Realizacja zamówień publicznych, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2020.2

Akt utracił moc
Wersja od: 13 stycznia 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 2
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 13 stycznia 2020 r.
w sprawie realizacji zamówień publicznych, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

Na podstawie § 5 ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Definicje

§  1. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
Ustawie Pzp - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843);
2)
Zamawiającym - należy przez to rozumieć Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad lub Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej "GDDKiA";
3)
Dyrektorze - należy przez to rozumieć odpowiednio Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, Dyrektora Generalnego GDDKiA, Dyrektora Oddziału - działających na podstawie pełnomocnictw lub upoważnień, a także inną osobę upoważnioną przez Zamawiającego;
4)
Komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną, Oddziału lub Centrali GDDKiA;
5)
Kierowniku komórki organizacyjnej - należy przez to rozumieć kierownika komórki organizacyjnej, o której mowa w pkt 4;
6)
Komisji - należy przez to rozumieć, powołaną przez Dyrektora, komisję do realizacji zamówień wyłączonych spod stosowania przepisów Ustawy Pzp przez Dyrektora dla:
a)
przygotowania,
b)
przygotowania i przeprowadzenia,
c)
przeprowadzenia

- zamówienia publicznego;

7)
Bazie konkurencyjności - należy przez to rozumieć stronę internetową wskazaną w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego, przeznaczoną do zamieszczania zapytań ofertowych.

Rozdział  2

Zasady ogólne

§  2. 
1. 
Zarządzenie stosuje się do zamówień publicznych współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej:
1)
wyłączonych spod stosowania przepisów Ustawy Pzp, z zastrzeżeniem ust. 2, z wyjątkiem zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 1-1b, pkt 3 lit. i i l, pkt 4, 6, 11 i 12 Ustawy Pzp;
2)
których wartość szacunkowa jest równa lub przekracza kwotę 1.500,00 PLN (netto).
2. 
Zarządzenia nie stosuje się do:
1)
zamówień, nabywania oraz koncesji, o których mowa w art. 4 pkt 1-1b, pkt 3 lit. i i l, pkt 4, 6, 11 i 12 Ustawy Pzp;
2)
zamówień na usługi szkoleniowe (szkolenia otwarte), realizowane zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Dyrektora Generalnego GDDKiA regulującym zasady organizacji szkoleń oraz finansowania innych kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników zatrudnionych w GDDKiA, o wartości do 20.000,00 PLN (netto).
3. 
Zarządzenie ma zastosowanie do wszystkich Komórek organizacyjnych realizujących zamówienia, o których mowa w ust. 1.
4. 
Dla zamówień na:
1)
usługi, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 5.000,00 PLN (netto),
2)
dostawy, których wartość przekracza kwotę 50.000,00 PLN (netto),
3)
roboty budowlane bez względu na wartość zamówienia

- obowiązuje zawarcie umowy w formie pisemnej.

5. 
Dla zamówień na usługi o wartości od 5.000,00 PLN (netto) do 50.000,00 PLN (netto) włącznie można odstąpić od zawarcia umowy w formie pisemnej. O odstąpieniu decyduje Dyrektor w oparciu o uzasadnienie wskazane we wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 1.
§  3. 
Planowanie zamówień odbywa się zgodnie z procedurą określoną w obowiązującym zarządzeniu Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie ustalenia regulaminu udzielania zamówień publicznych w GDDKiA.

Rozdział  3

Odpowiedzialność Kierownika komórki organizacyjnej

§  4. 
1. 
Identyfikacja potrzeby udzielenia zamówienia, do którego stosuje się przepisy niniejszego zarządzenia, należy do obowiązków Kierownika komórki organizacyjnej.
2. 
Kierownik komórki organizacyjnej dokonuje oceny celowości udzielenia zamówienia z punktu widzenia potrzeb Zamawiającego i realizowanych przez niego zadań oraz w porozumieniu z Komórkami organizacyjnymi nadzorującymi wydatkowanie funduszy Unii Europejskiej, ustala możliwość współfinansowania realizacji danego zamówienia.
3. 
W przypadku realizacji zamówień na doradztwo, Kierownik komórki organizacyjnej wnioskującej o ich realizację, dokonuje analizy celowości zlecanej usługi, w szczególności w zakresie:
1)
potrzeb zlecanych usług;
2)
planowanych korzyści ze zlecania usługi, jako zamówienia publicznego;
3)
powodów, dla których GDDKiA nie jest w stanie wykonywać zadań we własnym zakresie, po dokonaniu analizy posiadanych kompetencji oraz zasobów własnych pod względem czasochłonności zadania.
4. 
Przeprowadzenie analizy, o której mowa w ust. 3, dokumentuje się w aktach sprawy.
5. 
Komórka organizacyjna, na rzecz której zamówienie ma być udzielone, wykonuje wszystkie czynności objęte niniejszym zarządzeniem we własnym zakresie.

