Realizacja zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2017.26

Akt utracił moc
Wersja od: 5 czerwca 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 24
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 1 czerwca 2017 r.
w sprawie realizacji zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2016 r. poz. 277 i 2043 oraz z 2017 r. poz. 2, 38, 624 i 715) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1.

Definicje

§  1. 
1. 
Zarządzenie reguluje zasady realizacji zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej "Kasą", oraz w oddziałach regionalnych Kasy, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. 
Zarządzenia nie stosuje się do zamówień na nabycie własności do istniejących budynków lub nieruchomości.
3. 
W zakresie nieuregulowanym odmiennie niniejszym zarządzeniem oddziały regionalne Kasy stosują przepisy regulujące realizację zamówień w Centrali Kasy odpowiednio.
4. 
Do realizacji zamówień stosuje się przepisy ogólne określone w Rozdziałach 2 - 4, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
§  2. 
Użyte w treści zarządzenia określenia oznaczają:
1)
komórki organizacyjne - w Centrali Kasy biura, zespoły lub stanowiska pracy, a w oddziale regionalnym Kasy wydziały, referaty, stanowiska pracy lub wieloosobowe stanowiska pracy;
2)
wartość zamówienia - całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone z należytą starannością;
3)
Realizujący zamówienie - Kierownik komórki organizacyjnej w Centrali Kasy, a w oddziale regionalnym Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba;
4)
zamówienie- umowa odpłatna, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane;
5)
Główny Księgowy - w Centrali Kasy Główny Księgowy Kasy, a w oddziałach regionalnych Kasy Zastępca Dyrektora ds. Finansowych - Główny Księgowy.

Rozdział  2.

Planowanie

§  3. 
1. 
Realizacja zamówienia, objętego zarządzeniem (z Funduszu Administracyjnego, zwanego dalej "FA", z Funduszu Prewencji i Rehabilitacji, zwanego dalej "FPiR", Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, zwanego dalej "ZFŚS" lub z innych źródeł) następuje w oparciu o plan zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy, sporządzany w oparciu o plan finansowy/projekt planu finansowego, w terminie do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego realizację zamówienia.
2. 
Plan zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy poszczególnych komórek organizacyjnych zawierający zestawienie przedmiotowe i wartościowe planowanych zamówień na kolejny rok, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia, zatwierdza Realizujący zamówienie.
3. 
Weryfikacja oraz korekta planu zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy dokonywana jest w przypadku zaistnienia takiej konieczności i zatwierdzana przez Realizującego zamówienie.
4.  1
 Po zatwierdzeniu planu lub jego korekty, komórki organizacyjne Centrali Kasy są zobowiązane do niezwłocznego przesłania kopii do Biura Zamówień Publicznych, zwanego dalej,BZP", celem weryfikacji pod kątem sumowania wartości zamówienia. Kopia przekazywana jest również do Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Realizującego zamówienie, a w razie jego nieobecności do osoby upoważnionej przez Prezesa Kasy. Komórki organizacyjne nadzorowane przez Prezesa Kasy przekazują kopie do osoby upoważnionej przez Prezesa Kasy. W razie nieobecności Zastępcy Prezesa Kasy lub osoby upoważnionej kopie przekazywane są do Prezesa Kasy.

Rozdział  3.

Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania

§  4. 
1. 
Zamówienia, o których mowa w zarządzeniu, udzielane są:
1)
z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości;
2)
w sposób celowy i oszczędny, umożliwiający terminową realizację zadań, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
2. 
Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie wyłączone ze stosowania przepisów ustawy, odbywa się w Centrali Kasy w oparciu o wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia, a w oddziale regionalnym Kasy w oparciu o wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
3. 
W odniesieniu do zamówień, których wartość netto przekracza kwotę 20 000 PLN, Realizujący zamówienie zobowiązany jest do przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 2, do akceptacji Prezesa Kasy.
4. 
W odniesieniu do zamówień, których wartość brutto nie przekracza kwoty 3 500 PLN, Realizujący zamówienie nie jest obowiązany do sporządzania wniosku, o którym mowa w ust. 2. W takim przypadku za dokument równoważny uznaje się inny dokument spełniający wymogi dowodu księgowego, a w szczególności fakturę, rachunek, który musi być opisany przez Realizującego zamówienie tj. zawierać co najmniej dokładny opis przedmiotu zamówienia, uzasadnienie zamówienia oraz potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego.
5.  2
 W przypadku zaistnienia takiej konieczności po zatwierdzeniu wniosku, jednakże przed opublikowaniem przez Realizującego zamówienie ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Kasy w zakładce "Zamówienia Publiczne" zwanej dalej "stroną internetową Kasy" lub przed wysłaniem zapytania ofertowego, Realizujący zamówienie może dokonać korekty wniosku, której wzór stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia. Jeżeli korekta dotyczy informacji zawartych w poz. 3-5 wniosku, wymagane jest zatwierdzenie korekty w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego. Jeżeli wartość zamówienia netto przekracza kwotę 20 000 PLN Realizujący zamówienie w Centrali Kasy - w przypadku korekty danych zawartych w pkt 1-3 wniosku, zobowiązany jest do przekazania korekty do akceptacji Prezesa Kasy.
6. 
Kopia korekty wniosku jest w Centrali Kasy niezwłocznie przekazywana do BZP.
7. 
Wniosek, po potwierdzeniu zabezpieczenia środków finansowych, podlega w Centrali Kasy rejestracji w BZP, a w oddziale regionalnym Kasy, po zatwierdzeniu przez Realizującego zamówienie, w komórce organizacyjnej realizującej zadania z zakresu zamówień publicznych, po czym jest w Centrali Kasy niezwłocznie przekazywany do Realizującego zamówienie, celem realizacji.
8. 
Rejestr wniosków, którego wzór stanowi załącznik nr 10 do zarządzenia, prowadzi w Centrali Kasy BZP.
9. 
Na etapie sporządzania wniosku komórka organizacyjna realizująca zamówienie ma obowiązek sporządzić szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz oszacować wartość przedmiotu zamówienia z należytą starannością w szczególności w celu ustalenia:
1)
czy wydatek ma pokrycie w planie finansowym/projekcie planu finansowego;
2)
czy zamówienie jest zwolnione ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Sposób szacowania wartości zamówienia należy udokumentować i załączyć do dokumentacji postępowania.
10. 
Wartość zamówienia szacuje się zgodnie z postanowieniami art. 32 - 35 ustawy.
§  5. 
1.  3
 Jeżeli wartość zamówienia netto jest równa lub przekracza kwotę 40 000 PLN, Realizujący zamówienie publikuje ogłoszenie o zamówieniu na stronie internetowej Kasy. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia. Możliwe jest poinformowanie co najmniej 2 wykonawców o wszczęciu postępowania i możliwości składania ofert.
2.  4
 Jeżeli wartość zamówienia netto nie przekracza kwoty 40 000 PLN Realizujący zamówienie wysyła zapytanie ofertowe do co najmniej 3 wykonawców. Wzór zapytania ofertowego stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia. Możliwa jest publikacja ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Kasy. W takim przypadku nie ma obowiązku wysyłania zapytania ofertowego, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
3. 
Przeprowadzenie postępowania, o którym mowa w ust. 2, może być dokumentowane również przez zebranie ofert drogą e-mail lub poprzez wydruki z katalogów internetowych.
4.  5
 Dopuszcza się niepublikowanie ogłoszenia i wysłanie zapytania ofertowego do mniej niż 3 wykonawców jeżeli:
1)
zamówienie może być świadczone wyłącznie przez mniej niż 3 wykonawców z przyczyn:
a)
technicznych o obiektywnym charakterze,
b)
związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów

– jeśli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia;

