Regulamin organizacyjny Biura Finansów Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2012.17

Akt utracił moc
Wersja od: 15 czerwca 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 12/12
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 15 czerwca 2012 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Finansów Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 621 i 627) zarządza się, co następuje:
§  1.
Biuru Finansów Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", nadaje się regulamin organizacyjny określający jego:
1)
strukturę organizacyjną;
2)
organizację kierowania i funkcje;
3)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2.
W skład Biura Finansów CBA, zwanego dalej "Biurem", wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Finansowo-Księgowy;
2)
Wydział Księgowości Budżetowej;
3)
Wydział Rozrachunkowo-Rozliczeniowy;
4)
Sekcja Zamówień Publicznych;
5)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Obsługi Prawnej;
6)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Obsługi Sekretariatu.
§  3.
1.
Biurem kieruje Dyrektor Biura - Główny Księgowy, ponosząc odpowiedzialność za:
1)
zgodną z ustawą budżetową realizację przychodów i wydatków, a w szczególności za przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
2)
prowadzenie księgowości budżetowej;
3)
prawidłowe stosowanie szczegółowych zasad dotyczących rozliczania kosztów finansowanych z funduszu operacyjnego, w zakresie których - ze względu na wyłączenie ich jawności - nie mogą być stosowane przepisy o finansach publicznych i rachunkowości;
4)
prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań określonych w niniejszym regulaminie, w zakresach obowiązków i odpowiedzialności podległych mu funkcjonariuszy i pracowników oraz zadań zleconych przez Szefa CBA.
2.
Dyrektor Biura kieruje Biurem przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 pkt 1-4, a w szczególności dokonuje podziału pracy i nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań oraz ocenia pracę podległych pracowników i funkcjonariuszy.
3.
W przypadku nieobecności dyrektora Biura zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 2 pkt 1.
4.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa ust. 3, dyrektora Biura zastępuje osoba przez niego wyznaczona.
§  4.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 pkt 1-4, kierują i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo osoba wskazana przez dyrektora Biura.
3.
Osoba, o której mowa w § 2 pkt 4, jest odpowiedzialna za prawidłową realizację powierzanych zadań.
§  5.
1.
Dyrektor określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.
2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.
§  6.
1.
Stan etatowy Biura określa odrębna decyzja Szefa CBA.
2.
Schemat organizacyjny Biura stanowi załącznik do zarządzenia.
§  7.
1.
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
1)
prowadzenie obsługi finansowo-księgowej CBA, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym:
a)
prowadzenie kasy ogólnej, funduszu operacyjnego, walutowej i podatkowej,
b)
prowadzenie i obsługa stanowiska rejestracji dokumentów niejawnych Biura,
c)
transport wartości pieniężnych,
d)
rozliczanie wyjazdów służbowych i zaliczek;
2)
likwidatora, w tym przygotowywanie przelewów w elektronicznym systemie bankowym;
3)
bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych CBA;
4)
ewidencja finansowo-księgowa majątku trwałego CBA i rozliczanie kosztów inwestycji;
5)
ewidencja rozrachunków z kontrahentami oraz ich terminowe rozliczanie, w tym okresowe uzgadnianie sald;
6)
terminowe prowadzenie rozliczeń publicznoprawnych;
7)
sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych CBA jako urzędu administracji rządowej;
8)
archiwizowanie dowodów finansowo-księgowych;
9)
realizacja innych zadań na polecenie Szefa CBA, jego zastępców lub dyrektora Biura..
2.
Do zadań Wydziału Księgowości Budżetowej należy prowadzenie obsługi CBA w zakresie planowania, koordynacji i analizy wykonania budżetu w części dotyczącej CBA, w szczególności:
1)
opracowywanie projektu budżetu w części dotyczącej CBA oraz planów finansowania zadań;
2)
opracowanie rocznego harmonogramu wydatków;
3)
współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA w zakresie dokonywania zmian w układzie wykonawczym budżetu;
4)
bieżąca kontrola realizacji budżetu;
5)
prowadzenie rejestru zaangażowania umów, porozumień, zleceń i zapotrzebowań;
6)
zabezpieczanie środków finansowych na podstawie zapotrzebowań, umów, porozumień, w tym wniosków o dodatki mieszkaniowe oraz innych wniosków personalnych;
7)
terminowe sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, w tym sprawozdań opisowych z wykonania zadań CBA;
8)
współpraca z Ministerstwem Finansów, Narodowym Bankiem Polskim i Głównym Urzędem Statystycznym;
9)
wdrażanie budżetu zadaniowego, w szczególności:
a)
sporządzanie projektu budżetu zadaniowego,
b)
sporządzanie opisowego sprawozdania z wykonania budżetu zadaniowego;
10)
rozliczanie projektów finansowanych ze środków zagranicznych, w tym środków z Unii Europejskiej;
11)
realizacja innych zadań na polecenie Szefa CBA, jego zastępców lub dyrektora Biura.
