Regulamin organizacyjny Państwowej Agencji Atomistyki.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PAA.2020.3

Akt utracił moc
Wersja od: 2 stycznia 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 3
PREZESA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
z dnia 26 czerwca 2020 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się Regulamin organizacyjny Państwowej Agencji Atomistyki, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Traci moc zarządzenie nr 1 Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki z dnia 18 stycznia 2019 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki (Dz. Urz. PAA poz. 1).
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 29 czerwca 2020 r.

ZAŁĄCZNIK

Regulamin organizacyjny Państwowej Agencji Atomistyki

Rozdział  I

Przepisy ogólne

§  1. 
Państwowa Agencja Atomistyki jest centralnym urzędem administracji rządowej zapewniającym obsługę Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki.
§  2. 
Państwowa Agencja Atomistyki działa na podstawie:
1)
ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322);
2)
zarządzenia Ministra Klimatu z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie nadania statutu Państwowej Agencji Atomistyki (Dz. Urz. Min. Klim. poz. 32);
3)
regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki.
§  3. 
Regulamin organizacyjny Państwowej Agencji Atomistyki określa szczegółową organizację i tryb pracy Państwowej Agencji Atomistyki oraz zakres zadań jej komórek organizacyjnych.
§  4. 
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
1)
Agencji - należy przez to rozumieć Państwową Agencję Atomistyki;
2)
dyrektorze - należy przez to rozumieć kierującego komórką organizacyjną w Państwowej Agencji Atomistyki;
3)
Dyrektorze Generalnym - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Państwowej Agencji Atomistyki;
4)
komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć departamenty i komórki równorzędne w Państwowej Agencji Atomistyki;
5)
Prezesie - należy przez to rozumieć Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki;
6)
regulaminie - należy przez to rozumieć regulamin organizacyjny Państwowej Agencji Atomistyki;
7)
Wiceprezesie - należy przez to rozumieć Wiceprezesa Państwowej Agencji Atomistyki.

Rozdział  II

Szczegółowa organizacja Agencji

§  5. 
1. 
W skład Agencji wchodzą następujące komórki organizacyjne, stosujące poniższe skróty:
1) 1
 Departament Budżetowo - Finansowy - DBF;
2)
Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych - CEZAR;
3)
Departament Bezpieczeństwa Jądrowego - DBJ;
4)
Departament Ochrony Radiologicznej - DOR;
5)
Departament Prawny - DP;
6)
Biuro Polityk Strategicznych i Współpracy Międzynarodowej - BSM;
7) 2
 Biuro Dyrektora Generalnego - BDG.
2. 
W skład Agencji wchodzi podległe bezpośrednio Prezesowi stanowisko pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych - POIN.
§  6. 
1.  3
 W skład Departamentu Budżetowo - Finansowego wchodzą:
1)
Główny Księgowy Agencji - GKA;
2)
Wydział Finansowo - Księgowy - WFK;
3)
Zespół do Spraw Płac - ZPC;
4)
Zespół do Spraw Planowania - ZPL;
5)
Sekretariat Departamentu Budżetowo - Finansowego.
2. 
W skład Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych wchodzą:
1)
Wydział Monitoringu i Prognozowania - WMP;
2)
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych - WZK;
3)
Sekretariat Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych.
3. 
W skład Departamentu Bezpieczeństwa Jądrowego wchodzą:
1)
Wydział Analiz i Zezwoleń - WAZ;
2)
Wydział Kontroli i Nieproliferacji - WKN;
3)
Sekretariat Departamentu Bezpieczeństwa Jądrowego.
4. 
W skład Departamentu Ochrony Radiologicznej wchodzą:
1)
Zespół do Spraw Zastosowań Medycznych i Weterynaryjnych - ZWM;
2)
Zespół do Spraw Zastosowań Przemysłowych i Naukowych - ZPN;
3)
Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Obsługi Prawnej - SPO;
4)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Nadawania Uprawnień - SNU;
5)
Sekretariat Departamentu Ochrony Radiologicznej.
5. 
W skład Departamentu Prawnego wchodzą:
1)
Zespół do Spraw Legislacji - ZLS;
2)
Zespół do Spraw Obsługi Prawnej - ZPS;
3)
Sekretariat Departamentu Prawnego.
6. 
W skład Biura Polityk Strategicznych i Współpracy Międzynarodowej wchodzą:
1)
Zespół Planowania Strategicznego i Spraw Międzynarodowych - ZSM;
2)
Zespół do Spraw Informacji i Komunikacji - ZIK;
3)
Sekretariat Biura Polityk Strategicznych i Współpracy Międzynarodowej.
6a.  4
 W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1)
Wydział Zamówień Publicznych i Administracji - WZA;
2)
Wydział Kancelaryjno - Archiwalny - WKA;
3)
Wydział Kadr - WK;
4)
Wydział Informatyki - WIN;
5)
Zespół do Spraw Organizacyjnych - ZSO;
6)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania - SZZ;
7)
Sekretariat Biura Dyrektora Generalnego.
7. 
Pełnomocnikowi do spraw ochrony informacji niejawnych podlega, w zakresie ochrony informacji niejawnych, wyodrębniona organizacyjnie Kancelaria Tajna.
§  7. 
1. 
Główne stanowisko kierowania w rozumieniu przepisów dotyczących przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym stanowią:
1)
Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych w siedzibie Agencji;
2)
wskazane w planie operacyjnego funkcjonowania Agencji zapasowe miejsce pracy.
2. 
Obsługę stałego dyżuru, w rozumieniu przepisów dotyczących gotowości obronnej państwa, zapewnia Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Agencji.
3. 
Obsługę zadań wynikających z obowiązków w zakresie wsparcia sił sojuszniczych przez państwo gospodarza (HNS) zapewnia Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Agencji.
§  8. 
Organizacja, tryb pracy Agencji i zakres zadań jej komórek organizacyjnych określone w niniejszym regulaminie obowiązują również w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, chyba że zostanie zarządzone inaczej.