2)
zamówienie może być świadczone tylko przez mniej niż 3 wykonawców, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej;
3)
wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć;
4)
występują inne obiektywne czynniki wskazujące na to, że zbieranie większej ilości ofert jest niecelowe;
5)
przedmiotem zamówienia są usługi określone w art. 4 pkt 3 lit. ea, g lub h ustawy;
6)
w dwóch uprzednio prowadzonych postępowaniach o zamówienie nie wybrano wykonawcy, a warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
5. 
Realizujący zamówienie zobowiązany jest uzasadnić zastosowanie trybu, o którym mowa w ust. 4, na piśmie i takie uzasadnienie załączyć do dokumentacji postępowania.
6. 
Zapytanie ofertowe oraz ogłoszenie o zamówieniu powinno obejmować swoim zakresem cały przedmiot zamówienia.
7. 
Realizujący zamówienie zobowiązany jest wyznaczyć na składanie ofert czas niezbędny do ich przygotowania.
8. 
Do zapytania ofertowego oraz ogłoszenia o zamówieniu załącza się formularz oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do zarządzenia, na którym wykonawcy składają oferty oraz wzór umowy, jeżeli jej zawarcie jest przewidywane. Oferta może być złożona na formularzu wykonawcy, jeżeli zawiera wszystkie elementy wymagane wysłanym formularzem oferty.
9.  6
 Realizujący zamówienie dokonuje oceny zebranych ofert w oparciu o mierzalne kryteria, określone w zapytaniu ofertowym oraz dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty, co dokumentuje w informacji o jej wyborze, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zarządzenia. Dokonując oceny ofert Realizujący zamówienie może: poprawiać oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, wyjaśniać treść oferty, występować o uzupełnienie lub wyjaśnienie dokumentów, na zasadach określonych przez Realizującego zamówienie w ogłoszeniu lub zapytaniu ofertowym. Realizujący zamówienie odrzuca ofertę w przypadkach określonych w ogłoszeniu lub zapytaniu ofertowym.
10. 
Jeżeli wartość netto zamówienia przekracza kwotę 80 000,00 PLN, Realizujący zamówienie w Centrali Kasy zobowiązany jest, przed zatwierdzeniem wyboru najkorzystniejszej oferty, przedstawić informację o wyborze Prezesowi Kasy, po akceptacji Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Realizującego zamówienie, a jeżeli zamówienie zostało przeprowadzone w trybie, o którym mowa w ust. 4, do informacji o wyborze Realizujący zamówienie dołącza również uzasadnienie zastosowania przedmiotowego trybu.
11.  7
 Realizujący zamówienie informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, a jeżeli ogłoszenie o zamówieniu było opublikowane na stronie internetowej Kasy, zamieszcza informację o wyborze również na stronie internetowej Kasy.
12. 
Jeżeli jedynym przyjętym kryterium oceny ofert była cena i nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Realizujący zamówienie wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, których ceny nie mogą być wyższe niż zaoferowane w pierwotnie złożonych ofertach.
13.  8
 W przypadku ponownego złożenia ofert, o których mowa w ust. 12, o takiej samej cenie, postępowanie podlega unieważnieniu.
14. 
W odniesieniu do zamówień, których wartość netto nie przekracza kwoty 5 000 PLN, po zarejestrowaniu wniosku Realizujący zamówienie nie musi stosować postanowień określonych w ust. 1 - 13.
15. 
Jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Realizujący zamówienie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Realizujący zamówienie może podjąć działania w celu zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.
16. 
Wniosek o zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia wymaga formy pisemnej i jest kierowany przez Realizującego zamówienie w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy do Głównego Księgowego.
§  6. 
Dyrektorzy oddziałów regionalnych Kasy bezpośrednio przed planowanym zamówieniem muszą uzyskać dodatkowo pozytywną pisemną opinię:
1)
Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji Centrali Kasy w przypadku zakupów środków trwałych (z wyłączeniem wymienionych w punkcie 2), najmu, dzierżawy oraz realizacji inwestycji budowlanych;
2)
Dyrektora Biura Informatyki i Telekomunikacji Centrali Kasy w przypadku zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania i usług informatycznych.

Rozdział  4.

Zamówienie

§  7. 
1.  9
 W zakresie uregulowanym zarządzeniem umowy zawiera Realizujący zamówienie, po uprzednim parafowaniu przez radcę prawnego i kontrasygnacie Głównego Księgowego. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Realizujący zamówienie może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
2. 
Zawarcie umowy w formie pisemnej jest obligatoryjne, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
W przypadkach uzasadnionych specyfiką zamówienia lub powszechnie przyjętą praktyką rynkową umowa może być zawarta w innej niż pisemna formie (np. zakup biletów). Realizujący zamówienie składa zamówienie do wybranego wykonawcy na Formularzu zamówienia lub w inny sposób zgodny z przyjętą praktyką rynkową. Decyzja w tym zakresie jest podejmowana przez Realizującego zamówienie i wymaga pisemnego uzasadnienia, które załącza się do dokumentacji postępowania. Uzasadnienie może zostać zawarte również na dokumencie spełniającym wymogi dowodu księgowego. Formularz zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do zarządzenia, wymaga uprzedniego podpisania przez Głównego Księgowego.
4. 
Decyzję o wniesieniu przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy podejmuje Realizujący zamówienie.
5. 
Rejestr umów prowadzi w Centrali Kasy Biuro Finansowe, a w oddziale regionalnym Kasy komórka organizacyjna wskazana przez Dyrektora. Oryginał umowy niezwłocznie po jej podpisaniu Realizujący zamówienie przekazuje w Centrali Kasy do Biura Finansowego, a w oddziale regionalnym Kasy do komórki organizacyjnej wskazanej przez Dyrektora, celem jej zarejestrowania.
6.  10
 Realizujący zamówienie w Centrali Kasy obowiązany jest sporządzić raz na kwartał zestawienie udzielonych w danym kwartale zamówień ze wskazaniem nazwy wykonawcy, któremu udzielono zamówienia oraz kwoty brutto zamówienia. Realizujący zamówienie w Centrali Kasy przekazuje zestawienie do Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Realizującego zamówienie, a w razie jego nieobecności do osoby upoważnionej przez Prezesa Kasy. Realizujący zamówienie nadzorowany przez Prezesa Kasy przekazuje zestawienie do osoby upoważnionej przez Prezesa Kasy. W razie nieobecności Zastępcy Prezesa Kasy lub osoby upoważnionej, zestawienie przekazywane jest do Prezesa Kasy. Zestawienie należy przekazać, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.

