dokonuje podziału pracy i nadzoruje wykonanie zadań oraz ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca dyrektora.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności dyrektora oraz zastępcy dyrektora zastępuje ich funkcjonariusz lub pracownik wyznaczony przez dyrektora.
§  4. 
Dyrektor jest odpowiedzialny za prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań określonych w niniejszym regulaminie, w zakresach obowiązków i odpowiedzialności podległych mu funkcjonariuszy i pracowników oraz zadań zleconych przez Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "Szefem CBA" lub jego zastępcę.
§  5. 
1. 
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową i terminową realizację ich zadań.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca kierownika komórki organizacyjnej albo osoba wskazana przez dyrektora.
§  6. 
Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Gospodarki Materiałowej należy:
1)
prowadzenie oraz bieżące aktualizowanie ewidencji głównej ilościowo-wartościowej składników majątku ruchomego Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", z wyłączeniem sprzętu teleinformatycznego;
2)
administrowanie i gospodarowanie składnikami majątku ruchomego CBA, z wyłączeniem sprzętu teleinformatycznego i środków transportu;
3)
obsługa głównego magazynu broni, w szczególności przyjmowanie i wydawanie uzbrojenia i wyposażenia, zapewnianie amunicji, zgodnie ze zgłoszonymi przez jednostki organizacyjne potrzebami, prowadzenie ewidencji z tym związanej oraz realizacja konwojów broni i amunicji zgodnie z właściwością wydziału;
4)
obsługa magazynu artykułów administracyjno-biurowych oraz magazynu materiałów i środków niezbędnych do utrzymania porządku i czystości;
5)
wykonywanie pieczęci, wizytówek oraz prowadzenie ewidencji pieczęci i referentek na rzecz jednostek organizacyjnych CBA;
6)
utrzymanie czystości i porządku wewnątrz budynków oraz na terenach zewnętrznych obiektów CBA położonych w Warszawie oraz zapewnienie środków i usług niezbędnych do realizacji tego zadania;
7)
obsługa kancelaryjna Biura i realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej rejestracji i obiegu dokumentacji jawnej, w szczególności:
a)
prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencji,
b)
prowadzenie książek doręczeń przesyłek miejscowych,
c)
prowadzenie rejestru decyzji dyrektora i upoważnień wydanych przez Szefa CBA dla pracowników i funkcjonariuszy Biura,
d)
prowadzenie innych, wymaganych odrębnymi przepisami, ewidencji, rejestrów i dzienników,
e)
dystrybucja korespondencji do jednostek organizacyjnych CBA;
8)
prowadzenie stanowiska rejestracji dokumentów niejawnych oraz organizacja konwojów dokumentów niejawnych na potrzeby Biura;
9)
obsługa programu NIWA zgodnie z właściwością wydziału, w tym wprowadzanie danych w zakresie absencji funkcjonariuszy i pracowników Biura, a także prowadzenie dokumentacji kadrowej oraz ewidencji czasu pracy;
10)
koordynowanie przedsięwzięć szkoleniowych z udziałem funkcjonariuszy i pracowników Biura;
11)
przyjmowanie od pracowników i funkcjonariuszy Biura dokumentacji archiwalnej, weryfikacja poprawności klasyfikacji i przekazywanie jej do archiwum CBA;
12)
koordynacja zadań z zakresu właściwego funkcjonowania w Biurze systemu ochrony danych osobowych, w szczególności prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych, ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w Biurze - w oparciu o dane przekazywane przez kierowników komórek organizacyjnych Biura;
13)
planowanie, analizowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz planu zamówień publicznych zgodnie z właściwością wydziału;
14)
opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych Biura oraz bieżące wnioskowanie o dokonanie zmian w planie w oparciu o dane przekazywane przez kierowników komórek organizacyjnych Biura;
15)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
16)
przygotowywanie oraz realizowanie w uzgodnieniu z jednostkami organizacyjnymi CBA, zatwierdzonych zapotrzebowań na dostawy sprzętu, wyposażenia i usług na rzecz jednostek organizacyjnych CBA o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
17)
wsparcie dyrektora w realizacji zadań z zakresu kontroli zarządczej oraz w procesie dokumentowania systemu kontroli zarządczej w oparciu o dane przekazywane przez kierowników komórek organizacyjnych Biura;
18)
koordynacja zagadnień dotyczących dostępności i działań koordynatora ds. dostępności w CBA;
19)
współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału, w szczególności udzielanie wsparcia merytorycznego jednostkom organizacyjnym CBA w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem gospodarki materiałowej;
20)
opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
21)
realizacja i koordynacja innych zadań wynikających z właściwości Biura, związanych z zapewnieniem właściwej organizacji i ciągłości pracy.
§  7. 