Rozdział  III

Tryb pracy Agencji

§  9. 
1. 
Agencja działa pod bezpośrednim kierownictwem Prezesa, zgodnie z jego zarządzeniami i decyzjami.
2. 
Prezes wykonuje swoje zadania przy pomocy Wiceprezesa, Dyrektora Generalnego i dyrektorów.
3. 
Prezes może upoważnić pisemnie pracowników Agencji do załatwiania spraw w jego imieniu.
4. 
Prezes określa tryb współdziałania komórek organizacyjnych oraz rozstrzyga spory kompetencyjne.
5. 
Prezes jest administratorem w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Prezes wyznacza podlegającego mu bezpośrednio inspektora ochrony danych.
6. 
Prezesa w czasie nieobecności zastępuje Wiceprezes, a w razie nieobecności Wiceprezesa - Dyrektor Generalny.
§  10. 
1. 
Dyrektor Generalny, na podstawie i w zakresie określonym odrębnymi przepisami:
1)
zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Agencji, warunki jej działania, a także organizację pracy, w szczególności przez:
a)
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Agencji w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Prezesa,
b)
nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego do budżetu w części dotyczącej Agencji,
c)
występowanie z wnioskiem do Prezesa o nadanie regulaminu organizacyjnego Agencji,
d)
ustalanie regulaminu pracy,
e)
gospodarowanie mieniem Agencji, w tym zlecanie usług i dokonywanie zakupów dla Agencji oraz zapewnienie prowadzenia ewidencji majątku Agencji,
f)
wykonywanie kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych,
g)
reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Agencji w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o zasadach zarządzania mieniem państwowym,
h)
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego w Agencji,
i)
zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
j)
zapewnianie przestrzegania zasad techniki prawodawczej;
2)
dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Agencji oraz realizuje politykę personalną, w szczególności przez:
a)
przygotowywanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w Agencji,
b)
dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy,
c)
organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na wyższe stanowiska w służbie cywilnej,
d)
administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Agencji;
3)
wykonuje określone zadania Prezesa, jeżeli odrębne przepisy tak stanowią;
4)
wykonuje inne zadania z upoważnienia Prezesa.
2. 
Dyrektora Generalnego w czasie nieobecności zastępuje dyrektor wskazany zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
3. 
W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny albo w przypadku nieobsadzenia tego stanowiska, osoba zastępująca Dyrektora Generalnego, może wydawać zarządzenia.
4. 
Dyrektor Generalny może powołać zespół do załatwienia sprawy wykraczającej poza zakres działania jednej komórki organizacyjnej.
5. 
Dyrektor Generalny może upoważniać pisemnie pracowników Agencji do załatwiania spraw w jego imieniu.
6. 
W Agencji mogą być tworzone przez Dyrektora Generalnego stanowiska samodzielne podlegające bezpośrednio kierującemu komórką organizacyjną.
§  11. 
1. 
Komórką organizacyjną kieruje dyrektor, który jest odpowiedzialny w szczególności za:
1)
prawidłową, efektywną, oszczędną i terminową realizację celów oraz zadań komórki organizacyjnej;
2)
zapewnienie zgodności działania komórki organizacyjnej z prawem powszechnie obowiązującym i regulacjami wewnętrznymi oraz kierunkami działań określonymi przez Prezesa;
3)
ustalanie prawidłowej organizacji pracy w komórce organizacyjnej;
4)
skuteczny przepływ informacji i współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi;
5)
zapewnienie aktualizacji opisów stanowisk pracy i ich wartościowania;
6)
motywowanie pracowników i stwarzanie możliwości do ich rozwoju zawodowego, w tym przedstawianie wniosków dotyczących awansowania, nagradzania i szkolenia;
7)
sprawowanie nadzoru nad dyscypliną pracy pracowników, w tym przedstawianie wniosków o ukaranie;
8)
przeciwdziałanie przypadkom dyskryminacji i mobbingu;
9)
bezpieczeństwo informacji w komórce organizacyjnej, w tym w szczególności informacji chronionych ustawowo;
10)
wykonywanie zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych;
11)
zapewnienie przestrzegania przepisów dotyczących spraw obronnych, o ochronie osób i mienia, przeciwpożarowych oraz z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. 
W przypadku niepowołania dyrektora komórki organizacyjnej kieruje nią zastępca dyrektora komórki organizacyjnej.
3. 
W przypadku niepowołania dyrektora komórki organizacyjnej ani zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej, kieruje nią bezpośrednio Dyrektor Generalny.
4. 
W przypadku niepowołania dyrektora komórki organizacyjnej ani zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej, Dyrektor Generalny może wyznaczyć do kierowania komórką organizacyjną osobę zastępującą dyrektora komórki organizacyjnej.
§  12. 
1. 
W przypadku powołania zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej kieruje on pracami komórki organizacyjnej w zakresie spraw przydzielonych mu przez Dyrektora Generalnego.
2. 
W czasie nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca dyrektora lub wyznaczony przez dyrektora pracownik komórki organizacyjnej.
§  13. 
1. 
Wydziałem kieruje naczelnik, który jest odpowiedzialny w szczególności za:
1)
prawidłową, efektywną, oszczędną i terminową realizację celów i zadań wydziału;
2)
zgodność działania wydziału z prawem powszechnie obowiązującym, regulacjami wewnętrznymi oraz kierunkami działań określonymi przez Prezesa i dyrektora;
3)
przeciwdziałanie przypadkom dyskryminacji i mobbingu;
4)
bezpieczeństwo informacji w wydziale, w tym w szczególności ustawowo chronionych;
5)
wykonywanie zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych;
6)
przestrzeganie przepisów dotyczących spraw obronnych, o ochronie osób i mienia, przeciwpożarowych oraz z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
2.  5
