Regulamin Komendy Głównej Policji.
Dz.Urz.KGP.2000.6.63
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 11
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 7 lipca 2000 r.
w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Struktura organizacyjna Komendy
Struktura organizacyjna Komendy
Rozdział 3
Tryb kierowania w Komendzie
Tryb kierowania w Komendzie
Rozdział 4
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIK Nr 1 9
BIURO - CENTRALNY SZTAB POLICJI
BIURO - CENTRALNY SZTAB POLICJI
1) gromadzenia, prawidłowego obiegu i przekazywania informacji o bieżących najważniejszych zdarzeniach w kraju oraz zapewnienia właściwej reakcji jednostek Policji zgodnie z właściwością miejscową i rzeczową,
2) stwarzania warunków do sprawnej działalności Policji w okresach stanów nadzwyczajnych,
3) organizowania, koordynowania i nadzorowania wykonania zadań Policji w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa publicznego lub niebezpiecznego zakłócenia porządku publicznego,
4) opracowywania metod i form postępowania Policji w okresach stanów nadzwyczajnych,
4a) nadzoru operacyjnego nad lotnictwem policyjnym,
5) kontrolowania komend wojewódzkich Policji i podległych im jednostek organizacyjnych w zakresie właściwości rzeczowej biura,
6) organizowania, nadzoru i koordynowania systemu negocjacji policyjnych.
2. Struktura organizacyjna Biura - Centralny Sztab Policji:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Centralne Stanowisko Kierowania,
3) Wdział II - Operacji Policyjnych,
4) Sekcja ds. Mobilizacyjno-Obronnych,
5) Samodzielne Stanowisko,
6) Zarząd Lotnictwa Policyjnego:
a) Wydział Lotniczy,
b) Sekcja Obsługi Technicznej,
c) Sekcja Nadzoru Operacyjnego i Logistyki,
d) Stanowisko Samodzielne do Spraw Jakości (Kierownik Jakości),
e) Stanowisko Samodzielne do Spraw Bezpieczeństwa Lotniczego (Inspektor Bezpieczeństwa Lotniczego).
ZAŁĄCZNIK Nr 2 10
BIURO FINANSÓW
BIURO FINANSÓW
1) wynikające z uprawnień Komendanta jako dysponenta środków budżetu państwa II stopnia, w tym planowanie dochodów i wydatków budżetowych Komendy i podległych dysponentów III stopnia oraz rozdział środków budżetowych dla dysponentów III stopnia,
2) finansowe zabezpieczenie działalności Komendy i podległych dysponentów III stopnia,,
3) obsługa finansowa komórek organizacyjnych Komendy, głównie w zakresie realizacji bieżących wydatków budżetowych o charakterze osobowym (uposażenia i wynagrodzenia oraz składki od nich naliczane),
4) przygotowywanie przepisów i decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości rzeczowej biura,
5) kontrola finansowa jednostek organizacyjnych Policji.
2. Struktura organizacyjna Biura Finansów:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
c) główny księgowy budżetu,
2) Wydział I - Budżetu,
3) Wydział II - Obsługi Finansowej,
a) Sekcja Wydatków Osobowych,
4) Wydział III - Kontroli,
a) (skreślona),
5) Wydział IV - Organizacyjno-Normatywny,
6) Sekcja Rachunkowości.
