Regulamin organizacyjny Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.2.24

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lutego 1997 r.

DECYZJA Nr 67
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 11 lutego 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego szczegółowy zakres zadań i strukturę organizacyjną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
I.  
ZADANIA BIURA DYREKTORA GENERALNEGO
§  1.
Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje zadania związane z obsługą Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz Gabinetu Politycznego Ministra.
§  2.
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego należy w szczególności:
1)
wykonywanie zleconych przez Dyrektora Generalnego czynności związanych z realizacją jego ustawowych zadań,
2)
udział w przygotowywaniu i realizacji programów, dyrektyw i harmonogramów działań Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
3)
wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Ministra z Prezydentem, Sejmem, Senatem, Radą Ministrów oraz innymi organami państwowymi i samorządowymi,
4)
organizowanie odpraw, narad, konferencji i spotkań okolicznościowych z udziałem Ministra oraz dokumentowanie ich przebiegu,
5)
przygotowywanie opracowań analityczno-informacyjnych,
6)
koordynacja realizacji zadań związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej w Ministerstwie,
7)
kontrola przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
8)
realizacja zadań zleconych z zakresu problematyki obronnej,
9)
prowadzenie działalności informacyjnej dla potrzeb rzecznika prasowego Ministra,
10)
utrzymywanie całodobowej łączności z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej oraz jednostkami równoległymi nadzorowanymi przez Ministra,
11)
udział w opracowywaniu projektów umów międzynarodowych oraz dokumentów dotyczących współpracy z zagranicą,
12)
wykonywanie czynności protokolarnych na rzecz Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu,
13)
wykonywanie czynności recepcyjnych wobec krajowych i zagranicznych gości Ministra,
14)
obsługa sekretarsko-biurowa Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu,
15)
obsługa administracyjna i sekretarsko-biurowa komisji, komitetów, rad i zespołów, którym Minister przewodniczy, lub działających przy Ministrze,
16)
prowadzenie spraw związanych z pochówkiem zmarłych funkcjonariuszy, żołnierzy, pracowników i emerytów resortu spraw wewnętrznych i administracji,
17)
prowadzenie powielarni dla potrzeb Ministerstwa oraz zaopatrywanie jednostek w druki specjalne i inne materiały tajne,
18)
zapewnienie całodobowej (we wszystkie dni roku) możliwości wzajemnego przekazywania pocztą elektroniczną korespondencji z ministerstwami, centralnymi urzędami i wojewodami,
19)
zbieranie i opracowywanie, wg ustalonych wzorów, informacji o istotnych wydarzeniach gospodarczych, społecznych i politycznych w kraju,
20)
natychmiastowe powiadamianie właściwych komórek i osób o zagrożeniach sygnalizowanych przez wojewodów i inne uprawnione osoby.
II.  
STRUKTURA ORGANIZACYJNA BIURA DYREKTORA GENERALNEGO
§  3.
W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1)
Kierownictwo Biura,
2)
Wydział Prezydialny,
3)
Wydział Prasowy,
4)
Wydział Zagraniczny,
5)
Wydział Ogólny,
6)
Wydział Informacji.
§  4.
Stan etatowy Biura Dyrektora Generalnego zostanie określony odrębną decyzją organizacyjną Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5.
Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego określi szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych Biura i poszczególnych stanowisk pracy.