 W razie nieobsadzenia stanowiska naczelnika wydziałem kieruje dyrektor komórki organizacyjnej.
3.  6
 (uchylony).
4.  7
 W czasie nieobecności naczelnika wydziałem kieruje pracownik wskazany przez dyrektora komórki organizacyjnej, z uwzględnieniem § 11 ust. 2-4.
5. 
Zespołem kieruje pracownik zespołu, któremu Dyrektor Generalny powierzył kierowanie zespołem.
5a.  8
 W czasie nieobecności pracownika kierującego zespołem - kieruje nim pracownik wskazany przez dyrektora komórki organizacyjnej, z uwzględnieniem § 11 ust. 2-4.
5b.  9
 W razie niepowierzenia żadnemu z pracowników kierowania zespołem - kieruje nim dyrektor komórki organizacyjnej, z uwzględnieniem § 11 ust. 2-4.
6.  10
 W Biurze Dyrektora Generalnego:
1)
Wydział Kadr, Wydział Informatyki, Zespół do Spraw Organizacyjnych, Samodzielne Stanowisko do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Sekretariat Biura Dyrektora Generalnego bezpośrednio podlegają dyrektorowi Biura Dyrektora Generalnego, a w razie jego nieobecności lub nieobsadzenia tego stanowiska - Dyrektorowi Generalnemu;
2)
Wydział Zamówień Publicznych i Administracji oraz Wydział Kancelaryjno - Archiwalny bezpośrednio podlegają zastępcy dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
7.  11
 (uchylony).
§  14. 
Prezes wyznacza rzecznika prasowego Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki.
§  15. 
1. 
Pracownik podlega bezpośrednio tylko jednemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i przed którym odpowiada za wykonanie zadań.
2. 
Pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla, powinien je wykonać, zawiadamiając o otrzymanym poleceniu bezpośredniego przełożonego, w miarę możliwości przed wykonaniem polecenia.
§  16. 
1. 
Komórką organizacyjną właściwą do wykonania zadania jest komórka organizacyjna, do zakresu działania której należy dana sprawa, zgodnie z przepisami regulaminu.
2. 
W przypadku zadania wykraczającego poza zakres działania jednej komórki organizacyjnej, właściwą do jego realizacji jest komórka organizacyjna, do której należy większość problemów lub istota zadania lub inna komórka organizacyjna wyznaczona przez Prezesa, z zastrzeżeniem § 10 ust. 4.
3. 
Współdziałanie komórek organizacyjnych należy prowadzić bezpośrednio, ograniczając korespondencję wewnętrzną i biurokrację.
4. 
Komórki organizacyjne wykonują z polecenia Prezesa inne zadania niż określone w regulaminie.
§  17. 
1. 
Do podpisu Prezesa zastrzega się:
1)
umowy międzynarodowe;
2)
rozstrzygnięcia administracyjne;
3)
zarządzenia;
4)
pisma kierowane do:
a)
Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu, posłów i senatorów,
b)
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
c)
Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, ministrów,
d)
centralnych organów administracji rządowej,
e)
Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu,
f)
Prezesa Najwyższej Izby Kontroli,
g)
Rzecznika Praw Obywatelskich;
5)
projekty i plany finansowe dochodów i wydatków w części 68 budżetu państwa.
2. 
W czasie nieobecności Prezesa pisma, o których mowa w ust. 1, podpisuje Wiceprezes, z zastrzeżeniem, że w przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, wymagane jest udzielenie przez Prezesa imiennego upoważnienia Wiceprezesowi do ich podpisywania.
3. 
Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do Dyrektora Generalnego zastępującego Prezesa.
§  18. 
1. 
Pisma niezastrzeżone do podpisu Prezesa podpisuje właściwy dyrektor.
2. 
Dyrektor podpisuje w szczególności:
1)
pisma zawierające opinie i stanowiska komórki organizacyjnej w sprawach z jej zakresu działania;
2)
odpowiedzi na skargi i wnioski;
3)
projekty stanowisk związanych z krytyką prasową;
4)
wnioski w sprawach osobowych i w sprawach dyscypliny pracy.
§  19. 
1. 
Dokumenty przedstawione do podpisu Prezesowi, Wiceprezesowi albo Dyrektorowi Generalnemu wymagają akceptacji lub opinii właściwego dyrektora.
2. 
Dokumenty pociągające za sobą skutki finansowe wymagają akceptacji Głównego Księgowego Agencji.
3.  12
 Dokumenty skutkujące nawiązaniem, zmianą lub rozwiązaniem stosunku prawnego oraz akty prawne i dokumenty zawierające opinię prawną lub stanowisko prawne Agencji, z wyjątkiem projektów decyzji administracyjnych uwzględniających w całości żądanie strony, wymagają akceptacji dyrektora Departamentu Prawnego albo osoby przez niego upoważnionej.
§  20. 
Do zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną należy w szczególności:
1)
udział w procesie stanowienia prawa, w tym opracowywanie projektów aktów prawnych;
2)
prowadzenie uzgodnień wewnętrznych opracowanych przez siebie projektów aktów prawnych;
3)
opiniowanie projektów dokumentów, w tym projektów aktów prawnych opracowanych przez inne komórki organizacyjne;
4)
opiniowanie projektów dokumentów, w tym projektów aktów prawnych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;
5)
analizowanie prawa polskiego i międzynarodowego w zakresie działania komórki organizacyjnej oraz przygotowywanie projektów stanowisk Prezesa w tym zakresie;
6)
współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi, organami administracji, partnerami społecznymi oraz innymi podmiotami w kraju i za granicą w zakresie realizacji zadań komórki organizacyjnej;
7)
udzielanie rzecznikowi prasowemu Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki informacji i wyjaśnień;
8)
udział w postępowaniu w zakresie zamówień publicznych na zasadach określonych przez Dyrektora Generalnego;
9)
realizacja zadań z zakresu dostępu do informacji publicznej;
10)
realizacja zadań z zakresu ochrony informacji, w szczególności danych osobowych i informacji niejawnych;
11)
realizacja zadań z zakresu obronności, zarządzania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej;
12)
udział w tworzeniu dokumentów planistycznych Agencji oraz sprawozdania z działalności Prezesa;
13)
udział w przygotowaniu odpowiedzi na:
a)
skargi,
b)
wnioski,
c)
dezyderaty,
d)
interpelacje,
e)
zapytania poselskie;
14)
podejmowanie działań w celu podnoszenia kultury pracy i jakości funkcjonowania Agencji.