ZAŁĄCZNIK Nr 3 11
BIURO KADR I SZKOLENIA
BIURO KADR I SZKOLENIA
1) wdrażanie polityki kadrowej Komendanta Głównego Policji,
2) przygotowywanie decyzji administracyjnych Komendanta Głównego Policji w sprawach dotyczących stosunku służbowego policjantów,
3) obsługa kadrowa policjantów w zakresie zastrzeżonym dla Komendanta Głównego Policji oraz obsługa kadrowa policjantów i pracowników Komendy,
4) organizowanie i obsługa konkursów na stanowisko komendanta wojewódzkiego Policji,
5) nadzorowanie poprawności zorganizowania struktur organizacyjnych jednostek Policji,
5a) prowadzenie ewidencji etatów i stanu zatrudnienia w Policji oraz opracowywanie analiz etatowo-kadrowych,
6) koordynowanie przedsięwzięć związanych z udziałem policjantów w misjach pokojowych działających pod auspicjami organizacji międzynarodowych,
7) koordynowanie opieki psychologicznej nad policjantami i pracownikami w Policji oraz sprawowani profilaktycznej i interwencyjnej opieki psychologicznej nad policjantami i pracownikami Komendy,
8) kształtowanie systemu edukacji zawodowej policjantów, określanie szczegółowych zasad, metod i form szkolenia oraz doskonalenia zawodowego policjantów - nadzór w tym zakresie,
9) rozpoznawanie potrzeb kulturalnych i edukacyjnych środowiska policyjnego oraz wdrażanie rozwiązań mających na celu kształtowanie indywidualnej i zbiorowej aktywności policjantów w różnych formach działalności kulturalnej, sprzyjających samorealizacji i rozwoju osobowości policjantów,
10) (skreślony).
2. Struktura organizacyjna Biura Kadr i Szkolenia:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Spraw Osobowych,
a) Sekcja I Spraw Osobowych Jednostek terenowych,
b) Sekcja II Spraw Osobowych Komórek Komendy Głównej Policji,
c) Zespół Obsługi Kancelaryjnej,
3) Wydział II - Organizacyjny, Ewidencji i Analiz,
4) Wydział III - Koordynacji Szkolenia,
5) Wydział IV - Centralny Ośrodek Metodyki Szkolenia,
6) Wydział V - Kultury,
7) Samodzielne Stanowiska,
8) Zespół Psychologa-Koordynatora,
9) Zespół Obsługi Prawnej.
ZAŁĄCZNIK Nr 4 12
BIURO KOORDYNACJII SŁUŻBY KRYMINALNEJ
BIURO KOORDYNACJII SŁUŻBY KRYMINALNEJ
1) koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych w zwalczaniu przestępczości kryminalnej i gospodarczej przez jednostki Policji,
2) opracowywanie metod i form wykonywania zadań przez służbę kryminalną Policji,
3) opracowywanie i propagowanie nowych rozwiązań technicznych oraz udzielanie pomocy w ich wdrażaniu w komórkach techniki operacyjnej jednostek Policji,
4) współdziałanie z policjami innych państw w sprawach dotyczących wspierania działań wykonawczych jednostek Policji w realizacji zadań,
5) kontrolowanie komend wojewódzkich Policji i podległych im jednostek organizacyjnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura.
2. Struktura organizacyjna Biura Koordynacji Służby Kryminalnej:
1) Kierownictwo:
c) dyrektor,
d) zastępca dyrektora,
2) Wydział Kryminalny,
3) Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą,
4) Wydział Dochodzeniowo-Śledczy,
5) Wydział Techniki Operacyjnej,
6) Wydział Techniki Specjalnej,
7) Wydział Metodyki i Strategii,
8) Stanowiska Samodzielne.
ZAŁĄCZNIK Nr 5 13
BIURO KOORDYNACJI SŁUŻBY PREWENCYJNEJ
BIURO KOORDYNACJI SŁUŻBY PREWENCYJNEJ
1) opracowywanie zasad organizacji i wykonawstwa służby w patrolach, obchodach i na posterunkach,
2) koordynowanie działań Policji w sferze zapobiegania popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz innym zjawiskom kryminogennym,
3) organizowanie i koordynowanie działań Policji na rzecz ochrony osób i mienia oraz porządku i bezpieczeństwa publicznego,
4) koordynowanie współpracy jednostek Policji ze strażami gminnymi oraz sprawowanie nad nimi nadzoru,
5) koordynowanie realizacji zadań jednostek Policji odnośnie broni, amunicji i materiałów wybuchowych,
6) koordynowanie przedsięwzięć jednostek Policji dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
6a) koordynowanie działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania demoralizacji, przestępczości i patologii wśród dzieci, młodzieży i w rodzinie,
7) przygotowywanie decyzji administracyjnych Komendanta Głównego Policji w zakresie właściwości biura,
8) kontrolowanie komend wojewódzkich Policji i podległych im jednostek organizacyjnych w zakresie właściwości rzeczowej biura.