Rozdział  4

Szacowanie wartości zamówienia

§  5. 
1. 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, należy każdorazowo, z należytą starannością, oszacować wartość zamówienia, w szczególności w celu ustalenia, czy:
1)
istnieje obowiązek stosowania Ustawy Pzp;
2)
wydatek kwalifikuje się do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej;
3)
nie następuje podział zamówienia na części w celu uniknięcia stosowania Ustawy Pzp lub wymagań wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
4)
wydatek ma pokrycie w planie rzeczowo-finansowym.
2. 
Szacowanie wartości zamówienia należy dokonać w odniesieniu do danego projektu współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej, w przypadku projektów wieloletnich uwzględniając cały okres ich realizacji.
3. 
Szacowanie wartości zamówienia może mieć charakter:
1)
analizy cen rynkowych;
2)
analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienia w okresie poprzedzającym moment szacowania wartości zamówienia z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług;
3)
analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez Zamawiającego lub innych zamawiających, a obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia;
4)
innych dokumentów lub analiz.
4. 
Szacowanie wartości zamówienia należy udokumentować w formie pisemnej z zachowaniem formy papierowej dokumentów potwierdzających dokonanie analiz, o których mowa w ust. 3.

Rozdział  5

Wniosek oraz tryb postępowania przy rozpoznaniu rynku

§  6. 
1. 
Zamówienia, o których mowa w § 2 ust. 1, realizuje się po wypełnieniu i zatwierdzeniu przez Dyrektora wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. 
Dla zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, o wartości od 7.000, 00 PLN (netto) należy przeprowadzić rozpoznanie rynku i dołączyć dokumentację z przeprowadzonego rozpoznania rynku, z zastrzeżeniem ust. 16 oraz § 8. Wzór dokumentacji z przeprowadzonego rozpoznania rynku, stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. 
Dokonanie rozpoznania rynku, o którym mowa w ust. 2, przeprowadza się w następujących formach:
1)
dla zamówień o wartości od 7.000,00 do 50.000,00 PLN (netto) włącznie - poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu, którego wzór określa załącznik nr 3 do zarządzenia, na stronie internetowej GDDKiA w zakładce "zamówienia publiczne - zamówienia wyłączone spod Ustawy Pzp w ramach POIiŚ" oraz skierowanie, do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców zapytania w zakresie rozpoznania rynku wraz z formularzem ofertowym, którego wzór określa załącznik nr 4 do zarządzenia, o ile na rynku istnieje co najmniej trzech potencjalnych wykonawców, dodatkowo istnieje możliwość pozyskania cenników ze stron internetowych potencjalnych wykonawców. Dokumenty wysyłane do potencjalnych wykonawców powinny spełniać wymogi informacyjne lub promocyjne projektu, ze środków którego dane zamówienie ma być współfinansowane oraz klauzulę informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych zawartą we wzorze ogłoszenia. Jeżeli ustalona w tej formie wartość zamówienia przekracza kwotę 50.000,00 PLN (netto) włącznie, należy zastosować procedurę, o której mowa w pkt 2;
2)
dla zamówień o wartości przekraczającej kwotę 50.000,00 PLN (netto) - obowiązkowo poprzez upublicznienie zapytania ofertowego w Bazie konkurencyjności. Dodatkowo ogłoszenie o zamówieniu można opublikować na stronie internetowej GDDKiA lub przekazać do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców.
4. 
Dla zamówień, o których mowa w ust. 3 pkt 2, w przypadkach:
1)
zawieszenia funkcjonowania Bazy konkurencyjności potwierdzonej komunikatem ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego - dokonanie rozpoznania rynku jest możliwe poprzez skierowanie zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców danego zamówienia oraz upublicznienie tego zapytania na stronie internetowej GDDKiA;
2)
rozpoczęcia realizacji projektu współfinasowanego ze środków Unii Europejskiej przed podpisaniem umowy o dofinansowanie - dokonanie rozpoznania rynku jest możliwe poprzez upublicznienie zapytania ofertowego na stronie internetowej wskazanej przez instytucję ogłaszającą nabór wniosków o dofinansowanie projektu.
5. 
Dokumenty i zapytania ofertowe kierowane bezpośrednio do potencjalnych wykonawców można przekazywać w formie pisemnej, faksowej lub elektronicznej.
6. 
Termin wyznaczony na przekazanie odpowiedzi na zapytania ofertowe oraz okres upublicznienia ogłoszenia na stronach internetowych wynosi w przypadku:
1)
dostaw i usług - co najmniej 7 dni,
2)
robót budowlanych - co najmniej 14 dni

