Regulamin działania Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2008.15.75

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 59
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 11 grudnia 2008 r.
w sprawie regulaminu działania Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych

Na podstawie art. 28d ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374 oraz z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902 i Nr 206 poz. 1289) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się regulamin działania Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN DZIAŁANIA PAŃSTWOWEJ KOMISJI BADANIA WYPADKÓW KOLEJOWYCH

§ 1.
Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych, zwana dalej "Komisją", działa przy ministrze właściwym do spraw transportu, zwanym dalej "Ministrem".
§  2.
Komisja wykonuje zadania w imieniu Ministra na podstawie:
1)
ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374 oraz z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902 i Nr 206, poz. 1289), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych (Dz. U. Nr 89, poz. 593), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3)
niniejszego regulaminu działania Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, zwanego dalej "regulaminem".
§  3.
1.
Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami.
2.
W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji jej pracami kieruje Zastępca Przewodniczącego, a w razie jego nieobecności wyznaczony przez Przewodniczącego Komisji członek stały Komisji.
§  4.
1.
Przewodniczący Komisji koordynuje realizację zadań Komisji, zapewnia właściwą organizację pracy, jej sprawne działanie oraz reprezentuje Komisję na zewnątrz.
2.
Do obowiązków Przewodniczącego Komisji należy, w szczególności:
1)
zapewnienie organizacyjnych warunków współpracy Komisji z właściwymi podmiotami prowadzącymi postępowanie w sprawie poważnych wypadków, wypadków lub incydentów w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej w zakresie określonym w art. 28j ustawy;
2)
składanie Ministrowi rocznego sprawozdania z realizacji zadań Komisji, obejmującego w szczególności wykaz poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych objętych postępowaniami prowadzonymi przez Komisję oraz stan realizacji tych postępowań, a także wnioski mające na celu ich usprawnienie;
3)
przekazywanie zaleceń w zakresie poprawy bezpieczeństwa Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego, a w uzasadnionych przypadkach innym zainteresowanym podmiotom, w tym podmiotom innych państw członkowskich Unii Europejskiej;
4)
nadzór nad przestrzeganiem przez członków Komisji i pracownika obsługi przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych;
5)
ścisła współpraca z Sekretarzem Komisji, w szczególności przy kompletowaniu dokumentów dotyczących poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych;
6)
ustalanie, w porozumieniu z Biurem Dyrektora Generalnego, zakresu czynności pracownika obsługi Komisji oraz bezpośrednia kontrola realizacji przydzielonych mu zadań.
3.
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy również:
1)
organizacja i prowadzenie postępowań w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych należących do kompetencji Komisji oraz nadzór nad ich właściwym przebiegiem i terminowym zakończeniem;
2)
nadzór nad postępowaniami prowadzonymi przez komisje kolejowe;
3)
organizowanie sporządzania ekspertyz i opinii, w tym nadzór nad ich realizacją, zgodnie z procedurami obowiązującymi w Ministerstwie Infrastruktury, zwanym dalej "Ministerstwem";
4)
ustalanie, we współpracy z Sekretarzem Komisji, terminów i programów posiedzeń Komisji;
5)
prowadzenie posiedzeń Komisji.
4.
Przewodniczący Komisji, w zakresie swego działania, podejmuje decyzje nie zastrzeżone do kompetencji innych osób, w szczególności:
1)
ustala listę ekspertów;
2)
w sprawach określonych przez Ministra na podstawie odrębnego upoważnienia.
§  5.
Do obowiązków Zastępcy Przewodniczącego należy, w szczególności:
1)
zastępowanie Przewodniczącego Komisji w czasie jego nieobecności;
2)
uczestniczenie w postępowaniach w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych zastrzeżonych do kompetencji Komisji;
3)
nadzór nad prowadzonymi postępowaniami, odpowiednio w zakresie swoich kompetencji;
4)
zgłaszanie Przewodniczącemu Komisji wniosków o sporządzenie ekspertyz lub opinii oraz uzasadnianie konieczności ich wykonania w przypadku, gdy z wnioskiem występuje kierujący zespołem powypadkowym;
5)
ścisła współpraca z Sekretarzem Komisji, w szczególności przy kompletowaniu dokumentów dotyczących poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych.