2. Struktura organizacyjna Biura Koordynacji Służby Prewencyjnej:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Kontaktów Społecznych i Profilaktyki,
3) Wydział II - Organizacji Służby,
4) Wydział III - Ruchu Drogowego,
5) Wydział IV - Ochrony Osób, Mienia i Pozwoleń na Broń,
a) Sekcja I - Ochrony Osób i Mienia,
b) Sekcja II - Pozwoleń na Broń i Opiniowania,
6) Wydział do Spraw Nieletnich i Patologii,
7) Stanowisko Samodzielne.
ZAŁĄCZNIK Nr 6 14
BIURO LOGISTYKI POLICJI
BIURO LOGISTYKI POLICJI
1) prowadzenie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej - realizowanie wydatków budżetowych obejmujących wydatki bieżące o charakterze rzeczowym oraz wydatki majątkowe,
2) udzielanie zamówień publicznych oraz zawieranie umów i kontraktów na nabywany centralnie i w wybranych asortymentach sprzęt i materiały zaopatrzenia transportowego, uzbrojenia, techniki bojowej, techniki policyjnej i biurowej, materiały i przedmioty zaopatrzenia mundurowego, formularze i druki oraz usługi z przeznaczeniem dla komend wojewódzkich Policji oraz komórek organizacyjnych Komendy,
3) koordynowanie gospodarki transportowej i kwatermistrzowskiej oraz działalności zaplecza techniczno-serwisowego sprzętu użytkowego w Policji,
4) koordynowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego jednostek organizacyjnych Policji,
5) nadzorowanie zadań związanych z realizacją przez jednostki organizacyjne Policji ustawowego prawa policjantów (emerytów, rencistów) do lokalu mieszkalnego oraz świadczeń finansowych z nim związanych,
6) sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamierzeń inwestycyjnych Komendy oraz utrzymaniem eksploatowanych obiektów służbowych i socjalnych Policji w pełnej sprawności techniczno-użytkowej, koordynacja i monitoring zamierzeń inwestycyjnych komend i szkół Policji, prowadzenie działalności remontowo-konserwacyjnej oraz zarządzanie, gospodarowanie i obrót nieruchomościami jednostek Policji,
7) prowadzenie obsługi materiałowej, technicznej, administracyjnej, transportowej, mieszkaniowej i socjalnej komórek organizacyjnych oraz policjantów i pracowników Komendy,
8) prowadzenie obsługi finansowej, mieszkaniowej oraz socjalnej emerytów i rencistów Komendy oraz byłego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,
9) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta Głównego Policji w sprawach przydziału (opróżniania) lokali tymczasowych, kwater oraz równoważników pieniężnych i pomocy finansowej,
10) prowadzenie ochrony obiektów Komendy,
11) prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętem i materiałami nabywanymi centralnie, o których mowa w ppkt 2 oraz usług naprawczo-serwisowych wybranych asortymentów sprzętu użytkowego w jednostkach organizacyjnych Policji.
2. Struktura organizacyjna Biura Logistyki Policji:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępcy dyrektora,
2) Wydział I - Finansowy,
a) Sekcja Planowania i Rozliczeń Finansowych,
3) Wydział II - Gospodarki Transportowej,
a) Sekcja I - Rozwoju Technicznego i Zakupów Centralnych,
b) Sekcja II - Normowania i Koordynacji Transportu Policji,
c) Sekcja III - Obsługowo - Naprawcza,
d) Sekcja IV - Eksploatacji,
4) Wydział III - Uzbrojenia i Techniki,
a) Sekcja Uzbrojenia,
5) Wydział IV - Gospodarki Kwatermistrzowskiej,
6) Wydział V - Zabezpieczenia Obiektów Komendy Głównej Policji,
7) Wydział VI - Remontów i Konserwacji,
a) Sekcja I - Koordynacji i Monitoringu Zamierzeń Inwestycyjnych KWP i Szkół Policji,
b) Sekcja II - Inwestycji i Remontów Obiektów Służbowych KGP,
c) Sekcja III - Utrzymania i Konserwacji Obiektów Służbowych KGP,
d) Sekcja IV - Ewidencji i Kosztów Eksploatacji,
8) Wydział VII - Świadczeń Socjalnych i Mieszkaniowych,
9) Wydział VIII-Ogólny,
10) Sekcja Magazynów,
11) Zespół Obsługi Prawnej,
12) Samodzielne Stanowiska.
