Regulamin Komitetu Integracji Europejskiej.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.KIE.2000.1.2
Akt utracił moc Wersja od: 22 listopada 1996 r.
UCHWAŁA
KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
z dnia 22 listopada 1996 r.
w sprawie regulaminu Komitetu Integracji Europejskiej
Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 roku o Komitecie Integracji Europejskiej (Dz. U. Nr 106, poz. 494) Komitet Integracji Europejskiej uchwala co następuje:
§ 1.
Uchwala się regulamin Komitetu Integracji Europejskiej, który określa szczegółowe zasady i tryb jego działania.§ 2.
Regulamin, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
REGULAMIN KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
§ 1.
1.
Regulamin określa szczegółowe zasady i tryb działania Komitetu Integracji Europejskiej, zwanego dalej "Komitetem".2.
Zadania i kompetencje Komitetu określa ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Komitecie Integracji Europejskiej (Dz. U. Nr 106, poz. 494), zwana dalej "ustawą".3.
Zasady i tryb działania urzędu Komitetu, będącego aparatem wykonawczym Komitetu, określają odrębne przepisy.§ 2.
1.
Komitet rozpatruje i rozstrzyga sprawy stanowiące przedmiot jego działania na zasadzie kolegialności.2.
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.3.
Przewodniczący Komitetu ma prawo, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego regulaminu, do wydawania zarządzeń w sprawach proceduralnych objętych zakresem działania Komitetu. Do spraw proceduralnych należą w szczególności: 1)
tryb zwoływania i odbywania posiedzeń Komitetu, 2)
ustalanie planu pracy Komitetu.§ 3.
1.
Komitet wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.2.
Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub z jego upoważnienia Sekretarz Komitetu, co najmniej raz w miesiącu.3.
Posiedzenie Komitetu może być zwołane na wniosek członka Komitetu lub Sekretarza Komitetu, w celu pilnego podjęcia spraw wskazanych we wniosku.§ 4.
1.
Przewodniczący Komitetu lub z jego upoważnienia Sekretarz Komitetu, ustala termin posiedzenia, porządek obrad oraz listę osób zaproszonych na posiedzenie Komitetu.2.
Zawiadomienia o posiedzeniu Komitetu, wraz z porządkiem obrad, doręcza uczestnikom posiedzenia Sekretarz Komitetu w terminie nie krótszym niż siedem dni przed terminem posiedzenia. W sprawach nie cierpiących zwłoki termin ten może ulec skróceniu.3.
Tryb, o którym mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio do Prezesa Narodowego Banku Polskiego oraz Prezesa Rządowego Centrum Studiów Strategicznych.4.
Szczegółowe zasady i tryb przygotowania dokumentów na posiedzenia Komitetu ustala Komitet na wniosek Sekretarza Komitetu.§ 5.
1.
Posiedzeniom Komitetu przewodniczy Przewodniczący Komitetu, z zastrzeżeniem § 12 ust. 2.§ 6.
1.
Obecność członków Komitetu oraz Sekretarza Komitetu na posiedzeniu Komitetu jest obowiązkowa. O przyczynach planowanej nieobecności należy powiadomić przed posiedzeniem Przewodniczącego Komitetu.2.
W przypadku, gdy członek Komitetu, o którym mowa w art. 4 ust. 4 pkt 1 ustawy, nie może uczestniczyć w posiedzeniu Komitetu, uczestniczy w nim jego stały zastępca. Zasady i tryb wyznaczania stałych zastępców określa artykuł 4 ust. 5 ustawy.3.
W posiedzeniach z głosem doradczym mogą uczestniczyć zaproszeni przez Przewodniczącego Komitetu eksperci.§ 7.
1.
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia w obecności co najmniej połowy składu Komitetu, z zastrzeżeniem ust. 2.2.
W przypadku nieosiągnięcia uzgodnienia, projekt rozstrzygnięcia może, inicjatywy przewodniczącego posiedzenia, zostać poddany głosowaniu.3.
