Regulamin organizacyjny Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.10.86

Akt utracił moc
Wersja od: 16 października 1997 r.

DECYZJA NR 321
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 16 października 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799 i z 1997 r. Nr 73, poz. 456) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny określający jego szczegółowy zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Traci moc decyzja nr 67 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lutego 1997 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 2, poz. 24).
§  3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Biura Dyrektora Generalnego

Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

I.
ZADANIA BIURA
§  1.
Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje zadania związane z obsługą Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz Gabinetu Politycznego Ministra, a także organizacją Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  2.
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego należy w szczególności:
1)
wykonywanie zleconych przez Dyrektora Generalnego prac związanych z realizacją jego ustawowych zadań oraz wynikających z innych przepisów;
2)
udział w przygotowaniu i realizacji programów, dyrektyw oraz harmonogramów działań Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
3)
wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Ministra z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmem, Senatem, Radą Ministrów oraz innymi organami państwowymi i samorządowymi;
4)
organizowanie odpraw, narad, konferencji i spotkań okolicznościowych z udziałem Ministra;
5)
przygotowywanie opracowań analityczno-informacyjnych w zakresie pozostającym w kompetencjach Biura;
6)
wykonywanie czynności protokolarnych, wynikających z zadań Biura na rzecz Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego;
7)
obsługa sekretarsko-biurowa Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego;
8)
obsługa administracyjna i sekretarsko-biurowa komisji, komitetów, rad i zespołów, którym przewodniczy Minister lub działających przy Ministrze;
9)
opiniowanie oraz udział w opracowywaniu projektów aktów prawnych dotyczących organizacji i zarządzania w Ministerstwie;
10)
prowadzenie spraw etatowych komórek organizacyjnych Ministerstwa, w tym rozpatrywanie wniosków etatowych oraz przygotowywanie i rejestrowanie decyzji organizacyjnych Dyrektora Generalnego;
11)
kształtowanie struktur organizacyjnych w Ministerstwie;
12)
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie realizacji zadań dotyczących działalności służby cywilnej, z zachowaniem stosownych kompetencji Departamentu Kadr i Szkolenia;
13)
utrzymywanie całodobowej łączności z naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz jednostkami podległymi i nadzorowanymi przez Ministra;
14)
zapewnienie całodobowej możliwości wzajemnego przekazywania pocztą elektroniczną korespondencji między naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz wojewodami;
15)
zbieranie i opracowywanie informacji o istotnych wydarzeniach gospodarczych, społecznych i politycznych w kraju;
16)
powiadamianie Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego, a także dyrektorów właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa o zagrożeniach sygnalizowanych przez wojewodów lub inne uprawnione osoby;
17)
sprawowanie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową w resorcie spraw wewnętrznych i administracji;
18)
realizacja zadań z zakresu problematyki obronnej, w zakresie pozostającym w kompetencjach Biura;
19)
prenumerata prasy dla potrzeb Ministerstwa;
20)
prowadzenie spraw związanych z pochówkiem zmarłych funkcjonariuszy, żołnierzy, pracowników i emerytów resortu spraw wewnętrznych i administracji;
21)
prowadzenie powielarni dla potrzeb Ministerstwa.
II.
ORGANIZACJA BIURA
§  3.
W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Kierownictwo Biura,
2)
Wydział Prezydialny,
3)
Wydział Informacji,
4)
Wydział Organizacyjny,
5)
Wydział Ogólny.
§  4.
Stan etatowy Biura Dyrektora Generalnego zostanie określony odrębną decyzją organizacyjną Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5.
Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego określi szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych Biura wymienionych w § 3 i zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.