ZAŁĄCZNIK Nr 7 15
BIURO ŁĄCZNOŚCI I INFORMATYKI
BIURO ŁĄCZNOŚCI I INFORMATYKI
1) organizowanie, eksploatację i nadzorowanie funkcjonowania systemów łączności, wspomaganie informacyjne realizacji funkcji kierowniczych i wykonawczych Policji,
2) opracowywanie, wdrażanie i eksploatację specjalistycznych systemów informatycznych oraz metod i form nadzoru nad ich funkcjonowaniem,
3) koordynowanie działalności jednostek organizacyjnych Policji w dziedzinie telekomunikacji i informatyki oraz organizacji przepływu informacji,
4) udzielanie zamówień publicznych oraz zawieranie umów i kontraktów na nabywany centralnie i w wybranych asortymentach sprzęt i materiały łączności oraz usługi z przeznaczeniem dla komend wojewódzkich Policji oraz komórek organizacyjnych Komendy nie będących dysponentami środków budżetu państwa.
2. Struktura organizacyjna Biura Łączności i Informatyki:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępcy dyrektora,
2) Wydział I - Obsługi Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Policji,
3) Wydział II - Organizacji i Rozwoju Systemów Łączności,
4) Wydział III - Organizacji i Rozwoju Systemów Informatycznych,
5) Wydział IV - Ochrony Informacji,
6) Wydział V - Teletransmisji,
a) Sekcja I - Dalekosiężnych Systemów Łączności i Urządzeń Zasilających,
b) Sekcja II - Międzynarodowej i Międzymiastowej Łączności Telegraficznej,
c) Sekcja III - Obsługa Urządzeń Komutacyjnych,
d) Sekcja IV - Nadzoru Technicznego i Napraw,
e) Sekcja V - WARMAN - Obsługi Multimedialnej Miejskiej Sieci Teleinformatycznej ATM,
7) Wydział VI - Telekomunikacji,
a) Sekcja I - Organizacji Łączności i Systemów Informatycznych,
b) Sekcja II - Eksploatacji Sieci Kablowej,
c) Sekcja III - Instalacji i Eksploatacji Urządzeń Dyspozytorskich,
d) Sekcja IV - Utrzymania i Obsługi Central Telefonicznych Łączności Rządowej i Wewnętrznej,
8) Wydział VII - Radiokomunikacji,
a) Sekcja I - Radiofonicznej Łączności Konwencjonalnej i Trankingowej,
b) Sekcja II - Napraw Sprzętu Łączności,
c) Sekcja III - Radiowego Centrum Nadawczego KF,
d) Sekcja IV - Radiowego Centrum Odbiorczego KF,
9) Wydział VIII - Poczty Specjalnej,
a) Sekcja I - Ekspedycji Poczty Specjalnej,
b) Sekcja II - Ochrony i Przewozu Poczty Specjalnej,
10) Wydział IX - Obsługi Systemów Informatycznych,
a) Sekcja I - Obsługi Policyjnej Sieci Transmisji Danych,
b) Sekcja II - Obsługi Technologicznej i Bezpośredniego Nadzoru Sieci Transmisyjnej,
11) Wydział X - Administracyjno-Gospodarczy,
12) Wydział XI - Zaopatrzenia,
13) Sekcja Finansowa,
14) Stanowiska Samodzielne.