Rozdział  5.

Przepisy szczególne dotyczące najmu i dzierżawy

§  8. 
1.  11
 W przypadku realizacji zamówień, których przedmiotem jest najem lub dzierżawa istniejących budynków lub nieruchomości z przeznaczeniem na siedzibę jednostki organizacyjnej Kasy, przed włączeniem zamówienia do planu zamówień publicznych, Realizujący zamówienie zobowiązany jest do:
1)
analizy zatrudnienia oraz perspektywy dotyczące zatrudnienia w danej jednostce organizacyjnej, w tym na tle tendencji zmian w danym rejonie odnośnie liczby świadczeniobiorców i ubezpieczonych;
2)
oceny możliwości zabezpieczenia nieruchomości na danym terenie poprzez:
a)
pozyskanie działki i budowę budynku,
b)
zakup nieruchomości,
c)
remont i przebudowę lub rozbudowę posiadanego lokalu lub budynku;
3)
oszacowania wszelkich kosztów niezbędnych do poniesienia w ramach przedmiotowego najmu/dzierżawy w poszczególnych latach, w tym kosztów czynszu, adaptacji, eksploatacji, itp.;
4)
uzyskania oświadczenia właściwego organu wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej dotyczącego możliwości pozyskania z zasobu Skarbu Państwa, którym gospodaruje, odpowiedniej nieruchomości na cele wykonywania statutowych obowiązków; oświadczenie właściwego organu powinno uwzględniać stan aktualny jak też sytuację w zasobie w perspektywie proponowanego czasu najmu / dzierżawy;
5)
uzyskania informacji i opinii odnośnie możliwości podłączenia sieci WAN.
2. 
Po zarejestrowaniu wniosku o realizację zamówienia wskazanego w ust. 1, Realizujący zamówienie jest zobowiązany do przeprowadzenia odpowiednio procedury wskazanej w § 5.
3.  12
 Realizujący zamówienie dokonuje oceny zebranych ofert, w tym ofert z zasobu Skarbu Państwa, w oparciu o mierzalne kryteria oraz dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty, co dokumentuje w informacji o jej wyborze, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zarządzenia. Realizujący zamówienie zobowiązany jest, przed zatwierdzeniem wyboru najkorzystniejszej oferty, przedstawić informację o wyborze odpowiednio Prezesowi Kasy albo Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Realizującego zamówienie, a ponadto uzyskać stosowne pełnomocnictwo do zawarcia umowy.
4. 
Proponowane rozwiązanie musi być poparte szczegółową analizą zebranych ofert, również pod kątem zgodności z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.), odnośnie gospodarowania środkami publicznymi, w szczególności czy proponowane wydatki będą dokonane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
1)
uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów;
2)
optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
3)
w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;
4)
w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Rozdział  5a. 13