§  6.
Do obowiązków Sekretarza Komisji należy, w szczególności:
1)
nadzorowanie pracownika obsługi Komisji w zakresie wykonywania zadań na jej rzecz;
2)
zawiadamianie o terminie posiedzeń osób mających w nich wziąć udział;
3)
kontrola pod względem formalnym uchwał Komisji przed podpisaniem ich przez członków Komisji;
4)
prowadzenie ewidencji poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych, w sprawie których Komisja prowadziła lub prowadzi postępowanie;
5)
prowadzenie ewidencji zawiadomień, o których mowa w § 5 ust. 3 rozporządzenia;
6)
prowadzenie ewidencji dokumentacji z postępowań w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych;
7)
prowadzenie listy Ministra, o której mowa w art. 28a ust. 4 ustawy;
8)
współdziałanie z Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego w zakresie obejmującym statystykę poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych;
9)
prowadzenie ewidencji legitymacji wydanych członkom Komisji przez Ministra;
10)
uczestnictwo w postępowaniach w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych zastrzeżonych do kompetencji Komisji.
§  7.
1.
Minister wydaje legitymacje, na czas powołania, członkom stałym Komisji z dniem ich powołania.
2.
Minister wydaje legitymacje, na czas wyznaczenia, członkom doraźnym Komisji, na wniosek Przewodniczącego Komisji.
3.
Członkowie Komisji są obowiązani zwrócić legitymacje z dniem ich odwołania lub upływem terminu ważności legitymacji.
§  8.
Do obowiązków członka stałego Komisji należy:
1)
uczestnictwo w postępowaniach w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych prowadzonych przez Komisję;
2)
wnioskowanie, w uzasadnionych przypadkach, o sporządzenie ekspertyz lub opinii w postępowaniach, o których mowa w pkt 1;
3)
uczestnictwo w posiedzeniach Komisji;
4)
zapoznawanie się na bieżąco z materiałami krajowymi i zagranicznymi z zakresu postępowań w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych.
§  9.
Do obowiązków członków doraźnych Komisji należy:
1)
uczestnictwo w postępowaniach w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych, do których zostali wyznaczeni;
2)
wnioskowanie w uzasadnionych przypadkach o sporządzenie ekspertyz lub opinii w postępowaniach, o których mowa w pkt 1;
3)
uczestnictwo w posiedzeniach Komisji dotyczących postępowań, do uczestniczenia w których zostali wyznaczeni.
§  10.
1.
Przewodniczący Komisji, po uzyskaniu informacji o poważnym wypadku, wypadku lub incydencie na linii kolejowej w trybie § 5 ust. 3 rozporządzenia, dokonuje kwalifikacji tego zdarzenia w celu ustalenia konieczności podjęcia postępowania przez Komisję.
2.
Jeżeli Przewodniczący Komisji zdecyduje o podjęciu postępowania powołuje zespół powypadkowy, w szczególności wyznacza kierującego zespołem powypadkowym spośród członków Komisji i w porozumieniu z nim ustala skład zespołu.
3.
W skład zespołu powypadkowego mogą wchodzić wyznaczani z listy Ministra przez Przewodniczącego Komisji, w porozumieniu z kierującym zespołem powypadkowym, członkowie doraźni.
4.
Jeżeli jest to uzasadnione szczególnymi okolicznościami faktycznymi, w pracach zespołu powypadkowego mogą uczestniczyć eksperci wskazani przez Przewodniczącego Komisji, na wniosek kierującego zespołem powypadkowym.
§  11.
1.
W przypadku, gdy członek doraźny nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, kierujący zespołem powypadkowym może złożyć do Przewodniczącego Komisji umotywowany wniosek o cofnięcie jego wyznaczenia do udziału w postępowaniu.
2.
Na miejsce członka doraźnego Komisji, o którym mowa w ust. 1, Przewodniczący Komisji, w porozumieniu z kierującym zespołem powypadkowym, może wyznaczyć innego członka doraźnego, z listy Ministra.
§  12.
Członkiem zespołu powypadkowego nie może być osoba, która:
1)
pozostaje w stosunku zależności służbowej od osób i instytucji mających związek z badanym zdarzeniem;
2)
brała udział w poważnym wypadku, wypadku lub incydencie na linii kolejowej, którego postępowanie dotyczy;
3)
jest małżonkiem osoby poszkodowanej w poważnym wypadku, wypadku lub incydencie na linii kolejowej, którego postępowanie dotyczy;
4)
jest krewnym lub powinowatym w linii prostej, a w linii bocznej aż do stopnia pomiędzy dziećmi rodzeństwa osób wymienionych w pkt 3 albo pozostaje w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli do osób, których postępowanie dotyczy.
§  13.
1.
W przypadku niepodjęcia lub odstąpienia przez Komisję od badania wypadku lub incydentu na linii kolejowej. Przewodniczący Komisji nadzoruje postępowanie podjęte przez komisję kolejową.
2.
Czynności związane z nadzorem Przewodniczący Komisji może powierzyć do wykonywania w jego imieniu, innemu członkowi Komisji.