ZAŁĄCZNIK Nr 8 16
BIURO MIĘDZYNARODOWEJ WSPÓŁPRACY POLICJI
BIURO MIĘDZYNARODOWEJ WSPÓŁPRACY POLICJI
1) zapewnienie polskim organom ścigania całodobowej wymiany informacji policyjnych z zagranicą,
2) (skreślony),
3) wykonywanie zobowiązań wynikających z przynależności do Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnych Interpol, Grupy Zadaniowej ds. Przestępczości Zorganizowanej w regionie Morza Bałtyckiego "Baltcom" oraz z innych aktów prawnych i umów międzynarodowych, dotyczących współdziałania polskich i zagranicznych organów ścigania,
4) koordynację międzynarodowej współpracy policyjnej w celu ochrony porządku prawnego i interesów obywateli,
5) podejmowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych wynikających z zakresu właściwości rzeczowej Biura.
2. Struktura organizacyjna Biura Międzynarodowej Współpracy Policji:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Poszukiwań Międzynarodowych,
3) Wydział II- Przestępstw Kryminalnych,
4) Wydział III - Międzynarodowej Przestępczości Zorganizowanej,
5) Wydział IV - Operacji Międzynarodowych,
6) Sekcja Analizy i Ewidencji Danych.
ZAŁĄCZNIK Nr 9 17
BIURO PRAWNE
BIURO PRAWNE
1) zapewnienia zgodności przygotowywanych w Komendzie projektów aktów prawnych z obowiązującym w Państwie systemem prawnym oraz zasadami techniki prawodawczej,
2) opracowywania, konsultacji i opiniowania projektów umów międzynarodowych dotyczących współpracy Policji z zagranicznymi partnerami oraz innego rodzaju umów międzynarodowych; udziału w negocjacjach międzynarodowych dotyczących Policji,
3) przedkładania Komendantowi Głównemu Policji projektów aktów prawnych dotyczących Policji,
4) przygotowywania opinii prawnych oraz doradztwa prawnego dla kierownictwa Komendy,
5) wydawania opinii prawnych i interpretacji przepisów w sprawach skomplikowanych i precedensowych,
6) rozpatrywania zażaleń cudzoziemców na postanowienia komendantów wojewódzkich Policji wyrażających opinie w sprawach zezwoleń na zamieszkanie na czas oznaczony oraz przygotowywania postanowień Komendanta Głównego Policji w tym zakresie,
7) zastępstwa sądowego Komendanta Głównego Policji przez Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym i sądami powszechnymi,
8) koordynowania działalności legislacyjnej i pomocy prawnej w Policji,
9) ewidencjonowania aktów prawnych Komendanta Głównego Policji,
10) redakcji i wydawania Dziennika Urzędowego Komendy Głównej Policji oraz Biuletynu Prawnego dla potrzeb praktyki Policji,
11) udzielania informacji o obowiązujących aktach prawnych,
12) prowadzenia i udostępniania zbiorów aktów prawnych, orzeczeń sądowych oraz informacji o literaturze prawniczej.
2. Struktura organizacyjna Biura Prawnego:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Legislacyjny,
3) Wydział II - Pomocy Prawnej,
4) Wydział III - Informacji i Dokumentacji Prawnej.
ZAŁĄCZNIK Nr 10 18
BIURO PREZYDIALNE
BIURO PREZYDIALNE
1) opracowywanie Komendantowi Głównemu Policji analiz, ocen i informacji dotyczących realizacji ustawowych zadań Policji,
2) opracowywanie organom władzy i administracji rządowej analiz i informacji dotyczących Policji,
3) organizowanie kontaktów krajowych i międzynarodowych Komendantowi Głównemu Policji,
4) realizowanie przedsięwzięć w procesie integracji europejskiej oraz koordynowanie międzynarodowej współpracy komórek organizacyjnych Komendy i jednostek Policji,
5) obsługę prasową Komendanta Głównego Policji oraz organizowanie i koordynowanie zadań w sferze kontaktów z mediami,
6) nadzór i koordynację nad działalnością archiwalną w Policji i udostępnianie akt ze zbiorów archiwalnych jednostek organizacyjnych Policji oraz gromadzenie, przechowywanie i opracowywanie zasobu archiwalnego Komendy,
7) wydawanie czasopism policyjnych.
