Regulamin Komitetu Integracji Europejskiej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KIE.2000.1.2

Akt utracił moc
Wersja od: 22 listopada 1996 r.

UCHWAŁA
KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
z dnia 22 listopada 1996 r.
w sprawie regulaminu Komitetu Integracji Europejskiej

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 roku o Komitecie Integracji Europejskiej (Dz. U. Nr 106, poz. 494) Komitet Integracji Europejskiej uchwala co następuje:
§  1.
Uchwala się regulamin Komitetu Integracji Europejskiej, który określa szczegółowe zasady i tryb jego działania.
§  2.
Regulamin, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

§  1.
1.
Regulamin określa szczegółowe zasady i tryb działania Komitetu Integracji Europejskiej, zwanego dalej "Komitetem".
2.
Zadania i kompetencje Komitetu określa ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Komitecie Integracji Europejskiej (Dz. U. Nr 106, poz. 494), zwana dalej "ustawą".
3.
Zasady i tryb działania urzędu Komitetu, będącego aparatem wykonawczym Komitetu, określają odrębne przepisy.
§  2.
1.
Komitet rozpatruje i rozstrzyga sprawy stanowiące przedmiot jego działania na zasadzie kolegialności.
2.
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.
3.
Przewodniczący Komitetu ma prawo, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego regulaminu, do wydawania zarządzeń w sprawach proceduralnych objętych zakresem działania Komitetu. Do spraw proceduralnych należą w szczególności:
1)
tryb zwoływania i odbywania posiedzeń Komitetu,
2)
ustalanie planu pracy Komitetu.
§  3.
1.
Komitet wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub z jego upoważnienia Sekretarz Komitetu, co najmniej raz w miesiącu.
3.
Posiedzenie Komitetu może być zwołane na wniosek członka Komitetu lub Sekretarza Komitetu, w celu pilnego podjęcia spraw wskazanych we wniosku.
§  4.
1.
Przewodniczący Komitetu lub z jego upoważnienia Sekretarz Komitetu, ustala termin posiedzenia, porządek obrad oraz listę osób zaproszonych na posiedzenie Komitetu.
2.
Zawiadomienia o posiedzeniu Komitetu, wraz z porządkiem obrad, doręcza uczestnikom posiedzenia Sekretarz Komitetu w terminie nie krótszym niż siedem dni przed terminem posiedzenia. W sprawach nie cierpiących zwłoki termin ten może ulec skróceniu.
3.
Tryb, o którym mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio do Prezesa Narodowego Banku Polskiego oraz Prezesa Rządowego Centrum Studiów Strategicznych.
4.
Szczegółowe zasady i tryb przygotowania dokumentów na posiedzenia Komitetu ustala Komitet na wniosek Sekretarza Komitetu.
§  5.
1.
Posiedzeniom Komitetu przewodniczy Przewodniczący Komitetu, z zastrzeżeniem § 12 ust. 2.
§  6.
1.
Obecność członków Komitetu oraz Sekretarza Komitetu na posiedzeniu Komitetu jest obowiązkowa. O przyczynach planowanej nieobecności należy powiadomić przed posiedzeniem Przewodniczącego Komitetu.
2.
W przypadku, gdy członek Komitetu, o którym mowa w art. 4 ust. 4 pkt 1 ustawy, nie może uczestniczyć w posiedzeniu Komitetu, uczestniczy w nim jego stały zastępca. Zasady i tryb wyznaczania stałych zastępców określa artykuł 4 ust. 5 ustawy.
3.
W posiedzeniach z głosem doradczym mogą uczestniczyć zaproszeni przez Przewodniczącego Komitetu eksperci.
§  7.
1.
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia w obecności co najmniej połowy składu Komitetu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
