Regulamin organizacyjny Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.1.5

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1997 r.

DECYZJA Nr 6
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 4 stycznia 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799), postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Administracyjno-Gospodarczemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny określający jego zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
§  1.
Biuro Administracyjno-Gospodarcze Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji jest odpowiedzialne za: planowanie zaopatrzenia w środki techniczne, działalność inwestycyjno-remontową dotyczącą obiektów Ministerstwa, sprawowanie nadzoru nad gospodarką paliwowo-energetyczną oraz nad lotnictwem w służbach porządku publicznego, prowadzenie normalizacji, certyfikacji i zabezpieczenia metrologicznego w resorcie spraw wewnętrznych i administracji, a także sprawuje obsługę administracyjno-gospodarczą i finansową oraz ochronę obiektów Ministerstwa.
I.  
ZADANIA I TRYB PRACY BIURA
§  2.
Do zakresu zadań Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji należy:
1)
prowadzenie działalności normalizacyjnej, certyfikacyjnej i zabezpieczenia metrologicznego w resorcie spraw wewnętrznych i administracji,
2)
sprawowanie nadzoru nad lotnictwem w służbach porządku publicznego, prowadzenie rejestru statków powietrznych oraz koordynowanie zadań w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów,
3)
planowanie inwestycji budowlanych oraz gospodarowanie nieruchomościami jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych i nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w dziedzinie bezpieczeństwa państwa,
4)
przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i reprezentowanie Ministra przed Naczelnym Sądem Administracyjnym - w sprawach mieszkaniowych,
5)
planowanie i centralne zaopatrywanie jednostek organizacyjnych resortu spraw wewnętrznych i administracji w zakresie określonych asortymentów środków technicznych,
6)
opracowywanie i opiniowanie aktów prawnych dotyczących gospodarki mieszkaniowej, gospodarki sprzętem transportowym i jego eksploatacji, umundurowania, uzbrojenia, dystynkcji, znaków identyfikacyjnych funkcjonariuszy, norm wyposażenia osobistego, wyżywienia oraz wyposażenia w sprzęt kwaterunkowy i kwatermistrzowski, orderów i odznaczeń w jednostkach organizacyjnych resortu spraw wewnętrznych i administracji,
7)
koordynowanie współpracy jednostek organizacyjnych resortu z innymi instytucjami w wybranym zakresie produkcji, usług i dostaw środków materiałowo-technicznych,
8)
koordynacja działań dotyczących realizacji programów pomocy bezzwrotnej uzyskiwanej od organów Unii Europejskiej i innych organizacji,
9)
koordynacja działań dotyczących pozyskiwania środków przeznaczonych na działalność naukowo-badawczą w resorcie spraw wewnętrznych i administracji oraz obsługa i rozliczanie tych środków,
10)
koordynacja działalności jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych i nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz sprawowanie bieżącego nadzoru w zakresie gospodarki mieszkaniowej, inwestycji, nieruchomości, gospodarki transportowej i materiałowo-technicznej,
11)
realizowanie zadań dysponenta środków budżetu państwa III stopnia,
12)
planowanie i realizacja inwestycji i remontów obiektów Ministerstwa,
13)
ochrona obiektów Ministerstwa,
14)
obsługa administracyjna, techniczna, gospodarcza i finansowa Ministerstwa.
II.  
ORGANIZACJA BIURA
§  3.
W skład Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Kierownictwo Biura,
2)
Wydział Ogólny,
3)
Wydział Finansowy,
4)
Wydział Techniki i Normalizacji,
5)
Wydział Planowania Inwestycji Budowlanych, Gospodarki Mieszkaniowej i Nieruchomości,
6)
Wydział Zaopatrzenia i Transportu,
7)
Wydział Remontów i Eksploatacji,
8)
Wydział Recepcyjny,
9)
Wydział-Inspektorat Lotnictwa Służb Porządku Publicznego.
§  4.
Stan etatowy Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji określa etat wprowadzony odrębną decyzją organizacyjną.
§  5.
Dyrektor Biura Administracyjno-Gospodarczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji określi szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Biura i poszczególnych stanowisk pracy.