3.
Członek Komisji nadzorujący postępowanie komisji kolejowej ma prawo w szczególności do:
1)
uczestniczenia w pracach i posiedzeniach komisji kolejowej;
2)
wnioskowania w uzasadnionych przypadkach o przeprowadzenie ekspertyz i dowodów dotyczących postępowania;
3)
złożenia Przewodniczącemu Komisji wniosku o wyznaczenie innego składu komisji kolejowej lub zmianę jej przewodniczącego.
4.
Wnioski, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, sporządzane są w formie pisemnej i dołączane do dokumentacji, o której mowa w § 25 ust. 1 regulaminu.
5.
Członek Komisji, o którym mowa w ust. 1, przedstawia Komisji wyniki postępowania prowadzonego przez komisję kolejową.
§  14.
Kierujący zespołem powypadkowym jest obowiązany do zapewnienia sprawnego, zgodnego z zasadami i metodyką przeprowadzenia postępowania.
§  15.
1.
Kierujący zespołem powypadkowym może wydzielić w ramach zespołu powypadkowego problemowe grupy robocze i wyznaczyć osoby odpowiedzialne za realizację nałożonych na te grupy zadań.
2.
W przypadku konieczności powiększenia składu zespołu powypadkowego, na wniosek kierującego zespołem powypadkowym, Przewodniczący Komisji podejmuje decyzję o włączeniu dodatkowych osób do zespołu powypadkowego lub grupy roboczej.
§  16.
1.
Przewodniczący Komisji ma prawo:
1)
włączenia się do składu zespołu powypadkowego i objęcia nad nim kierownictwa;
2)
w uzasadnionych przypadkach:
a)
powołania nowego zespołu powypadkowego, który przejmie obowiązki poprzednio wyznaczonego,
b)
wyznaczenia innej osoby kierującej zespołem powypadkowym lub zmiany osób wchodzących w skład zespołu.
2.
Przejęcie obowiązków w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 2, odbywa się protokolarnie.
§  17.
1.
Za prawidłowość przeprowadzanych czynności mających na celu przygotowanie dokumentacji niezbędnej do podjęcia przez Komisję uchwały zamykającej badanie poważnego wypadku, wypadku lub incydentu na linii kolejowej odpowiedzialny jest kierujący zespołem powypadkowym.
2.
Kierujący zespołem powypadkowym wyznacza i koordynuje czynności wykonywane przez osoby będące w składzie zespołu powypadkowego.
3.
Osoby wyznaczone do składu zespołu powypadkowego mogą zwracać się bezpośrednio do Przewodniczącego Komisji o doraźne rozpatrzenie sprawy spornej. Sprawę rozstrzyga Przewodniczący Komisji po konsultacji z Zastępcą Przewodniczącego.
4.
Kierujący zespołem powypadkowym w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji, informuje o prowadzonym postępowaniu i jego postępach podmioty, o których mowa w art. 28k ustawy.
5.
Kierujący zespołem powypadkowym przygotowuje projekt raportu z postępowania wraz z projektem uchwały i przedstawia te projekty na posiedzeniu Komisji.
6.
Kierujący zespołem powypadkowym, w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji, powiadamia podmioty, o których mowa w art. 28k ustawy, o możliwości zapoznania się z projektem raportu z postępowania z wyłączeniem projektu uchwały. W przypadku skorzystania przez podmioty z prawa do zapoznania się z projektem raportu i wniesienia uwag, fakt ten potwierdza się na formularzu "Protokół zapoznania", którego wzór określa załącznik nr 1 do regulaminu.
7.
Opinie w sprawie postępowania i uwagi do projektów raportów zgłoszone przez podmioty wymienione w art. 28k ust. 2 ustawy dołącza się do akt sprawy.
§  18.
1.
Sekretarz Komisji na co najmniej 7 dni, a w uzasadnionych przypadkach nie później niż na 2 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia, powiadamia członków stałych Komisji, członków doraźnych oraz inne osoby mające w nim uczestniczyć o jego terminie, a także o możliwościach zapoznania się z dokumentacją spraw, które będą rozpatrywane na posiedzeniu.
2.
Osoby biorące udział w posiedzeniu, na którym planowane jest podjęcie uchwały zamykającej badanie wypadku, powinny zapoznać się przed posiedzeniem z aktami sprawy i projektem raportu końcowego oraz uchwały.
§  19.
1.
W posiedzeniu biorą udział:
1)
członkowie stali Komisji;
2)
członkowie doraźni Komisji uczestniczący w pracach zespołu powypadkowego;
3)
inne osoby zaproszone, za zgodą Przewodniczącego Komisji, przez kierującego zespołem powypadkowym, w szczególności eksperci oraz osoby, o których mowa w art. 28k ustawy.
2.
Przewodniczący Komisji prowadzi posiedzenie. W przypadku nieobecności Przewodniczącego stosuje się odpowiednio § 3 ust. 2 regulaminu.
3.
Każdy z uczestników posiedzenia ma prawo zadawania pytań i udzielania odpowiedzi.
§  20.
Na posiedzeniu Komisji sprawę referuje kierujący zespołem powypadkowym lub wyznaczona przez niego osoba.
§  21.
Komisja po zapoznaniu się z dokumentacją, o której mowa w § 25 ust. 1 regulaminu może:
1)
uznać wyniki postępowania prowadzonego przez zespół powypadkowy za wystarczające i podjąć uchwałę zamykającą postępowanie w sprawie poważnego wypadku, wypadku lub incydentu na linii kolejowej;
2)
przekazać sprawę do ponownego rozpoznania w określonym zakresie i terminie.
§  22.
1.
Podjęcie uchwały odbywa się większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równości głosów rozstrzyga głos prowadzącego posiedzenie.
2.
W głosowaniu uczestniczą jedynie członkowie stali Komisji oraz członkowie doraźni, którzy uczestniczyli w pracach zespołu powypadkowego, z zastrzeżeniem § 11. Głosowanie nie powinno odbywać się w obecności osób, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 3 regulaminu.
3.
Uchwała ma formę pisemną i zawiera podpisy wszystkich członków Komisji uczestniczących w jej podejmowaniu.
§  23.
Członek Komisji, który nie zgodził się podczas głosowania z większością, może zgłosić zdanie odrębne uzasadnione na piśmie przed podpisaniem uchwały. Zdanie odrębne wraz z uzasadnieniem stanowi integralną część uchwały.
§  24.
1.
Z posiedzenia sporządza się protokół, który obejmuje datę sporządzenia, miejsce i datę posiedzenia, listę uczestników i charakter ich uczestnictwa, wykaz poruszanych spraw, wnioski wypowiadających się, inne informacje, podpis protokolanta i prowadzącego posiedzenie.
2.
Protokół może być sporządzony dodatkowo w formie zapisu obrazu i dźwięku na nośniku elektronicznym o ile zawiera wszystkie informacje, o których mowa w ust. 1, z wyjątkiem podpisów. Decyzję w sprawie takiej formy utrwalenia przebiegu posiedzenia podejmuje Przewodniczący Komisji lub w przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji jego Zastępca. W przypadku tej formy sporządzenia protokołu wymagane jest zabezpieczenie nośnika elektronicznego przed uszkodzeniem lub przypadkową utratą zapisu.
§  25.
1.
Dokumentacja badania poważnego wypadku, wypadku lub incydentu na liniach kolejowych obejmuje:
1)
uchwałę dotyczącą raportu z postępowania, której wzór określa załącznik nr 2 do regulaminu, zamieszczaną przed częścią opisową raportu;
2)
raport z postępowania sporządzony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 28l ust. 3 ustawy;
3)
akta sprawy zawierające inne niezbędne dokumenty zgromadzone w trakcie prowadzonych badań, a w szczególności protokół zeznania świadka, szkice miejsca zdarzenia, album zdjęć, kserokopie dokumentów pojazdu kolejowego, infrastruktury kolejowej i personelu kolejowego uczestniczącego w zdarzeniu, wyniki przeprowadzonych badań i ekspertyz, notatki służbowe.
2.
Za przygotowanie dokumentacji z przeprowadzonych badań odpowiedzialny jest kierujący zespołem powypadkowym. Na kierującym zespołem powypadkowym spoczywa również obowiązek przygotowania do publikacji raportu z postępowania w wersji uwzględniającej ochronę danych osobowych.
§  26.
1.
Obsługę kadrową stałych członków Komisji zapewnia Biuro Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
2.
Obsługę finansową Komisji wykonuje Biuro Finansowe Ministerstwa, w ramach planu wydatków określonych w planie finansowym. W zakresie dokonywanych operacji finansowych stosuje się obowiązujące w Ministerstwie procedury kontroli finansowej.
3.
Korzystanie Komisji z samochodów służbowych odbywa się zgodnie z procedurami obowiązującymi w Ministerstwie.
4.
W zakresie udzielania zamówień publicznych stosuje się obowiązujące w Ministerstwie procedury udzielenia zamówień publicznych.
§  27.
1.
Członkowie i pracownik obsługi Komisji w związku z wykonywaniem powierzonych obowiązków w czasie podróży służbowych otrzymują należności zgodnie z procedurami obowiązującymi w Ministerstwie.
2.
W związku z postępowaniem w sprawie poważnego wypadku, wypadku lub incydentu na liniach kolejowych zwraca się, w ramach środków przeznaczonych na działalność Komisji, ekspertom biorącym udział w badaniu zdarzenia koszty przejazdu i noclegów na podstawie oryginałów dokumentów potwierdzających poniesione wydatki, zgodnie z procedurami obowiązującymi w Ministerstwie.
3.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2, muszą być zaakceptowane do realizacji przez Przewodniczącego Komisji.
4.
W ramach planu wydatków dotyczących działalności Komisji finansowane są szkolenia jej członków.
§  28.
Członkom i pracownikowi obsługi Komisji na czas prowadzenia postępowań, przysługuje wyposażenie w sprzęt specjalistyczny i odzież ochronną, zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy i obowiązującymi w Ministerstwie normami przydziału obuwia ochronnego, odzieży ochronnej i środków ochrony indywidualnej.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