Przepisy dotyczące stosowania klauzul/aspektów społecznych

§  8a. 
1. 
Realizujący zamówienie na etapie sporządzania planu zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy, obowiązany jest przeprowadzić wstępną analizę możliwości uwzględnienia klauzul/aspektów społecznych. Wyniki analizy należy uwzględnić w kolumnie 7 planu.
2. 
Na etapie przygotowywania postępowania Realizujący zamówienie obowiązany jest do ponownego przeprowadzenia oceny możliwości uwzględnienia klauzul/aspektów społecznych w zamówieniach, w których wstępna analiza wskazała taką możliwość. Realizujący zamówienie obowiązany jest uzasadnić ewentualną konieczność zmiany lub odstąpienia od zastosowania klauzul/aspektów społecznych.
3. 
Realizujący zamówienie obowiązany jest uwzględnić w umowie, w której zawarto wymagania dotyczące stosowania klauzul/aspektów społecznych:
1)
uprawnienia dla Realizującego zamówienie do kontroli spełnienia przez wykonawcę wymagań dotyczących klauzul/aspektów społecznych;
2)
sankcje możliwe do zastosowania, w przypadku nie spełnienia przez wykonawcę warunków dotyczących klauzul/aspektów społecznych.
4. 
Na Realizującym zamówienie spoczywa obowiązek przeprowadzenia i udokumentowania czynności kontrolnych, mających na celu ocenę spełnienia przez wykonawcę, określonych w umowie wymagań dotyczących klauzul/aspektów społecznych.

Rozdział  6.

Przepisy końcowe

§  9. 
Realizujący zamówienie zobowiązani są do przedkładania do BZP w terminie

do dnia 31 stycznia, informacji o zamówieniach, które zostały udzielone w roku poprzedzającym z wyłączeniem obowiązku stosowania ustawy, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach, jego wzoru oraz sposobu przekazywania (Dz. U. poz. 2038).

§  10. 
Załączniki nr 5-9 mogą być modyfikowane w zależności od przedmiotu zamówienia. Stosowanie wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 8 do zarządzenia, jest fakultatywne, w szczególności w zakresie umów najmu i dzierżawy.
§  11. 
Do postępowań, do których zebrano oferty od Wykonawców przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  12. 
Traci moc zarządzenie nr 41 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie realizacji zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. KRUS poz. 45 oraz z 2015 r. poz. 29 i 32).
§  13. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2017 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  14  

................................................................................................................................
/znak sprawy Realizującego

zamówienia/

/miejscowość, data/
Plan/ Korekta Planu zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na rok .....
L.p.Nazwa przedmiotu zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia nettoWysokość środków przeznaczonych do wydatkowania na całe zamówienie brutto PLNPrzewidywany termin realizacjiWyniki wstępnej analizy dotyczące stosowania klauzul/aspektów społecznych

Uwagi

PLNEUR
1234567
.......................................................................
Data i podpis pracownikaData i podpis Realizującego

zamówienie

ZAŁĄCZNIK Nr  2

................................................................................
/Znak sprawy//miejscowość, data/
Wniosek o realizację zamówienia publicznego wyłączonego ze stosowania przepisów

ustawy (dostawa/usługa/robota budowlana*)

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Osoba/y, która/e dokonała/y* opisu przedmiotu zamówienia:
..............................................................................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i euro wynosi:
................................................. ;
została ustalona w dniu ..................................... na podstawie ............................................................................. 1)
/wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów/
osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia:
.............................................................................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
3.Kwota jaką Realizujący zamówienie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia brutto w złotych wynosi:

.....................................................................

4.Planowany okres realizacji zamówienia oraz kwoty zaplanowane na poszczególne okresy:

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

5.Źródło finansowania: FA, FPiR, ZFŚS, inne źródło:
............................................................................................................................................................................................
(wpisać odpowiedni fundusz, § oraz kod klasyfikacji zadaniowej, określić koszt pośredni)
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
(określić wielkość planowanych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zamówienia dotyczącego zakupu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych)
6.Uzasadnienie celowości zamówienia:
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
7.Osoba sporządzająca wniosek:
....................................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Realizujący zamówienie:
....................................................
(Data, podpis, pieczątka
9.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Główny Księgowy
....................................................
(Data, podpis, pieczątka )
10.
Nr rejestru: ....................................................................
/wpisuje Biuro Zamówień Publicznych/
1) do wniosku należy dołączyć dokumentację potwierdzającą sposób szacowania wartości zamówienia

*niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  3

................................................................................
/Znak sprawy//miejscowość, data/
Wniosek o realizację zamówienia publicznego wyłączonego ze stosowania przepisów

ustawy (dostawa/usługa/robota budowlana*)

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Osoba/y, która/e dokonała/y* opisu przedmiotu zamówienia:
..............................................................................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i euro wynosi:
................................................. ;
została ustalona w dniu ..................................... na podstawie ............................................................................. 1)
/wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów/
osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia:
.............................................................................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
3.Kwota jaką Realizujący zamówienie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia brutto w złotych wynosi:

.....................................................................