- liczonych od dnia następującego po dniu przekazania zapytania ofertowego lub upublicznienia ogłoszenia. Jeżeli koniec terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następującego po dniu, bądź dniach wolnych od pracy.

7. 
Przy rozpoznaniu rynku, o którym mowa w ust. 3, cena może być jedynym kryterium oceny ofert. Dopuszcza się jednak stosowanie jako kryterium oceny dodatkowo innych kryteriów, w szczególności:
1)
jakość,
2)
funkcjonalność,
3)
parametry techniczne,
4)
zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,
5)
koszty eksploatacji,
6)
serwis,
7)
termin wykonania zamówienia,
8)
doświadczenie wykonawcy,
9)
aspekty społeczne, innowacyjne

- gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty.

8. 
Każde z kryteriów, o którym mowa w ust. 7, powinno być szczegółowo opisane przez Komórkę organizacyjną planującą zrealizować zamówienie. Opis kryteriów i opis oceny tych kryteriów powinien gwarantować obiektywną ocenę każdej ze złożonych ofert, nie dopuszczając do subiektywnych elementów oceny.
9. 
Zapytania w zakresie rozpoznania rynku przesłane do potencjalnych wykonawców oraz ogłoszenie, o których mowa w ust. 3, powinny być tożsame i zawierać, co najmniej:
1)
w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 3:
a)
krótką charakterystykę przedmiotu zamówienia (opis przedmiotu zamówienia),
b)
kryteria oceny ofert (w tym kryterium ceny), którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych, z uwzględnieniem opisów tych kryteriów oraz ich wag i sposobu przyznawania punktacji,
c)
wymagany termin przekazania ofert,
d)
przewidywany termin realizacji umowy;
2)
dodatkowo w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 3 pkt 2:
a)
warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania,
b)
warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania,
c)
możliwość składania ofert częściowych,
d)
opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych i minimalne warunki, jakim oferty wariantowe muszą odpowiadać wraz z wybranymi kryteriami oceny,
e)
informację o planowaniu udzielenia kolejnych zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, w okresie 3 lat od udzielenia opisywanego zamówienia

- o ile, powyższe dodatkowe okoliczności są przewidywane w danym postępowaniu przez Komórkę organizacyjną realizującą zamówienie;

3)
ponadto w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 3 pkt 2:
a)
opis przedmiotu zamówienia powinien wskazywać nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV),
b)
opis przedmiotu zamówienia nie może odnosić się do określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów lub specyficznego pochodzenia, chyba że odniesienie takie jest uzasadnione przedmiotem zamówienia i dopuszczono rozwiązania równoważne. W przypadku dopuszczenia rozwiązań równoważnych należy wskazać zakres równoważności,
c)
treść pytań dotyczących zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami zamawiającego jest publikowana tak, jak zapytanie ofertowe. Wzór formularza zawierającego pytania i wyjaśnienia, określa załącznik nr 5 do zarządzenia,
d)
zapytanie ofertowe może zostać zmienione przed wskazanym terminem składania ofert. W takim przypadku należy taką zmianę uwzględnić w opublikowanym zapytaniu ofertowym, ze wskazaniem daty upublicznienia zmienionego zapytania ofertowego, a także opisu dokonanych zmian. Jeśli jest to konieczne, z uwagi na zakres wprowadzonych zmian, należy przedłużyć termin składania ofert.
10. 
Wymóg rozpoznania rynku zostanie spełniony, jeżeli:
1)
w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 - w odpowiedzi na:
a)
skierowane zapytanie ofertowe lub
b)
upublicznione ogłoszenie o zamówieniu na stronie internetowej GDDKiA, bądź
c)
w wyniku pozyskania ze stron internetowych wykonawców cenników