Rozdział  IV

Zakresy działań komórek organizacyjnych i stanowiska podległego bezpośrednio Prezesowi

§  21. 
1.  13
 Departament Budżetowo - Finansowy odpowiada za realizację zadań Prezesa, jako dysponenta części 68 budżetu państwa, a także za realizację zadań Głównego Księgowego Agencji.
2. 
Do zadań Głównego Księgowego Agencji, wyznaczonego przez Prezesa, należy:
1)
prowadzenie rachunkowości Agencji;
2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3)
dokonywanie wstępnej kontroli:
a)
zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b)
kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
4) 14
 opracowywanie projektu polityki rachunkowości Agencji, w tym zakładowego planu kont;
5) 15
 opracowywanie projektów dokumentów regulujących obieg dokumentów finansowo-księgowych.
3.  16
 Do zakresu działania Wydziału Finansowo - Księgowego należy w szczególności:
1)
prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych i finansowych w systemie finansowo-księgowym rejestrującym każdą operację w porządku chronologicznym i systematycznym;
2)
dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowo-księgowych;
3)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności otrzymanych z innych komórek organizacyjnych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
5)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi - przygotowywanie zleceń w systemach bankowości elektronicznej;
6)
prowadzenie ewidencji wykonania budżetu w układzie zadaniowym;
7)
obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa "TREZOR" w zakresie zapewnienia środków niezbędnych do terminowego regulowania zobowiązań Agencji;
8)
opracowywanie projektów sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania;
9)
opiniowanie i weryfikacja pod względem finansowym treści projektów dokumentów powodujących powstanie zobowiązań Agencji;
10)
prowadzenie obrotu gotówkowego;
11)
przygotowywanie odpowiedzi dla Najwyższej Izby Kontroli albo innego podmiotu przeprowadzającego kontrolę finansową, w zakresie wykonania budżetu w części 68 budżetu państwa;
12)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.
3a.  17
 Do zakresu działania Zespołu do Spraw Płac należy w szczególności:
1)
kompleksowa obsługa wynagrodzeń, w tym prowadzenie kartotek płacowych, sporządzanie list płacy, sporządzanie przelewów dla pracowników w systemie bankowości elektronicznej, wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach;
2)
obsługa oraz prawidłowe dokumentowanie i rozliczanie absencji chorobowych, w tym w szczególności zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, ojcowskich, wypadkowych, świadczeń rehabilitacyjnych;
3)
realizacja rozliczeń dotyczących umów zleceń i umów o dzieło oraz wynagrodzeń ryczałtowych za pracę w komisjach i radach funkcjonujących w Agencji;
4)
bieżąca analiza wypłaconych i planowanych do wypłaty wynagrodzeń, w tym w szczególności nagród, dodatków, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych, ekwiwalentów za urlop, wynagrodzeń chorobowych oraz monitorowanie planu wynagrodzeń w podziale na poszczególne źródła finansowania w celu zapewnienia rzetelnej informacji płacowej na potrzeby dokonywania kontroli wydatkowania środków przeznaczonych na wynagrodzenia;
5)
sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości z zakresu wykonania funduszu płac;
6)
bieżąca współpraca z ZUS, PFRON i urzędami skarbowymi w zakresie przekazywanych dokumentów;
7)
obliczanie i wypłata świadczeń przysługujących byłym pracownikom Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach i innym uprawnionym osobom;
8)
gospodarka środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz naliczanie wypłat z tych środków;
9)
przygotowywanie dokumentów na potrzeby kontroli i audytów;
10)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.
3b.  18
 Do zakresu działania Zespołu do Spraw Planowania należy w szczególności:
1)
sporządzanie projektów planów i planów finansowych wydatków i dochodów;
2)
przygotowanie materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej oraz budżetu zadaniowego i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, na podstawie informacji oraz planów rzeczowo-finansowych otrzymanych z komórek organizacyjnych Agencji;
3)
występowanie do Ministra Finansów z wnioskami o uruchomienie środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa we współpracy z komórkami organizacyjnymi Agencji;
4)
opracowywanie projektów decyzji Prezesa w sprawie zmian w planie finansowym wydatków oraz obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa "TREZOR" w tym zakresie;
5)
sporządzanie informacji dla potrzeb komisji sejmowych i senackich w sprawach dotyczących projektu budżetu i jego realizacji w zakresie części 68 budżetu państwa;
6)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.
4.  19
 (uchylony).
5.  20
 (uchylony).
6.  21
 (uchylony).
7.  22
 (uchylony).
§  22. 
1. 
Centrum do Spraw Zdarzeń Radiacyjnych odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie systematycznej oceny sytuacji radiacyjnej kraju oraz udziału w postępowaniach w przypadkach zdarzeń radiacyjnych, w tym za przygotowanie informacji o możliwości przekroczenia poziomów interwencyjnych.
2. 
Do zakresu działania Wydziału Monitoringu i Prognozowania należy w szczególności:
1)
zbieranie, weryfikacja i analiza informacji otrzymywanych:
a)
ze stacji wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych,
b)
z placówek prowadzących pomiary skażeń promieniotwórczych,
c)
od służb, które dysponują danymi potrzebnymi do oceny sytuacji radiacyjnej kraju, w tym służby meteorologicznej;
2)
weryfikacja i analiza informacji uzyskiwanych ze źródeł innych niż wymienione w pkt 1;
3)
międzynarodowa wymiana danych z monitoringu radiacyjnego;
4)
rozwój i obsługa baz danych i systemów informatycznych istotnych dla oceny sytuacji radiacyjnej kraju;
5)
dokonywanie analiz, prognoz i ocen:
a)
rozwoju sytuacji radiacyjnej kraju,
b)
zagrożenia ludności i środowiska;
6)
koordynacja działania stacji wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych i placówek prowadzących pomiary skażeń promieniotwórczych;
7)
udział w procesie zatwierdzania technik i programów pomiarowych oraz organizacji pomiarów stosowanych przez stacje wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych i placówki prowadzące pomiary skażeń promieniotwórczych;
8)
współpraca z wojewodą dolnośląskim i innymi organami administracji państwowej na terenach objętych w przeszłości górnictwem rud uranu w zakresie dokumentacji dotyczącej oceny narażenia ludności na promieniowanie jonizujące;
9)
prowadzenie dozymetrycznych pomiarów środowiskowych, w tym systematycznego monitoringu terenu po zrekultywowanym stawie osadowym w Kowarach;
10)
opracowywanie, w zakresie właściwości wydziału, propozycji wymogów bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz propozycji zaleceń technicznych i organizacyjnych Prezesa.
3. 
Do zakresu działania Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych należy w szczególności:
1)
przyjmowanie i weryfikacja informacji o zdarzeniach radiacyjnych;
2)
międzynarodowa wymiana informacji o zdarzeniach radiacyjnych;
3)
zapewnienie funkcjonowania:
a)
krajowych punktów kontaktowych powołanych w celu wykonywania zadań Prezesa wynikających z międzynarodowego systemu powiadamiania o zdarzeniach radiacyjnych w zakresie wczesnego powiadamiania o awarii jądrowej, pomocy w przypadku awarii jądrowej lub zagrożenia radiacyjnego, ochrony fizycznej materiałów jądrowych i o nielegalnym obrocie tymi materiałami, jak również w celu wykonania zobowiązań Rzeczypospolitej Polskiej wynikających z dwustronnych umów międzynarodowych,
b)
zespołu zarządzania kryzysowego w Agencji;
4)
zapewnienie oraz koordynacja wykonywania zadań i działań ekipy dozymetrycznej Prezesa;
5)
udzielanie pomocy w ocenie wielkości powstałego zagrożenia radiacyjnego;
6)
doradztwo w zakresie:
a)
likwidacji zagrożenia,
b)
usuwania skutków zdarzenia radiacyjnego;
7)
przygotowywanie projektów:
a)
komunikatów dla ludności o sytuacji radiacyjnej, w tym o poziomie skażeń promieniotwórczych w warunkach normalnych i w sytuacji zdarzeń radiacyjnych,
b)
informacji o powstaniu zagrożenia publicznego o zasięgu wojewódzkim lub krajowym odpowiednio dla właściwego wojewody lub Rady Ministrów,
c)
informacji o zdarzeniu radiacyjnym wraz z prognozą rozwoju sytuacji radiacyjnej kraju dla przewodniczącego odpowiedniego rządowego zespołu do spraw kryzysowych,