Do zadań Wydziału Inwestycji, Remontów i Utrzymania Obiektów należy:
1) 2
 planowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz realizacja planu zamówień publicznych dla jednostek organizacyjnych CBA, zgodnie z właściwością wydziału;
2)
sporządzanie koncepcji funkcjonalno-użytkowych dla planowanych zamierzeń remontowych;
3)
opracowywanie programów inwestycji oraz uzgadnianie ich z użytkownikami i jednostkami organizacyjnymi CBA współodpowiedzialnymi za ich realizację;
4)
przygotowywanie robót związanych z procesem inwestycyjno-remontowym pod względem dokumentacyjno-technicznym i prawnym, nadzór nad pracami oraz zlecanie ich na zewnątrz;
5)
koordynacja i nadzór techniczny nad realizacją zadań inwestycyjno-remontowych oraz weryfikacja kosztorysów za wykonane roboty;
6)
prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji zadań inwestycyjno-remontowych oraz ich rozliczanie;
7)
pozyskiwanie nieruchomości z przeznaczeniem na siedziby jednostek organizacyjnych CBA oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej;
8)
wykonywanie prawa trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach Skarbu Państwa;
9)
administrowanie nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie, najmie lub użyczeniu CBA, w szczególności przez zapewnienie:
a)
ciągłości umów najmu, użyczenia, dostaw mediów i innych niezbędnych usług,
b)
przeglądów, napraw, modernizacji nieruchomości i infrastruktury z nimi powiązanej oraz wyposażenia technicznego nieruchomości, w tym w odniesieniu do systemów awaryjnego zasilania energetycznego;
10) 3
 zapewnienie bezpośredniej i bieżącej konserwacji obiektów CBA położonych w Warszawie;
11)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
12)
przygotowywanie oraz realizowanie, zgodnie z właściwością wydziału, zatwierdzonych zapotrzebowań na roboty budowlane na rzecz jednostek organizacyjnych CBA, o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
13)
zapewnienie sprzętu, wyposażenia i usług niezbędnych do utrzymania obiektów CBA w Warszawie przez przygotowywanie oraz realizowanie, niezbędnych zapotrzebowań o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
14)
współpraca z organami administracji publicznej w zakresie pozyskiwania i przystosowywania nieruchomości dla potrzeb CBA;
15)
organizowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność inwestycyjno-remontową;
16)
monitorowanie i realizowanie projektów ze środków pozabudżetowych na działalność inwestycyjnoremontową CBA;
17)
opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych oraz bieżących wniosków o dokonanie zmian w planie w zakresie zadań wydziału;
18)
współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału;
19)
udzielanie wsparcia merytorycznego delegaturom CBA w zakresie realizacji zadań związanych z utrzymaniem infrastruktury;
20)
opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
21) 4
 obsługa programu NIWA zgodnie z właściwością wydziału.
§  8. 
Do zadań Wydziału Transportu należy:
1)
zapewnienie obsługi serwisowej pojazdów służbowych CBA;
2)
prowadzenie ewidencji wydatków dotyczących obsługi serwisowej pojazdów służbowych CBA oraz przeprowadzanie weryfikacji kosztów w tym zakresie;
3)
prowadzenie ewidencji szkód komunikacyjnych oraz ich likwidacja;
4)
przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
5)
przygotowywanie oraz realizowanie, zgodnie z właściwością wydziału, zatwierdzonych zapotrzebowań na dostawy i usługi na rzecz jednostek organizacyjnych CBA, o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
6)
konserwacja i naprawa sprzętu transportowego użytkowanego przez jednostki organizacyjne CBA znajdujące się w Warszawie, a także wsparcie w zakresie konserwacji i napraw sprzętu transportowego użytkowanego przez delegatury CBA;
7)
dokonywanie czynności związanych z rejestracją pojazdów służbowych CBA;
8)
nadzorowanie realizacji umów dotyczących pojazdów służbowych CBA;
9)
prowadzenie ewidencji przebiegów pojazdów służbowych CBA oraz weryfikacja rozliczeń kart eksploatacyjnych;
10)
prowadzenie ewidencji przydziałów pojazdów służbowych i kart flotowych oraz rozliczanie funkcjonariuszy i pracowników z przydzielonych pojazdów i pobranych kart;
11)
dokonywanie analiz w zakresie przydatności wyeksploatowanych pojazdów służbowych oraz rekomendowanie wycofania ich z dalszej eksploatacji;
12)
wystawianie not obciążeniowych za udokumentowane niewłaściwe eksploatowanie pojazdów;
13)
prowadzenie rejestru badań technicznych pojazdów służbowych CBA;
14)
planowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz realizacja planu zamówień publicznych, w tym prowadzenie bieżących analiz zaangażowania i wykorzystania środków finansowych, zgodnie z właściwością wydziału;
15)
obsługa programu NIWA oraz PASCOM w zakresie właściwości wydziału;
16)
sporządzanie raportów dotyczących emisji spalin pojazdów służbowych CBA na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego;
17)
opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych oraz bieżących wniosków o dokonanie zmian w planie w zakresie zadań wydziału;
18)
opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
19)
współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału.
§  9. 
Traci moc zarządzenie nr 26/21 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 25 października 2021 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki (Dz. Urz. CBA poz. 22 oraz z 2022 r. poz. 42).
§  10. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 22 maja 2023 r.
1 § 2 pkt 3 według numeracji ustalonej przez obwieszczenie nr 1/23 z dnia 22 maja 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.16) zmieniające nin. zarządzenie z dniem 23 maja 2023 r.
2 § 7 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 16/23 z dnia 31 maja 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2023 r.
3 § 7 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/23 z dnia 31 maja 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2023 r.
4 § 7 pkt 21 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 16/23 z dnia 31 maja 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2023 r.