2. Struktura organizacyjna Biura Prezydialnego:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Integracji Europejskiej i Współpracy z Zagranicą,
3) Wydział II - Analiz i Statystyki Policyjnej,
4) Wydział III - Główne Archiwum Policji,
5) Wydział IV - Centralna Kancelaria Komendy Głównej Policji,
6) Zespół prasowy,
7) Redakcja "Gazety Policyjnej",
8) Samodzielne Stanowiska.
ZAŁĄCZNIK Nr 11 19
CENTRALNE LABORATORIUM KRYMINALISTYCZNE
CENTRALNE LABORATORIUM KRYMINALISTYCZNE
1) wykonywanie prac badawczo-wdrożeniowych, porównawczych i eksperckich w dziedzinie kryminalistyki oraz prowadzenie zbiorów i kartotek kryminalistycznych,
2) koordynowanie wykonywania zadań przez jednostki organizacyjne Policji w sferze techniczno-kryminalistycznej obsługi miejsc zdarzeń i badań laboratoryjnych,
3) opracowanie metod, norm i standardów w zakresie zadań wykonywanych przez komórki organizacyjne techniki kryminalistycznej w jednostkach organizacyjnych Policji oraz nadawanie i weryfikowanie uprawnień do samodzielnego opracowywania ekspertyz i wydawania opinii w laboratoriach kryminalistycznych i komórkach techniki kryminalistycznej jednostek organizacyjnych Policji,
4) wdrażanie nowatorskich metod i środków ujawniania, zabezpieczania i badania śladów kryminalistycznych oraz organizowanie szkoleń doskonalenia zawodowego i dokonywanie ocen jakości pracy w laboratoriach kryminalistycznych i komórkach techniki kryminalistycznej,
5) udzielanie pomocy komórkom organizacyjnym jednostek organizacyjnych Policji w doborze środków oraz przy realizacji ich zadań, włączając w to zakupy centralne sprzętu i materiałów o strategicznym znaczeniu dla pionu techniki kryminalistycznej,
6) organizowanie współdziałania w zakresie techniki kryminalistycznej z policjami innych państw, a także krajowymi i międzynarodowymi instytucjami oraz organizacjami zajmującymi się problematyką kryminalistyczną.
2. Struktura organizacyjna Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Badań Dokumentów i Fonoskopii,
a) Zespół 1 - Klasycznych Badań Dokumentów,
b) Zespół 2 - Technicznych Badań Dokumentów,
c) Zespół 3 - Badań Fonoskopijnych,
3) Wydział II - Badań Broni i Balistyki,
a) Zespół 1 - Badań Broni i Balistyki,
b) Zespół 2 - Obsługi Zbiorów i Magazynów,
4) Wydział III - Mechanoskopii,
a) Zespół 1 - Mechanoskopii Klasycznej i Badań Atestacyjnych,
b) Zespół 2 - Badań Oznaczeń Identyfikacyjnych,
c) Zespół 3 - Badań Wypadków Drogowych
d) Zespół 4 - Badań Traseologicznych,
5) Wydział IV - Chemii,
a) Zespół 1 - Badań Narkotyków,
b) Zespół 2 - Analizy Organicznej,
c) Zespół 3 - Analizy Nieorganicznej,
6) Wydział V -Biologii,
a) Zespół 1 - Biologii Klasycznej i Medycyny Sądowej,
b) Zespół 2 - Badań Genetycznych,
c) Zespół 3 - Badań Osmologicznych,
7) Wydział VI - Daktyloskopii,
a) Zespół 1 - Identyfikacji Daktyloskopijnej,
b) Zespół 2 - Wizualizacji Daktyloskopijnej,
c) Zespół 3 - Centralna Registratura Daktyloskopijna,
8) Wydział VII - Technik Wizualnych i Komputerowych,
a) Zespół 1 - Fotografii Barwnej,
b) Zespół 2 - Fotografii Czarno-białej,
c) Zespół 3 - Techniki Video,
d) Zespół 4 - Badań Komputerowych,
e) Zespół 5 - Badań Antroposkopijnych,
9) Wydział VIII - Organizacji i Postępu Technicznego,
a) Sekcja Koordynacji Badań, Doskonalenia Zawodowego i Analiz,
b) Zespół 1 - Wydawnictw,
c) Zespół 2 - Finansowo-Gospodarczy,
d) Zespół 3 - Obsługi Kancelaryjno-Biurowej.
