Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2001.12.29

Akt utracił moc
Wersja od: 10 maja 2002 r.

ZARZĄDZENIE NR 19
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
z dnia 12 października 2001 r.
w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320 oraz z 2001 r. Nr 111, poz. 1194) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się regulamin konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie Ministra Kultury i Sztuki z dnia 25 kwietnia 1997 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej, prowadzonej przez Ministra Kultury i Sztuki (M.P. Nr 28, poz. 261).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN

konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
§  1.
Do konkursu może przystąpić kandydat spełniający warunki określone dla stanowiska dyrektora w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w przedszkolach oraz w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 14, poz. 126 oraz z 2000 r. Nr 70, poz. 823).
§  2. 1
Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w prasie o zasięgu ogólnokrajowym nie później niż na 30 dni przed terminem składania zgłoszeń o przystąpieniu do konkursu.
§  3. 2
1.
W celu przeprowadzenia konkursu Minister Kultury powołuje komisję konkursową, zwaną dalej "komisją", w skład której wchodzą:
1)
po trzech przedstawicieli:
a)
organu prowadzącego szkołę lub placówkę,
b)
organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
2)
po dwóch przedstawicieli:
a)
rady pedagogicznej,
b)
rodziców,
3)
po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych, przy czym przedstawiciel związku zawodowego nie może być zatrudniony w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy.
2.
Minister Kultury wyznacza przewodniczącego komisji spośród osób wymienionych w ust. 1 pkt 1 lit. a.
3.
W pracach komisji w charakterze obserwatora może uczestniczyć przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego.
§  4.
Odpisy lub poświadczone kopie protokołów zebrania rady pedagogicznej oraz zebrania ogólnego rodziców, na których wyłonieni zostali przedstawiciele do komisji, a także imienne upoważnienie organizacji związkowej dla przedstawiciela reprezentującego związek w pracach komisji przekazywane są do Centrum Edukacji Artystycznej nie później niż 20 dni przed terminem konkursu.
§  5.
1. 3
Zgłoszenia do konkursu, wraz z dokumentami określonymi w ust. 2, składa się w biurze wizytatora Centrum Edukacji Artystycznej, właściwego dla siedziby szkoły, w której ogłaszany jest konkurs, w terminie wynikającym z ogłoszenia o konkursie.
2.
Dokumentacja kandydata powinna zawierać:
1)
pisemne zgłoszenie przystąpienia do konkursu,
2)
kwestionariusz osobowy,
3)
dokumenty poświadczające: kwalifikacje, przygotowanie pedagogiczne, wykształcenie oraz staż pracy pedagogicznej (lub na stanowisku nauczyciela akademickiego),
4)
koncepcję działalności szkoły,
5)
kartę oceny pracy - zgodnie z § 1, pkt 4 rozporządzenia, o którym mowa w § 1 regulaminu,
6)
aktualne świadectwo lekarskie potwierdzające warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowiska nauczyciela.
3.
Kandydat nie zostaje dopuszczony do konkursu, gdy nie spełnia wymagań określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w § 1, a także gdy złożona dokumentacja jest niekompletna lub nie odpowiada warunkom określonym w ust. 2.
4.
O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu przewodniczący komisji powiadamia członków komisji i kandydatów na 7 dni przed jego rozpoczęciem.
5.
Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej składu.
6.
Postępowanie konkursowe przeprowadza się także w przypadku zgłoszenia się jednego kandydata.
§  6.
W ramach konkursu przeprowadzona jest z kandydatami rozmowa o przedłożonej koncepcji działalności szkoły, problematyce dotyczącej organizacji pracy szkoły oraz o zainteresowaniach i osiągnięciach zawodowych kandydatów.
§  7.
1.
Ocena kandydatów przez każdego członka komisji określana jest w punktach na osobnej karcie dla każdego kandydata. Wzór karty punktacyjnej stanowi załącznik nr 1 do regulaminu. Ocenie podlegają:
1)
przedstawiona koncepcja działalności szkoły od 1 do 5 pkt.
2)
znajomość problematyki dotyczącej organizacji pracy szkoły od 1 do 5 pkt.
3)
osiągnięcia dydaktyczne od 1 do 5 pkt.
4)
osiągnięcia organizacyjne od 1 do 5 pkt.
5)
przebieg rozmowy konkursowej od 1 do 5 pkt.
2.
Po zakończeniu rozmowy z każdym kandydatem członkowie komisji składają wypełnione imienne karty punktacyjne przewodniczącemu. Dane osobowe członka komisji na karcie punktacyjnej znane są wyłącznie przewodniczącemu.
3.
Po zakończeniu rozmów ze wszystkimi kandydatami przewodniczący komisji zarządza przystąpienie do komisyjnego obliczania punktów, zachowując poufność głosowania członków komisji. Karty punktacyjne nie mogą zawierać skreśleń i poprawek.
4.
Punktacje każdego kandydata przewodniczący nanosi na podstawie wypełnionych przez członków komisji kart punktacyjnych na zbiorczą kartę punktacyjną jako średnią arytmetyczną, wynikającą z punktacji prowadzonej przez poszczególnych członków komisji. Wynik stanowi suma punktów uzyskanych przez kandydata. Wzór zbiorczej karty punktacyjnej określa załącznik nr 2 do regulaminu.
5.
W przypadku zaistnienia konieczności naniesienia poprawek na zbiorczej karcie punktacyjnej, należy to opisać w protokole.
§  8.
1.
Konkurs wygrywa kandydat, który uzyskał największą liczbę punktów, nie mniejszą niż 18.
2.
Konkurs nie wyłania kandydata, jeżeli żaden z kandydatów nie uzyskał co najmniej 18 punktów.
3.
Gdy kandydaci uzyskają równą liczbę punktów, komisja przeprowadza z nimi dodatkową rozmowę na temat znajomości problematyki dotyczącej organizacji pracy szkoły i w głosowaniu wyłania jednego kandydata. W przypadku równej liczby głosów oddanych na kandydatów, decyduje głos przewodniczącego komisji.
§  9.
1.
Z prac komisji sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji.
2.
Przewodniczący komisji przedstawia wyniki konkursu kandydatom bezpośrednio po jego rozstrzygnięciu.
3.
Dokumentację z przebiegu postępowania konkursowego wraz z protokołem przewodniczący komisji przekazuje Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
§  10.
1.
Uczestnik konkursu może odwołać się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawach dotyczących zgodności postępowania komisji z regulaminem - w terminie 7 dni od daty przeprowadzenia konkursu. Odwołanie powinno zawierać wskazanie naruszenia przepisów.
2.
W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów regulaminu, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego określa dalszy tok postępowania, powiadamiając o tym wnoszącego odwołanie, w terminie 14 dni od daty jego wpływu.
§  11.
Zadania związane z przeprowadzeniem konkursu wykonuje Centrum Edukacji Artystycznej.