Rozstrzygnięcia, o których mowa w ust. 2, podejmowane są zwykłą większością głosów uczestników posiedzenia mających prawo głosu (więcej ważnie oddanych głosów za uchwałą, niż przeciw niej; głosy wstrzymujące się nie są uwzględniane); w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia.4.
Głosowanie na posiedzeniach jest jawne. Na wniosek przewodniczącego posiedzenia, każdego z członków Komitetu lub Sekretarza Komitetu, a także osób, o których mowa w art. 4 ust. 6 ustawy, Komitet może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania w trybie tajnym.5.
Rozstrzygnięcia, o których mowa w ust. 1-3, zapadają w formie uchwały.§ 8.
1.
Komitet może podjąć uchwałę o powierzeniu przeprowadzenia niektórych czynności związanych z realizacją jego zadań grupom roboczym.2.
Uchwała w sprawie powołania grupy roboczej określa zadania, termin wykonania czynności oraz osobę przewodniczącego.3.
Sprawozdanie z wykonania czynności grupy roboczej podlega zatwierdzeniu przez Komitet.§ 9.
1.
Przyjęte przez Komitet uchwały podpisuje Przewodniczący Komitetu.2.
Uchwały Komitetu ogłaszane są w Dzienniku Urzędowym Komitetu Integracji Europejskiej, chyba że Przewodniczący Komitetu zarządzi inaczej.§ 10.
1.
Z przebiegu posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który powinien zawierać listę uczestników, porządek obrad, nazwiska referentów poszczególnych punktów porządku obrad oraz treść podjętych uchwał.2.
Protokół zatwierdza i podpisuje przewodniczący posiedzenia. Do oryginału protokołu załącza się rozpatrywane materiały oraz uchwały podjęte przez Komitet.3.
Protokół doręcza się osobom wchodzącym w skład Komitetu oraz osobom wymienionym w art. 4 ust. 6 i 7 ustawy, o ile brały udział w posiedzeniu Komitetu.§ 11.
1.
Posiedzenia Komitetu mają charakter poufny. Przewodniczący posiedzenia może zarządzić tajność całości bądź części posiedzenia.2.
Z zastrzeżeniem ust. 1, Sekretarz Komitetu zapewnia kontakty ze środkami masowego przekazu.§ 12.
1.
Przewodniczący Komitetu kieruje jego pracą i reprezentuje Komitet na zewnątrz.2.
W razie gdy Przewodniczący Komitetu nie może czasowo wykonywać swoich zadań zastępuje go - Minister Spraw Zagranicznych, a w razie jego nieobecności - inny członek Komitetu, wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów.3.
W sprawach wykonania uchwał Komitetu Sekretarz Komitetu z upoważnienia Przewodniczącego Komitetu reprezentuje Komitet wobec innych organów rządowych i pozarządowych.§ 13.
1.
Obsługę prac Komitetu zapewnia urząd Komitetu na zasadach określonych w regulaminie organizacyjnym tego urzędu.2.
W zakresie, o którym mowa w ust. 1, Sekretarz Komitetu w szczególności: 1)
organizuje posiedzenia Komitetu, 2)
sporządza protokół z posiedzenia Komitetu i zapewnia wykonanie rozstrzygnięć Komitetu, 3)
koordynuje działania i prace związane z obsługą Komitetu.3.
W zakresie zadań Komitetu Sekretarz Komitetu zapewnia współdziałanie komórek organizacyjnych właściwych w sprawach integracji europejskiej w urzędach naczelnych i centralnych organów administracji państwowej.4.
Szczegółowe zasady i tryb współdziałania, o którym mowa w ust. 3, ustala Komitet na wniosek Sekretarza Komitetu.§ 14.
Sprawy proceduralne nie uregulowane w regulaminie rozstrzyga Przewodniczący Komitetu.