10) Stanowisko Samodzielne
ZAŁĄCZNIK Nr 12 20
INSPEKTORAT KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
INSPEKTORAT KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
1) prowadzenia w imieniu Komendanta Głównego Policji kontroli wykonywania ustawowych zadań Policji, a w szczególności:
a) prawidłowości kierunków działania, doboru środków oraz wykonywania zadań przez jednostki Policji, a także wykonywania obowiązków służbowych przez policjantów i pracowników,
b) efektywności funkcjonowania struktur organizacyjnych, form i metod zarządzania oraz nadzoru służbowego w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach Policji,
c) przestrzegania przez komórki organizacyjne Komendy i jednostki Policji zasad gospodarności oraz wykorzystania środków finansowych,
d) przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, profilaktycznej opieki zdrowotnej, a także ochrony przeciwpożarowej,
e) przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
2) analizowania ujawnionych nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu jednostek Policji oraz opracowywania wytycznych i zaleceń mających na celu eliminowanie i zapobieganie ich powstawania,
3) analizowania dokumentacji kontrolnej komórek inspekcyjnych w Policji,
4) opracowywania Komendantowi Głównemu Policji informacji o ustaleniach pokontrolnych,
5) przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków należących do kompetencji Komendanta Głównego Policji,
6) koordynowania działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, medycyny pracy i ochrony przeciwpożarowej w jednostkach Policji oraz realizacji zadań w tym zakresie w komórkach organizacyjnych Komendy,
7) koordynowanie działań kontrolnych w Policji.
2. Struktura organizacyjna Inspektoratu Komendanta Głównego Policji:
1) Kierownictwo:
a) dyrektor,
b) zastępca dyrektora,
2) Wydział I - Kontroli,
a) Zespół ds. Kontroli Ogólnopolicyjnej,
b) Zespół ds. Kontroli Finansowo-Gospodarczej,
3) Wydział II - Skarg i Wniosków,
4) Wydział III - Informacji i Analiz,
5) Sekcja ds. Medycyny Pracy, BHP i Ochrony Przeciwpożarowej,
6) Zespół Obsługi.
ZAŁĄCZNIK Nr 13
WYDZIAŁ INFORMACJI POLICYJNEJ
WYDZIAŁ INFORMACJI POLICYJNEJ
1) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z opracowywaniem obiegu informacji w systemach policyjnych oraz zasad dostępu do tych systemów,
2) opiniowanie i opracowywanie projektów przepisów regulujących zakres, tryb oraz formę wymiany informacji w Policji,
3) opiniowanie i opracowywanie projektów przepisów regulujących zakres, tryb oraz formę wymiany informacji z podmiotami pozapolicyjnymi,
4) koordynację działań związanych z włączeniem do obiegu informacyjnego danych gromadzonych w nowo tworzonych systemach informatycznych,
5) opracowywanie metod i form działań jednostek organizacyjnych Policji w sferze gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania przez Policję informacji uzyskanych w toku realizacji zadań,
6) inicjowanie, organizowanie oraz koordynowanie działań mających na celu wdrożenie analizy kryminalnej jako narzędzia wspierającego pracę wykrywczą i dochodzeniowo-śledczą przy wykorzystaniu środków informatycznych.
2. Struktura organizacyjna Wydziału Informacji Policyjnej:
1) naczelnik wydziału,
2) stanowiska wykonawcze.