d)
informacji o możliwości nastąpienia przekroczenia poziomów interwencyjnych w wyniku zdarzenia radiacyjnego powodującego zagrożenie publiczne o zasięgu wojewódzkim lub krajowym,
e)
informacji dla ludności, która w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego mogłaby otrzymać dawkę promieniowania jonizującego przekraczającą dawkę graniczną dla ogółu ludności o możliwych do zastosowania środkach ochrony zdrowia oraz o działaniach, jakie powinna podjąć w razie wystąpienia zdarzenia radiacyjnego,
f)
raportów o zdarzeniach radiacyjnych powodujących zagrożenie publiczne o zasięgu wojewódzkim lub krajowym.
8)
planowanie i koordynacja realizacji zadań wynikających z przepisów dotyczących zarządzania kryzysowego, w szczególności:
a)
współpraca z komórkami organizacyjnymi Agencji w zakresie wymiany informacji istotnych z punktu widzenia zarządzania kryzysowego,
b)
współpraca i współdziałanie z właściwymi resortami, jednostkami i organizacjami w zakresie zarządzania kryzysowego;
9)
planowanie, koordynacja realizacji i realizacja zadań związanych z obronnością i obroną cywilną kraju, w szczególności:
a)
zapewnienie realizacji zadań Prezesa wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
przygotowanie warunków do funkcjonowania Agencji podczas podwyższania gotowości obronnej państwa i w czasie wojny,
planowanie zadań w zakresie obronności dla komórek organizacyjnych Agencji oraz określenie sposobów ich realizacji,
organizowanie szkolenia obronnego kadry kierowniczej Agencji oraz upowszechnianie wiedzy obronnej wśród pracowników Agencji,
b)
zapewnienie realizacji zadań Prezesa w zakresie obrony cywilnej w Agencji,
c)
współpraca z określonymi jednostkami resortu obrony narodowej oraz komórkami obronnymi pozostałych resortów w zakresie realizacji zadań i przedsięwzięć na rzecz obronności państwa,
d)
współudział w pracach międzyresortowych doskonalących system obrony państwa, a zwłaszcza pozamilitarne aspekty obrony kraju;
10)
opracowywanie, w zakresie właściwości wydziału, propozycji wymogów bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz propozycji zaleceń technicznych i organizacyjnych Prezesa;
11)
opiniowanie projektów aktów prawnych w ramach uzgodnień międzyresortowych, w zakresie swojej działalności.
§  23. 
1. 
Departament Bezpieczeństwa Jądrowego odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie bezpieczeństwa jądrowego, ochrony fizycznej materiałów jądrowych i obiektów jądrowych oraz zabezpieczeń materiałów jądrowych.
2. 
Do zakresu działania Wydziału Analiz i Zezwoleń należy w szczególności:
1)
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na wykonywanie działalności polegającej na budowie, rozruchu, eksploatacji i likwidacji obiektów jądrowych oraz polegającej na budowie, eksploatacji lub zamknięciu składowisk odpadów promieniotwórczych;
2)
prowadzenie procesu przeglądu i weryfikacji dokumentacji związanej z bezpieczeństwem jądrowym obiektów jądrowych oraz bezpieczeństwem składowisk odpadów promieniotwórczych:
a)
otrzymywanej w ramach wniosku o wydanie lub zmianę zezwolenia, o którym mowa w pkt 1,
b)
związanej z okresowymi ocenami bezpieczeństwa,
c)
otrzymywanej w ramach wniosku o wydanie ogólnej opinii dotyczącej planowanych rozwiązań organizacyjno-technicznych w przyszłej działalności oraz projektów dokumentów, które należy złożyć wraz z wnioskiem o wydanie zezwolenia oraz wniosku o wydanie wyprzedzającej opinii dotyczącej planowanej lokalizacji obiektu jądrowego,
d)
otrzymywanej w ramach wniosku o wydanie zgody na modernizację lub modyfikację systemu lub elementu konstrukcji lub wyposażenia obiektu jądrowego;
3)
prowadzenie analiz bezpieczeństwa pozwalających na weryfikację dokumentacji składanej przez jednostki nadzorowane, a także współpraca z organizacjami wsparcia technicznego w zakresie zlecania i odbioru analiz bezpieczeństwa;
4)
przekazywanie Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego kopii wydanych decyzji w sprawie wydania, odmowy wydania albo cofnięcia zezwolenia na wykonywanie działalności, o której mowa w pkt 1;
5)
koordynacja w ramach departamentu opracowywania propozycji wymogów bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz propozycji zaleceń technicznych i organizacyjnych Prezesa;
6)
analiza krótko- i długookresowych planów szkoleń pracowników obiektów jądrowych;
7)
prowadzenie, w zakresie właściwości wydziału, postępowań w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej;
8)
wykonywanie, w zakresie właściwości wydziału, czynności niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia przez właściwe organy postępowań egzekucyjnych w administracji;
9)
koordynacja działań w dziedzinie współpracy z innymi organami i instytucjami w odniesieniu do istniejących i planowanych obiektów jądrowych;
10)
ocena przydatności dla Agencji kodów obliczeniowych służących do analiz bezpieczeństwa obiektów jądrowych;
11)
analiza doświadczeń z budowy i eksploatacji reaktorów badawczych oraz elektrowni jądrowych na świecie;
12)
analiza zagadnień związanych z funkcjonowaniem poszczególnych systemów oraz elementów konstrukcji i wyposażenia obiektów jądrowych w tym ich klasyfikacji bezpieczeństwa;
13)
gromadzenie i opracowywanie danych związanych z wybranymi dostępnymi na rynku modelami reaktorów;
14)
analiza zagadnień związanych z weryfikacją zintegrowanych systemów zarządzania posiadanych przez jednostki organizacyjne występujące o zezwolenie na wykonywanie działalności polegającej na budowie, rozruchu lub eksploatacji obiektu jądrowego lub wykonujące taką działalność;
15)
prowadzenie postępowań w sprawach autoryzacji laboratoriów i organizacji eksperckich;
16)
obsługa administracyjna Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej.
3. 
Do zakresu działania Wydziału Kontroli i Nieproliferacji należy w szczególności:
1)
wykonywanie nadzoru i kontroli nad działalnościami związanymi z narażeniem na promieniowanie jonizujące dotyczącymi obiektów jądrowych oraz składowisk odpadów promieniotwórczych;
2)
przygotowywanie nakazów lub zakazów, które zapewnią usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa jądrowego lub ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;
3)
przygotowywanie zaleceń mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa jądrowego lub ochrony radiologicznej oraz nadzór nad realizacją tych zaleceń;
4)
przygotowywanie projektów decyzji nakazujących usunięcie nieprawidłowości w określonym terminie oraz nadzór nad realizacją tych decyzji;
5)
przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych w sprawie usunięcia przez kontrolowaną jednostkę organizacyjną uchybień oraz nadzór nad realizacją tych wystąpień;
6)
opracowywanie okresowych i tematycznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli;
7)
nadzór i kontrola ewidencji oraz stanu materiałów jądrowych w Polsce, w tym prowadzenie centralnej ewidencji materiałów jądrowych;
8)
współpraca z Międzynarodową Agencją Energii Atomowej i Europejską Wspólnotą Energii Atomowej w ramach funkcjonowania międzynarodowego systemu zabezpieczeń materiałów jądrowych;
9)
prowadzenie samodzielnych oraz wspólnych z Międzynarodową Agencją Energii Atomowej i Europejską Wspólnotą Energii Atomowej kontroli stanu materiałów jądrowych;
10)
realizacja zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu broni jądrowej;
11)
współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie wynikającym z reżimów nieproliferacyjnych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną;
12)
realizacja zadań Prezesa w zakresie systemu kontroli eksportu;
13)
współpraca z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w sprawach związanych z kontrolą systemów ochrony fizycznej krajowych obiektów jądrowych;
14)
wykonywanie zadań w zakresie nadzoru nad ochroną fizyczną materiałów oraz obiektów jądrowych;
15)
analiza zagadnień związanych z kontrolą systemów zapewnienia jakości prac związanych z budową obiektów jądrowych oraz produkcją systemów i elementów konstrukcji i wyposażenia obiektów jądrowych;
16)
wykonywanie zadań w zakresie zapewnienia funkcjonowania systemu koordynacji kontroli i nadzoru nad obiektami jądrowymi;
17)
opracowywanie, w zakresie właściwości wydziału, propozycji wymogów bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz propozycji zaleceń technicznych i organizacyjnych Prezesa;
18)
prowadzenie, w zakresie właściwości wydziału, postępowań w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej;