- zebrano co najmniej dwie informację o cenach i dokonano ich analizy mającej na celu potwierdzenie, że usługa, dostawa lub robota budowlana zostanie wykonana w cenie nie wyższej niż cena rynkowa;

2)
w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 2 - w odpowiedzi na upublicznione w Bazie konkurencyjności zapytanie ofertowe otrzymano przynajmniej jedną ważną ofertę.
11. 
Jeżeli w wyniku rozpoznania rynku w trybie:
1)
ust. 3 pkt 1 - nie można dokonać analizy cen, należy przeprowadzić postępowanie zgodnie z ust. 3 pkt 2;
2)
ust. 3 pkt 2 - nie wpłynęła żadna oferta, lub wpłynęły tylko oferty podlegające odrzuceniu albo wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni lub nie spełniali warunków udziału w postępowaniu, należy powtórzyć rozpoznanie rynku w tej samej formie. Jeśli w wyniku powtórnie przeprowadzonej procedury w dalszym ciągu nie wyłoniono wykonawcy, można zawrzeć umowę z pominięciem zasady konkurencyjności, z zastrzeżeniem, że pierwotne warunki zamówienia nie zostały zmienione.
12. 
Dokumenty potwierdzające rozpoznanie rynku mają formę:
1)
pisemną, w postaci dokumentów przesłanych faksem lub wydruków elektronicznych i odpowiedzi ofertowych złożonych na podstawie ogłoszenia, przesłanych przez potencjalnych wykonawców w przypadku zastosowania rozpoznania rynku, o którym mowa w ust. 3 lub
2)
wydruków (zawierających datę wydruku) ze strony internetowej w przypadkach, o którym mowa w ust. 3 pkt 1.
13. 
Dokumentacja z przeprowadzonego rozpoznania rynku stanowi załącznik do wniosku w sprawie realizacji zamówienia wyłączonego spod stosowania przepisów Ustawy Pzp, o którym mowa w ust. 1. Całość dokumentacji zebranej w związku z przygotowaniem i udzieleniem zamówienia publicznego, zgodnie z niniejszym zarządzeniem jest równoznaczna z protokołem postępowania o udzielenie zamówienia.
14. 
W odniesieniu do zamówień, o których mowa w ust. 3 pkt 2, po otwarciu otrzymanych ofert, Zamawiający oraz osoby wykonujące w imieniu Zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert, składają pisemne oświadczenie o braku powiązań z wykonawcami, którzy złożyli oferty. Wzór oświadczenia, stanowi załącznik nr 6 do zarządzenia. Oświadczenia są załączane do dokumentacji z przeprowadzonego rozpoznania rynku.
15. 
Informację o wyniku postępowania upublicznia się w taki sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe. Informacja o wyniku postępowania powinna zawierać, co najmniej nazwę wybranego wykonawcy, jego siedzibę oraz cenę zamówienia.
16. 
Od przeprowadzenia rozpoznania rynku, o którym mowa w ust. 3, można odstąpić w przypadku zamówień określonych w art. 4 pkt 3 lit. a i ea Ustawy Pzp, jeśli wartość tych zamówień nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, a także w przypadku zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 5 Ustawy Pzp. W przypadku, gdy wartość zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 3 lit. a i ea Ustawy Pzp przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30 000 euro, dopuszcza się rozpoznanie rynku poprzez przekazanie, do co najmniej trzech wybranych wykonawców, zapytania ofertowego w zakresie rozpoznania rynku.
17. 
W celu potwierdzenia informacji o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 2 i 4 wniosek w sprawie realizacji zamówienia wyłączonego spod stosowania przepisów Ustawy Pzp powinien zostać podpisany także przez pracownika nadzorującego realizację projektu Unii Europejskiej, ze środków którego dane zamówienie jest współfinansowane, o ile jest to osoba inna niż kierownik Komórki organizacyjnej realizującej zamówienie.