4.Planowany okres realizacji zamówienia oraz kwoty zaplanowane na poszczególne okresy:

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

rok: ..........................................., kwota brutto: .........................................................................

5.Źródło finansowania: FA, FPiR, ZFŚS, inne źródło):
............................................................................................................................................................................................
(wpisać odpowiedni fundusz, § oraz kod klasyfikacji zadaniowej, określić koszt pośredni)
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
rok: ..........................................., kwota brutto: .......................................
(określić wielkość planowanych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zamówienia dotyczącego zakupu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych)
6.Uzasadnienie celowości zamówienia:
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
7.Osoba sporządzająca wniosek:
....................................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych -

Zastępca Dyrektora ds. Finansowych - Główny Księgowy

....................................................
(Data, podpis, pieczątka)
9.Realizujący zamówienie:
....................................................
(Data, podpis, pieczątka)
10.
Nr rejestru: ....................................................................
/wpisuje komórka organizacyjna realizująca zadania z zakresu zamówień publicznych/
1) do wniosku należy dołączyć dokumentację potwierdzającą sposób szacowania wartości zamówienia

*niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  4

................................................................................
/Znak sprawy//miejscowość, data/
Korekta wniosku o realizację zamówienia publicznego wyłączonego ze stosowania przepisów

ustawy (dostawa/usługa/robota budowlana*)

Nr rejestru wniosku: ..........................
1.Korekta poz ...... wniosku:
Było:
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Zmienia się na:
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
2.Osoba sporządzająca korektę wniosku:
...................................................
(Data, podpis, pieczątka)
3.Realizujący zamówienie:
...................................................
(Data, podpis, pieczątka)
4.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Główny Księgowy/Zastępca Dyrektora ds. Finansowych - Główny Księgowy
...................................................
(Data, podpis, pieczątka)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

.........................................................

(pieczęć Realizującego zamówienie)

Adresat

.........................................................

Ogłoszenie o zamówieniu / Formularz zapytania ofertowego

(dostawa/usługa/robota budowlana)

........................................................................................................

1. Nazwa i adres Zamawiającego: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

2. Opis przedmiotu zamówienia:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

1) warunki gwarancji: ...................................................

2) warunki płatności 1) ...................................................

3) warunki dostawy (miejsce) ..........................................

4) inne szczegółowe wymagania Zamawiającego:

......................................................................................

3. Termin wykonania zamówienia:

....................................................................

4. Kryteria oceny ofert 2)

....................................................................

5. Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin składania ofert.

Ofertę należy złożyć:

1) osobiście w siedzibie: .......................................................

2) przesłać na adres: ........................................................

3) faxem na numer: .............................................................

4) w wersji elektronicznej na e-mail: .....................................

w nieprzekraczalnym terminie do dnia............................

Oferty otrzymane po terminie składania ofert nie będą poddawane ocenie. Do oferty muszą być dołączone następujące dokumenty:

a) wypełniony i podpisany formularz oferty;

b) parafowany wzór umowy;

c) inne dokumenty (np. opisy funkcjonalne i techniczne oferowanego przedmiotu zamówienia; certyfikaty itp. - o ile były wymagane przez Zamawiającego).

6. Termin związania ofertą wynosi.............

7. Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.

1) w razie złożenia przez Wykonawcę oferty wycenionej w walucie obcej, faktura wystawiona po wykonaniu zamówienia powinna także opiewać na kwotę w walucie obcej. Zapłata na podstawie takiej faktury stanowić będzie równowartość tej kwoty w złotych polskich, będącej wynikiem przeliczenia po kursie z dnia płatności.

2) w przypadku zamówień dotyczących najmu lub dzierżawy, należy podać informację, iż ocena złożonych ofert obejmuje również ewentualne oferty z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

FORMULARZ OFERTY

na ..........................................................

1. Nazwa (firma) oraz adres Wykonawcy:

...................................................................

NIP: .................................

REGON: ..........................

2. Kalkulacja cenowa Wykonawcy za realizację całości przedmiotu zamówienia:

1) oferujemy wykonanie całości przedmiotu zamówienia za cenę netto: ...................... zł., a wraz z należnym podatkiem VAT w wysokości ... % za cenę brutto: ............... zł*;

2) przedmiot zamówienia ............................. (jest objęty/nie jest objęty) odwrotnym obciążeniem VAT.