ZAŁĄCZNIK Nr 1

.................................

(imię i nazwisko członka komisji)

KARTA PUNKTACYJNA

W konkursie na stanowisko dyrektora szkoły (nazwa,

miejscowość) ...............................................

............................................................

Pan(i) .....................................................

uzyskał(a) następującą punktację:

a) koncepcja działalności

szkoły (1-5) .............

b) znajomość problematyki dotyczącej

organizacji szkoły (1-5) .............

c) osiągnięcia dydaktyczne (1-5) .............

d) osiągnięcia organizacyjne (1-5) .............

e) rozmowa konkursowa (1-5) .............

Karta ze skreśleniami i poprawkami punktów jest nieważna.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

............................

nazwa szkoły / miejscowość

ZBIORCZA KARTA PUNKTACYJNA

Lp.Imię i nazwisko kandydataliczba uzyskanych punktówłącznie
koncepcja działalności szkołyznajomość problematyki organizacji pracy szkołyosiągnięcia dydaktyczneosiągnięcia organizacyjnerozmowa konkursowa
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Podpisy członków komisji:

............. .............

............. .............

............. .............

......... dnia ............

1 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 30 z dnia 10 maja 2002 r. (Dz.Urz.MK.02.2.33) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 maja 2002 r.
2 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 30 z dnia 10 maja 2002 r. (Dz.Urz.MK.02.2.33) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 maja 2002 r.
3 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 30 z dnia 10 maja 2002 r. (Dz.Urz.MK.02.2.33) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 maja 2002 r.