ZAŁĄCZNIK Nr 14 21
BIURO DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
BIURO DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Komendzie, w tym w systemach i sieciach teleinformatycznych,
2) nadzór nad stosowaniem środków ochrony fizycznej obiektów Komendy przed nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych,
3) kontrolę ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji w Policji,
4) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy oddziałów Kancelarii Tajnej Komendy,
5) szkolenie policjantów i pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
6) współpracę ze służbami ochrony państwa w zakresie przewidzianym ustawą o ochronie informacji niejawnych,
7) przygotowywanie materiałów do wniosków lub decyzji w sprawach udostępniania informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową określonej osobie lub instytucji przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji lub Komendanta Głównego Policji,
8) przygotowywanie materiałów do wniosków lub decyzji w sprawach zwalniania z zachowania tajemnicy państwowej lub służbowej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
9) prowadzenie postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa:
a) policjantom i pracownikom oraz kandydatom do służby lub pracy w Komendzie,
b) policjantom, dla których właściwy w sprawach osobowych jest Komendant Główny Policji,
c) szefom logistyki oraz pełnomocnikom do spraw ochrony informacji niejawnych w komendach wojewódzkich Policji, Wyższej Szkole Policji i szkołach policyjnych.
2. Struktura organizacyjna Biura do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych:
1) Kierownictwo:
dyrektor biura,
2) Wydział I Postępowań Sprawdzających i Udostępniania Informacji Niejawnych oraz Zwalniania z Zachowania Tajemnicy,
3) Wydział II Kontroli Szkoleń,
4) Zespół I Kancelaria Tajna Komendy Głównej Policji,
5) Zespół II Ochrony Teleinformatycznej i Fizycznej.
ZAŁĄCZNIK Nr 15 22
BIURO SPRAW WEWNĘTRZNYCH
BIURO SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1) wykrywania przestępstw popełnionych przez policjantów i pracowników Policji z zastosowaniem metod i form pracy operacyjnej oraz czynności dochodzeniowo-śledczych w zakresie przewidzianym w Kodeksie postępowania karnego,
2) ujawniania zjawisk kryminogennych w środowisku policjantów i pracowników Policji,
3) koordynowania działań operacyjnych prowadzonych w sprawach policjantów i pracowników Policji podejrzewanych o popełnienie przestępstwa, w przypadku konieczności współpracy między jednostkami organizacyjnymi Policji,
4) gromadzenia informacji o przestępczości w środowisku policjantów i pracowników Policji oraz analizowania tych informacji.
2. Struktura organizacyjna Biura Spraw Wewnętrznych:
1) Kierownictwo:
dyrektor biura,
2) Wydział I,
a) Sekcja I,
b) Sekcja II,
c) Sekcja III,
3) Wydział II,
4) Sekcja do Spraw Analiz i Obsługi,
5) Stanowiska Samodzielne.
ZAŁĄCZNIK Nr 16 23
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
1) kreowanie i realizowanie polityki Komendanta Głównego Policji w zakresie zarządzania jakością,
2) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac nad rozwojem systemu zarządzania jakością w Policji,
3) koordynowanie i monitorowanie przedsięwzięć realizowanych przez jednostki organizacyjne Policji w zakresie zarządzania jakością,
4) ustalanie kierunków i problematyki szkoleń z zakresu zarządzania jakością,
5) opracowywanie analiz dotyczących organizacji Policji oraz inicjowanie zmian w zasadach organizacji jednostek organizacyjnych Policji i zakresów działania,
6) współpracę z kierownikami komórek organizacyjnych Komendy w ramach systemu zarządzania jakością,
7) koordynowanie pracy grupy liderów jakości w komórkach organizacyjnych Komendy,
8) organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego w zakresie problematyki zarządzania jakością,
9) współpracę z Wyższą Szkołą Policji w Szczytnie, szkołami policyjnymi i ośrodkami szkolenia w zakresie zadań wydziału.
2. Struktura organizacyjna Wydziału Zarządzania Jakością:
1) Naczelnik wydziału,
2) Stanowiska Wykonawcze.