3. Oferujemy termin realizacji zamówienia: .............dni/tygodni, licząc od dnia podpisania umowy.

4. Warunki gwarancji: ..........................................................

5. Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy ...........................

6. Pozostałe dane do kryteriów oceny ofert .....................................................................

7. Oświadczam, iż zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i wymogami Zamawiającego i nie wnoszę do nich żadnych zastrzeżeń.

8. Załącznikami do niniejszego formularza oferty stanowiącymi integralną część oferty są:

1) parafowany wzór umowy;

2) ....................................................

3) ....................................................

4) ....................................................

Miejscowość ......................., dnia ................................. 20..,. roku.

 (pieczęć i podpis osoby uprawnionej do

 składania oświadczeń woli w imieniu

 Wykonawcy)

* w sytuacji, gdy cena przedmiotu zamówienia jest wieloskładnikowa, należy podać także cenę poszczególnych pozycji

ZAŁĄCZNIK Nr  7

INFORMACJA O WYBORZE OFERTY

Dotyczy zamówienia publicznego na :

.......................................................................................................................................................

(dostawę/usługę/robotę budowlaną)

o szacunkowej wartości netto: ...............................

W dniu ...................

- opublikowano ogłoszenie o zamówieniu na stronie internetowej Kasy*;

- wysłano do niżej wymienionych Wykonawców zapytanie ofertowe*:

1) .......................

2) .......................

3) .......................

Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia .............................., do godz.: .......... złożono następujące oferty: (podać nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, ceny złożonych ofert oraz inne oceniane kryteria wraz z punktacją przyznaną w poszczególnych kryteriach i łączną punktacją):

1) .......................

2) .......................

3) .......................

Po sprawdzeniu i przeanalizowaniu ofert za najkorzystniejszą uznano ofertę:

Nazwa: .........................................................................................

adres siedziby Wykonawcy: ............................................................

NIP: ..............................................................................................

REGON: ........................................................................................

oferującemu realizację całości zamówienia za cenę netto/brutto: ...................

Uzasadnienie wyboru:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Miejscowość ........................, dnia ................................. 20.... roku.

....................................................................................................

(pieczęć, podpis osoby przeprowadzającej postępowanie) (pieczęć, podpis Realizującego

 zamówienie)

*Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  8

UMOWA (wzór)

Zawarta dnia ....................... r. w .............................., pomiędzy:

Skarbem Państwa - Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z siedzibą ....... NIP ......,

REGON ......., reprezentowaną przez:

1. ...................... - na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezesa Kasy

Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia .......

zwaną dalej "Zamawiającym"

a

........................................................................................ , reprezentowaną przez:

1. .........................................

zwaną dalej " Wykonawcą",

zwanych dalej stronami.

W wyniku przeprowadzenia uproszczonego postępowania, do którego na podstawie art. 4 pkt ... ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z poźn. zm.) nie stosuje się przepisów niniejszej ustawy, zawarto umowę następującej treści:

§1

1. Przedmiotem umowy jest ...........................................................................

2. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie niezbędne czynności dla zrealizowania przedmiotu umowy określonego w ust. 1.

3. Wykonawca oświadcza, iż przedmiot umowy zostanie zrealizowany z zachowaniem umówionych terminów oraz należytą starannością.

4. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy w terminie: ...........

5. Miejscem wykonania przedmiotu umowy jest ...................

§2

Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednią wiedzę, doświadczenie i dysponuje stosowną baza do wykonania przedmiotu umowy.

§3

1. Wysokość wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy ustalona została na podstawie oferty Wykonawcy.

2. Wynagrodzenie za przedmiot umowy ustala się na kwotę netto: .................. zł., (słownie: ................................................), a wraz z należnym podatkiem VAT w wysokości .... %, kwotę brutto: ..................... zł.(słownie:..................................................).

3. Wykonawca jest/nie jest* płatnikiem VAT.

§4

1. Zapłata wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy podany na fakturze, w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury/rachunku.

2. Podstawą wystawienia faktury/rachunku jest protokół odbioru, podpisany bez zastrzeżeń przez upoważnionych przedstawicieli stron, potwierdzających należyte wykonanie przedmiotu umowy.

3. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

§5

1. W przypadku stwierdzenia wad w wykonanym przedmiocie umowy Wykonawca zobowiązuje się do ich nieodpłatnego usunięcia w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia.