Rozdział  6

Rejestracja wniosku i zatwierdzenie wniosku

§  7. 
1. 
Wniosek, o którym mowa w § 6 ust. 1, podlega zarejestrowaniu przez odpowiedzialną za prowadzenie rejestru Komórkę organizacyjną w Centrali i Oddziałach GDDKiA. Rejestr pod tytułem "Rejestr zamówień publicznych wyłączonych spod stosowaniu Ustawy Pzp", zawiera co najmniej następujące informacje:
1)
numer porządkowy wniosku;
2)
nazwę przedmiotu zamówienia;
3)
rodzaj zamówienia;
4)
podstawę wyłączenia zamówienia spod stosowania Ustawy Pzp;
5)
datę rejestracji wniosku;
6)
szacunkową wartość zamówienia;
7)
nazwę komórki organizacyjnej realizującej przedmiot zamówienia.
2. 
Komórkę organizacyjną odpowiedzialną za prowadzenie rejestru, o którym mowa w ust. 1 wyznacza Dyrektor.
2. 
Wniosek po wprowadzeniu do rejestru, o którym mowa w ust. 1, należy opisać w następujący sposób: "Wpisano do rejestru zamówień publicznych wyłączonych spod stosowania przepisów Ustawy Pzp, nr dnia podpis osoby rejestrującej ".
3. 
Wniosek, o którym mowa w § 6 ust. 1, zatwierdzają:
1)
w Centrali GDDKiA - Dyrektor i Główny Księgowy,
2)
w Oddziale GDDKiA - Dyrektor i Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych - lub osoby upoważnione.

Rozdział  7

Interwencyjne zamówienia na roboty budowlane

§  8. 
W przypadku interwencyjnych zamówień na roboty budowlane, których wykonanie powinno odbyć się niezwłocznie ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i ma charakter pilnej potrzeby, której nie można było wcześniej przewidzieć lub sytuacji wyjątkowej, niewynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, dopuszcza się odstępstwo od rozpoznania rynku, o którym mowa w § 6 ust. 3, a w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach za zgodą Dyrektora również odstępstwo od wymogu zatwierdzenia wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 1. Do wypełnionego wniosku w sprawie realizacji zamówienia sporządza się notatkę uzasadniającą spełnienie powyższych przesłanek lub potwierdzając wyrażenie zgody przez Dyrektora.

Rozdział  8

Komisja w sprawie realizacji zamówienia

§  9. 
1. 
W przypadku zamówień, o których mowa w § 2 ust. 1:
1)
powołuje się Komisję, jeżeli wartość zamówienia jest wyższa niż określona w art. 4 pkt 8 Ustawy Pzp;
2)
można powołać Komisję, jeżeli wartość zamówienia jest niższa niż określona w art. 4 pkt 8 Ustawy Pzp.
2. 
Wzór wniosku o powołanie Komisji, stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia.
2. 
Wniosek, o powołanie Komisji zatwierdza Dyrektor.
3. 
Komisja, o której mowa w ust. 1, działa na podstawie regulaminu pracy komisji w sprawie realizacji zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania Ustawy Pzp, stanowiącego załącznik nr 8 do zarządzenia.
4. 
W przypadku braku powołania Komisji - wszystkie czynności związane z zamówieniami, o których mowa w § 2 ust. 1, wykonuje Komórka organizacyjna.

Rozdział  9

Postanowienia końcowe

§  10. 
Traci moc zarządzenie Nr 26 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 13 lipca 2018 r. w sprawie realizacji, w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy Prawa zamówień publicznych.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Wniosek w sprawie realizacji zamówienia wyłączonego spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Dokumentacja z przeprowadzonego rozpoznania rynku

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

OGŁOSZENIE o zamówieniu wyłączonym spod stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych współfinansowanym z funduszy Unii Europejskiej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