PAŃSTWOWA KOMISJA BADANIA WYPADKÓW KOLEJOWYCH

00-928 Warszawa, ul. Chałubińskiego 4/6 - tel. ........

fax .................................

Załącznik do protokołu postępowania

Protokół zapoznania

W dniu ................. r., w miejscowości ..................

kierujący zespołem powypadkowym PKBWK ........................

działając na podstawie § 17 ust. 6 Regulaminu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, zapoznał:

..............................................................

z projektem raportu z postępowania w sprawie poważnego wypadku

/ wypadku / incydentu* na linii kolejowej Nr ......, w km ...,

jaki miał miejsce w dniu ................. r., Nr akt ...... .

Po zapoznaniu się z projektem raportu z tego postępowania

osoba zainteresowana:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

........................ ............................

podpis kierującego podpis zapoznającego się

zespołem powypadkowym

______

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

PAŃSTWOWA KOMISJA BADANIA WYPADKÓW KOLEJOWYCH

Nr akt:

UCHWAŁA

Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych w składzie:

Przewodniczący: .................. Członkowie: .............

Z-ca Przewodniczącego: ........... .............

Sekretarz: ....................... .............

po rozpatrzeniu na posiedzeniu w dniu ........... r. poważnego

wypadku / wypadku / incydentu1) na linii kolejowej Nr ........

w km ......., który wydarzył się w dniu ...................r.,

działając na podstawie art. 28 l ust. 1 ustawy z dnia 28 marca

2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789, z

późn. zm.) ustaliła, co następuje:

1. PRZYCZYNA2)

(podać ustaloną przyczynę lub informację o braku możliwości

jej ustalenia, ewentualnie okoliczności mające wpływ na

zaistnienie zdarzenia)

2. ZALECENIA W ZAKRESIE POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA ORAZ

ZAPOBIEGANIA POWAŻNYM WYPADKOM, WYPADKOM LUB INCYDENTOM

Na podstawie wyników badania zdarzenia Państwowa Komisja

Badania Wypadków Kolejowych stawia następujące wnioski

odnośnie zastosowania środków zapobiegawczych i środków

mających na celu poprawę bezpieczeństwa na liniach kolejowych.

(podać treść zaleceń i wniosków wraz z uzasadnieniem)

Uczestniczyło: ..................... osób

Uprawnionych do głosu: ............. osób

Głosowało za: ...................... osób

Głosowało przeciw: ................. osób

Wstrzymało się: .................... osób

Podpisy Komisji

Przewodniczący: .................. Członkowie: .............

Z-ca Przewodniczącego: ........... .............

Sekretarz: ....................... .............

______

1) niepotrzebne skreślić

2) dopisać odpowiednio: "poważnego wypadku", "wypadku",

"incydentu"