19)
wykonywanie, w zakresie właściwości wydziału, czynności niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia przez właściwe organy postępowań egzekucyjnych w administracji.
§  24. 
1. 
Departament Ochrony Radiologicznej odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie ochrony radiologicznej, w tym w szczególności za:
1)
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń, zgłoszeń i powiadomień dotyczących wykonywania działalności związanej z narażeniem określonej w art. 4 ust. 1 pkt 1 i 4-17 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe;
2)
prowadzenie postępowań w sprawach:
a)
uprawnień inspektora ochrony radiologicznej lub uprawnień do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej,
b)
uprawnień do wykonywania czynności mających istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej w jednostce organizacyjnej wykonującej działalność związaną z narażeniem, polegającą na rozruchu, eksploatacji lub likwidacji elektrowni jądrowej,
c)
dopuszczenia do egzaminu osoby ubiegającej się o uprawnienia, o których mowa w lit. a,
d)
zezwoleń i zgód na transgraniczne przemieszczanie odpadów promieniotwórczych,
e)
zatwierdzeń lub uznań wzorów sztuki przesyłki oraz świadectw dotyczących przewozów towarów niebezpiecznych klasy 7;
3)
prowadzenie rejestrów jednostek organizacyjnych wykonujących działalność, o której mowa w pkt 1;
4)
prowadzenie centralnego rejestru dawek indywidualnych;
5)
prowadzenie rejestru jednostek uprawnionych do prowadzenia szkoleń dla osób ubiegających się o uprawnienia:
a)
inspektora ochrony radiologicznej,
b)
do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej,
c)
do wykonywania czynności mających istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej w jednostce organizacyjnej wykonującej działalność związaną z narażeniem, polegającą na rozruchu, eksploatacji lub likwidacji elektrowni jądrowej;
6)
wydawanie indywidualnych dokumentów narażenia pracownika zewnętrznego;
7)
obsługa komisji przeprowadzających egzaminy dla osób ubiegających się o uprawnienia, o których mowa w pkt 5 oraz o uprawnienia inspektora dozoru jądrowego;
8)
przekazywanie osobom uprawnionym informacji z centralnego rejestru dawek indywidualnych;
9)
przekazywanie Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego kopii wydanych decyzji administracyjnych w sprawie wydania, odmowy wydania albo cofnięcia zezwolenia na wykonywanie działalności, o której mowa w pkt 1;
10)
przekazywanie Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu informacji dotyczących urządzeń radiologicznych, na których stosowanie wydano zezwolenia;
11)
współudział w przygotowywaniu międzynarodowych przepisów i norm, a także krajowych norm ochrony radiologicznej;
12)
udzielanie konsultacji i wydawanie opinii w zakresie ochrony radiologicznej;
13)
opracowywanie propozycji wymogów ochrony radiologicznej oraz propozycji zaleceń technicznych i organizacyjnych Prezesa w tym zakresie;
14)
prowadzenie, w zakresie właściwości departamentu, postępowań w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej;
15)
wykonywanie, w zakresie właściwości departamentu, czynności niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia przez właściwe organy postępowań egzekucyjnych w administracji;
16)
wykonywanie nadzoru i kontroli nad działalnościami związanymi z narażeniem na promieniowanie jonizujące, z wyłączeniem działalności dotyczących obiektów jądrowych i składowisk odpadów promieniotwórczych;
17)
przygotowywanie nakazów lub zakazów, które zapewnią usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa jądrowego lub ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;
18)
przygotowywanie zaleceń mających na celu poprawę stanu ochrony radiologicznej oraz nadzór nad realizacją tych zaleceń;
19)
przygotowywanie projektów decyzji nakazujących usunięcie nieprawidłowości w określonym terminie oraz nadzór nad realizacją tych decyzji;
20)
przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych w sprawie usunięcia przez kontrolowaną jednostkę organizacyjną uchybień oraz nadzór nad realizacją tych wystąpień;
21)
przekazywanie wojewódzkim inspektorom sanitarnym kopii protokołów kontroli;
22)
prowadzenie rejestru źródeł wysokoaktywnych, z którymi jest wykonywana działalność oraz innych zamkniętych źródeł promieniotwórczych stosowanych i przechowywanych w jednostkach organizacyjnych wykonujących na podstawie zezwolenia działalność polegającą na stosowaniu lub przechowywaniu zamkniętych źródeł promieniotwórczych lub urządzeń zawierających takie źródła;
23)
weryfikacja sprawozdań i informacji nadsyłanych przez jednostki organizacyjne podlegające nadzorowi;
24)
wykonywanie, wynikających z art. 23g ust. 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe, zadań mających na celu zapobieganie przenikaniu radonu do nowych budynków.
2. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Zastosowań Medycznych i Weterynaryjnych należy w szczególności:
1)
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń, zgłoszeń i powiadomień dotyczących wykonywania działalności związanej z narażeniem, o której mowa w:
a)
art. 4 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe,
b)
art. 4 ust. 1 pkt 1, 5, 9-11 i 16 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe, w odniesieniu do medycznych i weterynaryjnych zastosowań promieniowania jonizującego;
2)
wykonywanie w odniesieniu do medycznych i weterynaryjnych zastosowań promieniowania jonizującego zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 3, 11-20, 22 i 23.
3. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Zastosowań Przemysłowych i Naukowych należy w szczególności:
1)
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń, zgłoszeń i powiadomień dotyczących wykonywania działalności związanej z narażeniem:
a)
polegającej na transporcie materiałów jądrowych, materiałów promieniotwórczych, lub źródeł promieniotwórczych oraz na obrocie urządzeniami zawierającymi źródła promieniotwórcze,
b)
o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4, 6-8, 12 lit. a oraz pkt 13-15 i 17 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe,
c)
o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1,5, 9-11 i 16 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe, w odniesieniu do przemysłowych i naukowych zastosowań promieniowania jonizującego;
2)
wykonywanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. d i e oraz pkt 4, 6, 8 i 24;
3)
wykonywanie w odniesieniu do przemysłowych i naukowych zastosowań promieniowania jonizującego zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 3, 11-20, 22 i 23.
4. 
Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska do Spraw Obsługi Prawnej należy obsługa prawna spraw prowadzonych w Departamencie Ochrony Radiologicznej.
5. 
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do Spraw Nadawania Uprawnień należy w szczególności wykonywanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a-c oraz pkt 5 i 7.
§  25. 
1. 
Departament Prawny odpowiada za obsługę prawną Prezesa i Agencji.
2. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Legislacji należy w szczególności:
1)
opracowywanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz projektów założeń projektów ustaw;
2)
koordynacja prac legislacyjnych w Agencji;
3)
opiniowanie projektów aktów prawnych Unii Europejskiej oraz projektów przepisów i zaleceń organizacji międzynarodowych;
4)
opracowywanie projektów porozumień Prezesa z innym organami administracji;
5)
przygotowywanie:
a)
wstępnych opinii o zgodności projektowanych w Agencji przepisów z przepisami prawa Unii Europejskiej,
b)
tabel zgodności projektowanych w Agencji przepisów z przepisami prawa Unii Europejskiej;
6)
koordynacja kontaktów z podmiotami prowadzącymi działalność lobbingową;
7)
upowszechnianie wśród komórek organizacyjnych aktów prawnych i orzeczeń sądowych mających istotne znaczenie dla funkcjonowania Agencji;
8)
przygotowywanie opinii prawnych z zakresu prawa konstytucyjnego, międzynarodowego, prawa Unii Europejskiej, prawa zamówień publicznych oraz prawa atomowego;
9)
prowadzenie rejestru:
a)
zarządzeń Prezesa,
b)
porozumień Prezesa z innymi organami administracji,
c)
zarządzeń Dyrektora Generalnego;
10)
wydawanie dziennika urzędowego Agencji;
11)
monitoring prac Sejmu i Senatu związanych z projektami aktów normatywnych z zakresu działania Prezesa;
12)
udzielanie, w zakresie właściwości zespołu, wyjaśnień w zakresie obowiązującego prawa;