3.
Do zadań Wydziału Rozrachunkowo-Rozliczeniowego należy:
1)
obsługa rozrachunków i rozliczeń z obecnymi i byłymi funkcjonariuszami i pracownikami CBA oraz zleceniobiorcami;
2)
obsługa rozliczeń publiczno-prawnych, w tym składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych;
3)
sporządzanie list płac, wynagrodzeń i innych świadczeń oraz przygotowywanie w elektronicznym systemie bankowym przelewów;
4)
sporządzanie i przekazywanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do podmiotów uprawnionych;
5)
sporządzanie oraz przekazywanie do Urzędu Skarbowego deklaracji podatkowych oraz rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczącego pracowników i funkcjonariuszy CBA;
6)
obsługa zeznań podatkowych jako urząd skarbowy dla funkcjonariuszy CBA w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zwrot podatku VAT od materiałów budowlanych;
7)
współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym, bankiem obsługującym, Głównym Urzędem Statystycznym, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
8)
obsługa Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo-Pożyczkowej;
9)
realizacja innych zadań na polecenie Szefa CBA, jego zastępców lub dyrektora Biura.
4.
Do zadań Sekcji Zamówień Publicznych należy:
1)
prowadzenie postępowań przetargowych;
2)
przekazywanie Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych ogłoszeń, a także zamieszczanie ogłoszeni innych informacji wymaganych tą ustawą na stronie internetowej CBA, na tablicy ogłoszeń w siedzibie CBA oraz na portalu Urzędu Zamówień Publicznych;
3)
opiniowanie projektów dokumentów, należących do zakresu właściwości Sekcji Zamówień Publicznych i Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych, przedkładanych Szefowi CBA do akceptacji lub podpisu;
4)
dokonywanie analizy i weryfikacji wniosków o udzielenie zamówienia publicznego;
5)
ewidencja dokumentów dotyczących zamówień publicznych;
4)
udział w pracach Komisji Przetargowych;
5)
weryfikowanie zasadności wpływających odwołań i przygotowywanie odpowiedzi;
6)
udział w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą;
7)
sporządzanie i aktualizacja "Planu zamówień publicznych" oraz informacji o stanie realizacji planu w oparciu o dokumenty z jednostek organizacyjnych na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych i przepisów wewnętrznych CBA;
8)
prowadzenie rejestru wszczętych zamówień publicznych;
9)
prowadzenie rejestru wydatków do których nie stosuje się przepisów o zamówieniach publicznych;
10)
prowadzenie szkoleń wewnętrznych oraz udzielanie instruktaży specjalistycznych funkcjonariuszom i pracownikom jednostek i komórek organizacyjnych CBA;
11)
monitorowanie i analizowanie obowiązujących aktów prawnych związanychz zamówieniami publicznymi;
12)
inicjowanie zmian w przepisach wewnętrznych CBA regulujących problematykę zamówień publicznych;
13)
przechowywanie przez okres czterech lat kompletnych materiałów związanychz przeprowadzonymi postępowaniami o udzielanie zamówień publicznych;
14)
realizacja innych zadań na polecenie Szefa CBA, jego zastępców lub dyrektora Biura.
5.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska do Spraw Obsługi Prawnej należy świadczenie pomocy prawnej, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z późn. zm.), z zastrzeżeniem uprawnień w zakresie koordynacji pomocy prawnej w CBA, przysługujących dyrektorowi Biura Prawnego CBA będącego radcą prawnym albo radcy prawnemu wskazanemu przez Szefa CBA.
6.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska do Spraw Obsługi Sekretariatu należy prowadzenie obsługi kancelaryjnej w zakresie funkcjonowania Biura, w szczególności:
1)
obsługa kancelaryjno-biurowa dyrektora Biura;
2)
obsługa stanowiska rejestracji;
3)
archiwizacja dokumentów zgodnie z obowiązującą w tym zakresie instrukcją kancelaryjną;
4)
realizacja innych zadań na polecenie Szefa CBA, jego zastępców lub dyrektora Biura..
§  8.
Traci moc zarządzenie nr 26/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Finansów Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA Nr. 2, poz. 53).
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Schemat regulaminu organizacyjnego Biura Finansów Centralnego Biura Antykorupcyjnego