Regulamin organizacyjny Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1999.1.5

Akt utracił moc
Wersja od: 25 czerwca 1999 r.

DECYZJA NR 34
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 22 stycznia 1999 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799, z 1997 r. Nr 73, poz. 456 oraz z 1998 r. Nr 37, poz. 206, Nr 80, poz. 518 i Nr 153, poz. 993) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny określający jego szczegółowy zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Traci moc decyzja Nr 272 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 lipca 1998 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 8, poz. 98).
§  3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY BIURA DYREKTORA GENERALNEGO MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

I.

ZADANIA BIURA

§  1.
Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje zadania związane z obsługą Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz Gabinetu Politycznego Ministra, a także zadania dotyczące organizacji wewnętrznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  2.
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego należy:
1.
Wykonywanie zleconych przez Dyrektora Generalnego prac związanych z realizacją jego ustawowych zadań oraz wynikających z innych przepisów.
2.
Wykonywanie zadań związanych z obsługą analityczno-informacyjną, parlamentarno-rządową i protokolarną Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego:
1)
udział w przygotowywaniu i realizacji programów, dyrektyw oraz harmonogramów działań Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2)
wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Ministra z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmem, Senatem, Radą Ministrów oraz innymi organami państwowymi i samorządowymi,
3)
przygotowywanie opracowań analityczno-informacyjnych w zakresie pozostającym w kompetencjach biura,
4)
wykonywanie czynności protokolarnych wynikających z zadań Biura na rzecz Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego.
3.
Utrzymywanie całodobowej łączności z naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz jednostkami organizacyjnymi nadzorowanymi, podległymi lub podporządkowanymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji:
1)
zapewnienie możliwości całodobowego, wzajemnego przekazywania pocztą elektroniczną korespondencji między naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz wojewodami,
2)
zbieranie i opracowywanie informacji o istotnych wydarzeniach gospodarczych, społecznych i politycznych kraju.
4.
Prowadzenie spraw organizacyjnych i etatowych dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa:
1)
kształtowanie struktur organizacyjnych w Ministerstwie,
2)
opiniowanie oraz udział w opracowywaniu projektów aktów prawnych dotyczących organizacji i zarządzania, a także przedkładanie Dyrektorowi Generalnemu uzgodnionych projektów regulaminów organizacyjnych,
3)
rozpatrywanie wniosków etatowych oraz przygotowywanie i rejestrowanie decyzji organizacyjnych Dyrektora Generalnego,
4)
prowadzenie rejestru decyzji Dyrektora Generalnego i Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego,
5)
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie realizacji zadań dotyczących służby cywilnej, z zachowaniem stosownych kompetencji Departamentu Kadr i Szkolenia.
5.
Wykonywanie zadań związanych z obsługą sekretarsko-biurową Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego, a także z obsługą administracyjną i sekretarsko-biurową komisji, komitetów i rad i zespołów, którym przewodniczy Minister lub działających przy Ministrze, a także zadań dotyczących:
1)
prowadzenia powielarni oraz prenumeraty czasopism i wydawnictw specjalistycznych dla potrzeb Ministerstwa,
2)
prowadzenia spraw związanych z pochówkiem zmarłych funkcjonariuszy, żołnierzy, pracowników i emerytów resortu spraw wewnętrznych i administracji,
3)
realizowania problematyki obronnej w zakresie pozostającym w kompetencji Biura,
4) 1
prowadzenie działalności prewencyjnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.

II.

TRYB PRACY BIURA

§  3.
Biuro Dyrektora Generalnego działa poprzez:
1)
organizowanie odpraw, narad, konferencji i spotkań okolicznościowych z udziałem Ministra,
2)
przygotowywanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa opracowań analityczno-informacyjnych, dotyczących realizacji zadań wynikających ze współdziałania Ministra z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmem, Senatem, Radą Ministrów oraz innymi organami państwowymi i samorządowymi,
3)
obsługę administracyjną i sekretarsko-biurową komisji, komitetów, rad i zespołów, którym przewodniczy Minister lub działających przy Ministrze,
4)
przygotowywanie projektów opinii i odpowiedzi w imieniu Ministra, w sprawach pozostających w kompetencjach Biura,
5)
współudział w opracowywaniu projektów regulacji prawnych w zakresie problematyki objętej zadaniami Biura oraz w opiniowaniu projektów aktów prawnych dotyczących zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
6)
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie realizacji zadań dotyczących działalności służby cywilnej, z zachowaniem stosownych kompetencji Departamentu Kadr i Szkolenia,
7)
powiadamianie Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz dyrektorów właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa o zagrożeniach sygnalizowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, kierowników jednostek organizacyjnych nadzorowanych, podległych lub podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz wojewodów,
8) 2
współdziałanie z Biurem Administracyjno-Gospodarczym Ministerstwa w zakresie zapewnienia ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.

III.

ORGANIZACJA BIURA

§  4.
W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Kierownictwo Biura,
2)
Wydział Prezydialny,
3)
Wydział Operacyjny,
4)
Wydział Organizacyjny,
5)
Wydział Ogólny.
§  5.
Stan etatowy Biura Dyrektora Generalnego określa etat wprowadzony odrębną decyzją organizacyjną Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, w terminie 30 dni od podpisania niniejszej decyzji.
§  6.
Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego określi, w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania niniejszej decyzji, szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych Biura, o których mowa w § 4, oraz zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy.
1 § 2 ust. 5 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 134 z dnia 25 czerwca 1999 r. (Dz.Urz.MSWiA.99.4.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 czerwca 1999 r.
2 § 3 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 134 z dnia 25 czerwca 1999 r. (Dz.Urz.MSWiA.99.4.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 czerwca 1999 r.