13)
wykonywanie zadań związanych z notyfikacją aktów prawnych i ich projektów;
14)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora Departamentu Prawnego.
3. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Obsługi Prawnej należy w szczególności:
1)
kontrola pod względem formalnym projektów aktów administracyjnych Prezesa i innych organów dozoru jądrowego;
2)
zastępstwo procesowe Prezesa i Agencji przed sądami i organami orzekającymi;
3)
opracowywanie i opiniowanie projektów umów;
4)
opracowywanie i opiniowanie projektów procedur wewnętrznych Agencji;
5)
opiniowanie projektów aktów normatywnych przygotowanych przez inne organy administracji;
6)
przygotowywanie opinii prawnych z zakresu prawa administracyjnego, prawa cywilnego i prawa pracy;
7)
prowadzenie rejestru spraw sądowych, w których stroną jest Prezes lub Agencja;
8)
przygotowywanie i ewidencja upoważnień, o których mowa w § 9 ust. 3 i § 10 ust. 5;
9)
udzielanie, w zakresie właściwości zespołu, wyjaśnień w zakresie obowiązującego prawa;
10)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora Departamentu Prawnego.
§  26. 
1. 
Biuro Polityk Strategicznych i Współpracy Międzynarodowej odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie współpracy z innymi organami i instytucjami w odniesieniu do polityk strategicznych, zarówno krajowych jak i międzynarodowych, współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz zadań Prezesa w zakresie komunikacji społecznej.
2. 
Do zakresu działania Zespołu Planowania Strategicznego i Spraw Międzynarodowych należy w szczególności:
1)
obsługa członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnocie Energii Atomowej oraz innych strukturach międzynarodowych, w których Prezes reprezentuje Rzeczpospolitą Polską;
2)
planowanie i koordynacja realizacji programów współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej, w tym:
a)
planowanie i koordynacja udziału Agencji w pracach zespołów eksperckich Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej oraz innych podmiotów i inicjatyw międzynarodowych,
b)
planowanie i koordynacja wypełniania obowiązków Agencji związanych z przyjmowaniem międzynarodowych misji przeglądu dozoru jądrowego,
c)
planowanie i koordynacja udziału Agencji w programie współpracy technicznej Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej,
d)
zarządzanie programem współpracy bilateralnej Agencji;
3)
planowanie i koordynacja realizacji zadań Prezesa w zakresie odnoszącym się do opracowania i wykonywania polityk strategicznych, zarówno krajowych jak i międzynarodowych, w szczególności:
a)
strategii i polityki w zakresie rozwoju bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej Rzeczypospolitej Polskiej,
b)
programu polskiej energetyki jądrowej,
c)
polityki energetycznej państwa,
d)
krajowego planu postępowania z odpadami promieniotwórczymi i wypalonym paliwem jądrowym,
e)
krajowego planu działania w przypadku narażenia na radon,
f)
dokumentów strategicznych w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej przyjmowanych przez organizacje międzynarodowe;
4)
koordynacja uczestnictwa Agencji w tworzeniu projektów wielostronnych międzynarodowych i unijnych instrumentów normatywnych oraz zaleceń, w tym przygotowywanie projektów stanowisk Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i Agencji;
5)
prowadzenie spraw związanych ze składkami członkowskimi Rzeczypospolitej Polskiej do Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, a także opłatami lub innymi zobowiązaniami finansowymi z tytułu uczestnictwa Agencji w pracach podmiotów międzynarodowych lub w ramach inicjatyw międzynarodowych;
6)
koordynacja procesu przygotowania, zawierania i wykonywania umów międzynarodowych i innych dokumentów dotyczących współpracy międzynarodowej, a także prowadzenie procedur związania nimi;
7)
organizacja wyjazdów zagranicznych Prezesa, Wiceprezesa oraz obsługa pod względem finansowo-logistycznym wyjazdów zagranicznych pracowników Agencji;
8)
koordynacja działań związanych z okresową oceną funkcjonowania dozoru jądrowego;
9)
planowanie strategiczne działań Agencji w perspektywie długoterminowej, w tym monitorowanie i koordynacja sprawozdawania z realizacji planów, programów i innych dokumentów strategicznych;
10)
inicjowanie i koordynacja działań na rzecz kultury bezpieczeństwa w Agencji.
3. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Informacji i Komunikacji należy w szczególności:
1)
redakcja projektów informacji, komunikatów i raportów;
2)
prowadzenie, w tym redagowanie i administrowanie oraz rozwijanie serwisów internetowych Agencji;
3)
koordynacja udostępniania informacji publicznej, w tym poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Agencji;
4)
zarządzanie projektami informacyjnymi i edukacyjnymi z zakresu bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej, w tym realizacja obowiązków Prezesa Agencji w zakresie prowadzenia działań informacyjno-edukacyjnych oraz szkoleniowych o dostępnych środkach zapobiegania przenikaniu radonu do nowych budynków;
5)
koordynacja udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania, wnioski, skargi, interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, posłów i senatorów;
6)
koordynacja załatwiania spraw skarg i wniosków;
7)
koordynacja realizacji obowiązku sporządzania sprawozdania, o którym mowa w art. 110 pkt 13 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe;
8)
zapewnianie sporządzania tłumaczeń dokumentów w Agencji;
9)
redakcja projektów informacji, komunikatów i raportów, o których mowa w § 22 ust. 3 pkt 7;
10)
przekazywanie ludności, która w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego mogłaby otrzymać dawkę promieniowania jonizującego przekraczającą dawkę graniczną dla ogółu ludności, informacji o możliwych do zastosowania środkach ochrony zdrowia oraz o działaniach, jakie powinna podjąć w razie wystąpienia zdarzenia radiacyjnego;
11)
wypełnianie obowiązków wynikających z podlegania Prezesa nadzorowi ministra właściwego do spraw klimatu, w szczególności sporządzanie planu działalności oraz sprawozdań z działalności.
§  26a.  23
1. 
Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za realizację zadań Dyrektora Generalnego.
2. 
Do zakresu działania Wydziału Zamówień Publicznych i Administracji należą zadania z zakresu zamówień publicznych i zakupów dokonywanych przez Agencję oraz z zakresu administrowania zasobami Agencji i zapewnienia efektywności wykorzystania tych zasobów, w szczególności:
1)
koordynacja procesu udzielania zamówień publicznych i zakupów oraz nadzór nad tym procesem, w szczególności:
a)
prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań zakupowych,
b)
gromadzenie informacji o planach zamówień publicznych komórek organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie tych planów oraz opracowywanie na ich podstawie rocznych planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych i planów zakupów,
c)
koordynacja spraw udzielania zamówień centralnych i wspólnych przez Centrum Obsługi Administracji Rządowej,
d)
opiniowanie projektów umów oraz zmian umów w sprawie udzielenia zamówienia publicznego pod względem zgodności z przepisami prawa z zakresu zamówień publicznych,
e)
prowadzenie rejestrów postępowań, a także gromadzenie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
f)
zamieszczanie we właściwych publikatorach ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych,
g)
prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych,
h)
przygotowywanie opinii w zakresie zamówień publicznych na potrzeby komórek organizacyjnych Agencji;
2)
zarządzanie zasobami materialnymi Agencji;
3)
sporządzanie planów rozwoju zasobów materialnych Agencji;
4)
zarządzanie polityką lokalową;
5)
wyposażenie Agencji w sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne, urządzenia techniczne, środki łączności oraz transportu;
6)
gospodarka składnikami majątkowymi Agencji i prowadzenie ich ewidencji;
7)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
3. 
Do zakresu działania Wydziału Kancelaryjno - Archiwalnego należą sprawy obsługi kancelaryjnej i archiwalnej Agencji, w szczególności:
1)
koordynacja obiegu dokumentów, w tym obiegu elektronicznego w Agencji;
2)
prowadzenie kancelarii ogólnej;
3)
prowadzenie archiwum, w tym magazynu przejściowego byłych Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach oraz elektroniczne archiwizowanie dokumentów;