FORMULARZ OFERTOWY

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

Pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania ofertowego/ogłoszenia

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

OŚWIADCZENIE O BRAKU POWIĄZAŃ KAPITAŁOWYCH LUB OSOBOWYCH

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR

Wniosek o powołanie Komisji

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  8

REGULAMIN PRACY KOMISJI powoływanej w sprawie realizacji zamówień publicznych wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 
Niniejszy regulamin określa tryb pracy komisji powoływanej do realizacji zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.
§  2. 
1. 
W skład Komisji wchodzą:
1)
przewodniczący Komisji;
2)
sekretarz;
3)
członek Komisji.
2. 
Na wniosek przewodniczącego Dyrektor może powołać z pozostałych uczestników Komisji zastępcę przewodniczącego Komisji, który kieruje pracą Komisji oraz ustala szczegółowy zakres obowiązków jej członków, w czasie nieobecności przewodniczącego Komisji.
3. 
Skład Komisji nie może być mniejszy niż 3 osoby.

Rozdział  2

Prace Komisji

§  3. 
1. 
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania, to jest zatwierdzenia przez Dyrektora wniosku o powołanie komisji.
2. 
Komisja podejmuje czynności w obecności co najmniej trzy osobowym składzie. W przypadku braku quorum posiedzenie odracza się.
3. 
Komisja dokonuje czynności polegające na:
1)
kwalifikacji wykonawców;
2)
negocjacji z wykonawcami;
3)
badaniu i ocenie dokumentów żądanych przez zamawiającego od wykonawców;
4)
badaniu i ocenie ofert oraz wyborze ofert;
5)
innych czynności powierzonych przez Dyrektora.
4. 
Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół podpisany przez uczestników prac Komisji.
5. 
Brak podpisu któregokolwiek z uczestników Komisji powinien zostać odnotowany przez przewodniczącego Komisji w protokole z posiedzenia Komisji.
6. 
Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia co do prawidłowości postępowania, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenia uczestnika Komisji.
7. 
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy.
§  4. 
1. 
Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
2. 
Do zadań przewodniczącego należy, w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń Komisji;
3)
podział prac pomiędzy uczestników Komisji, wyznaczenie terminów ich wykonania oraz zapewnienie ich należytej realizacji;
4)
przedkładanie dyrektorowi do zatwierdzenia projektów dokumentów przygotowanych przez Komisję;
5)
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania;
6)
przedłożenie do zatwierdzenia Dyrektorowi proponowanych przez Komisję rozwiązań w zakresie udzielenia zamówienia.
§  5. 
Do obowiązków sekretarza należy:
1)
dokumentowanie czynności podejmowanych przez Komisję;
2)
organizowanie, w uzgodnieniu z przewodniczącym, posiedzeń Komisji;
3)
opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska Komisji;
5)
prowadzenie korespondencji związanej z postępowaniem;
6)
prowadzenie protokołu postępowania oraz piecza nad protokołem, dokumentami dostarczonymi przez wykonawcę oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z zamówieniem - w trakcie jego trwania.
§  6. 
Do obowiązków uczestników Komisji należy, w szczególności:
1)
czynny udział w pracach Komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji.
§  7. 
1. 
Uczestnicy prac Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, na podstawie i zgodnie z przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2. 
Uczestnicy Komisji wykonują powierzone obowiązki związane z udziałem w pracach Komisji w ramach swoich obowiązków służbowych.
3. 
Obowiązkiem przełożonego uczestnika Komisji jest umożliwienie mu udziału w pracach Komisji.
4. 
Uczestnicy Komisji ponoszą odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych im czynności.
5. 
W sprawach spornych Komisja dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów, a w przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw", rozstrzyga głos przewodniczącego.
6. 
W przypadku dokonywania przez Komisję rozstrzygnięcia w głosowaniu uczestnik Komisji nie może powstrzymać się od głosu, natomiast może żądać załączenia jego pisemnego stanowiska do protokołu postępowania.

Rozdział  4

Nadzorowanie prac Komisji

§  8. 
Nadzór nad prawidłowym tokiem postępowania o zamówienie publiczne wyłączone spod stosowania ustawy Pzp oraz prowadzeniem dokumentacji sprawuje przewodniczący Komisji.
§  9. 
1. 
Dyrektor posiada prawo kontroli wyników pracy Komisji.
2. 
Dyrektor stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa przez Komisję.
3. 
Komisja, na polecenie Dyrektora, powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
4. 
Dyrektor zatwierdza protokół z posiedzenia Komisji.