2. Wykonawca udziela Zamawiającemu ......... (wskazać okres gwarancji) gwarancji na przedmiot umowy, liczonej od daty odbioru całości zamówienia. Gwarancja obejmuje ................... (wskazać zakres gwarancji).

§6

1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku:

1) opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy, a także jej określonej części w wysokości ...... wartości wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia,

2) opóźnienia w usunięciu wad przedmiotu umowy, a także jej określonej części w wysokości ...... wartości wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia, licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego przez Zamawiającego w celu usunięcia wad,

3) ............................... (wskazać ewentualne inne przypadki kar umownych).

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia, na zasadach ogólnych, odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownej.

§7

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459).

2. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy mogą nastąpić za zgodą Stron w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

3. Strony umowy zobowiązują się do zachowania zasad poufności w stosunku do wszelkich informacji, w szczególności informacji o danych osobowych, w których posiadanie weszły lub wejdą w związku z realizacją niniejszej umowy. Strony umowy zobowiązują się również do zachowania w tajemnicy oraz odpowiedniego zabezpieczenia wszelkich dokumentów przekazanych przez drugą stronę, uzyskane informacje oraz otrzymane dokumenty mogą być wykorzystywane wyłącznie w celach związanych z realizacją umowy.

§8

Zamawiający nie wyraża zgody na cesje wierzytelności.

§9

Sądem właściwym dla wszystkich spraw, które wynikną z realizacji tej umowy będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

§10

Niniejszą umowę sporządzono w dwóch (2) jednobrzmiących egzemplarzach po jednym (1) egzemplarzu dla każdej ze Stron.

 Zamawiający Wykonawca

................................................................

*Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  9

FORMULARZ ZAMÓWIENIA

ZAMAWIAJĄCY:

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

(adres)

tel. ......................., fax ..................

NIP .....................

WYKONAWCA:

........................................

(adres) ....................................

Nr KRS/Ewidencji Działalności Gospodarczej ..................................

NIP: ........................

REGON: .........................

Tel. ......................, fax ......................

PRZEDMIOT: (opis przedmiotu zamówienia)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

MIEJSCE DOSTAWY / WYKONANIA USŁUGI/ROBÓT BUDOWLANYCH:

.................................................................................

.................................................................................

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Faktura:

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

(adres)

tel. .........., fax ..............

NIP ..............

PŁATNOŚĆ: (na rachunek Wykonawcy przelewem w terminie 14 dni od dnia dostarczenia faktury/rachunku):

L.pNazwa przedmiotu zamówieniaj.m.ilośćCena jedn.

netto

PLN

Wartość

netto

PLN

Wartość brutto

PLN

1.
2.
3.
4.
5.
Razem:

Gwarancja ...............................

Realizacja zamówienia do ............. w godz. ............., przed realizacją zamówienia prosimy o kontakt z : ..................., tel: .....................

Kary:

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku:

a) opóźnienia w wykonaniu zamówienia, a także jego określonej części w wysokości ............ wartości wynagrodzenia za każdy dzień opóźnienia,

b) opóźnienia w usunięciu wad przedmiotu zamówienia, a także jej określonej części w wysokości ............ wartości wynagrodzenia za każdy dzień opóźnienia, licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego przez Zamawiającego w celu usunięcia wad

Główny Księgowy Zamawiający

(data, pieczęć i podpis Głównego Księgowego) (data, pieczęć i podpis

Realizującego zamówienie)

Wykonawca

(data, pieczęć i podpis Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK Nr  10

REJESTR WNIOSKÓW O REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY/USŁUGI/ROBOTY BUDOWLANE WYŁĄCZONYCH ZE STOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY - PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Nr rejestruDataData na wnioskuZnakPrzedmiot zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia w PLN

(netto)

Szacunkowa

wartość zamówienia w EUR

(netto)

Okres realizacjiKwota brutto w całym okresieBiuroUwagi
1234567891011
1.
2.
1 § 3 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
2 § 4 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
3 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
4 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
5 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
6 § 5 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. d zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
7 § 5 ust. 11 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. e zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
8 § 5 ust. 13 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. f zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
9 § 7 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
10 § 7 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
11 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
12 § 8 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
13 Rozdział 5a dodany przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.
14 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 26 z dnia 4 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.PKRUS.2019.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2019 r.