4)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
4. 
Do zakresu działania Wydziału Kadr należy w szczególności:
1)
koordynacja naborów pracowników do Agencji;
2)
koordynacja sporządzania opisów stanowisk pracy, wartościowania stanowisk pracy oraz przeprowadzania ocen okresowych;
3)
prowadzenie spraw kadrowych;
4)
przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych i innych dokumentów, związanych z realizacją zadań Dyrektora Generalnego i zakresem działalności wydziału;
5)
nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
6)
informowanie byłych pracowników Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach o obowiązującym trybie postępowania w zakresie roszczeń;
7)
projektowanie oraz realizacja zadań w zakresie rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;
8)
prowadzenie działań w zakresie zarządzania wiedzą i kompetencjami;
9)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
5. 
Do zakresu działania Wydziału Informatyki należą zadania z zakresu utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Agencji, w szczególności:
1)
planowanie i realizacja działań związanych z budową, rozwojem systemów teleinformatycznych Agencji lub na potrzeby Agencji, w szczególności poprzez:
a)
identyfikację i analizę potrzeb wsparcia narzędziami teleinformatycznymi wybranych obszarów działalności Agencji,
b)
prowadzenie prac wdrożeniowych systemów teleinformatycznych,
c)
przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do realizacji zamówienia oraz zakupów w zakresie rozwiązań informatycznych, w tym udział w procesie zamówienia oraz zakupu, a także pracach komisji przetargowych,
d)
realizację zobowiązań wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087) oraz Krajowych Ram Interoperacyjności,
e)
zapewnienie regulacji dotyczących bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ich aktualności i adekwatności do obowiązujących standardów, przepisów prawa i obecnych zagrożeń;
2)
zapewnienie dostępności informacji przetwarzanych w systemach teleinformatycznych Agencji oraz bezpieczeństwa tych systemów i informacji w nich przetwarzanych, w szczególności poprzez:
a)
zarządzanie i administrowanie systemami teleinformatycznymi oraz planowanie i realizację działań związanych z ich rozwojem i utrzymaniem,
b)
zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną,
c)
zapewnienie niezawodności działania wdrożonych systemów teleinformatycznych,
d)
planowanie i realizację nowych rozwiązań z wykorzystaniem technologii teleinformatycznych,
e)
zapewnienie wyposażenia stanowisk pracy w niezbędny sprzęt komputerowy i oprogramowanie oraz wsparcie użytkowników w zakresie jego obsługi i wykorzystania,
f)
prowadzenie spraw w zakresie napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych sprzętu komputerowego,
g)
realizowanie polityki bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych;
3)
administrowanie systemami teleinformatycznymi, w których są przetwarzane informacje niejawne;
4)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
6. 
Do zakresu działania Zespołu do Spraw Organizacyjnych należy w szczególności:
1)
zapewnienie obsługi Prezesa i Wiceprezesa oraz sekretariatów Prezesa, Wiceprezesa oraz Dyrektora Generalnego;
2)
obsługa administracyjna wyodrębnionej organizacyjnie Kancelarii Tajnej;
3)
organizacja i obsługa spotkań wewnętrznych i zewnętrznych w Agencji, w tym w szczególności spotkań Prezesa i Wiceprezesa;
4)
prowadzenie spraw z zakresu transportu;
5)
obsługa administracyjna pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych;
6)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
7. 
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania należy w szczególności:
1)
zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego prowadzenia audytu wewnętrznego oraz ciągłości prowadzenia audytu wewnętrznego w Agencji;
2)
prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym;
3)
prowadzenie analiz funkcjonowania Agencji, projektowania i wdrażania rozwiązań w zakresie zarządzania procesami i systemami;
4)
rozwijanie systemów zarządzania Agencją, w tym zintegrowanego systemu zarządzania, kontroli zarządczej i systemu zarządzania jakością;
5)
zapewnienie spójności i koordynowanie działań w zakresie funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
6)
promowanie procesowego podejścia w zarządzaniu;
7)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
§  27. 
1. 
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych odpowiada za realizację zadań Prezesa w zakresie ochrony informacji niejawnych.
2. 
Do zadań pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1)
zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego oraz systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
2)
zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w tym szacowanie ryzyka;
3)
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
4)
opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Agencji, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
5)
prowadzenie:
a)
szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
b)
zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
c)
wykazu osób zatrudnionych w Agencji albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
6)
przekazywanie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
7)
zawiadamianie Prezesa o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych w Agencji i podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków;
8)
zawiadamianie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub wyższej;
9)
nadzorowanie pracy wyodrębnionej organizacyjnie Kancelarii Tajnej, prowadzonej przez Kierownika Kancelarii Tajnej.
1 Załącznik § 5 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
2 Załącznik § 5 ust. 1 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
3 Załącznik § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
4 Załącznik § 6 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
5 Załącznik § 13 ust. 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 7 z dnia 17 listopada 2022 r. (Dz.Urz.PAA.2022.7) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.

6 Załącznik § 13 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
7 Załącznik § 13 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 7 z dnia 17 listopada 2022 r. (Dz.Urz.PAA.2022.7) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2022 r.
8 Załącznik § 13 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
9 Załącznik § 13 ust. 5b dodany przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
10 Załącznik § 13 ust. 6:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 7 z dnia 17 listopada 2022 r. (Dz.Urz.PAA.2022.7) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2022 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. d zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.

11 Załącznik § 13 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. e zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
12 Załącznik § 19 ust. 3 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 3 z dnia 10 lutego 2021 r. (Dz.Urz.PAA.2021.3) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 lutego 2021 r.
13 Załącznik § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
14 Załącznik § 21 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
15 Załącznik § 21 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
16 Załącznik § 21 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
17 Załącznik § 21 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 4 lit. d zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
18 Załącznik § 21 ust. 3b dodany przez § 1 pkt 4 lit. d zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
19 Załącznik § 21 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. e zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
20 Załącznik § 21 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. e zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
21 Załącznik § 21 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. e zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
22 Załącznik § 21 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. e zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.
23 Załącznik § 26a dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 1 z dnia 2 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.PAA.2023.1) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2023 r.