W przypadku nieosiągnięcia uzgodnienia, projekt rozstrzygnięcia może, inicjatywy przewodniczącego posiedzenia, zostać poddany głosowaniu.
3.
Rozstrzygnięcia, o których mowa w ust. 2, podejmowane są zwykłą większością głosów uczestników posiedzenia mających prawo głosu (więcej ważnie oddanych głosów za uchwałą, niż przeciw niej; głosy wstrzymujące się nie są uwzględniane); w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia.
4.
Głosowanie na posiedzeniach jest jawne. Na wniosek przewodniczącego posiedzenia, każdego z członków Komitetu lub Sekretarza Komitetu, a także osób, o których mowa w art. 4 ust. 6 ustawy, Komitet może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania w trybie tajnym.
5.
Rozstrzygnięcia, o których mowa w ust. 1-3, zapadają w formie uchwały.
§  8.
1.
Komitet może podjąć uchwałę o powierzeniu przeprowadzenia niektórych czynności związanych z realizacją jego zadań grupom roboczym.
2.
Uchwała w sprawie powołania grupy roboczej określa zadania, termin wykonania czynności oraz osobę przewodniczącego.
3.
Sprawozdanie z wykonania czynności grupy roboczej podlega zatwierdzeniu przez Komitet.
§  9.
1.
Przyjęte przez Komitet uchwały podpisuje Przewodniczący Komitetu.
2.
Uchwały Komitetu ogłaszane są w Dzienniku Urzędowym Komitetu Integracji Europejskiej, chyba że Przewodniczący Komitetu zarządzi inaczej.
§  10.
1.
Z przebiegu posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który powinien zawierać listę uczestników, porządek obrad, nazwiska referentów poszczególnych punktów porządku obrad oraz treść podjętych uchwał.
2.
Protokół zatwierdza i podpisuje przewodniczący posiedzenia. Do oryginału protokołu załącza się rozpatrywane materiały oraz uchwały podjęte przez Komitet.
3.
Protokół doręcza się osobom wchodzącym w skład Komitetu oraz osobom wymienionym w art. 4 ust. 6 i 7 ustawy, o ile brały udział w posiedzeniu Komitetu.
§  11.
1.
Posiedzenia Komitetu mają charakter poufny. Przewodniczący posiedzenia może zarządzić tajność całości bądź części posiedzenia.
2.
Z zastrzeżeniem ust. 1, Sekretarz Komitetu zapewnia kontakty ze środkami masowego przekazu.
§  12.
1.
Przewodniczący Komitetu kieruje jego pracą i reprezentuje Komitet na zewnątrz.
2.
W razie gdy Przewodniczący Komitetu nie może czasowo wykonywać swoich zadań zastępuje go - Minister Spraw Zagranicznych, a w razie jego nieobecności - inny członek Komitetu, wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów.
3.
W sprawach wykonania uchwał Komitetu Sekretarz Komitetu z upoważnienia Przewodniczącego Komitetu reprezentuje Komitet wobec innych organów rządowych i pozarządowych.
§  13.
1.
Obsługę prac Komitetu zapewnia urząd Komitetu na zasadach określonych w regulaminie organizacyjnym tego urzędu.
2.
W zakresie, o którym mowa w ust. 1, Sekretarz Komitetu w szczególności:
1)
organizuje posiedzenia Komitetu,
2)
sporządza protokół z posiedzenia Komitetu i zapewnia wykonanie rozstrzygnięć Komitetu,
3)
koordynuje działania i prace związane z obsługą Komitetu.
3.
W zakresie zadań Komitetu Sekretarz Komitetu zapewnia współdziałanie komórek organizacyjnych właściwych w sprawach integracji europejskiej w urzędach naczelnych i centralnych organów administracji państwowej.
4.
Szczegółowe zasady i tryb współdziałania, o którym mowa w ust. 3, ustala Komitet na wniosek Sekretarza Komitetu.
§  14.
Sprawy proceduralne nie uregulowane w regulaminie rozstrzyga Przewodniczący Komitetu.